THE HISTORY OF KTM

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Τελευταία επεξεργασία:

Buckley

member
Δημοσιεύσεις
860
Ηλικία
58
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Husky wr 390
Όνομα
Παναγιώτης

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.447
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα

Buckley

member
Δημοσιεύσεις
860
Ηλικία
58
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Husky wr 390
Όνομα
Παναγιώτης
Με τετοια λαστιχα?
Ναι με αυτά τα λάστιχα στην άμμο και το ξαναλέω με το μπροστινό φτερό στη θέση του.1983 ανεβοκατέβαινα Αθήνα Αρκίτσα με το xls το 500 μέχρι 140 πήγαινε και εκεί φτερό στο άνεμο το μηχανάκι ...κοιτάξτε τον ήρωα πάνω στο ktm πως κρατιέται τώρα.Μόνη μετατροπή στο μηχανάκι το γρανάζωμα.Θυμηθείτε τώρα πόσα μηχανάκια 200ριζαν αληθινά το 81.kawa gpz 1100, suzuki gsx 1100 και κανένα 900 boldor με μικρόσωμο αναβάτη...
 

User S-T

well know member
Δημοσιεύσεις
3.640
λουτσα. 1980
 

BULMONT

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.307
Ηλικία
60
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Μοτοσυκλέτα
ΚΤΜ 1190
Όνομα
BAΓΓΕΛΗΣ
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
abcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgk

abcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgk



Σε θέμα για ΚΤΜ βγαίνουν όλοι οι πικραμένοι και ποστάρουν χόντα................


cdefghicdefghicdefghicdefghicdefghicdefghicdefghicdefghicdefghicdefghi
 

Buckley

member
Δημοσιεύσεις
860
Ηλικία
58
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Husky wr 390
Όνομα
Παναγιώτης
Xr κι Στελάκι Xr κι ? πουλάκι μου ...Που σου να ρε αχαίρευτε όταν έψαχνα να δώσω το δικό μου 2.JPG ?
 

Buckley

member
Δημοσιεύσεις
860
Ηλικία
58
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Husky wr 390
Όνομα
Παναγιώτης
abcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgk

abcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgk



Σε θέμα για ΚΤΜ βγαίνουν όλοι οι πικραμένοι και ποστάρουν χόντα................


cdefghicdefghicdefghicdefghicdefghicdefghicdefghicdefghicdefghicdefghi

Σου βάλαμε και ΚΤΜ παππούλη.Έχε χάρη που όταν το βρήκα στην Καβάλα και του έδινα τα λεφτά που ζήταγε ,στο τέλος ήθελε παραπάνω γιατί και καλά "το βαλα χαμηλά κατά λάθος δεν ήξερα" κλπ κλπ αλλιώς θα καβάλαγες και 495mx λαμόγιο...
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Επίσκεψη στο KTM Motohall​

Η εμπειρία​


Αν νομίζεις ότι θα διαβάσεις άρθρο για ένα μουσείο μοτοσυκλέτας, ξέχνα το. Για αρχή, δεν είναι μουσείο

Κείμενο: Ελένη Δανάη Μαυράκη -​

Η φιλοσοφία του κτηρίου​

KTM Motohall Sebas Romero 2


Το Motohall της ΚΤΜ στο Mattighofen είναι ένα γλυπτό εμπειρίας, από το κτήριο μέχρι τα εκθέματα και τον τρόπο που έχουν επιλέξει να σου τα προσφέρουν. Ο κατασκευαστής του κτηρίου (NUSSLI) φρόντισε ο σχεδιασμός να εκφράζει την φιλοσοφία της ΚΤΜ - τα πάντα σχετικά με το κτίριο συνδέονται και υποδηλώνουν την κίνηση – από το βασικό σώμα της έκθεσης που αποτελείται από δυο καμπύλες που παραπέμπουν σε στροφές πίστας ταχύτητας ή στροφές σε εκτός δρόμου αγώνες, μέχρι το εξωτερικό του κτηρίου, το οποίο περιβάλλεται από τρεις λωρίδες αλουμινίου, με διάτρητο το μοτίβο που αφήνουν τα ελαστικά.

Η λογική της διαδραστικής εμπειρίας​

Μπαίνοντας μέσα κανείς, ίσως να έχει μια ουδέτερη στάση – οριακά χλιαρή. Άλλο ένα μουσείο, θα πάω λίγο γύρω γύρω και μετά θα πάρω κανένα αναμνηστικό, yada – yada... Όχι. Η έκθεση στο Motohall είναι στημένη έτσι ώστε όλα να μπορούν να βιωθούν από κοντά. Να τα ακουμπήσεις, να τα περιεργαστείς, να τα «ζήσεις». Τι σημαίνουν όλα αυτά ε;

Διαδραστικές οθόνες – ένα παράδειγμα: δοκίμασα με χρήση οθόνης, να επιλέξω μηχανάκι (KTM EXC 125) να βάλω τα κιλά μου, να επιλέξω στυλ οδήγησης και τερέν και μετά από όλα αυτά, να ρυθμίσω στην οθόνη τις αναρτήσεις της μοτοσυκλέτας μου, βάσει όλων των παραπάνω. Και άντε καλά, τα ρύθμισα – και τι γίνεται τώρα; Να σου πω τι γίνεται. Σε βάζει να κάνεις «αγώνα» στην οθόνη, το μηχανάκι σου με τις ρυθμίσεις και τα δεδομένα που έδωσες, κόντρα σε ένα όπως βγαίνει από εργοστάσιο. "Μαμά". 'Εχασα για λίγο...

