Yamaha XT550.Ένα μοντέλο θρύλος..

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Από το mototriti.gr



Αλήθεια χρειάζεται συστάσεις η μοτοσυκλέτα αυτή; Ένα μίνι αφιέρωμα στο Yamaha XT 550, που πρωταγωνίστησε στην άγρια δεκαετία του 1980 και πλέον αποτελεί ένα συλλεκτικό κομμάτι.

Λίγες μοτοσυκλέτες είναι διαχρονικά τόσο επιτυχημένες, όσο η σειρά XT της Yamaha. Όντας μια μοτοσυκλέτα με σαφείς enduro καταβολές, η Yamaha XT αποδείχθηκε μακροπρόθεσμα ένα εξαιρετικό πολυχρηστικό εργαλείο, χωρίς να χρειάζεται καν να πατήσει τα «τακούνια» της στο χώμα! Στην Ελλάδα, το πλέον θρυλικό μοντέλο της σειράς είναι το XT 550, το οποίο απέκτησε παγκόσμια φήμη ως συλλεκτική μοτοσυκλέτα. Πως όμως ξεκίνησε το μοντέλο και γιατί θεωρείται τόσο σημαντικό;

ΧΤ500:Η απαρχή από τα 70ς

To πρώτο μοντέλο ΧΤ ήταν η ΧΤ 500, που η Yamaha παρουσίασε το 1975 στην Αμερική και ένα χρόνο μετά στις αγορές της Ευρώπης. Ήταν μια μοτοσυκλέτα dual sport, ένα μοντέλο με έντονες χωμάτινες δυνατότητες που όμως δεν ήταν ακατάλληλο ή δύσχρηστο στην άσφαλτο. Ήταν εξοπλισμένο με κινητήρα 2 βαλβίδων, ο οποίος απέδιδε 32 ίππους και 4 kgm ροπής, για την πρώτη έκδοση, ενώ το 1981 το μοντέλο εξοπλίστηκε με κινητήρα 4 βαλβίδων. Το 500 ήταν ένα αστραπιαίο σουξέ για την εποχή του, ενώ κατέκτησε αρκετές διακρίσεις σε αγώνες –μεταξύ αυτών, δύο νίκες στο τεράστιας σημασίας ράλι Paris-Dakar στα χέρια του Cyril Neveu το 1979 και το 1980. Ένας θρύλος είχε ήδη γεννηθεί.



 

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Η έλευση και η τεχνολογία του 550

Το ΧΤ 500 παραγόταν μέχρι το 1981, με το 1982 να σηματοδοτεί την έλευση του διάδοχου μοντέλου, ΧΤ 550. Το νέο μοντέλο έφερε σημαντικές τεχνολογικές βελτιώσεις για την εποχή του, που προσέλκυσαν το ενδιαφέρον των αναβατών. Χαρακτηριστικά, το 550 έφερε ηλεκτρονική ανάφλεξη χωρίς πλατίνες και η τροφοδοσία γινόταν από το ιδιαίτερο και αρκετά πολύπλοκο διπλό καρμπυρατέρ YDIS, που προσέφερε ομαλή τροφοδοσία ανάλογα με τις απαιτήσεις του κινητήρα και του αναβάτη ανά πάσα στιγμή. Ο κινητήρας έφερε 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο ενώ, αντί των διπλών αμορτισέρ πίσω που το απερχόμενο 500 έφερε, το 550 εξοπλίστηκε με την θρυλική πλέον cantilever ανάρτηση. Το αμορτισέρ είχε τοποθετηθεί κάτω από το τεπόζιτο καυσίμου και η σύνδεση γινόταν απευθείας πάνω στο ψαλίδι, σε μία διάταξη που επέτρεπε την αύξηση της διαδρομής της πίσω ανάρτησης σε σημαντικό βαθμό και βελτίωνε δραματικά την οδηγική συμπεριφορά. Το ΧΤ 550 υποσχόταν απόδοση 38 ίππων και 4,4 kgm ροπής και ζύγιζε μόλις 134 κιλά, 7 κιλά λιγότερα από το τελευταίο ΧΤ 500.

