Επιστροφή του turbo;

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.123
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός

Honda - Πατέντες για Africa Twin με κομπρέσορα!​


View attachment 34263View attachment 34262View attachment 34261View attachment 34260View attachment 34259
Εντυπωσιακές πατέντες της Honda έκαναν την εμφάνιση τους στο Motociclismo, στις οποίες βλέπουμε ένα Honda Africa Twin με κομπρέσορα!
Σε αντίθεση με τον κομπρέσορα της Kawasaki, το σύστημα της Honda έχει σχεδιαστεί να επενεργεί από τις χαμηλές κιόλας στροφές, ενω επιπρόσθετα ο έλεγχος του γίνεται από τον κινητήρα και όχι από τα αέρια της εξάτμισης, ώστε να μην υπάρχει καμία καθυστέρηση στην παροχή δύναμης.

Στις πατέντες ο κομπρέσορας εδράζεται πάνω από το κιβώτιο ταχυτήτων του Africa Twin, περίπου στο ίδιο σημείο με τον κομπρέσορα της Kawasaki, με την εισαγωγή να βρίσκεται στο αριστερό μέρος.
Η Honda χρησιμοποιεί 2 μπεκ για κάθε κύλινδρο για τον ψεκασμό, το πρώτο κάτω από την πεταλούδα του ψεκασμού, το δεύτερο απευθείας στον κύλινδρο (άμεσος ψεκασμός).

Γιατί όμως να τοποθετήσει κομπρέσορα στο Africa Twin η Honda; Πιθανώς για εύκολη αύξηση της δύναμης, δίχως παράλληλη αύξηση κυβισμού, ώστε να μπορεί το Africa να ανεβάσει τους 98 ίππους του, που το 2021 ακούγονται λίγοι απέναντι στον ανταγωνισμό.
Εκτός αν η πατέντα χρησιμοποιεί μεν το Africa, αλλά το σύστημα τοποθετηθεί είτε σε μια ιδιαίτερη έκδοση της μοτοσυκλέτας, είτε σε ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο.
Τέλος, υπάρχει και η πιθανότητα η πατέντα να μην βρει ποτέ τον δρόμο της για την παραγωγή.

Πηγη www.bikeit.gr
Φτεραααααααααά......
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Kawasaki ZX25R Turbo: Με 100 ίππους και τελική πάνω από 250km/h [VIDEO]​

Ένα μικρό H2R

Στόχος του Ιάπωνα Ryuji Tsuruta της Trick Star ήταν να ξεπεράσει τα 250km/h τελικής με το ZX25R της Kawasaki. Ο μικρός τετρακύλινδρος κινητήρας έχει απόδοση 45 ονομαστικών ίππων, οι οποίοι φυσικά δεν επαρκούν για να αντιμετωπίσουν την αντίσταση του αέρα μετά τα 200km/h. Η πραγματική τελική του ZX25R είναι 180km/h και στο κοντέρ δείχνει 187km/h σύμφωνα με τα αυστηρά πρότυπα μετρήσεων τους ιαπωνικού περιοδικού Young Machine.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, είτε θα πρέπει να αλλάξεις εντελώς το φαίρινγκ μειώνοντας στο ελάχιστο την αεροδυναμική αντίσταση, είτε να αυξήσεις την ιπποδύναμη ώστε να επαρκεί για να πετύχεις τον στόχο σου.

Καθώς ο Ryuji Tsuruta δεν ήθελε να αλλάξει τη εξωτερική εμφάνιση της μοτοσυκλέτας, επέλεξε τον δεύτερο δρόμο, δηλαδή της αύξησης της ιπποδύναμης.
Όπως ξέρουμε, η δύναμη αντίστασης του αέρα όσο αυξάνεται η ταχύτητα ενός οχήματος δεν είναι γραμμική, οπότε και η αύξηση της ιπποδύναμης για να πιάσει το ZX25R από τα 180Km/h της νορμάλ έκδοσης, στα 250Km/h που ήταν ο στόχος θα έπρεπε να είναι πολύ μεγάλη και όχι απλά 5-10 άλογα.

Η λύση σε αυτή την περίπτωση ήταν η μετατροπή του κινητήρα από ατμοσφαιρικού σε turbo, όπου είχε ως αποτέλεσμα τον διπλασιασμό της ιπποδύναμης και συγκεκριμέα τους 100 ίππους στο στρόφαλο.

Η εξέλιξη του κιτ υπερπλήρωσης διήρκησε έναν ολόκληρο χρόνο. Στις πρώτες δοκιμές που έγιναν τον Νοέμβριο του 2021, το ZX25R έδειξε 225km/h στο κοντέρ που αντιστοιχούν σε 217,85km/h πραγματικής τελικής ταχύτητας.
Τώρα, στην δεύτερη προσπάθεια που έγινε στην οβάλ πίστα του κέντρου JARI δοκιμών της Ιαπωνίας, η ZX25R κατάφερε να δείξει 252km/h στο κοντέρ, όπου αντιστοιχούν σε 243km/h πραγματικά.


