SHOOTER045
Μαθουσάλας member
- Δημοσιεύσεις
- 12.101
- Ηλικία
- 49
- Περιοχή
- ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
- Μοτοσυκλέτα
- GLX 90
- Όνομα
- ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
- Περιοχή
- Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Υπάρχουν και ηλεκτρικά τούρμπο απ όσο ξέρω
Υπάρχουν και ηλεκτρικά τούρμπο απ όσο ξέρω
Αν και δεν θέλω να είμαι απόλυτος, για μένα turbo σε μοτοσυκλέτα σημαίνει επιπλέον μηχανικά και όχι μόνο, μέρη, άρα παραπάνω βάρος και πιθανότητες αστοχίας, δηλαδή βλάβης και επιπλέον ροπή, που, ήδη θεωρώ προσφέρουν αρκετή οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες και μάλιστα συνήθως "χρειάζονται" τα ηλεκτρονικά για να μπορέσει να περάσει στο δρόμο από τον μέσο τουλάχιστον αναβάτη.
Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ ως πιθανό θετικό, είναι να έχει πιο χαμηλή κατανάλωση (πόσο πια!), αλλά αυτό προϋποθέτει να κινείται ξετούρμπιστο, όμως σε αυτή την περίπτωση δεν ξέρω απαλή μπορεί να είναι η "εμπλοκή" της τουρμπίνας και δεύτερον, λόγω λιγότερων απαιτούμενων κυβικών για την ίδια ιπποδύναμη, πιο ελαφριά κινούμενα μέρη στον κινητήρα, άρα ίσως πιο ανάλαφρη αίσθηση στις στροφές.
Για την ώρα πάντως, θεωρώ ότι μάλλον είναι κινήσεις εντυπωσιασμού και όχι ουσίας. Στο μέλλον ίσως είναι διαφορετικά τα πράγματα.
Και γιατί βάζουμε τα ξένα, και όχι ενα ελληνικό GPz 750 turboTurbo σε δύο ρόδες (Video)
Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha
Η υπερτροφοδότηση στις μοτοσυκλέτες δεν είναι κάτι καινούργιο. Πριν το Kawasaki H2 οι Ιάπωνες κατασκευαστές είχαν ασχοληθεί με το θέμα ενδελεχώς!
Στις αρχές της δεκαετίας του ΄80 οι τέσσερις ιαπωνικές εταιρείες βρίσκονταν στην κορύφωση της δημιουργικότητάς τους . Έψαχναν νέες τεχνολογίες για να δελεάσουν το κοινό και γίνονταν ολοένα και πιο «τολμηρή» σε θέματα design. Αυτή η διαρκής αναζήτηση τις οδήγησε και στο turbo.
Την τεχνολογία την είχε υιοθετήσει η βιομηχανία αυτοκινήτου πολλά χρόνια πριν, με μεγάλη επιτυχία και αυτό αποτελούσε ακόμη μια πρόκληση για τους μηχανικούς των εργοστασίων μοτοσυκλετών, που ήθελαν να αποδείξουν πως δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τους συναδέλφους τους.
Την αρχή έκανε η Honda, όταν το 1981 παρουσίασε το CX500 Turbo. Ήταν βασισμένη στην απλή CX500 της οποίας ο κινητήρας είχε σχεδιαστεί για να μπορεί να δεχθεί στροβιλοσυμπιεστή. Με σύστημα ψεκασμού, δύο ηλεκτρονικούς εγκεφάλους, το CX500 Turbo απέδιδε 82 ίππους και είχε βάρος 220 κιλά. Όσο για την εμφάνιση… το φέρινγκ,μ οι χρυσές ζάντες και το «διαστημικό» για την εποχή πάνελ οργάνων έφερναν το CX500 Turbo πολύ μπροστά από την εποχή του. Στην παραγωγή βγήκαν 5.400 μοτοσυκλέτες και το 1983 αντικαταστάθηκε από το CX650 Turbo.
To 1982 η Yamaha μπαίνει στο χορό με το XJ 650 Turbo. Ήταν τετρακύλινδρο και επίσης sport touring όπως και το Honda. Όμως τεχνολογικά δεν ήταν το ίδιο προηγμένο. Αντί για άμεσο ψεκασμό χρησιμοποιήθηκαν για την τροφοδοσία του κλασσικά καρμπυρατέρ. Απέδιδε 90 ίππους και 8,3 κιλά ροπής με βάρος 230 κιλά. Το πιο «διαστημικό» σε εμφάνιση σίγουρα και πάνω στο νήμα κερδίζει τον τίτλο του ασχημότερου από ο CX.
