«Morbidelli – μια ιστορία αντρών και γρήγορων μοτοσυκλετών»

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Giancarlo Morbidelli (1934-2020) - Ιδιοφυής μηχανικός και κατασκευαστής, παθιασμένος μοτοσυκλετιστής​

f3aa78d5eb6c9084464f00a8e0fdbc7b_XL.jpg

Ο Giancarlo Morbidelli γεννήθηκε στις 18 Οκτωβρίου του 1934 στο Πέζαρο, ο μεγαλύτερος γιος οικογένειας χωρικών. Παρακολούθησε τεχνικό σχολείο, και στο τέλος των σπουδών του ξεκίνησε να δουλεύει στα 16 του σε ένα εργοστάσιο μηχανημάτων ξυλουργικής. Λίγο αργότερα, στα τέλη του 1950, με ελάχιστους πόρους, αλλά με ευφυΐα και πάθος, ο Morbidelli ανοίγει το δικό του μικρό εργοστάσιο για την παραγωγή και τη συντήρηση μηχανημάτων ξυλουργικής, εργοστάσιο που έγινε το εφαλτήριο για την απίστευτα παθιασμένη ενασχόληση του Giancarlo με τη μοτοσυκλέτα.
afieroma giancarlo morbidelli 1
Χάρη στη διαίσθησή του και μέσα από τις επιχειρηματικές και τεχνικές του ικανότητες, καταφέρνει να κάνει το εργοστάσιο του ένα από τα πιο σημαντικά και γνωστά στον τομέα της ξυλουργικής, έχοντας κάποια στιγμή περισσότερους από 300 εργαζόμενους και εξάγοντας τα προϊόντα του σε 40 χώρες!
afieroma giancarlo morbidelli 1
Αλλά το μεγαλύτερο πάθος του Giancarlo, από όταν ήταν έφηβος, είναι η μοτοσυκλέτα, και δεν το ξεχνά ποτέ, έχοντας συμμετοχές και ο ίδιος σε αγώνες regularity. Κάπως έτσι, μέσα στο εργοστάσιο του, δημιουργεί ένα μικρό συνεργείο για μοτοσυκλέτες, και παράλληλα ξεκινά να συλλέγει και σημαντικά δίκυκλα.
afieroma giancarlo morbidelli 4
Στα τέλη του 1960, ξεκινά να σχεδιάζει και να κατασκευάζει αγωνιστικές μοτοσυκλέτες. Οι μοτοσυκλέτες του σημειώνουν μεγάλες αγωνιστικές επιτυχίες στην δεκαετία του 1970, με πολλές νίκες παγκοσμίως, και με την κατάκτηση τεσσάρων Παγκοσμίων Πρωταθλημάτων μεταξύ 1975 και 1977, τρία στα 125 και ένα στα 250 κυβικά.
Ανάμεσα στους αναβάτες που αγωνίζονται με τις μοτοσυκλέτες του Morbidelli είναι και ο πατέρας του Valentino Rossi, Graziano! Αξιοσημείωτο ήταν το γεγονός πως την εποχή που τα ιαπωνικά εργοστάσια είχαν εκατοντάδες μηχανικούς να δουλεύουν στις αγωνιστικές τους ομάδες, η ομάδα του Morbidelli απασχολούσε μια χούφτα μόλις μηχανικών, που στην μικρή χρονικά αγωνιστική της ιστορία κατάφεραν να φέρουν 4 Παγκόσμιους Τίτλους στο «εργοστάσιο»!
afieroma giancarlo morbidelli 51
Στα τέλη του 1970, ο Giancarlo ξεκινά να υποστηρίζει τον γιο του, Gianni, που ξεκινά την καριέρα του ως αγωνιζόμενος αυτοκινήτου, στην αρχή με αγωνιστικό καρτ, μέχρι που φτάνει να αγωνίζεται στην F1, αρκετά χρόνια αργότερα.
Ο Giancarlo συνεχίζει να ακολουθεί και να υποστηρίζει τον Gianni σε όλους τους αγώνες του, με τον γιο του να καταφέρνει να βρεθεί ακόμα και στο βάθρο με το μονοθέσιο της Ferrari, ενώ πιο πρόσφατα μετακινήθηκε στους αγώνες Touring Cars με την Alfa-Romeo.