Η σύντομη ζωή και ο θρύλος

Το τεχνολογικό επίπεδο του XT 550 απέδειξε ότι μπορούσε να φέρει επιτυχία στους αγώνες και ώθησε τον Eddie Hau να κερδίσει το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Enduro το 1982. Όμως, το ΧΤ 550, αν και σημαντικά βελτιωμένο, δεν κατάφερε να επαναλάβει την μεγάλη επιτυχία του 500 σε μαζικό επίπεδο στην αγορά. Αντικαταστάθηκε από το ΧΤ 600 το 1984, το οποίο έμεινε στην παραγωγή για 20 ολόκληρα χρόνια. Ωστόσο, το 550 κατάφερε να δημιουργήσει έναν καλτ θρύλο γύρω από το όνομά του στην χώρα μας. Το «πεντέμιση» έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές τη δεκαετία του 1980, κυρίως με την παρουσία του σε πολλές ταινίες της εποχής, που σκιαγραφούσαν το προφίλ του ατίθασου νέου του τότε. Με τις «εντούρο» να είναι της μόδας εκείνα τα χρόνια, το ΧΤ 550 αγαπήθηκε ιδιαίτερα από τους Έλληνες αναβάτες και, σε συνδυασμό με την διετή διάρκεια παραγωγής του, σήμερα έχει συλλεκτική αξία. Είναι ιδιαίτερα αγαπητό στους αναπαλαιωτές και τους ανακατασκευαστές, αλλά και τους λάτρεις της κλασικής μοτοσυκλέτας και αρκετά κομμάτια σε άριστη κατάσταση στολίζουν τις μοτοβόλτες και τις συγκεντρώσεις της Ελλάδας.

Το άρθρο:https://mototriti.gr/data/news/preview_news/Yamaha-XT-550-Ena-montelo-thrhskeia_118844.asp
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.485
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Τα παρτυ της παρεας στο Βορειο συγκροτημα στην Κερκυρα και συγκεκριμενα στο Σιδαρι ητανε Ομηρικα.

Σε ενα απο αυτα και αφου ειχα πιει την μανα μου και τον πατερα μου,βρεθηκα με το ενα ποδι μεσα στην φωτια.Πρεπει να εμεινε εκει λιγο παραπανω απο το ¨κανονικο",γιατι οταν τραβηχτηκα ητανε στο μαυρο του το χαλι.
Καναμε κατι γιατροσοφια και το πρωι καβαλαω το xt για να παω τον φιλο μου τον Κωνσταντη στο καραβι.Πριν φυγουμε περασα απο ενα ψευτοιατρειο για να βαλω κατι στο καψιμο,στον δεξι αστραγαλο.Τι και αν εβαλα,οσο περνουσε η ωρα και ανεβαιναν οι θερμοκρασιες, η πληγη αρχισε να τρεχει και να ποναει αφανταστα.Η θερμοκρασια του κινητηρα εκανε τα πραγματα ακομη χειροτερα.

Καμμια ωρα εκανα να φτασω στο λιμανι και παλι καλα.Αφηνω τον Κωνσταντη και πιανω ακρη για να κανω ενα καθαρισμα στην πληγη.Με το που τελειωνω παω να βαλω μπροστα,αλλα παπαλα.Μαρτυριο μεγαλο,απο ενα σημειο και μετα καθε φορα που πηγαινα να κατεβασω την μανιβελα,μονο που δεν με πιανανε τα κλαματα.

Το μυαλο απο την κουραση και τον πονο δεν σκεφτοτανε καθαρα.Αφου κοιταξα τα βασικα,πηρα αποφαση να παω σε καποιο συνεργειο.Δεν μπορουσα να αφησω την μηχανη και να παω να φερω μαστορα,γιατι οι μηχανη ητανε φιλου Ιταλου και δεν ρισκαρα να γινει καμμια στραβη.

Την παω στον πρωτο μαστορα,την κανει μια βολτα με το ματι και μου λεει:παλικαρι δεν μπορω να την κανω.Στον δευτερο το ιδιο,στον τριτο το ιδιο κλπ,κλπ.Και ολα αυτα με το ποδι στο μαυρο του το χαλι που ολο χειροτερευε σπρωχνοντας την.Ειχα γυρισει ΟΛΑ τα συνεργεια της πολης.Ο πονος ειχε γινει αφορητος και τα ποδια μου δεν με κρατουσαν.Πηγα σε ενα φαρμακειο,πηρα ενα ακομη κουτακι παυσιπονα και την επεσα να κοιμηθω σε ενα παγκακι διπλα απο την σκοπια,στο φρουριο.

