OBD I/II έλεγχος και Euro 4

Zatara

member
Δημοσιεύσεις
1.423
Ηλικία
54
Περιοχή
Κουκουβάουνες
Μοτοσυκλέτα
Daytona DY 125RS EFI '17
Όνομα
Γιαβάσης Βλάμης
Είχα ένα θεματάκι με την Ε4 ψεκαστή πάπια μου, είχε μια μικρή δυσκολία να κρατήσει ρελαντί και οι επισκέψεις στον ντήλερ που το αγόρασα, μόνο ξεμάτιασμα o_O περιελάμβαναν αφού οι περισσότεροι ντήλερ μικρών μοτοσυκλετών είναι μπακάληδες της παλιάς σχολής :D...
Δυστυχώς στα περισσότερα μηχανάκια με ψεκασμό, το ρελαντί δεν ρυθμίζεται με τον παραδοσιακό τρόπο, και χρειάζεται μπει σε διαγνωστικό για να γίνει η δουλειά. Αυτό πλέον είναι πάρα πολύ εύκολο και χωρίς την αγορά ακριβών μηχανημάτων μιας και στο 2018 η τεχνολογία είναι απλόχερα ελεύθερη στο πόπολο, αρκεί να ψαχτεί κάποιος λιγουλάκι.

Επειδή η γνώση είναι για να μοιράζεται, μπορεί πολλές φορές να κράζω(ουμε) την Ευρωπαϊκή Ένωση για τις προδιαγραφές που βγάζει με συνέπεια να χάνουμε μηχανάκια ουσίας, όμως αυτή τη φορά έκαναν κάτι πολύ σωστό με τις προδιαγραφές Euro4. Επέβαλλαν στους κατασκευαστές την οδηγία να ενσωματώνουν το λογισμικό του ελέγχου των ψηφιακών συστημάτων των οχημάτων στις ECU και να μπορεί να το διαβάζει ο οποιοσδήποτε χωρίς να είναι υποχρεωμένος να πάει σε εξουσιοδοτημένους επισκευαστές. Ετσι μπορούμε να διαγνώσουμε βλάβες μόνοι μας ή να επέμβουμε στις λειτουργίες του οχήματός μας. Η σημερινή τεχνολογία μας επιτρέπει με πολύ φτηνά γκατζετάκια, να ελέγξουμε εύκολα το όχημά μας χωρίς να εξαρτόμαστε από τον κάθε εξουσιοδοτημένο, και χάρη στην οδηγία αυτή οι κωδικοί σφαλμάτων είναι ίδιοι είτε έχει κάποιος πανάκριβο όχημα, είτε ένα ταπεινό παπί.

Στην αρχή ήμουν λίγο διστακτικός καθώς οι κουστουμάτοι τεχνοκράτες των Βρυξελιώτικων γραφείων ίσως να μην είχαν υπολογίσει τις "παραξενιές" των εν Ελλάδι βλαχαδέμπορων αντιπροσώπων, και την νοοτροπία του "σιγά μη ασχοληθούμε με τις προδιαγραφές, άμα θένΕ να πάνε σε εξουσιοδοτημένο μας συνεργείο" αλλά διαψεύστηκα πανηγυρικά. Έριξα λοιπόν λίγο ψάξιμο στο ίντερνετ ως επί το πλείστον σε ξένα φόρα να διαβάσω αντίστοιχα θέματα σχετικά με τα OBD των μοτοσυκλετών (εδώ να ευχαριστήσω τον πατέρα μου που με μαύριζε στο ξύλο για να πάω σε φροντιστήριο να μάθω Αγγλικά
). Είδα ότι οι περισσότεροι χρησιμοποιούσαν ένα γκατζετάκι που λέγεται ELM 327 MINI που δουλεύει με bluetooth και υποστηρίζει όλα τα πρωτόκολα OBD. Η τιμή του από 8 μέχρι 20 ευρώ για παραγγελία από το Ebay, δεν άντεχα όμως να περιμένω κανα μήνα να έρθει από τα βάθη της Κίνας. Με λίγο ακόμα ψάξιμο το βρήκα και στην Ελλάδα περίπου στις ίδιες τιμές, σε μαγαζί με ηλεκτρονικά στο Αιγάλεω. Πήρα λοιπόν ένα τηλέφωνο και αφού μου επιβεβαίωσαν ότι το έχουν, πήγα και το πήρα από εκεί για το ευτελές ποσό των 13ων ευρώ. Επίσης το ευγενέστατο παιδί εκεί με διαβεβαίωσε πως αν δεν δούλευε μπορούσα να το επιστρέψω και, ή να πάρω τα χρήματά μου πίσω ή να αγοράσω κάτι άλλο από το κατάστημα. Αρκετά όμως με τα ιστορικά και προχωράω στο παρασύνθημα.

