ΔΕΞΙΑ ή ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΣΤΡΟΦΗ?

scrabler

new member
Δημοσιεύσεις
325
Ηλικία
56
Περιοχή
Athens
Μοτοσυκλέτα
KLR 650
Όνομα
Giorgos
Δεν έχω γνωρίσει κάποιον που να παίρνει το ίδιο άνετα τις δεξιές και τις αριστερές στροφές. Οι περισσότεροι έχουν μια προτίμηση με την πλειοψηφία να νιώθει άνετα με τις αριστερές στροφές (κι εγώ δηλαδή αυτές προτιμώ). Κάθισα λοιπόν και το έψαξα προσπαθώντας να καταλάβω γιατί κι έχω βρει τις εξής θεωρίες:

- Η πρώτη είναι πως επειδή είμαστε σε χώρα που οδηγάμε δεξιά, νιώθουμε άνετα στις αριστερές στροφές οπότε το αντίστροφο συμβαίνει στις χώρες που οδηγούν “ανάποδα”. Αυτό έχει μια δόση αλήθειας. Φανταστείτε να ανεβαινετε ή να κατεβαίνετε ένα βουνό. Οδηγώντας στην δεξιά πλευρά έχουμε ορατότητα καλύτερη στις αριστερές στροφές ενώ οι δεξιές είναι “τυφλές” ή τέλος παντων δεν έχουμε το ίδιο εύρος ορατότητας, κάτι που δημιουργεί μεγαλύτερη ανασφάλεια. Αν οδηγούσαμε στην άλλη πλευρά θα είχαμε το αντίστροφο.

- Η δεύτερη θεωρία λέει πως επειδή στη μηχανή το δεξί χέρι είναι πάνω στο γκάζι/φρένο, γέρνοντας δεξιά νιώθουμε να λυγίζουμε τον αγκώνα και να έρχεται πιο κοντά η δεξιά πλευρά του τιμονιού, κάνοντάς μας να νιώθουμε δυσκολία ελέγχου της μοτο σε σχέση με τις αριστερές στροφές που το δεξί χέρι απομακρύνεται κι είναι πιο εύκολο να πειραξεις γκάζι/φρένο.

- Υπάρχει τέλος η θεωρία των δεξιόχειρων/αριστερόχειρων που λέει πως το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων είναι δεξιόχειρες, περίπου το 80%-90% και σ αυτό οφείλεται η πλειοψηφία των προτιμήσεων. Όσοι είναι δεξιόχειρες και παίζουν μπάλα, έχουν στο αριστερό πόδι καλύτερο κοντρόλ, προτιμούν δηλαδή να στηρίζονται στο δεξί (αν δεν παιζεις μπάλα, σκέψου να παίζεις “κουτσό”!). Αυτό σε συνδυασμό με το ότι το δεξί πόδι στη μηχανή είναι σε κατάσταση ετοιμότητας -συνήθως- πάνω στο πίσω φρένο, δημιουργεί μια ανασφάλεια στις δεξιές στροφές.
Παραλλαγή αυτής της θεωρίας λέει πως όταν πέφτουμε, τείνουμε να προστατεύουμε τα περισσότερο ευαίσθητα μέρη μας κι επειδή η δεξιά μας πλευρά είναι η “καλή” (στους δεξιόχειρες), στις δεξιές στροφές νιώθουμε πως κινδυνεύει περισσότερο γι αυτό και νιώθουμε “κουμπωμένοι”.

Για τον εαυτό μου έχω καταλήξει πως η προτίμησή μου στις αριστερές στροφές οφείλεται -περισσοτερο- στην ανασφάλειά μου να κινήσω/παίξω με το δεξί μου πόδι. Αυτό το ανακάλυψα όταν κατέβαινα φουρκέτες με το ποδήλατο. Στο ποδήλατο, όταν κατεβαίνεις φουρκέτες αριστερές σηκώνεις το αριστερό πετάλι ψηλά και αντίστοιχα στις δεξιές το δεξί μην τυχόν και βρει/ξυσει ασφαλτο. Όταν σήκωνα το δεξί πόδι/πετάλι κι έμπαινα στη στροφή, μ’ έπιανε η ανασφάλεια.

