Ωραία είναι όλα αυτά από μόνα τους αλλά για να πάμε να δούμε πως δουλευουν όλα μαζί...
Ξεχνάμε το άουτο τελείως και επιλέγουμε....
Προτεραιότητα Διαφράγματος (A
V συνήθως), επιλέγουμε εμείς το διάφραγμα, και η μηχανή επιλέγει τον κατάλληλη ταχύτητα. Έχουμε σετάρει και τα ISO από πριν
100 για ήλιο 200 400 για σκιά ή σούρωπο 800 και βάλε για νύχτα.
Τι θέλουμε να βγάλουμε? Ένα τοπίο?
Ας βάλουμε ένα f11 ή f16 πατάμε το κλείστρο ως τη μέση και βλέπουμε τι ταχύτητα μας δείνει 125 ? Μια χαρά.... Όλα εστιασμένα και καθαρά.
ΑΝ η ταχύτητα πέσει κάτω από 50 και δεν είμαι το πιο σταθερό χέρι του κόσμου η φωτογραφία δεν θα βγει καθαρή.
Τι κάνω?
Απλό ή πάω στο f8 (πιο πολύ φως αυξάνει η ταχ.) ή ρίχνω λίγα ΙSO (200 400) και έρχετε εκεί που τη θέλω.
Αν πάω στο 8 ίσως χάσω ΛΙΓΟ βάθος πεδίου, αν πάω ISO 200 400 θα χάσω λίγη λεπτομέρια.
Μπορώ να κάνω κάτι άλλο για να μη χάσω τίποτε?
Τρίποδο και καθάρισες. Η μηχανάη θα είναι σταθερή και η φωτογραφία καθαρή (όχι κουνημένη)
Ας πούμε τώρα ότι θέλω να βγάλω ένα πορτρετράκι τη Μαρούλα που ήρθε βόλτα σήμερα πρώτη μέρα.
Θέλω να θολώσω τα πίσω ώστε ν αναδείξω το αγγελικό της πρόσωπο.
Ανοίγω διάφραγμα στο 1,4? Ναι άμα θέλω να εστιάσω στην άκρη της μύτης....
f4 πιο καλά ή f5.6
Ελέγχω την ταχύτητα... Τι 8000???? Τι να αυτό????
Κόβω iςo, κλείνω κι άλλο διάφραγμα, κι ας χάσω και το θολό φόντο.
Πρέπει αν πέσω κάτω από 1000
Τι κατάφερα μ αυτά και μ αυτά?
Να έχω το έλεγχο της φωτογραφίας μου.
Τι θα δείξω, τι δεν θα δείξω, τί θ αναδείξω, πόσο καθαρή θα είναι η φωτογραφία μου και γενικά πως θέλω ν αποδώσω το θέμα μου.
Κουμάντο κάνω εγώ και αρχίζουμε πια να μιλάμε για τέχνη διότι 2 άνθρωποι σπάνια θ αποδώσουν το ίδιο θέμα με τον ίδιο τρόπο.
Όλοι οι μεγάλοι φωτογράφοι επιλέγουν
Προτεραιότητα Διαφράγματος για να δουλέψουν.
:)