Εικονικές περιηγήσεις: όλοι μας έχουμε διαβάσει χάρτες, και πολλοί από εμάς, έχουμε κοιτάξει πιο κοντά άλλους «χάρτες» (Middle Earth, Marauders, κλπ) ψάχνοντας για τις λεπτομέρειες που θα δυναμώσουν την μαγεία μιας περιπέτειας. Το Motohall σου δίνει πρόσβαση στον Χάρτη της ΚΤΜ. Μπορείς να περιηγηθείς σε όλες τις χώρες με παρουσία της εταιρείας, να δεις την εξέλιξή της μέσα στα χρόνια σε αριθμούς, χώρες, προσωπικό, αξία, κέρδη, τα πάντα.

Μοτοσυκλέτες στην διάθεσή σας: ναι, μπορείς να ανέβεις σε ένα ΚΤΜ 1290 Super Adventure, να το περιεργαστείς, να πατήσεις τα πάντα στο μενού, να σταθείς όρθιος, να ακούσεις πως δουλεύει, να κάνεις ένα ακίνητο test ride. Και να βγεις φωτογραφία (έλα που το παίζεις υπεράνω, ΟΛΟΙ το κάναμε).

Γνωρίζοντας τα "πρόσωπα πίσω από τις μηχανές": μπορείς να επιλέξεις από μια οθόνη μίνι συνεντεύξεις από εργαζόμενους στην εταιρεία, από όλες τις θέσεις: υπεύθυνος μάρκετινγκ, υπεύθυνος οικονομικών, μηχανικός, εργαζόμενος στο R&D και να πάρεις πολλές μικρές λεπτομέρειες και σκέψεις ανθρώπων που στο σύνολο της εργασίας τους, βρίσκονται αγαπημένα μοντέλα μοτοσυκλετών.

KTM Motohall 11
KTM-Motohall-10.jpg

Το χαμόγελο της μηχανικού που βοηθάει στο να φαίνονται σαν καινούργια τα μηχανάκια της έκθεσης​

Οι όροφοι – τα εκθέματα – οι εμπειρίες​

Έχεις σταθεί έξω – έχεις βγάλει την αναμενόμενη από φίλους σου σέλφι μπροστά στο κτήριο, έχεις μπει μέσα, έχεις πάρει εισιτήριο και ακουστικά ξενάγησης και ξεκινάς την περιήγηση.

Η έκθεση πιάνει από την αρχή, την «Γένεσις» μιας μοτοσυκλέτας ΚΤΜ. Εν αρχή εποίησεν η ΚΤΜ το σχήμα της μοτοσυκλέτας. Από πηλό. Και μπορείς να δεις τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την δημιουργία του σχήματος και όγκου μιας KTM Adventure.

KTM Motohall 2
KTM-Motohall-4.jpg

Συνεχίζεις και βλέπεις τα υπόλοιπα κομμάτια της, από πλαίσιο και κινητήρες μέχρι τα πλαστικά, από χωμάτινα και ασφάλτινα μοντέλα. Από παλιότερα μέχρι τα σημερινά. Κι όχι απλά τα βλέπεις – έχεις την δυνατότητα διάδρασης, τα πιάνεις, τα γυρίζεις, τα κοιτάς από κοντά, τα νιώθεις δικά σου. Είναι η ευτυχία του να μπορείς να δεις απ’ όσο κοντά θες, να περιεργαστείς και να ψάξεις, πώς δημιουργείται μια μοτοσυκλέτα. Από το σχέδιο στο χαρτί – μέχρι την τελική της κατασκευή, καθώς υπάρχει μια προσπάθεια να εξηγηθεί πώς η KTM έχει εξελιχθεί και έχει φτάσει μέσα από πολλές φιλοσοφίες σχεδιασμού και μηχανικής, σε πολλές δυναμικές ενότητες.

KTM Motohall 3


Συνεχίζοντας στον διάδρομο – καμπύλη, βρίσκεσαι να περπατάς στην Ιστορία της εταιρείας, με αυθεντικά μοντέλα, και μετά από πολλή δουλειά και αγάπη, αποκατεστημένα σαν καινούργια.

KTM Motohall 6


Πηγη https://2wo.gr

Συνεχιζεται.......
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Stefan Pierer, ο πατέρας πλέον της ΚΤΜ​

Από τον «πατέρα» όλων – ένα KTM R 100 του 1953 μέχρι τις τελευταίες μοτοσυκλέτες στα τμήματα Offroad, Street και E-Mobility. Δίπλα τους και ανάμεσα σε αυτά τα σχεδόν 70 εκθέματα - μοτοσυκλέτες, μπορείς να διαβάσεις τα συνοδευτικά σύντομα κείμενα που δίνουν όχι μόνο τις λεπτομέρειες του μοντέλου αλλά και γιατί ήταν σημαντικό για την KTM ή ποια καινοτοιμία εισήγαγε αυτό, ενώ παράλληλα διαβάζεις για την ιστορία της εταιρείας, τις καλές, τις σκοτεινές και τις ένδοξες περιόδους της.

