Michelin Road 5: Αλλάζει τα δεδομένα ;

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.131
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
του Νίκου Βιτσιλάκη

Σχεδιασμένο για χρήση στο δρόμο και κατάλληλο για τα περισσότερα είδη μοτοσυκλετών, το νέο Road 5 διατίθεται σε δύο εκδόσεις (Standard/Trail) και προσφέρει επιδόσεις που εντυπωσιάζουν.

Η Michelin, με σκοπό να ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες και στις απαιτήσεις των μοτοσυκλετιστών παγκοσμίως, εξέτασε προσεκτικά τον τρόπο με τον οποίο οι δικυκλιστές χρησιμοποιούσαν τις μοτοσυκλέτες τους, από τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη μέχρι τις αποδράσεις στην ύπαιθρο το Σαββατοκύριακο. Το αποτέλεσμα είναι ένα ριζικά νέο ελαστικό, σε ό,τι αφορά στην αρχιτεκτονική του σκελετού, στο σκάλισμα πέλματος και στα μείγματα γόμας, που προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη πρόσφυση σε βρεγμένο και στεγνό οδόστρωμα, καθώς και αυξημένη ευελιξία και σταθερότητα.

Οι δημοσιογράφοι που το οδήγησαν σε μικτές συνθήκες κατα τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής του παρουσίασης, που έγινε στη Σεβίλλη προ ημερών, έμειναν έκπληκτοι με τη συνολική του απόδοση σε πίστα και δρόμο, τόσο σε βρεγμένο όσο και σε στεγνό οδόστρωμα. Και δεν μιλάμε μόνο για την άψογη συμπεριφορά του κάτω από κάθε συνθήκη, αλλά και για τη συνολική αίσθηση και πληροφόρηση που προσφέρει στον αναβάτη, βοηθώντας τον να κινείται με ακρίβεια και ασφάλεια ανά πάσα στιγμή.
Καινοτομίας το ανάγνωσμα

Το Road 5 ενσωματώνει τις πιο πρόσφατες καινοτομίες, όπως τη Michelin ACT+, καθώς και τελευταίας γενιάς μείγματα γόμας αλλά και την τεχνολογία αυτοαναγεννώμενων εγκοπών Michelin XST Evo, για βελτιωμένη λειτουργία απομάκρυνσης του νερού. Επιπλέον, η χρήση μεταλλικών πρόσθετων στην τεχνολογία κατασκευής, η οποία βοηθά στη δημιουργία εξαιρετικά εξελιγμένων καλουπιών (metal 3D printing), επέτρεψε στη Michelin όχι μόνο να προσφέρει ακόμα καλύτερη πρόσφυση στο βρεγμένο, αλλά και να βρίσκεται μπροστά από τον ανταγωνισμό, ενώ παράλληλα προσφέρει μεγάλη διάρκεια ζωής των ελαστικών. Πράγματι, τα Road 5 που έχουν διανύσει 5.000 χιλιόμετρα φρενάρουν ακριβώς το ίδιο, σε σύγκριση με ένα σετ καινούργιων Pilot Road 4! Παράλληλα, εξακολουθούν να προσφέρουν εξαιρετική πρόσφυση στο στεγνό, εξαιρετικό χειρισμό σε σύγκριση με τους βασικούς ανταγωνιστές τους και βελτιωμένη σταθερότητα. Για να επιτευχθεί το επίπεδο απόδοσης που προσφέρει το νέο Road 5, η Michelin συνδύασε 3 βασικές καινοτομίες:

·Καινούργιο σκάλισμα πέλματος

Η Michelin έχει εξελίξει τις τεχνολογίες εγκοπών (XST) και αυτοαναγεννώμενων εγκοπών. Αυτή η καινοτομία εκμεταλλεύεται την τεχνολογία κατασκευής με μεταλλικά πρόσθετα για την κατασκευή των απαραίτητων πολύπλοκων καλουπιών.

·Μείγματα Γόμας τελευταίας γενιάς

Για να βελτιωθούν οι επιδόσεις πρόσφυσης σε βρεγμένο και στεγνό οδόστρωμα χωρίς να επηρεάζεται η διάρκεια ζωής, τα μείγματα γόμας που αναπτύχθηκαν για το Road 5 χρησιμοποιούν νέα ελαστομερή και φόρμουλες σε σύγκριση με εκείνα των προκατόχων τους. Ο τρόπος με τον οποίο οι ενώσεις αυτές τοποθετούνται σε όλο το πέλμα του Road 5 είναι το αποτέλεσμα δύο τεχνολογιών της Michelin (2CT και 2CT+).

