- Δημοσιεύσεις
- 26.451
- Ηλικία
- 62
- Περιοχή
- Αγρινιο
- Μοτοσυκλέτα
-
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
- Όνομα
- ΜΙΧΑΛΗΣ
- Περιοχή
- ΑΓΡΙΝΙΟ
BMW G 310 GS: ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ ΟΝΟΜΑ, ΜΕΤΡΙΕΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ* ΚΑΙ ΛΑΜΠΡΟ ΜΕΛΛΟΝ
(Η “ΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΜΜΟΝΗ” ΤΩΝ ΒΜW ENTRY LEVEL)
Για κάποιο απροσδιόριστο λόγο, η BMW εδώ και 25 σχεδόν χρόνια, «αρνείται» να κατασκευάσει στην «Μητέρα-πατρίδα» και στα εργοστάσιά της στο Βερολίνο, οποιαδήποτε μοτοσυκλέτα που θεωρείται «εισαγωγική», έχει χαμηλή τιμή, και λιγότερα από τουλάχιστον 800 κυβικά εκατοστά και δύο κυλίνδρους! Kι όμως, ήταν ακριβώς μια μονοκύλινδρη μοτοσυκλέτα 250c.c. αυτή που επανέφερε την φίρμα του Μονάχου στη ζωή, αυτή που –κυριολεκτικά!- την ”ανέστησε εκ νεκρών” το 1947, όταν μετά τον Μεγάλο Πόλεμο δεν είχαν απομείνει παρά σκόρπια τούβλα και στάχτες απο τα υπερήφανα εργοστάσια της τεράστιας βιομηχανικής πολεμικής μηχανής που είχε στήσει τις δύο προηγούμενες δεκαετίες η Γερμανία.
ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΩΔΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΦΙΡΜΑΣ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ
(Σύμφωνα με το δόγμα που λέει ότι: “Πριν αγορασεις κάτι, φρόντισε να μάθεις την Ιστορία του”!)
ΟΙ “ΜΙΚΡΕΣ” BMW ΚΑΙ Ο Β’ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Πότσδαμ, Ιούλιος 1945. Οι ηγέτες των Συμμαχικών δυνάμεων “μοιράζουν” μεταξύ τους την ηττημένη και κατεστραμμένη χώρα και αποφασίζουν για το οικονομικό της μέλλον. Σε αυτό το προάστειο του Βερολίνου όπου και συνάφθηκε η “Συμφωνία του Πότσδαμ”, μία απο τις πρώτες αποφάσεις των νικητών (μετά την αναδιανομή των Γερμανικών και Αυστριακών εδαφών που είχαν προσαρτηθεί στον πόλεμο, και την διαίρεση την χωρών αυτών σε τέσσερις ζώνες Συμμαχικής κατοχής), ήταν η άμεση διακοπή και απαγόρευση της βιομηχανικής παραγωγής πλοίων και αεροσκαφών κάθε τύπου, όπως και η διάλυση των ιδιωτικών εργοστασίων που κατασκεύαζαν εξαρτήματα, ανταλλακτικά ή μηχανήματα για την πολεμική βιομηχανία. Τον επόμενο χρόνο, το 1946, αποφασίζεται η μείωση της βιομηχανικής παραγωγής της Γερμανίας, με στόχο να επανέλθει στο 50% της δυναμικότητας του 1938. Αυτό θα γινόταν με την κατεδάφιση 1500 εργοστασίων σε όλη τη χώρα, και την καταστροφή κάθε καλουπιού, πρέσσας, μηχανήματος, εργαλείου, αποθήκης ανταλλακτικών, σχεδίων κτλ. που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί έστω για μελλοντική παραγωγή, αλλά και με την μεταφορά ορισμένων εργοστασίων στα βάθη της Ρωσσίας, στο πλαίσιο των πολεμικών αποζημιώσεων. Η αποβιομηχανοποίηση της Γερμανίας θα γινόταν σταδιακά και τελικά θα ολοκληρωνόταν το 1952, μόνο που τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν ακριβώς με τον ίδιο τρόπο για την Ανατολική και την Δυτική χώρα, κάτι που επηρέασε (μεταξύ των άλλων μεγάλων θεμάτων) και την παραγωγή της BMW.
