ΕURO 5: ΠΟΙΕΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ ΣΤΑΜΑΤΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΙ;

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Oι Euro 5 επισήμως σε εφαρμογή – ποια μοντέλα μας… αποχαιρετούν

Η 1η Ιανουαρίου 2021 αποτελεί επισήμως την πρώτη ημέρα έναρξης της ισχύος των Euro 5 προδιαγραφών και οι κατασκευαστές ήδη έχουν φροντίσει να ανανεώσουν και να προσαρμόσουν την γκάμα τους στα νέα δεδομένα. Ωστόσο κάποια μοντέλα δεν καταφέρνουν να συνεχίσουν ως Euro 5 και αυτό σημαίνει ότι η πορεία τους στην αγορά διακόπτεται, αν και λόγω Covid 19 θα υπάρξει μια παράταση στη διάθεση του εναπομείναντος στοκ.

Το σχετικό με την εφαρμογή των Euro 5 προδιαγραφών κανονιστικό πλαίσιο, προέβλεπε ότι από την 1/1/2020, τα νέα μοντέλα που θα λάμβαναν έγκριση τύπου για κυκλοφορία στην Ευρωπαϊκή Ένωση, θα έπρεπε να συμμορφώνονται πλήρως με τις Euro 5 νόρμες, ενώ από 1/1/2021, θα απαγορευόταν η πώληση των Euro 4 μοντέλων.

Η πανδημία του κορωνοϊού όμως και η σημαντική πτώση που σημειώθηκε στις πωλήσεις των μοτοσυκλετών και σκούτερ, δημιούργησε ένα μεγάλο στοκ Εuro 4 μοντέλων, και κατόπιν εισήγησης του ACEM (Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Μοτοσυκλέτας), η EE έδωσε παράταση ενός έτους για τη διάθεση αυτών των δίτροχων (και τρίτροχων).

Έτσι, παρά το ότι συνεχίζει να ισχύει ότι από 1/1/2021, έγκριση τύπου λαμβάνουν μόνο Euro 5 μοντέλα, η πώληση του αδιάθετου στην αγορά Euro 4 στοκ θα συνεχιστεί μέχρι και τις 31/12/2021.
Σε κάθε περίπτωση πάντως και ανεξαρτήτως της συγκεκριμένης παράτασης που δόθηκε, oι «τίτλοι τέλους» θα πέσουν αργά ή γρήγορα για όσα μοντέλα δεν έκαναν τη μετάβαση στις Euro 5 προδιαγραφές.
Ας δούμε ποια είναι αυτά λοιπόν.

APRILIA

Ξεκινώντας από την Aprilia, τα μοντέλα που δεν θα συνεχίσουν στη γκάμα της, είναι τα Shiver 900 και Dorsoduro 900, τα οποία μοιράζονταν τον ίδιο V2, αλλά «κολλημένο» στις Euro 4 προδιαγραφές, κινητήρα.

Μικρό το κακό βέβαια, αφού το νέο δικύλινδρο σε σειρά μοτέρ του RS660, έχει τη δυναμική για να τοποθετηθεί σε πληθώρα νέων μοντέλων, δημιουργώντας μια νέα γκάμα μεσαίου κυβισμού για την ιταλική εταιρία.

BMW

Για την BMW Motorrad, η σειρά K με τον εντυπωσιακό εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 1.649 κ.εκ. δεν θα συνεχίσει την πορεία της στην αγορά. Υπενθυμίζουμε ότι στη γκάμα των K, συμπεριλαμβάνονταν τέσσερις εκδόσεις, οι K1600GT, K1600GTL, K1600B και K1600 Grand America, οι οποίες και δεν ανανεώθηκαν με νέο, προσαρμοσμένο στις Euro 5 προδιαγραφές κινητήρα. Η απόφαση αυτή της BMW Motorrad προκαλεί έκπληξη για δύο λόγους. Ο ένας είναι ότι τα υπερπολυτελή touring αποτελούσαν ανέκαθεν σημείο αναφοράς της εταιρίας και ο δεύτερος, πιο σημαντικός, είναι ότι για πρώτη φορά μετά από το πρώτο Κ100 του 1983, δεν υπάρχει εκπρόσωπος της σειράς Κ στη γκάμα των Bαυαρών. Θεωρούμε λοιπόν σίγουρο, ότι πρόκειται για μια προσωρινή κατάσταση και σύντομα η BMW θα επανέλθει με μια νέα γενιά Κ μοντέλων.

