Τροποποίηση Κ.Ο.Κ

User K

new member
Δημοσιεύσεις
0
Συντάκτης:
Γιώργος Κουβίδης. Πρόεδρος πανελλαδικού συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα
Στη χώρα μας, η εγκατάλειψη τραυματία από τον υπαίτιο τραυματισμού του θεωρείται ιδιαίτερα σοβαρή πράξη, υψηλής κοινωνικής απαξίας. Γι' αυτό ο νομοθέτης προέβλεψε για την έκθεση σε κίνδυνο την ποινή των έξι τουλάχιστον ετών κάθειρξης για όσους το διαπράττουν, αν το θύμα υποκύψει στα τραύματά του (άρθρο 306 του Ποινικού Κώδικα).
Ωστόσο, για «άγνωστους λόγους», εδώ και δεκαετίες, η πολιτεία έχει θεσπίσει ένα ιδιαίτερα ευνοϊκό καθεστώς θετικών νομικών διακρίσεων για όσους υποπέσουν σ' αυτό το αδίκημα, έχοντας την ιδιότητα του οδηγού μηχανοκίνητου.
Σ' αυτή την περίπτωση, ο δράστης θα τιμωρηθεί με φυλάκιση τουλάχιστον έξι μηνών (και στις δύο περιπτώσεις οι ποινές αφορούν μόνο το αδίκημα της εγκατάλειψης θύματος και όχι την ποινή για τον θάνατό του, που στα τροχαία είναι επίσης σε πλημμεληματικό επίπεδο).
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.472
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Αυτο που εχω καταλαβει ολα αυτα τα χρονια ειναι οτι,οι πιθανοτητες να εγκαταληψει ενας "επωνυμος" καποιον ,ειναι πολυ περισσοτερες απ οτι ενας "ανωνυμος".Στην προσπαθεια τους να βοηθησουνε τους πρωτους να την βγαλουν καθαρη,γλυτωνουνε και οι δευτεροι.

Οπως και να χει θα ελεγα οτι ειναι μια αδικαιογητη κινηση,που θα επρεπε να την αποφευγουμε.Δεν ειναι λιγες οι φορες που το θυμα θα ηταν εν ζωη ,αν σταματουσε να βοηθησει ο θυτης.

Σιγουρα ο πανικος και οι συνεπειες,ειναι καποιοι απο τους λογους που πολλοι το βαζουνε στα ποδια,αλλα ειμαι σιγουρος οτι αν υπηρχε βαρια ποινη,θα το βλεπανε διαφορετικα.

ΥΓ.Γενικα δεν πιστευω στις ποινες,αλλα στην παιδεια.Δυστυχως ομως,οταν δεν υπαρχει παιδεια...
 

User K

new member
Δημοσιεύσεις
0
Σωστά έχεις καταλάβει Πάνο.

Αυτοί οι γελοίοι νόμοι είχαν επιβληθεί το 70.

Εκείνη τη σκοτεινή εποχή λοιπόν του ξέρεις ποιος είμαι εγώ, ο μέσος Έλληνας αμάξι δεν έβλεπε ούτε στον ύπνο του.

Υπήρχε και σχετική φράση τότε..

-Σκοτώνω και δεν πληρώνω.

Για ποιόν λοιπόν φτιάχτηκαν αυτοί οι νόμοι?

Για αυτούς που λες.

Και μην σε τρακάρει βουλευτής ή εισαγγελέας γιατί απλά την έβαψες.

Φτάνει όμως ε?

Δε φτάνει?

Η ΕΕ αλλάζει εμείς γιατί δεν αλλάζουμε?
 

jordano

member
Δημοσιεύσεις
617
Ηλικία
60
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Μοτοσυκλέτα
Ducati st2
Όνομα
.
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
γιατί δεν έχεις αποφασίσει, σε ποιον από τους 2 πολιτισμούς ? ανήκεις !!! (αρχαιοελληνικό ή βυζαντινό) cdeανατολή ή δύση, με όλες τις συνέπειες ?!
ίσως δεν προκάναμε ...(με αυτά που τραβήξαμε) Bcdefg
Bcdefgh
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.152
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Αυτο που εχω καταλαβει ολα αυτα τα χρονια ειναι οτι,οι πιθανοτητες να εγκαταληψει ενας "επωνυμος" καποιον ,ειναι πολυ περισσοτερες απ οτι ενας "ανωνυμος".Στην προσπαθεια τους να βοηθησουνε τους πρωτους να την βγαλουν καθαρη,γλυτωνουνε και οι δευτεροι.