afieroma-giancarlo-morbidelli-33.jpgafieroma-giancarlo-morbidelli-38.jpg
afieroma-giancarlo-morbidelli-49.jpg


Συνεχιζεται....
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Giancarlo Morbidelli (1934-2020) - Ιδιοφυής μηχανικός και κατασκευαστής, παθιασμένος μοτοσυκλετιστής

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ο Giancarlo αποφασίζει να πουλήσει το εργοστάσιο με τα μηχανήματα ξυλουργικής για να αφοσιωθεί απολύτως στο μεγάλο του πάθος, τη μοτοσυκλέτα.
afieroma giancarlo morbidelli 7
Το 1994 ξεκινά να σχεδιάζει και να κατασκευάζει μια σειρά μοτοσυκλετών για κυκλοφορία στον δρόμο, στα 850 κυβικά εκατοστά, με έναν V8 κινητήρα, εντυπωσιακές στα χαρτιά, με υψηλότατη τιμή για την εποχή, και ιδιαίτερες, άσχημες θα λέγαμε, όσον αφορά στο design του στούντιο Pininfarina -απίστευτο γεγονός, αν αναλογιστεί κανείς πως οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες Morbidelli ήταν πραγματικά πανέμορφες.
Μάλιστα οι αντιδράσεις του κοινού στον σχεδιασμό της ήταν τόσο έντονες, που ο Morbidelli με τη βοήθεια της Bimota ξανασχεδίασε τη μοτοσυκλέτα δύο φορές τα επόμενα τέσσερα χρόνια, όμως και οι δυο επόμενες εκδόσεις, το 1996 και το 1998, παρέμειναν το ίδιο άσχημες με την πρώτη.
afieroma giancarlo morbidelli 22
Η V8 ήταν μια μοτοσυκλέτα με υγρόψυκτο κινητήρα V8 90 μοιρών με χωρητικότητα 847 κ.εκ. με, με 4 εκκεντροφόρους και 32 βαλβίδες, κιβώτιο 5 ταχυτήτων, και τελική μετάδοση με άξονα. Η επίσημη ιπποδύναμη βρισκόταν στους 100, το στεγνό βάρος έφτανε τα 200 κιλά και η τελική ταχύτητα (επίσημα νούμερα πάντα) έφτανε τα 249 χλμ/ώρα.
Οι μοτοσυκλέτες αυτές θα παραγόταν σε μόλις 12 κομμάτια ετησίως, αν και η παραγωγή, τουλάχιστον με τους ρυθμούς που είχε σχεδιάσει ο Giancarlo, δεν ξεκίνησε ποτέ. Ο Morbidelli ολοκλήρωσε τελικώς τη συναρμολόγηση τεσσάρων μόλις V8 , συμπεριλαμβανομένου και του πρωτότυπου, και σύντομα απέκτησαν όλες συλλεκτική αξία.
afieroma giancarlo morbidelli 21
Η V8 μοτοσυκλέτα του Morbidelli μπαίνει στα βιβλία Guinness World Records το 2001 ως η πιο ακριβή μοτοσυκλέτα του κόσμου, κοστίζοντας τότε περί τις 90.000 λίρες Αγγλίας, ενώ εκτέθηκε στα μουσεία Guggenheim της Νέας Υόρκης, του Μπιλμπάο και του Λας Βέγκας, και φυσικά στο μουσείο Morbidelli.
afieroma giancarlo morbidelli 37
Το 1999, ο Giancarlo, που συλλέγει μοτοσυκλέτες από όταν ήταν νέος, δημιουργεί ένα μουσείο μοτοσυκλετών, το Morbidelli Museo στο Πέζαρο, μουσείο που καλύπτει έκταση 3.000 τετραγωνικών μέτρων, με εκθέματα 350 μοναδικές μοτοσυκλέτες, κατασκευής από το 1900 έως την δεκαετία του 1980.
Το μουσείο αυτό ήταν το αποτέλεσμα 25ετούς έρευνας και συνεργασίας με συλλέκτες και ειδικούς του χώρου από όλο τον κόσμο.
afieroma giancarlo morbidelli 48
Δυστυχώς το 2019, με τον Giancarlo Morbidelli στο νοσοκομείο, η οικογένεια του αποφάσισε να κλείσει το μουσείο και να δώσει ολόκληρη την συλλογή για δημοπρασία.
Η ιστορία της αγωνιστικής ομάδας του Morbidelli εξιστορείται στο ντοκιμαντέρ «Morbidelli – μια ιστορία αντρών και γρήγορων μοτοσυκλετών» του 2014, από τους σκηνοθέτες Jeffrey Zani και Matthew Gonzales.
afieroma giancarlo morbidelli 10
Το ντοκιμαντέρ περιέχει σκηνές από το Tourist Trophy του 1972, εκεί που δυστυχώς έχασε τη ζωή του ο αγωνιζόμενος Gilberto Parlotti της ομάδας του Morbidelli, και από τις σεζόν του 1976 και του 1977, από αγώνες στην πόλη του Πέζαρο την δεκαετία του 1950, και πολλά ακόμα. Εκεί θα δείτε και συνεντεύξεις από τους αναβάτες Eugenio Lazzarini, Alberto Ieva, Pier Paolo Bianchi, Mario Lega και Graziano Rossi. Μπορείτε να παραγγείλετε το DVD από την Duke Video, ΕΔΩ.
afieroma giancarlo morbidelli 43
Ο Giancarlo Morbidelli πέθανε στο νοσοκομείο του Fano στις 10 Φεβρουαρίου του 2020, σε ηλικία 86 ετών. Ήταν άρρωστος εδώ και κάποιο καιρό, ενώ πίσω του άφησε τη γυναίκα του, Augusta και τα δυο του παιδιά, τον Gianni και τη Letizia Morbidelli.