Η ΣΧΕΣΗ ΤΩΝ ΣΟΒΙΕΤ ΜΕ ΤΗΝ ΒΜW, ΟΙ ΡΩΣΣΙΚΕΣ Μ72, ΚΑΙ Η “ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ” ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΟΣ!
Το Μόναχο και το εργοστάσιο της BMW ισοπεδωμένο απο τους βομβαρδισμούς των Συμμάχων το 1944-1945
To κεντρικό εργοστάσιο της εταιρείας στο Μόναχο, είχε καταστραφεί εκ θεμελίων απο βομβαρδισμούς το 1944, και δεν υπήρχε πια άθικτο ούτε ένα φύλλο χαρτί: Τα πάντα είχαν γίνει στάχτη! Αντίθετα, το εργοστάσιο του Eisenach, που τώρα ανήκε στον Ανατολικό τομέα, παρ’ ότι είχε πληγεί, δεν είχε διαλυθεί εντελώς και παρέμεινε λειτουργικό, γιατί όλα τα μηχανήματα, τα εργαλεία και πολλά ανταλλακτικά, είχαν αποθηκευτεί σε γειτονικά καταφύγια. Η BMW ήταν ένα απο τα εργοστάσια που στήριξαν την πολεμική βιομηχανία και τον Γερμανικό στρατό, όχι μόνο για τους αεροπορικούς κινητήρες της Λουφτβάφε αλλά και για τις θηριώδεις και ακατάβλητες “δικίνητες” μοτοσυκλέτες R75 (είχαν διαφορικό που μετέφερε το 30% της ισχύος στον τροχό του side car), που μαζί με τις “παρόμοιες” Zundapp KS 75 (χρησιμοποιούσαν κατά 70% κοινά εξαρτήματα, κατόπιν σχετικής οδηγίας του ίδιου του Χίτλερ) αποτέλεσαν το σήμα κατατεθέν της Βέρμαχτ, διέπρεψαν στην Αφρική και “νικήθηκαν” μόνο απο τα χιόνια και τις λάσπες της Ρωσσικής στέππας.
Η BMWR 75 (και η κατά 70% όμοια Zundapp KS 750) ήταν πραγματικά δικίνητα θηρία, κυριολεκτικά ασταμάτητες πολεμικές μηχανές!
Αυτή η μοτοσυκλέτα, το 1939, στη φάση τής σχεδίασής της χρησιμοποίησε αρχικά τον κινητήρα της “πολιτικής" boxer R 71, που όμως θεωρήθηκε ανεπαρκής για στρατιωτική χρήση και σχεδιάστηκε ένας (παρόμοιος) καινούργιος. H BMW R 71, με όλα τα απαραίτητα καλούπια, πρέσσες, μηχανήματα, σχέδια αλλά και προσωπικό που θα εκπαίδευε Ρώσσους εργάτες για την παραγωγή της, επειδή κρίθηκε ως "ξεπερασμένη" απο τους Γερμανούς, δόθηκε στους Σοβιετικούς το 1940, βάσει της εμπορικής συμφωνίας ανταλλαγών μεταξύ Γερμανίας και Σοβιετικής Ενωσης που ακολούθησε το Σύμφωνο μη επιθέσεως που είχαν υπογράψει οι δύο χώρες το 1939, με τους Υπουργούς εξωτερικών Ρίμπεντροπ και Μόλοτωφ. Η εμπορική αυτή συμφωνία προέβλεπε ότι οι Γερμανοί θα διέθεταν στους Σοβιετικούς προϊόντα και know how υψηλής τεχνoλογίας, παίρνοντας τεράστιες ποσότητες πρώτων υλών για αντάλλαγμα, και αναφερόμαστε σε συμφωνίες "ανταλλαγών" ύψους σχεδόν μισού δισεκατομμυρίου μάρκων (απο κάθε πλευρά).
