Εξατμίσεις

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.130
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Βελτίωση επιδόσεων: Εξατμίσεις

Το πρώτο πράγμα που σκέφτεται κάποιος όταν ψάχνει τρόπους για να αυξήσει την απόδοση του κινητήρα της μοτοσυκλέτας του είναι να αλλάξει το τελικό ή ολόκληρη την εξάτμιση με μία “ελεύθερη” after market. Το αποτέλεσμα όμως τις περισσότερες φορές δεν είναι το αναμενόμενο και σε κάποιες περιπτώσεις η απόδοση του κινητήρα γίνεται πολύ χειρότερη! Εδώ θα βρείτε για ποιους λόγους συμβαίνει αυτό, αλλά και για το τι πρέπει να κάνετε για να πετύχετε την βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα σας όταν αλλάξετε την εργοστασιακή εξάτμιση.
Περισσότερος θόρυβος, αλλά λιγότερα άλογα

Ο μεγαλύτερος μύθος που κυκλοφορεί στον κόσμο των βελτιώσεων είναι ότι αν απλώς αλλάξεις την “κλειστή” εργοστασιακή εξάτμιση με μια “ελεύθερη”, ο κινητήρας σου θα ανασάνει και θα βγάλει ΠΟΛΛΑ άλογα. Αυτό στη σημερινή εποχή δεν ισχύει και ο λόγος που συνεχίζει ο κόσμος να το πιστεύει οφείλεται στις παραπλανητικές δυναμομετρήσεις που παρουσιάζουν οι κατασκευαστές after market εξατμίσεων και στην ψευδαίσθηση που βιώνει ο αναβάτης πάνω στην μοτοσυκλέτα του λόγω της αύξησης του θορύβου. Επίσης βασίζονται σε δεδομένα μιας άλλης εποχής ή σε συγκεκριμένες περιπτώσεις κινητήρων που δεν έχουν σχέση με το σύνολο των μοτοσυκλετών.
Παραπλανητικές δυναμομετρήσεις

Οι δυναμομετρήσεις που δημοσιεύουν οι κατασκευαστές after market εξατμίσεων, τις περισσότερες φορές είναι παραπλανητικές, καθώς συνοδεύονται από αστερίσκους που η επεξήγησή τους είναι με πολύ μικρά γράμματα σε κάποια άλλη σελίδα. Αυτό που αποκρύπτουν συνήθως είναι το γεγονός ότι εκτός από την εξάτμιση, η μοτοσυκλέτα που δυναμομέτρησαν είχε κι άλλες αλλαγές, όπως ας πούμε επαναπρογραμματισμένη ECU, φίλτρο αέρα κ.τ.λ. Δηλαδή η δυναμομέτρηση είναι μεν αληθινή αλλά δεν λέει όλη την αλήθεια και κυρίως δεν λέει τι ακριβώς άλλαξαν στην ECU, το φίλτρο κ.τ.λ. κι αν αυτές οι αλλαγές επηρεάζουν την κατανάλωση, τους ρύπους ή την διάρκεια ζωής του κινητήρα και σε ποιο βαθμό.


Παλιά έβγαζαν εύκολα άλογα, τώρα όχι
Η διαφορά ενός κινητήρα εικοσαετίας και ενός νέου κινητήρα βρίσκεται στο γεγονός ότι οι νέοι κινητήρες της τελευταίας δεκαετίας έχουν σχεδιαστεί από την αρχή για να δουλεύουν με καταλύτη και ως εκ τούτου η εξάτμιση είναι μέρος του κινητήρα και όχι πρόσθετο μέλος όπως παλιά. Αυτό σημαίνει ότι η παλμική κίνηση των καυσαερίων μέσα στο σύστημα εξαγωγής έχει μελετηθεί βάσει του σχεδιασμού της κεφαλής και φυσικά του χρονισμού του στροφάλου σε όσους κινητήρες έχουν περισσότερους από έναν κύλινδρο.