Πηγη www.motomag.gr
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.123
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Και αν γίνουν και twin scroll μειώνεις στο ελάχιστο το lag σε βαθμό που δεν σου φαίνεται καθόλου!
Πιο πολύ σε χαλάει η υστέρηση από το ηλεκτρογκαζο πάρα της τουρμπίνας
Υπάρχουν και οι τούρμπινες μεταβλητής γεωμετρίας και ησυχάζεις...
 

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
Είναι τόσο μικρές οι τουρμπίνες για μοτό που πρακτικά δεν υπάρχει υστέρηση. Πριν από χρόνια τα λεγα ότι θα γίνουν όλα τα αμάξια τούρμπο, απλά οι μοτοσυκλέτες δεν προλαβαίνουν, πρόλαβε ο ηλεκτρισμός.

Sent from my A80Pro using Tapatalk
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.217
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Είναι τόσο μικρές οι τουρμπίνες για μοτό που πρακτικά δεν υπάρχει υστέρηση. Πριν από χρόνια τα λεγα ότι θα γίνουν όλα τα αμάξια τούρμπο, απλά οι μοτοσυκλέτες δεν προλαβαίνουν, πρόλαβε ο ηλεκτρισμός.

Sent from my A80Pro using Tapatalk

Θα είχανε προλάβει τα MotoGp όμως ....!. eye
Ίσως υπάρχει απαγορευτικος κανονισμος όμως , δεν το γνωρίζω.
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.123
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Είναι τόσο μικρές οι τουρμπίνες για μοτό που πρακτικά δεν υπάρχει υστέρηση. Πριν από χρόνια τα λεγα ότι θα γίνουν όλα τα αμάξια τούρμπο, απλά οι μοτοσυκλέτες δεν προλαβαίνουν, πρόλαβε ο ηλεκτρισμός.

Sent from my A80Pro using Tapatalk
Ναι αλλά δεν αποδίδουν ψηλά, γιαυτό επιβάλεται η μεταβλητή γεωμετρια.
Θα είχανε προλάβει τα MotoGp όμως ....!. eye
Ίσως υπάρχει απαγορευτικος κανονισμος όμως , δεν το γνωρίζω.
Εδώ τα είχαν απαγορέψει από την F1 μία εποχή αν το θυμάσαι... Για ποιό λόγο; Το turbo είναι σκονάκι σε εξετάσεις για να βγάζεις άλογα εύκολα, αν είσαι μάγκας βγάλε σε ατμοσφαιρικό μέχρι 2000cc 900 άλογα.
 

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
Μεταβλητή γεωμετρία πτερύγων πριν το turbine wheel (φτερωτή καυσαερίων) εφαρμοζεται μόνο στα turbo diesel (για αυτό και μόνο εκεί υπάρχουν vgt τουρμπίνες), γιατί στα βενζινοκίνητα οι πολύ υψηλότερες θερμοκρασίες καυσαερίων δεν επιτρέπουν ακόμα λόγω κόστους, τώρα μελετάται αν συμφερει. Στα βενζινοκίνητα όμως η τεχνολογία επιτρέπει (διπλό κεραμικό ρουλεμάν, σφυρήλατες φτερωτές συμπιεστη σύγχρονης σχεδιασης) που πλέον έχεις όσο δύναμη θέλεις από χαμηλές στροφές μέχρι σχεδόν όσες στροφές θέλεις και για λίγα κυβικά. Τώρα πλέον υπάρχουν στην αγορά τουρμπίνες (πχ Garrett g25-550) που τις βάζεις σε 1300 κυβικά , σπουλαρουν από τις 2500 στροφές σχεδόν χωρίς lag και έχουν μέγιστη παροχή πάνω απο 500 άλογα, που υπερκαλύπτει την μέγιστη επίδοση όλων των σύγχρονων μοτοσυκλετών υψηλης ιπποδύναμης. Το που θα "τελειώσει" ένας συμπιεστής δεν εξαρτάται από τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα, αλλά από τη μέγιστη παροχή του (που αντιστοιχεί σε μέγιστη potential ιπποδύναμη)