Ετσι, οι Σοβιετικοί είχαν αποκτήσει εξοικείωση με τις μοτοσυκλέτες R 71 της BMW, και το 1941, όταν πιά η Γερμανία είχε εισβάλλει στην αχανή χώρα με την γιγάντια (και εν τέλει μοιραία για τον Ναζισμό) επιχείρηση Μπαρμπαρόσσα, κατάφεραν να βρούν απο την Σουηδία πέντε ολοκαίνουργιες στρατιωτικές BMW R 75, και τις αντέγραψαν για να κατασκευάσουν τις παρόμοιες δικές τους Μ 72 για τον Κόκκινο Στρατό. Ο Στάλιν είχε δημιουργήσει τρία εργοστάσια μοτοσυκλετών, στη Μόσχα, στο Λένινγκραντ και στο Ίρμπιτ της Σιβηρίας, το οποίο ήταν και το μόνο που λειτούργησε μετά το 1941 με το όνομα ΙΜΖ, κατασκευάζοντας τις Μ 72 και αργότερα τις Ural και τις Dnepr (αυτά είναι ονόματα μοντέλων της IMZ και της ΚΜΖ, και όχι μάρκες). Το 1956, οι Σοβιετικοί έδωσαν τα μηχανήματα, τα καλούπια και τα σχέδια της Μ 72 στους Κινέζους της Yangtze, οι οποίοι κατασκεύασαν την Chang Jiang CJ 750, την τελευταία κατ΄ευθείαν απόγονο της προπολεμικής BMW R71 Boxer.
Οι Σοβιετικοί αντέγραψαν το 1941 την R 75, και κατασκεύασαν την M 72 του Κόκκινου Στρατού, με καλύτερες προδιαγραφές για τα χιόνια της Ρωσσικής στέππας
Το Eisenach, και η Θουριγγία στην οποία βρίσκεται, ήταν αρχικά στην κατοχή των Αμερικανών, αλλά μετά την Συμφωνία του Πότσδαμ, οι Αμερικανοί το παραχώρησαν στους Σοβιετικούς. Εκείνοι, αντί να “πακετάρουν” το εργοστάσιο της BMW και να το στείλουν στην Ρωσσία, προτίμησαν να συνεχίσουν την παραγωγή (πολιτικών) αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, χρησιμοποιώντας τους Γερμανούς εργάτες που είχαν επιβιώσει απο τον πόλεμο και είχαν επιστρέψει στα σπίτια τους. Τα πρώτα οχήματα που φτιάχτηκαν, πάντα με το σήμα της BMW αλλά χωρίς την άδεια της εταιρείας (!), ήταν το εξακύλινδρο κουπέ 340 (που εξαγόταν μάλιστα σε όλη την Δυτική Ευρώπη) και η μοτοσυκλέτα R 35, στην τελευταία της εκδοση του 1941-43, δηλαδή με τηλεσκοπικό πηρούνι εμπρός αλλά χωρίς πίσω ανάρτηση.
Μετά τον πόλεμο, οι Σοβιετικοί συνεχισαν να παράγουν R 35 με το σήμα της BMW (χωρίς άδεια) απο το εργοσάσιο του Eisenach που είχε διασωθεί.