KTM Motohall 13
KTM-Motohall-Sebas-Romero-1.jpg


Ακόμα κι αν βαριέσαι να διαβάζεις τα πάντα, δεν βαριέσαι να περπατάς. Στην μέση του διαδρόμου βρίσκονται μοντέλα που μπορείς να ανέβεις. Αξίζει να αφιερώσεις λίγο χρόνο για να δεις, να διαβάσεις το γιατί ένα KTM 1290 Super Duke R φαίνεται τόσο "νευρικό" και ακραίο. Σε μια πλευρά, θα δεις το KTM XBOW (πέφτουν σαγόνια) – όχι εκθεσιακό. Ένα KTM XBOW που έχει χρησιμοποιηθεί για οδήγηση σε πίστες – κι αν δεν κάνω λάθος, στην Ελλάδα έχουμε να δούμε από κοντά τέτοιο από το 2011.

KTM Motohall 7


Όπως και να έχει, έχεις ήδη περάσει τον 1ο και 2ο όροφο της έκθεσης – απλά δεν το καταλαβαίνεις γιατί δεν υπάρχουν σκάλες – είπαμε, σχεδιασμός που παραπέμπει σε σχεδιασμό πίστας. Καμπύλες και μικρές κλίσεις. Και φτάνεις στο κορυφαίο σημείο της έκθεσης.

Oι Ήρωες της ΚΤΜ​

28 οδηγοί – σύμβολα της ΚΤΜ, οι πιο γενναίοι, πετυχημένοι, πεισματάρηδες, δυναμικοί, πρότυπα και πηγή έμπνευσης για πολύ κόσμο παρουσιάζονται στον κεντρικό χώρο της έκθεσης, με τον πιο αυθεντικό τρόπο: θα δεις την στολή που φόραγαν στον αγώνα που αναφέρεται στην καρτέλα ως κορυφή της καριέρας τους, δίπλα στις αυθεντικές μοτοσυκλέτες, με τις οποίες έτρεξαν αυτούς τους αγώνες. Θα δεις το KTM 250 MC που οδήγησε τον Ρώσο Gennady Moiseev στον πρώτο τίτλο της εταιρείας (Motocross) το 1974, το Rally KTM 950 που οδήγησε τον Ιταλό Fabrizio Meoni στην επιτυχία του στο Dakar το 2002, και όλους όσους άλλους με τις μοτοσυκλέτες τους που έθεσαν νέα δεδομένα σε αγώνες Motocross, Supercross και Enduro.

Εκεί είναι και η KTM 125 FRR του Casey Stoner – την μοτοσυκλέτα που χρησιμοποίησε ο Αυστραλός για την πρώτη νίκη της KTM στο Grand Prix στη Μαλαισία το 2004, την ΚΤΜ 250cc του Sandro Cortese της κατηγορίας Moto3, μέχρι και το KTM RC16 του Pol Espargaró.

Σε κάνει να νιώθεις λίγο παιδί – ψάχνεις να αναγνωρίσεις μηχανάκια, στολές, ονόματα, αγώνες. Και κάθε έναν που βλέπεις και αναγνωρίζεις, σου βγάζει έναν ενθουσιασμό – ότι «ναι ΦΥΣΙΚΑ και είναι εδώ αυτός, κάτσε να βρω ποιον άλλο αναγνωρίζω»

KTM Motohall 8


Να εδώ με τον Gio Sala...​

KTM Motohall 9

Εικόνα 3το ΚΙΝΙ δεν είναι απλά "σειρά" των Powerwear της ΚΤΜ. Έχει ιστορία το όνομα...​

Αυτό ήταν όλο; Όχι. Το Motohall έχει καταφέρει να σου κλιμακώσει τα συναισθήματα από την αρχή – δεν σε άφησε να βαρεθείς ή να θεωρήσεις τίποτα δεδομένο, σε άφησε να ακουμπήσεις, να περιεργαστείς, να νιώσεις μέρος του πνεύματος της ΚΤΜ και σε οδήγησε στο τέλος στην κορυφή του Ολύμπου, στο πάνθεο. Κάτσε λοιπόν αναπαυτικά σε έναν καναπέ, και αφέσου στο εικοσάλεπτο βίντεο αυθεντικότητας συναισθημάτων και εμπειριών. Και λέγοντας μέσα, εννοώ ότι εσύ κι εγώ, καθόμαστε στο κέντρο της αίθουσας, μαζί με τους 28 ήρωες της ΚΤΜ ενώ γύρω μας, σε μια εγκατάσταση 360 μοιρών οθόνης, μήκους 1,20μ όπου περιμετρικά στους τοίχους της αίθουσας προβάλλεται βίντεο με τους αναβάτες της ΚΤΜ.

Δεν είναι politically correct, δεν είναι στυλιζαρισμένο – δεν είναι καν φτιαγμένο από πλάνα για αυτή την χρήση. Είναι φτιαγμένο από πλάνα αγώνων, προπονήσεων, στιγμών νίκης, ατυχημάτων, προβλημάτων, πείσματος, επιμονής, επιτυχίας. Είναι λόγια που ακούς καθώς βγάζουν το κράνος τους, κουρασμένοι, απογοητευμένοι, ενθουσιασμένοι, δεν είναι λόγια στημένα μπροστά σε μια κάμερα, με καθαρό πρόσωπο και εμπορικό χαμόγελο. Είναι ο,τι πιο άμεσο μπορεί κανείς να λάβει από έναν οδηγό – η στιγμή που έχει μόλις κατέβει από την μοτοσυκλέτα του μετά τον αγώνα.

