Δεν έχω γνωρίσει κάποιον που να παίρνει το ίδιο άνετα τις δεξιές και τις αριστερές στροφές. Οι περισσότεροι έχουν μια προτίμηση με την πλειοψηφία να νιώθει άνετα με τις αριστερές στροφές (κι εγώ δηλαδή αυτές προτιμώ). Κάθισα λοιπόν και το έψαξα προσπαθώντας να καταλάβω γιατί κι έχω βρει τις εξής θεωρίες:
- Η πρώτη είναι πως επειδή είμαστε σε χώρα που οδηγάμε δεξιά, νιώθουμε άνετα στις αριστερές στροφές οπότε το αντίστροφο συμβαίνει στις χώρες που οδηγούν “ανάποδα”. Αυτό έχει μια δόση αλήθειας. Φανταστείτε να ανεβαινετε ή να κατεβαίνετε ένα βουνό. Οδηγώντας στην δεξιά πλευρά έχουμε ορατότητα καλύτερη στις αριστερές στροφές ενώ οι δεξιές είναι “τυφλές” ή τέλος παντων δεν έχουμε το ίδιο εύρος ορατότητας, κάτι που δημιουργεί μεγαλύτερη ανασφάλεια. Αν οδηγούσαμε στην άλλη πλευρά θα είχαμε το αντίστροφο.
- Η δεύτερη θεωρία λέει πως επειδή στη μηχανή το δεξί χέρι είναι πάνω στο γκάζι/φρένο, γέρνοντας δεξιά νιώθουμε να λυγίζουμε τον αγκώνα και να έρχεται πιο κοντά η δεξιά πλευρά του τιμονιού, κάνοντάς μας να νιώθουμε δυσκολία ελέγχου της μοτο σε σχέση με τις αριστερές στροφές που το δεξί χέρι απομακρύνεται κι είναι πιο εύκολο να πειραξεις γκάζι/φρένο.
- Υπάρχει τέλος η θεωρία των δεξιόχειρων/αριστερόχειρων που λέει πως το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων είναι δεξιόχειρες, περίπου το 80%-90% και σ αυτό οφείλεται η πλειοψηφία των προτιμήσεων. Όσοι είναι δεξιόχειρες και παίζουν μπάλα, έχουν στο αριστερό πόδι καλύτερο κοντρόλ, προτιμούν δηλαδή να στηρίζονται στο δεξί (αν δεν παιζεις μπάλα, σκέψου να παίζεις “κουτσό”!). Αυτό σε συνδυασμό με το ότι το δεξί πόδι στη μηχανή είναι σε κατάσταση ετοιμότητας -συνήθως- πάνω στο πίσω φρένο, δημιουργεί μια ανασφάλεια στις δεξιές στροφές.
Παραλλαγή αυτής της θεωρίας λέει πως όταν πέφτουμε, τείνουμε να προστατεύουμε τα περισσότερο ευαίσθητα μέρη μας κι επειδή η δεξιά μας πλευρά είναι η “καλή” (στους δεξιόχειρες), στις δεξιές στροφές νιώθουμε πως κινδυνεύει περισσότερο γι αυτό και νιώθουμε “κουμπωμένοι”.
Για τον εαυτό μου έχω καταλήξει πως η προτίμησή μου στις αριστερές στροφές οφείλεται -περισσοτερο- στην ανασφάλειά μου να κινήσω/παίξω με το δεξί μου πόδι. Αυτό το ανακάλυψα όταν κατέβαινα φουρκέτες με το ποδήλατο. Στο ποδήλατο, όταν κατεβαίνεις φουρκέτες αριστερές σηκώνεις το αριστερό πετάλι ψηλά και αντίστοιχα στις δεξιές το δεξί μην τυχόν και βρει/ξυσει ασφαλτο. Όταν σήκωνα το δεξί πόδι/πετάλι κι έμπαινα στη στροφή, μ’ έπιανε η ανασφάλεια.
Για σας τι ισχύει? Προτιμάτε τις αριστερές, τις δεξιές ή όλα είναι μια ακόμα στροφή?
- Η πρώτη είναι πως επειδή είμαστε σε χώρα που οδηγάμε δεξιά, νιώθουμε άνετα στις αριστερές στροφές οπότε το αντίστροφο συμβαίνει στις χώρες που οδηγούν “ανάποδα”. Αυτό έχει μια δόση αλήθειας. Φανταστείτε να ανεβαινετε ή να κατεβαίνετε ένα βουνό. Οδηγώντας στην δεξιά πλευρά έχουμε ορατότητα καλύτερη στις αριστερές στροφές ενώ οι δεξιές είναι “τυφλές” ή τέλος παντων δεν έχουμε το ίδιο εύρος ορατότητας, κάτι που δημιουργεί μεγαλύτερη ανασφάλεια. Αν οδηγούσαμε στην άλλη πλευρά θα είχαμε το αντίστροφο.
- Η δεύτερη θεωρία λέει πως επειδή στη μηχανή το δεξί χέρι είναι πάνω στο γκάζι/φρένο, γέρνοντας δεξιά νιώθουμε να λυγίζουμε τον αγκώνα και να έρχεται πιο κοντά η δεξιά πλευρά του τιμονιού, κάνοντάς μας να νιώθουμε δυσκολία ελέγχου της μοτο σε σχέση με τις αριστερές στροφές που το δεξί χέρι απομακρύνεται κι είναι πιο εύκολο να πειραξεις γκάζι/φρένο.
- Υπάρχει τέλος η θεωρία των δεξιόχειρων/αριστερόχειρων που λέει πως το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων είναι δεξιόχειρες, περίπου το 80%-90% και σ αυτό οφείλεται η πλειοψηφία των προτιμήσεων. Όσοι είναι δεξιόχειρες και παίζουν μπάλα, έχουν στο αριστερό πόδι καλύτερο κοντρόλ, προτιμούν δηλαδή να στηρίζονται στο δεξί (αν δεν παιζεις μπάλα, σκέψου να παίζεις “κουτσό”!). Αυτό σε συνδυασμό με το ότι το δεξί πόδι στη μηχανή είναι σε κατάσταση ετοιμότητας -συνήθως- πάνω στο πίσω φρένο, δημιουργεί μια ανασφάλεια στις δεξιές στροφές.
Παραλλαγή αυτής της θεωρίας λέει πως όταν πέφτουμε, τείνουμε να προστατεύουμε τα περισσότερο ευαίσθητα μέρη μας κι επειδή η δεξιά μας πλευρά είναι η “καλή” (στους δεξιόχειρες), στις δεξιές στροφές νιώθουμε πως κινδυνεύει περισσότερο γι αυτό και νιώθουμε “κουμπωμένοι”.
Για τον εαυτό μου έχω καταλήξει πως η προτίμησή μου στις αριστερές στροφές οφείλεται -περισσοτερο- στην ανασφάλειά μου να κινήσω/παίξω με το δεξί μου πόδι. Αυτό το ανακάλυψα όταν κατέβαινα φουρκέτες με το ποδήλατο. Στο ποδήλατο, όταν κατεβαίνεις φουρκέτες αριστερές σηκώνεις το αριστερό πετάλι ψηλά και αντίστοιχα στις δεξιές το δεξί μην τυχόν και βρει/ξυσει ασφαλτο. Όταν σήκωνα το δεξί πόδι/πετάλι κι έμπαινα στη στροφή, μ’ έπιανε η ανασφάλεια.
Για σας τι ισχύει? Προτιμάτε τις αριστερές, τις δεξιές ή όλα είναι μια ακόμα στροφή?