Οπως και να χει θα ελεγα οτι ειναι μια αδικαιογητη κινηση,που θα επρεπε να την αποφευγουμε.Δεν ειναι λιγες οι φορες που το θυμα θα ηταν εν ζωη ,αν σταματουσε να βοηθησει ο θυτης.

Σιγουρα ο πανικος και οι συνεπειες,ειναι καποιοι απο τους λογους που πολλοι το βαζουνε στα ποδια,αλλα ειμαι σιγουρος οτι αν υπηρχε βαρια ποινη,θα το βλεπανε διαφορετικα.

ΥΓ.Γενικα δεν πιστευω στις ποινες,αλλα στην παιδεια.Δυστυχως ομως,οταν δεν υπαρχει παιδεια...
Πάνο ο φτωχός φοβάται την μύνηση και ο πλούσιος το ξύλο....απλά πράγματα...
 

πυξιδας990

well know member
Δημοσιεύσεις
2.946
Ηλικία
47
Περιοχή
λεωνιδιο τσακωνιας
Μοτοσυκλέτα
aprilia DORSODURO RED
Όνομα
Μανωλης
γιατί δεν έχεις αποφασίσει, σε ποιον από τους 2 πολιτισμούς ? ανήκεις !!! (αρχαιοελληνικό ή βυζαντινό) cdeανατολή ή δύση, με όλες τις συνέπειες ?!
ίσως δεν προκάναμε ...(με αυτά που τραβήξαμε) Bcdefg
Bcdefgh
ποσο ευστοχο!!!
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.318
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Τροποποίηση του άρθρου 290Α του ΚΟΚ για την επικίνδυνη οδήγηση​

Θα περιλαμβάνει και την (σημαντική) υπέρβαση ορίων ταχύτητας, και την οδήγηση στη ΛΕΑ

Πριν από το 2019 ο όρος “επικίνδυνη οδήγηση” δεν περιλαμβανόταν στον ΚΟΚ, με τις αντίστοιχες παραβάσεις να δικάζονται με το άρθρο 290 που είχε τίτλο “Επικίνδυνες παρεμβάσεις στην οδική συγκοινωνία”. Το 2019 προστέθηκε το άρθρο 290Α που μιλούσε για πρώτη φορά ξεκάθαρα για “επικίνδυνη οδήγηση”. Τώρα, σε νέο νομοσχέδιο που τέθηκε σε διαβούλευση από 1/11/2022, το 290Α τροποποιείται για να περιλάβει συγκεκριμένα και την υπέρβαση (κατά πολύ) των ορίων ταχύτητας αλλά και την οδήγηση στη ΛΕΑ.
Για να θέσουμε το νέο στις πραγματικές του διαστάσεις: δεν γίνονται πιο αυστηρές οι ποινές όσον αφορά στην επικίνδυνη οδήγηση, ούτε και μετατρέπεται ξαφνικά σε κακούργημα η πρόκληση τροχαίου δυστυχήματος όπου χάνονται ζωές. Οι ποινές παραμένουν ως είχαν, και μπορούν κατά περίπτωση να φτάσουν έως και την ισόβια κάθειρξη. Όλα εξαρτώνται από την κρίση του δικαστηρίου.
Η τροποποίηση του άρθρο 290Α περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου: «Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών» που τέθηκε σε διαβούλευση από 1/11/2022, διαβούλευση που θα ολοκληρωθεί την 15η/11/2022.
Αφορά στην παράγραφο 1 του άρθρου 290Α, με αναφορές τόσο στην (σημαντική) υπέρβαση των ορίων ταχύτητας, αλλά και στην οδήγηση στη ΛΕΑ, με το άρθρο να διαμορφώνεται ως εξής (με bold οι προτεινόμενες αλλαγές):
Άρθρο 290Α
Επικίνδυνη οδήγηση

1. Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες:
α) οδηγεί όχημα μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης ή
β) οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, ή
γ) οδηγεί όχημα

i) σε αυτοκινητόδρομο ή σε οδό ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον 60 χλμ ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο κατά τουλάχιστον 30 χλμ ανά ώρα,
ii) εντός κατοικημένης περιοχής ή σε άλλο οδικό δίκτυο με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον 40 χλμ ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο κατά τουλάχιστον 20 χλμ ανά ώρα, ή
δ) οδηγεί όχημα στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) εκτός των περιπτώσεων αποκλειστικού προορισμού της, τιμωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:

αα) με φυλάκιση έως τρία (3) έτη αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα,
ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο,
γγ) με κάθειρξη έως δέκα (10) έτη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,
δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα (10) ετών αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου.
Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
2. Όποιος στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή κίνδυνος για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο (2) έτη ή χρηματική ποινή.”

Πηγη www.motomag.gr
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.265
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
"..... σε αυτοκινητόδρομο ή σε οδό ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας ..... και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο κατά τουλάχιστον 30 χλμ ανά ώρα,....."


Για να δουμε , θα μπορεσουν ποτέ να ορισουν σωστες διαταξεις αυτοι οι ιδιοι ...."σχετικοι" που τις νομοθετουν? ....! facepalm 2
Με τους περισσοτερους τοννους φορτιο ( οταν φορτωθει ) ενα λεωφορειο ή φορτηγο και εχοντας επιπλεον ταχυτητα 30 km/h ( π.χ. οριο 80 km/h + 30 bonus= 120 km/h) θεωρειται ασφαλης η μετακινηση του εστω για ενα φρεναρισμα μιας λογικα αποδεκτης αποστασης ..... απο τον ιδιο τον κατασκευαστη τους τουλαχιστον? cdefghigi
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.318
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Τροποποίηση Κ.Ο.Κ. - Έως ισόβια η παράβαση ορίων ταχύτητας και ΛΕΑ​

5bc6192212616e7e307d4f1f7292de21_XL.jpg

Δημοσιεύτηκε μια αλλαγή στις ισχύουσες διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που αυστηροποιεί την ποινή για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας και παράτυπη κίνηση στη ΛΕΑ.

Ο νόμος 5039/2023 τιτλοφορείται “Μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023, συνταξιοδοτική διάταξη, ρυθμίσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας των συγκοινωνιών, διατάξεις για την ενίσχυση της ανάπτυξης, παρεμβάσεις για τον εκσυγχρονισμό της τουριστικής νομοθεσίας και άλλες επείγουσες διατάξεις” και δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 3 Απριλίου (ΦΕΚ Τεύχος Α 83/03.04.3034).

Μεταξύ των διαφόρων “επειγουσών διατάξεων” βρίσκεται μια τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα και συγκεκριμένα του άρθρου 290 περί “Επικίνδυνης Οδήγησης”, στις περιπτώσεις της οποίας προστέθηκαν πλέον η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας και η αδικαιολόγητη κίνηση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ).
Με την ένταξη αυτών των παραβάσεων στην κατηγορία των κατά τον νόμο Επικίνδυνων, οι ποινές που επισύρουν είναι από βαριές ως εξοντωτικές.
Συγκεκριμένα, προβλέπονται οι εξής ποινές:
  • Φυλάκιση έως τρία χρόνια αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα,
  • Φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο,
  • Φυλάκιση έως δέκα χρόνια αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,
  • Φυλάκιση τουλάχιστον δέκα χρόνων αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου.
  • Ισόβια κάθειρξη στην ακραία περίπτωση που η πράξη έχει ως αποτέλεσμα τον θάνατο μεγάλου αριθμού ανθρώπων.
Η αυστηροποίηση των ποινών με την ένταξη των δύο αυτών παραβάσεων – υπερβολική ταχύτητα και κίνηση στη ΛΕΑ – στις Επικίνδυνες δε συνιστά την περιθρύλητη αναθεώρηση του ΚΟΚ που συζητιέται και η οποία κατά πληροφορίες του Τύπου αναμένεται να συμπεριλάβει ζητήματα όπως η διήθηση των δικύκλων στην κυκλοφορία.
Πλέον η Επικίνδυνη Οδήγηση ως περιγράφεται στο ανανεωμένο Άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα αναφέρεται σε όποιον:
  • Οδηγεί όχημα, μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης,
  • Οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες,
  • Οδηγεί όχημα i) σε αυτοκινητόδρομο ή σε οδό ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον εξήντα (60) χλμ. ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον τριάντα (30) χλμ. ανά ώρα, ii) εντός κατοικημένης περιοχής ή σε άλλο οδικό δίκτυο με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον σαράντα (40) χλμ. ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον είκοσι (20) χλμ. ανά ώρα,
  • Οδηγεί όχημα στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) εκτός των περιπτώσεων αποκλειστικού προορισμού της.
Μπορείτε να διαβάστε όλον τον νέο Νόμο 5039/2023 εδώ: Οδηγός του Πολίτη