To συζήτησα και με άλλους που έχουν βιώσει την εμπειρία και όλοι παραδεχτήκαμε πως δακρύσαμε από την μέση κιόλας του video που αποτελεί την κορύφωση των συναισθημάτων που σου προσφέρει το Motohall, και αφού ολοκληρωθεί, κοιτάς ενοχικά γύρω σου, μην σε δουν άλλοι να σκουπίζεις τα μάτια σου.

Σαν κλείσιμο και δίνοντάς μας χώρο και χρόνο για μια σχετική συναισθηματική αποφόρτιση, η διαδρομή που ακολουθούμε μας περνάει από το «συνεργείο» του Motohall, το μέρος όπου λύνονται, καθαρίζονται, επισκευάζονται και γίνονται σαν καινούργια τα μοντέλα που παρουσιάζονται στην έκθεση. Αν είναι κανείς τυχερός και πετύχει μέρα και ώρα σωστή, θα δει ανθρώπους που πέτυχε νωρίτερα στις συνεντεύξεις να μιλάνε για το πόσο αγαπάνε την δουλειά τους, να δουλεύουν πάνω σε αυτό που αγαπάνε.

KTM Motohall 1


Αποφόρτιση​

Συνεχίζοντας, περνάμε από την αίθουσα των ποδηλάτων ΚΤΜ και ηλεκτροκίνησης, για να καταλήξουμε, πού αλλού, στο μαγαζί του Motohall. Κι αφού χαζέψεις ξανά και ξανά, παίρνεις κάτι για εσένα, παίρνεις αναμνηστικά για φίλους, χαζεύεις λίγο ακόμα μερικά κομμάτια που ίσως να μην τα βρεις εύκολα αλλού (όπως την συλλογή μπλε ΚΤΜ – Pony) και είτε με τσάντες στα χέρια, είτε άνευ, βγαίνεις και παίρνεις μια ανάσα. Και συνειδητοποιείς ότι μάλλον… πεινάς.

KTM Motohall 14

KTM PONY, το έχω και σε φούτερ πλέον​

Ε λογικό – είσαι εκεί κοντά 2 ώρες… Τι πιο εύκολο, από το να απολαύσεις έξω από την πόρτα του Motohall μπέργκερ και μπύρα από την κουζίνα του Garage με μια εσωτερική διακόσμηση που περιλαμβάνει από ένα RC16 μέχρι αυτόγραφα σε κάρτες των Ηρώων της ΚΤΜ, συζητώντας με τους φίλους σου τι είδε και τι έκανε εντύπωση στον καθένα, τι άρεσε, τι δεν άρεσε και τι θέλει να ξαναδεί ο καθένας στην επόμενη επίσκεψη.
Ω ναι. Το Motohall είναι από αυτά τα μέρη που αφού περάσει λίγος καιρός και συνειδητοποιήσεις το εύρος εμπειριών και πληροφορίας που σου δίνεται, θες να ξαναπάς. Για να εστιάσεις κάπου – ή κάπου αλλού. Θες να ξαναπάς.

Σημείωση: το Motohall είναι για όλες τις ηλικίες. Ακολουθώντας το Rookie Tour σε κάθε φάση της διαδρομής, τα παιδιά μπορούν να αποκτήσουν τις δικές τους εντυπώσεις και εμπειρίες και να σημειώσουν ο,τι καινούριο μάθουν ή τους κάνει εντύπωση, σε ένα φυλλάδιο που μπορούν να κρατήσουν και να πάρουν μαζί τους στο σπίτι, την σφραγίδα της Γνώσης. Στο τέλος της έκθεσης, υπάρχει ειδικός χώρος όπου γίνονται εργαστήρια για παιδιά, δίνοντάς τους την ευκαιρία να γίνουν μικροί «μηχανικοί» της ΚΤΜ.

Πηγη https://2wo.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

H ΚΤΜ έφτιαχνε σκούτερ από το ’50!

Η ΚΤΜ έχει περάσει στη συνείδηση των μοτοσυκλετιστών και του χώρου των δύο τροχών, σαν μια εταιρία που κατασκευάζει κυρίως μοτοσυκλέτες για χώμα, ενώ τα τελευταία χρόνια προσπαθεί να διεισδύσει και στο χώρο των μοτοσυκλετών δρόμου. Για τα σκούτερ της ΚΤΜ ελάχιστοι γνωρίζουν, τα οποία εμφανίζονται ήδη από τη δεκαετία του ’50. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος
Η KTM, μια νέα και δυναμική εταιρία από την πόλη του Mattighofen της Αυστρίας, στην προσπάθειά της να μεγαλώσει τη γκάμα της, μπήκε από τα μέσα της δεκαετίας του ’50 στον χώρο των scooter. Το ντεμπούτο του πρώτου σκούτερ της ΚΤΜ έγινε το 1956 με το Mirabell 125, ένα τουριστικής αισθητικής μοντέλο.
ΚΤΜ Mirabell 125, 150, 1956
ΚΤΜ Mirabell 125, 150, 1956
Το KTM Mirabell κατασκευάστηκε από το 1956 μέχρι το 1960 και χρησιμοποιούσε δύο κυβισμούς.
Αμφότεροι οι κινητήρες ήταν δίχρονοι, είτε με 125, είτε με 150 κυβικά, που κατασκευάζονταν από την Rotax (με άδεια από την Sachs). Οι ιπποδυνάμεις ήταν 5,6 για τον μικρότερο και 8.0 ίπποι για τον μεγαλύτερο κινητήρα.
Οι τροχοί είχαν διάμετρο 12 ιντσών και το συνολικό βάρος έφτανε στα 125 κιλά.
KTM Mirabell: η παραγωγή τους σταμάτησε το 1960
KTM Mirabell: η παραγωγή τους σταμάτησε το 1960
Η αισθητική των KTM Mirabell ήταν χαρακτηριστικά “γερμανική”: ογκώδες scooter, με μεγάλο, σταθερό μπροστινό φτερό, ενσωματωμένο με την ποδιά, γυμνό τιμόνι, λίγο πιο κομψό, μακρόστενο οπίσθιο τμήμα.