Το 1983 ήταν η χρονιά που παρουσιάστηκε ο απόγονος του CX500. To CX650 αλλά και το πρώτο turbo δίκυκλο της Suzuki. To ΧΝ85 αποτέλεσε μια επική αποτυχία για το ιπαωνικό εργοστάσιο. Παρ΄ ότι ήταν το πρώτο supersport με turbo και τροχό 16 ιντσών μπροστά (χαρακτηριστικό των αγωνιστικών κατασκευών), ήταν πολύ πιο αργό από αντίστοιχες μοτοσυκλέτες του είδους. Την ονομασία του την πήρε από την μέγιστη ιπποδύναμη του που ήταν 85 ίπποι όμως στην πραγματικότητα δεν απέδιδε πάνω από 70.Ήταν τετρακύλινδρο 650 κ.εκ. με σύστημα ψεκασμού και στήσιμο supersport γεγονός που το έκανε πολύ καλό στο δρόμο. Το design είχε αρκετά στοιχεία από την θρυλική Katana. Παρήχθησαν μόλις 1.153 μονάδες από το 1983 έως το 1985.
To Kawasaki GPz750 Turbo παρουσιάστηκε επίσης το 1983. Δεν αποτελούσε απλά ένα GPz750 με προσθήκη υπερσυμπιεστή αλλά έφερε πολλά εξαρτήματα αποκλειστικά σχεδιασμένα για την έκδοση Turbo. Ήταν το μεγαλύτερο σε κυβισμό με 738 κ.εκ. και το πιο ισχυρό με 112 ίππους. Οι επιδόσεις της και η τελική της που έφτανε τα 240 χ.α.ω. ήταν ισάξιες με αυτές του GPz1100 και για αρκετά χρόνια – όπως έχει συνέβη και με άλλες μοτοσυκλέτες της Kawasaki – κρατούσε τον τίτλο της ισχυρότερης μοτοσυκλέτας παραγωγής. Συγκρινόμενη με τις υπόλοιπες turbo της εποχής ήταν μακράν η καλύτερη.
Ναι, γι' αυτό λέω ότι δεν είμαι απόλυτος. Πιστεύω ότι τα μηχανάκια έχουν πάει σε τόσο υψηλό επίπεδο που πλέον οι εταιρίες σπαζοκεφαλιάζουν για το τι καινούριο να δώσουν.Ναι Νικο αλλος ενας μπαλες στο κεφαλι μας απο την μια,αλλα απο την αλλη τα ιδια δεν λεμε καθε φορα για κατι καινουργιο?
Προβλέπω σε μερικά χρόνια θα βγουν τούρμπο 2κυλινδρα 500αρια με 100 άλογα για κάθε χρήση, αν δε μας προλάβουν τα ηλεκτρικά.
Sent from my A80Pro using Tapatalk
Το θεμα Αποστολη ειναι σε τη τιμη θα βγαινει οτι τζιτζιμπλικη βαζουν πανω η εταιριες το χεωνουν αναλογος και αν υπαρχει και αυξηση αλογον τοτε μπαινει και καπελοΦαντασου όμως να έχεις 500 κυβικά, με ιπποδύναμη άνω των 120 ίππων, ροπή πάνω από 10 κιλά από πολύ χαμηλά και κατανάλωση λίγο παραπάνω από τα σημερινά οικονομικά 500αρια!! Και με επιλογή απενεργοποιησης κυλινδρων για περισσότερη οικονομία !! Και πόσο παραπάνω βάρος να σου δώσει ένας μικρός σαλιγκαρος σε σχέση με αυτό που θα γλυτώσεις από τους 4κυλινδρους του 1 και του 1.3 λίτρων!!
Εννοείται ότι η τιμή δεν θα έχει καμία σχέση με των σημερινών 500αριων !!Το θεμα Αποστολη ειναι σε τη τιμη θα βγαινει οτι τζιτζιμπλικη βαζουν πανω η εταιριες το χεωνουν αναλογος και αν υπαρχει και αυξηση αλογον τοτε μπαινει και καπελο
Ε ναι.Εννοείται ότι η τιμή δεν θα έχει καμία σχέση με των σημερινών 500αριων !!
Πιάνομαι από την λέξη που είπες "ηλεκτρικά", όταν λέμε Turbo ............Πετάω το μπαλάκι στον @stelios62 γιατί κουράστικα να γράφω...