Σχεδον αυπνος απο τον πονο την αλλη μερα εκανα μια τελευταια προσπαθεια να την βαλω μπροστα και αρχισα παλι να την σπρωχνω για να την παω λιγο πιο εξω,μηπως βρω κανα αγροτικο που πηγαινε στο Σιδαρι να την φορτωσω.Σταματαω να κανω ενα τσιγαρο εξω απο ενα συνεργειο για βαρκες και ξεκιναω να λεω την ιστορια στον μαστορα.Με το που τελειωνω βαζει τα γελια ο *****ας,Ρε μεγαλε εγω εχω το χαλι μου και εσυ το γλενας?Οχι ρε φιλε μου λεει,βλεπανε τις Ιταλικες πινακιδες και νομιζανε οτι το εχει κλεψει,γι αυτο δεν το ακουμπουσανε καν.

Το παιρνει το κοιταζει,βγαζει το ραγισμενο μπουζι,βαζει ενα καινουργιο και με εστειλε στο καλο. :D

Ξαναεκανε το ιδιο μετα απο λιγο καιρο,αλλα ηρθε Αλφονο,ο ιδιοκτητης και με ξεκολλησε.

Για αλλους θρυλος και για αλλους θρηνος...
 

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Κάπου στους Αμπελόκηπους υπάρχει ένα ψείρας μηχανικός (του βγάζω το καπελο) ονόματι Χ.
Στο συνεργείο του έχει ένα ΧΤ550 που ο ίδιος έχει υπερκυπερκυβίσει.Βελτιώσεις αναρτήσεων μπροστά-πίσω,διπλούς δίσκους μπροστά δεν θυμάμαι από πιο SS,supertrap εξάτμιση με προσθαφερούμενα δισκάκια,κάποια νικελώματα κλπ.
Πρέπει να το είδα πρώτη φορά πριν 20 χρόνια περίπου.Θυμάμαι έλιωσα κοιτάζοντάς το.
Το μΗχανάκι πέρα από χάρμα οφθαλμών πρέπει να λυσάει στο δρόμο..
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.164
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Ρε Πάνο, έχεις γυρίσει την Ευρώπη με δανεικά μηχανάκια... Πώς το κάνεις αυτό γιά πέ;abcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgk
 

BULMONT

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.307
Ηλικία
60
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Μοτοσυκλέτα
ΚΤΜ 1190
Όνομα
BAΓΓΕΛΗΣ
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Ρε Πάνο, έχεις γυρίσει την Ευρώπη με δανεικά μηχανάκια... Πώς το κάνεις αυτό γιά πέ;abcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgk


Είδες άμα είναι τσαχπίνης ο άνθρωπος!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

RollingRollingRollingRolling
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.485
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Ρε Πάνο, έχεις γυρίσει την Ευρώπη με δανεικά μηχανάκια... Πώς το κάνεις αυτό γιά πέ;abcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgk

Δεν γυρισα την Ευρωπη με δανεικα μηχανακια.Ολα ητανε στο ονομα μου.
 

BULMONT

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.307
Ηλικία
60
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Μοτοσυκλέτα
ΚΤΜ 1190
Όνομα
BAΓΓΕΛΗΣ
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Πάντως όλοι οι κάτοχοι μανιβελάτων ΧΤ, ήθελαν κι' ενα ζευγάρι παπούτσια
τον μήνα μιάς και όόόλα τα δεξιά κόβονταν στην σόλα στην μέση από τις μανιβελιές
που τράβαγαν απελπισμένοι ιδιοκτήτες προσπαθώντας να τα βάλουν μπροστά........

Γιά τα παντώς τύπου XR θα σας πώ άλλη φορά..........................

abcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgk
 

Kuklinski

well know member
Δημοσιεύσεις
3.437
Ηλικία
123
Μοτοσυκλέτα
Brough Superior ss100
Όνομα
Ακης
Περιοχή
Brooklyn NY
Κατανοω την πολυχρηστικοτητα του
αλλα δεν κατανοω τον λογο που αποτελει το αγιο δισκοποτηρο για τους μονοκυλινδρατους...
Γουστα...

Υ.Γ.

