Δέρμα ή Cordura:

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Δέρμα ή Cordura: Ποιο είναι καλύτερο τελικά;​

Anoigma_241022.jpg

Το διαχρονικό και δοκιμασμένο δέρμα έρχεται σε σύγκρουση με το μοντέρνο και τεχνολογικά εξελιγμένο συνθετικό ύφασμα. Ποιος τελικά κερδίζει σε αυτή τη μάχη για την προστασία του αναβάτη;

Διαχρονικό δέρμα ή σύγχρονο συνθετικό ύφασμα​



Το ερώτημα δέρμα ή cordura απασχολεί πολλούς αναβάτες που ετοιμάζονται να προχωρήσουν σε αγορά προστατευτικού εξοπλισμού και οι απόψεις διίστανται. Από την μία, υπάρχει η άποψη ότι το δέρμα είναι αναντικατάστατο, καθώς συγκεντρώνει πολλά λειτουργικά πλεονεκτήματα και όχι μόνο. Από την άλλη, η cordura όπως γενικευμένα λέγεται στην καθομιλουμένη κάθε συνθετικό ύφασμα που χρησιμοποιείται στα είδη μοτοσυκλέτας, είναι συνήθως πιο προσιτή σε τιμές και αρκετά πιο διαδεδομένη. Τι λοιπόν από τα δύο είναι καλύτερο; Ας τα δούμε αναλυτικά.

Δέρμα: Στο πλευρό του μοτοσυκλετιστή εδώ και δεκαετίες​




Από τα πρώτα χρόνια της μοτοσυκλέτας, ο δερμάτινος ρουχισμός ήταν σήμα κατατεθέν του αναβάτη. Το δέρμα είναι ένα από τα αρχαιότερα υλικά ένδυσης, αν όχι το αρχαιότερο και έχει πολλά πλεονεκτήματα που το καθιέρωσαν τόσο στην μοτοσυκλέτα όσο και ως υλικό πολυτελείας. Το δέρμα είναι πολύ ανθεκτικό, έχει μια «ζεστή», ευχάριστη αίσθηση ως ρούχο και αποπνέει κύρος και πολυτέλεια. Παράλληλα, με την κατάλληλη κατεργασία, μπορεί να αδιαβροχοποιηθεί και να θερμομονωθεί, ενώ υπάρχει φυσικά και σε ποικιλίες με διαφορετικά χαρακτηριστικά ανάλογα με τις απαιτήσεις χρήσης.

Στην μοτοσυκλέτα, δέρμα για κατασκευή μπουφάν χρησιμοποιείται από τις απαρχές της σχεδόν, ενώ στην πορεία ο ρουχισμός εξελίχθηκε μαζί με το όχημα. Το δερμάτινο μπουφάν αποτελούσε μέσο προστασίας, αντικείμενο γκαρνατόμπας, ακόμα και δήλωση... επανάστασης, στα άγρια χρόνια του μοτοσυκλετισμού. Σήμερα, με τόσα υλικά διαθέσιμα, θα μπορούσε κανείς να αναρωτηθεί γιατί το δέρμα χρησιμοποιείται ακόμα τόσο εκτενώς. Μεγάλο μέρος της απάντησης βρίσκεται στο ότι το δέρμα έχει εξαιρετική αντοχή στην τριβή, οπότε σε περίπτωση πτώση και συρσίματος, θα προστατεύσει το σώμα του αναβάτη. Σαφές μειονέκτημά του το μεγάλο του κόστος, απόρροια των ακριβών διαδικασιών απόκτησης, κατεργασίας, βαφής και ραφής του σε ρούχα.