Για σας τι ισχύει? Προτιμάτε τις αριστερές, τις δεξιές ή όλα είναι μια ακόμα στροφή?
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Δεν έχω γνωρίσει κάποιον που να παίρνει το ίδιο άνετα τις δεξιές και τις αριστερές στροφές. Οι περισσότεροι έχουν μια προτίμηση με την πλειοψηφία να νιώθει άνετα με τις αριστερές στροφές (κι εγώ δηλαδή αυτές προτιμώ). Κάθισα λοιπόν και το έψαξα προσπαθώντας να καταλάβω γιατί κι έχω βρει τις εξής θεωρίες:

- Η πρώτη είναι πως επειδή είμαστε σε χώρα που οδηγάμε δεξιά, νιώθουμε άνετα στις αριστερές στροφές οπότε το αντίστροφο συμβαίνει στις χώρες που οδηγούν “ανάποδα”. Αυτό έχει μια δόση αλήθειας. Φανταστείτε να ανεβαινετε ή να κατεβαίνετε ένα βουνό. Οδηγώντας στην δεξιά πλευρά έχουμε ορατότητα καλύτερη στις αριστερές στροφές ενώ οι δεξιές είναι “τυφλές” ή τέλος παντων δεν έχουμε το ίδιο εύρος ορατότητας, κάτι που δημιουργεί μεγαλύτερη ανασφάλεια. Αν οδηγούσαμε στην άλλη πλευρά θα είχαμε το αντίστροφο.

- Η δεύτερη θεωρία λέει πως επειδή στη μηχανή το δεξί χέρι είναι πάνω στο γκάζι/φρένο, γέρνοντας δεξιά νιώθουμε να λυγίζουμε τον αγκώνα και να έρχεται πιο κοντά η δεξιά πλευρά του τιμονιού, κάνοντάς μας να νιώθουμε δυσκολία ελέγχου της μοτο σε σχέση με τις αριστερές στροφές που το δεξί χέρι απομακρύνεται κι είναι πιο εύκολο να πειραξεις γκάζι/φρένο.

- Υπάρχει τέλος η θεωρία των δεξιόχειρων/αριστερόχειρων που λέει πως το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων είναι δεξιόχειρες, περίπου το 80%-90% και σ αυτό οφείλεται η πλειοψηφία των προτιμήσεων. Όσοι είναι δεξιόχειρες και παίζουν μπάλα, έχουν στο αριστερό πόδι καλύτερο κοντρόλ, προτιμούν δηλαδή να στηρίζονται στο δεξί (αν δεν παιζεις μπάλα, σκέψου να παίζεις “κουτσό”!). Αυτό σε συνδυασμό με το ότι το δεξί πόδι στη μηχανή είναι σε κατάσταση ετοιμότητας -συνήθως- πάνω στο πίσω φρένο, δημιουργεί μια ανασφάλεια στις δεξιές στροφές.
Παραλλαγή αυτής της θεωρίας λέει πως όταν πέφτουμε, τείνουμε να προστατεύουμε τα περισσότερο ευαίσθητα μέρη μας κι επειδή η δεξιά μας πλευρά είναι η “καλή” (στους δεξιόχειρες), στις δεξιές στροφές νιώθουμε πως κινδυνεύει περισσότερο γι αυτό και νιώθουμε “κουμπωμένοι”.

Για τον εαυτό μου έχω καταλήξει πως η προτίμησή μου στις αριστερές στροφές οφείλεται -περισσοτερο- στην ανασφάλειά μου να κινήσω/παίξω με το δεξί μου πόδι. Αυτό το ανακάλυψα όταν κατέβαινα φουρκέτες με το ποδήλατο. Στο ποδήλατο, όταν κατεβαίνεις φουρκέτες αριστερές σηκώνεις το αριστερό πετάλι ψηλά και αντίστοιχα στις δεξιές το δεξί μην τυχόν και βρει/ξυσει ασφαλτο. Όταν σήκωνα το δεξί πόδι/πετάλι κι έμπαινα στη στροφή, μ’ έπιανε η ανασφάλεια.

Για σας τι ισχύει? Προτιμάτε τις αριστερές, τις δεξιές ή όλα είναι μια ακόμα στροφή?
Προτιμω τις αριστερες..
Εκανα και γω ποδηλατο...ειχα πιο σιγουρια στις αριστερες...
Αυτη τη στιγμη καθομαι πισω απο ενα pc ...

