Μια παρα πολυ καλη δουλεια ενος συντροχου μας που μπορει να φανει παρα πολυ χρησιμη σε αυτους που τωρα ξεκινανε τα μεγαλα ταξιδια τους.Λιγο πολυ οι περισσοτεροι το εχουνε ξαναδει,αλλα παντα θα ειναι ενα χρησιμο εργαλειο.
Στην Ευρώπη με Μοτοσυκλέτα - Συνοπτικότατα
Παναγιώτης Λαμπρόγιαννης - 2012
Συχνά (ευτυχώς, ακόμα) επαναλαμβάνονται οι ίδιες ερωτήσεις κάποιου που ετοιμάζεται για το πρώτο καλοκαιρινό ταξίδι στην Ευρώπη, (αν και όχι απαραίτητα πρώτο, ούτε απαραίτητα καλοκαιρινό): πώς γίνεται, πού να πάω, πού να μην πάω, από πού να πάω, τι να πάρω μαζί μου, πρακτικές, κόστη, προτάσεις, κλπ. Σκέφτηκα εδώ και καιρό ότι καλό θα ήταν κάποιος (εγώ...) να μαζέψει και κάπως να οργανώσει αυτή την πληροφορία.
Ξεκινώντας, το φανταζόμουν 3-4 σελίδες και να φεύγει με email. Στην πορεία έχει προκύψει υλικό που μοιάζει με mini βιβλίο. Τι θα το κάνω? Θα δούμε...
Για αρχή: Για τα οδικά ταξίδια στην Ευρώπη, θεωρώ απολύτως προτιμότερη μια χαλαρή αλλά τελικά αποτελεσματική προσέγγιση:
Πάρτε από νωρίς ένα χάρτη και έναν οδηγό για τους τόπους που θέλετε να ταξιδέψετε. Διαβάστε έστω και διαγώνια τον Οδηγό και διαλέξτε χοντρικά τη διαδρομή και τούς σημαντικούς σταθμούς. Δεν χρειάζεται ακρίβεια. Ούτε GPS.
Το www.viamichellin.com είναι καλή επιλογή για βοήθεια. Μην κάνετε καμία κράτηση για διανυκτέρευση, παρά μόνο σε πολύ μεγάλες πόλεις (κι αυτό παίζεται). Κάθε βράδυ, προγραμματίστε με σχετική ακρίβεια, μια ή το πολύ δύο επόμενες μέρες.
Σχεδόν με οποιοδήποτε μηχανάκι (πάνω από 400cc), υπολογίστε σε αυτοκινητόδρομους άνετα 500 -700 km την ημέρα (που αν υπάρχει λόγος γίνονται και 1.000) και σε δευτερεύοντες 300-500km, ανάλογα με το ανάγλυφο και τους δρόμους. Επειδή κάποιες μέρες θα κάνετε πολλά, κάποιες λιγότερα και κάποιες καθόλου χιλιόμετρα, ένας μέσος όρος ανάμεσα στα 300 και τα 350km ανά ημέρα είναι εφικτός.
Ξεκινάτε σχετικά νωρίς (08:00 με 09:00 στο δρόμο). Διατηρείτε 130-150km max στον αυτοκινητόδρομο και τα όρια στους μέσα δρόμους.
Κάνετε μικρές ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΕΣ στάσεις κάθε 2-3 ώρες (συνδυασμένες με ανεφοδιασμό σύνολο 20-30 min) και μια μεγαλύτερη στάση για φαγητό το μεσημέρι (45min ή 2-3 ώρες αν το συνδυάσετε με κάποια πόλη ή αξιοθέατα).
Φροντίστε νωρίς το απόγευμα να ξέρετε την περιοχή της διανυκτέρευσης και να έχετε φτάσει εκεί 1- 2 ώρες πριν νυχτώσει. Φτάνοντας, ρωτήστε για Camping / ξενώνα / ξενοδοχείο, σε σταθμούς του αυτοκινητόδρομου ή βγαίνοντας στο πρώτο χωριό. Σχεδόν αποκλείεται να μη βρείτε αυτό που σας κάνει, σε ακτίνα 5 -20 km. Βγείτε το βράδυ πεζή και χαρείτε το μέρος. Πρόβλημα επιλογής ή εξυπηρέτησης για ύπνο κι ακόμα περισσότερο για φαγητό, θα έχετε μόνο αν φτάσετε μετά τις 9 το βράδυ!
