Ιμάντας VS αλυσίδα VS άξονας

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Ιμάντας VS αλυσίδα VS άξονας: Γιατί οι αλυσίδες επικράτησαν;​

motorcycle-chain_19922.jpg

Ποιες είναι οι πιο διαδεδομένες λύσεις στην τελική μετάδοση και γιατί η αλυσίδα έχει επικρατήσει; Διάβασέ τα όλα εδώ.

Η μάχη της τελικής μετάδοσης​


Η τελική μετάδοση είναι ο τρόπος με τον οποίο μεταφέρεται η δύναμη του κινητήρα από τον άξονα εξόδου του κιβωτίου ταχυτήτων προς τον πίσω τροχό. Σε μια μοτοσυκλέτα η απόσταση αυτή είναι αρκετά μεγάλη οπότε έπρεπε να βρεθεί ένας τρόπος να μεταφερθεί η δύναμη και η ροπή, χωρίς σημαντικές απώλειες. Οι τρεις επικρατέστερες λύσεις αυτή τη στιγμή είναι ο ιμάντας, η αλυσίδα και ο άξονας. Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές τους.

O ιμάντας δεν χρειάζεται λίπανση ή ρύθμιση, αλλά έχει μικρότερη διάρκεια ζωής​





Το σύστημα αποτελείτε από έναν ιμάντα που ενώνει δυο τροχαλίες. Ο ιμάντας έχει δόντια στην εσωτερική πλευρά του, τα οποία ταιριάζουν σε αντίστοιχες εσοχές στις τροχαλίες. Η μια τροχαλία βρίσκεται στην έξοδο του κιβωτίου ταχυτήτων και η άλλη στον πίσω τροχό. Ο ιμάντας μεταφέρει την κίνηση από την πρώτη στη δεύτερη. Είναι κατασκευασμένος από καουτσούκ και έχει μεταλλικά νήματα που αυξάνουν την αντοχή. Η εξωτερική πλευρά του ιμάντα έχει μια νάιλον επίστρωση, ώστε να μη δημιουργούνται ρωγμές. Το βασικό τους πλεονέκτημα είναι ότι δεν χρειάζονται λίπανση, ούτε κάποιου είδους ρύθμιση (π.χ. τέντωμα) κατά τη διάρκεια της ζωής τους, η οποία όμως είναι λίγο μικρότερη σε σχέση με τις άλλες λύσεις εξαιτίας της έντονης φθοράς. Τα διαστήματα αλλαγής ιμάντα καθορίζονται από τον κατασκευαστή και φυσικά επηρεάζονται από τον τρόπο και τις συνθήκες οδήγησης. Σε γενικές γραμμές ένας ιμάντας χρειάζεται αλλαγή κάθε 25.000 χιλιόμετρα και το κόστος του είναι ελαφρώς μικρότερο σε σχέση με της αλυσίδας.


Η αλυσίδα χρειάζεται τακτική λίπανση, έλεγχο του τζόγου και τέντωμα.​





Η αλυσίδα είναι αυτή τη στιγμή η επικρατέστερη λύση στη μετάδοση της κίνησης στον πίσω τροχό. Οι περισσότερες μοτοσυκλέτες χρησιμοποιούν αλυσίδα επειδή είναι η πιο αποδοτική επιλογή, αφού μόλις το 1% της απόδοσης χάνεται λόγω τριβής. Η αλυσίδα ενώνει δυο γρανάζια, ένα στην έξοδο του κιβωτίου και ένα στον πίσω τροχό, τα οποία είναι κατασκευασμένα από σκληρυμένο χάλυβα με το εμπρός να έχει από 12 έως 23 δόντια και το πίσω από 30 έως 72. Το μήκος της αλυσίδας αυξάνεται με το πέρασμα του χρόνου κάτι που προκαλεί θόρυβο κατά τη λειτουργία και μειωμένη απόδοση. Για να μειώνεται η φθορά και να αυξάνεται η διάρκεια ζωής, η αλυσίδα χρειάζεται τακτική λίπανση, έλεγχο του τζόγου και τέντωμα, όταν είναι απαραίτητο. Τα γρανάζια και η αλυσίδα αλλάζονται συνήθως ταυτόχρονα και έχουν διάρκεια ζωής περίπου 35.000 χιλιόμετρα.