Παράδοξα σχήματα​

Το 1957 στο διεθνές σαλόνι της Βιέννης, η αυστριακή εταιρία παρουσιάζει ένα ιδιόμορφο “μοτοποδηλατο-σκουτεράκι”, που άκουγε στο όνομα Mecky.
Το Mecky δημιουργείται και αυτό, όπως το Mirabell, από έναν μεγάλο αυστριακό μηχανικό Ludwig Apfelbeck, ο οποίος εκτός των άλλων είχε σχεδιάσει κινητήρες αυτοκινήτων, ένας εκ των οποίων προοριζόταν και για την BMW.
ΚΤΜ Mecky 50, 1957
ΚΤΜ Mecky 50, 1957
Ο Apfelbeck σχεδίασε και δημιούργησε το πρωτότυπο Mecky μαζί με τον ιδιοκτήτη της εταιρίας, τον Hans Trunkenpolz.
Το ψευδώνυμο του Ludwig Apfelbeck ήταν “Κύριος 4βάλβιδος”, λόγω ενός καταπληκτικού αγωνιστικού μονοκύλινδρου κινητήρα που είχε σχεδιάσει και κατασκευάσει το ’50 για αγωνιστική χρήση – αγώνες ταχύτητας.
To KTM Mecky φορούσε αρχικά δίχρονο κινητήρα- Apfelbeck 49,6 κυβικών που απέδιδε κάτι παραπάνω από δύο “αλογάκια” στις 5.500 στροφές. Το κιβώτιο ταχυτήτων του διέθετε μόλις τρεις σχέσεις, αλλά… τι λέμε, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του κινητήρα, ελάχιστη σημασία είχαν μπροστά στη σχεδίασή του.
Το Mecky ήταν πρωτότυπο σε εμφάνιση και σε τεχνικές λύσεις. Απαρτιζόταν από ένα τμήμα μπροστά με ποδιά, μεγάλο ιδιόμορφο φτερό (με τον προβολέα πάνω σε αυτό), γυμνό τιμόνι κι ένα οπίσθιο τμήμα – που έμοιαζε με στρογγυλεμένο μικρό μπαούλο – και περιείχε πίσω τροχό και ανάρτηση.
Τα δύο αυτά τμήματα ενώνονταν με μια σωλήνα και ένα τούνελ. Δάπεδο δεν υπήρχε για τα πόδια του αναβάτη (που απολάμβανε τη βόλτα μόνος του, λόγω του μονόσελου) αλλά πετάλια.
KTM Mecky II... και καλοντυμένες κοπέλες στα λιβάδια
KTM Mecky II… και καλοντυμένες κοπέλες στα λιβάδια
Ενδιαφέρον στο Mecky είχαν πέρα από τις χυτές αλουμινένιες 12άρες ζάντες οι αναρτήσεις που ήταν και οι δυο μονόμπρατσες (ναι, και μπροστά!). Το, όχι ιδιαίτερα όμορφο, σκούτερ έπιανε 40 χιλιόμετρα την ώρα τελικής και σύμφωνα με τον κατασκευαστή “έκαιγε 1,4 λίτρα καυσίμου στα 100 χιλιόμετρα (υποσχέσεις, υποσχέσεις, από τότε μέχρι σήμερα).
Το βάρος του σκούτερ ήταν 47 μόλις κιλά και η “ικανότητα αναρρίχησης” έφτανε μέχρι τις 26 μοίρες, προσαρμοσμένο σε μια ορεινή χώρα με μεγάλες ανηφόρες, σαν την Αυστρία.
Για να εμπίπτει μέσα στην ευνοϊκή νομοθεσία των μοτοποδήλατων η ΚΤΜ είχε εφοδιάσει το Mecky με πετάλια (!) έτσι ώστε να γίνει Roller-Moped “σκουτερο-μοτοποδήλατο”, όπως λένε οι Γερμανόφωνοι (“roller” στα Γερμανικά είναι το Scooter… και “moped” το μοτοποδήλατο που λέμε εμείς).
Το Mecky βγαίνοντας στο δρόμο ήρθε αντιμέτωπο με… την αδιαφορία του κοινού. Σύντομα ξανασχεδιάστηκε, φόρεσε διπλή σέλα και δύο αμορτισέρ στον πίσω τροχό, αλλά και κινητήρα Sachs.