Καθομαι στην καρεκλα και κανω οτι ειμαι σε μηχανη και γερνω αριστερα...μετα δεξια.
Αριστερα νιωθω κορμο κ αυχενα σταθερο..κεφαλι ακουνητο
Δεξια οχι τοσο
 

User C

well know member
Δημοσιεύσεις
3.737
Αναλόγως του δρόμου και του περιβάλλοντος προτιμώ τις αριστερές και άλλες φορές τις δεξιές. Σε πίστα δεν με νοιάζει καθόλου είναι όλες ίδιες. Σε δρόμο όμως το μόνο που με κάνει να προτιμώ μια στροφή είναι συνολική ορατότητα της και το σημείο εξόδου αν όλα πάνε στραβά. Επειδή κρατώ πάντα άμυνες, λάστιχο και χώρο για την στραβή σε έναν μονόδρομο θα είναι όλες ίδιες. Σε ένα δρόμο διπλής κατευθύνσης σίγουρα στις αριστερές έχω καλύτερη οράτοτητα άρα μεγαλύτερη σιγουριά. Αν όμως η φύση τριγυρώ σου δίνει ορατότητα και στην δεξία τότε ξαναγυρνώ στο όλες
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Υποθέτω μιλάμε για επαρχιακό δίκτυο διπλής κατεύθυνσης και όχι για αυτοκινητόδρομους. Στους Αυτοκινητόδρομους μονής κατεύθυνσης δεν έχω προτίμηση.

Προτιμώ τις δεξιές στροφές. Νιώθω περισσότερο ασφάλεια επειδή κινούμαι στο ρεύμα μου και οποιαδήποτε λάθος κίνηση εξαρτάται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό απο εμένα. Στρίβοντας και πλαγιάζοντας δεξιά κινούμαι πέραν της διαχωριστικής γραμμής στο κέντρο του δρόμου, οπότε στα δεξιά μου και πλαγιασμένος έχω να σκεφτώ μόνο φυσικά εμπόδια στο τέλος του δρόμου τέρμα δεξιά. Ετσι προσαρμόζω ανάλογα και την κλίση μου.
Αντίθετα στις αριστερές στροφές πρέπει να σκεφτώ και τον απέναντι που έρχεται. Πλαγιασμένος στην δική μου πλευρά του δρόμου στο κέντρο και χωρίς κανένα σημείο της μοτό να μπαίνει στην απέναντι πλευρά του δρόμου, σε επαρχιακό δρόμο, αγροτικό αυτοκίνητο της ευγενούς φυλής των Ρομά, πάτησε ελαφρώς διαχωριστική γραμμή την ώρα που ήμουν πλαγιασμένος και ο τεράστιος (και παράνομος για τον τύπο του οχήματος του) καθρέφτης φορτηγού που είχε για να βλέπει μην του κλέψουν τις πατάτες, χτύπησε τον δικό μου ενώ ήμουν πλαγιασμένος και τον έσπασε

Υπο κλίση...
Με καμια 90 χλμ/ώρα...
cdefghi


mirror.jpg

mirror2.jpg
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Υποθέτω μιλάμε για επαρχιακό δίκτυο διπλής κατεύθυνσης και όχι για αυτοκινητόδρομους. Στους Αυτοκινητόδρομους μονής κατεύθυνσης δεν έχω προτίμηση.

Προτιμώ τις δεξιές στροφές. Νιώθω περισσότερο ασφάλεια επειδή κινούμαι στο ρεύμα μου και οποιαδήποτε λάθος κίνηση εξαρτάται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό απο εμένα. Στρίβοντας και πλαγιάζοντας δεξιά κινούμαι πέραν της διαχωριστικής γραμμής στο κέντρο του δρόμου, οπότε στα δεξιά μου και πλαγιασμένος έχω να σκεφτώ μόνο φυσικά εμπόδια στο τέλος του δρόμου τέρμα δεξιά. Ετσι προσαρμόζω ανάλογα και την κλίση μου.
Αντίθετα στις αριστερές στροφές πρέπει να σκεφτώ και τον απέναντι που έρχεται. Πλαγιασμένος στην δική μου πλευρά του δρόμου στο κέντρο και χωρίς κανένα σημείο της μοτό να μπαίνει στην απέναντι πλευρά του δρόμου, σε επαρχιακό δρόμο, αγροτικό αυτοκίνητο της ευγενούς φυλής των Ρομά, πάτησε ελαφρώς διαχωριστική γραμμή την ώρα που ήμουν πλαγιασμένος και ο τεράστιος (και παράνομος για τον τύπο του οχήματος του) καθρέφτης φορτηγού που είχε για να βλέπει μην του κλέψουν τις πατάτες, χτύπησε τον δικό μου ενώ ήμουν πλαγιασμένος και τον έσπασε