Πηγη www.bikeit.gr
 

panavour

member
Δημοσιεύσεις
1.636
Ηλικία
63
Περιοχή
αθηναι
Μοτοσυκλέτα
voge500ds
Όνομα
pan
Βάζεις τον Κούγια δικηγόρο και σε 3 χρονάκια είσαι όξω.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.318
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Η αφαίρεση της άδειας οδήγησης σε κράτος μέλος της Ε.Ε. θα έχει πανευρωπαϊκή ισχύ​

Επιπλέον έρχεται διεύρυνση του καταλόγου παραβάσεων που θα οδηγούν σε διασυνοριακές κυρώσεις
Τέλος στη διασυνοριακή ατιμωρησία


Οι βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που ασχολούνται με τις μεταφορές θέλουν τις αποφάσεις για στέρηση της άδειας οδήγησης σε μία χώρα να έχει ισχύ σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, και ταυτόχρονα περισσότερες παραβάσεις να οδηγούν σε διασυνοριακή έρευνα με τις αντίστοιχες κυρώσεις.

Η Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού (TRAN) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υιοθέτησε το προσχέδιο της ΕΕ για τον τερματισμό της διασυνοριακής ατιμωρησίας των οδηγών και τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες, εάν ένας οδηγός διαπράξει αδίκημα σε χώρα διαφορετική από εκείνη που του χορήγησε την άδεια οδήγησης και τη χάσει, η κύρωση θα ισχύει τις περισσότερες φορές ΜΟΝΟ στη χώρα όπου διαπράχθηκε το αδίκημα και δεν συνεπάγεται περιορισμούς στην υπόλοιπη ΕΕ.

Σύμφωνα με τους προτεινόμενους νέους κανόνες, οι αποφάσεις σχετικά με την αναστολή, τον περιορισμό ή την αφαίρεση της άδειας οδήγησης ενός μη κατοίκου θα πρέπει να διαβιβάζονται στη χώρα της ΕΕ που εξέδωσε την άδεια οδήγησης, ώστε να διασφαλίζεται ότι η απόφαση στέρησης της άδειας οδήγησης θα εφαρμόζεται ΣΕ ΟΛΕΣ τις χώρες της ΕΕ.

Οι ευρωβουλευτές προτείνουν τη διεύρυνση του καταλόγου των σοβαρών τροχαίων παραβάσεων που θα ενεργοποιούν την ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με την αφαίρεση άδειας οδήγησης.
Εκτός από την πρόταση της Επιτροπής να συμπεριληφθούν η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών και οι τροχαίες παραβάσεις που προκαλούν θάνατο ή σοβαρές σωματικές βλάβες, οι ευρωβουλευτές προσθέτουν το αδίκημα της οδήγησης χωρίς έγκυρη άδεια οδήγησης. "Ελπίζω ότι η στέρηση της άδειας οδήγησης σε ολόκληρη την ΕΕ θα μειώσει τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων στην Ένωση, επιτρέποντας την τιμωρία της αλόγιστης οδήγησης στο εξωτερικό, και θα μειώσει σημαντικά τον αριθμό των θανάτων που προκαλούνται από υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών.