Το έτος 1960​

Το ’60 είναι η χρονιά που η ΚΤΜ κάνει ένα βήμα παραπάνω στον τομέα των σκούτερ, θέλοντας και αυτή να συνεχίσει να επενδύει στα σκούτερ, αλλά και να κερδίσει μερίδιο από τις πωλήσεις των σκούτερ στην Ευρώπη – έστω και με λίγα κυβικά – παρουσιάζει τη δεύτερη προσπάθειά της.
Χρησιμοποιώντας και πάλι κινητήρα από άλλον κατασκευαστή (Sachs και πάλι) δημιουργεί τα σαφώς πιο δημοφιλή Ponny 1, που υιοθετούν διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής. Τα Mecky σταματούν να παράγονται και παραδίδουν σκυτάλη…
KTM Ponny I: 1960-1962
KTM Ponny I: 1960-1962
Το ΚΤΜ Ponny 1 είναι πιο συμβατικό και καλαίσθητο, με σωστό δάπεδο και μεγάλη ποδιά, μακριά στενή ουρά και σέλα για δύο άτομα.
Ο κινητήρας που ψύχεται τώρα από φτερωτή είναι κρυμμένος κάτω από ένα μεγάλο – εύκολα αφαιρούμενο – οπίσθιο “καβούκι”, δεν αλλάζει ταχύτητες όπως ο προηγούμενος από το αριστερό άκρο του τιμονιού (αλα Βέσπα), αλλά από λεβιέ ταχυτήτων στο αριστερό πόδι του αναβάτη και συμπλέκτη στο τιμόνι. H δεύτερη γενιά των Ponny I φοράει μάλιστα και δύο προβολείς πάνω στην ποδιά.
KTM Ponny II: η εξέλιξη και η ολοκλήρωση
KTM Ponny II: η εξέλιξη και η ολοκλήρωση
KTM Ponny ΙΙ DLG: 1962 - 1968
KTM Ponny ΙΙ 50, 1962 – 1968
Η αισθητική του Ponny (του Ι, αλλά και του ΙΙ αργότερα) παραπέμπει σε αμερικάνικα αυτοκίνητα του ’40-’50, ιδιαίτερα του ουραίο τμήμα του που τελειώνει σε δύο “μύτες”. Το KTM Pony I γίνεται γρήγορα bestseller και το 1962 εμφανίζεται το Pony II.
KTM Ponny II: έκδοση Super 4 De Luxe, 1969 - 1986
KTM Ponny II: έκδοση Super 4 De Luxe, 1969 – 1986
Και η δεύτερη έκδοση του Ponny χρησιμοποιεί δίχρονο 50άρη κινητήρα, διαθέτει διαφορετικό πλαίσιο και “κουστούμι”, αποδεικνύεται ένα από τα μακροβιότερα και σημαντικά μοντέλα της ΚΤΜ, αφού παραμένει στην παραγωγή για 24 ολόκληρα χρόνια, μέχρι το 1986!
Το Pony II θα κατασκευαστεί και με διαφορετικά σήματα, από άλλες εταιρίες όπως η Hercules, η Gritzner & Kayser, με την ΚΤΜ να τους δίνει τα δικαιώματα της κατασκευής.
KTM Ponny ΙΙ Super Deluxe 4
KTM Ponny ΙΙ Super Deluxe 4
Με την ΚΤΜ να παρουσιάζει το 2013 ένα μοντέρνο, ηλεκτρικό σκούτερ που ονομάζεται E-Speed, απλά δείχνει ότι σκέφτεται να επιστρέψει στα σκούτερ… και όχι να κάνει την παρθενική της εμφάνιση στο χώρο όπως νομίζουν οι περισσότεροι.
KTM Ponny lI Super: πήγαινε παντού, ακόμα και μέσα σε γήπεδα γκολφ!
KTM Ponny lI Super: πήγαινε παντού, ακόμα και μέσα σε γήπεδα γκολφ!

Πηγη https://scooternet.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

KTM – Πως άλλαξε το εργοστάσιο της μέσα σε 30 χρόνια, σε video​

Μερικά ενδιαφέροντα βιντεάκια για το πώς εξελίχθηκε η μονάδα παραγωγής της θρυλικής αυστριακής μάρκας από το 1993 και μετά.

Η KTM έχει την δική της ιστορία στις μοτοσυκλέτες, ενώ τα τελευταία χρόνια όλοι έχουμε γίνει μάρτυρες της δυνατής ανάπτυξης της και την επιτυχιών της σε πολλά επίπεδα: Αγωνιστικά εντός και εκτός ασφάλτου, εμπορικά αλλά και επιχειρηματικά. Δείτε στα παρακάτω βιντεάκια, πως ήταν το εργοστάσιο της μάρκας το μακρινό 1993, αλλά και πως έχει εξελιχθεί στην σημερινή εποχή.



 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Όταν η ΚΤΜ πήγαινε στις ΗΠΑ σαν Penton!​

Αμερική και Αυστρία = Dirty επιτυχία!

Οι πρώτες ΚΤΜ που έφτασαν στις ΗΠΑ το 1968 δεν φορούσαν στο ντεπόζιτό τους το λογότυπο της μάρκας, αλλά αυτό του Αμερικανού “αντιπροσώπου”, του κυρίου Penton, στον οποίο οφείλει πολλά η μετέπειτα επιτυχία των αυστριακών μοτοσυκλετών που οδήγησε στο σημερινό “θαύμα” της ΚΤΜ. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος

Μια υπερκόπωση του John Penton μετά από αγώνα εντούρο στα τέλη της δεκαετίας του 1940, ήταν το έναυσμα για μια προσπάθεια δεκαετιών που σαν αποτέλεσμα έφερε μια αξιόλογη ολοκαίνουργια “αμερικάνικη” μοτοσυκλέτα, που ήταν στην πραγματικότητα μια ΚΤΜ.
Και έμελλε να μείνει θρυλική, όπως εξάλλου και ο ίδιος ο John Penton για τον κόσμο της εκτός δρόμου μοτοσυκλέτας.

