1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Tips για τη συντήρηση των φρένων της μηχανής

Συζήτηση στο φόρουμ 'Τεχνικά θέματα - Προβλήματα & Λύσεις - Συντήρηση' που ξεκίνησε από το μέλος esel, στις 1 Απριλίου 2019.

  1. esel

    esel Administrator

    Μηνύματα:
    9.210
    Μοτοσυκλέτα:
    BMW GS1200 ADV LC
    Όνομα:
    Στελιος Τζιανετοπουλος
    Περιοχή:
    μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
    Τα φρένα της μηχανής, όπως και τα λάστιχα, είναι τα σημαντικότερα στοιχεία που θα πρέπει να λειτουργούν άψογα, ώστε να προσφέρουν μία ασφαλή οδηγική εμπειρία στον αναβάτη.

    Οι περισσότεροι αναβάτες θεωρούν πως τα φρένα της μηχανής τους είναι καλοσυντηρημένα καθώς έκαναν το απαραίτητο service, όμως αυτό είναι αλήθεια;

    Δείτε μερικά tips ώστε να έχετε πάντα καλοσυντηρημένα φρένα στη μηχανή τα οποία θα σας προσφέρουν ασφάλεια και μέγιστο χειρισμό:

    Φρένα μηχανής δεν είναι μόνο τα τακάκια!
    Αρκετοί αναβάτες θεωρούν πως αλλάζοντας τακάκια έχουν και «νέα» φρένα στη μηχανή. Αυτό είναι λάθος φυσικά, καθώς τα φρένα της μηχανής είναι ένα ολόκληρο σύστημα πέδησης που αποτελείται από αρκετά στοιχεία και χρειάζεται ιδιαίτερη φροντίδα.

    Άλλαξε τα υγρά!
    Πέρα από τα τακάκια, για να θεωρείς ότι έκανες service στα φρένα της μηχανής σου, θα πρέπει να αλλάζεις κάθε δύο χρόνια τα υγρά στο υδραυλικό κύκλωμα, ανεξαρτήτως από τα χιλιόμετρα που κάνεις. Έτσι εξασφαλίζεις πως έχεις ένα σύστημα φρένων μηχανής που ανταποκρίνεται κάθε στιγμή.

    Καθάρισε!
    Το service στα φρένα της μηχανής συμπεριλαμβάνει έλεγχο και καθαρισμό στις δαγκάνες κάθε τέσσερα χρόνια, τις τρόμπες, τις μανέτες και σε όλες τις αρθρώσεις του συστήματος. Τα έμβολα της δαγκάνας θα πρέπει να καθαρίζονται ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα που κάνεις. Μην ξεχνάς πως χρειάζεσαι ένα σύστημα φρένων μηχανής, καθαρό που προσφέρει το μέγιστο χειρισμό για να είσαι πάντα ασφαλής.

    Έλεγξε και το ABS!
    Το ABS είναι το ηλεκτρονικό σύστημα που σου προσφέρει ομαλότητα στα απότομα φρεναρίσματα. Άρα, με άλλα λόγια μπορείς να το συμπεριλάβεις στα φρένα της μηχανής σου και να ρίχνεις μία ματιά και σε αυτό που και που. Καλό είναι να ξέρεις πως δεν θα σε ειδοποιήσει πότε θα σταματήσει να λειτουργεί. Το μόνο που μπορείς να κάνεις λοιπόν είναι να καθαρίζεις τακτικά τον αισθητήρα περιστροφής του τροχού και σε κάθε περίπτωση που δεις κάποια φθορά να τον αντικαταστήσεις!

    Μην αφήνεις σε ακινησία τη μηχανή σου!
    Η ακινησία σκοτώνει τα φρένα της μηχανής σου. Ο λόγος είναι πως υπάρχει κίνδυνος να κολλήσουν τα έμβολα και οι δαγκάνες και τα υπόλοιπα κινούμενα μέρη. Με αυτό τον τρόπο τα φρένα της μηχανής γίνονται δυσκίνητα και δεν αποδίδουν όπως θα έπρεπε. Έτσι για να τα συντηρήσεις κάνε τακτικές διαδρομές ώστε να είναι πάντα σε λειτουργία.
    https://www.asfaleiaautokinitou.gr/tips-gia-tin-suntirisi-twn-frenwn-tis-mihanis/
     
  2. Arisxios

    Arisxios member

    Μηνύματα:
    644
    Μοτοσυκλέτα:
    Πατίνι
    Όνομα:
    Αρης
    Περιοχή:
    Πειραιας
    Πάντα μία υπενθύμιση δεν κάνει κακό ευχαριστούμε για αυτήν !!!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  3. BULMONT

    BULMONT old member

    Μηνύματα:
    5.568
    Μοτοσυκλέτα:
    ΚΤΜ 1190
    Όνομα:
    BAΓΓΕΛΗΣ
    Περιοχή:
    ΠΑΤΡΑ
    Αμ' γιατί νομίζεις εγώ έχω κάνει 16.000 χλμ σ' εξι χρόνια.....................
     
