Μιχαλη δεν τους χρειαζεται μαθημα αυτο που θελουν ειναι τσιπουρο για να τους φυγουν οι φοβιεςΑκομη δεν μαθατε πως στριβει Γ@μωτο Μανοοοοο να τους μαζεψουμε καμια επιδαυρο να τους δειξουμε πως στριβουνε
Με το παπάκι και γω πάω αερατο ρεζουμέ:
ανοίγεις βιντεάκια speedtriple/daytona 675 στο youtube και μαθαίνεις πώς στρίβουν...
Άστον μωρέ!Με το παπάκι και γω πάω αερα
Μιλάμε για σοβαρές μηχανές... Με εκτοπισμα
Θανοοοοοοοοοο... back
Έλειψες
με τις πρώτες 2 εικόνες και ειδικά με τα bold , συμφωνώ 1.000.000% !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Επεξηγηση εννοιων γιατί τα έχουμε μπλέξει μΕ φαινέται
Α. Counter Steering: Είναι η διαδικασία έναρξης της στροφής. Το στιγμιαίο στρίψιμο του τιμονιού προς την αντίθετη πλευρά από αυτή που θα θέλουμε να στρίψουμε, στιγμιαία και όχι κρατόντας το τιμόνι εκεί, για να αρχίσει η διαδικασία της στροφής που ονομάζουμε...
View attachment 31696
Β. Γυροσκοπικό Φαινόμενο: Από την στιγμή που η μοτοσυκλέτα κινείται είτε με 10 χαω είτε με 50 χαω είτε με 100 χαω παραμένει όρθια λόγω του γυροσκοπικού φαινομένου. Το χαρακτηρισκότερο παράδειγμα του γυροσκοπικού φαινομένου είναι οι σβούρες που θυμόμαστε από παιδιά. Παραμένουν όρθιες λόγω του γυροσκοπικού φαινομένου
View attachment 31698
Εδώ έρχεται η μαγεία της φυσικής και αναλαμβάνει ρόλο βγαίνοντας στην σκηνή η ΑΔΡΑΝΕΙΑ. Επειδή μέχρι εκείνη την στιγμή το ποταμόπλοιο εεεε η μηχανή σας πήγαινε ευθεία θέλει να συνεχίσει να πηγαίνει ευθεία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια φυγόκεντρη δύναμη (η δυναμη που μαθαίναμε στο γυμνάσιο πως ειναι ψευδοδύναμη αρα δεν υπάρχει. Υπάρχει εξηγηση και για αυτο αλλά θα σας μπερδέψω και δεν το θέλω). Αυτή η δύναμη λοιπόν με σημείο εφαρμογής της το κέντρο μάζας της μηχανής (σύστημα μηχανής/αναβάτη) δημιουργεί μια ροπή (από τον συνδυασμό της φυγόκεντρης και της τριβής του ελαστικού) και έτσι σαν αποτέλεσμα σπρώχνεται όλη η μοτοσυκλέτα στην αντίθετη κατεύθυνση. Δηλαδή η μοτοσυκλέτα ΓΕΡΝΕΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ!!! (drumms rolling και Ταραααααααααααα)
Κανονικά λοιπόν και με όλα αυτά πιο σωστά θα ήταν να λέγαμε Φυγοκεντρική Οδήγηση αλλά είπαμε το γυροσκόπιο ηταν κολλητός του σκηνοθέτη και μάλλον του έκατσε κιολας. Ακόμη πιο σωστό θα ήταν να χρησιμοποιούμε το όρο των κουτόφραγκων Ανάποδο Τιμόνι.
View attachment 31711
Οποιος κατάφερε να φτάσει στο τέλος (εδω δλδ)
Βιβλιογραφία
-Steering in bicycles and Motorcycles : Pr J. Fajansa Department of Physics, University of California, Berkeley
-http://www.phys.lsu.edu/faculty/gonzalez/Teaching/Phys7221/vol59no9p51_56.pdf
textbook καλιφορνιάκιας. (:Κεφάλαιο 2
Ο ΜΥΘΟΣ
Eίδε ο άλλος δυο βίντεο του California Suberbike School και άλλα πέντε του Riding School και καμμια δεκαριά από vloggers του εξωτερικού και εκεί που κάθεστε για καφεδάκι πετάει την ατάκα "Στην στροφή φορτίζουμε το μπροστινό τροχό για να κρατάει το λάστιχο και να έχουμε πιο ασφαλή στροφή".
Δεν υπάρχει πιο ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ μύθος από αυτόν guys. Αλλο πράγμα τους είπαν, άλλο κατάλαβαν. Παράκληση ΜΗΝ ΤΟ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΤΕ
Αν γλυστρίσει η μηχανή μας θα γλυστρισει από την φόρτιση του μπροστινου. Αν η μπροστινή μας ρόδα είναι φορτισμένη θα είναι σε μεγαλύτερη επαφή με την άσφαλτο και ότι είναι πάνω σε αυτήν (πετραδάκια, χαλίκια και άλλα). Στην στροφή θέλουμε την μπροστινή μας ρόδα όσο πιο ελαφριά γίνεται και αυτό εκτός από το λόγο του γλυστρίματος γιατί όταν η μπροστινή ρόδα δεν έχει πολύ φορτίο η τροχιά της μοτοσυκλέτας δεν ανοίγει (η χαλαρότητα που λέγαμε στο προηγούμενο κεφάλαιο). Αυτός είναι και ο λόγος που θέλουμε να έχουμε ελαρφά ανοιγόμενο γκάζι μέσα στην στροφή για να είναι φορτισμένη η πίσω ρόδο και ελαφρυμένη η μπροστινη (θα μιλήσουμε γι αυτο σε επόμενο κεφάλαιο εντός των επομενων ωρων αν με αφήσετε να γράφω τα σεντόνια μου). Ουσιαστικά λοιπόν το να είναι ελαφρύ η μπροστινή ρόδα, κάνει την μαγεία των αλλελεπιδράσεων των δυνάμεων την φυσικής να στρίβει η μοτοσυκλέτα μας.
