Επιστροφή του turbo;

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Turbo σε δύο ρόδες (Video)​

Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha​




Η υπερτροφοδότηση στις μοτοσυκλέτες δεν είναι κάτι καινούργιο. Πριν το Kawasaki H2 οι Ιάπωνες κατασκευαστές είχαν ασχοληθεί με το θέμα ενδελεχώς!

Στις αρχές της δεκαετίας του ΄80 οι τέσσερις ιαπωνικές εταιρείες βρίσκονταν στην κορύφωση της δημιουργικότητάς τους . Έψαχναν νέες τεχνολογίες για να δελεάσουν το κοινό και γίνονταν ολοένα και πιο «τολμηρή» σε θέματα design. Αυτή η διαρκής αναζήτηση τις οδήγησε και στο turbo.

Την τεχνολογία την είχε υιοθετήσει η βιομηχανία αυτοκινήτου πολλά χρόνια πριν, με μεγάλη επιτυχία και αυτό αποτελούσε ακόμη μια πρόκληση για τους μηχανικούς των εργοστασίων μοτοσυκλετών, που ήθελαν να αποδείξουν πως δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τους συναδέλφους τους.

turbo bikes 6


Την αρχή έκανε η Honda, όταν το 1981 παρουσίασε το CX500 Turbo. Ήταν βασισμένη στην απλή CX500 της οποίας ο κινητήρας είχε σχεδιαστεί για να μπορεί να δεχθεί στροβιλοσυμπιεστή. Με σύστημα ψεκασμού, δύο ηλεκτρονικούς εγκεφάλους, το CX500 Turbo απέδιδε 82 ίππους και είχε βάρος 220 κιλά. Όσο για την εμφάνιση… το φέρινγκ,μ οι χρυσές ζάντες και το «διαστημικό» για την εποχή πάνελ οργάνων έφερναν το CX500 Turbo πολύ μπροστά από την εποχή του. Στην παραγωγή βγήκαν 5.400 μοτοσυκλέτες και το 1983 αντικαταστάθηκε από το CX650 Turbo.



turbo bikes 8


To 1982 η Yamaha μπαίνει στο χορό με το XJ 650 Turbo. Ήταν τετρακύλινδρο και επίσης sport touring όπως και το Honda. Όμως τεχνολογικά δεν ήταν το ίδιο προηγμένο. Αντί για άμεσο ψεκασμό χρησιμοποιήθηκαν για την τροφοδοσία του κλασσικά καρμπυρατέρ. Απέδιδε 90 ίππους και 8,3 κιλά ροπής με βάρος 230 κιλά. Το πιο «διαστημικό» σε εμφάνιση σίγουρα και πάνω στο νήμα κερδίζει τον τίτλο του ασχημότερου από ο CX.


turbo bikes 5


Το 1983 ήταν η χρονιά που παρουσιάστηκε ο απόγονος του CX500. To CX650 αλλά και το πρώτο turbo δίκυκλο της Suzuki. To ΧΝ85 αποτέλεσε μια επική αποτυχία για το ιπαωνικό εργοστάσιο. Παρ΄ ότι ήταν το πρώτο supersport με turbo και τροχό 16 ιντσών μπροστά (χαρακτηριστικό των αγωνιστικών κατασκευών), ήταν πολύ πιο αργό από αντίστοιχες μοτοσυκλέτες του είδους. Την ονομασία του την πήρε από την μέγιστη ιπποδύναμη του που ήταν 85 ίπποι όμως στην πραγματικότητα δεν απέδιδε πάνω από 70.Ήταν τετρακύλινδρο 650 κ.εκ. με σύστημα ψεκασμού και στήσιμο supersport γεγονός που το έκανε πολύ καλό στο δρόμο. Το design είχε αρκετά στοιχεία από την θρυλική Katana. Παρήχθησαν μόλις 1.153 μονάδες από το 1983 έως το 1985.

turbo bikes 7


To Kawasaki GPz750 Turbo παρουσιάστηκε επίσης το 1983. Δεν αποτελούσε απλά ένα GPz750 με προσθήκη υπερσυμπιεστή αλλά έφερε πολλά εξαρτήματα αποκλειστικά σχεδιασμένα για την έκδοση Turbo. Ήταν το μεγαλύτερο σε κυβισμό με 738 κ.εκ. και το πιο ισχυρό με 112 ίππους. Οι επιδόσεις της και η τελική της που έφτανε τα 240 χ.α.ω. ήταν ισάξιες με αυτές του GPz1100 και για αρκετά χρόνια – όπως έχει συνέβη και με άλλες μοτοσυκλέτες της Kawasaki – κρατούσε τον τίτλο της ισχυρότερης μοτοσυκλέτας παραγωγής. Συγκρινόμενη με τις υπόλοιπες turbo της εποχής ήταν μακράν η καλύτερη.

