ΤΑΧΥΤΗΤΑ, ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ
1. Ο Αρχηγός οδήγησης θα προσπαθεί να εφαρμόσει και να διατηρήσει μία ομοιόμορφη ταχύτητα η οποία θα είναι σύμφωνη με την ικανότητα του λιγότερου έμπειρου οδηγού, με τις περιβάλλουσες καταστάσεις, το όριο ταχύτητας, τις μηχανές της ομάδας και τις οδγίες της ασφαλούς οδήγησης. Οι εν λόγω οδηγίες θα πρέπει να καθορίζονται πριν την οδήγηση και την αναχώρηση. Θα πρέπει να εστιάζονται ειδικά στους νέους οδηγούς, στα νέα μέλη.
2. Οι Αρχηγοί Οδήγησης είναι δυνατόν να συγκροτούν μια νέα (υπο)ομάδα η οποία να περιλαμβάνει μόνο τους άπειρους οδηγούς σύμφωνα με τις συνθήκες που επικρατούν ή πρόκειται να επικρατούν. Θα πρέπει όμως να βεβαιώνουν ότι θα υπάρχει ένας έμπειρος Αρχηγός Οδήγησς και Σκούπα προκειμένου να την καθοδηγεί κατά τα προβλεπόμενα.
3. Κάθε οδηγός θα πρέπει να προσπαθεί να διατηρεί την προβλεπόμενη ταχύτητα προκειμένου να ελαχιστοποιείται το φαινόμενο των ακανόνιστων (διαρκώς μεταβαλλόμενων) ταχυτήτων εκ μέρους των οδηγών που βρίσκονται στο πίσω μέρος της ομάδας.
4. Κάθε οδηγός θα διατηρεί την προβλεπόμενη απόσταση ασφαλείας μεταξύ τοθ ίδιου και του οδηγού αμέσως μπροστά του όπως και τη θέση (διαδρομής) του, καθώς και θα είναι συνεπής με τις υπάρχουσες συνθήκες καιρικές/οδήγησης/κίνησης
ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
1. Μέσα στην ομάδα, η απόσταση ασφαλείας (σε διπλή εναλλασσόμενη γραμμή) ορίζεται ώς η ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ 2 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΩΝ μεταξύ ενός οδηγού και του οδηγού που βρίσκεται αμέσως μπροστά του (βλέπε σχήμα)
Αυτό σημαίνει ότι χρονικά υπάρχει το ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΕΝΑ ΛΕΠΤΟ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ μεταξύ των οδηγών που εναλλάσσονται. Οπότε εφαρμόζεται η οδήγηση σε ευθεία γραμμή, η απόσταση ασφαλείας παραμένει σε ορισμό ως η ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ 2 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΩΝ μεταξύ ενός οδηγού και του οδηγού που προηγείται αμέσως μπροστά. Οι οδηγοί της ομάδας θα πρέπει να συνηδοτοποιήσουν ότι δημιουργώντας μεγάλα κενά στον σχηματισμό, τα αυτοκίνητα θα προσπαθήσουν να διεισδύσουν και να τον διασπάσουν προκαλώντας επικίνδυνες καταστάσεις. Τα μεγάλα κενά στον σχηματισμό δημιουργούν επίσης προβλήματα και στον Αρχηγό Οδήγησης.
2. Πολλοί οδηγοί εμμένουν στο ότι <<θα πρέπει να υπάρχει χρονική απόσταση μονάχα 2 δευτερόλεπτα μεταξύ των μηχανών>>. Αυτή η οδηγία ισχύει για το μέσο όρο των περιπτώσεων οδήγησης και όχι για όλες. Το χρονικό διάστημα θα πρέπει να καθορίζεται κάθε φορά, από την ταχύτητα και τις συνθήκες στο δρόμο. Η εν λόγω απόσταση θα πρέπει να ορίζεται πριν την οδήγηση, για όλα τα τμήματα του δρόμου που πρόκειται να διανυθούν. Οσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα μετακίνησης, τόσο μεγαλύτερη θα πρέπει να είναι η απόσταση. Παράλληλα υπενθυμίζεται ότι μεγάλα κενά στον σχηματισμό δεν είναι επιθυμητά, καθώς επιτρέπουν σε άλλα οχήματα να τον διασπάσουν. Το χρονικό κενο θα πρέπει να εφαρμόζεται σε ολοκληρο τον σχηματισμό.