HARLEY-DAVIDSON

Μια άλλη θρυλική και πολύ σημαντική για την Ευρώπη σειρά μοντέλων που μας εγκαταλείπει, είναι τα Sportster της Harley–Davidson, καθότι οι αερόψυκτοι V2 στα 883 και 1200 κ.εκ. που κινούσαν πληθώρα μοντέλων και εκδόσεων, δεν εξελίχθηκαν σε Euro 5 από την εταιρία.

Sportster XL1200NS Iron 1200

Sportster XL1200X Forty-Eight
Επίσης και εδώ προκύπτουν ερωτηματικά, αφού η Harley–Davidson μένει χωρίς «εισαγωγική» γκάμα στην Γηραιά Ήπειρό και τα σενάρια για εξέλιξη νέων μοντέλων με τον Evolution Max 975 κινητήρα, παραμένουν… σενάρια, χωρίς την παραμικρή επίσημη ένδειξη για δρομολόγηση αυτής της κίνησης.

HONDA

Για τη Honda, τα μοντέλα που δεν θα συνεχίσουν στην Ευρώπη δεν θα μας λείψουν ακριβώς στην Ελλάδα, αφού με εξαίρεση ενός, όλα τα υπόλοιπα δεν ήταν διαθέσιμα στην χώρα μας.
Όλα τα φέροντα V4 κινητήρες λοιπόν, δεν έκαναν την μετάβαση στις Euro 5 προδιαγραφές, οπότε τα VFR1200X, VFR800X και VFR800F, μετά την εξάντληση του εναπομείναντος στοκ, θα σταματήσουν να διατίθενται στην ευρωπαϊκή αγορά.
Το ίδιο ισχύει για τις εκδόσεις RX και ES του CB1100. Η Ηonda έκανε την υπέρβαση και κατάφερε να εναρμονίσει έναν αερόψυκτο τετρακύλινδρο σε σειρά με τις Euro 4 προδιαγραφές (της αξίζουν συγχαρητήρια για αυτό!) αλλά δεν θέλησε να προχωρήσει στις Euro 5.

KAWASAKI

To ΖZR 1400 της Kawasaki αποτελεί το τελευταίο μοντέλο από μια ιστορική σειρά Hyper GT μοτοσυκλετών, με σημαίνοντα ρόλο στις επικές μάχες της τελικής ταχύτητας.

Επί της ουσίας, δεν πρόκειται απλά για τη διακοπή της παραγωγής των ZZR αλλά για το τέλος μιας ολόκληρης γενιάς μοτοσυκλετών, αφού δεν θα υπάρξει Euro 5 ιαπωνικό μοντέλο αυτής της σχολής.
Από τη γκάμα της Kawasaki θα απουσιάζουν επίσης τα ZX-6R, Z1000 και Ninja H2 / Ninja H2 SX, με το Ζ Η2 SE να αναλαμβάνει την υπεράσπιση της «τιμής του κομπρέσορα» ως Euro 5 μοντέλο.

SUZUKI

Eκτεταμένο «κούρεμα» αναμένεται και στη γκάμα της Suzuki. Mεγαλύτερη απώλεια θεωρείται αυτή του GSX–R 1000, του Superbike που αποτελεί ορόσημο για την ιαπωνική εταιρία.