Cordura: Μοντέρνα, πολύπλευρη και προσιτή​




H λέξη cordura, που χρησιμοποιείται εν γένει σχεδόν για κάθε «υφασμάτινο» αξεσουάρ μοτοσυκλέτας, είναι στην πραγματικότητα... η ίδια η εμπορική ονομασία αυτού του τύπου υφάσματος, το οποίο έχει βάση το Nylon και αυτή τη χαρακτηριστική υφή. Κατασκευάστηκε πρώτη φορά το 1929 και πήρε την τελική του μορφή το 1966, όταν το Nylon αντικατέστησε το συνθετικό μετάξι στην πλέξη του. Το υλικό αυτό φτιάχτηκε για να αντέχει σε σκληρή χρήση, για αυτό και γρήγορα βρήκε το δρόμο του στο χώρο των ρούχων μοτοσυκλέτας. Όντας πιο εύχρηστο, πιο άμεσα διαθέσιμο και τελικά πιο προσιτό από το δέρμα, τα τελευταία χρόνια τα προϊόντα «κορντούρας» στην αγορά είναι όλο και περισσότερα. Σε σχέση με τα «δέρματα», ο υφασμάτινος εξοπλισμός έχει πολλά θετικά που του έχουν χαρίσει ένα μεγάλο μερίδιο στην προτίμηση του κόσμου. Το μειονέκτημά της είναι ότι δεν έχει ελαστικότητα, οπότε δεν μπορεί να τεντωθεί και είναι πιο εύκολο να σχιστεί.

Τελικά ποιο από τα δύο υλικά είναι καλύτερο;​


Η αλήθεια συνοψίζεται σε δύο προτάσεις: α) ό, τι πληρώσεις, παίρνεις β) εξαρτάται από την χρήση που θα γίνει. Ξεκινώντας από τα δερμάτινα, το υλικό αυτό έχει ασύλληπτη αντοχή στις κακουχίες ενός ατυχήματος. Δείτε τους αναβάτες των MotoGP που πέφτουν με τρομακτικές ταχύτητες και η στολή τους πολλές φορές δεν παθαίνει απολύτως τίποτα. Το δέρμα επίσης δεν λιώνει ή αναφλέγεται αν ζεσταθεί ακόμα και υπερβολικά. Για αυτούς τους λόγους, οι δερμάτινες στολές είναι ακόμα «must» στους αγώνες μοτοσυκλέτας ανά τον κόσμο. Επίσης, το δέρμα δίνει στον αναβάτη του μια καλύτερη αίσθηση σαν ρούχο, επισκευάζεται πιο εύκολα και μπορεί να καταλήξει ως ένα πολύτιμο κειμήλιο, αν ο ιδιοκτήτης του το φροντίζει κατάλληλα.
Εκεί που το δέρμα πάσχει είναι στο κόστος, το βάρος, τις απαιτήσεις φροντίδας αλλά και την προστασία από τα καιρικά φαινόμενα. Ένα σετ υφασμάτινων ρούχων αναβάτη δεν χρειάζεται την ιδιαίτερη φροντίδα που απαιτεί το δέρμα, αρκεί να μένουν καθαρά και θα διατηρηθούν για πολλά χρόνια. Είναι σημαντικά πιο ελαφριά, άρα και πιο άνετα για τον χρήστη τους, για αυτό είναι διαδεδομένα σε εξοπλισμό πόλης ή ταξιδιού. Τέλος, η κατασκευή τους δίνει περισσότερες δυνατότητες προσαρμογής της προστασίας από τα καιρικά φαινόμενα. Κάποιος μπορεί να βρει εύκολα, από ένα ελαφρύ καλοκαιρινό μπουφάν μέχρι ένα βαρύ, χοντρό χειμωνιάτικο μπουφάν από cordura, ενώ ο δερμάτινος εξοπλισμός συνήθως λειτουργεί καλά, σε ένα συγκεκριμένο πεδίο θερμοκρασιών και είναι πολύ δύσκολο να αδιαβροχοποιηθεί.

Και τι γίνεται σε περίπτωση ατυχήματος;​




Πολύ δύσκολο να πείς «δέρμα» η «cordura» οριστικά και αμετάκλητα. Στην περίπτωση ενός ατυχήματος, είναι πολλοί οι παράγοντες που επηρεάζουν το αποτέλεσμα. Σε γενικές γραμμές, ωστόσο, ο αναβάτης θα προστατευθεί το ίδιο. Είναι μεν πιθανό η cordura να φθαρεί πιο γρήγορα σε σχέση με το δέρμα, αλλά θα έχει επιτελέσει την δουλειά της. Αλλωστε, για την προστασία του αναβάτη, σημασία έχουν και τα ειδικά προστατευτικά του ρούχου σε ώμους, αγκώνες, πλάτη κ.ο.κ. Εδώ έρχεται ξανά στη συζήτηση το «ότι πληρώνεις, παίρνεις» αφού τα καλά ρούχα, είτε υφασμάτινα είτε δερμάτινα, θα φέρουν και καλά προστατευτικά. Βέβαια, τα τελευταία είναι ευρέως διαθέσιμα στην αγορά και κάθε αναβάτης μπορεί να εξοπλίσει ότι και αν φοράει, με ένα σετ από αυτά.