Sent from my A80Pro using Tapatalk
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.217
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Για τις καθημερινές μοτοσικλέτες δεν έχει νόημα η πολυπλοκότητα και το διαχειρισιμο στενό εύρος λειτουργίας του turbo. Όποιος θέλει παραπανω άλογα υπάρχουν κινητήρες που να ειναι συμβατοί όμως και με τα υπόλοιπα περιφερειακά (αναρτήσεις, φρένα , κ.λ.π) .... απλώς λεφτά δεν υπάρχουν ...! Tooth
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.123
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Μεταβλητή γεωμετρία πτερύγων πριν το turbine wheel (φτερωτή καυσαερίων) εφαρμοζεται μόνο στα turbo diesel (για αυτό και μόνο εκεί υπάρχουν vgt τουρμπίνες), γιατί στα βενζινοκίνητα οι πολύ υψηλότερες θερμοκρασίες καυσαερίων δεν επιτρέπουν ακόμα λόγω κόστους, τώρα μελετάται αν συμφερει. Στα βενζινοκίνητα όμως η τεχνολογία επιτρέπει (διπλό κεραμικό ρουλεμάν, σφυρήλατες φτερωτές συμπιεστη σύγχρονης σχεδιασης) που πλέον έχεις όσο δύναμη θέλεις από χαμηλές στροφές μέχρι σχεδόν όσες στροφές θέλεις και για λίγα κυβικά. Τώρα πλέον υπάρχουν στην αγορά τουρμπίνες (πχ Garrett g25-550) που τις βάζεις σε 1300 κυβικά , σπουλαρουν από τις 2500 στροφές σχεδόν χωρίς lag και έχουν μέγιστη παροχή πάνω απο 500 άλογα, που υπερκαλύπτει την μέγιστη επίδοση όλων των σύγχρονων μοτοσυκλετών υψηλης ιπποδύναμης. Το που θα "τελειώσει" ένας συμπιεστής δεν εξαρτάται από τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα, αλλά από τη μέγιστη παροχή του (που αντιστοιχεί σε μέγιστη potential ιπποδύναμη)

Sent from my A80Pro using Tapatalk
Αυτό γινόταν παλιά, χρησιμοποιούνται και σε βενζινοκινητήρες (βλέπε Porsche) και θα χρησιμοποιηθούν ευρέως στο μέλλον ειδικά με την νέα τεχνολογία πτερυγίων (dura steel), η παροχή του αέρα εξαρτάται από τις στροφές του τούρμπο (εννοείται) που οι στροφές είναι συνάρτηση της διαμέτρου, της γωνίας προσπτωσης των καυσαερίων στα πτερύγια κλπ. Με άλλα λόγια όσο μικρότερη είναι η γωνία των πτερυγίων τόσο μπορεί να γυρίσει η τουρμπίνα με χαμηλή πίεση καυσαερίων με χαμηλό έως και καθόλου lag, αλλά δεν μπορεί να στροφαρει η τουρμπίνα σε υψηλές στροφές, όσο μεγαλώνει η γωνία των πτερυγίων θέλει μεγαλύτερη πίεση καυσαερίων με μεγάλο lag μέχρι να μπει στο διάγραμμα ωφέλιμης περιοχής στροφών/παροχής αλλά ανεβάζει και τριπλάσιες στροφές, στα βαπόρια με αυτές τις τιμές των καυσίμων επειδή έχουν πέσει οι ταχύτητες ταξιδίου για οικονομία αλλάζουμε τα τούρμπο με μικρότερης διαμέτρου και μικρότερες γωνίες πτερυγίων για να κατεβάσουμε την υστέρηση δεδομένου ότι δεν ανεβάζουμε πολλές στροφές τις μηχανές πια.
 
Τελευταία επεξεργασία:

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
Άμα δούμε τέτοιες τουρμπίνες σε μηχανάκια να μου τρυπήσετε τη μύτη... Άλλο αμάξι, άλλο μηχανάκι. Το πολλαπλάσιο βάρος του αυτοκινήτου απαιτεί πολύ ροπή από τις πολύ χαμηλές στροφές, ενώ στο μηχανάκι μας νοιάζει κυρίως η απόλυτη ιπποδύναμη και η ομαλότητα στην καμπύλη ροπής.

Sent from my A80Pro using Tapatalk
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Benda 300 Supercharger: Με υπερσυμπιεστή στην κεφαλή​

Πρωτότυπος σχεδιασμός με πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα
benda


Οι υπερσυμπιεστές μπορούν να προσφέρουν εντυπωσιακή αύξηση της ισχύς και της ροπής και είναι ο ευκολότερος τρόπος για να κάνεις έναν μικρού κυβισμού κινητήρα να έχει απόδοση αντίστοιχη με έναν που έχει τα διπλάσια ή ακόμα και τα τριπλάσια κυβικά. Οι υπερσυμπιεστές μπορούν να πάρουν κίνηση από την ροή των καυσαερίων (turbo) καταναλώνοντας ελάχιστη ενέργεια από τον κινητήρα ή να είναι μηχανικοί, δηλαδή να παίρνουν κίνηση απευθείας από την περιστροφή του κινητήρα (supercharger).

Στην περίπτωση των Turbo έχεις ελάχιστες απώλειες δύναμης για την λειτουργία τους, όμως πάσχουν ως προς την αμεσότητα της απόκρισης στο γκάζι, καθώς η αύξηση της ταχύτητας περιστροφής τους δεν είναι απόλυτα αναλογική ως προς την αύξηση των στροφών του κινητήρα. Αυτό οφείλεται τόσο στην αδράνεια της μάζας της φτερωτής, όσο και στο γεγονός πως ο αέρας είναι ένα σώμα που συμπιέζεται, οπότε συμπεριφέρεται ως ελατήριο και δεν μπορεί να μεταφέρει άμεσα τις δυνάμεις.
benda

Έτσι όταν βγαίνει με ταχύτητα από την πολλαπλή εξαγωγής και χτυπάει πάνω στα φτερά της τουρμπίνας φρενάρει για λίγο και υπάρχει πάντα μια μικρή χρονική περίοδος μέχρι να μεταφέρει την ταχύτητά του στην φτερωτή. Προφανώς όσο πιο μικρή είναι η τουρμπίνα, τόσο μικρότερη η αδράνειά της, οπότε η άνοδος των στροφών της ακολουθεί με λιγότερη καθυστέρηση την άνοδο των στροφών του κινητήρα.

