- Δημοσιεύσεις
- 26.526
- Ηλικία
- 62
- Περιοχή
- Αγρινιο
- Μοτοσυκλέτα
-
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
- Όνομα
- ΜΙΧΑΛΗΣ
- Περιοχή
- ΑΓΡΙΝΙΟ
ΠΕΝΤΕ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ ΠΟΥ “ΧΑΘΗΚΑΝ”
Ποιες μοτοσυκλέτες εξαφανίστηκαν… και ποιες τις αντικατέστησαν;
Τα τελευταία χρόνια βιώνουμε μια επιταχυνόμενη διαδικασία αλλαγών στον κόσμο της μοτοσυκλέτας. Νέες κατηγορίες εμφανίζονται και άλλες απλά χάνονται, ενώ και αυτές που παραμένουν, μετασχηματίζονται με γοργούς ρυθμούς. Αυτό προκαλεί μια σύγχυση, ειδικά στους παλαιότερους αναβάτες που είχαν συνηθίσει σε διαφορετικές, πιο σταθερές και παγιωμένες καταστάσεις. Eπί της ουσίας, όμως, αυτό που αλλάζει δεν είναι οι ανάγκες των αναβατών αλλά η προσέγγιση που επιλέγουν οι κατασκευαστές για να τις ικανοποιήσουν. Κείμενο: Κώστας ΓαμβρούληςΓιατί αλλάζουν οι κατηγορίες; Το θέμα είναι πολυπαραγοντικό και πέραν των προφανών αιτιάσεων που έχουν να κάνουν με την τεχνολογική εξέλιξη, αποδίδεται επίσης και σε λόγους που δεν έχουν άμεση σχέση με τη μοτοσυκλέτα.
Οικονομικές και κοινωνικές ανακατατάξεις μπορούν κάλλιστα και με έμμεσο τρόπο να επηρεάσουν τις καταστάσεις στους δύο τροχούς, ενώ και τα περιβαλλοντικά ζητήματα λειτούργησαν καταλυτικά στην διαμόρφωση της μοτοσυκλέτας στο σήμερα.
TOTE: Άλλες μοτοσυκλέτες, άλλες κατηγορίες, άλλος κόσμος…
Το σίγουρο πάντως είναι ότι οι κατασκευάστριες δεν αποτελούν χρηματοδοτούμενες ΜΚΟ ή ευαγή ιδρύματα και αποσκοπούν στο κέρδος, οπότε διαμορφώνουν τη γκάμα τους με τρόπο τέτοιο ώστε να ανταποκρίνεται στις τρέχουσες απαιτήσεις και στα θέλω των αναβατών.
Να είστε σίγουροι επίσης ότι αναλύουν την αγορά και όλες τις συνισταμένες που την επηρεάζουν, οπότε είναι σε θέση να γνωρίζουν το τι θέλουμε πριν αυτό το «θέλω» αποκρυσταλλωθεί πλήρως στο μυαλό μας.
Το ζήτημα με τους μοτοσυκλετιστές βέβαια, είναι ότι δεν αποτελούν ένα target group που «τσιμπά» εύκολα στη δημιουργία επίπλαστων αναγκών, όπως συμβαίνει κατά κόρον σε άλλα καταναλωτικά προϊόντα, και ο χώρος των δύο τροχών βρίθει από ναυαγισμένες προσπάθειες εταιριών που επιχείρησαν κάτι τέτοιο.
Η μοτοσυκλέτα είναι μια από τις λίγες περιπτώσεις, όπου υπάρχει μια ειλικρίνεια και μια διαφάνεια στις σχέσεις πελατειακής βάσης και κατασκευαστών. Η πελατειακή βάση ορίζει τις ανάγκες και οι κατασκευάστριες σπεύδουν να ανταποκριθούν, όχι το αντίστροφο.
ΤΩΡΑ: … μοτοσυκλέτες “αγνώριστες”, διαφορετικής φιλοσοφίας και επιδόσεων
Με αυτά τα δεδομένα, λοιπόν, η διαμόρφωση των κατηγοριών υπαγορεύεται πρωτίστως από τους αναβάτες και μιλάμε φυσικά για την πλειοψηφία αυτών και όχι για τις απαιτήσεις μικρών ομάδων με ιδιαίτερα γούστα.
Το ότι τα Adventure μοντέλα έφτασαν τους 160+ ίππους και τα 250 κιλά για παράδειγμα, δεν το αποφάσισαν οι εταιρίες. Το αποφάσισε το αγοραστικό κοινό, με τη χρήση που επιφύλασσε στις μοτοσυκλέτες της συγκεκριμένης κατηγορίας, ακόμα και αν η χρήση αυτή ήταν αποκλειστικά το «φλεξάρισμα» (μαθαίνουμε και τη σύγχρονη αργκό…) έξω από τις καφετέριες. Οι κατασκευάστριες ανταποκρίθηκαν.
