Η ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

maik900

Administrator
Δημοσιεύσεις
10.040
Ηλικία
59
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΩΣΤΑΚΙΩΤΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Το γκάζι είναι γλυκό σαν τις γυναίκες και διαφορετικό επίσης από μηχανή σε μηχανή, σαν να λέμε από γυναίκα σε γυναίκα...​

151457475_4342644625750723_4582791980317832102_o.jpg

Αντικειμενική και υποκειμενική ταχύτητα

Ας υποθέσουμε ότι κάνετε μια δοκιμαστική διαδρομή, δύο φορές, με κρυμμένο το κοντέρ ταχύτητας. Την πρώτη φορά οδηγείτε μια Yamaha R6, και τη δεύτερη μια Royal Enfield Bullet 350. Και τις δύο φορές, προσπαθείτε να διατηρήσετε μια ταχύτητα περίπου 80 km/h χωρίς να υπάρχει καμία άλλη κίνηση για να προσαρμοστείτε σε αυτή.

Πιθανώς, η ταχύτητά σας στο R6 θα είναι πολύ υψηλότερη από ό,τι στο Royal Enfield.

Αίσθηση ταχύτητας

Έτσι, η αίσθηση της ταχύτητας διαφέρει πολύ μεταξύ διαφόρων μοτοσικλετών.

Μια ήσυχη λειτουργία του κινητήρα, χωρίς πολύ θόρυβο, σας αποτρέπει από την αίσθηση της ταχύτητας. Ένα παρμπρίζ ή ένα τζάμάκι το κάνει αυτό επίσης, καθώς δεν αισθάνεστε τη ροή του αέρα τόσο πολύ. Μια μηχανή με απότομο τιμόνι σας κάνει επίσης να νομίζετε ότι η ταχύτητά σας είναι χαμηλότερη από ό,τι είναι στην πραγματικότητα.

Η θέση οδήγησης έχει μια επιρροή επίσης: σε μια σπορ μηχανή, μπορείτε να αισθάνεστε άνετα σε μια σχετικά μεγάλη ταχύτητα, γιατί η ροή του αέρα σας υποστηρίζει, ενώ τα χέρια και ο καρπός σας θα το κάνουν αυτό σε χαμηλότερη ταχύτητα.

Επειδή ο κίνδυνος να λάβετε ένα πρόστιμο λόγω της πολύ γρήγορης οδήγησης αυξάνεται συνεχώς, όλοι (όχι μόνο οι αρχάριοι) καλό είναι να επιλέγουν μια μηχανή που να τους δίνει την αίσθηση της γρηγοράδας σε σχετικά χαμηλές ταχύτητες.

Αυτό σημαίνει ότι είναι πλεονέκτημα η μοτοσικλέτα σας να είναι λίγο θορυβώδης, αν υπάρχει κάποια κίνηση στο καντράν, αν δεν στρίβει πολύ απότομα, και αν δεν υπάρχει τζαμάκι ή παρμπρίζ.

Ασφάλεια

Το κύριο πλεονέκτημα μιας μοτοσικλέτας που σας δίνει την αίσθηση του "γρήγορα" ενώ οδηγείτε πιο αργά από όσο θα οδηγούσατε με μια R6, είναι ότι έχετε περισσότερο χρόνο για να λάβετε αποφάσεις. Σε μια R6 μπορείτε εύκολα να φτάσετε τα 100 χλμ/ώρα σε έναν κεντρικό δρόμο, προτού καν το καταλάβετε. Η απόσταση φρεναρίσματος αυξάνει με την αύξηση της ταχύτητας ...

Ταχύτητα σε χιλιόμετρα/ώραΑπόσταση σε 1 δευτερόλεπτοΑπόσταση ακινητοποίησηςΑπόσταση φρεναρίσματος
(με ένα δευτερόλεπτο αντίδρασης επιπλέον)
30 km/u8 m.4 m.12 m.
50 km/u14 m.12 m.26 m.
80 km/u22 m.31 m.53 m.
100 km/u28 m.48 m.76 m.
120 km/u33 m.70 m.103 m.


Σημείωση: αυτές είναι οι αποστάσεις, μετρώντας με επιβράδυνση 8 m/s2: πολύ σκληρό φρενάρισμα. Όταν φρενάρετε "κανονικά", η επιβράδυνση είναι περίπου 5 m/s2. Η απόσταση ακινητοποίησης στα 100 χιλιόμετρα την ώρα είναι τότε 77 μέτρα, και όταν συμπεριλάβετε το δευτερόλεπτο που πρέπει να αντιδράσετε, αυτό είναι 105 μέτρα. Έτσι συνεχίστε να εξασκείτε τα φρεναρίσματά σας.

Αν η υπερβολική ταχύτητα είναι πολύ εύκολη σε μια μηχανή, θα οδηγήσετε γρηγορότερα, και θα έχετε λιγότερο χρόνο για να προετοιμαστείτε για τις γωνίες.

Το ίδιο ισχύει και για κάθε απόφαση που πρέπει να λάβετε: να φρενάρετε ή να παρεκκλίνετε, υπάρχει ή δεν υπάρχει χώρος για να περάσετε, κ.λ.π.
 

dodos

well know member
Δημοσιεύσεις
3.699
Ηλικία
45
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Apostolis
Περιοχή
Αθήνα
Θυμάμαι το ταμπλο από citroen DS είχε ένα δαχτυλίδι που όσο ανέβαινε η ταχύτητα, στο κοντέρ σου αποκάλυπτε από κάτω πόσα μέτρα θέλεις για να ακινητοποιηθεις!!
Απλό !! Δεν θα ήταν άσχημο να υπήρχε σε όλα τα πάνελ των οχημάτων κάτι αντίστοιχο !!2877_10546887_13.jpg
 

Kuklinski

well know member
Δημοσιεύσεις
2.557
Ηλικία
120
Μοτοσυκλέτα
Brough Superior ss100
Όνομα
Ακης
Περιοχή
Brooklyn NY
Θυμάμαι το ταμπλο από citroen DS είχε ένα δαχτυλίδι που όσο ανέβαινε η ταχύτητα, στο κοντέρ σου αποκάλυπτε από κάτω πόσα μέτρα θέλεις για να ακινητοποιηθεις!!
Απλό !! Δεν θα ήταν άσχημο να υπήρχε σε όλα τα πάνελ των οχημάτων κάτι αντίστοιχο !!View attachment 28000
100 χρονια μπροστα ο βατραχος .
Σε οργανα, σχεδιασμο, φωτα, ανεση, ασφαλεια....
 
Top Bottom