Για να φρενάρεις σωστά

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.447
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Για να φρενάρεις σωστά .

Εξηγήσαμε σε προηγούμενη ενότητα αλλά είμαι βέβαιος ότι το έχουμε όλοι διαπιστώσει και από προσωπική μας πείρα, πόσο σημαντικό είναι το φρενάρισμα για τη μοτοσικλετιστική μας ζωή και την... επιβίωσή μας βέβαια.

Στη συνέχεια θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε τη διαδικασία του φρεναρίσματος και τελικά να καταλήξουμε στον σωστό τρόπο που κανείς πρέπει να φρενάρει με τη μοτοσικλέτα του, τον τρόπο που θα είναι πιο αποτελεσματικός τόσο για να γίνουμε πιο γρήγοροι, όσο και πιο ασφαλείς!

Για να καταλήξουμε στο... ποθητό συμπέρασμα θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε τη διαδικασία του φρεναρίσματος.

Τι συμβαίνει όταν φρενάρουμε

Η μοτοσικλέτα που μπαίνει στη διαδικασία φρεναρίσματος, όταν δηλαδή χρησιμοποιούμε τα φρένα, δέχεται μια σειρά δυνάμεων, που διαμορφώνουν μια σειρά από καταστάσεις που πρέπει να αντιμετωπίσει ο μοτοσικλετιστής, αφού πρώτα τις κατανοήσει.




Το πιο εμφανές που όλοι έχουμε παρατηρήσει κατά το φρενάρισμα είναι η συμπίεση της μπροστινής ανάρτησης. (Αυτό συμβαίνει στο 99% των περιπτώσεων, με μοναδική εξαίρεση τις μοτοσικλέτες που χρησιμοποιούν ανάρτηση με οδηγούντες βραχίονες οπότε η μπροστινή ανάρτηση εκτείνεται. Αυτό το συναντάμε στα παλαιότερα παπιά, χαρακτηριστικό στο Honda C50, που πλέον έχουν αρχίσει να εξαφανίζονται από τους δρόμους και τα οποία έχουν σχεδιαστεί να κινούνται με πολύ χαμηλές ταχύτητες). Η συμπίεση λοιπόν της μπροστινής ανάρτησης είναι αποτέλεσμα της μεταφοράς βάρους προς το μπροστινό μέρος, λόγω της επιβράδυνσης. Αυτό βέβαια είναι λογικό. Εκείνο που λίγοι έχουμε παρατηρήσει είναι ότι με την συμπίεση της μπροστινής ανάρτησης δημιουργεί ταυτόχρονα και έκταση της πίσω ανάρτησης (του αμορτισέρ).

Η αλλαγή που παρατηρούμε στην κατάσταση των αναρτήσεων, έχει ως παράλληλο αποτέλεσμα την αλλαγή της γεωμετρίας της μοτοσικλέτας. Το κέντρο βάρους της μοτοσικλέτας κινείται προς τα εμπρός, η γωνία caster μικραίνει και ξαφνικά η μοτοσικλέτα γίνεται (πιο) ασταθής, διότι η γεωμετρία γίνεται πιο γρήγορη. Επιπλέον το βάρος που φορτίζει τον πίσω τροχό μειώνεται και σε ακραίες συνθήκες μηδενίζεται (όταν ο πίσω τροχός βρεθεί στον αέρα - endo).

Είναι λοιπόν προφανές ότι με τις αλλαγές που συμβαίνουν κατά το φρενάρισμα η μοτοσικλέτα μας αποκτά διαφορετική συμπεριφορά, από αυτή που εμείς έχουμε συνηθίσει. Το κυριότερο δε είναι ότι αποκτά πιο «νευρική» οδική συμπεριφορά και αυτός είναι ο λόγος που η ήδη ασταθής ισορροπία (της μοτοσικλέτας μας) γίνεται ακόμη πιο ευάλωτη.

