Ιδρύεται Εθνικός Φορέας Οδικής Ασφάλειας

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.518
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Ιδρύεται Εθνικός Φορέας Οδικής Ασφάλειας​

Στόχος να αποτελέσει το βασικό όργανο των δράσεων που αφορούν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας
Εθνικός Φορέας Ασφάλειας


Η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τον τομέα των Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, εξήγγειλε την Τετάρτη 18 Οκτωβρίου, την ίδρυση Εθνικού Φορέα Οδικής Ασφάλειας, στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής.
Όπως έκανε γνωστό η Υφυπουργός, ο Εθνικός Φορέας θα αποτελέσει το βασικό όργανο των δράσεων που αφορούν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας και επεσήμανε ότι το προσεχές χρονικό διάστημα θα αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία για την Οδική Ασφάλεια, που θα βασίζεται στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας της Υφυπουργού Μεταφορών και Υποδομών:
"Είναι σημαντικό για μένα να συμμετέχω στις εργασίες της Μόνιμης Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια στη Βουλή, πολλώ δε μάλλον ως αρμόδια Υφυπουργός Μεταφορών. Η Οδική Ασφάλεια όπως πιθανότατα γνωρίζετε αποτελεί προτεραιότητα της Κυβέρνησης, αλλά και προσωπικά του πρωθυπουργού μας, Κυριάκου Μητσοτάκη. Προέρχομαι από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, το νομό Αχαΐας όπου οι επιπτώσεις των τροχαίων συμβάντων είναι αισθητές σε όλη την τοπική κοινωνία. Είναι πεποίθησή μου ότι θα χρειαστεί να παλέψουμε με πολύ μεγάλα προβλήματα όπως η συνήθεια, η άγνοια και οι ελλιπείς υποδομές. Η βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας περνάει μέσα από 3 παράγοντες: Παιδεία, Αστυνόμευση, Υποδομές.

Η Κυβερνητική Επιτροπή που ενεργοποιήθηκε εκ νέου με πρωτοβουλία μου περιλαμβάνει με βάση το ΦΕΚ ίδρυσής της, ομόλογούς μου από όλα τα συναρμόδια υπουργεία (Προστασίας του Πολίτη, Υγείας, Εσωτερικών, Παιδείας, Ψηφιακής Διακυβέρνησης). Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα προχωρήσουμε από κοινού με γοργά βήματα στην εφαρμογή του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας. Επιτρέψτε μου να μοιραστώ μαζί σας κάποια βασικά στοιχεία:
  • Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανέπτυξε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021 – 2030, με την επιστημονική υποστήριξη του Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
  • Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο αφορά στον καθορισμό, στην εφαρμογή και στην παρακολούθηση των απαραίτητων δράσεων για τη δραστική μείωση του αριθμού των νεκρών και τραυματιών σε οδικά ατυχήματα.
  • Η ανάπτυξη του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας βασίστηκε σε όλες τις νέες διεθνείς εξελίξεις, στη λεπτομερή ανάλυση των δυνατοτήτων της ελληνικής πραγματικότητας καθώς και στη συστηματική ευρεία διαβούλευση.
  • Δεδομένων των αρχών του Οράματος Μηδέν και της Προσέγγισης του Ασφαλούς Συστήματος, υιοθετήθηκε νέα ολιστική προσέγγιση της ασφάλειας του συστήματος οδικών μεταφορών στην Ελλάδα για τη δεκαετία 2021 – 2030 με απώτερο στόχο την επίτευξη του φιλόδοξου οράματος για μηδέν νεκρούς στα ατυχήματα έως το 2050.
  • Ο υψηλότερος δείκτης επικινδυνότητας για τους οδηγούς εντοπίζεται στα επιβατικά αυτοκίνητα ηλικίας άνω των 20 ετών – περίπου 4 φορές υψηλότερος σε σύγκριση με τα νεότερα επιβατικά αυτοκίνητα.
  • Οι άνδρες οδηγοί παρουσιάζουν 4,6 φορές υψηλότερο δείκτη επικινδυνότητας σε σύγκριση με τις γυναίκες οδηγούς.
  • Οι ηλικιωμένοι και οι νέοι οδηγοί έχουν 1,6 φορές και 1,3 φορές υψηλότερο δείκτη επικινδυνότητας σε σύγκριση με τους οδηγούς ηλικίας 35 – 54 ετών.
Βασικοί Δείκτες Επίδοσης Οδικής Ασφάλειας
ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ

Στο αστικό δίκτυο, παρατηρείται το χαμηλότερο ποσοστό οχημάτων που κινείται εντός των ορίων ταχύτητας
ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ
Ο δείκτης επίδοσης χρήσης κινητού τηλεφώνου είναι αυξημένος στο αστικό δίκτυο (8,3%) σε σύγκριση με τους αυτοκινητοδρόμους (6,9%) και το υπεραστικό οδικό δίκτυο (5,9%).

ΖΩΝΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Η χρήση ζώνης από τους επιβάτες πίσω θέσεων ΙΧ είναι πολύ χαμηλότερη (55,8% - ΕΕ: 75,3%) συγκριτικά με τους επιβάτες μπροστινών θέσεων (65,0% - ΕΕ: 92,0%).
ΚΡΑΝΟΣ
Η χρήση κράνους από τους επιβάτες των μοτοσυκλετών είναι πολύ χαμηλότερη σε σχέση με τους οδηγούς μοτοσυκλετών, σε όλους τους τύπους οδού. (Οδηγός 80,3% - ΕΕ: 96,9%, Επιβάτης: 65,5% - ΕΕ: 94,7%).
Κύριες Δράσεις
Θεσμικές Δράσεις

  • Αυτοματοποίηση Συστήματος Διαχείρισης Παραβάσεων (πλήρης και απρόσκοπτη ψηφιακή σύνδεση με gov.gr)
  • Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (χαμηλά πρόστιμα – συχνοί έλεγχοι, υπότροποι)
  • Εθνικός Φορέας Οδικής Ασφάλειας (Προϋπολογισμός, Παρατηρητήριο, Επικοινωνία)
  • Επιμέρους Δράσεις - Εντατικοποίηση και παρακολούθηση αστυνόμευσης
  • Επεμβάσεις στις Πόλεις (30 χλμ./ώρα όριο ταχύτητας, ΣΒΑΚ και ασφάλεια)
  • Βελτιώσεις στο Υπεραστικό Δίκτυο (Συντήρηση, μέτρα χαμηλού κόστους)
Συστηματική Παρακολούθηση Δράσεων και Επιδόσεων (Λογοδοσία)
Ολοκληρωμένο σύστημα για την παρακολούθηση της εφαρμογής των δράσεων οδικής ασφάλειας και την αξιολόγηση των επιδόσεων οδικής ασφάλειας:
  • Παρακολούθηση της εφαρμογής των δράσεων οδικής ασφάλειας, όπως ορίζονται στο Στρατηγικό Σχέδιο (προϋπολογισμός, χρονοδιάγραμμα, κτλ.).
  • Παρακολούθηση της επίδοσης της οδικής ασφάλειας ως προς τους στόχους που έχουν τεθεί στο Στρατηγικό Σχέδιο.
  • Μακροπρόθεσμοι και μεσοπρόθεσμοι στόχοι για τη μείωση των παθόντων σε οδικά ατυχήματα.
  • Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των μέτρων οδικής ασφάλειας συγκρίνοντας τις επιδόσεις οδικής ασφάλειας πριν και μετά την εφαρμογή τους
Βασικοί μας στόχοι το επόμενο διάστημα είναι:
  1. Να προχωρήσουμε σε νομοθετική πρωτοβουλία για την Οδική Ασφάλεια που θα βασίζεται στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο.
  2. Να ιδρύσουμε τον Εθνικό Φορέα Οδικής Ασφάλειας που θα αποτελέσει το βασικό όργανο των δράσεων και να εξασφαλίσουμε τους πόρους χρηματοδότησής του.
Θα καταγράψω με ενδιαφέρον και θα αξιολογήσω προσεκτικά όσα έχετε να προσθέσετε σχετικά. Ευχαριστώ"

