Αφιέρωμα – Οι πρωταθλήτριες των αγώνων μοτοσυκλέτας
Τρεις + μία γυναίκες στην κορυφή του κόσμου
Οι αγώνες μοτοσυκλέτας έχουν μια εξόχως δημοκρατική πλευρά που άλλα αγωνίσματα στερούνται. Σε ένα άθλημα που οι επιδόσεις δεν έρχονται απευθείας από τους μύες του αθλητή, μα μέσω ενός κινητήρα, μια γυναίκα κι ένας άντρας έχουν τις ίδιες θεωρητικές πιθανότητες να κερδίσουν στον αγώνα – στα χαρτιά τουλάχιστον, δηλαδή αφήνοντας πίσω κοινωνικο-οικονομικο-ιδεοληπτικά ζητήματα που ενδεχομένως να παίζουν τον ρόλο τους.
Σε πολλά μεγάλα πρωταθλήματα όπως τα παγκόσμια Motocross, Enduro και Trial, οι γυναίκες αποτελούν μια κατηγορία από μόνες τους, τρέχοντας ξέχωρα από τους άντρες και έχοντας κάθε χρόνο τη δική τους πρωταθλήτρια. Σε άλλες κατηγορίες αγώνων, ωστόσο, όπως είναι η Ταχύτητα και η Αντοχή (Endurance), οι γυναίκες τρέχουν κανονικά ανάμεσα σε όλους τους άλλους αθλητές.
Πάμε τώρα να γνωρίσουμε τις τρεις νέες παγκόσμιες πρωταθλήτριες του 2018 σε Motocross, Enduro και Trial, ξεκινώντας όμως πρώτα από την δεσποινίδα Carrasco, της οποίας το επίτευγμα είναι αναμφίβολα ιστορικό και μπορεί να αποδειχθεί πολύ πιο σημαντικό σε επίπεδο επιδραστικότητας στο μέλλον του αθλήματος.
Ana Carrasco – Παγκόσμια Πρωταθλήτρια FIM SSP300
H Ana Carrasco Gabarrón γεννήθηκε στις 10 Μαρτίου 1997 στη Μουρθία του Ισπανικού νότου και απέκτησε την πρώτη της επαφή με μοτοσυκλέτα από την τρυφερή ηλικία των τριών ετών.
Η αγωνιστική της καριέρα μετρά νίκες στα Ισπανικά πρωταθλήματα 125cc Extremeño Speed Championship και 125cc Murcia-Pre-GP Championship, πριν μετακομίσει στο FIM CEV International Championship το 2011, όπου και έγινε η πρώτη γυναίκα που βαθμολογήθηκε στη σειρά αυτή.
Ακολούθησε το Ισπανικό CEV Moto3 Championship το 2012 και τον επόμενο χρόνο ανέβηκε στο παγκόσμιο επίπεδο και την κατηγορία Moto3 των MotoGP με την ομάδα JHK Laglisse. Για μια ακόμη φορά, η Carrasco έγινε η πρώτη γυναίκα που πήρε βαθμούς στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Η συνέχεια της καριέρας της περιλάμβανε ένα πέρασμα από το FIM CEV Moto2 European Championship, απ’ όπου απέδρασε στο τέλος του 2017 μεταπηδώντας στο πρωτάθλημα SSP300 του WorldSBK, όπου και έγινε η πρώτη γυναίκα που κέρδισε αγώνα σε ατομική κατηγορία Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Το χαλί είχε ήδη στρωθεί και είχε φτάσει η ώρα για την Ana να το περπατήσει.
Στους οκτώ αγώνες του SSP300, η Carrasco ξεκίνησε ήσυχα με μια έκτη θέση στον εναρκτήριο αγώνα, τρίτη στον επόμενο και μετά δύο απανωτές νίκες για να γίνει φαβορί τίτλου και πρώτο θέμα στον παγκόσμιο Τύπο.
Η συνέχεια ωστόσο ήταν μάλλον απογοητευτική για την ίδια, καθώς υπό την πίεση της πρωτοπορίας στο πρωτάθλημα ακολούθησαν τέσσερις μάλλον κακοί αγώνες με καλύτερο αποτέλεσμα τις δύο δέκατες θέσεις σε Misano και Portimao – όμως είχε την τύχη με το μέρος της, καθώς οι αντίπαλοί της μοιράζονταν νίκες και βαθμούς, έτσι δεν υπήρξε ένας αναβάτης που να κυριαρχήσει και να την ξεπεράσει.
Η Carrasco έμεινε πρώτη ως το τέλος στη βαθμολογία, κατακτώντας τον τίτλο για έναν μόλις βαθμό, τερματίζοντας στην 13η θέση στον τελευταίο αγώνα στο Magny-Cours της Γαλλίας. Η ιστορία της Μοτοσυκλέτας μόλις απέκτησε ένα νέο κεφάλαιο με υπογραφή Ana Carrasco.
Kiara Fontanesi – Παγκόσμια Πρωταθλήτρια FIM Women’s MX Championship
Γεννήθηκε στις 10 Μαρτίου 1994 στην Πάρμα της Ιταλίας και μόλις στα 24 χρόνια της θεωρείται η Βασίλισσα του Motocross, έχοντας κατακτήσει ούτε λίγο, ούτε πολύ έξι φορές τη γυναικεία κατηγορία του Παγκοσμίου ΜΧ, πάντοτε με Yamaha.
Ξεκίνησε την αγωνιστική της καριέρα στα έξι της χρόνια, κερδίζοντας το Lemm Trophy με ένα Yamaha PW50, ενώ στη συνέχεια έτρεξε σε τοπικές κατηγορίες Minicross της Ιταλίας, κερδίζοντας τα πάντα ως το 2006, όταν και αναδείχθηκε τρίτη στο Ιταλικό Τρόπαιο ΜΧ 85 cc.
Μετακινήθηκε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα το 2009 και στην πρώτη της χρονιά στη Γυναικεία κατηγορία τερμάτισε ένατη, ενώ την επόμενη ήταν τέταρτη. Συνέχισε να τρέχει στο παγκόσμιο ενώ ταυτόχρονα κατακτούσε κάθε χρόνο και το Ιταλικό πρωτάθλημα γυναικείου ΜΧ, ώσπου το 2012 ανακηρύχθηκε Παγκόσμια Πρωταθλήτρια Women’s MX για πρώτη φορά.
Ακολούθησαν κατακτήσεις όλες τις χρονιές ως και φέτος, με μόνη εξαίρεση το 2016 που το κατέκτησε η Γαλλίδα Livia Lancelot.
Στο μεταξύ, το απίστευτο παλμαρέ της μετρά επίσης ένα Αμερικανικό πρωτάθλημα ΑΜΑ ΜΧ (2012), καθώς και δύο πρωτιές στο Women’s Nations Cross.
Στις κατακτήσεις της ας προσθέσουμε και τον γνωστό μας
Maverick Viñales, αναβάτη της Yamaha στα MotoGP, με τον οποίο είναι ζευγάρι.
Emma Bristow – Παγκόσμια Πρωταθλήτρια Women’s TrialGP
Για την Emma Bristow το Trial έχει υπάρξει όλη της η ζωή ως τώρα. Γεννημένη στην Αγγλία στις 29 Οκτωβρίου 1990, άρχισε να καβαλά μοτοσυκλέτα από τα 4 χρόνια της και το 2006 έφτασε στην κατάκτηση του Αγγλικού τίτλου Trial Youth.
Αυτή η επιτυχία της άνοιξε διεθνείς πόρτες κι έτσι μεταπήδησε στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Trial, τρέχοντας παράλληλα και στη γυναικεία κατηγορία του Αγγλικού πρωταθλήματος γυναικών.
Έχει κατακτήσει τρεις φορές το εθνικό της πρωτάθλημα (2014, 2015, 2017), δύο το Ευρωπαϊκό (2013, 2017) και άλλες πέντε το Παγκόσμιο (2014, 2015, 2016, 2017, 2018) – παίρνοντας τη μπαγκέτα από τη μία και μοναδική Laia Sanz των 13 τίτλων στο Παγκόσμιο Γυναικείο Trial.
Sanna Kärkkäinen – Παγκόσμια Κυπελλούχος FIM Women’s Enduro World Cup
Γεννημένη στη Φιλανδία το 1994, η Sanna γνώρισε τις μοτοσυκλέτες στα 3.5 χρόνια της μέσω του μεγαλύτερου αδελφού της και αποφάσισε πως ήθελε να δοκιμάσει την τύχη της σε αγώνες όταν επισκέφτηκε έναν αγώνα ΜΧ κοντά στη γενέτειρά της.
Από το 2007 τρέχει στα εθνικά πρωταθλήματα ΜΧ της χώρας της, κερδίζοντας τον τίτλο στη γυναικεία κατηγορία από το 2009 και το 2014, αρχίζοντας παράλληλα να ασχολείται και με το Enduro, όπου το 2012 συμμετείχε στην εθνική ομάδα της Φιλανδίας για το ISDE. Την ίδια χρονιά ξεκινά η εμπλοκή της με το Ευρωπαϊκό και Παγκόσμιο Enduro.
Στο Ευρωπαϊκό Women’s Enduro αναδείχθηκε δεύτερη το 2013 και το κατέκτησε το 2015 και το 2018, ενώ παράλληλα αναδείχθηκε πρώτη στο Παγκόσμιο Κύπελλο Women’s Enduro της FIM, το οποίο διεξήχθη με έναν διπλό αγώνα στο τελευταίο EnduroGP του 2018 στη Γερμανία.
Αυτός είναι ο πρώτος παγκόσμιος τίτλος για τη Sanna Kärkkäinen.
Μπραβο στης Κυριες