Πρόβλημα διαθεσιμότητας ίσως υπάρξει σε μεγάλες πόλεις ή αν συμπέσετε με κάποια
διοργάνωση (έκθεση - φεστιβάλ κλπ ). Αν δεν έχετε συγκεκριμένους λόγους, απλώς ψάξτε 20-30 km πιο πέρα.
Οι προκαταβολικές κρατήσεις μπορεί να δίνουν κάποια (τελικά μόνο ψυχολογική) ασφάλεια, αλλά, σκεφτείτε τι θα γίνει αν για κάποιο λόγο(τεχνικό πρόβλημα, Η γκόμενα ή απλό hung-over), βγείτε 1 - 2 μέρες εκτός προγράμματος. Θα έχετε αλυσιδωτό πρόβλημα με όλες τις κρατήσεις και κάποιες θα είναι προ-πληρωμένες (χάλια...)
Προσωπικά, με περισσότερες από 300 ή 350 ανάλογες διανυκτερεύσεις ως τώρα, από το Palermo ως το Βόρειο Ακρωτήρι και από τη La Corunna ως την Μαύρη Θάλασσα και την Κωνσταντινούπολη (σχεδόν κάθε βράδυ αλλού), δεν θυμάμαι πάνω από 2-3 φορές, κάποια δυσκολία, (που κι αυτή εύκολα ξεπεράστηκε). Όσο για το κόστος, για 2 άτομα και 1 μηχανή, υπολογίστε 100-130€ τη μέρα, που κατεβαίνει εύκολα και κάτω από 100στάρικο. Αφήστε ανοιχτό το παράθυρο στην έκπληξη του ταξιδιού και καλά χιλιόμετρα.
Για βαριά οργάνωση με πολλές λεπτομέρειες, δείτε παρακάτω.
Για ακόμη περισσότερες λεπτομέρειες και κυρίως για κουβέντα: Παναγιώτης: panlampro@yahoo.gr
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ
Το ταξίδι είναι καθαρή διασκέδαση ή ο υπέρτατος πλούτος?
Είναι η προετοιμασία, η διαδρομή, ή ο προορισμός?
Μήπως είναι τελικά η ανάμνηση?
Είναι πάνω από όλα εκείνος ο ευρύτερος ορίζοντας που αντιλαμβάνεσαι ότι υπάρχει μόνο τη στιγμή που τον αντικρίζεις, βγαίνοντας από μια στροφή.
Και κάποιες φορές ακόμα αργότερα, σε μια ανύποπτη στιγμή συνειδητοποίησης.
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΜΕ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ:
Είναι περισσότερη ΧΑΡΑ.
Γιατί ταξιδεύεις και βλέπεις πράγματα, κινούμενος με το αγαπημένο σου μέσο, που είναι χαρά από μόνο του. Γιατί πλαγιάζεις στις στροφές, και σε κάποιες στροφές / στιγμές σου κόβεται η ανάσα.
Γιατί σε χαιρετάνε και χαιρετάς τους απέναντι, που δεν σε ξέρουν και μάλλον δεν θα τους γνωρίσεις ποτέ, κι αυτό σε κάνει να χαμογελάς, κάθε φορά έκπληκτος και κάθε φορά λίγο συγκινημένος...
Γιατί, μπορεί να μην το παραδέχεσαι, αλλά αυτό είναι ότι κοντινότερο στα παιδικά κι εφηβικά σου παιχνίδια έχεις κρατήσει...
Είναι περισσότερη ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
Γιατί η μοτοσυκλέτα είναι πρώτα από όλα ελευθερία και αμεσότερη επαφή με τα πράγματα γύρω σου.
Είναι περισσότερο ΑΓΧΟΣ.