Ο άξονας έχει υψηλό κόστος κατασκευής, αλλά η λειτουργία του είναι ομαλή και με χαμηλά επίπεδα θορύβου.​




Μερικές μεγάλου κυβισμού συνήθως μοτοσυκλέτες χρησιμοποιούν άξονα για τη μετάδοση της κίνησης. Το σύστημα είναι πιο πολύπλοκο από τα υπόλοιπα καθώς ο άξονας έχει έναν ελεύθερο σύνδεσμο στη μια άκρη του, όπου ενώνεται με τον κινητήρα και ένα κωνικό γρανάζι στην άλλη άκρη το οποίο με τη σειρά του δίνει κίνηση σε ένα αντίστοιχο γρανάζι στερεωμένο στον τροχό. Τα γρανάζια λειτουργούν σε μπάνιο λαδιού και η συντήρηση που απαιτεί το σύστημα είναι ελάχιστη. Μπορεί η λύση αυτή να έχει υψηλό κόστος κατασκευής, αλλά η λειτουργία του άξονα είναι ομαλή και ήσυχη. Οι άξονες κατασκευάζονται από ατσάλι και συνήθως είναι κούφιοι για να έχουν μικρότερη αδράνεια όταν περιστρέφονται με υψηλές ταχύτητες. Το όλο σύστημα μετάδοσης είναι κλεισμένο σε κάσα, η οποία λειτουργεί ως ψαλίδι και ως δεξαμενή για το λάδι.

Γιατί οι αλυσίδες επικράτησαν;
O ιμάντας δεν χρειάζεται λίπανση ή ρύθμιση, αλλά έχει μικρότερη διάρκεια ζωής
Η αλυσίδα χρειάζεται τακτική λίπανση, έλεγχο του τζόγου και τέντωμα.
Ο άξονας έχει υψηλό κόστος κατασκευής, αλλά η λειτουργία του είναι ομαλή και με χαμηλά επίπεδα θορύβου.


Πηγη www.mototriti.gr
 

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
Οι αλυσίδες δίκαια επικράτησαν, αυτό που δεν ξέρω γιατί δεν έχει εμφανιστεί, είναι αλυσίδα σε κλειστό χώρο, μέσα σε μπάνιο λαδιού.

Ειδικά στα μονόμπρατσα ψαλίδια, αυτό είναι κάτι που γίνεται πολύ εύκολα για έναν κατασκευαστή, και όχι ιδιαίτερα δύσκολα για κάποιον ιδιώτη που φτιάχνει πράγματα μόνος του.

Μια αλυσίδα μέσα σε μπάνιο λαδιού, θα είχε τεράστια διάρκεια ζωής, θα απάλλασσε τον αναβάτη από την έγνοια και την εκνευριστική συντήρηση των συμβατικών αλυσιδών, και δεν θα είχε και κανένα από τα μειονεκτήματα των αξόνων.
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.447
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Οι αλυσίδες δίκαια επικράτησαν, αυτό που δεν ξέρω γιατί δεν έχει εμφανιστεί, είναι αλυσίδα σε κλειστό χώρο, μέσα σε μπάνιο λαδιού.

Ειδικά στα μονόμπρατσα ψαλίδια, αυτό είναι κάτι που γίνεται πολύ εύκολα για έναν κατασκευαστή, και όχι ιδιαίτερα δύσκολα για κάποιον ιδιώτη που φτιάχνει πράγματα μόνος του.