Γενικότερα πάντως τα τετρακύλινδρα σε σειρά έχουν μεγάλο θέμα στη γκάμα της Suzuki, αφού ούτε τα Katana, GSX–S 1000/Z και GSX–S 750 ανανεώθηκαν σε Euro 5, κάνοντας την ανάγκη για μια αναθεώρηση της γκάμας μέσα στο 2021 επιτακτική! Ευτυχώς το «βαρύ πυροβολικό» των V–Strom θα παραμείνει ακμαίο, με όλα τα μοντέλα της σειράς, από το 250 μέχρι το 1050, να είναι Euro 5, ενώ συμμόρφωση με τις νέες προδιαγραφές είχαμε και για τα SV.

YAMAHA

Η Υamaha είχε ήδη ανακοινώσει μέσα στο 2020 την «αυλαία» για ένα εξαιρετικό Touring μοντέλο, το FJR 1300, οπότε το γεγονός της μη ανανέωσης του σε Euro 5 ήταν αναμενόμενο.
Πιο «σιωπηλή» είναι η αποχώρηση των XTZ 1200 Super Tenere και SCR 950, ενώ παραμένει άγνωστο το τι μέλλει γενέσθαι με τα XSR 700 / ΧSR 900, τα οποία δεν ακολούθησαν τα χνάρια των MT-09 και MT-07, που ανανεώθηκαν σε μεγάλο βαθμό και απέκτησαν Euro 5 κινητήρες. Δεδομένου πάντως ότι οι δυο σειρές μοντέλων έχουν πάρα πολλά κοινά, δεν αποκλείεται να δούμε νέα, Euro 5 ΧSR, μέσα στο 2021.

Πηγη https://motorbike.gr/
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.223
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
.... μαλλον τα αποτυχημενα σε πωλησεις πηρε η σβαρνα με μια καλη δικαιολογια ..... οπως και το σκουτερ της BMW .....! Stoned Emoticon
 

nassos

new member
Δημοσιεύσεις
45
Ηλικία
34
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Νάσος
Αγαπητέ maik900 πραγματικά ίδια σκέψη είχαμε μόνο που εσύ την υλοποιήσες και την μοιράστηκες μέσω του φόρουμ...
Πραγματικά κι εγώ χθες κοιτούσε περί euro5 νέων προδιαγραφών κτλ...
 

dikoukos

old member
Δημοσιεύσεις
4.233
Ηλικία
55
Όνομα
Xατζηπετροs Δημητρηs
.... μαλλον τα αποτυχημενα σε πωλησεις πηρε η σβαρνα με μια καλη δικαιολογια ..... οπως και το σκουτερ της BMW .....! Stoned Emoticon
Το suzuki gsxr 1000 ειναι το ποιο καλοπουλημενι ss απλα οι παλιοι ρετουσαρισμενη κινητηρες μας αφησαν χρονους
 

Panos76

well know member
Δημοσιεύσεις
2.081
Ηλικία
48
Περιοχή
Παιανία
Μοτοσυκλέτα
Honda NC 750 Integra 2016
Yamaha crypton-x 2011
Όνομα
Panos
Προσωπική μου γνώμη, αυτή η φάση με τους ρύπους είναι πολύ περίεργη.
Τι σημαίνει πως ένας κινητήρας δεν βγάζει πολλούς ρύπους;
Όση λιγότερο καύσιμο καίει, τόσο λιγότεροι οι τύποι.
Το δικό μου μηχανάκι είναι Euro 4 κ καταργήθηκε.
Βγήκε το Forza με ακριβώς τον ίδιο κινητήρα κ με 3 ίππους παραπάνω.
Είναι όμως Euro 5.
Μειώθηκε η κατανάλωση;
Κ αν ναι, πόσο;
Άλλο παράδειγμα, σε αμάξια τώρα.
Ο diesel της VW.
2 lt 140 ίππους.
Έχει φορεθεί σε δεκάδες μοντέλα της vw, Skoda, Audi, Seat, με αυτή την ιπποδύναμη ή σε 100, 110, 150, 177 κ 190 ίππους.
Φυσικά με ρύθμιση του τούρμπο.
Νομίζω ο συγκεκριμένος κινητήρας έκανε πρεμιέρα το 2004
Ως euro 4.
Μετά αναβαθμίστηκε σε Euro 5 κ με τη χρήση adblue έγινε euro6.
Ακριβώς ο ίδιος κινητήρας.
Το πιο τραβηγμένο παράδειγμα;
Το καινούργιο Lada Niva.
Βγαίνει με τον πασίγνωστο κλασσικό κινητήρα βενζίνης 1,7 lt 81 ίππων που έβγαινε εδώ κ 20 χρόνια τουλάχιστον.
Κ φυσικά, τώρα διαφημίζεται ως Euro 6!!
 