Πριν ξεκινήσω να αναφέρω πως εγώ το χρειάζομαι ΜΟΝΟ για να διαβάζω τα όποια λάθη αποθηκεύονται στην ECU, και να προλαμβάνω ή να θεραπεύω βλάβες, δεν με ενδιαφέρει να σκαλίζω το μηχανάκι ή να πειράζω τις επιδόσεις και την λειτουργία του. Οποιος θέλει μπορεί να κάνει οτιδήποτε στο όχημά του αλλά δεν φταίω εγώ αν ανατιναχτεί τίποτα ! abcdefghgk

Το γκατζετάκι λοιπόν έρχεται σε σακουλάκι με ένα δισκάκι με διάφορα διαγνωστικά software, για τον υπολογιστή, μαζί έχει και κάποια άλλα προγραμματάκια, αρκεί βέβαια ο υπολογιστής να έχει Bluetooth. Εμένα ο δικός μου δεν έχει, οπότε χρησιμοποίησα το smartphone και πέρασα το διαγνωστικό TORQUE PRO από το δισκάκι εύκολα και γρήγορα. Η διαφορά των δυο εκδόσεων του προγράμματος (LITE/PRO) είναι ότι η μία επιτρέπει μόνο την διάγνωση, και η άλλη επιτρέπει την επέμβαση και το σκάλισμα στο όχημα.



Η φίσα του OBD2 στο Daytona είναι κάτω από τη θήκη των εργαλείων πίσω από το δεξί αμορτισέρ.






Κουμπώνουμε το διαγνωστικό στη φίσα, χωρίς να έχουμε ανοίξει το διακόπτη στο μηχανάκι...



Ενεργοποιούμε το Bluetooth στο κινητό/tablet/υπολογιστή μας, και στη συνέχεια ανοίγουμε το διακόπτη, βλέπουμε πως ανάβει το φωτάκι λειτουργίας στο γκατζετάκι (καλό σημάδι) και σε μερικά δευτερόλεπτα το βλέπει και η συσκευή μας στην αναζήτηση συσκευών ως OBD2. Στη συνέχεια κάνουμε το γνωστό από άλλες συσκευές pairing και του δίνουμε τον γενικό κωδικό 1234, ή 0000.



Μόλις κάνει pairing εκκινούμε την εφαρμογή και βλέπουμε ότι σχεδόν ακαριαία μας γράφει Connected to the ECU (εξαιρετικά καλό σημάδι) ενώ ταυτόχρονα βλέπουμε ότι δεν έχει εκκινηθεί ο κινητήρας και όλα είναι στην αναμονή.