Μια αλυσίδα μέσα σε μπάνιο λαδιού, θα είχε τεράστια διάρκεια ζωής, θα απάλλασσε τον αναβάτη από την έγνοια και την εκνευριστική συντήρηση των συμβατικών αλυσιδών, και δεν θα είχε και κανένα από τα μειονεκτήματα των αξόνων.
Μηπως δεν την βαζουν σε κλειστο χωρο για να την ελεγχουν;
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.447
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Θεωρω οτι το συνολικο κοστος του ιμαντα ειναι πολυ μικροτερο απο αυτο της αλυσιδας και αναρωτιεμαι γιατι δεν επικρατησε σε καποιες κατηγοριες.
 

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
Μηπως δεν την βαζουν σε κλειστο χωρο για να την ελεγχουν;
Αυτό δεν είναι κάτι περιοριστικό. Μπορεί να έχει ένα διάφανο παράθυρο η κατασκευή για να το ελέγχεις οπτικά ή ακόμα καλύτερα ένα σύστημα με έλασμα, που όταν η αλυσίδα μακρύνει πέρα από ένα όριο, να έρχεται σε επαφή με το έλασμα, αυτό να κάνει θόρυβο και έτσι να ειδοποιείται ο οδηγός να το κοιτάξει έγκαιρα, όπως έχουν μερικά τακάκια αυτοκινήτων. Ή για τελείως άννοιωθους, θα μπορούσε το ίδιο να γίνεται με ηλεκτρικό αισθητήρα που να ανάβει μια προειδοποίηση στο ταμπλώ.

Σκέφτομαι πάντως κάποια στιγμή, να το φτιάξω στα δικά μου. Είναι κάτι που γίνεται σχετικά εύκολα, λόγω που το μονόμπρατσο ψαλίδι έχει το γρανάζι από την έξω μεριά, με τσιμούχα στον άξονα τροχού, οπότε δεν χρειάζεται κινούμενα ή εύκαμπτα μέρη ένα ''καπάκι'' λαδιού, στο πίσω μέρος τουλάχιστον.
 

Panos76

well know member
Δημοσιεύσεις
2.081
Ηλικία
48
Περιοχή
Παιανία
Μοτοσυκλέτα
Honda NC 750 Integra 2016
Yamaha crypton-x 2011
Όνομα
Panos

Ιμάντας VS αλυσίδα VS άξονας: Γιατί οι αλυσίδες επικράτησαν;​

View attachment 47449

Ποιες είναι οι πιο διαδεδομένες λύσεις στην τελική μετάδοση και γιατί η αλυσίδα έχει επικρατήσει; Διάβασέ τα όλα εδώ.

Η μάχη της τελικής μετάδοσης​


Η τελική μετάδοση είναι ο τρόπος με τον οποίο μεταφέρεται η δύναμη του κινητήρα από τον άξονα εξόδου του κιβωτίου ταχυτήτων προς τον πίσω τροχό. Σε μια μοτοσυκλέτα η απόσταση αυτή είναι αρκετά μεγάλη οπότε έπρεπε να βρεθεί ένας τρόπος να μεταφερθεί η δύναμη και η ροπή, χωρίς σημαντικές απώλειες. Οι τρεις επικρατέστερες λύσεις αυτή τη στιγμή είναι ο ιμάντας, η αλυσίδα και ο άξονας. Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές τους.