·Τεχνολογία Michelin ACT+

Οι επιδόσεις του Road 5 σε στεγνό οδόστρωμα οφείλονται κυρίως στα μείγματα γόμας τελευταίας γενιάς, ενώ η τεχνολογία ACT+ (Adaptive Casing Technology), μία επαναστατική τεχνική που παρέχει στους ώμους του ελαστικού διαφορετικούς βαθμούς ακαμψίας, εξασφαλίζει εξαιρετική σταθερότητα στις ευθείες και στις στροφές, καθώς και μεγάλη ευκολία χειρισμών.

To Michelin Road 5 θα είναι διαθέσιμο σε 11 διαφορετικές διαστάσεις, συμπεριλαμβανoμένων και τεσσάρων διαστάσεων της έκδοσης Trail.


www.zougla.gr
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.131
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Αποστολή περιοδικό MOTOGP WORLD: Δημήτρης Διατσίδης

Ο Jean-Luc Bouvier επικεφαλής του τμήματος Έρευνας & Εξέλιξης, στο οποίο εργάζονται 300 μηχανικοί, μας εξηγεί ότι αποφάσισαν πριν από 4 χρόνια που ξεκίνησαν της εξέλιξη του Road 5, να μην είναι μια εξέλιξη του Pilot Road 4 που αντικαθιστά, αλλά μια εντελώς νέα ιδέα, με νέα γόμα, νέα χάραξη, νέο σκελετό, απλά στην ίδια φιλοσοφία χρήσης του 4, δηλαδή το να είναι ένα σούπερ λάστιχο για το βρεγμένο, χωρίς συμβιβασμούς στο στεγνό, στην κατηγορία των Sport-Touring μοτοσυκλετών.

Πρώτα από όλα να εξηγήσουμε ότι είναι το πρώτο ελαστικό μοτοσυκλέτας για το οποίο χρησιμοποιήθηκε τεχνολογία 3D printing στην κατασκευή του, μια τεχνολογία που η Michelin έχει εφαρμόσει από το 2006 στα ελαστικά των φορτηγών και μετά και σε αυτά των επιβατικών αυτοκινήτων.
http://www.motograndprix.gr//gmcms/media/_2018/Διάφορα/test/michelin%20road5/MICHELIN_iconograpgy_XST_Evo_Road5_2.jpg?w=725
Έξυπνη ιδέα!
Βασίζεται στην παρατήρηση ότι η συμπεριφορά στο βρεγμένο αλλάζει με την φθορά των ελαστικών, ύστερα από αρκετά χλμ, αφού με το λιγότερο πέλμα αλλάζει και η ακαμψία. Με βάση αυτά σχεδιάστηκε σε τομή μια χάραξη που δεν είναι όπως μέχρι τώρα μια κάθετη γραμμή, αλλά μια χάραξη που ανοίγει σε βάθος, ώστε όσο προχωρά η φθορά της γόμας, να μένει χώρος για το νερό, το οποίο στη συνέχεια αποβάλλεται από το λάστιχο. Έτσι έχουμε ένα περίπλοκο σχήμα, το οποίο όμως δεν κατασκευάζεται παρά μόνο με τη χρήση της 3D τεχνικής.