Πατάμε την μίζα και αμέσως ενεργοποιούνται κάποιες βασικές ενδείξεις. Τώρα αρχίζει η παραμετροποίηση που κάνουμε εμείς. Μου έδειχνε την ονομασία DAYANG ECU 120, πράγμα που σημαίνει ότι "διάβαζε" τον εγκέφαλο της πάπιας κανονικά. Πέρασα κάποιες βασικές ενδείξεις όπως, στροφές κινητήρα, φορτίο κινητήρα, πίεση αντλίας καυσίμου, λειτουργία μπεκ, λειτουργία βαλβίδας ρελαντί, θερμοκρασία εισαγωγής αέρα, αισθητήρα οξυγόνου και λειτουργία TPS, αυτά μόνο χρειάζομαι τίποτα παραπάνω. Πραγματικά έχει πάρα πολλές επιλογές με ενδείξεις παραμετροποίησης και λειτουργίας, μέχρι και συνεχή παρακολούθηση του κινητήρα και των λειτουργιών του σε πραγματικό χρόνο, αλλά αυτό θα μου τρώει την μπαταρία του κινητού για πλάκα, άλλωστε είπα ότι εγώ το θέλω μόνο για την παρακολούθηση τυχών λαθών ή βλαβών. Ανοιγόκλεινα το γκάζι και οι στροφές ανέβαιναν και κατέβαιναν κανονικά, μπόρεσα επιτέλους να ρυθμίσω το ρελαντί και να παραμένει μένει στις 1450 rpm περίπου χωρίς κομπιάσματα. Έκανα και ένα τσεκάρισμα αν υπάρχουν κάποια λάθη αποθηκευμένα στην ECU και μου έβγαζε συνέχεια πως δεν υπάρχουν λάθη. Για να το δοκιμάσω ακόμα πιο βάρβαρα και μπρουτάλ, αποσύνδεσα τον αισθητήρα λ στην εξαγωγή και αμέσως έβγαζε λάθος και βλάβη στον αισθητήρα με την ένδειξη λ sensor fault P0154 check connection (!!!!!). Η μόνη ένδειξη που δεν ενεργοποιήθηκε ήταν η θερμοκρασία του ψυκτικού, πράγμα λογικότατο αφού μιλάμε για αερόψυκτο μοτεράκι, αλλά το εντυπωσιακό ήταν πως έγραφε DAYANG 120 Engine not LC (!!!!)








Ικανοποιημένος λοιπόν από το αποτέλεσμα, αφού κάνει όλα αυτά που θέλω στο μηχανάκι, και παράλληλα δεν χρειάζεται να είμαι εξαρτημένος από την αντιπροσωπεία για να ελέγχω το μηχανάκι μου ρε γαμώτο. Προφανώς και τα υπόλοιπα Euro 4 μηχανάκια άλλων κατασκευαστών, κάνουν διάγνωση με το γκατζετάκι, αφού οι προδιαγραφές είναι ίδιες για όλους, όπως και τα Euro3 αρκεί να έχουν την ίδια φίσα, αλλιώς χρειάζεται αντάπτορας και δεν το έψαξα παραπάνω.
 

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Like γιατί ήσουν και είσαι μπροστά της εποχής σου..
Like γιατί όχι μόνο παρέθεσες το εργαλειάκι αλλά μας εξήγησες πως και τι..
Και
Like για τον πατέρα σου που στις έριχνε Όταν έπρεπε..
 

Kuklinski

well know member
Δημοσιεύσεις
3.420
Ηλικία
123
Μοτοσυκλέτα
Brough Superior ss100
Όνομα
Ακης
Περιοχή
Brooklyn NY
Ετσι πρεπει!!!

να παψει ο κοσμος να ειναι χαιβανι για τα βασικα....


Μπραβο Νικολα!
 

Zatara

member
Δημοσιεύσεις
1.423
Ηλικία
54
Περιοχή
Κουκουβάουνες
Μοτοσυκλέτα
Daytona DY 125RS EFI '17
Όνομα
Γιαβάσης Βλάμης
Εχω ολόκληρο αρχείο με παρουσίαση και ουσιαστικές βελτιώσεις/θεραπείες στην πάπια μου, αν θέλετε τις βάζω αν ενδιαφέρεται κάποιος για τα συγκεκριμένα παπιά.
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Εχω ολόκληρο αρχείο με παρουσίαση και ουσιαστικές βελτιώσεις/θεραπείες στην πάπια μου, αν θέλετε τις βάζω αν ενδιαφέρεται κάποιος για τα συγκεκριμένα παπιά.



Ποιος ασχολείται με παπιά ρε...



