- Δημοσιεύσεις
- 26.451
- Ηλικία
- 62
- Περιοχή
- Αγρινιο
- Μοτοσυκλέτα
-
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
- Όνομα
- ΜΙΧΑΛΗΣ
- Περιοχή
- ΑΓΡΙΝΙΟ
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΑΝ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
- Super femmes και super stars που έγραψαν ιστορία
Συγκλόνισαν, ταρακούνησαν και διαμόρφωσαν τη μουσική βιομηχανία, αλλάζοντας τους κανόνες του παιχνιδιού, η κάθε μια με τον δικό της τρόπο και στη δική της εποχή.
Από τη Λιάνα Μαστάθη
H μουσική βιομηχανία δεν ήταν πάντα φιλόξενη απέναντι στο γυναικείο φύλο. Στις αρχές του 20ού αιώνα πολλές γυναίκες απαγορευόταν να παίζουν σε συγκεκριμένους χώρους. Άλλες αντιμετώπιζαν χλευασμό, διακρίσεις στο δρόμο, στο ραδιόφωνο, αλλά και από στελέχη δισκογραφικών και συναδέλφους άντρες καλλιτέχνες.
Το μουσικό τοπίο δεν θα ήταν το ίδιο σήμερα, χωρίς το πρωτοποριακό έργο αυτών των γυναικών.
MA RAINEY / H MOTHER OF BLUES
Υπήρξε μια δυνατή, ατρόμητη και ανεξάρτητη περσόνα και με την αυθεντικά βραχνή φωνή της άνοιξε τον δρόμο για καλλιτέχνες όπως ο Louis Armstrong, η Janis Joplin και η Bonnie Raitt. Ήταν η πρώτη γυναίκα που καθιέρωσε τα «classic blues» και περιέγραψε την ζωή των μαύρων γυναικών με έναν τρόπο που δεν είχε παρουσιαστεί ποτέ στο παρελθόν. Στα τραγούδια της, οι γυναίκες έπιναν διασκέδαζαν και είχαν πλούσια σεξουαλική ζωή, συμπεριφορές για τις οποίες καυχιόταν, κάτι που μέχρι τότε ήταν αποδεκτό μόνο από τους άντρες. Για πολλούς ήταν ακριβώς αυτά τα θέματα που παρουσίαζε στα τραγούδια της που την συνδέουν με το σημερινό hip hop, μια κουλτούρα που ενέπνευσε και ως fashion icon. Πρωτοπόρος και στην σκηνική παρουσία με φανταχτερά, ακριβά κοστούμια , φορώντας λοφία στρουθοκαμήλου, σατέν φορέματα, πούλιες, χρυσά κολιέ, διαμαντένιες τιάρες και χρυσά δόντια.
BESSIE SMITH / Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑ ΤΩΝ BLUES
Η πιο δημοφιλής τραγουδίστρια των μπλουζ τις δεκαετίες 20 και 30, ήταν η γυναίκα που κατάφερε να απαιτεί 200 δολάρια ανά ηχογράφηση, σε μια εποχή που ένας άντρας πληρωνόταν 15 δολάρια για την ίδια δουλειά. Τραγούδια όπως τα «Jail House Blues», «Work House Blues», «Prison Blues» και «Send Me to the ‘ Lectric Chair» ασχολήθηκαν κριτικά με κοινωνικά ζητήματα της εποχής, όπως η θανατική ποινή και η εκμετάλλευση των έγχρωμων καταδίκων, ενώ τα «Poor Man’s Blues» και «Washwoman’s Blues» θεωρούνται από μελετητές ως μια πρώιμη μορφή αφροαμερικανικής μουσικής διαμαρτυρίας. Μέσα από την μουσική της σχολίαζε κοινωνικά ζητήματα όπως η φτώχεια, αλλά και η γυναικεία σεξουαλικότητα. Υποστήριζε ότι οι γυναίκες πρέπει να αναζητούν την ευτυχία ενθαρρύνοντας τις να αγκαλιάσουν το δικαίωμά τους να πίνουν, να διασκεδάζουν και να ικανοποιούν τις σεξουαλικές τους ανάγκες, ως μέσο αντιμετώπισης του άγχους και της δυσαρέσκειας στην καθημερινή τους ζωή.
BILLIE HOLIDAY / Η LADY DAY
Έγινε μια από τις πρώτες μαύρες γυναίκες που συνεργάστηκε με λευκή ορχήστρα όταν περιόδευσε με τoν Artie Shaw στα τέλη της δεκαετίας του ‘30. Με απαράμιλλο θάρρος, ταξίδευε στην Αμερική του Νότου, αψηφώντας την Κου Κλουξ Κλαν, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλειά της, τη δική της ζωή, χρησιμοποιώντας το ταλέντο της για να ευαισθητοποιήσει το κοινό σχετικά με το λιντσάρισμα των μαύρων στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το «Strange Fruit», το οποίο είναι αναμφισβήτητα το πιο σημαντικό τραγούδι της καριέρας της, ήταν η διαμαρτυρία της Billie: με θέμα του ακριβώς αυτό το ιστορικό ομαδικών επιθέσεων κατά των αφροαμερικανών από τους λευκούς, ήταν ένα τραγούδι που δεν της άρεσε να τραγουδά, το έκανε σκόπιμα, όμως, για να ταρακουνήσει το κοινό και να σταματήσει την κακοποίηση των μαύρων. Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση έλαβε ακραία μέτρα για να καταστείλει τις προσπάθειές της, αλλά εκείνη συνέχισε με γενναιότητα να ερμηνεύει το τραγούδι σε μια σειρά από χώρους, συμπεριλαμβανομένων θεάτρων με κατά κύριο λόγο λευκά ακροατήρια. Με το «Strange Fruit», άλλωστε, η Lady Day εδραίωσε ένα ιστορικό ορόσημο: ήταν η πρώτη φορά που μια γυναίκα τραγουδίστρια ήταν τόσο πολιτικά ειλικρινής, αλλά και ταυτόχρονα τόσο θυμωμένη.
ELLA FITZGERALD / H ΠΡΩΤΗ ΚΥΡΙΑ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ
Η πρώτη μαύρη τραγουδίστρια που κέρδισε ποτέ βραβείο Grammy, Ella Fitzgerald συγκέντρωσε 13 συνολικά, ηχογραφώντας πάνω από 200 albums. Μαχόταν ενάντια στις φυλετικές διακρίσεις, υπήρξε ακτιβίστρια για τα πολιτικά δικαιώματα και χρησιμοποίησε τη φήμη της για να σπάσει τα φυλετικά εμπόδια σε ολόκληρη τη χώρα. Κατά τη διάρκεια της μακράς καριέρας της, το ταλέντο της την βοήθησε να εισβάλει σε μέρη που πολλοί Αφροαμερικανοί δεν τόλμησαν να πάνε στα τέλη της δεκαετίας του 1950 και του 1960, μια εποχή φυλετικού διαχωρισμού. Το αναμφισβήτητο ταλέντο της, ωστόσο, της επέτρεψε να ανοίξει πόρτες όχι μόνο για τον εαυτό της, αλλά και για τους πολλούς Aφροαμερικάνους ερμηνευτές που την ακολούθησαν.
Πηγη www.pepper966.gr
Ευχαριστουμε Κυριες μου