Από κει και πέρα για την επιθυμητή ακαμψία του σκελετού, ώστε να υπάρχει και η σταθερότητα στην ευθεία σε υψηλές ταχύτητες, αλλά και η καλή συμπεριφορά στις στροφές, χρησιμοποιείται η ήδη γνωστή μας τεχνολογία ACT (Adaptive Casing Technology), με μεταβλητή ακαμψία σκελετού, που επιτυγχάνεται μέσω μιας ευφυούς ιδέας, για χρήση στο κέντρο του ελαστικού μονού λινού σκελετού με σχεδόν 90 μοιρών γωνία και στα πλαϊνά αυτό το λινό να “διπλώνει” προσφέροντας διπλάσια ακαμψία!
http://www.motograndprix.gr//gmcms/media/_2018/Διάφορα/test/michelin%20road5/MICHELIN_iconograpgy_XST_Evo_Road5_3.jpg?w=725
Ακόμη και όταν φθαρεί το πέλμα, υπάρχει χώρος για το νερό!
Στον τομέα της γόμας υπάρχει μια συνεχής εξέλιξη, με νέα ελαστομερή και νέα γενιά πολυμερών, που εξελίχθηκαν μαζί με τις γόμες για τα λάστιχα αυτοκινήτου. Έτσι η νέα γόμα που χρησιμοποιείται με τις ήδη γνωστές τεχνολογίες 2CT μπροστά και 2CT+ πίσω (που χρησιμοποιούνται και στο Rower RS), είναι καλύτερη από αυτήν του 4 και βγάζει πολλά περισσότερα χιλιόμετρα! Στα 2CT γίνεται χρήση μιας πιο σκληρής γόμας στο κέντρο και μιας *****ότερης στο πλάι του ελαστικού, σε αναλογία 28% πλάι - 44% κέντρο και 28% πλάι για το μπροστά.. Στο 2CT+ πίσω, η σκληρότερη του κέντρου (66%) βρίσκεται και κάτω από την *****ότερη στο πλάι (17% σε κάθε πλευρά), ώστε να υπάρχει σταθερότητα στην αποδοση. Αυτά για τις γόμες πάντα με έναν συμβιβασμό που γίνεται μεταξύ της συμπεριφοράς σε βρεγμένο και στεγνό, αφού όπως εξηγεί ο Bouvier, δεν υπάρχει το τέλειο λάστιχο που να μπορεί να τα κάνει όλα το ίδιο καλά!
http://www.motograndprix.gr//gmcms/media/_2018/Διάφορα/test/michelin%20road5/MICHELIN%20Road%205_sipes.jpg?w=725
3D printing
Στον τομέα του σχεδιασμού της κορώνας έχουμε μια μικρή διαφοροποίηση ως προς το 4, με ελαφρώς πιο τριγωνικό σχήμα που βοηθάει στο ευκολότερο πλάγιασμα, πράγμα που κάνει το ελαστικό πιο διασκεδαστικό στην οδήγηση.

Τέλος να πούμε ότι αρχικά καλύπτονται οι περισσότερες μοτοσυκλέτες της αγοράς, αλλά σύντομα θα δούμε το Road 5 Trail για μεσαίες και μεγάλες on-off μοτοσυκλέτες, ενώ θα έρθει και το GT για τις πιο βαριές από αυτές τις μοτοσυκλέτες, όπως η νέα BMW GS Adventure και λίγο αργότερα θα δούμε και την έκδοση για σκούτερ!
http://www.motograndprix.gr//gmcms/media/_2018/Διάφορα/test/michelin%20road5/MICHELIN_Iconography_Road%205_Technology_ACT.jpg?w=725
Στη μέση μονό λινό
http://www.motograndprix.gr//gmcms/media/_2018/Διάφορα/test/michelin%20road5/MICHELIN_Iconography_Road%205_Technology_ACT%20a.jpg?w=725
Στο πλάι το λινό διπλώνει
http://www.motograndprix.gr//gmcms/media/_2018/Διάφορα/test/michelin%20road5/MICHELIN_iconography_Road5_2017_5.jpg?w=725
http://www.motograndprix.gr//gmcms/media/_2018/Διάφορα/test/michelin%20road5/26484423058_ef60f7576c_z.jpg?w=725
http://www.motograndprix.gr//gmcms/media/_2018/Διάφορα/test/michelin%20road5/26484420118_ab25d727b7_z.jpg?w=725
http://www.motograndprix.gr//gmcms/media/_2018/Διάφορα/test/michelin%20road5/25483374517_fd56da265c_z.jpg?w=725
http://www.motograndprix.gr//gmcms/media/_2018/Διάφορα/test/michelin%20road5/MICHELIN_Road5_Sevilla_112_Fotor.jpg?w=725
Endo στο βρεγμένο, από τον δοκιμαστή της Michelin!

http://www.motograndprix.gr
 

Sokis

new member
Δημοσιεύσεις
89
Ηλικία
50
Μοτοσυκλέτα
ZZR 1400
Όνομα
Σωκρατης
Παραγγειλα το αντιπαλο δεος,pirelli angel gt A. Ο κωδικος Α απευθυνεται σε βαρια μηχανακια ,Zzr ,Busa,xx,Exω ακουσει απο συντροχους πολυ καλες κριτικες,προσφυση,διαρκεια ζωης,ιδωμεν...
 
Top Bottom