Aggelos 1969

well know member
Δημοσιεύσεις
2.480
Ηλικία
54
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Transalp 650
Όνομα
Άγγελος
Περιοχή
Αχαρναί Αττικής
Προσωπική μου γνώμη, αυτή η φάση με τους ρύπους είναι πολύ περίεργη.
Τι σημαίνει πως ένας κινητήρας δεν βγάζει πολλούς ρύπους;
Όση λιγότερο καύσιμο καίει, τόσο λιγότεροι οι τύποι.
Το δικό μου μηχανάκι είναι Euro 4 κ καταργήθηκε.
Βγήκε το Forza με ακριβώς τον ίδιο κινητήρα κ με 3 ίππους παραπάνω.
Είναι όμως Euro 5.
Μειώθηκε η κατανάλωση;
Κ αν ναι, πόσο;
Άλλο παράδειγμα, σε αμάξια τώρα.
Ο diesel της VW.
2 lt 140 ίππους.
Έχει φορεθεί σε δεκάδες μοντέλα της vw, Skoda, Audi, Seat, με αυτή την ιπποδύναμη ή σε 100, 110, 150, 177 κ 190 ίππους.
Φυσικά με ρύθμιση του τούρμπο.
Νομίζω ο συγκεκριμένος κινητήρας έκανε πρεμιέρα το 2004
Ως euro 4.
Μετά αναβαθμίστηκε σε Euro 5 κ με τη χρήση adblue έγινε euro6.
Ακριβώς ο ίδιος κινητήρας.
Το πιο τραβηγμένο παράδειγμα;
Το καινούργιο Lada Niva.
Βγαίνει με τον πασίγνωστο κλασσικό κινητήρα βενζίνης 1,7 lt 81 ίππων που έβγαινε εδώ κ 20 χρόνια τουλάχιστον.
Κ φυσικά, τώρα διαφημίζεται ως Euro 6!!
Ισχύουν αυτά που λες Πάνο και εγώ το ίδιο νομίζω ότι με μικροεπεμβάσεις σε τροφοδοσία καταλύτες φροντίζουν να τα πνίγουν ώστε να περνάνε τα τεστ ρύπων(να χαλάνε πιο εύκολα γιατί στεγνώνουν από καύσιμο) και να τρέχουν μετά οι ιδιοκτήτες για αναβάθμιση σε πιο ελεύθερους καταλύτες φίλτρα προγράμματα.
 

Panos76

well know member
Δημοσιεύσεις
2.081
Ηλικία
48
Περιοχή
Παιανία
Μοτοσυκλέτα
Honda NC 750 Integra 2016
Yamaha crypton-x 2011
Όνομα
Panos
Ισχύουν αυτά που λες Πάνο και εγώ το ίδιο νομίζω ότι με μικροεπεμβάσεις σε τροφοδοσία καταλύτες φροντίζουν να τα πνίγουν ώστε να περνάνε τα τεστ ρύπων(να χαλάνε πιο εύκολα γιατί στεγνώνουν από καύσιμο) και να τρέχουν μετά οι ιδιοκτήτες για αναβάθμιση σε πιο ελεύθερους καταλύτες φίλτρα προγράμματα.

