User V
Μαθουσάλας member
- Δημοσιεύσεις
- 12.090
By Ωmega
Συχνό φαινόμενο σε μοτοσυκλέτες κι αυτοκίνητα το τρύπημα του ελαστικού.
Δυστυχώς η ανάγκη για ευκολία κι άμεση λύση μας ωθεί να προβούμε ή να δεχτούμε πρακτική επισκευής που δίνει λύση μεν δεν είναι όμως η ασφαλέστερη κι ενδεδειγμένη,ειδικά για μοτοσυκλέτες.
Όλοι μας το έχουμε ακούσει,κάποιοι το έχουμε χρησιμοποιήσει,άλλοι πάλι ευτυχώς το έχουμε γλιτώσει.
Φίλες και φίλοι....Το "κορδόνι".
Τόσο παλιό όσο περίπου και τα tubeless(άνευ σαμπρέλας) ελαστικά.
Πολλές σε σειρά ανθεκτικές ίνες ενωμένες και καλυμμένες με ειδική ελαστική,κολλώδη,ουσία που κατασκευάζεται για την στεγανοποίηση/αποκατάσταση των ελαστικών που έχουν τρύπα στο πέλμα ΜΟΝΟ.
Τα σουβλιά εφαρμογής του κορδονιού..
ΒΑΣΙΚΟ-ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ:
ΔΕΝ επισκευάζουμε με κορδόνι τρύπα από καρφί/βίδα σε σημείο πέραν του πέλματος των ελαστικού μας.Τα πλαϊνά είναι ευαίσθητα σημεία με άλλη δομή/ενίσχυση και ΜΟΝΟ ειδικός τεχνίτης μπορεί να κρίνει αν μικροζημιά επιδέχεται επέμβασης εσωτερικά ή πρέπει να γίνει ολική αντικατάσταση του ελαστικού.-
Χρήση του κορδονιού σε φουσκωμένο λάστιχο.
Αποτέλεσμα της διαδικασίας το φράξιμο της τρύπας και με την περιστροφή του η δημιουργία πρόσθετου κεφαλιού εσωτερικά..
Πάμε να εξηγήσουμε γιατί πρέπει να αποφεύγουμε το κορδόνι ή αν έχουμε κάνει έκτακτη επισκευή να μην το αφήνουμε μόνιμα.Ελπίζω να πιάσατε την κουβέντα του Μάστορα στο 2:14.
Καταρχήν δεν έχετε καθαρή εικόνα του εσωτερικού του ελαστικού.Το όποιο αντικείμενο από το πάτημα μπορεί να έχει δημιουργήσει εσωτερικά κάτι παραπάνω από ότι εξωτερικά.Σκίσιμο,αποκόλληση κομματιού ή και φούσκωμα.
Η καλύτερη επισκευή γίνεται εκ των έσω.Η μικρές τρύπες κλείνουν με τρίψιμο/κόλλα και ψυχρό *μπάλωμα.Η μεγαλύτερες με τρίψιμο/κόλλα και *μανιτάρι εσωτερικά.
*απλό ψυχρό μπάλωμα
*μανιτάρι
Δεν είναι σωστό το κορδόνι διότι το σουβλί αρχικά και η "βελόνα" τοποθέτησης κατόπιν ανοίγουν παραπάνω την τρύπα και προξενούν ζημιά στα λινά του ελαστικού.Πέραν του μεγαλύτερου ανοίγματος σπρώχνουμε τα σύρματα προς τα μέσα.Λάθος.
Παλιότερα 1990 θυμάμαι και το εσωτερικό θερμό μπάλωμα με τρίψιμο/κόλλα/μαύρο υλικό,που έλιωνε κάτω από πρεσο"σίδερο" για ελαστικά. Γινόταν ένα με το ελαστικό.
Δεν γνωρίζω αν σήμερα γίνεται.Ισως να προτιμούνται τα ελαστικά αυτοκινήτων λόγω ίσιας μεγάλης επιφάνειας..
ΔΕΝ ξεχνάμε να ζυγοσταθμίσουμε το επισκευασμένο ελαστικό.
Μοτοσυκλέτα ή αυτοκίνητο,μην κάνετε εκπτώσεις στην ασφάλειά σας.
Υ.Γ. 1)Τυχόν νεότερες τεχνικές ή διορθώσεις του παραπάνω επιβάλλεται να γραφούν..
2)Το θέμα είναι άκρως σοβαρό και δεν προσφέρεται για σπαμ.