Η διάμετρος των σωλήνων, το μήκος τους και η συνδεσμολογία τους είναι ειδικά μελετημένες για τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ροής των καυσαερίων. Καθώς λοιπόν τα καυσαέρια δεν αποβάλλονται από τον κινητήρα με σταθερή ροή αλλά με παλμική, αν βάλεις μιας μεγαλύτερης διαμέτρου σωλήνα θα διαταράξεις τον συντονισμό των καυσαερίων, δημιουργώντας προβλήματα στην εκπνοή του κινητήρα. Μπορεί να χάσεις άλογα για να στο πούμε πιο απλά! Παράλληλα ο καταλύτης έχει πλέον στις μέρες μας αισθητήρα “λ” που επικοινωνεί απευθείας με την ECU, οπότε αφαιρώντας τον χωρίς ταυτόχρονα να επαναπρογραμματίσεις την ECU, μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργία στην τροφοδοσία ή να γυρίσει σε Safe Mode, ρίχνοντας την απόδοση του κινητήρα.
Αλλάζοντας τελικό δεν παίρνεις άλογα

Το τελικό της εξάτμισης έχει σχεδιαστεί για να μειώνει τον θόρυβο και επηρεάζει ελάχιστα την απόδοση του κινητήρα στις σύγχρονες μοτοσυκλέτες. Σήμερα διαθέτουν κλαπέτο και αλλάζουν την ροή αναλόγως του εύρους των στροφών, οπότε η αλλαγή απλώς του τελικού σπάνια προσφέρει έστω και ένα άλογο. Μόνο σε όσες μοτοσυκλέτες έχουν παλαιάς σχεδίασης κινητήρες και για να περιορίσουν το κόστος προσαρμογής στις νέες προδιαγραφές, οι κατασκευαστές τους επέλεξαν απλώς να “ταπώσουν” το τελικό, τότε ίσως να δεις βελτίωση αλλάζοντας μόνο το τελικό. Επίσης οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες Enduro έχουν επίτηδες λάθος εξατμίσεις από το εργοστάσιο, καθώς ο κινητήρας τους έχει σχεδιαστεί εξ αρχής για να δουλεύει με ελεύθερες εξατμίσεις και μετά απλώς κόλλησαν μια τάπα για να κοροϊδέψουν τους κανονισμούς και να βγάλουν πινακίδα κυκλοφορίας όπως απαιτεί η FIM.

Ουσιαστικά με την αλλαγή του τελικούς της εξάτμισης αλλάζεις την ένταση και κάποιες φορές την χροιά του ήχου και το μόνο πραγματικό κέρδος στις επιδόσεις είναι από την μείωση του βάρους αν βάλεις τιτανίου ή carbon στην θέση της ατσάλινης.
Έτσι θα δεις περισσότερα άλογα

Ο μόνος τρόπος για να δεις πραγματικά βελτίωση στην απόδοση του κινητήρα σου από την αλλαγή της εξάτμισης είναι πρώτα απ΄όλα, να κατανοήσεις τον χαρακτήρα και τον τρόπο απόδοσης της μοτοσυκλέτας σου σε νορμάλ μορφή. Αφού καταλάβεις πού “πονάει” ο κινητήρας σου (Θέλει περισσότερη ροπή; Θέλει ομαλότερη παροχή δύναμης; Θέλει απλώς δύναμη ψηλά;) τότε ψάχνεις να βρεις ποιος κατασκευαστής στα προσφέρει. Τις περισσότερες φορές η πιο καλή και φτηνότερη λύση βρίσκεται στον κατάλογο των γνήσιων αξεσουάρ του κατασκευαστή της μοτοσυκλέτας σου. Όχι πάντα όμως. Όταν πλέον βρεις την (ολόκληρη) εξάτμιση που σου ταιριάζει, θα πρέπει να βρεις τι είδους ρυθμίσεις πρέπει να κάνεις στην τροφοδοσία και γενικώς στην διαχείριση εισπνοής του κινητήρα. Κάποιες εξατμίσεις επιβάλουν αλλαγή ακόμα και των εκκεντροφόρων! Επίσης, οι ρυθμίσεις που θα κάνεις δεν θα πρέπει να βασίζονται μόνο στις καμπύλες των διαγραμμάτων στο δυναμόμετρο, αλλά θα πρέπει να δοκιμάσεις την μοτοσυκλέτα ΚΑΙ στο περιβάλλον που θα την οδηγάς (πίστα, δρόμος, χώμα κ.τ.λ.) πριν καταλήξεις στις τελικές ρυθμίσεις, καθώς τα περισσότερα άλογα δεν σημαίνουν πάντα και γρηγορότερη μοτοσυκλέτα.
www.motomag.gr