Το πιο γνωστό τέχνασμα είναι να μακραίνουν την τελική σχέση μετάδοσης με άλλα γρανάζια στο κιβώτιο.
Στις μοτοσυκλέτες βάζουν μικρότερο γρανάζι πίσω.
Αυτό κ αν είναι εύκολο.
Έτσι η μοτοσικλέτα έχει μεν πιο ήπια επιτάχυνση, αλλά κ μικρότερη κατανάλωση.
Άρα κ εκπομπές ρύπων.
Πιστεύω πως οι θερμικοί κινητήρες έχουν φτάσει στα όρια τους κ είναι πια στη δύση τους.
Το επόμενο βήμα, πριν δούμε αποκλειστικά ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, μάλλον θα είναι μια ενδιάμεση κατάσταση με υβριδικούς κινητήρες.
 

Σάββας

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.450
Ηλικία
61
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Diesel RC90
Όνομα
Σάββας
Περιοχή
Αθήνα
καποια που θα βγουν προσφορα ισως να ειναι μια πολυ καλη ευκαιρια
Τώρα είναι ευκαιρία για αγορά εργαλείου κούτα !Yes
 

Sapiokaravo

well know member
Δημοσιεύσεις
3.606
Ηλικία
54
Περιοχή
Far west
Μοτοσυκλέτα
Ιταλιδα με μεταπτυχιακο.
Όνομα
Χρηστος
Σε αλλο ρεπορταζ που διαβασα η παραταση πιθανον θα φτασει μεχρι τελος 2022.
Θα πιεσουν οι εταιριες λογω covid οσο υπαρχουν αδιαθετες μοτοσυκλετες.
Αλλα και αυτο που αναφερει ο Μανωλης θα υπαρξουν σιγουρα μεγαλες προσφορες.
 

EvangeloSKG

member
Δημοσιεύσεις
1.693
Ηλικία
48
Περιοχή
Μαρούσι
Μοτοσυκλέτα
R1200GS
Όνομα
Βαγγέλης
Περιοχή
Μαρούσι
Πιο πολύ απ’όλα τα μοντέλα μου έκανε εντύπωση το Iron (πρώην Sportster) της HD. Τόσο το ίδιο το μοντέλο ως καθιερωμένη εικόνα, όσο και η σημασία του για την ταυτότητα και τις πωλήσεις της εταιρείας είναι μεγάλη, ιδίως στην Ευρώπη, που δεν αγαπά ιδιαίτερα τα αμερικάνικα μαστόδοντα.
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα κινηθούν, θεωρώντας ανυπόστατη και αστεία την πιθανότητα να βασιστούν στο 750 και παρόμοια ινδο-υβρίδια.
 
N

notakos600

Guest
Πιο πολύ απ’όλα τα μοντέλα μου έκανε εντύπωση το Iron (πρώην Sportster) της HD. Τόσο το ίδιο το μοντέλο ως καθιερωμένη εικόνα, όσο και η σημασία του για την ταυτότητα και τις πωλήσεις της εταιρείας είναι μεγάλη, ιδίως στην Ευρώπη, που δεν αγαπά ιδιαίτερα τα αμερικάνικα μαστόδοντα.
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα κινηθούν, θεωρώντας ανυπόστατη και αστεία την πιθανότητα να βασιστούν στο 750 και παρόμοια ινδο-υβρίδια.
Το iron είναι must to have...
 

EvangeloSKG

member
Δημοσιεύσεις
1.693
Ηλικία
48
Περιοχή
Μαρούσι
Μοτοσυκλέτα
R1200GS
Όνομα
Βαγγέλης
Περιοχή
Μαρούσι
Το iron είναι must to have...
Είναι, το άτιμο και οι τελευταίες εκδόσεις είναι εξαιρετικά βελτιωμένες.
Τελευταία φορά (2017), κοίταζα να βεβαιωθώ ότι όντως οδηγάω Harley: φρενάρες, πλαίσιο, όλα όπως πρέπει. Ελπίζω να το κρατήσουν.
 
Top Bottom