  4. ekos

    ekos member

    Μηνύματα:
    1.455
    Όνομα:
    Δημοσθενης
    Τώρα γιατί τα βάζεις αυτά;
    Να στεναχωρέσεις ορισμένους δωμεσα;
     
    apache, SHOOTER045 and esel like this.
  5. vpentza

    vpentza new member

    Μηνύματα:
    179
    Μοτοσυκλέτα:
    R1200GS/2011
    Όνομα:
    Βασίλης
    Περιοχή:
    Αθήνα
    ε ψιτ.....
    και όσοι κατέχουν το 1150 σε BMW, προσοχή να αλλάζετε υγρά ΚΑΙ στο κύκλωμα της μονάδας του ABS....η μαστοράτζα ΔΕΝ το κάνει και κάνει αλλαγή ΜΟΝΟΝ στο εξωτερικό κύκλωμα (σωληνάκια-δαγκάνες). Το αποτέλεσμα είναι να γίνεται μούργα το λάδι που έχει μείνει καμιά 10ετία εντός της μονάδας και αυτή να σας αφήνει χρόνους και..απροστάτευτους και...άφραγκους
     
    EvangeloSKG, thanosgp, apache and 8 others like this.
  6. LAndreas

    LAndreas member

    Μηνύματα:
    640
    Όνομα:
    Λειβαδιτης Ανδρεας
    και ''αναγκαζε'' το ABS να δουλευει σε ελεγχομενα φρεναρισματα ( να γυριζουν τα υγρα μεσ' την μοναδα )
     
    apache, doryforos, panostsi and 4 others like this.
  7. konstantinoshatz

    konstantinoshatz new member

    Μηνύματα:
    24
    Μοτοσυκλέτα:
    R1150gs
    Όνομα:
    Konstantinos Hatziangelou
    Περιοχή:
    Χαλκιδική
    Αν θες και αν έχεις όρεξη γράψε λίγο τη διαδικασία εξαέρωσης της μονάδας ABS




    kostas r1150gs
     
    apache, panostsi and giamar like this.
  8. notakos600

    notakos600 member

    Μηνύματα:
    1.017
    Μοτοσυκλέτα:
    HONDA C50
    Όνομα:
    Παναγιώτης
    Περιοχή:
    Δυτική Αττική
    Πολύ χρήσιμο, ευχαριστούμε!
     
    panostsi likes this.
  9. BULMONT

    BULMONT old member

    Μηνύματα:
    5.568
    Μοτοσυκλέτα:
    ΚΤΜ 1190
    Όνομα:
    BAΓΓΕΛΗΣ
    Περιοχή:
    ΠΑΤΡΑ
    Εχεις κι'εσύ Πενφέ και σε κάνω και παρέα;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

    abcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgk
     
  10. LAndreas

    LAndreas member

    Μηνύματα:
    640
    Όνομα:
    Λειβαδιτης Ανδρεας
    αυτην την μοναδα εχεις ;;



     
  11. notakos600

    notakos600 member

    Μηνύματα:
    1.017
    Μοτοσυκλέτα:
    HONDA C50
    Όνομα:
    Παναγιώτης
    Περιοχή:
    Δυτική Αττική
    Εγκυκλοπαιδική μόρφωση ρε φίλε Rolling
     
  12. doryforos

    doryforos new member

    Μηνύματα:
    264
    Μοτοσυκλέτα:
    Piaggio Liberty i Get 125 abs
    Honda Cb 500x
    Όνομα:
    Νίκος
    Επειδή είπατε για Abs επειδή πριν απο κάθε διαδρομή με την μοτοσυκλέτα τα τσιτώνω για να δω αν δουλεύει το Abs , παρατήρησα το εξής , σε λίγα χιλιόμετρα δηλαδή στα 18-20 αν το οδόστρωμα είναι τέρμα γλιστερό , το πίσω Abs μερικές φορές δεν πιάνει .Τώρα είτε στο πρώτο μπλοκάρισμα πέφτει η ταχύτητα κάτω απο 10 οπότε δεν υπάρχει Abs είτε για τους Χ, Ψ λόγους παίζει κάτι άλλο .Το έχουν τσεκάρει και ολα κομπλέ το συνεργείο . Ακόμα και στο σκουτερ στα ίδια χλμ σε τέρμα γλιστερό δρόμο ( στο parking ) το Abs δεν ενεργοποιείται και μιλάμε για τον μπροστινό τροχό εδω .Σας λέει κάτι αυτό;
    Αμφω δίκυκλα είναι με καινούργια υγρά , για τον αισθητήρα δεν παίρνω κι ορκο πως είναι γιατί δεν ξέρω πως το καθαρίζουμε , εγω νερό ρίχνω εκει στην περιοχή των φρένων κι ως εκει
    Ο αισθητήρας πως καθαρίζει;
     