Οι τροχοί μας σε σχέση με την άσφαλτο κάνουν μια κίνηση που λέγεται γίγγλυμη! Είναι ιατρικός όρος και χρησιμοποιείται στην ορολογία των κινήσεων των αρθρωσεων. Ειναι μια κίνηση σφαιρικών αρθρώσεων με κοίλων και ουσιαστικά σημαίνει εφάπτομαι λόγω της τριβής αλλά ταυτόχρονα γλυστράω. Η μπροστινή μας ρόδα στην στροφή είναι σαν επιπλέει πάνω σε ένα στρώμα από χαλίκια (αντί νερού) και έτσι ξενερίζει προς τα εξώ. Οσο λιγότερη επαφή έχει με αυτό το στρώμα λοιπόν τοσο πιο ισορροπημενο ειναι το γλύστριμα σε σχέση με την τριβή και έχουμε την ομαλή ροή εντός της στροφής. Δεν θέλουμε ουτε να γλυστράει πάρα πολύ προς τα έξω, αλλά ουτε και να κολλάει και να μας βάζει μέσα.
Τι γίνεται λοιπόν όταν πατάμε πίσω φρένο; (οπως πολλοί είπατε); Ουσιαστικά αποφορτίζουμε το μπροστινό λάστιχο και έτσι σταματάει να γλυστράει υπερβολικά το μπροστινό και συνεχίζουμε να στρίβουμε. Το πάτημα όμως του φρένου μας έριξε την ταχύτητα αρα και την φυγόκεντρο με αποτέλεσμα εκείνη την ώρα να έχουμε περισσότερη κλίση από όσο χρειαζόμαστε και αλλαγή στην ισορροπία της μηχανής αφού άλλαξε το σημείο του κέντρου βάρους.
Αν έχετε παρατήρησει ποτέ τεχνικά τους λατρεμένους οδηγούς τον MotoGp τότε θα δείτε πως μέσα στην στροφή όταν αρχίζει και ανοιγεί η γραμμή τους αυτοί ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΤΟ ΓΚΑΖΙ για να μείνουν ή να κλείσουν την τροχιά τους. και αυτό μας φέρνει στο κεφαλαίο 3
...Συνεχίζεται
Προς θεού...θελω να διευκρυνίσω πως δεν καταδικάζω ούτε τους vloggers του εξωτερικού ούτε τα σχολεία...Απλά τονίζω πως με το να δεις 5 βίντεο και να διαβασεις 2 βιβλια, δεν είναι το ίδιο με το να παρακολουθήσεις κάποιο/α σχολείο/α...Αλλά πράγματα πήρα από το CSS άλλα από το Riding αλλά από τον Fasola...και όσο περισσότερα σχολεία, τόσο μεγαλύτερη κατανόηση αυτων που συμβαίνουν πάνω στην μηχανή.textbook καλιφορνιάκιας. (:
βέβαια οι "vloggers του εξωτερικού" είναι κάτι εκπαιδευτές/αγωνιζόμενοι αλλά τεσπα,το αφήγημα να βγαίνει...
textbook καλιφορνιάκιας. (:
βέβαια οι "vloggers του εξωτερικού" είναι κάτι εκπαιδευτές/αγωνιζόμενοι αλλά τεσπα,το αφήγημα να βγαίνει...
Θανοοοοοοοοοο... back
Έλειψες
Στελιο μου έδωσες μάθημα ζωής με τις παρατηρήσεις σου στη βόλτα στο Χαλκούτσι..κατηργησα το καουντερ στρινγκ και τώρα στριβω μια χαρά...δε χρειάζομαι κάτι αλλοΜπάμπη άσε τον Θάνο και παρακολουθα το μάθημα .... πρέπει κάποτε να βγεις και συ στην κοινωνία μορφωμένος περί μοτο-οδηγησεως ... όπως εμάς ...!
Βέβαια ,αναλόγως της πηγής,μπορεί και να υπάρξουν αντικρουόμενες πληροφορίες και να σε μπερδέψουν περισσότερο.Προς θεού...θελω να διευκρυνίσω πως δεν καταδικάζω ούτε τους vloggers του εξωτερικού ούτε τα σχολεία...Απλά τονίζω πως με το να δεις 5 βίντεο και να διαβασεις 2 βιβλια, δεν είναι το ίδιο με το να παρακολουθήσεις κάποιο/α σχολείο/α...Αλλά πράγματα πήρα από το CSS άλλα από το Riding αλλά από τον Fasola...και όσο περισσότερα σχολεία, τόσο μεγαλύτερη κατανόηση αυτων που συμβαίνουν πάνω στην μηχανή.
Το νήμα σκοπό δεν έχει να διδάξει, αλλά να παροτρύνει νέα παιδιά (ακόμη και στην τρίτη νιότη τους) να παρακολουθήσουν σχολεία οδήγησης.
Σίγουρα αυτό είναι ένα μεγάλο εμπόδιο.Σιγουρα καποιοι απο αυτους δεν ειναι τυχαιοι.Δυστυχως ομως καποιοι απο εμας δεν γνωριζουμε την σωστη ορολογια και καταλαβαινουμε λαθος πραγματα.
Κάθε μέρα το κάνω αυτό, οκ.Όταν έχεις διαβάσει και τις 18σελιδες !!!
Και τώρα στις πανελλήνιες τι θα κάνεις!!!!Φοβάμαι μη καταντήσω έτσι, και δε διαβάζω!!