Πηγη www.bikeit.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Morbidelli - Η εντυπωσιακή αγωνιστική συλλογή του​

ducati.125.4cyl.gp.bike.jpg

Με περισσότερες από 300 μοτοσυκλέτες, η συλλογή του Morbidelli, που μέχρι πρότινος βρισκόταν στο μουσείο του Πέζαρο, είναι η μεγαλύτερη ιδιωτική συλλογή μοτοσυκλετών.

«Ξόδευε κάθε μέρα και νύχτα της ζωής του στ μουσείο», λέει ο γιός του Gianni. «Δεν είχε άλλη ζωή.»
Στη συλλογή Morbidelli ξεχωρίζουν τα μικρού κυβισμού ιταλικά αγωνιστικά μοντέλα των δεκαετιών 1950-1960, με μερικές πραγματικά μοναδικές ιστορικές μοτοσυκλέτες, που είχαν δρέψει νίκες και πρωταθλήματα στα τότε GP.

Από τη συλλογή ξεχωρίσαμε μερικά μοντέλα για εσάς, τα οποία κι ακολουθούν παρακάτω.
1965 Ducati 125cc Four-cylinder Grand Prix Racing Motorcycle -
ducati.125.4cyl.gp.bike 2
Το ακριβότερο κομμάτι της συλλογής και της δημοπρασίας, ένα GP τετρακύλινδρο αγωνιστικό Ducati 125 κ.εκ., με τους Ιταλούς να ξοδεύουν τόσο χρόνο για την εξέλιξή του, που όταν βγήκε στην παραγωγή ήταν ήδη… ξεπερασμένο! Ένα project του Fabio Taglioni, που στόχο είχε να ανταγωνιστεί τα αντίστοιχα ιαπωνικά πολυκύλινδρα μικρά αγωνιστικά μοντέλα. Μέσω οικονομικών δυσκολιών, η Ducati απέσυρε την εργοστασιακή ομάδα της από τα GP στο τέλος του 1959, ενώ τελικά το τετρακύλινδρο μοντέλο ξεκίνησε να εξελίσσεται το 1960 για να παρουσιαστεί στην τελική του μορφή το 1965. Όμως μέχρι τότε, η Honda συμμετείχε ήδη 2 χρόνια στα GP με το δικό της τετρακύλινδρο μοντέλο, ενώ το 1966 οι Ιάπωνες παρουσίασαν ένα εξακύλινδρο 125, αφήνοντας πίσω τους Ιταλούς για τα καλά.
Παρόλα αυτά, το συγκεκριμένο μοντέλο που βγαίνει στη δημοπρασία είναι η πρώτη τετρακύλινδρη μοτοσυκλέτα της Ducati, και επίσης η πρώτη τετραβάλβιδη, αν και όχι με Desmo αλλά με ελατήρια στις βαλβίδες. Κι όπως το Honda 125, έτσι και το μοντέλο της Ducati είχε κιβώτιο… 8 σχέσεων!
Τελικά η μοτοσυκλέτα δεν αγωνίστηκε ΠΟΤΕ, ενώ κατέληξε να κάνει τη γύρα σε σαλόνια μοτοσυκλέτας στην Ευρώπη.