Η μάχη των υλικών
Το δέρμα είναι πολύ ανθεκτικό στην τριβή, αλλά έχει μεγαλύτερο κόστος, είναι πιο βαρύ και χρειάζεται φροντίδα.
Η cordura είναι πιο ελαφριά και προσφέρει καλύτερη προστασία από τα στοιχεία της φύσης, αλλά φθείρεται πιο εύκολα.


Πηγη www.mototriti.gr
 

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Κρατάω την κουβέντα του καλού φίλου κι αγωνιζόμενου Ζαφείρη Νικολαου.

-Δημητρη για ασφάλεια ξεκάθαρα θα φόραγα ολόσωμη δερμάτινη(αγωνιστική) ακόμα και με παπί..


Σαν αναβάτης είδα/βλέπω ότι δεν είναι πρακτικό αυτό οπότε τα σετάκια "cordura" με έχουν κερδίσει.

Πάρα ταύτα όμως η κουβέντα του μου έμεινε.Όταν βρήκα ευκαιρία αγοράστηκε ολόσωμη.
 

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
Κρίμα στα ζωάκια που ξεπετσιαζονται. Αφού υπάρχει το ανάλογο πλέον, ποιος ο λόγος;

Στάλθηκε από το A90 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Το δερμα ειναι πιο ανθεκτικο....αυτο το ξερουν και οι πετρες
Βγαινουμε βολτα για ευχαριστηση...Με το δερματινο κρυωνω..και ουτε μπορω να βαλω στρωσεις απο κατω...παει η ευχαριστηση

Εχω 3 δερματινα μπουφαν...στην ντουλαπα καθονται
 
Τελευταία επεξεργασία:

karellen

old member
Δημοσιεύσεις
5.408
Ηλικία
61
Μοτοσυκλέτα
Honda DAX 72 Τρου Αντβέ
Όνομα
Νίκος
Περιοχή
Καλαμάτα
Έχω δερμάτινο παντελόνι και μπουφάν,ξεκινάω να τα φορώ από Μάιο που δεν είναι δυνατά πλέον τα πρωινά κρύα.
Η αίσθηση που σου δίνει είναι ασφάλεια,νιώθεις κάτι να σε προστατεύει περισσότερο από την κορντούρα που ανεμίζει,ειδικά το παντελόνι.Χώρια που είναι και α΄ριστα μονωτικά στη ζέστη!
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Έχω φάει Τούμπα με δερμάτινα
Έχω φάει Τούμπα με κορντουρα.
Στην πρώτη περίπτωση ,λίγο βερνίκι με χρώμα και έγιναν καινούργια.
Στην δεύτερη πήγαν στα σκουπίδια.
Η μόνη εξαίρεση ήταν οι κορντουρες της collori,που έβγαζε τα ρούχα της σε κομμάτια και όχι μονοκόμματα.
Έτσι αντικαθιστούσε το φθαρμένο σκισμένο και το έπαιρνες ξανά καινούργιο.

Αλλά επειδή τους χαλαγε την σούπα,την έκλεισαν.