Γιατί με τη μοτοσυκλέτα, είσαι εκ των πραγμάτων περισσότερο εκτεθειμένος σε κάθε εξωτερικό παράγοντα (καιρικές συνθήκες, κινδύνους στο δρόμο, βλάβες, κλοπές κλπσκ...) και αυτό, είναι ταυτόχρονα το αντικείμενο και το τίμημα της ελευθερίας...
Έχει κάποιες, ελάχιστες, ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ.
Εκτός από διάθεση, χρειάζεται ΧΡΟΝΟΣ, ένα στοιχειώδες BUDGET, ΒΑΣΙΚΑ ΑΓΓΛΙΚΑ και μια αξιόπιστη ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ μεσαίου κυβισμού και πάνω.
(Αν και τίποτα δεν είναι απόλυτο: στο Βόρειο Ακρωτήρι συνάντησα 2 πιτσιρικάδες με 50άρια παπιά 25ετίας, (!) που είχαν διανύσει από την Ολλανδία ως εκεί κάπου 4.000km, αποκλειστικά από δευτερεύοντες δρόμους, με τελική 40km/h και μεταφέροντας εκτός από όλα τα ρούχα που μπορείτε να φανταστείτε, πλήρη εξοπλισμό camping, γκαζιέρες κατσαρόλες κλπ. Και μισό παπί ανταλλακτικά...
Και είχαν άλλα τόσα για πίσω...
Όλα ξεκινούν ΚΑΙΡΟ ΠΡΙΝ, με την ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΟΧΟΥ.
Από ένα παιδικό απωθημένο, από μια άσχετη συζήτηση, από μια εικόνα, από μια πληροφορία για έναν αγώνα ή μια συναυλία. Η χαρά του ταξιδιού ξεκινάει με το «θα ήθελα...» και με την πρώτη γραμμή στο χάρτη. Το όνειρο αρχίζει να παίρνει σχήμα... ΟΚ, μ' αρέσει. ΘΕΛΩ! Και τώρα?
ΤΟ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ:
Διαλέγω ΠΑΡΕΑ:
Σκέφτομαι σοβαρά αν θέλω να πάω μόνος, με συνεπιβάτη ή με παρέα κι άλλων αναβατών - μοτοσυκλετών.
Μόνος,
δεν διαπραγματεύομαι με κανένα το ρυθμό μου, τα κέφια μου, την όποια αλλαγή στο σχέδιο. Είμαι μόνος με τη μοτοσυκλέτα και το δρόμο. Δεν χάνω χρόνο, (ή μάλλον, ξοδεύω το χρόνο μου όπως γουστάρω ΕΓΩ!) και αν θέλω, μπορώ να πάω πραγματικά πολύ μακριά. Έχω βέβαια «εχθρό» τη μοναξιά και τον κακό εαυτό μου...
Με συνεπιβάτη,
έχω το απόλυτο αντίδοτο στη μοναξιά, μοιράζομαι εικόνες, εντυπώσεις, συναισθήματα, μπορώ σχετικά εύκολα να συντονιστώ και να διαπραγματευτώ οποιαδήποτε αλλαγή στο σχέδιο. Μπορώ να είμαι αρκετά αποτελεσματικός και νοιώθω περισσότερη ασφάλεια αλλά και δέσμευση. Όσες μέρες διαρκεί το ταξίδι θα είμαι διαρκώς με το συνεπιβάτη μου, χωρίς εναλλακτικές, διαφυγές ή υπεκφυγές κι αυτό συχνά δεν είναι απλό. Ακόμα και «δοκιμασμένα» ζευγάρια ή φίλοι δεκαετιών, σπάνια έχουν βρεθεί συνεχώς, για μέρες 24 ώρες το 24ωρο μαζί, και αυτό μπορεί να κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις.
Με μεγαλύτερη παρέα
Τα πράγματα αλλάζουν σημαντικά. Άτομα με διαφορετικές καταβολές, διαφορετικά αιτήματα, διαφορετικά μέσα, διαφορετικές αντοχές και ανοχές, διαφορετικά γούστα και κέφια, πρέπει να συνυπάρξουν αποτελεσματικά σε μια ομάδα που καλείται να υλοποιήσει ένα κοινό πρόγραμμα (το οποίο, σε μεγάλο βαθμό θα διαμορφώνεται και εν κινήσει), χωρίς εγκατεστημένη ιεραρχία και χωρίς άλλο κίνητρο πέραν της διασκέδασης.