O ιμάντας δεν χρειάζεται λίπανση ή ρύθμιση, αλλά έχει μικρότερη διάρκεια ζωής​





Το σύστημα αποτελείτε από έναν ιμάντα που ενώνει δυο τροχαλίες. Ο ιμάντας έχει δόντια στην εσωτερική πλευρά του, τα οποία ταιριάζουν σε αντίστοιχες εσοχές στις τροχαλίες. Η μια τροχαλία βρίσκεται στην έξοδο του κιβωτίου ταχυτήτων και η άλλη στον πίσω τροχό. Ο ιμάντας μεταφέρει την κίνηση από την πρώτη στη δεύτερη. Είναι κατασκευασμένος από καουτσούκ και έχει μεταλλικά νήματα που αυξάνουν την αντοχή. Η εξωτερική πλευρά του ιμάντα έχει μια νάιλον επίστρωση, ώστε να μη δημιουργούνται ρωγμές. Το βασικό τους πλεονέκτημα είναι ότι δεν χρειάζονται λίπανση, ούτε κάποιου είδους ρύθμιση (π.χ. τέντωμα) κατά τη διάρκεια της ζωής τους, η οποία όμως είναι λίγο μικρότερη σε σχέση με τις άλλες λύσεις εξαιτίας της έντονης φθοράς. Τα διαστήματα αλλαγής ιμάντα καθορίζονται από τον κατασκευαστή και φυσικά επηρεάζονται από τον τρόπο και τις συνθήκες οδήγησης. Σε γενικές γραμμές ένας ιμάντας χρειάζεται αλλαγή κάθε 25.000 χιλιόμετρα και το κόστος του είναι ελαφρώς μικρότερο σε σχέση με της αλυσίδας.


Η αλυσίδα χρειάζεται τακτική λίπανση, έλεγχο του τζόγου και τέντωμα.​





Η αλυσίδα είναι αυτή τη στιγμή η επικρατέστερη λύση στη μετάδοση της κίνησης στον πίσω τροχό. Οι περισσότερες μοτοσυκλέτες χρησιμοποιούν αλυσίδα επειδή είναι η πιο αποδοτική επιλογή, αφού μόλις το 1% της απόδοσης χάνεται λόγω τριβής. Η αλυσίδα ενώνει δυο γρανάζια, ένα στην έξοδο του κιβωτίου και ένα στον πίσω τροχό, τα οποία είναι κατασκευασμένα από σκληρυμένο χάλυβα με το εμπρός να έχει από 12 έως 23 δόντια και το πίσω από 30 έως 72. Το μήκος της αλυσίδας αυξάνεται με το πέρασμα του χρόνου κάτι που προκαλεί θόρυβο κατά τη λειτουργία και μειωμένη απόδοση. Για να μειώνεται η φθορά και να αυξάνεται η διάρκεια ζωής, η αλυσίδα χρειάζεται τακτική λίπανση, έλεγχο του τζόγου και τέντωμα, όταν είναι απαραίτητο. Τα γρανάζια και η αλυσίδα αλλάζονται συνήθως ταυτόχρονα και έχουν διάρκεια ζωής περίπου 35.000 χιλιόμετρα.




Ο άξονας έχει υψηλό κόστος κατασκευής, αλλά η λειτουργία του είναι ομαλή και με χαμηλά επίπεδα θορύβου.​




Μερικές μεγάλου κυβισμού συνήθως μοτοσυκλέτες χρησιμοποιούν άξονα για τη μετάδοση της κίνησης. Το σύστημα είναι πιο πολύπλοκο από τα υπόλοιπα καθώς ο άξονας έχει έναν ελεύθερο σύνδεσμο στη μια άκρη του, όπου ενώνεται με τον κινητήρα και ένα κωνικό γρανάζι στην άλλη άκρη το οποίο με τη σειρά του δίνει κίνηση σε ένα αντίστοιχο γρανάζι στερεωμένο στον τροχό. Τα γρανάζια λειτουργούν σε μπάνιο λαδιού και η συντήρηση που απαιτεί το σύστημα είναι ελάχιστη. Μπορεί η λύση αυτή να έχει υψηλό κόστος κατασκευής, αλλά η λειτουργία του άξονα είναι ομαλή και ήσυχη. Οι άξονες κατασκευάζονται από ατσάλι και συνήθως είναι κούφιοι για να έχουν μικρότερη αδράνεια όταν περιστρέφονται με υψηλές ταχύτητες. Το όλο σύστημα μετάδοσης είναι κλεισμένο σε κάσα, η οποία λειτουργεί ως ψαλίδι και ως δεξαμενή για το λάδι.