IMG_20150706_210030.jpg






* by the way
Όλες οι μετατροπές έγιναν από τσ χεράκια
μου.
Ομοίως όποιος ενδιαφέρεται call me
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Αρχαιοκάπηλε κάγκουρα abcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgk


Που να το βλεπες το 92 που το πήρα
Είχα βγάλει
Πίσω φτερό
Φλας μπρος - πίσω
Ποδιά...



off topic
Χαρίζω δυο δεξιούς καθρέφτες
Ενα δεξιό διακόπτη φώτων / μιας ( universal)
Kαι εναν αριστερό ( φλας,σκάλες φώτων, κόρνα)
 

Zatara

member
Δημοσιεύσεις
1.423
Ηλικία
54
Περιοχή
Κουκουβάουνες
Μοτοσυκλέτα
Daytona DY 125RS EFI '17
Όνομα
Γιαβάσης Βλάμης
Με έχεις βάλει στην πρίζα

Λες να δουλεύει στο πενφε;

Φυσικά, με τον κατάλληλο αντάπτορα όμως αν δεν είναι Ε4 η μηχανή, υποστηρίζει τα πρωτόκολα. Αν το μηχανάκι είναι Ε3 απλά θα σου δίνει
γενικές πληροφορίες ίσως και να μην μπορείς να επέμβεις επειδή η ECU θα είναι κλειδωμένη. Νομίζω για τα Ε3 BMW υπάρχει ήδη διαγνωστικό
αλλά είναι ακριβούτσικο.
 

Billis00

new member
Δημοσιεύσεις
2
Ηλικία
25
Όνομα
Basilhs
Είχα ένα θεματάκι με την Ε4 ψεκαστή πάπια μου, είχε μια μικρή δυσκολία να κρατήσει ρελαντί και οι επισκέψεις στον ντήλερ που το αγόρασα, μόνο ξεμάτιασμα o_O περιελάμβαναν αφού οι περισσότεροι ντήλερ μικρών μοτοσυκλετών είναι μπακάληδες της παλιάς σχολής :D...
Δυστυχώς στα περισσότερα μηχανάκια με ψεκασμό, το ρελαντί δεν ρυθμίζεται με τον παραδοσιακό τρόπο, και χρειάζεται μπει σε διαγνωστικό για να γίνει η δουλειά. Αυτό πλέον είναι πάρα πολύ εύκολο και χωρίς την αγορά ακριβών μηχανημάτων μιας και στο 2018 η τεχνολογία είναι απλόχερα ελεύθερη στο πόπολο, αρκεί να ψαχτεί κάποιος λιγουλάκι.

Επειδή η γνώση είναι για να μοιράζεται, μπορεί πολλές φορές να κράζω(ουμε) την Ευρωπαϊκή Ένωση για τις προδιαγραφές που βγάζει με συνέπεια να χάνουμε μηχανάκια ουσίας, όμως αυτή τη φορά έκαναν κάτι πολύ σωστό με τις προδιαγραφές Euro4. Επέβαλλαν στους κατασκευαστές την οδηγία να ενσωματώνουν το λογισμικό του ελέγχου των ψηφιακών συστημάτων των οχημάτων στις ECU και να μπορεί να το διαβάζει ο οποιοσδήποτε χωρίς να είναι υποχρεωμένος να πάει σε εξουσιοδοτημένους επισκευαστές. Ετσι μπορούμε να διαγνώσουμε βλάβες μόνοι μας ή να επέμβουμε στις λειτουργίες του οχήματός μας. Η σημερινή τεχνολογία μας επιτρέπει με πολύ φτηνά γκατζετάκια, να ελέγξουμε εύκολα το όχημά μας χωρίς να εξαρτόμαστε από τον κάθε εξουσιοδοτημένο, και χάρη στην οδηγία αυτή οι κωδικοί σφαλμάτων είναι ίδιοι είτε έχει κάποιος πανάκριβο όχημα, είτε ένα ταπεινό παπί.