Θα δουλέψει?
Όποιο σενάριο και αν επιλέξετε, καλή είναι μια δοκιμή, τουλάχιστο για 2-3 μέρες στην Ελλάδα και με όσο γίνεται πληρέστερη προσομοίωση. Μόνος μπορεί να μην αντέξεις ούτε μέχρι τα Καμένα Βούρλα, για καφέ και πίσω. Αλλά και με παρέα δεν είναι απλό: Στη συνεχή συμβίωση, η γκρίνια αποκτά άλλες διαστάσεις, ο επικίνδυνος οδηγός, ο ανεξέλεγκτος πότης, ο ανίκητος χαζός, ή ο κρυφο- συμπλεγματικός ηγετίσκος, βρίσκουν ξαφνικά τον χρόνο για να ξεδιπλώσουν τα ταλέντα τους. Με την ασυμβατότητα χαρακτήρων όμως, θέλει κάτι παραπάνω από χρόνο για να βρείτε εργαλεία συνύπαρξης (και αν υπάρχουν).
Και μαζί και χώρια...
(Στο ταξίδι, όχι στο test), καλλιεργείστε και αφήστε ανοιχτό το ενδεχόμενο της ανεξάρτητης παράλληλης κίνησης (για κάποιες μέρες): Πάμε μαζί ως την πόλη Α, το πρωί χωρίζουμε και ξαναβρισκόμαστε στο ίδιο βράδυ, ή 3 μέρες αργότερα στην πόλη Β. Η αποσυμπίεση έχει συνήθως ευεργετικά αποτελέσματα. Προϋπόθεση: κάθε μοτοσυκλέτα πρέπει να μπορεί να κινείται απολύτως αυτόνομα και να μπορεί να ακολουθήσει ένα προκαθορισμένο σχέδιο (αυτόνομα οικονομικά, βασικά Αγγλικά για επικοινωνία, χάρτες, ικανότητα πλοήγησης, κατασκηνωτικά υλικά κλπ).
.....
Στην Ευρώπη με Μοτοσυκλέτα - Συνοπτικότατα
Παναγιώτης Λαμπρόγιαννης - 2012
Συχνά (ευτυχώς, ακόμα) επαναλαμβάνονται οι ίδιες ερωτήσεις κάποιου που ετοιμάζεται για το πρώτο καλοκαιρινό ταξίδι στην Ευρώπη, (αν και όχι απαραίτητα πρώτο, ούτε απαραίτητα καλοκαιρινό): πώς γίνεται, πού να πάω, πού να μην πάω, από πού να πάω, τι να πάρω μαζί μου, πρακτικές, κόστη, προτάσεις, κλπ. Σκέφτηκα εδώ και καιρό ότι καλό θα ήταν κάποιος (εγώ...) να μαζέψει και κάπως να οργανώσει αυτή την πληροφορία.
Ξεκινώντας, το φανταζόμουν 3-4 σελίδες και να φεύγει με email. Στην πορεία έχει προκύψει υλικό που μοιάζει με mini βιβλίο. Τι θα το κάνω? Θα δούμε...


Για αρχή: Για τα οδικά ταξίδια στην Ευρώπη, θεωρώ απολύτως προτιμότερη μια χαλαρή αλλά τελικά αποτελεσματική προσέγγιση:
Πάρτε από νωρίς ένα χάρτη και έναν οδηγό για τους τόπους που θέλετε να ταξιδέψετε. Διαβάστε έστω και διαγώνια τον Οδηγό και διαλέξτε χοντρικά τη διαδρομή και τούς σημαντικούς σταθμούς. Δεν χρειάζεται ακρίβεια. Ούτε GPS.
Το www.viamichellin.com είναι καλή επιλογή για βοήθεια. Μην κάνετε καμία κράτηση για διανυκτέρευση, παρά μόνο σε πολύ μεγάλες πόλεις (κι αυτό παίζεται). Κάθε βράδυ, προγραμματίστε με σχετική ακρίβεια, μια ή το πολύ δύο επόμενες μέρες.