Ευχαριστώ.
Συχνό φαινόμενο σε μοτοσυκλέτες κι αυτοκίνητα το τρύπημα του ελαστικού.
Δυστυχώς η ανάγκη για ευκολία κι άμεση λύση μας ωθεί να προβούμε ή να δεχτούμε πρακτική επισκευής που δίνει λύση μεν δεν είναι όμως η ασφαλέστερη κι ενδεδειγμένη,ειδικά για μοτοσυκλέτες.
Όλοι μας το έχουμε ακούσει,κάποιοι το έχουμε χρησιμοποιήσει,άλλοι πάλι ευτυχώς το έχουμε γλιτώσει.
Φίλες και φίλοι....Το "κορδόνι".
Τόσο παλιό όσο περίπου και τα tubeless(άνευ σαμπρέλας) ελαστικά.
Πολλές σε σειρά ανθεκτικές ίνες ενωμένες και καλυμμένες με ειδική ελαστική,κολλώδη,ουσία που κατασκευάζεται για την στεγανοποίηση/αποκατάσταση των ελαστικών που έχουν τρύπα στο πέλμα ΜΟΝΟ.
Τα σουβλιά εφαρμογής του κορδονιού..
ΒΑΣΙΚΟ-ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ:
ΔΕΝ επισκευάζουμε με κορδόνι τρύπα από καρφί/βίδα σε σημείο πέραν του πέλματος των ελαστικού μας.Τα πλαϊνά είναι ευαίσθητα σημεία με άλλη δομή/ενίσχυση και ΜΟΝΟ ειδικός τεχνίτης μπορεί να κρίνει αν μικροζημιά επιδέχεται επέμβασης εσωτερικά ή πρέπει να γίνει ολική αντικατάσταση του ελαστικού.-
Χρήση του κορδονιού σε φουσκωμένο λάστιχο.
Αποτέλεσμα της διαδικασίας το φράξιμο της τρύπας και με την περιστροφή του η δημιουργία πρόσθετου κεφαλιού εσωτερικά..
Πάμε να εξηγήσουμε γιατί πρέπει να αποφεύγουμε το κορδόνι ή αν έχουμε κάνει έκτακτη επισκευή να μην το αφήνουμε μόνιμα.Ελπίζω να πιάσατε την κουβέντα του Μάστορα στο 2:14.
Καταρχήν δεν έχετε καθαρή εικόνα του εσωτερικού του ελαστικού.Το όποιο αντικείμενο από το πάτημα μπορεί να έχει δημιουργήσει εσωτερικά κάτι παραπάνω από ότι εξωτερικά.Σκίσιμο,αποκόλληση κομματιού ή και φούσκωμα.
Η καλύτερη επισκευή γίνεται εκ των έσω.Η μικρές τρύπες κλείνουν με τρίψιμο/κόλλα και ψυχρό *μπάλωμα.Η μεγαλύτερες με τρίψιμο/κόλλα και *μανιτάρι εσωτερικά.
*απλό ψυχρό μπάλωμα
*μανιτάρι
Δεν είναι σωστό το κορδόνι διότι το σουβλί αρχικά και η "βελόνα" τοποθέτησης κατόπιν ανοίγουν παραπάνω την τρύπα και προξενούν ζημιά στα λινά του ελαστικού.Πέραν του μεγαλύτερου ανοίγματος σπρώχνουμε τα σύρματα προς τα μέσα.Λάθος.
Παλιότερα 1990 θυμάμαι και το εσωτερικό θερμό μπάλωμα με τρίψιμο/κόλλα/μαύρο υλικό,που έλιωνε κάτω από πρεσο"σίδερο" για ελαστικά. Γινόταν ένα με το ελαστικό.
Δεν γνωρίζω αν σήμερα γίνεται.Ισως να προτιμούνται τα ελαστικά αυτοκινήτων λόγω ίσιας μεγάλης επιφάνειας..
ΔΕΝ ξεχνάμε να ζυγοσταθμίσουμε το επισκευασμένο ελαστικό.
Μοτοσυκλέτα ή αυτοκίνητο,μην κάνετε εκπτώσεις στην ασφάλειά σας.
Υ.Γ. 1)Τυχόν νεότερες τεχνικές ή διορθώσεις του παραπάνω επιβάλλεται να γραφούν..
2)Το θέμα είναι άκρως σοβαρό και δεν προσφέρεται για σπαμ.
Ευχαριστώ.