    apache, giamar and SHOOTER045 like this.
  13. ta-sio

    ta-sio new member

    Μηνύματα:
    250
    Μοτοσυκλέτα:
    To NC750X, το γκρί, το καλό, το αντβέντσιουρρρ
    Yamaha virago 250
    Όνομα:
    TASOS
    Και το λάστιχο τι κάνει;;; Μπλοκάρει ο τροχός και γλυστράει; Γιατί αν δεν μπλοκάρει τότε δεν έχεις θέμα.
     
    apache and SHOOTER045 like this.
  14. giamar

    giamar well know member

    Μηνύματα:
    3.729
    Μοτοσυκλέτα:
    R1200GS ασπρουλα
    Όνομα:
    Γιαννης
    Περιοχή:
    Pieria
    Σημερα κι εγω στους δρομους γυαλι της Θεσ/νικης και το δικο μου δουλεψε υπερωριες.
    Τρελη η αισθηση της ασφαλειας που αποκομιζεις ,ξεροντας οτι ακομα και μποκαροντας τους τροχους εχεις την ευκαιρια του ελιγμου.
    Ισως και να βιαζομουνα ,αλλα δεν εχουμε δρομους .
    Δυσκολευομαι και στην ιδεα ακομα να ξανακαβαλησω μηχανακι χωρις abs.
     
  15. doryforos

    doryforos new member

    Μηνύματα:
    264
    Μοτοσυκλέτα:
    Piaggio Liberty i Get 125 abs
    Honda Cb 500x
    Όνομα:
    Νίκος
    Μπλοκάρει
     
    giamar and ta-sio like this.
  16. ta-sio

    ta-sio new member

    Μηνύματα:
    250
    Μοτοσυκλέτα:
    To NC750X, το γκρί, το καλό, το αντβέντσιουρρρ
    Yamaha virago 250
    Όνομα:
    TASOS
    Μάλλον όπως λες θα είναι λόγω χαμηλής ταχύτητας
     
    giamar likes this.
  17. thanosgp

    thanosgp new member

    Μηνύματα:
    126
    Μοτοσυκλέτα:
    Nc 700x 2012 , XR 250R 1999 , BEVERLY 350 ST 2019
    Όνομα:
    Σάκης
    Περιοχή:
    Τρίκαλα
    Εξαερισμό του κυκλώματος και αλλαγή των υγρών μήν ταφήνετε στην πενταετία, γιατί πέφτει η απόδοση των φρένων δραματικά.Αν έχετε δυναμόκλειδο και βασικά εργαλεία παρακολουθήστε youtube για λύσιμο-καθαρισμό δαγκάνας φρένων. Εφόσων πιάνουν λίγο τα χεράκια σας( σ΄ένα ρεπό πχ) συνεισφέρετε δυσανάλογα με τον κόπο στη διατήρηση της πέδησης.
     
    giamar, panostsi and Galaher like this.
  18. SHOOTER045

    SHOOTER045 Μαθουσάλας member

    Μηνύματα:
    6.778
    Μοτοσυκλέτα:
    GLX 90
    Όνομα:
    ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
    Περιοχή:
    Ν.ΠΕΛΛΑΣ

    Μέσα στην εβδομάδα θα σας δείξω πως γίνεται αλλαγή υγρών και εξαέρωση ανάποδα.
    Απο την δαγκάνα προς τα πανω χωρίς ανεπιστεοφες βαλβίδες και χωρίς να παιρνει αέρα το κύκλωμα
     
  19. SHOOTER045

    SHOOTER045 Μαθουσάλας member

    Μηνύματα:
    6.778
    Μοτοσυκλέτα:
    GLX 90
    Όνομα:
    ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
    Περιοχή:
    Ν.ΠΕΛΛΑΣ


    Δεν το εκανα ακόμα, αλλά να σας προιδεασω.
    Το < κόλπο > είναι να έχεις μια αντλία συμπλέκτη απο αυτοκίνητο.( υπάρχει και έτοιμη συσκευή με σκανδάλη στπ εμπόριο ,αλλά κοστίζει )
    Ανοιγεις το καπάκι της τρόμπας και πηγαίνεις κάτω στον εξαερωτήρα.
    Εκεί συνδέουμε το σωληνάκι απο την αντλία, και αφού την γεμίσουμε υγρά τρομπαρουμε.
    Ουτε υγρά γυρνάνε ,ουτε αέρας μπαίνει μέσα καο γίνεται εξαέρωση αμέσως.
    Όταν το κάνω και στην πράξη θα βάλω και φώτο.
     

Μοιραστείτε τη σελίδα