Φρενάρισμα και κατανομή βάρους

Τα παραπάνω συμβαίνουν σε όλες τις μοτοσικλέτες, υπάρχουν όμως περιπτώσεις που εμείς δεν τα αντιλαμβανόμαστε. Η διάσταση των τροχών, αλλά κυρίως η κατανομή του βάρους της μοτοσικλέτας μας, δημιουργούν διαφορετικές συνθήκες στο φρενάρισμα.



Σε μια sportμοτοσικλέτα η κατανομή του βάρους πλησιάζει το 50%-50% εμπρός -πίσω. Κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος ένα μεγάλο μέρος του βάρους φορτίζει τον μπροστινό τροχό ενώ σε πολλές περιπτώσεις ολόκληρο το βάρος φορτίζει τον μπροστινό τροχό. Είναι λοιπόν αναμενόμενο το μεγαλύτερο μέρος του φρεναρίσματος να αναλαμβάνει το μπροστινό φρένο. Στην περίπτωση αυτή το πίσω φρένο παίζει βοηθητικό ρόλο. Όταν χρησιμοποιούμε το πίσω φρένο σε δυνατό φρενάρισμα πάντα προσέχουμε να μην μπλοκάρουμε τον πίσω τροχό, οπότε και θα χαθεί ο έλεγχος του τμήματος αυτού της μοτοσικλέτας, το οποίο θα μπει σε φάση ολίσθησης.



...
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.447
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Παρόμοια είναι η κατάσταση και στις μοτοσικλέτες on-off. Η διαφορά είναι στο ότι εδώ μιλάμε για κατανομή βάρους πιο πισώβαρη. Το πίσω μέρος της μοτοσικλέτας θα ανασηκωθεί πολύ πιο δύσκολα, οπότε μπορούμε να εφαρμόσουμε περισσότερη δύναμη στο πίσω φρένο χωρίς τον φόβο του μπλοκαρίσματος. Αυτός είναι και ο λόγος που σε πολλά μοντέλα το πίσω φρένο έχει μεγάλες διαστάσεις (διάμετρο) και ισχυρές δαγκάνες.



Η κατάσταση αλλάζει όταν μιλήσουμε για μοντέλα με ολοκληρωτικά πισώβαρη κατανομή βάρους, χαρακτηριστικό των οποίων είναι τα customs και τα scooters. Ειδικά στα τελευταία, όπου ο κινητήρας και η μετάδοση είναι πίσω, όπως επίσης και το ρεζερβουάρ (σε πολλά από αυτά), υπάρχουν περιπτώσεις που ακόμη και το 75% του βάρους φορτίζει το πίσω μέρος. Με την προσθήκη δε του αναβάτη αυτή η κατανομή γίνεται ακόμη πιο πισώβαρη. Εδώ το μπροστινό φρένο μπορεί να προκαλέσει ανεξέλεγκτα μπλοκαρίσματα καθώς δεν φορτίζεται αρκετά και άρα δεν μπορεί να μεταφέρει μεγάλες δυνάμεις επιβράδυνσης. Εδώ βασιζόμαστε περισσότερο στο πίσω φρένο και προσέχουμε να μην μπλοκάρουμε τον μπροστινό τροχό καθώς εάν αυτό συμβεί χάνεται και ο έλεγχος της μοτοσικλέτας μας.

Σκέψου τώρα ότι μια φορτωμένη μοτοσικλέτα με μπαγκάζια και συνεπιβάτη γίνεται κυρίως πισώβαρη. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι το πίσω φρένο αναλαμβάνει αυξημένες υποχρεώσεις.