Έτσι ο κανόνας με τους κινητήρες turbo είναι να τοποθετείς μικρές τουρμπίνες όταν θέλεις άμεση απόκριση στο γκάζι (και ροπή στις χαμηλές στροφές) και μεγάλες τουρμπίνες όταν στοχεύεις σε υψηλές ιπποδυνάμεις, θυσιάζοντας την απόκριση στο γκάζι. Τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιούνται τουρμπίνες με μεταβλητό βήμα φτερωτής (συνήθως δύο σταδίων) προσπαθώντας να λύσουν το πρόβλημα της απόκριση στο γκάζι για τις μεγάλες τουρμπίνες, βοηθώντας τες να περιστρέφουν ταχύτερα και πιο άμεσα όταν η ταχύτητα ροής των καυσαερίων είναι μικρή και έχει μικρές μεταβολές.
benda

Από την άλλη μεριά οι μηχανικοί υπερσυμπιεστές δεν έχουν τέτοια προβλήματα, διότι η ταχύτητα περιστροφής τους είναι απόλυτα αναλογική σε σχέση με τις στροφές του κινητήρα, λόγω της κίνησής τους μέσω ιμάντα ή μέσω γραναζιών απευθείας από τον στρόφαλο. Η χρήση ιμάντα είναι η πιο διαδεδομένη, καθώς επιτρέπει την εύκολη και φτηνή αλλαγή του λόγου σχέσης μεταξύ του στροφάλου και υπερσυμπιεστή, με την απλή αλλαγή του μεγέθους των ράουλων. Επίσης ο ιμάντας είναι λιγότερο θορυβώδης από τα μεταλλικά δόντια των γραναζιών που χτυπάνε μεταξύ τους στο ρελαντί και σφυρίζουν στις υψηλές στροφές.

Από την άλλη μεριά, η χρήση γραναζιών σου επιτρέπει να φτιάξεις ολόκληρο κιβώτιο ταχυτήτων μεταξύ στροφάλου και υπερσυμπιεστή, οπότε μπορείς να μεταβάλεις την ταχύτητα περιστροφής του υπερσυμπιεστή αναλόγως τις στροφές του κινητήρα.
Τέτοιο σύστημα γραναζιών χρησιμοποιεί η Kawasaki στους κινητήρες των H2 και αντίστοιχα συστήματα υπάρχουν στους κινητήρες των περισσότερων Jet Ski και Snowmobile Με υπερσυμπιεστή.

Όλα αυτά είναι πιθανόν γνωστά στους περισσότερους, όμως έπρεπε να τα επαναλάβουμε για να καταλάβουμε καλύτερα τις πατέντες που κατέθεσε η Benda για έναν κινητήρα μοτοσυκλέτας (το πιθανότερο…) με μηχανικό υπερσυμπιεστή.
Λέμε το πιθανότερο, διότι πριν μερικούς μήνες η Benda είχε παρουσιάσει μια supersport μοτοσυκλέτα που την ονόμαζε VTR 300 Turbo με δικύλινδρο V2 300 κυβικών.
Ξεκάθαρα εδώ έχουμε supercharger και σε καμία περίπτωση δεν είναι Turbo, οπότε είτε μιλάμε για διαφορετικό κινητήρα, είτε το τμήμα μάρκετινγκ της Benda δεν έχει καταλάβει ποια είναι η διαφορά… Μάλλον το δεύτερο!
benda

Υπάρχουν δύο πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία σε αυτή την πατέντα, τα οποία δεν συνηθίζονται σε κινητήρες με μηχανικό υπερσυμπιεστή.

Το ένα είναι πως η κίνηση του υπερσυμπιεστή γίνεται από τον εκκεντροφόρο και όχι από τον στρόφαλο. Αυτό έχει δύο σοβαρά μειονεκτήματα.

Πρώτον, οι εκκεντροφόροι περιστρέφονται πάντα στις μισές στροφές σε σχέση με τον στρόφαλο, οπότε απαιτείται ο διπλάσιος πολλαπλασιασμός των στροφών από τον εκκεντροφόρο προς τον υπερσυμπιεστή για να επιτύχεις την ίδια ακριβώς πίεση.
Το δεύτερο και σημαντικότερο μειονέκτημα είναι πως οι εκκεντροφόροι παίρνουν κίνηση μέσω αλυσίδας (ναι υπάρχουν και συστήματα κίνησης με γρανάζια και με άξονα, αλλά εδώ αλυσίδα έχουμε), η οποία με την σειρά της μένει τεντωμένη χάρη σε ένα υδραυλικό τεντωτήρα.