Καθώς εργαζόμαστε για το Όραμα Μηδέν (σσ. μηδενικοί θάνατοι από τροχαία ατυχήματα), πρέπει επίσης να δώσουμε το μήνυμα ότι η οδήγηση έχει ως προαπαιτούμενο την ασφάλεια όλων στο δρόμο", δήλωσε ο εισηγητής Petar Vitanov (S&D, BG).

Οι ευρωβουλευτές του τομέα μεταφορών αναθεώρησαν επίσης το σχέδιο κανόνων της ΕΕ για τη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τις τροχαίες παραβάσεις, ώστε να εξορθολογιστεί η συνδρομή μεταξύ των κρατών μελών. Η επιτροπή υποστήριξε τη διεύρυνση του καταλόγου των τροχαίων παραβάσεων που θα προκαλούσαν διασυνοριακή έρευνα, ώστε να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την επικίνδυνη στάθμευση, την επικίνδυνη προσπέραση, και την εγκατάλειψη του τόπου ατυχήματος.

Δεδομένου ότι περίπου το 40% των διασυνοριακών παραβάσεων μένει ατιμώρητο, οι ευρωβουλευτές υποστηρίζουν πιο ισχυρές διαδικασίες συνδρομής μεταξύ των χωρών της ΕΕ, με τη μεγαλύτερη συμμετοχή των εθνικών σημείων επαφής στις διασυνοριακές έρευνες, την παροχή πρόσβασης σε διάφορα εθνικά μητρώα και τη δημιουργία μιας ψηφιακής πύλης για την ανταλλαγή πληροφοριών. "Οι φιλόδοξοι στόχοι του Vision Zero δεν μπορούν να επιτευχθούν χωρίς τη δυνατότητα επιβολής κυρώσεων για τροχαίες παραβάσεις που διαπράττονται από αλλοδαπούς οδηγούς.

Τα κράτη μέλη πρέπει να διαθέτουν τα εργαλεία για την ανταλλαγή πληροφοριών και τον αποτελεσματικό εντοπισμό των παραβατών της οδικής κυκλοφορίας. Η οδήγηση στο εξωτερικό δεν πρέπει να σημαίνει ατιμωρησία για τους οδηγούς τρίτων χωρών", πρόσθεσε ο εισηγητής του ΕΚ Kosma Złotowski (ECR, PL).

Το σχέδιο κανόνων για την στέρηση άδειας οδήγησης εγκρίθηκε με 37 ψήφους υπέρ και πέντε κατά, ενώ η πρόταση για τη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών εγκρίθηκε με 37 ψήφους υπέρ και πέντε αποχές. Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν επίσης να ξεκινήσουν συνομιλίες με τα κράτη μέλη σχετικά με την τελική μορφή των δύο κειμένων (35 ψήφοι έναντι έξι για την αφαίρεση άδειας οδήγησης, 34 ψήφοι έναντι μίας και τέσσερις αποχές για τη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών), μόλις η ολομέλεια δώσει το πράσινο φως κατά τη σύνοδο ολομέλειας του Δεκεμβρίου 2023.

Και οι δύο προτάσεις αποτελούν μέρος της δέσμης μέτρων για την οδική ασφάλεια που παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Μάρτιο του 2023 για τη βελτίωση της ασφάλειας για όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου, τη διευκόλυνση της διασυνοριακής επιβολής των κανόνων οδικής κυκλοφορίας και τον εκσυγχρονισμό των κανόνων για τις άδειες οδήγησης.