Μετά από αυτές τις διευκρινήσεις, ας δούμε λοιπόν ποιες κατηγορίες μας «αποχαιρέτησαν» και ποια μοντέλα του σήμερα έχουν αναλάβει τον ρόλο των αντικαταστατών.
Κατηγορία Sport Touring
Kάποτε αποτελούσαν μια πολύ δημοφιλή κατηγορία μοτοσυκλετών, στις μέρες μας όμως «ψάχνεις με το τουφέκι» να βρεις έναν αντιπροσωπευτικό δείγμα που να συνεχίζεται η παραγωγή του. Για την ιστορία, το BMW R1250RS είναι ίσως «ο τελευταίος των Μοϊκανών».TOTE: Από το Honda VFR800 των 110 ίππων…
Η ιδανική χρήση της κατηγορίας αυτής, περιγράφεται από τον συνδυασμό των λέξεων στην ονομασία της, δηλαδή συνδυασμός sport οδήγησης και ταξιδιωτικών δυνατοτήτων, χωρίς όμως την απολυτότητα (και τους περιορισμούς) που παρουσίαζαν τα superbikes και τα αμιγώς τουριστικά μοντέλα.
TΩΡΑ: … στη Ducati Multistrada V4 των 160 ίππων
Στο σήμερα, οι μοτοσυκλέτες που μπορούν να ανταποκριθούν ιδανικά σε αυτά τα ζητούμενα, είναι τα Crossover μοντέλα, όπως τα Kawasaki Vesrys, Υamaha Tracer, BMW S1000XR / F900XR, Ducati Multistrada.
Με τροχούς 17 ιντσών και ασφάλτινα ελαστικά, ισχυρούς κινητήρες, «γρήγορη» γεωμετρία και στήσιμο street φιλοσοφίας, λειτουργούν μια χαρά σε ό,τι αφορά το sport σκέλος, ενώ η καλή προστασία, οι άνετοι χώροι για δύο και η δυνατότητα φορτώματος με αποσκευές, ανταποκρίνονται στο touring σκέλος.
Κατηγορία Μονοκύλινδρων On–Off
Λατρεμένη κατηγορία στην Ελλάδα και όχι τυχαία. Προσιτά και οικονομικά στη χρήση τα μονοκύλινδρα ψευδοεντούρο, με μια αναλογία δυνατοτήτων μεταξύ ασφάλτου και χώματος που ποτέ δεν έπεφτε κάτω από το 80:20, τα μοντέλα αυτά ήταν το αντίστοιχο του ελβετικού σουγιά για τις προκλήσεις των δρόμων στην χώρας μας.Πόλη; Ναι. Ταξίδι εθνική; Ναι. Στροφιλίκι; Ναι. «Βομβαρδισμένο» και τρελής χάραξης στροφιλίκι; Ναι. Χωματόδρομοι; Ναι.
ΤΟΤΕ: Aπό τα πολυχρηστικά μονοκύλινδρα Yamaha XT600E και Honda NX650 Dominator…
Μπορεί να μην απέδιδαν κορυφαία σε όλα αυτά τα πεδία, αλλά σίγουρα τα κατάφερναν αρκετά καλά και την προσαρμοστικότητα τους αυτή δεν μπορούσε να την πλησιάσει καμία άλλη κατηγορία μοτοσυκλετών.
Δυστυχώς, οι ολοένα και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων, εξαφάνισαν τους μονοκύλινδρους κινητήρες, στερώντας ένα από τα βασικότερα χαρακτηριστικά των μοντέλων αυτών.
ΤΩΡΑ: … στο δικύλινδρο και πιο “στρητάδικο” Honda CB500X
Ωστόσο αυτή η πολυχρηστική φιλοσοφία στις μέρες μας, εκφράζεται επάξια από μοντέλα όπως το Honda CB500X και δεν είναι καθόλου τυχαίο το ότι το συγκεκριμένο μοντέλο αναδείχθηκε ως best seller στην Ελλάδα για το 2020.
Γιατί οι κατηγορίες αλλάζουν αλλά το οδικό δίκτυο της χώρας μας παραμένει το ίδιο! Με την προσθήκη μάλιστα ανάλογων προτάσεων από την Voge και την Daytona, οι επιλογές στην κατηγορία έχουν αυξηθεί.
Συνεχιζεται.....
Πηγη https://motorbike.gr