Όπως όλοι γνωρίζουν οι αλυσίδες ξεχειλώνουν με τη χρήση και αν τους προσθέσεις να την δύναμη που χρειάζεται για την περιστροφή του ο υπερσυμπιεστής, αυτή η κόπωση της αλυσίδας είναι πολύ μεγαλύτερη και ταχύτερη.
Όμως παρά τα εξόφθαλμα μειονεκτήματά του, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της Benda έχει κάποια εντυπωσιακά πλεονεκτήματα.

Το πρώτο αφορά την χωροταξία του κινητήρα, που όπως βλέπουμε δεν προσθέτει καθόλου πλάτος στον κινητήρα, ενώ η αναμενόμενη αύξηση του ύψους της κεφαλής είναι μικρότερο πρόβλημα για τον σχεδιασμό μιας μοτοσυκλέτας.

Το δεύτερο είναι πως το ράουλο στον εκκεντροφόρο και το ράουλο στον υπερσυμπιεστή είναι μεταβλητής διαμέτρου (όμοια με των CVT που έχουν τα scooter) και μπορεί να μεταβάλει διαρκώς την σχέση.
Αυτό σημαίνει πως υπάρχει η δυνατότητα να αυξηθεί ή να μειωθεί η ταχύτητα περιστροφής του συμπιεστή ανάλογα με τις ανάγκες του θαλάμου καύσης, χωρίς απαραίτητα να ακολουθεί τον ίδιο ρυθμό αύξησης ή πτώσης των στροφών του κινητήρα.

Αυτή η δυνατότητα μπορεί να λύσει (ως ένα βαθμό…) και το πρόβλημα μεταπτώσεων της απόδοσης των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων όταν υπερθερμαίνεται από την συμπίεση ο αέρας.
Από την στιγμή που δεν υπάρχει intercooler για να ψύχει τον συμπιεσμένο αέρα, είναι βέβαιο πως στη γρήγορη οδήγηση θα πρέπει να έχουν βρει κάποιο τρόπο να λύσουν το πρόβλημα.

Πηγη www.motomag.gr
 

Viper1

new member
Δημοσιεύσεις
68
Ηλικία
49
Περιοχή
Greece
Όνομα
George
Μεταβλητή γεωμετρία πτερύγων πριν το turbine wheel (φτερωτή καυσαερίων) εφαρμοζεται μόνο στα turbo diesel (για αυτό και μόνο εκεί υπάρχουν vgt τουρμπίνες), γιατί στα βενζινοκίνητα οι πολύ υψηλότερες θερμοκρασίες καυσαερίων δεν επιτρέπουν ακόμα λόγω κόστους, τώρα μελετάται αν συμφερει. Στα βενζινοκίνητα όμως η τεχνολογία επιτρέπει (διπλό κεραμικό ρουλεμάν, σφυρήλατες φτερωτές συμπιεστη σύγχρονης σχεδιασης) που πλέον έχεις όσο δύναμη θέλεις από χαμηλές στροφές μέχρι σχεδόν όσες στροφές θέλεις και για λίγα κυβικά. Τώρα πλέον υπάρχουν στην αγορά τουρμπίνες (πχ Garrett g25-550) που τις βάζεις σε 1300 κυβικά , σπουλαρουν από τις 2500 στροφές σχεδόν χωρίς lag και έχουν μέγιστη παροχή πάνω απο 500 άλογα, που υπερκαλύπτει την μέγιστη επίδοση όλων των σύγχρονων μοτοσυκλετών υψηλης ιπποδύναμης. Το που θα "τελειώσει" ένας συμπιεστής δεν εξαρτάται από τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα, αλλά από τη μέγιστη παροχή του (που αντιστοιχεί σε μέγιστη potential ιπποδύναμη)

Sent from my A80Pro using Tapatalk
Το που τελειώνει το turbo έχει να κάνει με τι πίεση αντέχει να δουλέψει ο κινητήρας. Οι σωστές κατασκευές-μετατροπές θα πρέπει να σου δίνουν μέγιστη πίεση σε συνάρτηση χρόνου και μέγιστη πίεση σε συνεχή λειτουργία.
Καμμια μετατροπή εκτος εργοστασίου δεν παρέχει αυτές τις πληροφορίες.
Μια τοποθέτηση turbo σε οποιοδήποτε κινητήρα αυξάνει το κόστος συντήρησης το βάρος και την πολυπλοκοτητα λειτουργίας. Το turbo συνδέεται με την αύξηση ιπποδύναμης και την αύξηση ροπής. Είτε γιατί θέλουν από μικρού κυβισμού κινητήρες μεγαλύτερη ιπποδύναμη είτε γιατί θέλουν να αυξήσουν την ροπή σε αργοστροφους μεγάλων κινητήρων. Πχ diesel
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Η BMW κατοχύρωσε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας κινητήρα TURBO​

Η BMW σχεδιάζει να φέρει στον κατάλογό της έναν νέο εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα.

