Εγκαταλελειμμένα κτίρια...

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Michigan Central Station, Ντιτρόιτ​



H πόλη που πριν από λίγους μήνες κήρυξε χρεοκοπία βρίσκεται σε παρακμή εδώ και 60 χρόνια και έχει χάσει το 60% των κατοίκων της. Ένα από τα μεγαλύτερα σύμβολα του κατήφορου του Ντιτρόιτ είναι ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός, που άνοιξε το 1913 και ήταν ο μεγαλύτερος στον πλανήτη. Η μείωση της σιδηροδρομικής κίνησης τον υποχρέωσε να υπολειτουργεί ήδη από την δεκαετία του ’60, ενώ έκλεισε οριστικά το 1988. Με συνολική επιφάνεια 46.000 τ.μ. είναι από τα μεγαλύτερα εγκαταλελειμμένα κτίρια στον κόσμο.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Power Plant IM, Βέλγιο​

DJI_0055.jpg
IM-Powerplant-12.jpgpowerplant-ccom-25.jpg

Αρχικά χτισμένο το 1921, το Power Plant IM στο Charleroi ήταν ένας από τους μεγαλύτερους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα στο Βέλγιο - ο τεράστιος πύργος ψύξης του (φωτογραφία) ήταν σε θέση να ψύχει 480.000 γαλόνια νερού ανά λεπτό στην ακμή του. Αλλά με τη μεγάλη ισχύ έρχεται και η μεγάλη ρύπανση, και το συγκεκριμένο εργοστάσιο ήταν υπεύθυνο για το 10 τοις εκατό των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε ολόκληρη τη χώρα. Η Greenpeace διαμαρτυρήθηκε και η τοποθεσία έκλεισε το 2007.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Κατασκήνωση Νέων Μικροί Πρωτοπόροι​

Ένα εγκαταλελειμμένο θέρετρο στη Βόρεια Μακεδονία είναι λείψανο από το Κομμουνιστικό Κόμμα Γιουγκοσλαβίας.​











«ΜΙΚΡΟΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΑΣ σωστός στρατός. Όπως το πράσινο γρασίδι, μεγαλώνουμε καθημερινά. Θάνατος στο φασισμό, ελευθερία στο λαό. Η μαμά μου θα με αποκαλεί τον μικρό της Pioneer». ― Στίχοι τραγουδιών που εμφανίζονται στα σχολικά βιβλία Little Pioneers

Κατά τη διάρκεια της κομμουνιστικής εποχής της Γιουγκοσλαβίας από το 1945 έως το 1992, πολλές μορφές samoupravljanje (αυτοδιοίκησης) ορίστηκαν από το σύνταγμα και ενθαρρύνθηκαν από το κατάσταση. Μια ευρέως χρησιμοποιούμενη επιλογή ήταν το SIZ ή το Samoupravne Interesne Zajednice (Αυτοδιοικούμενες Κοινότητες Συμφερόντων), οι οποίες ιδρύθηκαν και διευθύνονταν από μια ομάδα αυτοοργανωμένων ατόμων.

Το SIZ θα αποφασίσει πώς θέλει να διοχετεύσει τα χρήματα που απέκτησαν (κυρίως μέσω συλλογικών εργασιακών προσπαθειών και άμεσων δωρεών από τα μέλη του). Συχνά τα χρήματα θα χρησιμοποιηθούν για να χρηματοδοτήσουν κάτι χρήσιμο για ολόκληρη την κοινότητα.

Πολλά ξενοδοχεία, καλοκαιρινές κατασκηνώσεις και παραθεριστικά θέρετρα κατασκευάστηκαν μέσω του συστήματος SIZ. Η Σοσιαλιστική Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Μακεδονίας μόνη της, ενώ ήταν μια από τις μικρότερες γιουγκοσλαβικές δημοκρατίες, διέθετε πέντε θέρετρα αφιερωμένα στις δραστηριότητες των παιδιών.

Οι πρωτοπόροι του Τίτο, που ονομάστηκαν από τον Γιόσιπ Μπροζ Τίτο, έναν κομμουνιστή επαναστάτη και μετέπειτα πρόεδρο της Γιουγκοσλαβίας, ήταν οι μεγαλύτεροι ανάμεσά τους. Κάλυψε μια έκταση σχεδόν τεσσάρων τετραγωνικών μιλίων στην όχθη της λίμνης Dojran, κοντά στο Николиќ (Nikolikj), ένα μικρό χωριό ακριβώς δίπλα στην Ελλάδα (χωρίς επίσημη διέλευση των συνόρων).