3. Αναφορικά με τα οχήματα που προηγούνται του σχηματισμού, η απόσταση ασφαλείας ορίζεται ως η ΑΠΟΛΥΤΑ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ 3 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΩΝ μεταξύ του Αρχηγου Οδήγησης και κάθε οχήματος που βρίσκεται μπροστά της ομάδας. Εάν ένα αυτοκίνητο εισέλθει ξαφνικά μπροστά από τον σχηματισμό, θα πρέπει να διενεργούνται οι κατάλληλες τροποποιήσεις προκειμένου να τηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας.
Σημείωση: Είναι βασικό να αντιλαμβανόμαστε ότι τα 2 δευτερόλεπτα χρονικής απόστασης, είναι η ΕΛΑΧΙΣΤΗ απαιτούμενη απόσταση προκειμένου να μπορούμε να αντιδράσουμε σε μια πιθανή κατάσταση κινδύνου, και ΟΧΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ.
Στην ομαδική οδήγηση, το χρονικό διάστημα του 1 δευτερολέπτου μεταξύ των οδηγών που εναλλάσσονται, αποτελεί πολιτική η οποία είναι σύμφων με τις συμβουλές των περισσοτέρων αντιπροσωπειών οδήγησης και ασφαλειας.
Κατ’ οθσία, οι μοτοσικλέτες που εναλλασσονται θεωρείται ότι βρίσκονται σε μια δική τους νοηυή γραμμή, επί της οποίας οι μεταξύ τους μοτοσικλέτες απέχουν 2 δευτερόλεπτα. Αυτή η τεχνική ομαδικής οδήγησης, απαιτεί από όλους τους συμμετέχοντες να είναι συνεχώς σε ΕΓΡΗΓΟΡΣΗ.
ΑΣΦΑΛΗΣ ΘΕΣΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΛΩΡΙΔΑΣ
Η ασφαλής θέση επί της λωρίδας ορίζεται οδηγώντας άμεσα στα δεξιά ή αρσιτερά από το κέντρο της λωρίδας. Η παραπάνω ενέργεια βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν κηλίδες λαδιού που βρίσκονται κεντρικά, διατηρώντας παράλληλα τον εναλλασσόμενο σχηματισμό, τις προβλεπόμενες αποστάσεις και τις αναγκαίες θέσεις επι της λωρίδας.
ΛΩΡΙΔΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Ο Αρχηγος Οδήγησης θα οδηγεί την ομάδα σε ευθεία γραμμή:
1. Οταν επιχειρείται η αποφυγή μπλοκαρίσματος σε περισσότερη κίνηση και ροή των οχημάτων φαίνεται να είναι σύμφωνη με τη ταχύτητα της ομάδας (αλλάζοντας λωρίδα μόνο όταν χρειάζεται να προσπεραστούν πιο αργά οχήματα ή για να αποφευχθεί επικίνδυνη κατάσταση).
2. Οταν απαιτείται η προσπέραση οχημάτων που κινούνται πιο αργά δεξιά, κατά την (συνηθισμένη) περίπτωση που σε λεωφόρο με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, η ομάδα κινείται επί της <<αργής>> γραμμής ώστε να επιτρέπουν τα ταχύτερα κινούμενα οχήματα να περάσουν από αριστερά.
Σε λεωφόρους με τρεις ή περισσότερες γραμμές ανά κατεύθυνση, η ομάδα θα κινείται στη γραμμή δύο, τηρώντας τη δεξιά γραμμή για τα άλλα οχήματα τα οποία εισέρχονται από τη λεωφόρο και τις αριστερές γραμμές για τα ταχύτερα κινούμενα οχήματα.