Σχεδόν με οποιοδήποτε μηχανάκι (πάνω από 400cc), υπολογίστε σε αυτοκινητόδρομους άνετα 500 -700 km την ημέρα (που αν υπάρχει λόγος γίνονται και 1.000) και σε δευτερεύοντες 300-500km, ανάλογα με το ανάγλυφο και τους δρόμους. Επειδή κάποιες μέρες θα κάνετε πολλά, κάποιες λιγότερα και κάποιες καθόλου χιλιόμετρα, ένας μέσος όρος ανάμεσα στα 300 και τα 350km ανά ημέρα είναι εφικτός.
Ξεκινάτε σχετικά νωρίς (08:00 με 09:00 στο δρόμο). Διατηρείτε 130-150km max στον αυτοκινητόδρομο και τα όρια στους μέσα δρόμους.
Κάνετε μικρές ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΕΣ στάσεις κάθε 2-3 ώρες (συνδυασμένες με ανεφοδιασμό σύνολο 20-30 min) και μια μεγαλύτερη στάση για φαγητό το μεσημέρι (45min ή 2-3 ώρες αν το συνδυάσετε με κάποια πόλη ή αξιοθέατα).

Φροντίστε νωρίς το απόγευμα να ξέρετε την περιοχή της διανυκτέρευσης και να έχετε φτάσει εκεί 1- 2 ώρες πριν νυχτώσει. Φτάνοντας, ρωτήστε για Camping / ξενώνα / ξενοδοχείο, σε σταθμούς του αυτοκινητόδρομου ή βγαίνοντας στο πρώτο χωριό. Σχεδόν αποκλείεται να μη βρείτε αυτό που σας κάνει, σε ακτίνα 5 -20 km. Βγείτε το βράδυ πεζή και χαρείτε το μέρος. Πρόβλημα επιλογής ή εξυπηρέτησης για ύπνο κι ακόμα περισσότερο για φαγητό, θα έχετε μόνο αν φτάσετε μετά τις 9 το βράδυ!
Πρόβλημα διαθεσιμότητας ίσως υπάρξει σε μεγάλες πόλεις ή αν συμπέσετε με κάποια
διοργάνωση (έκθεση - φεστιβάλ κλπ ). Αν δεν έχετε συγκεκριμένους λόγους, απλώς ψάξτε 20-30 km πιο πέρα.
Οι προκαταβολικές κρατήσεις μπορεί να δίνουν κάποια (τελικά μόνο ψυχολογική) ασφάλεια, αλλά, σκεφτείτε τι θα γίνει αν για κάποιο λόγο(τεχνικό πρόβλημα, Η γκόμενα ή απλό hung-over), βγείτε 1 - 2 μέρες εκτός προγράμματος. Θα έχετε αλυσιδωτό πρόβλημα με όλες τις κρατήσεις και κάποιες θα είναι προ-πληρωμένες (χάλια...)
Προσωπικά, με περισσότερες από 300 ή 350 ανάλογες διανυκτερεύσεις ως τώρα, από το Palermo ως το Βόρειο Ακρωτήρι και από τη La Corunna ως την Μαύρη Θάλασσα και την Κωνσταντινούπολη (σχεδόν κάθε βράδυ αλλού), δεν θυμάμαι πάνω από 2-3 φορές, κάποια δυσκολία, (που κι αυτή εύκολα ξεπεράστηκε). Όσο για το κόστος, για 2 άτομα και 1 μηχανή, υπολογίστε 100-130€ τη μέρα, που κατεβαίνει εύκολα και κάτω από 100στάρικο. Αφήστε ανοιχτό το παράθυρο στην έκπληξη του ταξιδιού και καλά χιλιόμετρα.
Για βαριά οργάνωση με πολλές λεπτομέρειες, δείτε παρακάτω.
Για ακόμη περισσότερες λεπτομέρειες και κυρίως για κουβέντα: Παναγιώτης: panlampro@yahoo.gr

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ
Το ταξίδι είναι καθαρή διασκέδαση ή ο υπέρτατος πλούτος?