Φρενάρισμα για ακινητοποίηση

Δύο είναι οι λόγοι που φρενάρουμε και ο πρώτος είναι για να ακινητοποιήσουμε το όχημά μας. Θα πρέπει να έχουμε κατανοήσει ποιο από τα δύο φρένα που έχουμε στη διάθεσή μας παίζει τον μεγαλύτερο ρόλο (φυσικά ανάλογα με τη μοτοσικλέτα που οδηγούμε). Σύμφωνα με τα όσα είπαμε προηγουμένως αυτό είναι συνήθως το μπροστινό. Στη συνέχεια θα πρέπει να εφαρμόσουμε την αντίστοιχη δύναμη ώστε να μην μπλοκάρουμε κάποιον από τους δύο τροχούς. Αυτό χρειάζεται εμπειρία και καλό θα ήταν καθένας μας να κάνει δοκιμές ώστε να καταλάβει πόσα περιθώρια έχει μέχρις ότου οι τροχοί μπλοκάρουν (προτείνω επανειλημμένες δοκιμές σε περιβάλλον μειωμένης πρόσφυσης, ώστε να επέλθει εξοικείωση).

Σαν γενικός κανόνας πάντως ισχύει ότι μεγαλύτερη δύναμη εφαρμόζουμε στον τροχό που μπορεί να δεχθεί την μεγαλύτερη δύναμη επιβράδυνσης. Η δύναμη θα πρέπει να είναι κατά το δυνατόν προοδευτική και ο αναβάτης θα πρέπει να έχει συνέχεια στο νου του το ότι δεν πρέπει να μπλοκάρει κάποιον από τους τροχούς. Εάν παρ' ελπίδα αυτό συμβεί η μόνη λύση είναι να χαλαρώσουμε τη δύναμη στη μανέτα ή το πεντάλ του αντίστοιχου τροχού (κάτι σαν ένα τεχνητό ABS) και να συνεχίσουμε να φρενάρουμε με μικρότερη δύναμη.

Εξυπακούεται ότι σε φρενάρισμα με στόχο την ακινητοποίηση προσπαθούμε ώστε να έχουμε τη μοτοσικλέτα μας κατά το δυνατό κάθετη, ώστε να έχουμε την μεγαλύτερη δυνατή φόρτιση των τροχών. Θα πρέπει επίσης να έχουμε στο νου μας ότι η δύναμη που ασκούμε στο τιμόνι θα πρέπει να είναι ισομοιρασμένη στα δύο του άκρα, διαφορετικά η μοτοσικλέτα θα αποσταθεροποιηθεί, ενώ δεν ξεχνάμε ΠΟΤΕ ότι τα μάτια μας σκανάρουν συνεχώς τον τύπο του οδοστρώματος μπροστά μας, καθώς στην Ελλάδα σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι ομοιόμορφο ενώ σε άλλες μπορεί να είναι εν μέρει καλυμμένο από κάποιο υγρό (νερό, λάδι, καύσιμα κ.ο.κ.).

Φρενάρισμα για προσαρμογή της ταχύτητας

Ο δεύτερος λόγος που φρενάρουμε είναι για να προσαρμόσουμε την ταχύτητά μας στις συνθήκες οδήγησης (δεν θέλουμε να μπούμε σε μια στροφή των 90km/h με 180km/h...). Τα όσα είπαμε παραπάνω για την επενέργεια των φρένων σε σχέση με την κατανομή βάρους ισχύουν με τον ίδιο τρόπο. Η διαφορά είναι ότι στην προκειμένη περίπτωση μας ενδιαφέρει πώς η μοτοσικλέτα θα συνεχίσει μετά την τροποποίηση της ταχύτητας οπότε και πρέπει να σκεφτόμαστε ό,τι ότι κάνουμε κατά το φρενάρισμα θα έχει επιπτώσεις στη συνέχεια της πορείας μας (εάν φρενάρουμε αναστατώνοντας την ισορροπία της μοτοσικλέτας μας, αυτό μπορεί να μας οδηγήσει σε απώλεια ελέγχου). Αυτός είναι και ο λόγος που προτείνουμε την ενέργεια στα φρένα ομαλά. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την ομαλή φόρτιση της ανάρτησης και στην κατ' ελάχιστο αλλαγή της γεωμετρίας. Ομοίως όταν χαλαρώνουμε την πίεση στα φρένα, εάν αυτό γίνει ομαλά, με τον ίδιο τρόπο η μοτοσικλέτα δεν αναστατώνεται αλλά παραμένει κοντά σε κατάσταση ισορροπίας. Αυτό δίνει την ευκαιρία στον αναβάτη να προγραμματίσει την επόμενη του ενέργεια. Αυτό είναι κάτι που έχει σημαντικά αποτελέσματα στη γρήγορη οδήγηση, αλλά και στην καθημερινή οδήγηση στο δρόμο.