Ήταν μετά τον Β’ Παγκ. Πόλεμο όταν ο John Penton και ο αδελφός του Bill, πάνω σε ισχυρές αλλά βαριές Harley-Davidson, συμμετείχαν στον εξαιρετικά δύσκολο αγώνα εντούρο 800 χιλιομέτρων που ονομαζόταν Jack Pine στην Αμερική!

Εξουθενωμένοι οι δύο Penton, ανίκανοι να αντιδράσουν, είχαν δεχτεί την προσπέραση του νικητή του αγώνα που οδηγούσε μια λιγότερο δυνατή αλλά κατά πολύ ελαφρύτερη BSA.
Από κείνη τη στιγμή στόχος των Penton αλλά κυρίως του John ήταν να φτιάξει μια μικρή ελαφριά μοτοσυκλέτα που να ταιριάζει στους αγώνες εκτός δρόμου.

Oι μοτοσυκλέτες της Penton διατέθησαν τελικά στην αμερικάνικη αγορά για 10 χρόνια, από το ‘68 μέχρι το ‘78, η ιστορία όμως ξεκινάει πολύ νωρίτερα όταν οι Penton, μια αγροτική οικογένεια του Amherst στο Οχάιο με εφτά παιδιά, εμπλέκεται από νωρίς με τις μοτοσυκλέτες. Αγόρια και κορίτσια.

Γεννημένος το 1925, ο John έμαθε και αυτός να οδηγεί πάνω στην ξεχασμένη Harley–Davidson του 1914 του πατέρα του, την οποία είχαν επισκευάσει οι μεγάλοι του αδελφοί.
Ο JOHN PENTON ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΝΤΑΣ από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και τους Πεζοναύτες όπου είχε υπηρετήσει, το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να ψάξει για μοτοσυκλέτα, δηλαδή μια Harley–Davidson η οποία όμως λόγω οικονομικής στενότητας ήταν μια μεταχειρισμένη στρατιωτική.
Με παρόμοια μοτοσυκλέτα έλαβε μέρος και ο αδελφός του Bill στον απαιτητικό αγώνα εντούρο των 800 χιλιομέτρων (!) τον “Jack Pine 500-Mile“.
Εκείνη την εποχή η συμμετοχή σε αγώνα εντούρο με βαριά και δύσχρηστα δίτροχα ήταν πολύ συνηθισμένο θέαμα στις ΗΠΑ. Οι μοτοσυκλέτες δρόμου και οι “Off Road” ελάχιστες διαφορές είχαν, γι’ αυτό και οι Αμερικάνοι αναβάτες οδηγούσαν κυρίως είτε Harley-Davidson, είτε Indian.

Κλονίσθηκαν βαρύτατα οι αδελφοί Penton μετά την ήττα τους από τις ελαφρύτερες μοτοσυκλέτες κι έτσι ο John ένα χρόνο μετά (το ’49) επιστρέφει στο Jack Pine πάνω σε μια BSA και χάνει τη νίκη για ένα βαθμό. Το 1950 οι Penton με την βοήθεια και της υπόλοιπης οικογένειας ιδρύουν την επιχείρησή τους, την “Penton Brothers Motorcycle Agency“.

Οι Penton άνοιξαν τα φτερά τους… φιλοξενώντας BSA, BMW και NSU σε ένα κτίριο που ήταν προηγουμένως… ορνιθοτροφείο. Δύο από τα αδέλφια τους, οι Ike και Ted, εξελίχθηκαν σε άριστους μηχανουργούς και σύντομα έγιναν η καρδιά του υποτυπώδους “τμήματος έρευνας και εξέλιξης” της φίρμας.

Αργότερα, στη δεκαετία του ’60, πουλάνε και γιαπωνέζικες μάρκες, ενώ το κατάστημά τους γίνεται κάτι σαν κέντρο επαφής και επικοινωνίας για τους αναβάτες off road της περιοχής.

Ο BILL HΤΑΝ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΠΟΥ ΚΕΡΔΙΣΕ το σκληρό εντούρο του Jack Pine, το 1954, τη στιγμή που ο John πάνω σε μονοκύλινδρη NSU άρχισε και αυτός να διακρίνεται σε αγώνες εντούρο. Αργότερα με την θρυλική του BMW 250 έλαβε μέρος σε αγώνες στις ΗΠΑ και το Μεξικό.

Το ’59 ήρθε με πολλές νίκες, με την πιο φημισμένη να είναι το διηπειρωτικό ρεκόρ Νέα Υόρκη – Λος Άντζελες με BMW BMW R69S (με μεγαλύτερο ρεζερβουάρ) σε χρόνο κάτω από 52 ώρες και 11 λεπτά. Το 1961 ψηφίστηκε σαν ο πιο δημοφιλής αναβάτης της χρονιάς στην Αμερική, τη στιγμή που η επιχείρηση τους πήγαινε περίφημα.