turbo bikes 2


 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Yamaha: Το MT-Turbo είναι καθ΄ οδόν!​

yamaha_turbo_21122020_1.jpg

yamaha_turbo_21122020_2.jpg

yamaha_turbo_21122020_3.jpg

yamaha_turbo_21122020_4.jpg


Περισσότερα σχέδια που δείχνουν πιο προχωρημένη ανάπτυξη της νέας Yamaha με turbo, κυκλοφόρησαν στην δημοσιότητα. Δείτε περισσότερα…

Οι μοτοσυκλέτες της Yamaha σύντομα θα αποκτήσουν και ένα Turbo «αδερφάκι», όπως όλα δείχνουν, αφού υπάρχει επίσημη «επιβεβαίωση» για την μοτοσυκλέτα από την ίδια την Yamaha. Η μοτοσυκλέτα με Turbo θα είναι η «απάντηση» στις ολοένα και αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων που καραδοκούν, χωρίς όμως να θυσιαστούν ισχύς και παράγοντας «fun-to-ride». Να λοιπόν που περισσότερα δεδομένα έκαναν την εμφάνιση τους τις τελευταίες ώρες.

Πιο συγκεκριμένα, τα σχέδια που βλέπετε εδώ αφορούν την νέα μοτοσυκλέτα και επιμέρους τμήματα της. Ο ίδιος ο στροβιλοσυμπιεστής θα βρίσκεται ακριβώς μπροστά από τους κυλίνδρους, προφανώς για να μειωθεί στο ελάχιστο δυνατό το μήκος του αυλού προς το turbo. Το σύστημα θα φέρει επίσης και intercooler, το οποίο είναι τοποθετημένο στην θέση του ψυγείου, ενώ το τελευταίο τοποθετείται σε μια νέα θέση, χαμηλά στην μοτοσυκλέτα και στο εμπρός μέρος της καρίνας. Το σύστημα εισαγωγής θα αποτελείται από έναν αγωγό που θα χωρίζεται σε 3 αυλούς (έναν για κάθε κύλινδρο), ενώ μια κεντρικά τοποθετημένη πεταλούδα γκαζιού αναλαμβάνει την ρύθμιση της ισχύος.

Εντύπωση προκαλεί το σύστημα της εξάτμισης της turbo μοτοσυκλέτας μετά τον συμπιεστή, που αποτελείται από έναν και ιδιαίτερα παχύ σωλήνα. Η Yamaha έχει τοποθετήσει καταλύτες στο εσωτερικό αυτού του σωλήνα, ενώ μάλιστα το σύστημα θα μπορεί να είναι πιο συμπαγές από ένα ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα, αφού δεν θα υπάρχει ανάγκη για ειδική μελέτη μήκους και διατομής των σωληνώσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που είναι διαθέσιμα προς το παρόν, ο κινητήρας θα μπορεί να αποδώσει 180 ίππους στις 8.500 στροφές και 18 kgm ροπής, διαθέσιμα σε ένα διάστημα από 3.000 μέχρι 7.000 στροφές, σε μια συμπεριφορά που θυμίζει μάλλον σύγχρονο τουρμπάτο αυτοκίνητο, παρά «κλασική» μοτοσυκλέτα. Σκεφτείτε το «τράβηγμα» ενός τέτοιου μοντέλου στα μεσαία, ανοίγοντας το γκάζι…