Στην αρχή ήμουν λίγο διστακτικός καθώς οι κουστουμάτοι τεχνοκράτες των Βρυξελιώτικων γραφείων ίσως να μην είχαν υπολογίσει τις "παραξενιές" των εν Ελλάδι βλαχαδέμπορων αντιπροσώπων, και την νοοτροπία του "σιγά μη ασχοληθούμε με τις προδιαγραφές, άμα θένΕ να πάνε σε εξουσιοδοτημένο μας συνεργείο" αλλά διαψεύστηκα πανηγυρικά. Έριξα λοιπόν λίγο ψάξιμο στο ίντερνετ ως επί το πλείστον σε ξένα φόρα να διαβάσω αντίστοιχα θέματα σχετικά με τα OBD των μοτοσυκλετών (εδώ να ευχαριστήσω τον πατέρα μου που με μαύριζε στο ξύλο για να πάω σε φροντιστήριο να μάθω Αγγλικά
). Είδα ότι οι περισσότεροι χρησιμοποιούσαν ένα γκατζετάκι που λέγεται ELM 327 MINI που δουλεύει με bluetooth και υποστηρίζει όλα τα πρωτόκολα OBD. Η τιμή του από 8 μέχρι 20 ευρώ για παραγγελία από το Ebay, δεν άντεχα όμως να περιμένω κανα μήνα να έρθει από τα βάθη της Κίνας. Με λίγο ακόμα ψάξιμο το βρήκα και στην Ελλάδα περίπου στις ίδιες τιμές, σε μαγαζί με ηλεκτρονικά στο Αιγάλεω. Πήρα λοιπόν ένα τηλέφωνο και αφού μου επιβεβαίωσαν ότι το έχουν, πήγα και το πήρα από εκεί για το ευτελές ποσό των 13ων ευρώ. Επίσης το ευγενέστατο παιδί εκεί με διαβεβαίωσε πως αν δεν δούλευε μπορούσα να το επιστρέψω και, ή να πάρω τα χρήματά μου πίσω ή να αγοράσω κάτι άλλο από το κατάστημα. Αρκετά όμως με τα ιστορικά και προχωράω στο παρασύνθημα.

Πριν ξεκινήσω να αναφέρω πως εγώ το χρειάζομαι ΜΟΝΟ για να διαβάζω τα όποια λάθη αποθηκεύονται στην ECU, και να προλαμβάνω ή να θεραπεύω βλάβες, δεν με ενδιαφέρει να σκαλίζω το μηχανάκι ή να πειράζω τις επιδόσεις και την λειτουργία του. Οποιος θέλει μπορεί να κάνει οτιδήποτε στο όχημά του αλλά δεν φταίω εγώ αν ανατιναχτεί τίποτα ! abcdefghgk

Το γκατζετάκι λοιπόν έρχεται σε σακουλάκι με ένα δισκάκι με διάφορα διαγνωστικά software, για τον υπολογιστή, μαζί έχει και κάποια άλλα προγραμματάκια, αρκεί βέβαια ο υπολογιστής να έχει Bluetooth. Εμένα ο δικός μου δεν έχει, οπότε χρησιμοποίησα το smartphone και πέρασα το διαγνωστικό TORQUE PRO από το δισκάκι εύκολα και γρήγορα. Η διαφορά των δυο εκδόσεων του προγράμματος (LITE/PRO) είναι ότι η μία επιτρέπει μόνο την διάγνωση, και η άλλη επιτρέπει την επέμβαση και το σκάλισμα στο όχημα.



Η φίσα του OBD2 στο Daytona είναι κάτω από τη θήκη των εργαλείων πίσω από το δεξί αμορτισέρ.






Κουμπώνουμε το διαγνωστικό στη φίσα, χωρίς να έχουμε ανοίξει το διακόπτη στο μηχανάκι...



Ενεργοποιούμε το Bluetooth στο κινητό/tablet/υπολογιστή μας, και στη συνέχεια ανοίγουμε το διακόπτη, βλέπουμε πως ανάβει το φωτάκι λειτουργίας στο γκατζετάκι (καλό σημάδι) και σε μερικά δευτερόλεπτα το βλέπει και η συσκευή μας στην αναζήτηση συσκευών ως OBD2. Στη συνέχεια κάνουμε το γνωστό από άλλες συσκευές pairing και του δίνουμε τον γενικό κωδικό 1234, ή 0000.



Μόλις κάνει pairing εκκινούμε την εφαρμογή και βλέπουμε ότι σχεδόν ακαριαία μας γράφει Connected to the ECU (εξαιρετικά καλό σημάδι) ενώ ταυτόχρονα βλέπουμε ότι δεν έχει εκκινηθεί ο κινητήρας και όλα είναι στην αναμονή.


