Έρχονται τα φώτα laser και στις μοτοσυκλέτες;

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.466
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Έρχονται τα φώτα laser και στις μοτοσυκλέτες;​

8ca35124ff1915a98b4a640b6b993f56_XL.jpg

Yamaha και Honda φαίνεται να ερευνούν μία τεχνολογία που μπορεί να φέρει ένα είδος επανάστασης, στα φώτα των μοτοσυκλετών όπως τα ξέρουμε.
Μετά την επέλαση των LED, το επόμενο βήμα είναι το laser; Φαίνεται ότι τουλάχιστον δύο μάρκες έχουν ιδές και δουλεύουν σε αντίστοιχα projects -οι Yamaha και Honda. Τις τελευταίες ώρες, κυκλοφόρησαν σχέδια από την Yamaha, που αποκαλύπτουν πως η μάρκα σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τα laser και τις ιδιαιτερότητες τους, για τα φώτα της μοτοσυκλέτας.

Ποια είναι μια πολύ βασική αλλαγή, σε μορφή επανάστασης θα λέγαμε, που μπορεί να φέρει η τενολογία LED; Το ότι από μία μονάδα φωτισμού, μπορείς να λειτουργήσεις ΟΛΑ τα φωτιστικά σώματα της μοτοσυκλέτας. Αρκεί να έχεις μία σειρά από οπτικές ίνες, που θα μεταφέρουν την φωτεινή δέσμη από την μονάδα δημιουργίας της, στα φωτιστικά εμπρός και πίσω.

Αυτή η φιλοσοφία φαίνεται και στα σχέδια της Yamaha αλλά και της Honda: Η μονάδα παραγωγής φωτός είναι κεντρικά στην μοτοσυκλέτα, ενώ οι δέσμες μεταφέρονται με τις κατάλληλες ίνες, εμπρός και πίσω. Φυσικά, θα υπάρχουν μέσα ώστε να ενεργοποιείται η ανάλογη δέσμη, όταν απαιτείται: Για τα φώτα διασταυρώσεως και τον πίσω φωτισμό, η κεντρική παραγωγή φωτός είναι ιδανική, για τα «μεγάλα» και τα φώτα στοπ, θα προβλεφθεί ανάλογος μηχανισμός.

Το τεχνικό σχέδιο της Yamaha, που παρουσιάζει την κεντρικά τοποθετημένη μονάδα laser και τις οπτικές ίνες, που θα φτάνουν εμπρός και πίσω.
Η χρήση των μονάδων laser και των οπτικών ινών, για την εξασφάλιση φωτισμού στις μοτοσυκλέτες, μπορεί να αλλάξει παντελώς όσα ξέρουμε μέχρι τώρα για τα φώτα. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω θα γίνουν απλά κάτοπτρα, που θα διαχειρίζονται την δέσμη laser και θα την απο-εστιάζουν, για να φωτίζουν κατάλληλα το οδόστρωμα.

Παράλληλα, χάρη στις οπτικές ίνες, μία δέσμη μπορεί να μεταφέρεται και σε άλλα σημεία π.χ. τα φώτα πορείας, και στους καθρέπτες (!) μιας μοτοσυκλέτας, διευρύνοντας το οπτικό πεδίο του αναβάτη ανάλογα με τις ανάγκες. Και φυσικά, για να μην αναφέρουμε το τι μπορεί να κάνει, σε μία εφαρμογή φώτων στροφής, τα οποία μπορούν να τοποθετηθούν οπουδήποτε.

Φυσικά, υπάρχει και η αντίπερα όχθη, που αναφέρει και κάποια μειονεκτήματα. Τα laser… δεν είναι φθηνά. Το ειδικό κάτοπτρο που θα απαιτηθεί, ίσως πρέπει να φέρει επίστρωση κίτρινου φωσφόρου και αποδειχθεί ακριβότερο ακόμα και από τα LED φώτα που ξέρουμε σήμερα. Επιπλέον, αν μόνο μία μονάδα laser αναλαμβάνει την παροχή του φωτισμού για ολόκληρη την μοτοσυκλέτα, αν αυτή η μονάδα αστοχήσει, τότε μένεις χωρίς φώτα. Είναι προφανές, ότι υπάρχει ακόμα δρόμος.

Το αντίστοιχο σχέδιο στην Honda - Οι μονάδες laser, που εδώ είναι δύο, κάτω από την σέλα του αναβάτη, με τις παχιές διακεκομμένες γραμμές να δείχνουν τις οπτικές ίνες, που φτάνουν στο εμπρός φανάρι.

Πηγη www.cycleworld.com
 
Top Bottom