Η μοτοσυκλέτα εξαφανίστηκε πίσω από το σιδηρούν παραπέτασμα, ενώ ανακαλύφθηκε κάποιες δεκαετίες αργότερα! Ο κινητήρας εμφανίστηκε στο μουσείο τεχνολογίας της Λετονίας, ενώ το πλαίσιο βρέθηκε στη Γιουγκοσλαβία! Ο Morbidelli κατάφερε να συλλέξει όλα τα κομμάτια της μοτοσυκλέτας, ταξιδεύοντας στην Ευρώπη (το πλαίσιο είχε χρησιμοποιηθεί από τον αγωνιζόμενο Gilberto Parlotti με άλλο κινητήρα), και έτσι προχώρησε στην ανακατασκευή του ιστορικού αυτού μοντέλου. Το ρεζερβουάρ φτιάχτηκε από τον ίδιο τον Morbidelli, ενώ χαρακτηριστικά ο επιστάτης του μουσείου βρήκε τον Giancarlo να δουλεύει το ρεζερβουάρ της μοτοσυκλέτας… την μέρα των Χριστουγέννων!
Η μοτοσυκλέτα αναμένεται να πιάσει έως και 720.000 ευρώ!
The ex-Dario Ambrosini, World Championship and Isle of Man TT-winning, 1950 Benelli 250cc Grand Prix Racing Motorcycle -
benelli.250.ex.dario.ambrosini
Το ιστορικό εργοστασιακό αγωνιστικό μοντέλο με το οποίο ο Dario Ambrosini πήρε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στα 250 κ.εκ. το 1950, κερδίζοντας 3 από τους 4 αγώνες της σεζόν. Δυστυχώς, ο Ιταλός σκοτώθηκε στο γαλλικό GP το 1951, και θα περνούσαν 8 χρόνια για να επιστρέψει στα GP η Benelli.
The ex-Tarquinio Provini, 1964 Spanish Grand Prix-winning, 1964 Benelli 250cc Grand Prix Racing Motorcycle -
benelli.250.ex tarquinio provini
Καβάλα στη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, ο Tarquinio Provini είχε κερδίσει το ισπανικό GP στη Βαρκελώνη το 1964, στον 2ο γύρο της σεζόν του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Ο κινητήρας του μοντέλου κατέληξε σε μοτοσυκλέτα δρόμου του Marco Benelli, μέχρι να τον αγοράσει ο Morbidelli και να προχωρήσει στην αναπαλαίωση της μοτοσυκλέτας.
The ex-Angel Nieto, 1973 Morbidelli 125cc Grand Prix Racing Motorcycle -
morbidelli.ex.Angel.Nieto.125.gp
Σχεδιασμένη από τον Franco Rhingini, το πανέμορφο αγωνιστικό GP 125 του Morbidelli ήταν υγρόψυκτο, είχε κιβώτιο 6 σχέσεων, φόραγε Ceriani αναρτήσεις και Fontana φρένα ενώ απέδιδε 30hp.
Στο ντεμπούτο του 125 στη Modena το 1970, ο ίδιος ο Ringhini τερμάτισε 5ος στη σέλα του, ενώ στη συνέχεια ο Gilberto Parlotti κέρδισε με αυτό το GP της Τσεχίας τον Ιούλιο.
Το 1971 ο Parlotti κέρδισε έναν αγώνα και πήρε 2 δεύτερες θέσεις, ενώ το 1972 ο ίδιος κέρδισε τους 2 πρώτους αγώνες, και τερμάτισε 2ος και 3ος στους άλλους δύο. Δυστυχώς ο τραγικός θάνατος του αναβάτη της Morbidelli στο Isle of Man TT σήμανε το τέλος στην προσπάθεια του εργοστασίου για τον Παγκόσμιο Τίτλο.