Γιατί οι αλυσίδες επικράτησαν;
O ιμάντας δεν χρειάζεται λίπανση ή ρύθμιση, αλλά έχει μικρότερη διάρκεια ζωής
Η αλυσίδα χρειάζεται τακτική λίπανση, έλεγχο του τζόγου και τέντωμα.
Ο άξονας έχει υψηλό κόστος κατασκευής, αλλά η λειτουργία του είναι ομαλή και με χαμηλά επίπεδα θορύβου.


Πηγη www.mototriti.gr

Εγώ είμαι υπέρ του άξονα πάντως.
Το πρώτο μηχανάκι που είχα κ έχω ακόμη, είναι το Τ80 που έχει άξονα.
Στα 30 χρόνια που το έχω, δεν έχω βάλει γραφίτη πάνω από 4-5 φορές.
Δεν είχα ποτέ κανένα θέμα, εκτός από τον γνωστό χαρακτηριστικό θόρυβο κ την κάπως μειωμένη απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού.
Βέβαια, μιλάμε για παπί....
Σχετικά με την σύγκριση ιμάντα -αλυσίδας, θα είχε ενδιαφέρον να γράψει κάποιος που έχει μοτοσυκλέτα που κινείται με ιμάντα, κάποιες λεπτομέρειες.
Κάθε πότε αλλάζει ιμάντα, πόσο κοστίζει κλπ.
Έχω την εντύπωση πώς ο ιμάντας, επειδή χρειάζεται να λυγίσει γύρω από το εμπρόσθιο γρανάζι ώστε να μεταφέρει δύναμη στον πίσω τροχό, έχει περισσότερες απώλειες σε σχέση με την αλυσίδα..
 

Aggelos 1969

well know member
Δημοσιεύσεις
2.480
Ηλικία
54
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Transalp 650
Όνομα
Άγγελος
Περιοχή
Αχαρναί Αττικής
Η αλυσίδα επικράτησε πιστεύω λόγω φθηνότερου κόστους στην κατασκευή της μοτό. Επίσης ότι ο αναβάτης μπορεί με αυξομείωση των γραναζιών να την φέρει στον δικό του τρόπο οδήγησης. Ο ιμάντας αν και μπήκε σε αρκετά μοντέλα παραγωγής δεν κατάφερε να εδραιωθεί και σε άλλα νέα μοντέλα λόγω υψηλού κόστους και σχετικά μικρό χρονικό διάστημα αλλαγής του.
 

The Owl.

well know member
Δημοσιεύσεις
2.017
Όνομα
George
Οι αλυσίδες δίκαια επικράτησαν, αυτό που δεν ξέρω γιατί δεν έχει εμφανιστεί, είναι αλυσίδα σε κλειστό χώρο, μέσα σε μπάνιο λαδιού.

Ειδικά στα μονόμπρατσα ψαλίδια, αυτό είναι κάτι που γίνεται πολύ εύκολα για έναν κατασκευαστή, και όχι ιδιαίτερα δύσκολα για κάποιον ιδιώτη που φτιάχνει πράγματα μόνος του.

Μια αλυσίδα μέσα σε μπάνιο λαδιού, θα είχε τεράστια διάρκεια ζωής, θα απάλλασσε τον αναβάτη από την έγνοια και την εκνευριστική συντήρηση των συμβατικών αλυσιδών, και δεν θα είχε και κανένα από τα μειονεκτήματα των αξόνων.
Οι σοφοί κατασκευαστές κάτι θα ξέρουν..
Φαντάζεσαι δεκάδες χιλιάδες κακοσυντηρημενα δίκυκλα που κυκλοφορουν να δακρύζουν λάδι από εκεί...
Πατινάζ θα κάναμε όλοι...
 