Σημείωση: Οι λωρίδες αριθμούνται αποό τα αριστερά προς τα δεξιά. Η αριστερή λωρίδα συχνά ορίζεται ως η <<ΓΡΗΓΟΡΗ>> ή γραμμή <<ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΗΣ>> και αριθμείται ως γραμμή 1. Οι υπόλοιπες γραμμές αριθμούνται κατά σειρά μέχρι να φτάσουμε στη δεξιότερη ή αλλιώς <<ΑΡΓΗ>>.
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΕ ΛΩΡΙΔΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΕΙΣ
1. Σε λεωφόρο με πολλές λωρίδες, η διπλή εναλλασσόμενη γραμμή θα πρέπει σε γενικές να εφαρμόζεται.
2. Ο Αρχηγός οδήγησης θα τηρεί τη θέση του και θα ειδοποιεί δια σήματος κάθε επικείμενη αλλαγή λωρίδας.
3. Κάθε οδηγός θα τηρεί επίσης τη θέση του και θα διαβηβάζει το σήμα αλλαγής στους πίσω οδηγούς
4. Με κάθε πρώτη ασφαλή ευκαιρία, η Σκούπα θα αλλάζει λωρίδα κατεύθυνσης καλύπτοντας για την ομάδα την λωρίδα προς μετατόπιση και επιτρέποντας στον Αρχηγό Οδήγησης να δει ότι η εν λόγω λωρίδα είναι ασφαλής. Ο Αρχηγός Οδήγησης να πρέπει να είναι ενήμερος της στιγμής που η Σκούπα προέβη σε αλλαγή λωρίδας,χρησιμοποιώντας τους καθρεπτες του. Πρέπει να γίνεται επίσης και οπτικός έλεγχος ώστε να επιβεβαιωθεί ότι δεν υπάρχουν αυτοκίνητα πλευρικά του σχηματισμού.
5. Ο σχηματισμός θα αλλάξει λωρίδα βάσει τη σινιάλου <<ακολούθα τον αρχηγό>>. Ο Αρχηγός Οδήγησης Θα κάνει ευδιάκριτο σήμα με το χέρι, υποδεικνύοντας στο σχηματισμό ότι θα μεταβεί στην άλλη λωρίδα και ότι όλοι οι υπόλοιποι θα πρέπει να ακολουθήσουν διαδοχικά σε σειρά.
Σημείωση: ΚΑΝΕΙΣ, πλην της Σκούπας, δεν αλλάζει λωρίδες πριν από τον Αρχηγό Οδήγησης. Πάντα να κάνετε οπτικό έλεγχο πριν τη μετάβαση σε άλλη λωρίδα και να κρατάτε ασφαλή απόσταση. Υπάρχουν στιγμές όπου όταν υπάρχει ελάχιστη κίνηση, ο Αρχηγός Οδήγησης θα δώσει σήμα για αλλαγή λωρίδας αφού ελέγξει ότι είναι οκ.
6. Θα υπάρξουν στιγμές κατά τις οποίες η αλλαγή λωρίδας δεν θα είναι εφικτή για όλη την ομάδα. Οποτε αυτό συμβαίνει, ο Αρχηγός Οδήγησης θα υποδεικνύει την μετάβαση και θα την δηλώνει με το ένα δάχτυλο σε έκταση. Αυτό υποδηλώνει ότι η μετάβαση σε λωρίδα ομαδικά, δεν είναι εφικτή. Ο αρχηγός Οδήγησης θα αλλάξει λωρίδα όποτε κρίνει ότι αυτό είναι ασφαλές. Ολοι οι υπόλοιποι θα δηλώνουν στους οδηγούς που ακολουθούν την παραπάνω οδηγία, θα ελέγχουν και θα αλλάζουν λωρίδα μεμονωμένα και διαδοχικά, όποτε αυτό είναι ασφαλές. Εάν η ομάδα πρέπει να διαχωριστεί, θα προσπαθήσει να επανενωθεί όποτε αυτό είναι ασφαλές. Παρακαλώ να χρησιμοποιείτε τις γνωστές πρακτικές ασφάλειες συμπεριλαμβανομένου τους οπτικούς ελέγχους (δια κεφαλής).