Συνεχιζεται......
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Morbidelli - Η εντυπωσιακή αγωνιστική συλλογή του

Την επόμενη σεζόν, ο Morbidelli προσέλαβε τον Angel Nieto, ο οποίος είχε ειδικευτεί στα μικρά κυβικά τερματίζοντας την 18χρονη καριέρα του με 13 Παγκόσμιους Τίτλους στο ζωνάρι του, 6 στα 50 κ.εκ. και 7 στα 125.
Δυστυχώς τα μηχανικά προβλήματα δεν άφησαν τον Nieto να λάμψει το 1972, ούτε και το 1973 όπου και τερμάτισε 7ος στο Πρωτάθλημα παρά την άνοδο του στη δεύτερη θέση του βάθρου 2 φορές. Στη συνέχεια ο Nieto «αποσκίρτησε» στην Derbi.
Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα είναι το αγωνιστικό μοντέλο του Nieto για το 1973, αναπαλαιωμένο από τον Morbidelli το 2006.
The ex-Giacomo Agostini, 1976 Morbidelli 250cc Grand Prix Racing Motorcycle
ex giacomo.agostini.morbidelli250
Ήταν το 1976, όταν ο θρυλικός αγωνιζόμενος Giacomo Agostini προσκλήθηκε να αγωνιστεί σε ένα μοναδικό event στην πίστα του Misano, όπου θα πληρωνόταν με το εξωπραγματικό για την εποχή ποσό των 5.000 αγγλικών λιρών. Εκεί θα αγωνιζόταν τόσο στα 500, όσο και στα 350, και στα 250. Για τον τελευταίο κυβισμό, κλήθηκε ο Morbidelli να παράσχει στον Ιταλό τη μοτοσυκλέτα του. Ο Giancarlo ετοίμασε 2 μοτοσυκλέτες για τον Ago, ενώ η μοτοσυκλέτα της δημοπρασίας είναι η αναπληρωματική εκ των δύο.
Στο event του Misano, ο Agostini τερμάτισε 1ος στα 500, 2ος στα 350, και 2ος στα 250, όπου τον κέρδισε ο Franco Uncini.
Σημειώστε πως η μοτοσυκλέτα είχε πλαίσιο της Bimota, απέδιδε 64hp και είχε τελική… 260 χλμ/ώρα!
The ex-Silvio Grassetti, Works, 1959 Benelli 248cc Grand Prix Racing Motorcycle -
benelli.250.ex.silvio.grasseti
Η αγωνιστική μοτοσυκλέτα των 248 κ.εκ. αγοράστηκε από τον John Surtees το 1980, και αναπαλαιώθηκε από τον Giancarlo Morbidelli.
Με το συγκεκριμένο μοντέλο αγωνίστηκε ο Silvio Grasseti, ενώ είναι ένα από μόλις τέσσερα κατασκευασμένα για τη σεζόν του 1959, από τα οποία επιβιώνουν τα τρία.
Το καλύτερο αποτέλεσμα του Grasseti με τη μοτοσυκλέτα αυτή ήταν η νίκη του στην Opatija της Γιουγκοσλαβίας το 1961, σε έναν αγώνα εκτός του Πρωταθλήματος GP.
1956 Ducati 125cc Bialbero Grand Prix Racing Motorcycle
ducati.125.bialbero.gp
Η τεράστια κεφαλή με τους 2 εκκεντροφόρους (Bialbero) του Fabio Taglioni κάνει αυτό το 125 να ξεχωρίζει από μακριά. Η μοτοσυκλέτα απέδιδε 16 hp, σχεδόν διπλάσιους ίππους από το Gran Sport των 98 κ.εκ. της Ducati.
Ο bialbero κινητήρας αποτέλεσε το πρώτο βήμα για τον δεσμοδρομικό μονοκύλινδρο trialbero κινητήρα του Taglioni που έκανε θεαματικό ντεμπούτο στο Σουηδικό GP του 1956, όταν ο Degli Antoni έριξε γύρο σε ΟΛΟΥΣ τους ανταγωνιστές του, παίρνοντας μια ιστορική νίκη.
1953 MV Agusta 123.5cc Bialbero Racing Motorcycle
mvagusta.125.bialbero
Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα βρέθηκε στη Βαρκελώνη, ενώ είχε ήδη αναπαλαιωθεί όταν αγοράστηκε από τον Morbidelli, με τον Ιταλό να ανακαλύπτει αργότερα και το αλουμινένιο «dustbin» φέρινγκ του μοντέλου. Πιστεύεται πως ήταν η αγωνιστική μοτοσυκλέτα με την οποία συμμετείχαν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα οι Cecil Sandford ή Carlo Ubbiali.
1959 Paton-Mondial 250cc Grand Prix Racing Motorcycle
paton.momdial.250.gp
Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα έχει πλαίσιο Paton και κινητήρα Mondial, ήταν περιορισμένης παραγωγής τη δεκαετία του 1950, ενώ αναπαλαιώθηκε στο μουσείο Morbidelli.
1962 Honda CR93 125cc Racing Motorcycle
honda cr93.125
«Ήταν αξιόπιστη, είχε τέλειο κράτημα, και μάλλον υπερβολικά δυνατά φρένα, ενώ ξεπερνούσε τα 160 χλμ/ώρα! Έκανε όλα τα υπόλοιπα 125 να δείχνουν ξεπερασμένα, ενώ μπορεί να ήταν πανάκριβο, ήταν όμως κατασκευασμένο με τα ίδια στάνταρ που έθετε η Honda για τα εργοστασιακά της μοντέλα», τάδε έφη, Brian Woolley, Classic Racer magazine.
To CR93 ανέβαζε… 13.000rpm, ενώ η μέγιστη ιπποδύναμη των 16.5hp αποδίδονταν στις 11.500.