Είναι η προετοιμασία, η διαδρομή, ή ο προορισμός?
Μήπως είναι τελικά η ανάμνηση?
Είναι πάνω από όλα εκείνος ο ευρύτερος ορίζοντας που αντιλαμβάνεσαι ότι υπάρχει μόνο τη στιγμή που τον αντικρίζεις, βγαίνοντας από μια στροφή.
Και κάποιες φορές ακόμα αργότερα, σε μια ανύποπτη στιγμή συνειδητοποίησης.
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΜΕ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ:
Είναι περισσότερη ΧΑΡΑ.
Γιατί ταξιδεύεις και βλέπεις πράγματα, κινούμενος με το αγαπημένο σου μέσο, που είναι χαρά από μόνο του. Γιατί πλαγιάζεις στις στροφές, και σε κάποιες στροφές / στιγμές σου κόβεται η ανάσα.
Γιατί σε χαιρετάνε και χαιρετάς τους απέναντι, που δεν σε ξέρουν και μάλλον δεν θα τους γνωρίσεις ποτέ, κι αυτό σε κάνει να χαμογελάς, κάθε φορά έκπληκτος και κάθε φορά λίγο συγκινημένος...
Γιατί, μπορεί να μην το παραδέχεσαι, αλλά αυτό είναι ότι κοντινότερο στα παιδικά κι εφηβικά σου παιχνίδια έχεις κρατήσει...
Είναι περισσότερη ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
Γιατί η μοτοσυκλέτα είναι πρώτα από όλα ελευθερία και αμεσότερη επαφή με τα πράγματα γύρω σου.
Είναι περισσότερο ΑΓΧΟΣ.
Γιατί με τη μοτοσυκλέτα, είσαι εκ των πραγμάτων περισσότερο εκτεθειμένος σε κάθε εξωτερικό παράγοντα (καιρικές συνθήκες, κινδύνους στο δρόμο, βλάβες, κλοπές κλπσκ...) και αυτό, είναι ταυτόχρονα το αντικείμενο και το τίμημα της ελευθερίας...
Έχει κάποιες, ελάχιστες, ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ.
Εκτός από διάθεση, χρειάζεται ΧΡΟΝΟΣ, ένα στοιχειώδες BUDGET, ΒΑΣΙΚΑ ΑΓΓΛΙΚΑ και μια αξιόπιστη ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ μεσαίου κυβισμού και πάνω.
(Αν και τίποτα δεν είναι απόλυτο: στο Βόρειο Ακρωτήρι συνάντησα 2 πιτσιρικάδες με 50άρια παπιά 25ετίας, (!) που είχαν διανύσει από την Ολλανδία ως εκεί κάπου 4.000km, αποκλειστικά από δευτερεύοντες δρόμους, με τελική 40km/h και μεταφέροντας εκτός από όλα τα ρούχα που μπορείτε να φανταστείτε, πλήρη εξοπλισμό camping, γκαζιέρες κατσαρόλες κλπ. Και μισό παπί ανταλλακτικά...
Και είχαν άλλα τόσα για πίσω...
Όλα ξεκινούν ΚΑΙΡΟ ΠΡΙΝ, με την ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΟΧΟΥ.
Από ένα παιδικό απωθημένο, από μια άσχετη συζήτηση, από μια εικόνα, από μια πληροφορία για έναν αγώνα ή μια συναυλία. Η χαρά του ταξιδιού ξεκινάει με το «θα ήθελα...» και με την πρώτη γραμμή στο χάρτη. Το όνειρο αρχίζει να παίρνει σχήμα... ΟΚ, μ' αρέσει. ΘΕΛΩ! Και τώρα?
ΤΟ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ:
Διαλέγω ΠΑΡΕΑ:
Σκέφτομαι σοβαρά αν θέλω να πάω μόνος, με συνεπιβάτη ή με παρέα κι άλλων αναβατών - μοτοσυκλετών.