7. Κατά τη προσπέραση άλλων οχημάτων σε δρόμο διπλής κυκλοφορίας ο οποίος παρουσιάζει μια μονάχα λωρίδα ανά κατεύθυνση, θα πρέπει να εφαρμόζεται ο σχηματισμός της ευθείας γραμμής. Ο Αρχηγός Οδήγησης θα πρέπει να διατηρεί σταθερή ταχύτητα μετά την προσπέραση του αργού οχήματος, επιτρέποντας στα υπόλοιπα μέλη να επανέλθουν στον σχηματισμό μετά τη διενέργεια της προσπέρασης.
Σημείωση: Βεβαιωθείτε ότι ο δρόμος είναι <<καθαρός>> και πάντα να διενεργείτε οπτικό έλεγχο αμέσως πριν από κάθε ελιγμό ο οποίος απαιτείεται για την προσπέραση άλλων οχημάτων. Ο Αρχηγό Οδήγησης, ο καθρέπτης σου ή τι είδες πριν από ένα δευτερόλεπτο, δεν αναπληρώνουν τα μάτια σου, την ορθή κρίση και τη κοινή λογική. Παρακαλώ να θυμάσαι ότι ΕΣΥ και μονάχα ΕΣΥ είσαι υπεύθυνος για την ασφάλειά σου. Επίσης, όταν έχεις να κάνεις με τους τετράτροχους φίλους μας, θυμήσου ότι δεν πρόκειται ποτέ να κερδίσεις κάποιο διαγωνισμό έναντι τους. Δεν αξίζει να χαρακτηριστείς <σωστός αλλά νεκρός>>.
ΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΒΕΝΖΙΝΗ, ΦΑΓΗΤΟ, ΑΝΑΠΑΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΔΙΑ
1. Εξαιτίας της διάρκειας του ταξιδιού, οι στάσεις για φαγητό, βενζίνη και ανάπαυση θα πρέπει να συζητιώνται και να προγραμματίζονται πριν την αναχώρηση. Οι εν λόγω προγραμματισμένες στάσεις θα πρέπει να τηρούνται όσο είναι δυνατόν, ανάλογα πάντα τις καταστάσεις/συνθήκες που ιφίστανται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
2. Αποκλίσεις από τις προγραμματισμένες στάσεις μπορεί να απαιτούντε εξαιτίας των καιρικών συνθηκών και όχι μόνο ( κίνηση, βενζίνη, κούραση οδηγού καθώς και άλλων απρόοπτων καταστάσεων/συνθηκών)
3. Στάσεις για βενζίνη και ανάπαυση θα πρέπει να περιορίζονται στ 10-15 λεπτά, βάσει πάντα του μεγέθους της ομάδας. Υπενθυμίζεται ότι ο τελευταίος της ομάδας περιμένει περισσότερο από όλους για αυτό λαμβάνει και τη μικρότερη περίοδο ξεκούρασης.
4. Εάν περιλαμβάνοναι στάσεις για διόδια, τα χρήματα πρέπει να συγκεντρώνονται προκαταβολικά. Εάν είναι εφικτό, ένας συνδιασμός οδηγού-συνεπιβάτη σε μια μηχανή,θα πρέπει να βρισκεται στη δεύτερη θέση στην ομάδα. Με τη προσέγγιση στα διόδια, ο Αρχηγός Οδήγησης θα παραδίδει τη πρώτη θέση στην εν λόγω μηχανή προκειμένου να πληρώσει τα διόδια. Ο Αρχηγός Οδήγησης θα επανέλθει στη θέση του όποτε είναι αυτό ασφαλές. Στην περίπτωση που δεν υφίσταται συνδυασμός οδηγού-συνεπιβάτη σε μια μηχανή, ο Αρχηγός Οδήγησης θα αναλαμβάνει την πληρωμή των διοδίων.
Σημέιωση: Να θυμάστε να αποφεύγετε το κέντρο της λωρίδας όποτε προσεγγίζετε ή περνάτε από διόδια.Συνήθως γλιστράει αρκετά.