Πατάμε την μίζα και αμέσως ενεργοποιούνται κάποιες βασικές ενδείξεις. Τώρα αρχίζει η παραμετροποίηση που κάνουμε εμείς. Μου έδειχνε την ονομασία DAYANG ECU 120, πράγμα που σημαίνει ότι "διάβαζε" τον εγκέφαλο της πάπιας κανονικά. Πέρασα κάποιες βασικές ενδείξεις όπως, στροφές κινητήρα, φορτίο κινητήρα, πίεση αντλίας καυσίμου, λειτουργία μπεκ, λειτουργία βαλβίδας ρελαντί, θερμοκρασία εισαγωγής αέρα, αισθητήρα οξυγόνου και λειτουργία TPS, αυτά μόνο χρειάζομαι τίποτα παραπάνω. Πραγματικά έχει πάρα πολλές επιλογές με ενδείξεις παραμετροποίησης και λειτουργίας, μέχρι και συνεχή παρακολούθηση του κινητήρα και των λειτουργιών του σε πραγματικό χρόνο, αλλά αυτό θα μου τρώει την μπαταρία του κινητού για πλάκα, άλλωστε είπα ότι εγώ το θέλω μόνο για την παρακολούθηση τυχών λαθών ή βλαβών. Ανοιγόκλεινα το γκάζι και οι στροφές ανέβαιναν και κατέβαιναν κανονικά, μπόρεσα επιτέλους να ρυθμίσω το ρελαντί και να παραμένει μένει στις 1450 rpm περίπου χωρίς κομπιάσματα. Έκανα και ένα τσεκάρισμα αν υπάρχουν κάποια λάθη αποθηκευμένα στην ECU και μου έβγαζε συνέχεια πως δεν υπάρχουν λάθη. Για να το δοκιμάσω ακόμα πιο βάρβαρα και μπρουτάλ, αποσύνδεσα τον αισθητήρα λ στην εξαγωγή και αμέσως έβγαζε λάθος και βλάβη στον αισθητήρα με την ένδειξη λ sensor fault P0154 check connection (!!!!!). Η μόνη ένδειξη που δεν ενεργοποιήθηκε ήταν η θερμοκρασία του ψυκτικού, πράγμα λογικότατο αφού μιλάμε για αερόψυκτο μοτεράκι, αλλά το εντυπωσιακό ήταν πως έγραφε DAYANG 120 Engine not LC (!!!!)








Ικανοποιημένος λοιπόν από το αποτέλεσμα, αφού κάνει όλα αυτά που θέλω στο μηχανάκι, και παράλληλα δεν χρειάζεται να είμαι εξαρτημένος από την αντιπροσωπεία για να ελέγχω το μηχανάκι μου ρε γαμώτο. Προφανώς και τα υπόλοιπα Euro 4 μηχανάκια άλλων κατασκευαστών, κάνουν διάγνωση με το γκατζετάκι, αφού οι προδιαγραφές είναι ίδιες για όλους, όπως και τα Euro3 αρκεί να έχουν την ίδια φίσα, αλλιώς χρειάζεται αντάπτορας και δεν το έψαξα παραπάνω.
Καλησπέρα φίλε μου μπορείς να μου δόσεις λίγο παραπάνω λεπτομέρειες και αν μπορο με αυτό να ανεβάσω το μείγμα να γίνει πιο πλούσιο;
 

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
Με τέτοιες συσκευές δε μπορείς να παίξεις με τα μιγματα και για να ασχοληθείς με τις άλλες που μπορείς πρέπει να φας Χρόνια στη μελέτη, αν υπάρχουν για το μηχανάκι σου.

Sent from my ASUS_X00HD using Tapatalk
 

Billis00

new member
Δημοσιεύσεις
2
Ηλικία
25
Όνομα
Basilhs
Ναι αλλά το παλικάρι πιο πανό μπορεί να αλλάξει στροφές άρα λογικά θα αλλάζει και το μείγμα
 
Top Bottom