User V
Μαθουσάλας member
- Δημοσιεύσεις
- 12.090
Από το mototriti.gr
Αλήθεια χρειάζεται συστάσεις η μοτοσυκλέτα αυτή; Ένα μίνι αφιέρωμα στο Yamaha XT 550, που πρωταγωνίστησε στην άγρια δεκαετία του 1980 και πλέον αποτελεί ένα συλλεκτικό κομμάτι.
Λίγες μοτοσυκλέτες είναι διαχρονικά τόσο επιτυχημένες, όσο η σειρά XT της Yamaha. Όντας μια μοτοσυκλέτα με σαφείς enduro καταβολές, η Yamaha XT αποδείχθηκε μακροπρόθεσμα ένα εξαιρετικό πολυχρηστικό εργαλείο, χωρίς να χρειάζεται καν να πατήσει τα «τακούνια» της στο χώμα! Στην Ελλάδα, το πλέον θρυλικό μοντέλο της σειράς είναι το XT 550, το οποίο απέκτησε παγκόσμια φήμη ως συλλεκτική μοτοσυκλέτα. Πως όμως ξεκίνησε το μοντέλο και γιατί θεωρείται τόσο σημαντικό;
ΧΤ500:Η απαρχή από τα 70ς
To πρώτο μοντέλο ΧΤ ήταν η ΧΤ 500, που η Yamaha παρουσίασε το 1975 στην Αμερική και ένα χρόνο μετά στις αγορές της Ευρώπης. Ήταν μια μοτοσυκλέτα dual sport, ένα μοντέλο με έντονες χωμάτινες δυνατότητες που όμως δεν ήταν ακατάλληλο ή δύσχρηστο στην άσφαλτο. Ήταν εξοπλισμένο με κινητήρα 2 βαλβίδων, ο οποίος απέδιδε 32 ίππους και 4 kgm ροπής, για την πρώτη έκδοση, ενώ το 1981 το μοντέλο εξοπλίστηκε με κινητήρα 4 βαλβίδων. Το 500 ήταν ένα αστραπιαίο σουξέ για την εποχή του, ενώ κατέκτησε αρκετές διακρίσεις σε αγώνες –μεταξύ αυτών, δύο νίκες στο τεράστιας σημασίας ράλι Paris-Dakar στα χέρια του Cyril Neveu το 1979 και το 1980. Ένας θρύλος είχε ήδη γεννηθεί.
Αλήθεια χρειάζεται συστάσεις η μοτοσυκλέτα αυτή; Ένα μίνι αφιέρωμα στο Yamaha XT 550, που πρωταγωνίστησε στην άγρια δεκαετία του 1980 και πλέον αποτελεί ένα συλλεκτικό κομμάτι.
Λίγες μοτοσυκλέτες είναι διαχρονικά τόσο επιτυχημένες, όσο η σειρά XT της Yamaha. Όντας μια μοτοσυκλέτα με σαφείς enduro καταβολές, η Yamaha XT αποδείχθηκε μακροπρόθεσμα ένα εξαιρετικό πολυχρηστικό εργαλείο, χωρίς να χρειάζεται καν να πατήσει τα «τακούνια» της στο χώμα! Στην Ελλάδα, το πλέον θρυλικό μοντέλο της σειράς είναι το XT 550, το οποίο απέκτησε παγκόσμια φήμη ως συλλεκτική μοτοσυκλέτα. Πως όμως ξεκίνησε το μοντέλο και γιατί θεωρείται τόσο σημαντικό;
ΧΤ500:Η απαρχή από τα 70ς
To πρώτο μοντέλο ΧΤ ήταν η ΧΤ 500, που η Yamaha παρουσίασε το 1975 στην Αμερική και ένα χρόνο μετά στις αγορές της Ευρώπης. Ήταν μια μοτοσυκλέτα dual sport, ένα μοντέλο με έντονες χωμάτινες δυνατότητες που όμως δεν ήταν ακατάλληλο ή δύσχρηστο στην άσφαλτο. Ήταν εξοπλισμένο με κινητήρα 2 βαλβίδων, ο οποίος απέδιδε 32 ίππους και 4 kgm ροπής, για την πρώτη έκδοση, ενώ το 1981 το μοντέλο εξοπλίστηκε με κινητήρα 4 βαλβίδων. Το 500 ήταν ένα αστραπιαίο σουξέ για την εποχή του, ενώ κατέκτησε αρκετές διακρίσεις σε αγώνες –μεταξύ αυτών, δύο νίκες στο τεράστιας σημασίας ράλι Paris-Dakar στα χέρια του Cyril Neveu το 1979 και το 1980. Ένας θρύλος είχε ήδη γεννηθεί.