Πηγη www.motomag.gr
 

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
Μου αρέσει που γράφουν στην αρχή για την παιδεία και μετά στους επιμέρους στόχους δεν αναφέρεται τίποτα σχετικό. Για μένα τα υπερβολικά πρόστιμα δεν λένε και τίποτα. Αλλά πρέπει να υπάρχουν έστω και ως ποσοστά με δείκτη το πραγματικό εισόδημα. Οι σοβαρές παραβάσεις πρέπει να συνεπάγονται αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος και της άδειας οδήγησης και υποχρεωτική παρακολούθηση σχολείου κυκλοφοριακής αγωγής που θα περιλαμβάνει και επίσκεψη σε Τμήμα ΤΕΠ με συχνά τροχαία δυστυχήματα, για να πάρεις πίσω την άδεια και το δίπλωμα. Στα σχολεία εννοείται θα υπάρχει τέτοιο μάθημα με βαθμολόγηση και εννοείται εκδρομη- επίσκεψη σε ΤΕΠ.

Αλλά εδώ θέλουνε να καταργήσουν τα θρησκευτικά που αφορούν το πιο σημαντικό στόχο σε αυτόν τον μάταιο τούτο κόσμο που είναι η σωτηρία της ψυχής, με την κυκλοφοριακή αγωγή θα ασχολούνται οι δάσκαλοι?

Στο μάθημα βέβαια σεξουαλικής "ελευθερίας" εκεί είμαστε πρώτοι, μη χάσουμε!!!

Επίσης θα πρέπει να αφαιρείται η άδεια όταν θα έχεις ατυχημα με υπαιτιότητα λόγω σοβαρής παράβασης.

Sent from my X19 using Tapatalk
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.496
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Όταν ακούς ίδρυση φορέα ή επιτροπής για επίλυση προβλημάτων είναι σίγουρο ότι στο τέλος τίποτα δεν θα γίνει.
Στο τελος θα κανουν και μια επιτροπη να βολευτουν οσοι εμειναν εξω απο τον φορεα.

Δεν ειμαι αισιοδοξος αλλα ελπιζω να κανουν κατι γιατι η κατασταση εχει ξεφυγει.
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.291
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
.... αλλα ελπιζω να κανουν κατι γιατι η κατασταση εχει ξεφυγει.

Νόμοι και διατάξεις υπάρχουν απλώς δεν τηρούνται οπότε νομίζω πως χρειάζεται νέα επιτροπη με θέμα ... γιατί δεν μπορούν να επιβληθούν έστω στις σοβαρές οφθαλμοφανεις παραβάσεις. cdefghigi
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.496
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Νόμοι και διατάξεις υπάρχουν απλώς δεν τηρούνται οπότε νομίζω πως χρειάζεται νέα επιτροπη με θέμα ... γιατί δεν μπορούν να επιβληθούν έστω στις σοβαρές οφθαλμοφανεις παραβάσεις. cdefghigi

Γιατι αν επιβαλοταν δεν θα χρειαζοταν δεκα επιτροπες και θα μεναν ανεργοι.
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.168
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Νόμοι και διατάξεις υπάρχουν απλώς δεν τηρούνται οπότε νομίζω πως χρειάζεται νέα επιτροπη με θέμα ... γιατί δεν μπορούν να επιβληθούν έστω στις σοβαρές οφθαλμοφανεις παραβάσεις. cdefghigi
Είμαι διαθέσιμος

Στάλθηκε από το SM-N975F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

wheelboy

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
3.836
Μοτοσυκλέτα
Multistrada 1200s DVT
Όνομα
Yannis
Περιοχή
Ελευσίνα
Είμαι διαθέσιμος

Στάλθηκε από το SM-N975F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Εσύ επειδή θα την Γκαμισει την ΜπουφανΑ θα ζητήσουμε να εξαιρεθείς…

Tooth Tooth Tooth
 

angelthing

member
Δημοσιεύσεις
1.673
Μοτοσυκλέτα
F700GS, CRF300L
Όνομα
Angelos
Όταν ακούς ίδρυση φορέα ή επιτροπής για επίλυση προβλημάτων είναι σίγουρο ότι στο τέλος τίποτα δεν θα γίνει.

Δυστυχώς πλέον αυτής της άποψης είμαι και εγώ για τα πάντα ........
Μια ουσιαστική και εξακολουθητική εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας θεωρώ πως θα έκανε τη διαφορά.
Αν λάμβανε χώρα δε χωρίς τις συνήθεις τυμπανοκρουσίες, ακόμα περισσότερο !
 
Top Bottom