Χρηστικότητα.
Το δέρμα είναι εφαρμοστό δεν ανεμίζει, προστατεύει καλύτερα ( αποδεδειγμένο)
Αλλά
Είναι κρύο, πρέπει να φοράς ένα σωρό από κάτω που σε κάνει δυσκίνητο.
Στην βροχή,άμα μπασει νερό ( που θα μπασει ,όσες αλοιφές και να βάλεις) γίνεται θεοβαρο.
Επίσης θέλει άνα τακτά διαστήματα περιποίηση με κεριά και αλοιφές για να είναι *****ό και να ποτίζουν οι ραφές.
Επίσης το δέρμα ένα ακόμα + είναι ότι καθαρίζεται πανευκολα από κάθε λογής μυγακια , ζουζούνια καβουρογαμοσαυρους κλπ.
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.358
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Στην τελευταία βουτα οι κορντουρες λειτούργησαν υποδειγματικά ,υπολογίζω ότι έπεσα και συρθηκα με κάνα 50αρι plus.
Βέβαια πήγαν σκουπίδια μετά ,αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι πως παρόλο που έγιναν κουρέλια ,οι προστασίες μείναν πάνω στο κορμί χωρίς να μετακινηθούν καθόλου .
Σε συνδιασμό λοιπόν το γεγονός ότι πέραν της προστασιας ,υπάρχουν μοντέλα ικανά να με προστατέψουν και από τις καιρικές συνθήκες κάθε εποχής του χρόνου (βλέπε χρηστικότητα) ,εγώ ,πάλι κορντουρες θα πάρω .
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.132
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Για μένα Κορντούρα και πάλι Κορντούρα...
απλά όπως όλα τα πράγματα θέλει λίγο ψάξιμο...
και όπως λέει και ένας φίλος..."είμαι πολύ φτωχός για να αγοράζω τα ίδια πράγματα δύο φορές..."

Στάλθηκε από το SM-N975F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.358
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Για μένα Κορντούρα και πάλι Κορντούρα...
απλά όπως όλα τα πράγματα θέλει λίγο ψάξιμο...
και όπως λέει και ένας φίλος..."είμαι πολύ φτωχός για να αγοράζω τα ίδια πράγματα δύο φορές..."

Στάλθηκε από το SM-N975F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Αν λειτουργούσε αυτό που είχα στο μυαλό μου ,δλδ να κρατηθεί το gs και να έπαιρνα και ένα ss ,τότε πιθανόν να χτυπούσα και μια δερμάτινη στολή .
Αλλά όταν κάνεις σχέδια κάποιος από παν γελά :cool:
Βέβαια ποτέ μη λες ποτέ ,το έχω ξαναδεί το έργο ....
 

RaGe_RaptoR

new member
Δημοσιεύσεις
333
Ηλικία
44
Μοτοσυκλέτα
GSX-R1000 K6
Όνομα
Giorgio
Δεν υπάρχει σύγκριση , παιδιά.
Η αίσθηση του δέρματος δεν περιγράφεται,δεν αντιγράφεται.
Αρκεί να είναι συντηρημένο.
Αν μιλήσουμε δε και για kangaroo.... Άλλη διάσταση.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Το δερμα ειναι πιο ανθεκτικο....αυτο το ξερουν και οι πετρες
Βγαινουμε βολτα για ευχαριστηση...Με το δερματινο κρυωνω..και ουτε μπορω να βαλω στρωσεις απο κατω...παει η ευχαριστηση

Εχω 3 δερματινα μπουφαν...στην ντουλαπα καθονται
Οταν βγαλεις καλη βολτα το ζουζουρα με κορντουρα μετα τα 150 χλμ θα πηγαινεις σα βαρκα στο γιαλο :cool:


Λογο που τα εχω και τα δυο δερμα χωρις δευτερη κουβεντα Yes
 

Timos_Tsamis

member
Δημοσιεύσεις
556
Ηλικία
26
Περιοχή
Agrinio
Μοτοσυκλέτα
Honda CBR600 F4i 2002
Honda CB400 Super Four 1992
Όνομα
Tsamis Timoleon
Περιοχή
Agrinio
Οταν βγαλεις καλη βολτα το ζουζουρα με κορντουρα μετα τα 150 χλμ θα πηγαινεις σα βαρκα στο γιαλο :cool:


Λογο που τα εχω και τα δυο δερμα χωρις δευτερη κουβεντα Yes
Θα συμφωνήσω με θείο, η ασφάλεια και μόνο όταν σε κουμπώνει το δέρμα πάνω στην μοτοσικλέτα είναι άλλη αίσθηση. Smileys drinking beer Emoticon Devil
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Οταν βγαλεις καλη βολτα το ζουζουρα με κορντουρα μετα τα 150 χλμ θα πηγαινεις σα βαρκα στο γιαλο :cool:


Λογο που τα εχω και τα δυο δερμα χωρις δευτερη κουβεντα Yes
Το ξερω φιλε , γι αυτο τα πηρα, να γλυτωσω το κουνημα
Εμπλεξα ομως νωρις στην καριερα μου με πλοια και παρμπριζ...και ταχωσα στη ντουλαπα με λεβαντα
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.470
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Καλο το δερμα για ενδιαμεσες εποχες.Στο κρυο παγωνεις,στην ζεστη σκας και αν ρουφηξει νερακι αστα να πανε.