Πηγη www.bikeit.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Αναβίωση της Morbidelli ενόψει στην Ιταλία;​

8376b15af799ada8727131f8d4c0d2d9_XL.jpg

Αν η κατοχύρωση ενός ονόματος μπορεί να σημαίνει κάτι, τότε ίσως το λογότυπο της ιστορικής ιταλικής εταιρείας να επιστρέψει.
Όπως αποκαλύπτει το ιταλικό Moto.it, μια εταιρεία ονόματι Powerlink Technology με έδρα στο Χονγκ Κονγκ κατοχύρωσε το ονόματα Morbidelli MBP και Morbidelli MBP Pesaro. Αν και εκ πρώτης όψεως η εταιρεία αυτή φαντάζει παντελώς άγνωστη στο κοινό της Μοτοσυκλέτας, είναι τα αρχικά ΜΒΡ που αποκαλύπτουν το υπόβαθρο της ιστορίας.

Στην πρόσφατη EICMA 2022 η Keeway λάνσαρε μια νέα εταιρεία με έδρα στην Ιταλία, την MBP εκ του Moto Bologna Passione, και φυσικά η διασύνδεση με το νέο όνομα που κατοχυρώθηκε είναι σχεδόν αυτόματη.
Πληροφορίες προς το παρόν δεν υπάρχουν, ούτε έχει γίνει κάποια επίσημη ανακοίνωση σχετικά με τη Morbidelli, ωστόσο δε θα ήταν καθόλου περίεργο αν οι Κινέζοι απέκτησαν τα δικαιώματα χρήσης του ονόματος από την οικογένεια του προσφάτα εκλιπόντος Giancarlo Morbidelli με στόχο να την προσθέσουν στη λίστα με τις αναβιώσεις ιστορικών κατασκευαστών από το παρελθόν.