τωρα πια....μηχανακι διχως μιζα....μονα αν ειναι βεσπα ή διχρονο!!!
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Πάντως όλοι οι κάτοχοι μανιβελάτων ΧΤ, ήθελαν κι' ενα ζευγάρι παπούτσια
τον μήνα μιάς και όόόλα τα δεξιά κόβονταν στην σόλα στην μέση από τις μανιβελιές
που τράβαγαν απελπισμένοι ιδιοκτήτες προσπαθώντας να τα βάλουν μπροστά........

Γιά τα παντώς τύπου XR θα σας πώ άλλη φορά..........................

abcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgk


Εγώ θυμάμαι και γυρισμενους αστραγάλους και πολλά ακόμα.
Το XR που είχα ,αν και 250 είχε την ιεροτελεστία του για να πάρει μπροστά
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.485
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Εγώ θυμάμαι και γυρισμενους αστραγάλους και πολλά ακόμα.
Το XR που είχα ,αν και 250 είχε την ιεροτελεστία του για να πάρει μπροστά

Γιατι το 200αρι,λιγους αστραγαλους ειχε "φαει".
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Γιατι το 200αρι,λιγους αστραγαλους ειχε "φαει".


Το 200αρι είχε χειροκίνητο αποσυυμπιεστή.
Το 250 είχε αυτόματο .
Νομιζω και εσωτερικά ο μηχανισμός ηταν διαφορετικός
 

User K

new member
Δημοσιεύσεις
0
Πάντως όλοι οι κάτοχοι μανιβελάτων ΧΤ, ήθελαν κι' ενα ζευγάρι παπούτσια
τον μήνα μιάς και όόόλα τα δεξιά κόβονταν στην σόλα στην μέση από τις μανιβελιές
που τράβαγαν απελπισμένοι ιδιοκτήτες προσπαθώντας να τα βάλουν μπροστά........

Γιά τα παντώς τύπου XR θα σας πώ άλλη φορά..........................

abcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgk

Ενώ κάτι μοντέσα δεν ένουν μανιβέλα έχουν βΙλούδο....
(Μιλάν όλοι τώρα μιλάν και οι μοντέσες...)
abcdefghgk
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Ρε γμτ
Και πριν τρείς μέρες που πήγα στον κουμπάρο μου κάναμε μια ψιλή εγω με το 350 και αυτός με floretta.



* άσχετο
Αλλά όπως κοίταζα στο car τα πορτοκαλί XR είναι ειδος προς εξαφάνιση....
 

BULMONT

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.307
Ηλικία
60
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Μοτοσυκλέτα
ΚΤΜ 1190
Όνομα
BAΓΓΕΛΗΣ
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
* άσχετο
Αλλά όπως κοίταζα στο car τα πορτοκαλί XR είναι ειδος προς εξαφάνιση....

Ενώ σε πράσινο και μπλέ έχει πάρα πολλά............................
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.485
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Καλή η cultιλα αλλά μας διαβάζουν και νέα παιδιά και τα σπρώχνουμε στα σφαχτερ ....

Ρε Δημοσθενη,εχεις δει κανα παιδι να καβαλαει μηχανη του 80?

Ασε που και εμεις οι ιδιοι αναδεικνυουμε τις αδυναμιες αυτης της γενιας των μοτοσυκλετων.
 

BULMONT

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.307
Ηλικία
60
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Μοτοσυκλέτα
ΚΤΜ 1190
Όνομα
BAΓΓΕΛΗΣ
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Ρε Δημοσθενη,εχεις δει κανα παιδι να καβαλαει μηχανη του 80?

Ασε που και εμεις οι ιδιοι αναδεικνυουμε τις αδυναμιες αυτης της γενιας των μοτοσυκλετων.


Και του '80 και του '70 αλλά και του '50.............

 

ekos

well know member
Δημοσιεύσεις
2.765
Όνομα
d
Ρε Δημοσθενη,εχεις δει κανα παιδι να καβαλαει μηχανη του 80?

Ασε που και εμεις οι ιδιοι αναδεικνυουμε τις αδυναμιες αυτης της γενιας των μοτοσυκλετων.


Παναγιώτη παρά πολλά παιδια ψάχνουν τέτοιες μηχανές, ακούγοντας και διαβάζοντας για «θρύλους» του παρελθόντος

Ούτε εγώ το πίστευα μέχρι που τα είδα και τα άκουσα ο ίδιος


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Top Bottom