Για πιστα ισως οτι καλυτερο,αλλα για τουρισμο ζορικο.Ασε που πρεπει να εισαι συνεχεια στην διαιτα.
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Δερμάτινα μόνο και ξερό ψωμί χαχααχα
Απόλυτη ασφάλεια το δέρμα μακράν ότι καλύτερο.
Απολυτη ασφαλεια ...ενας μυθος...επικινδυνος
Φοραω δερματα και νομιζω ειμαι ατρωτος


Ετσι σκοτωνονται οι καυλογκαζοι στην επιδαυρο με τα δερματινα..

Ενω εγω με το τζινακι παω κουλομαρια χωρις ρισκα εκ του ασφαλους
Αλλο θεμα βεβαια.....
 

RaGe_RaptoR

new member
Δημοσιεύσεις
333
Ηλικία
44
Μοτοσυκλέτα
GSX-R1000 K6
Όνομα
Giorgio
Καλο το δερμα για ενδιαμεσες εποχες.Στο κρυο παγωνεις,στην ζεστη σκας και αν ρουφηξει νερακι αστα να πανε.

Για πιστα ισως οτι καλυτερο,αλλα για τουρισμο ζορικο.Ασε που πρεπει να εισαι συνεχεια στην διαιτα.
Για τουρισμό δεν ξέρω, για βροχή δεν ξέρω, στα κρύα δεν κρυώνω, ίσως η προστασία του fairing κάνει δουλειά, στη ζέστη σκάω αλλά δεν με νοιάζει.
Αλλά αυτό με τα κιλά με πονάει αυτή τη στιγμή. Δεν κουμπώνει η ολόσωμη Bcdef
Το cordura μπουφάν μια χαρά, χωράει κι άλλο.
Απολυτη ασφαλεια ...ενας μυθος...επικινδυνος
Φοραω δερματα και νομιζω ειμαι ατρωτος


Ετσι σκοτωνονται οι καυλογκαζοι στην επιδαυρο με τα δερματινα..

Ενω εγω με το τζινακι παω κουλομαρια χωρις ρισκα εκ του ασφαλους
Αλλο θεμα βεβαια.....
Έχω πιάσει τον εαυτό μου να κάνει αυτές τις σκέψεις καθώς καβαλάω. Πώς αυτή η αίσθηση της ασφάλειας στο δρόμο είναι στην πραγματικότητα ψευδαίσθηση. Άλλο η πίστα.
Αλλά όχι και με τζινάκι Smileys drinking beer Emoticon
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Έχω πιάσει τον εαυτό μου να κάνει αυτές τις σκέψεις καθώς καβαλάω. Πώς αυτή η αίσθηση της ασφάλειας στο δρόμο είναι στην πραγματικότητα ψευδαίσθηση. Άλλο η πίστα.
Μ αρεσει αυτο που λες...
Νομιζω η ψευδαισθηση της ασφαλειας μεσω του ακριβου εξοπλισμου ...δινει boost στην ψυχολογια και εχει μεριδιο....ατυχηματων.


Προστατευμενος ναι...αλλα ως προς την τριβη
Σε μια μετωπικη, ειμαστε ενα τιποτα
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.470
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Μ αρεσει αυτο που λες...
Νομιζω η ψευδαισθηση της ασφαλειας μεσω του ακριβου εξοπλισμου ...δινει boost στην ψυχολογια και εχει μεριδιο....ατυχηματων.


Προστατευμενος ναι...αλλα ως προς την τριβη
Σε μια μετωπικη, ειμαστε ενα τιποτα

Μεγαλο μεριδιο στα ατυχηματα εχει αυτη η ψευδαισθηση της ασφαλειας.Το ιδιο ισχυει και σε μηχανακια φορτωμενα με ηλεκτρονικα καλουδια.
 
Top Bottom