Ο Morbidelli ήταν ένας ιδιαίτερα εφευρετικός και δραστήριος μηχανικός που έφτιαξε την περιουσία του κατασκευάζοντας μηχανήματα ξυλουργικής, γεγονός που του επέτρεψε να τροφοδοτήσει το πάθος του για αγώνες μοτοσυκλέτας.
Ξεκινώντας από ένα αγωνιστικό δίχρονο πενηντάρι το 1970, μέσα σε λίγα χρόνια – και χωρίς να διαθέτει μοντέλα παραγωγής – κατάφερε να κερδίσει τέσσερα παγκόσμια πρωταθλήματα GP, τρία στα 125 και ένα στα 250, στα μέσα της δεκαετίας του ‘70. Αναβάτης της Morbidelli υπήρξε στην καριέρα του και ο πατέρας του Valentino Rossi, Graziano.
MORBIDELLI 850 V8 1
Η Morbidelli είναι ίσως πιο γνωστή στους νεότερους για τη V8, τη μοτοσυκλέτα δρόμου που σχεδίασε και κατασκεύασε ο Ιταλός μηχανικός με στόχο να τη βάλει στην παραγωγή, δίχως να συναντήσει επιτυχία στο εγχείρημά του, καθώς ήταν πανάκριβη για την εποχή της – κατείχε το ρεκόρ Γκίνες της ακριβότερης μοτοσυκλέτας του κόσμου το 2001 στις 90,000 λίρες Αγγλίας – και με εμφάνιση που δεν εκτιμήθηκε καθόλου από το κοινό.

Ο Giancarlo Morbidelli έφυγε από τη ζωή το 2020 σε ηλικία 86 ετών, έχοντας προ πολλού αποσυρθεί από ο,τιδήποτε μοτοσυκλετιστικό, πλην του περίφημου μουσείου του στο Pesaro, με όλες τις μοτοσυκλέτες που έφτιαξε στα χρόνια της δόξας του, αλλά και πολλές συλλεκτικές (αγωνιστικές και μη) από την προσωπική του συλλογή.

Μετά τον θάνατό του το μουσείο έκλεισε και η οικογένειά του ανακοίνωσε πως όλη η συλλογή του θα πήγαινε σε δημοπρασία.
Ίσως τελικά το όραμά του να δει μοτοσυκλέτες με το λογότυπο Morbidelli στους ιταλικούς δρόμους να γίνει πραγματικότητα, έστω κάνοντας μια μεγάλη παράκαμψη μέσω Κίνας.

Η Keeway είναι μια εταιρεία που, μαζί με τις Benelli και QJ Motor, υπάγεται στον γιγάντιο όμιλο Geely, ωστόσο σε αντίθεση με τις άλλες δύο “αδελφές” της, χρησιμοποιεί κινητήρες άλλων κατασκευαστών στα μοντέλα που παρουσίασε στην EICMA – όπως της Gaokin (η οποία φτιάχνει τις μοτοσυκλέτες της Brixton) και της Longjia.

Πηγή: Moto.it
 

Kuklinski

well know member
Δημοσιεύσεις
3.420
Ηλικία
123
Μοτοσυκλέτα
Brough Superior ss100
Όνομα
Ακης
Περιοχή
Brooklyn NY
Το πλεον θλιβερο ειναι οτι οσο ακομη ηταν εν ζωη αλλα στο νοσοκομειο ο Μορμπιντελι,
οι "κληρονομοι" ξεπουλησαν το εργο ζωης του πατερα τους.....

Μια ζωη, δεκαετιες ολοκληρες δημιουργουσε και συνελεγε και αυτοι σε 2 βραδια τα εστησαν ολα στον παγκο...

o tempora o mores
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom