Καλησπέρα παιδιά. Έχω ένα K1300s του 2009 το οποίο είναι αρκετά όμοιο με το 1200, διαφέρει όμως και σε αρκετά σημεία - βελτιώσεις.
K1200s έχει ο Magelanos οπότε θα μπορέσει κάποια στιγμή όταν βρει ευκαιρία να δώσει καλύτερη απάντηση, αν και σήμερα ξεκίνησε ένα από τα μεγάλα του ταξίδια οπότε ....
Βασικά του Πάνου τώρα τελευταία έβγαλε κάποια σοβαρά έως πολύ σοβαρά θέματα και έχει ξενερώσει αρκετά από ότι μου είπε, βέβαια έχοντας κάνει πάνω από 160.000 χλμ με το μηχανάκι !
Γενικά από αυτά που έχω ακούσει / διαβάσει, ως στατιστική συμπεριφορά πάντα, καλύτερα να αποφύγει ο φίλος το πρώτο μοντέλο του 2005 όπως γράφει και ο thanosgp παραπάνω. Μετά άρχισαν να συμμαζεύουν κάποια από τα θέματα που είχε. Προφανώς είναι και θέμα τύχης και φυσικά χρήσης.
Όταν όλα δουλεύουν καλά, έχουν φοβερή ποιότητα κύλισης και ισχύ και ροπή για πολλά γούστα. Δεν έχουν την ωμότητα του Busa (είχα ένα Gen 1 για 9 χρόνια) αλλά είναι αισθητά πιο ολοκληρωμένη μοτό με ABS, ASC, φοβερά φρένα και συνδυαστικά όπως πρέπει (όταν πατάς μπροστά ενεργοποιείται και το πίσω, όχι όμως και το ανάποδο), ένδειξη πίεσης ελαστικών κλπ κλπ. Μιλώ πάντα για το δικό μου, δεν είμαι σίγουρος τι έχει το 1200 και για ποιο ακριβώς έτος αναφερόμαστε. Και στις δύο περιπτώσεις όμως μιλάμε για μηχανές με μεγάλη άνεση για ταξίδι, μια χαρά προθυμία και ικανότητα για στριφτερές διαδρομές εκτός αυτοκινητόδρομου και κατά τη δική μου εμπειρία καθημερινή χρήση χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς. Προφανώς μηχανή 1300 cc μέσα σε ελληνική πόλη το καλοκαίρι και θα την παιδεύεις και θα σε παιδεύει ..... αλλά δεν παίρνει κανείς τέτοιο μηχανάκι για αυτή τη χρήση. Επίσης σημαντικό πως στο χρονικό διάστημα που έχω τη δική μου η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 5,4 lt/100χλμ !!
Από προβλήματα: το πήρα τον Νοέμβριο του 18 και έχω κάνει λίγο πάνω από 10k χλμ μέχρι στιγμής. Το έχω ευχαριστηθεί πολύ και έχω κουμπώσει καλά με το μηχανάκι. Είναι στα 254 kg γεμάτο και το ύψος σέλας είναι στα 820 mm. Δεν με προβληματίζει η διαχείριση του (είμαι 1,70) κυρίως λόγω καλού ζυγίσματος της μοτό αλλά δεν παύει να είναι μια βαριά μοτοσυκλέτα.
- Από την αρχή το είχα αυτό: σε ορισμένες περιπτώσεις κατά την κρύα εκκίνηση μπορεί να ακουστεί για λίγο (1- 2 sec) η καδένα εκκεντροφόρου καθώς ο αυτόματος τεντωτήρας λειτουργεί με λάδι που ιδιαίτερα με κρύες θερμοκρασίες δεν ρέει άμεσα καλά ..... Το θέμα τεντωτήρα με την πρώτη του έκδοση ήταν πιο έκδηλο στα 1200 και θα πρέπει να το ρωτήσει - γινόταν ανάκληση και αντικατάσταση, ακόμα καλύτερα με του 1300 τον τεντωτήρα. Υπάρχει και δυνατότητα να αγοράσει κανείς και manual τεντωτήρα από ebay περί τα 100 - 160 Ευρώ και η τοποθέτησή του είναι εύκολη.
- Έχω ακούσει ότι τα πρώτα 1200 είχαν κάποια θέματα με τη λειτουργία του ABS οπότε καλό είναι να το τσεκάρει και να το ψάξει περαιτέρω για το συγκεκριμένο μοντέλο
- Λαδάκι το δικό μου τσιμπάει περί τα 200 ml / 5000 χλμ ποσότητα που τη θεώρησα αμελητέα
- Να προσέξει ότι έχει γίνει η αλλαγή στους διακόπτες τιμονιού καθώς έχουν ταλαιπωρήσει πολύ κόσμο και υπήρξαν παραπάνω από μία ανακλήσεις (και στο 1300). Με καινούργιους διακόπτες μια χαρά.
- Ο θορυβώδης στη λειτουργία και ενίοτε προβληματικός συμπλέκτης είναι επίσης ένα άλλο διαχρονικό θέμα. Αν έχει ουσιαστικό πρόβλημα και δεν κάνει απλά θόρυβο, η αντικατάσταση πονάει πολύ οικονομικά και δεν καλύπτεται από κάποια ανάκληση. Ας τσεκάρει κλείσιμο γκαζιού σε χαμηλές σχέσης ταχύτητας - engine braking δηλαδή σε 2α - 3η να δει πως του κάθεται
Προφανώς ψάξιμο από πολλές πηγές είναι μέσα στο πρόγραμμα και υπάρχουν αρκετές στο δίκτυο.
Το βασικότερο καλό των προβλημάτων που έχουν βγάλει και αναφερθεί ειδικά για τα 1200 είναι ότι οδήγησαν τις τιμές των μεταχειρισμένων σε χαμηλά επίπεδα και μπορεί κανείς να βρει πραγματικές ευκαιρίες. Εύχομαι ότι καλύτερο στην επιλογή του σύντροχου.