Γεγονός : Φιλος μας και εδω μεσα με 1150 κατεβαινε για Αθηνα απο μονοημερη εκδρομή και στην Εθνική αρχιζαν να του κορνάρουν ολοι οσους περνούσε... πηγαινε και με πολλά πανω απο 170χλμ/ωρα ....με τα πολλά ειδε λαμψεις στον καθρεφτη του....κανοντας δεξά κατεβηκε σαν τρελλός να βγαλει την βαλιτσα ...ειχε παρει φωτιά απο την εξάτμιση.....abcdefghabcdefghabcdefghgkabcdefghgk
εννοειτε οτι γυρνωντας εβαλε την μαμα εξάτμιση χεχεχεχεχεχεχε


μην με ρωτατε ποιος ειναι....θα σας πω απο κοντα χιχιχιχιχιχιχι
 

TopGun

new member
Δημοσιεύσεις
291
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR800X Crossrunner
Όνομα
Πέτρος
Σωστό το άρθρο. Το βασικό πλεονέκτημα μίας after Sell εξάτμισης είναι η εμφάνιση και ίσως ο παραπάνω ήχος ο οποίος μερικές φορές μπορεί να σε γλυτώσει από ένα απρόσεκτο οδηγό. Τις περισσότερες φορές η μηχανή με μια τέτοια εξάτμιση χάνει σε απόδοση, γιαυτό για να δουλέψει σωστά και να αυξήσει την υποδυναμη και τη ροπή της μηχανής πρέπει να συνδιαστει με ένα καλύτερο φίλτρο αέρα και οπωσδήποτε με παράλληλο εγκέφαλο (power commander)
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.328
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
undertail_exhaust_31122021.jpg
Η εξάτμιση μιας Honda CBR 1000RR, εποχής 2005-2007.

Εξάτμιση στην ουρά: Η πιο όμορφη αποτυχία​

Σκεφτείτε τις σπορ μοτοσυκλέτες την δεκαετία του 2000. Σχεδόν ό,τι μοντέλο σας έρθει στο μυαλό, έχει ένα κοινό με τα περισσότερα.​


Ducati 749/999, Honda CBR 600/1000 RR, Yamaha R1, Kawasaki 636, Triumph Daytona 675, MV Agusta F4, όλες αυτές οι μοτοσυκλέτες χαρακτηρίζονται από τα τελικά της εξάτμισης, κάτω από την σέλα. Πρόκειται για ένα design που άφησε την δική του εποχή και ακόμα λατρεύεται, αλλά και μισείται, με πάθος!

Πρώτη «κανονική» μοτοσυκλέτα που τις φόρεσε, η Honda NR750​

Πολλοί αποδίδουν την γέννηση της undertail εξάτμισης σε μοτοσυκλέτα παραγωγής στην Ducati 916, όμως η πραγματικότητα είναι ότι μια Γιαπωνέζα την φόρεσε πρώτη. Πιο συγκεκριμένα, μιλάμε για την Honda NR750, την εμβληματική μοτοσυκλέτα της μάρκας του Hamamatsu η οποία ήταν μια τεχνολογική άσκηση, από κάθε άποψη. Μάλιστα, ο ίδιος ο Massimo Tamburini, που δημιούργησε την 916, έχει παραδεχθεί ότι, όταν αντίκρισε την NR750… πέταξε και κατέστρεψε ότι σχέδιο είχε δημιουργήσει μέχρι εκείνη την στιγμή και έπιασε την δουλειά του από την αρχή! Τα υπόλοιπα είναι ιστορία…

Έγιναν ποθητές μέσα από τις Ducati​

H Ducati 916, που ήρθε το 1994 και σάρωσε τα WSBK κατακτώντας 3 τίτλους σερί, έπαιξε κύριο ρόλο στην διάδοση των undertail εξατμίσεων. Όλοι ήθελαν η μοτοσυκλέτα τους, να φέρει την εξάτμιση της πρωταθλήτριας. Η ίδια η Ducati κράτησε την σχεδίαση των εξατμίσεων κάτω από την σέλα, μέχρι και το 1198 που πωλούταν ως το 2011, επιδεικνύοντας, αν μη τι άλλο, ένα στοιχείο που συνδεόταν με την νίκη. Σύντομα, οι σπορ μοτοσυκλέτες –και όχι μόνο- προσκύνησαν το νέο σχεδιαστικό trend. Ο Massimo Tamburini δημιούργησε την MV Agusta F4 με το… σεξουαλικό 4μπουκο, το 1999, η Honda την τοποθέτησε στην CBR600RR το 2003 και στην 1000RR το 2004, η Kawasaki την φόρεσε στην ZX-6R την ίδια εποχή, η Yamaha ακολούθησε τον ίδιο δρόμο στην R1 του 2004, αργότερα η Triumph στην Daytona 675. Ακόμα και μοντέλα που δεν ήταν σπορ μοτοσυκλέτες, εξοπλίστηκαν με undertail εξατμίσεις, όπως η Yamaha Fazer 600.

Παραγκωνίστηκε όσο γρήγορα εμφανίστηκε​

H Undertail εξάτμιση είχε αναμφισβήτητα, οφέλη στην εμφάνιση και την σχεδίαση των μοτοσυκλετών: Με το τελικό ουσιαστικά να κρύβεται κάτω από την ουρά και να φεύγει από τα πλευρά των μοτοσυκλετών, το σχέδιο «καθάριζε» και οι σχεδιαστές είχαν περισσότερη ελευθερία. Ακόμα, η κεντρική θέση της απόληξης της εξάτμισης ωφελούσε την συμμετρία. Όμως μια σειρά από σοβαρά μειονεκτήματα οδήγησαν τελικά στην παραγκώνιση του σχεδίου: Το βαρύ τελικό, τοποθετημένο εντελώς πίσω και πολύ ψηλά, λειτουργούσε κατά της ιδανικής κατανομής μάζας. Φυσικά, μια εξάτμιση που περνούσε κάτω από την σέλα δημιουργούσε και θέματα άνεσης και εργονομίας, αφού… έκαιγε τους αναβάτες, ενώ περιόριζε σημαντικά τις δυνατότητες φόρτωσης τους. Και εννοείται, δεν αγόραζαν όλοι superbikes για να αγωνίζονται και να λιώνουν στις πίστες…

Ιδιαίτερη εμφάνιση ακόμα και σήμερα​

Οι εξατμίσεις κάτω από την σέλα έκαναν το κομμάτι τους, όμως η εξέλιξη της τεχνολογίας τελικά οδήγησε στην ουσιαστικό αφανισμό τους. Μόνο σε μεταχειρισμένες μοτοσυκλέτες μπορείς πλέον να αποκτήσεις κάτι τέτοιο.

Πηγη www.mototriti.gr
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.354
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Νταξ έχουμε βεβαιωθεί πλέον .
Δεν καβάλουν μηχανάκια ,ούτε στον ύπνο τους εκεί στο περιοδικό.
Είμαι σίγουρος ότι τη δουλεια την κάνουν εξωτερικοί συνεργάτες
 

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
To Mototriti είναι ειδική περίπτωση.

Ξέρω άνθρωπο που γράφει εκεί. Θέλει να γράψει ωραία και ποιοτικά πράγματα, και έχει την δυνατότητα ο ίδιος.

Δεν τον αφήνει η διοίκηση, η οποία ηθελημένα και επίτηδες, προτιμάει αυτήν την αφέλεια που βγαίνει τελικά.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.328
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Mid Muffler System της GYTR σε συνεργασία με την Akrapovic

2023-Yamaha-YZF1000R1GYTR-EU-Detail-001-03.jpg

Αφορμή για το θέμα αποτέλεσε το άρθρο του MCN για την εξάτμιση της νέας Yamaha GYTR R1, μιας μοτοσυκλέτας που δημιουργήθηκε για χρήση μόνο μέσα σε πίστα. Η “αγωνιστική” αυτή έκδοση της Yamaha R1 είναι εφοδιασμένη με ένα νέο σύστημα εξάτμισης που κατασκευάζει η Akrapovic και υπόσχεται μικρότερο βάρος και επίπεδο θορύβου κάτω από τα 101dB.
H νέα εξάτμιση της GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing) αναπτύχθηκε με στόχο την κάλυψη των προδιαγραφών θορύβου σε πίστες που έχουν “χαμηλά” όρια και εφαρμόζουν, κατά γράμμα, τον κανονισμό.
«Όλα ξεκίνησαν από την προσωπική μου εμπλοκή σαν αγωνιζόμενος μιας και έχουμε τεράστιο πρόβλημα στην Ολλανδία με τους κανονισμούς θορύβου», είπε ο ειδικός προϊόντων GYTR, ο Rob Juwett στο MCN και συνέχισε λέγοντας «Είχα βαρεθεί να μου βγάζουν μαύρη σημαία ή προειδοποίηση για θόρυβο. Επικοινώνησα με τον Akrapovic, με τον οποίο έχουμε μακρόχρονη συνεργασία και του είπα - Χρειαζόμαστε κάτι για τους αναβάτες που οδηγούν μέσα σε πίστα, προτεραιότητα δεν είναι να δείχνει όμορφο άλλα να μην κάνει πολύ θόρυβο, δεν με νοιάζει πώς θα φαίνεται».

Η εξέλιξη αυτής της εξάτμισης που έπρεπε να είναι ελαφρύτερη, να μην επηρεάζει αρνητικά την απόδοση και να κρατάει τη στάθμη θορύβου σε νόμιμα όρια, για χρήση σε πίστα, κράτησε περισσότερο από ένα χρόνο.
Ένα χρόνο με δοκιμές σε διάφορα πρωτότυπα, άλλα με μεγάλους σε μήκος σιγαστήρες, άλλα με κοντούς σιγαστήρες, άλλα με διαφορετικούς σωλήνες, διαφράγματα εξάτμισης και πολλά άλλα.
Παρά το γεγονός ότι η σλοβένικη εταιρεία έχει τεράστια εμπειρία και είναι πρωτοπόρος στο συγκεκριμένο τομέα στην εξέλιξη συμμετείχε και η Yamaha.

Το τελικό αποτέλεσμα είναι το σύστημα Mid Muffler System (σύστημα εξαγωγής με ενδιάμεσο σιγαστήρα).
Το Mid Muffler έχει βάρος μόλις 3,8 κιλά, 5 κιλά λιγότερα από το στάνταρ σύστημα για χρήση στο δρόμο.
Σε συνδυασμό με την πολλαπλή εξαγωγής τιτανίου της R1, η Yamaha αναφέρει ότι το επίπεδο θορύβου παραμένει κάτω από τα 101 dB ή 97,4 dB στατικά σε εσωτερικούς χώρους στις 5500 rpm.
Τo αποτέλεσμα της χρήσης του Mid Muffler, σε μια μοτοσυκλέτα που φοράει τελικό για χρήση σε trackday, είναι: Καμία απώλεια σε δύναμή, αντίθετα συνήθως υπάρχει ένα μικρό κέρδος, σημαντικά χαμηλότερη στάθμη θορύβου και άριστη αισθητική. Το Mid Muffler τοποθετείται ανάμεσα στην πολλαπλή εξαγωγής και το τελικό της εξάτμισης (κάτω και πίσω από τον κινητήρα) με αποτέλεσμα να μην αλλάζει την εμφάνιση της μοτοσυκλέτας.
Μπορεί σήμερα στην Ελλάδα να μην έχουμε, στην πράξη, πρόβλημα με το θόρυβο των εξατμίσεων μέσα στην πίστα αφού συνήθως οι νόμοι και οι κανονισμοί δεν εφαρμόζονται άλλα, ευτυχώς τα πράγματα αλλάζουν...

Πηγη www.motograndprix.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.328
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Akrapovič – Βίντεο ωδή στις εξατμίσεις των κορυφαίων superbikes​

1584dcde9d0f7df31a0c7cf81d1359e4_XL.jpg

Ένα αφιέρωμα στον τετρακύλινδρο ήχο των σύγχρονων superbikes από την πιο δημοφιλή “φωνή” τους, τις εξατμίσεις της Akrapovič.

Η εταιρεία από τη Σλοβενία έχει καταστεί πλέον ένας από τους κορυφαίους – αν όχι ο κορυφαίος – κατασκευαστής συστημάτων εξάτμισης και εύλογα τα ανάλογα προϊόντα για τις σύγχρονες σπορ μοτοσυκλέτες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή τεχνολογικής εξέλιξης.

Η Akrapovič μας χαρίζει ένα σύντομο βίντεο διάρκειας μόλις 2.5 λεπτών, στο οποίο απλώς απολαμβάνουμε εικόνες από την τρέχουσα γενιά superbikes – Honda CBR1000RR, BMW S1000RR, Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R1000, Kawasaki Ninja ZX-10R, Ducati 1299 Panigale, Aprilia RSV4 – στο φυσικό τους περιβάλλον, επενδεδυμένο με τον πορωτικό ήχο των τετρακύλινδρων κινητήρων τους.

Χωρίς περαιτέρω σχόλια, απολαύστε το στη συνέχεια με τον ήχο όσο πιο δυνατά γίνεται.


Πηγη www.bikeit.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.328
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

«Ξετάπωτες» εξατμίσεις τέλος - Συμφώνησαν οι κατασκευαστές aftermarket​

406e9311f54806f1e1eea66acb65811b_XL.jpg

Προχωρά η θέσπιση αυστηρότατου πλαισίου κανονισμών, για τις aftermarket εξατμίσεις – Ο σιγαστήρας δεν θα είναι δυνατόν να αφαιρεθεί.

Πριν λίγο καιρό, σας φέραμε το ρεπορτάζ περί επικείμενης αυστηροποίησης των κανονισμών για τις παράνομες τροποποιήσεις, σε εξατμίσεις μοτοσυκλετών. Ένα πρόβλημα που έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις σε όλη την Ευρώπη, αλλά και στην χώρα μας, έχει μια ευκαιρία ακόμα να λυθεί, βάσει των νέων κανόνων.

Σύμφωνα με την οδηγία της ACEM, οι aftermarket εξατμίσεις που παράγονται πρέπει, εκτός φυσικά από το να συμμορφώνονται με τις προδιαγραφές θορύβου που προβλέπει η νομοθεσία, να καθίσταται αδύνατον να αφαιρεθεί ο σιγαστήρας, χωρίς καταστροφή της εξάτμισης.

Οι νέες οδηγίες έχουν ήδη λάβει έγκριση και από κυβερνητικούς εκπροσώπους, ενώ όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο νέο ρεπορτάζ, με την οδηγία συμφώνησαν και θα συμμορφωθούν και οι σημαντικότερες εταιρείες κατασκευής aftermarket εξατμίσεων: Akrapovic, SC Project, MIVV, Leo Vince, Arrow, Gianelli και Lafranconi.

O γενικός γραμματέας της ACEM, Antonio Perlot, δήλωσε: «Αυτή η πρωτοβουλία αξιοποιεί την εμπειρία αναγνωρισμένων συμμετεχόντων στον χώρο της μοτοσυκλέταςς και αντιμετωπίζει μία από τις κυριότερες αιτίες του θορύβου από μοτοσυκλέτες, στους δρόμους. Εγκεκριμένες εξατμίσεις με εύκολα αφαιρούμενους σιγαστήρες είναι ακόμα παρόντες στην αγορά σήμερα, και μπορούν να οδηγήσουν σε μη αποδεκτά επίπεδα θορύβου στον δρόμο.

Εισάγοντας αποτελεσματικές λύσεις τελευταίας τεχνολογίας, οι νέες οδηγίες θα βοηθήσουν τις αρχές εγκρίσεων τύπου, στην μετάβαση προς ένα πλέον εναρμονισμένο κανονιστικό πλαίσιο για κανόνες κατά των παρεμβάσεων στις εξατμίσεις.

Τώρα, καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους, να τις εφαρμόσουν χωρίς καθυστέρηση».


Πηγη www.bikeit.gr
 
Top Bottom