Η περίπτωση αυτή αναφέρεται και στην περίπτωση που αντιμετωπίζουμε ένα αναπάντεχο εμπόδιο στο δρόμο. Στην περίπτωση αυτή προσπαθούμε να επέμβουμε στα φρένα, τόσο, όσο χρειάζεται ώστε να αποκτήσουμε την ταχύτητα που πρέπει ώστε να αποφύγουμε το εμπόδιο. Θα πρέπει δε να έχουμε στο νου μας ότι είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις που μόνη μας σωτηρία είναι η ακινητοποίηση. Στις περισσότερες περιπτώσεις υπάρχουν διάδρομοι διαφυγής, αυτός είναι και ο λόγος που τα μάτια μας πρέπει να αναζητούν αυτούς τους διαδρόμους και όχι να εστιάζουν στο σημείο του κινδύνου.

Εδώ μπορούμε να αναφέρουμε τη νέα μπροστινή ανάρτηση της Showa με το όνομα Big Piston Fork που είναι ρυθμισμένη έτσι ώστε τόσο η συμπίεση, όσο και η έκτασή της να γίνονται αργά ώστε να μην αλλάζει γρήγορα και πολύ η γεωμετρία κατά το φρενάρισμα.

Σπορ οδήγηση

Στην περίπτωση αυτή ισχύουν τα παραπάνω απλώς εφαρμόζονται σε μεγαλύτερο βαθμό. Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι η κορύφωση της σπορ οδήγησης βρίσκει εφαρμογή μέσα σε μία πίστα (θα αναφερθούμε σε επόμενο θέμα μας για το πώς συμπεριφερόμαστε μέσα σε μια πίστα...) οπότε και δεν τίθεται θέμα φρεναρίσματος ακινητοποίησης της μοτοσικλέτας μας (στην πίστα δεν σταματάμε για κανέναν λόγο...).

Το φρενάρισμα μέσα στην πίστα αφορά την προσαρμογή της ταχύτητάς μας ανάλογα με τις συνθήκες. Τις περισσότερες περιπτώσεις οι συνθήκες υπαγορεύονται από το τι ακολουθεί στη συνέχεια (στροφή, σικέιν, ανηφόρα, κατηφόρα, θετικό camber, αρνητικό camber κ.ο.κ.). Είναι λοιπόν προφανές ότι μέσα στην πίστα φρενάρουμε σκεπτόμενοι δύο πράγματα α) πως θα χάσουμε λιγότερο χρόνο στην επιβράδυνση και β) πως η μοτοσικλέτα μας θα βρίσκεται στην καλύτερη κατάσταση για τα όσα θα ακολουθήσουν.

Α)Λιγότερο χρόνο στην επιβράδυνση θα χάσουμε επιβραδύνοντας όσο ισχυρότερα γίνεται, ώστε η μείωση της ταχύτητάς μας μην διαρκέσει πολύ.

Β)Για να έχουμε τη μοτοσικλέτα μας στην καλύτερη κατάσταση για όσα θα ακολουθήσουν, θα πρέπει να φρενάρουμε κατά το δυνατόν ομαλά. Στόχος στην περίπτωση αυτή είναι να διαταράξουμε την ισορροπία της μοτοσικλέτας κατά το λιγότερο δυνατό. Σίγουρα δεν θέλουμε τη στιγμή που θα «αμολήσουμε» τα φρένα μέσα στη στροφή αυτό να γίνει απότομα, οπότε και θα εκτονωθεί η μπροστινή ανάρτηση, ξαφνικά, η γεωμετρία της μοτοσικλέτας θα γίνει πιο αργή, ξαφνικά, και εμείς θα προσπαθούμε να σώσουμε την κατάσταση, αντί να σκεφτόμαστε πόσο πρέπει να ανοίξουμε το γκάζι...