Οι πολλές πληροφορίες που είναι διαθέσιμες αλλά και τα εκτενή σχέδια, δείχνουν ότι σύντομα ίσως έρχονται και πιο επίσημες ανακοινώσεις! Θα ανήκει η νέα μοτοσυκλέτα στην σειρά MT; Μείνετε συντονισμένοι…
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.263
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Marketing πωλησεων τοτε και τωρα ..... ο κρυμμενος ασσος στο μανικι.
Στην πιστα να δουμε ποτε θα τα βαλουν .....! :cool:
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.152
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Καλο αλλα σαν τον καβασουλα δεν ειναι
"Αλλη κατηγορία, ο Kαβάσουλας έχει κομπρέσορα ελληνιστί αντλία σάρωσης, όχι τέτοιο turbo, αυτά τα turbo είναι τα Αντρικά....
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.354
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Το μότο τρίτη λέει ότι είναι αυτοκινητιστικου τύπου η κατασκευή.
Είναι κακό αυτό ,ή καλό ;
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.152
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Το μότο τρίτη λέει ότι είναι αυτοκινητιστικου τύπου η κατασκευή.
Είναι κακό αυτό ,ή καλό ;
Ναι Turbo εξάτμισης, το πραγματικό Turbo....
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Δεν βρίσκω τον λόγο για τουρμπο στις μοτοσυκλέτες. Εκτός και αν τρέχουν σε dragster. Δηλαδή χρήσιμο μόνο σε ευθείες για κόντρα.
Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις είναι από άχρηστο, έως και επικίνδυνο αν δεν το κάνουν να δουλεύει "ηλεκτρικά"
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.152
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Δεν βρίσκω τον λόγο για τουρμπο στις μοτοσυκλέτες. Εκτός και αν τρέχουν σε dragster. Δηλαδή χρήσιμο μόνο σε ευθείες για κόντρα.
Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις είναι από άχρηστο, έως και επικίνδυνο αν δεν το κάνουν να δουλεύει "ηλεκτρικά"
Γιατί έχετε συνδέσει την έννοια του Turbo με την ιπποδύναμη, όμως το turbo εχει και την άλλη όψη, την ροπή από χαμηλά και παντού, την σωστή διαχείριση του καυσίμου και το πιό σημαντικό την αύξηση του συντελεστή απόδωσης της μηχανής, το turbo είναι το ελιξήριο, δεν σας κάνει εντύπωση ότι diesel κινητήρας δεν υφίσταται χωρίς turbo? Γιατί?
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.152
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Δεν βρίσκω τον λόγο για τουρμπο στις μοτοσυκλέτες. Εκτός και αν τρέχουν σε dragster. Δηλαδή χρήσιμο μόνο σε ευθείες για κόντρα.
Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις είναι από άχρηστο, έως και επικίνδυνο αν δεν το κάνουν να δουλεύει "ηλεκτρικά"
Πιάνομαι από την λέξη που είπες "ηλεκτρικά", όταν λέμε Turbo και κακώς εννοούμε άλογα ,τρελλά γκάζια και υπερτούμπανα κινητήρες, όμως όχι, οι περιοχές που αποδίδει μία τουρμπίνα εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, κάποιες από αυτές είναι η διάμετρος της τουρμπίνας, η γωνία σφήνωσης των πτερυγίων, η γωνία σφήνωσης των πτερυγίων του blowerκαι άλλα πολλά, θα κάνω ένα thread να σας αναλύσω αυτά που ξέρω με την ενασχόλησή μου στα Turbo 30 χρόνια τώρα σε εφαρμογές πλοίων αλλά δεν διαφέρει σε τίποτα σε όλες τις εφαρμογές.
Εξαρτάται από την τουρμπίνα που θα βάλεις η όλη συμπεριφορά της μηχανής, μπορεί να σου κάνει τον κινητήρα με συμπεριφορά 2χρονου και μπορεί να σου κάνει τον κινητήρα ηλεκτρικό...
Πετάω το μπαλάκι στον @stelios62 γιατί κουράστικα να γράφω...
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Αν τον κάνει ηλεκτρικο, καλώς. Αν και μέχρι τώρα δεν έχω δει τετοια τούρμπο σε εμπορικά διαθέσιμα οχήματα. Ολα κάνουν σκαλοπάτι μόλις μπει το τούρμπο. Ακόμη και τα πιο ραφιναρισμένα. Εχω φορτηγακι Hilux turbo δεκαετίας και το καταλαβαίνω όταν μπαίνει.
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.152
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Αν τον κάνει ηλεκτρικο, καλώς. Αν και μέχρι τώρα δεν έχω δει τετοια τούρμπο σε εμπορικά διαθέσιμα οχήματα. Ολα κάνουν σκαλοπάτι μόλις μπει το τούρμπο. Ακόμη και τα πιο ραφιναρισμένα. Εχω φορτηγακι Hilux turbo δεκαετίας και το καταλαβαίνω όταν μπαίνει.
Lag πάντα θάχεις το θέμα είναι τι ύψος θα έχει αυτό το lag όπως προείπα...
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.152
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Εκτός και αν αξιωθούνε και βάλουν μεταβλητής γεωμετρίας, εκεί πραγματικά είναι ο πολιτισμός...
Τούρμπο ρε, φαντάσου την μέγιστη ροπή σου στις 2500rpm , τί ηλεκτρισμός και φαφάρια..
 

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
Τώρα με τον ψεκασμό είναι πανευκολο να μετατρέψεις οποιαδήποτε μοτό σε turbo, χωρίς να μπλέξεις καν με εγκεφάλους, αφού το τούρμπο θα ταιζεται από παράλληλο εγκέφαλο με ένα μπεκ ανα κύλινδρο και τροφοδοσία από το κύκλωμα της μάνας του. Οι καινούργιες τουρμπίνες με διπλό κεραμικό ρουλεμάν έχουν επίσης ανύπαρκτη υστέρηση και τις φτιάχνουν ακόμα και οι κινεζοι. Αυτά ομως είναι μόνο για αυτούς που ασχολούνται με drag η όσοι είναι καγκουρες επιδειξιομανεις, καθώς οι μοτοσυκλέτες είναι πολύ ελαφριές και οι ατμοσφαιρικοι κινητήρες υπερεπαρκουν σε δύναμη.


Sent from my A80Pro using Tapatalk
 

dodos

well know member
Δημοσιεύσεις
3.888
Ηλικία
48
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Apostolis
Περιοχή
Αθήνα
Και αν γίνουν και twin scroll μειώνεις στο ελάχιστο το lag σε βαθμό που δεν σου φαίνεται καθόλου!
Πιο πολύ σε χαλάει η υστέρηση από το ηλεκτρογκαζο πάρα της τουρμπίνας
 
Top Bottom