Μια σειρά κινητήρων που άρχισε να αναπτύσσεται το 2018, με τον πρώτο δικύλινδρο σχεδιασμένο για τα F 850 GS και F 750 GS. Αργότερα το προσάρμοσαν για τα F 900 R και F 900 XR, και τώρα θέλουν να πάνε ένα βήμα παραπέρα με έναν ελαφρύτερο, πιο ισχυρό κινητήρα που θα τους κοστίσει λιγότερα χρήματα.

Αυτό δείχνει το τελευταίο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που κατοχύρωσαν οι Γερμανοί αυτόν τον Απρίλιο του 2023. Προφανώς, η κύρια διαφορά έγκειται στη διάταξη του στροφαλοφόρου άξονα (τώρα βύθισμα στα 180/540) και στους δύο στροφαλοφόρους πείρους. Διακρίνεται ένας αντίστροφος ρότορας.

Επί του παρόντος, στο γερμανικό δικύλινδρο οι δύο ακίδες στροφάλου είναι μετατοπισμένες 90 και 270 μοίρες με ένα διάστημα πυροδότησης 270/450 μοιρών, κάνοντάς το να ακούγεται σαν V-Twin 90 μοιρών . Και είναι η διάταξη που χρησιμοποιούν οι περισσότερες μάρκες όπως η Yamaha, η Honda, η Triumph ακόμα και η Suzuki.


– Η πρώτη εικόνα του νέου δικύλινδρου εν σειρά κινητήρα από την Bayerische Motoren Werke. Η διάταξη που περιστρέφεται αντίθετα με τους πείρους του στρόφαλου μετατοπισμένους κατά 180 μοίρες είναι σαφώς ορατή. Η βέλτιστα συμπαγής διάταξη της κύριας μετάδοσης κίνησης, συμπεριλαμβανομένου του άξονα εξισορρόπησης (21, 22), του συμπλέκτη (12) και της ηλεκτρικής μίζας (31,35) είναι κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.

Τα πλεονεκτήματα που θα έφερνε αυτή η νέα διάταξη του κινητήρα είναι ξεκάθαρα: όταν περιστρέφονται προς την αντίθετη κατεύθυνση, τα έμβολα είναι εκτός φάσης, ενώ το ένα βρίσκεται στο πάνω σημείο, το άλλο στο κάτω μέρος. Με αυτή τη διάταξη θα εξουδετερώνει τους κραδασμούς αυτών των κινητήρων κατά 50%.

Ο κινητήρας όχι μόνο θα είναι ελαφρύτερος και θα καταλαμβάνει λιγότερο χώρο, αλλά θα τους βοηθήσει επίσης να εξοικονομήσουν κόστος παραγωγής, που είναι ένας από τους κύριους στόχους που περιγράφονται στο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.
Στο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που κατοχύρωσε και έφερε στο φως η Motorradonline, φαίνεται ότι η BMW μιλά επίσης για το γεγονός ότι ο κινητήρας θα μπορούσε να εξοπλιστεί με υπερσυμπιεστή (TURBO) , αν και αυτό είναι μόνο μια μελλοντική πιθανότητα που δεν σημαίνει ότι επιβεβαιώνεται.

Σε αυτήν την περίπτωση, το έργο του πιθανού στροβιλοσυμπιεστή θα ήταν να αυξήσει την ισχύ ή να μειώσει τον κυβισμό και την κατανάλωση . Στην πραγματικότητα, θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ένας κινητήρας 949cc με διάμετρο 88mm και διαδρομή 78mm. Σε κάθε περίπτωση, θα τοποθετούνταν μπροστά από τον κινητήρα.


Σχηματικό διάγραμμα, από αριστερά προς τα δεξιά: κινητήρας (3), άξονας εξισορρόπησης (21, 22), ηλεκτρική μίζα (30), συμπλέκτης (11), κιβώτιο ταχυτήτων (14), τελική αλυσίδα μετάδοσης κίνησης (20), πίσω τροχός (17). Από τον άξονα εξισορρόπησης έως τον πίσω τροχό, περιστρέφεται ενάντια στον βαρύ στροφαλοφόρο άξονα, ο οποίος εξουδετερώνει εν μέρει τις ανεπιθύμητες γυροσκοπικές δυνάμεις σταθεροποίησης και βελτιώνει έτσι τον χειρισμό της μοτοσικλέτας.

Όλες οι πληροφορίες είναι ακόμα αρκετά πρόωρες, αν και το 2018 κυκλοφόρησαν τον πρώτο κινητήρα, το 2020 τον ενημέρωσαν και τώρα το 2023 κατοχύρωσαν ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, δίνει μια αρκετά σαφή ένδειξη για το δρόμο προς τα εμπρός για τους Γερμανούς, και είναι πιθανό ότι ένα νέος κινητήρας BMW θα έρθει με στροβιλοσυμπιεστή (TURBO).