Υπο κλίση...
Με καμια 90 χλμ/ώρα...
cdefghi


View attachment 43122

View attachment 43123
Μετα από αυτό το συμβαν, προφανώς ο εγκέφαλος κλείδωσε κ αισθάνεσαι ανασφάλεια στις αριστερές λόγω διερχομενων οχημάτων μην φύγουν κ πέσουν επάνω σου
Εγώ παλι την έχω πατήσει με πέτρες σε δεξιά στροφή λόγω μη ορατότητας... Και με παρκαρισμένο αμάξι ακριβώς μετά τη στροφή που μάζευε χόρτα...!!!.αισθανομαι ασφάλεια στις αριστερές που έχω καλύτερη ορατοτητα..
 

Kuklinski

well know member
Δημοσιεύσεις
3.437
Ηλικία
123
Μοτοσυκλέτα
Brough Superior ss100
Όνομα
Ακης
Περιοχή
Brooklyn NY
Δεν εχω προτιμηση...

απλα πλεον αφηνω μεγαλο περιθωριο ως προς τα ορια μου...

δεν το πιεζω τοσο αλλα εχω ριξει χλμ και παιζω τις στροφες οσο πιο ασφαλως μπορω....
 

scrabler

new member
Δημοσιεύσεις
325
Ηλικία
56
Περιοχή
Athens
Μοτοσυκλέτα
KLR 650
Όνομα
Giorgos
Μετα από αυτό το συμβαν, προφανώς ο εγκέφαλος κλείδωσε κ αισθάνεσαι ανασφάλεια στις αριστερές λόγω διερχομενων οχημάτων μην φύγουν κ πέσουν επάνω σου
Είναι κι η εμπειρία βέβαια που έχουμε αποκτήσει, πχ θυμαμαι πως απο δικα μου λάθη, δυο-τρεις φορες που το χω "χάσει" ήταν πάντα δεξιές στροφές, αντίθετα το 'χω "μαζέψει" σε αριστερές. Λογικό να υπάρχει η μνήμη κι ο εγκέφαλος να σε βάζει σε συναγερμό.
 

Iraklis174

well know member
Δημοσιεύσεις
3.811
Ηλικία
53
Περιοχή
Κερατσινι
Μοτοσυκλέτα
Ότι κάτσει δεν υπάρχουν λεφτά χαχα
Όνομα
Ηρακλης
Όλες καλές είναι αλλά οι αριστερές υποσυνείδητα μου αρέσουν πιο πολύ δεν έχω πρόβλημα στις δεξιές πάντως για την ώρα δεν έχω μηχανή οπότε πάω ευθεία χαχαχα
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.479
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Στις δεξιες εχουμε λιγοτερη ορατοτητα,οποτε ειναι φυσικο να αισθανομαστε λιγο περισσοτερη ανασφαλεια.

Για μενα το ιδιο ειναι ολες,απλα φροντιζω να παιρνω την θεση που θα μου δωσει την καλυτερη ορατοτητα.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.420
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Εγω γιατι στης δεξιες το στιβω το γκαζι και στης αριστερες κοβω γκαζι δεν πρεπει ναμαι καλα φαινεται DancingDancing
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
θυμηθηκα οταν ειχα παρει προ 25ετιας την πρωτη μου μηχανη...ενα gs500..
Καποια στιγμη, μαθαινα να κανω πλαγιολισθηση....
Με πισω λαστιχο ξυλινο σε σημεια που μαυριζε η ασφαλτος, σε αργες ταχυτητες ...γειτονιας

Μονο απ τα αριστερα μπορουσα..δεν ηταν θεμα ορατοτητας
 

Aggelos 1969

well know member
Δημοσιεύσεις
2.483
Ηλικία
54
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Transalp 650
Όνομα
Άγγελος
Περιοχή
Αχαρναί Αττικής
Εγω γιατι στης δεξιες το στιβω το γκαζι και στης αριστερες κοβω γκαζι δεν πρεπει ναμαι καλα φαινεται DancingDancing
Δεν είναι τίποτα Μιχάλη εγώ σε δεξιές και αριστερές αφήνω γκάζι και αρχίζω τα κιχ κιχ. Ένας φίλος έφυγε σε στροφή και ούτε κιχ δεν πρόλαβε να κάνει. Rolling Tooth Rolling
 
Top Bottom