wheelboy

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
3.759
Μοτοσυκλέτα
Multistrada 1200s DVT
Όνομα
Yannis
Περιοχή
Ελευσίνα
Οι σοφοί κατασκευαστές κάτι θα ξέρουν..
Φαντάζεσαι δεκάδες χιλιάδες κακοσυντηρημενα δίκυκλα που κυκλοφορουν να δακρύζουν λάδι από εκεί...
Πατινάζ θα κάναμε όλοι...
Πάντως ένα “στεγανό” σύστημα (όπως αυτό στα παπιά που βγάζαμε πρώτο) μαζί με ένα σύστημα λίπανσης τύπου scottoiler θεωρώ ότι η διάρκεια ζωής μιας αλυσίδας θα ήταν σίγουρα πάνω από 40% σε σχέση με μια όπως είναι τώρα.
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.447
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Ο ιμαντας στο st 800 της bmw θελει αλλαγη στα 40000 χμλ.Κοστιζει 150 με 180 ευρω,οχι ο μαμα αλλα απο αυτον που κατασκευαζει τους μαμα,και εργατικα γυρω στο 50αρι.

Τα τελευταια χρονια εχει βγει κιτ αντικαταστασης της αλυσιδας με ιμαντα που προσαρμοζει σε παρα πολλα μηχανακια,αλλα δεν θυμαμαι τιμες.

Οσοι βαζουν αυτοματο συστημα λιπανσης τουλαχιστον διπλασιαζουν τον χρονο αντικαταστασης της αλυσιδας.Εγω στα 50000 χλμ δεν χρειαστηκε να τεντωσω αλυσιδα ουτε μια φορα.
 

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
Οι σοφοί κατασκευαστές κάτι θα ξέρουν..
Φαντάζεσαι δεκάδες χιλιάδες κακοσυντηρημενα δίκυκλα που κυκλοφορουν να δακρύζουν λάδι από εκεί...
Πατινάζ θα κάναμε όλοι...
Οι κατασκευαστές ξέρουν πάνω από όλα το κέρδος. Αν η αγορά έχει καταλήξει και αποδεχθεί σε μια συνήθεια (της ανοικτής αλυσίδας) εδώ και πολλά χρόνια, ποιός κατασκευαστής θα ήταν χαζός να σπάσει την συνήθεια, και να του κοστίζει παραπάνω, και να μην το παίρνει και κανείς (γιατί οι μοτοσυκλετιστές είναι εξαιρετικά συντηρητικό κοινό, όπως έχουμε δει σχεδόν σε κάθε νεωτερισμό που πήγε να φέρει μια εταιρία και έφαγε τα μούτρα της).

Λάδια θα χάνανε όπως χάνουνε και τώρα. Που πηγαίνει το σπρέι ή το λάδι που της βάζουν περιοδικά; Επίσης, την αλυσίδα περίμενε το ''κακοσυντηρημένο δίκυκλο'' να χάνει λάδια γενικώς; Φλάντζες πλαινές, τσιμούχες κιβωτίου, Η στην κεφαλή, σπάνια είναι τα δίτροχα που είναι μια αηδία από κάτω; Που πέφτει το λάδι από αυτά;

Απλά έχουν όλοι βολευτεί στην αλυσίδα (πελάτες και κατασκευαστές) και εκεί τελειώνει το πράγμα.
 

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
Τα τελευταια χρονια εχει βγει κιτ αντικαταστασης της αλυσιδας με ιμαντα που προσαρμοζει σε παρα πολλα μηχανακια,αλλα δεν θυμαμαι τιμες.
Το είχα δει αυτό από μια Ισπανική εταιρία πριν καμιά 15ρια χρόνια, όνομα δεν θυμάμαι. Θυμάμαι όμως ότι έψαχνα για ένα από τα δικά μου, και έβγαινε κανά 650ρι ευρώ το κιτ, όχι και φτηνό δλδ.
 