Θα πρέπει τα «α» και «β» να τα έχουμε συνέχεια στο μυαλό μας και να ενεργούμε με την αντίστοιχη προσοχή ώστε να έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα.

Προτείνω να εξασκηθείτε στο να πατάτε στρωτά τη μανέτα κατά το φρενάρισμα, αλλά δυνατά (για να έχουμε τη μέγιστη δυνατή επιβράδυνση) και (αυτό απαιτεί εξάσκηση) να συνηθίσετε να χαλαρώνετε την πίεση στη μανέτα σταδιακά. Με τον τρόπο αυτό αφού ολοκληρωθεί το φρενάρισμα, η μοτοσικλέτα θα έχει «κάτσει» σωστά στις αναρτήσεις της και θα μπορείτε να συνεχίσετε επιταχύνοντας.

© MrBike - 2008

Πηγη:http://www.mrbike.gr/website/driving-advice/iisip-ifip-iiimifiniimisi-iiiiin.html
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.276
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Ωραιο αρθρο.
Με κανει να θελω ακομα πιο πολυ να αποκτησω μια πιο συγχρονη μοτοσυκλετα απ αυτη που εχω τωρα .
Με cornering abs,ή abs pro.
Για την ακομα μεγαλυτερη ασφαλεια μου.
 

pilot

new member
Δημοσιεύσεις
54
Ηλικία
62
Όνομα
Ανδρέας Καλαντζής
Συνήθως φρενάρουμε λάθος και αφήνουμε απότομα το φρένο.
Πολύ καλές συμβουλές.
 

kalampokas

member
Δημοσιεύσεις
1.040
Περιοχή
Κυψέλη
Μοτοσυκλέτα
"Σούζυ" GsxF 650 "Σκλάβος" Cbf 125
Όνομα
Θανάσης
Περιοχή
Κυψελάρα πάουα
και σίγουρα έχουμε αυτοσυγκέντρωση, σε ότι αφορά τις συνθήκες του δρόμου (κατάσταση οδοστρώματος), την κατάσταση των ελαστικών μας, την ταχύτητα μας την δεδομένη στιγμή.

αλλιώς έχει τούμπα, σαν αυτή που έφαγα προ ολίγου στην Πανεπιστημίου...(χωρίς "απώλειες" ευτυχώς)Stoned Emoticon
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.276
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
και σίγουρα έχουμε αυτοσυγκέντρωση, σε ότι αφορά τις συνθήκες του δρόμου (κατάσταση οδοστρώματος), την κατάσταση των ελαστικών μας, την ταχύτητα μας την δεδομένη στιγμή.

αλλιώς έχει τούμπα, σαν αυτή που έφαγα προ ολίγου στην Πανεπιστημίου...(χωρίς "απώλειες" ευτυχώς)Stoned Emoticon
Τι εγινε;
 

kalampokas

member
Δημοσιεύσεις
1.040
Περιοχή
Κυψέλη
Μοτοσυκλέτα
"Σούζυ" GsxF 650 "Σκλάβος" Cbf 125
Όνομα
Θανάσης
Περιοχή
Κυψελάρα πάουα
Τι εγινε;

βροχή, φρενάρισμα πανικού (μόνο μπροστινό)-κακή κατάσταση ελαστικών και οδοστρώματος, πάρτους κάτω..ευτυχώς με λίγα χλμ.....
σηκωθήκαμε και φύγαμεOKz
και φοράγαμε εξοπλισμό εννοείται.
 

Natassa

member
Δημοσιεύσεις
864
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
SV650/2017
Όνομα
Νατάσσα
Απο τις σωστες αναβαθμισεις,ευγε που επενδυεις στην ασφαλεια σου!

Γενικά τα φρένα θέλουν αναβάθμιση γιατί είναι για κλάματα. Αυτό ήταν το πρώτο βήμα. Βλέποντας και κάνοντας στη συνέχεια ...
 

angelthing

member
Δημοσιεύσεις
1.656
Μοτοσυκλέτα
F700GS, CRF300L
Όνομα
Angelos
Μεγειές ......
Απλά απορία: άκουσα ότι τα υψηλής σε abs μηχανάκια θέλουν πολύ προσεκτική τοποθέτα για σωστή λειτουργία του. Στο δικό σου όλα καλά ?
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.447
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Γενικά τα φρένα θέλουν αναβάθμιση γιατί είναι για κλάματα. Αυτό ήταν το πρώτο βήμα. Βλέποντας και κάνοντας στη συνέχεια ...

Aν βαλω στοιχημα οτι δεν ειδες καμμια διαφορα,θα το χασω?
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.124
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Aν βαλω στοιχημα οτι δεν ειδες καμμια διαφορα,θα το χασω?
Αίσθηση ,αποτελεσματικότητα σίγουρα...
 

Face

member
Δημοσιεύσεις
669
Ηλικία
55
Περιοχή
ATHENS
Μοτοσυκλέτα
SUZUKI V-strom 650 XT
Όνομα
NIKOS
Μεγεια σου!!!!!Giving
Επειδη ειχα ρωτησει και εγω για να βαλω, μου ειχαν πει οτι λιγο "περιεργα" επειδη εχει το ABS. Σου δουλευουν καλα??? Που τα εβαλες στην Suzuki ή αλλου???
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.276
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Σωληνάκια υψηλής και test ride στο ηλιοβασίλεμα








Sent from my iPhone using Tapatalk
Η καλυτερη αναβαθμιση μακραν.
Με ενα σετ μεταλλικα τακακια εμπρος θα δεις μεγαλη διαφορα.
Αν δεν τα αλλαξες κι αυτα μαζι με τα σωληνακια ,στην επομενη αλλαγη να βαλεις μεταλλικα.
Επισης να αλλαζεις τα υγρα μια φορα στον χρονο κι οχι ανα δυο που λεν αυτοι.
Θα εχεις ολες τις ιδιοτητες των υγρων φρεσκιες .
 

Natassa

member
Δημοσιεύσεις
864
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
SV650/2017
Όνομα
Νατάσσα
Aν βαλω στοιχημα οτι δεν ειδες καμμια διαφορα,θα το χασω?

Δε θα σου πω ψέμματα. Όχι.

Αλλά! Θεωρητικα οι σωλήνες υψηλής πίεσης αποδίδουν καλύτερα σε σχέση με κοινούς πλαστικούς, όταν η θερμοκρασία ανεβαίνει. Και ενώ οι πλαστικοί διογκώνονται και η αίσθηση του φρένου μειώνεται, αυτοί κρατούν τη διάμετρο τους σταθερή και το φρένο παραμένει το ίδιο αποτελεσματικό.

Δεν περίμενα, να σου πω την αλήθεια, να δω διαφορά σε μια χαλαρή - ποσο να πιέσεις; - βόλτα στο Σουνιο. Ένα Τρακ Ντει θα είναι καλύτερο δείγμα και θα πάω στο πρώτο που θα ανακοινωθεί. Προς το παρόν δεν υπάρχει τίποτα για μέσα στο Μάρτιο.

Παρολαυτα, ήταν μια πρώτη κίνηση από μια σειρά που έχω στο μυαλό μου, και αν και στοιχίζουν θέλω να πιστεύω πως θα το φτάσω στην αίσθηση φρεναρίσματος που θέλω.
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.276
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Α ξέχασα να πω ότι τά καλά μηχανάκια εχουν απο μαμα.....DancingDancing
Αληθεια εβαλε κι η γιαμαπα εξ'αρχης υψηλης ;
Μαθαινει βλεπω Smileys drinking beer Emoticon
 
Top Bottom