Το 1966-67 οι Penton έγιναν επίσημοι αντιπρόσωποι των Ανατολικών πολιτειών των ΗΠΑ για την Husqvarna και ο John πήρε μέρος με μια τέτοια στο Διεθνές Εξαήμερο Εντούρο (ΙSDT) της Πολωνίας εκείνη τη χρονιά. Είχε πλέον παγιώσει τις ιδέες του για το πώς θα έπρεπε να είναι η ιδανική μοτοσυκλέτα εκτός δρόμου. Έπρεπε να είναι ελαφριά, μικρή και ευέλικτη.

Ο John παρότρυνε και πρότεινε στην Husqvarna να κατασκευάσουν μια ελαφριά μοτοσυκλέτα 125 κυβικών που κατά τη γνώμη του θα έκανε θραύση στην Αμερική. Οι Σουηδοί αρνήθηκαν και ο John χωρίς να χάνει χρόνο απευθύνθηκε σε ένα μικρό αυστριακό εργοστάσιο που ονομαζόταν ΚΤΜ, του οποίου είχε γνωρίσει τον ιδιοκτήτη στην έκθεση του Μονάχου το ’67.

Ο Penton αποφάσισε να επισκεφθεί την KTM στην Αυστρία και αρχικά η πρότασή του για την κατασκευή ενός ελαφρού εντούρο αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό. Το ποσόν των 6.000 δολαρίων προκαταβολής-εγγύησης που άφησε στην εταιρία βοήθησε δραστικά την κατάσταση.

Η ΚΤΜ μέχρι τότε κατασκεύαζε ποδήλατα, μοτοποδήλατα και σκούτερ με δυναμικό 300 εργατών και ελάχιστα είχε ασχοληθεί με αγώνες στην άσφαλτο και το χώμα – παρα μόνον με σπέσιαλ – φτιαγμένα 50άρια με κινητήρα Sachs.

ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ’68 ΣΤΟ AMHERST του Οχάιο και ο Penton παίρνει στα χέρια του τα έξι πρωτότυπα (με κινητήρες Sachs 100-125cc, μοντέλα Berkshire και Six–Days) που μπαίνουν αμέσως σε αγώνες –με το όνομά του για πρώτη φορά στο ρεζερβουάρ – και διακρίνονται τραβώντας την προσοχή των ανθρώπων του χώρου.

Το ενδιαφέρον για ελαφρά φθηνά δίχρονα εκτός δρόμου είναι πολύ μεγάλο στην Αμερική και τα 700 δολάρια που κοστίζει το καθένα, βοηθούν έτσι ώστε τον πρώτο χρόνο να πουληθούν 400 κομμάτια.



Δέκα σχεδόν χρόνια μετά, γύρω στις 30.000 Penton είχαν πουληθεί στις ΗΠΑ! Με την παρουσίαση του νέου μοντέλου του 1972 με κινητήρα 175 κυβικών -κατασκευασμένο πλέον από την ΚΤΜ – και πλαίσιο από χρωμιομολυβδαίνιο, η Penton είχε μεγάλη επιτυχία.
O κυβισμός ανεβαίνει αργότερα στα 250 και 400cc με το όνομα της ΚΤΜ φυσικά να φιγουράρει για όλο τον υπόλοιπο κόσμο εκτός Αμερικής.
Το 1974 η ” ΚΤΜ-Penton” κερδίζει το πρώτο της Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μοτοκρός στα 250, με αναβάτη τον Ρώσο Gennadij Moiseev από το Λένινγκραντ.

Ο John Penton είχε επηρεάσει στο μέγιστο στη μεγάλη ανάπτυξη των off road κατασκευών στην Αμερική με τις ιδέες του, ενώ οι μοτοσυκλέτες του ήταν αξιόπιστες και ελαφριές, ενώ παράλληλα ήταν προσιτές στον πολύ κόσμο. Επίσης μετατρεπόταν εύκολα σε εντούρο, μοτοκρός ή playbike.

ΠΑΡ’ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ και τη φήμη του ονόματος ο Penton το ’77 πούλησε τα δικαιώματα του στην ΚΤΜ. Η αυστριακή εταιρία που είχε πλέον στο δυναμικό της 600 εργάτες είδε το οβάλ λογότυπό της να εμφανίζεται στην Αμερική, ξεκινώντας μια μεγάλη διαδρομή μέχρι σήμερα, που εμφανίζεται πλέον σαν κορυφαίος κατασκευαστής της Ευρώπης.

Eπετειακή έκδοση ΚΤΜ 200 Jackpiner του 1997
Μέσα στα 10 χρόνια διάθεσης των Penton οι Αμερικάνοι αναβάτες κατέκτησαν 44 χρυσά, 17 αργυρά και 18 χάλκινα μετάλλια στο Διεθνή Εξαήμερο Αγώνα Εντούρο (ISDE) και πολλές διακρίσεις σε αγώνες στις ΗΠΑ.

Πέρα όμως από αυτές τις αγωνιστικές δάφνες, αυτό που αξίζει πάνω από όλα είναι το προνόμιο της οικογένειας Penton να έχουν δει να γράφεται με εμπορική επιτυχία το όνομά τους σε ρεζερβουάρ νικηφόρων μοτοσυκλετών και το ότι ενέπλεξαν μια εταιρία – την ΚΤΜ – σε μια δραστηριότητα που την βοήθησε πολύ στην εξέλιξή της και στην παγκόσμια καταξίωση του σήμερα.

Πηγη https://motorbike.gr
 
Top Bottom