RaGe_RaptoR

new member
Δημοσιεύσεις
333
Ηλικία
44
Μοτοσυκλέτα
GSX-R1000 K6
Όνομα
Giorgio
1η παράγραφος: "ο ιμάντας δεν θέλει ρύθμιση" ακολουθούμενο από την παρακάτω φωτό Tooth
Screenshot_2022-12-18-11-16-59-142-edit_com.android.chrome.jpg
 

wheelboy

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
3.759
Μοτοσυκλέτα
Multistrada 1200s DVT
Όνομα
Yannis
Περιοχή
Ελευσίνα
Το είχα δει αυτό από μια Ισπανική εταιρία πριν καμιά 15ρια χρόνια, όνομα δεν θυμάμαι. Θυμάμαι όμως ότι έψαχνα για ένα από τα δικά μου, και έβγαινε κανά 650ρι ευρώ το κιτ, όχι και φτηνό δλδ.
Λογικο το κόστος για aftermarket λύση.

Συνήθως σε in-house λύσεις το κόστος είναι και δεν είναι στο 1/3 της aftermarket.
 

wheelboy

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
3.759
Μοτοσυκλέτα
Multistrada 1200s DVT
Όνομα
Yannis
Περιοχή
Ελευσίνα
1η παράγραφος: "ο ιμάντας δεν θέλει ρύθμιση" ακολουθούμενο από την παρακάτω φωτό Tooth
View attachment 47461
Τον ιμάντα τον τεντώνεις-ρεγουλάρεις μια φορά στην αρχική τοποθέτηση και μετά δεν ξανά ασχολείσαι μαζί του.

eye
 

RaGe_RaptoR

new member
Δημοσιεύσεις
333
Ηλικία
44
Μοτοσυκλέτα
GSX-R1000 K6
Όνομα
Giorgio
Αν κ δεν είχα ποτέ μηχανή με ιμάντα, θα μετεφραζα το "δεν ξανα ασχολείσαι μαζί του" σε "ασχολεισαι αραιότερα απ' ότι με την αλυσίδα " .
 

parkaris

new member
Δημοσιεύσεις
92
Μοτοσυκλέτα
Cbf 125
Όνομα
-
Ο άξονας δεν αποκτάει με τον καιρο τζογους αναλογα με το ποσο καννιβαλος είσαι;
Αυτο η αλυσίδα δεν το "μαζευει" με το τεντωμα ενω με τον αξονα εισαι αναγκασμένος να ζησεις με αυτο αλλιως δαπανηρη αλλαγη αρα χωρις καποιο σίγουρο μακροχρόνιο κέρδος; Πάντα την έιχα αυτη την απορία cdefghigi
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Ο άξονας δεν αποκτάει με τον καιρο τζογους αναλογα με το ποσο καννιβαλος είσαι;
Αυτο η αλυσίδα δεν το "μαζευει" με το τεντωμα ενω με τον αξονα εισαι αναγκασμένος να ζησεις με αυτο αλλιως δαπανηρη αλλαγη αρα χωρις καποιο σίγουρο μακροχρόνιο κέρδος; Πάντα την έιχα αυτη την απορία cdefghigi
Ο αξονας με τη χρηση θα κανει ενα σκαλωμα στο σταυρο....οχι τζογο..
Εαν φθαρει τοσο ωστε να κανει τζογο...εστω και λιγο..εχει τελειωσει
Γιατι ο τζογος γινεται σε χρονο dt πολυ μεγαλυτερος κ μετα θα σπασει..

Το Ρτ μου παιζει ναχει καμια 200.000χλμ και δεν εχει καθολου τζογο..

Και εχω παρει μτχ αξονα με 50 ευρω καβατζα...χωρις καν το παραμικρο σκαλωμα..

Μαθηματικα ξερεις...βαλε κοστος αλυσιδογραναζων
 
Τελευταία επεξεργασία:

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
τα αξονοφορα ομως εχουν και διαφορικο που εχει ρουλεμαν μεσα..και μπορει να θελησει επισκευη σε καποια χλμ (αλλαγη ρουλεμαν κ μονο στα μονομπρατσα )
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
εγω ας πουμε πηρα το αφρικα και με το καλημερα ακουμπησα 200 για αλυσιδογραναζα...
6 bmw περασαν απ τα χερια μου και ΠΟΤΕ δεν ασχοληθηκα με μεταδοση
 
Top Bottom