Η κύρια πόλη του Dojran (Dojran) απέχει περίπου 15 χιλιόμετρα, οπότε ο Nikolikj παραμένει σχετικά ήρεμος και αδιάκοπος. Τα παιδιά από όλη τη Γιουγκοσλαβία είχαν την ευκαιρία να μείνουν δωρεάν στα πρωτοποριακά κτίρια του ειδυλλιακού θέρετρου. Το συγκρότημα αναδύεται από την αμόλυντη φύση με σκληρές γραμμές και σχέδιο πρώτων υλών χαρακτηριστικό για την αρχιτεκτονική εκείνης της περιόδου.

Η πρόσοψη αποκαλύπτει ξεκάθαρα τις λειτουργίες του εσωτερικού χώρου, εναλλάσσοντας συμπαγείς και διαφανείς επιφάνειες. Τα μόνα διακοσμητικά είναι τα τσιμεντένια παράθυρα σε σχήμα μονόκλ που προσφέρουν σε κάθε δωμάτιο μια ελαφρώς διαφορετική θέα από τα στρογγυλά κουφώματα. Πέντε πανομοιότυπα κτίρια σε σχήμα βέλους που σχεδόν αγγίζουν το ένα το άλλο αποτελούν το συγκρότημα. Κάθε μονάδα έχει δύο πτέρυγες δωματίων και έναν κεντρικό κοινόχρηστο χώρο.

Το στρατόπεδο εγκαταλείφθηκε τη δεκαετία του 1990 κατά τη διάρκεια των πολέμων στη Γιουγκοσλαβία, αλλά οι ντόπιοι του χωριού Nikolikj θυμούνται ακόμα την περίοδο που αποκαλούν «χρυσή εποχή», όταν περισσότεροι από 300 ντόπιοι απασχολούνταν στο στρατόπεδο. Σήμερα είναι ερειπωμένο, η φύση σκεπάζει σιγά σιγά τον τόπο.

Το συγκρότημα δεν φυλάσσεται ή ασφαλίζεται με κανέναν τρόπο, επομένως είναι δωρεάν και εύκολη στην πρόσβαση, αλλά και δυνητικά επικίνδυνο. Τα περισσότερα από τα παράθυρα είναι σπασμένα, γεγονός που δίνει είσοδο για να εξερευνήσετε το εσωτερικό. Όλα όσα μπορούσαν να ληφθούν έχουν ήδη χαθεί, με τη βασική δομή να απομένει. Η Δημοκρατία της Μακεδονίας προσπάθησε να δημοπρατήσει όλα τα θέρετρα SIZ το 2015, αλλά η Κατασκήνωση Νέων των Μικρών Πρωτοπόρους δεν είχε κανέναν ανάδοχο.
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.223
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι

Κατασκήνωση Νέων Μικροί Πρωτοπόροι,...,...... Η Σοσιαλιστική Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Μακεδονίας μόνη της, ενώ ήταν μια από τις μικρότερες γιουγκοσλαβικές δημοκρατίες, διέθετε πέντε θέρετρα αφιερωμένα στις δραστηριότητες των παιδιών.

Η δημοκρατία της Μακεδονίας προσπάθησε να δημοπρατήσει όλα τα θέρετρα SIZ το 2015, αλλά η Κατασκήνωση Νέων των Μικρών Πρωτοπόρους δεν είχε κανέναν ανάδοχο.

Την μ@&€ια από την Βαρντασκα πολλοί αγάπησαν ..... τους αλβανο-βουλγαρους κάτοικους της ουδείς ..... μόνο οι μ@#€κες οι Έλληνες ....! :cool:
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Καναβούργιο Έδεσσα, Ελλάδα​

Κάποτε το μεγαλύτερο εργοστάσιο σχοινιών στην Ελλάδα, αυτό το εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο στέκεται πλέον σαν φάντασμα του παρελθόντος της βιομηχανίας.


ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ αποκαλύπτει μια πληθώρα μηχανημάτων του 20ου αιώνα που σκουριάζουν στις σκιές. Επικαλυμμένα με σκόνη και βρωμιά, όλα τα εργαλεία εκπέμπουν μια θλιβερή, ξεχασμένη αίσθηση που ελάχιστα υποδηλώνει την προηγούμενη σημασία τους.
Το Καναβούργιο ήταν το μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής σχοινιών και σπάγκων στην Ελλάδα . Ιδρύθηκε το 1908, αν και άρχισε να λειτουργεί μόνο το 1913.

Η ισχύς από τους τοπικούς καταρράκτες που αναδεύονται στους μύλους αφήνει τις μηχανές να ζωντανέψουν. Κάθε μέρα, ένα προσωπικό περίπου 100 ατόμων τα χρησιμοποιούσε για να μετατρέψει την κάνναβη που εισάγεται από την Ινδία και την κάνναβη από τη Σερβία και την Ελλάδα σε σχοινί και σπάγκο.

Το εργοστάσιο έφτασε στην ακμή του μεταξύ 1928 και 1940, όταν το προσωπικό του ανέβηκε σε περίπου 150 εργάτες, πολλές από τις οποίες ήταν νεαρές γυναίκες από τα κοντινά χωριά. Ωστόσο, μετά το 1950, το εργοστάσιο σχοινιών άρχισε να παρακμάζει. Έκλεισε το 1966.

Στα τέλη της δεκαετίας του '90, το κτίριο ανακαινίστηκε μερικώς και μετατράπηκε σε εστιατόριο και κέντρο αναψυχής, στη συνέχεια άνοιξε αργότερα ως κέντρο εκδηλώσεων και μουσείο. Αλλά δυστυχώς, αυτές οι προσπάθειες σταμάτησαν το 2014 λόγω έλλειψης υποστήριξης.

Τώρα εγκαταλελειμμένο, το εργοστάσιο στέκεται σαν ένα παρατεταμένο φάντασμα του βιομηχανικού παρελθόντος της περιοχής.





















 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.223
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Eδω παρηκμασε απο τους "ειδημονες" ... οτι συγχρονη (αναλογικα της εκαστοτε εποχης) κατασκευαστικη βαρια βιομηχανια υπηρχε , τους "καβους" θα αφηνανε ? ...! :cool:
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Κοιμητήριο τρένων Θεσσαλονίκης​

Χιλιάδες σκουριασμένα βαγόνια τρένων καταρρέουν σιγά σιγά στην άκρη της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της Ελλάδας.​



ΣΤΑ ΠΕΡΙΧΩΡΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΤΗΣ δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της Ελλάδας, εκατοντάδες σιδηροδρομικά βαγόνια στέκονται εγκαταλελειμμένα στις πλευρές τους, σκουριάζοντας εδώ και δεκαετίες.

Αυτά τα σκουριασμένα και βανδαλισμένα σιδηροδρομικά βαγόνια έξω από τη Θεσσαλονίκη φαίνονται παγιδευμένα σε κατάσταση κενού. Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ), η εθνική εταιρεία σιδηροδρόμων της Ελλάδας, αφήνει τα παροπλισμένα τρένα τους στο συνεχώς αναπτυσσόμενο νεκροταφείο, το οποίο έχει πλέον χιλιάδες από τα αχρησιμοποίητα αυτοκίνητα. Έχουν κάνει προσπάθειες να τα πουλήσουν ως παλιοσίδερα αλλά και πάλι, από τότε που τα άφησαν να σαπίσουν τη δεκαετία του 1980, στέκονται ακόμα εκεί στις δέκα πίστες στο προάστιο της Νέας Ιωνίας.

Οποιεσδήποτε νέες απόπειρες πώλησης των αυτοκινήτων δεν βοηθήθηκαν από την ιστορία των σκιερών επιχειρηματικών συναλλαγών και του λαθρεμπορίου σκραπ γύρω από αυτόν και πολλούς άλλους παρόμοιους ιστότοπους.

Εν τω μεταξύ, τα βαγόνια του τρένου παραμένουν κολλημένα εκεί, σιγά-σιγά σκουριάζουν εκτεθειμένα στις καιρικές συνθήκες και τον άνεμο, κατάφυτα από γρασίδι και δέντρα. Φαίνομαι λίγο λυπημένος, αλλά όπως πολλά τρένα φαντάσματα που φθείρονται, λίγο πιο όμορφα με κάθε χρόνο.

Μάθετε πριν πάτε​

Τα λεωφορεία 51, 54 και 54Α αναχωρούν από τον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης προς το νεκροταφείο. Κατεβείτε μετά τον αυτοκινητόδρομο Ε90 και περπατήστε τις τελευταίες εκατοντάδες μέτρα.













 

panavour

member
Δημοσιεύσεις
1.615
Ηλικία
63
Περιοχή
αθηναι
Μοτοσυκλέτα
voge500ds
Όνομα
pan
Ας δώσουν πανελλήνια ελεύθερη προσβαση-άδεια,στους κατά την επικράτεια γυφταιους,να φέρουν και τα εργαλεία τους,να τους δώσουν και δωρεάν ρεύμα,και σε ένα μήνα θα έχει αδειάσει ο χώρος.50 ευρώ το βαγόνι εισιτήριο,και καθαρισανε.
 
Top Bottom