Μένει μόνο να περιμένουμε να προχωρήσει η BMW στο σχεδιασμό και θα τη δούμε σε μια από τις μελλοντικές μοτοσυκλέτες της, που σήμερα είναι άγνωστη με αρκετές πιθανότητες, λαμβάνοντας υπόψη ότι θα μπορούσε να δώσει από 50 HP έως 120 HP .

Πηγη https://bikerspirit.net
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Honda: Δοκιμάζει υπερτροφοδοτούμενο Africa Twin!​

Ένα Africa με φτερά!

Πώς θα σας φαινόταν ένα Honda Africa Twin “τούρμπο”; Η Honda κατοχυρώνει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας με υπερτροφοδοτούμενο δικύλινδρο κινητήρα σε σειρά, άμεσου ψεκασμού, ενώ παράλληλα πειραματίζεται, εξελίσσει και δοκιμάζει τέτοιες λύσεις και στη μοτοσυκλέτα.
Αιτήσεις για διπλώματα ευρεσιτεχνίας από τη Honda εμφανίστηκαν ξανά στο διαδίκτυο – όπως και πριν από τρία περίπου χρόνια – αυτή τη φορά δείχνοντας ένα υπερτροφοδοτούμενο Africa Twin.

Η πατέντα αφορά τον κινητήρα 1100 της Africa Twin Honda με διπλό υπερσυμπιεστή και άμεσο ψεκασμό, που θα μπορεί να εφαρμοστεί στα Africa Twin, αλλά και τα NT 1100, CMX 1100 Rebel και Hawk 11 (σε επιλεγμένες αγορές) που χρησιμοποιούν το ίδιο μοτέρ.


Ο υπερσυμπιεστής μπαίνει πίσω από τους κυλίνδρους, πάνω από το κιβώτιο ταχυτήτων, θα είναι πολλαπλής και άμεσης έγχυσης και θα αποδίδει πολύ περισσότερους ίππους και ροπή από τον απλό κινητήρα.
Οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες είναι από καιρό διαδεδομένοι στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά δεν ισχύει το ίδιο με τις μοτοσυκλέτες.
Στο χώρο των δύο τροχών οι κινητήρες τούρμπο είχαν μια σύντομη καριέρα τη δεκαετία του 1980, αλλά στη συνέχεια εξαφανίστηκαν.


Η προηγούμενη πατέντα της Honda στο παρελθόν αφορούσε κινητήρες διάταξης V, η οποία δεν ταιριάζει πλέον σε έναν δικύλινδρο σε σειρά.


Η μονάδα συμπιεστή βρίσκεται πίσω από τους κυλίνδρους, πάνω από το κιβώτιο ταχυτήτων και οδηγείται μηχανικά από εκεί. Ο αέρας εισαγωγής ρέει μέσω ενός συστήματος σωληνώσεων από την περιοχή της κεφαλής του τιμονιού προς τον συμπιεστή.

Μια βαλβίδα παράκαμψης είναι ενσωματωμένη στον κατακόρυφο σωλήνα στην περιοχή εισαγωγής, προκειμένου να απελευθερωθεί η υπερβολική πίεση ώθησης εάν είναι απαραίτητο. Στη συνέχεια, δύο εισαγωγές οδηγούν προς τα κάτω στους δύο κυλίνδρους.
Τα ακροφύσια έγχυσης (μπεκ) τοποθετούνται στις πολλαπλές εισαγωγής, εναλλακτικά ή επιπρόσθετα στην κυλινδροκεφαλή απευθείας στις βαλβίδες εισαγωγής – ως λεγόμενος άμεσος ψεκασμός.
Περισσότερη ισχύς λοιπόν με ίδιο κυβισμό και κυρίως με τον υπάρχοντα κινητήρα, κι επίσης περισσότερη ροπή, αλλά με την αντίστοιχη κατανάλωση καυσίμου.


Με 1.084 cc, το Africa Twin έχει ονομαστική ισχύ 102 ίππων (75 kW) στις 7.500 rpm και η μέγιστη ροπή είναι 105 Nm στις 6.250 rpm.
Με έναν υπερσυμπιεστή, αυτές οι τιμές θα μπορούσαν να αυξηθούν σημαντικά – με τον ίδιο κυβισμό – ανεβάζοντας την ιπποδύναμη στα επίπεδα ενός κινητήρα 1200-1300 cc.
Τώρα το αν η Honda θα βάλει όντως έναν κινητήρα με συμπιεστή στην παραγωγή όπως η Kawasaki μένει να φανεί, μιας και ο όγκος των συστημάτων αυτών ταιριάζει περισσότερο σε αυτοκίνητα και όχι στις μοτοσυκλέτες.
Κανείς δεν ξέρει πώς θα κινηθεί η Honda επί του θέματος, ενώ προς το παρόν το μόνο σίγουρο είναι… η πατέντα ευρεσιτεχνίας.

Πηγη https://motorbike.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Κιτ Turbo από την Αυστραλία για τα 700άρια της Yamaha υπόσχεται 125 άλογα!​

69bef8758578e286196bd2e2edddd247_XL.jpgB_yamaha-turbo-motore-cp2-5.jpg

Αν έχεις MT-07, Tracer 7, R7 και γενικότερα, μοντέλο με αυτό τον κινητήρα της Yamaha, αυτό το ποστ μπορεί να σε ενδιαφέρει...