Μόνος,
δεν διαπραγματεύομαι με κανένα το ρυθμό μου, τα κέφια μου, την όποια αλλαγή στο σχέδιο. Είμαι μόνος με τη μοτοσυκλέτα και το δρόμο. Δεν χάνω χρόνο, (ή μάλλον, ξοδεύω το χρόνο μου όπως γουστάρω ΕΓΩ!) και αν θέλω, μπορώ να πάω πραγματικά πολύ μακριά. Έχω βέβαια «εχθρό» τη μοναξιά και τον κακό εαυτό μου...

Με συνεπιβάτη,
έχω το απόλυτο αντίδοτο στη μοναξιά, μοιράζομαι εικόνες, εντυπώσεις, συναισθήματα, μπορώ σχετικά εύκολα να συντονιστώ και να διαπραγματευτώ οποιαδήποτε αλλαγή στο σχέδιο. Μπορώ να είμαι αρκετά αποτελεσματικός και νοιώθω περισσότερη ασφάλεια αλλά και δέσμευση. Όσες μέρες διαρκεί το ταξίδι θα είμαι διαρκώς με το συνεπιβάτη μου, χωρίς εναλλακτικές, διαφυγές ή υπεκφυγές κι αυτό συχνά δεν είναι απλό. Ακόμα και «δοκιμασμένα» ζευγάρια ή φίλοι δεκαετιών, σπάνια έχουν βρεθεί συνεχώς, για μέρες 24 ώρες το 24ωρο μαζί, και αυτό μπορεί να κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις.
Με μεγαλύτερη παρέα
Τα πράγματα αλλάζουν σημαντικά. Άτομα με διαφορετικές καταβολές, διαφορετικά αιτήματα, διαφορετικά μέσα, διαφορετικές αντοχές και ανοχές, διαφορετικά γούστα και κέφια, πρέπει να συνυπάρξουν αποτελεσματικά σε μια ομάδα που καλείται να υλοποιήσει ένα κοινό πρόγραμμα (το οποίο, σε μεγάλο βαθμό θα διαμορφώνεται και εν κινήσει), χωρίς εγκατεστημένη ιεραρχία και χωρίς άλλο κίνητρο πέραν της διασκέδασης.
Θα δουλέψει?
Όποιο σενάριο και αν επιλέξετε, καλή είναι μια δοκιμή, τουλάχιστο για 2-3 μέρες στην Ελλάδα και με όσο γίνεται πληρέστερη προσομοίωση. Μόνος μπορεί να μην αντέξεις ούτε μέχρι τα Καμένα Βούρλα, για καφέ και πίσω. Αλλά και με παρέα δεν είναι απλό: Στη συνεχή συμβίωση, η γκρίνια αποκτά άλλες διαστάσεις, ο επικίνδυνος οδηγός, ο ανεξέλεγκτος πότης, ο ανίκητος χαζός, ή ο κρυφο- συμπλεγματικός ηγετίσκος, βρίσκουν ξαφνικά τον χρόνο για να ξεδιπλώσουν τα ταλέντα τους. Με την ασυμβατότητα χαρακτήρων όμως, θέλει κάτι παραπάνω από χρόνο για να βρείτε εργαλεία συνύπαρξης (και αν υπάρχουν).
Και μαζί και χώρια...
(Στο ταξίδι, όχι στο test), καλλιεργείστε και αφήστε ανοιχτό το ενδεχόμενο της ανεξάρτητης παράλληλης κίνησης (για κάποιες μέρες): Πάμε μαζί ως την πόλη Α, το πρωί χωρίζουμε και ξαναβρισκόμαστε στο ίδιο βράδυ, ή 3 μέρες αργότερα στην πόλη Β. Η αποσυμπίεση έχει συνήθως ευεργετικά αποτελέσματα. Προϋπόθεση: κάθε μοτοσυκλέτα πρέπει να μπορεί να κινείται απολύτως αυτόνομα και να μπορεί να ακολουθήσει ένα προκαθορισμένο σχέδιο (αυτόνομα οικονομικά, βασικά Αγγλικά για επικοινωνία, χάρτες, ικανότητα πλοήγησης, κατασκηνωτικά υλικά κλπ).
.....