Με πληροφορίες της FEMA
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.318
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Αλλαγές στον νέο ΚΟΚ - Θα τιμωρείται ο οδηγός που έκανε την παράβαση και όχι το όχημα​

Θα εξακολουθούν να υπάρχουν χρηματικά πρόστιμα, αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης και βαθμοί ποινής, αλλά δεν θα αφαιρούνται η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες κυκλοφορίας
motomag Αλλαγές στον νέο ΚΟΚ – Θα τιμωρείται ο οδηγός που έκανε την παράβαση και όχι το όχημα


Ο αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα τεθεί σε ισχύ μέσα στο 2024, με την Κυβερνητική Επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια να επικαιροποιεί το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια 2021 - 2030 το οποίο προβλέπει μείωση των νεκρών και σοβαρών τραυματιών από τροχαία ατυχήματα κατά 50% έως το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

Ο νέος ΚΟΚ θα επικεντρώνεται στην οδική ασφάλεια χωρίς, όπως υποστηρίζουν οι εμπνευστές του, να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα καθώς στόχος του θα είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που θα αντιστοιχούν στη σοβαρότητα της επικινδυνότητας της κάθε παράβασης, αλλά και η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων.

Αυτό που έχει ωστόσο σημασία, είναι πως οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα καθώς αυτό μπορεί να χρησιμοποιείται από περισσότερους από έναν οδηγούς. Αν κάποιος για παράδειγμα υποπέσει σε μια παράβαση που αυτήν τη στιγμή επισύρει εκτός του προστίμου και αφαίρεση των πινακίδων κυκλοφορίας, με τον νέο ΚΟΚ η ποινή θα είναι διαφορετική.

Η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ανέφερε: “Θα χρειαστεί η συμβολή όλων για να επικοινωνηθούν οι καλές πρακτικές, ώστε να βελτιωθεί η Οδική Ασφάλεια στη χώρα μας. Όπως ίσως γνωρίζετε, για πρώτη φορά οι πολίτες έχουν στο κινητό τους το σύνολο της πληροφορίας για το όχημά τους στο Gov.gr Wallet με τρόπο απλό, φιλικό.

Το MyAuto αποτελεί τον ηλεκτρονικό φάκελο των οχημάτων και οι πολίτες μπορούν πλέον να προσθέσουν τις πληροφορίες στο Wallet τους, καθώς έχουν πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία του οχήματός τους, όπως αυτά τηρούνται σε μητρώα φορέων της Δημόσιας Διοίκησης.

Ειδικά για τα ιστορικά οχήματα τέθηκε σε λειτουργία η εφαρμογή για την καταχώρηση τους στο μητρώο αδειών κυκλοφορίας οχημάτων του Υπουργείου Μεταφορών. Πλέον είναι δυνατή η χορήγηση άδειας και κρατικών πινακίδων σύμφωνα με υπουργική απόφαση που υπογράψαμε. Σ’ αυτή καθορίζεται η διαδικασία και τα δικαιολογητικά που πρέπει να υποβληθούν.”
motomag Αλλαγές στον νέο ΚΟΚ – Θα τιμωρείται ο οδηγός που έκανε την παράβαση και όχι το όχημα

Όσον αφορά την είσπραξη των προστίμων θα υπάρξουν αλλαγές στο καθεστώς των κλήσεων που βεβαιώνουν οι Αρχές και το αίσθημα δικαιοσύνης των πολιτών. Αυτές θα βεβαιώνονται και θα καταχωρούνται με ηλεκτρονικά μέσα, προκειμένου να γνωρίζει ο οδηγός ότι δεν πρόκειται να αποφύγει πρόστιμα και ποινές για τις παραβάσεις του. Για τον σκοπό αυτό, θα συγκροτηθεί ένα Ολοκληρωμένο Σύστημα

Διαχείρισης Παραβάσεων, στο πλαίσιο του οποίου θα εφαρμοστεί μια ψηφιακή διαδικασία για τη βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων.
Αυτή θα έχει ως εξής:
  • Βεβαίωση και καταχώρηση των παραβάσεων του ΚΟΚ με ηλεκτρονικά μέσα, ώστε να δοθεί τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων
  • Πρόβλεψη ώστε η παράβαση που θα επιβάλλεται ερήμην του οδηγού (δηλαδή με κάμερες και ραντάρ) να αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος
  • Δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e-banking ή σε ATM
  • Βεβαίωση της υπερήμερης οφειλής στο Taxisnet
  • Άμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεων και των πόντων ποινής που έχουν συγκεντρώσει στο point system
 
Top Bottom