Η σειρά μοτοσυκλετών της Yamaha με τον κινητήρα CP2 – δηλαδή, τα MT-07, XSR700, Tracer 7, R7 κλπ. έχει πετύχει σημαντικές επιδόσεις στις αγορές όλου του κόσμου, χάρη στον... χαρακτήρα-διαμάντι αυτού του θαυμάσιου κινητήρα, ο οποίος εντυπωσιάζει εδώ και 9 χρόνια. Κι όμως, παρά το γεγονός ότι αυτός ο κινητήρας κάνει... παπάδες για τα μοντέλα τα οποία κινεί, η ισχύς του εξακολουθεί να μην είναι αρκετοί για κάποιους. Ιδού, το turbo kit της Extreme Creations από την Αυστραλία.

Πιο συγκεκριμένα, λοιπόν, η τουρμπίνα αυτή αποτελεί μέρος του αντίστοιχου κιτ, το οποίο φέρει και άλλα απαραίτητα για μια τέτοια βλετίωση, όπως φιλτροκούτι και νέα εξαρτήματα του συστήματος καυσίμου. Η Extreme Creations δηλώνει, ότι με χαμηλή πίεση υπερτροφοδότησης μόλις στο 0,5 bar και με πολύ ελαφρά επέμβαση στο σύστημα ψεκασμού, τα άλογα φτάνουν αισίως τα... 112, ενώ με πιο επιθετικές παρεμβάσεις, πάμε στα... 125!

Η τιμή του κιτ και της τοποθέτησης του, ανέρχεται σε περίπου 2.600 ευρώ -τουλάχιστον σε επίπεδο ισοτιμίας.

Πηγη www.bikeit.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Λυσσασμένο MT-10 με turbo και 230 άλογα (+Βίντεο)​











Η ομάδα Purpose Built Moto τοποθέτησε ένα θηριώδες turbo στην τελευταία της δημιουργία, ένα λυσσασμένο MT-10. Παρά το γεγονός ότι πολλοί κατασκευαστές μοτοσυκλετών αντιμετωπίζουν την υπερτροφοδότηση ως ένα μέσο για να αντλήσουν περισσότερες επιδόσεις από έναν μικρό κινητήρα με πρωταρχικό γνώμονα την διατήρηση των εκπομπών ρύπων σε χαμηλά σχετικά επίπεδα σε σχέση με ατμοσφαιρικούς κινητήρες ίδιων κυβικών, άλλοι το βλέπουν απλώς σαν έναν διασκεδαστικό τρόπο για να κάψουν λάστιχα και βενζίνη.

Κινητήρας χτισμένος την αξιοπιστία κατά νου​

Η ομάδα της Purpose Built Moto αποτελείται από τέτοια ακριβώς άτομα (τα δεύτερα δηλαδή) και η τελευταία δημιουργία που γεννήθηκε μέσα στο γκαράζ τους στην Αυστραλία αποτελεί ένα παράδειγμα υπερτροφοδοτούμενης μοτοσυκλέτας που προκαλεί πολλά χαμόγελα. Πήραν λοιπόν ένα MT-10 και του έδωσαν "πνοή" αφού στον ιδιοκτήτη του δεν έφταναν οι εργοστασιακές επιδόσεις. Από τη στιγμή που αποσυναρμολογήθηκε ο κινητήρας χτίστηκε από την αρχή με νέα υψηλών επιδόσεων ανταλλακτικά και γνώμονα την βελτίωση της αξιοπιστίας του. Για να βελτιωθεί και η ευχρηστία της μοτοσυκλέτας η ομάδα τοποθέτησε ένα νέο intercooler και το αποτέλεσμα είναι ένα δίκυκλο του οποίου η μέγιστη απόδοση κυμαίνεται στα 230 με 260 άλογα.

Με custom μακρύ ψαλίδι για σταθερότητα​

Η ισχύς όμως δεν σημαίνει τίποτα χωρίς σταθερότητα και για να μπορεί η μοτοσυκλέτα να οδηγηθεί πιο εύκολα η ομάδα Purpose Built Moto κατασκεύασε ένα νέο μακρύτερο ψαλίδι και τοποθέτησε ένα μικρό μαξιλαράκι στο τέλος της σέλας του αναβάτη στο οποίο μπορεί να στηριχθεί ώστε να μην "χάσει" τη μηχανή κάτω από τα πόδια του με την πρώτη γκαζιά. Εξάλλου η ασφάλεια αποτελεί τη νούμερο ένα προτεραιότητα. Δυστυχώς όμως από ότι φαίνεται στο βίντεο στην ασφάλεια δεν έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή αφού φαίνεται ο αναβάτης που την δοκιμάζει να φοράει σορτσάκι, κοντομάνικη μπλούζα και παπούτσια converse.

 
Top Bottom