Πηγη https://www.motosport.com.gr/motosp...lo-onoma-metries-prosdokies-kai-lampro-mellon
(Η “ΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΜΜΟΝΗ” ΤΩΝ ΒΜW ENTRY LEVEL)
Για κάποιο απροσδιόριστο λόγο, η BMW εδώ και 25 σχεδόν χρόνια, «αρνείται» να κατασκευάσει στην «Μητέρα-πατρίδα» και στα εργοστάσιά της στο Βερολίνο, οποιαδήποτε μοτοσυκλέτα που θεωρείται «εισαγωγική», έχει χαμηλή τιμή, και λιγότερα από τουλάχιστον 800 κυβικά εκατοστά και δύο κυλίνδρους! Kι όμως, ήταν ακριβώς μια μονοκύλινδρη μοτοσυκλέτα 250c.c. αυτή που επανέφερε την φίρμα του Μονάχου στη ζωή, αυτή που –κυριολεκτικά!- την ”ανέστησε εκ νεκρών” το 1947, όταν μετά τον Μεγάλο Πόλεμο δεν είχαν απομείνει παρά σκόρπια τούβλα και στάχτες απο τα υπερήφανα εργοστάσια της τεράστιας βιομηχανικής πολεμικής μηχανής που είχε στήσει τις δύο προηγούμενες δεκαετίες η Γερμανία.
ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΩΔΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΦΙΡΜΑΣ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ
(Σύμφωνα με το δόγμα που λέει ότι: “Πριν αγορασεις κάτι, φρόντισε να μάθεις την Ιστορία του”!)
ΟΙ “ΜΙΚΡΕΣ” BMW ΚΑΙ Ο Β’ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Πότσδαμ, Ιούλιος 1945. Οι ηγέτες των Συμμαχικών δυνάμεων “μοιράζουν” μεταξύ τους την ηττημένη και κατεστραμμένη χώρα και αποφασίζουν για το οικονομικό της μέλλον. Σε αυτό το προάστειο του Βερολίνου όπου και συνάφθηκε η “Συμφωνία του Πότσδαμ”, μία απο τις πρώτες αποφάσεις των νικητών (μετά την αναδιανομή των Γερμανικών και Αυστριακών εδαφών που είχαν προσαρτηθεί στον πόλεμο, και την διαίρεση την χωρών αυτών σε τέσσερις ζώνες Συμμαχικής κατοχής), ήταν η άμεση διακοπή και απαγόρευση της βιομηχανικής παραγωγής πλοίων και αεροσκαφών κάθε τύπου, όπως και η διάλυση των ιδιωτικών εργοστασίων που κατασκεύαζαν εξαρτήματα, ανταλλακτικά ή μηχανήματα για την πολεμική βιομηχανία. Τον επόμενο χρόνο, το 1946, αποφασίζεται η μείωση της βιομηχανικής παραγωγής της Γερμανίας, με στόχο να επανέλθει στο 50% της δυναμικότητας του 1938. Αυτό θα γινόταν με την κατεδάφιση 1500 εργοστασίων σε όλη τη χώρα, και την καταστροφή κάθε καλουπιού, πρέσσας, μηχανήματος, εργαλείου, αποθήκης ανταλλακτικών, σχεδίων κτλ. που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί έστω για μελλοντική παραγωγή, αλλά και με την μεταφορά ορισμένων εργοστασίων στα βάθη της Ρωσσίας, στο πλαίσιο των πολεμικών αποζημιώσεων. Η αποβιομηχανοποίηση της Γερμανίας θα γινόταν σταδιακά και τελικά θα ολοκληρωνόταν το 1952, μόνο που τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν ακριβώς με τον ίδιο τρόπο για την Ανατολική και την Δυτική χώρα, κάτι που επηρέασε (μεταξύ των άλλων μεγάλων θεμάτων) και την παραγωγή της BMW.
Η ΣΧΕΣΗ ΤΩΝ ΣΟΒΙΕΤ ΜΕ ΤΗΝ ΒΜW, ΟΙ ΡΩΣΣΙΚΕΣ Μ72, ΚΑΙ Η “ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ” ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΟΣ!
Το Μόναχο και το εργοστάσιο της BMW ισοπεδωμένο απο τους βομβαρδισμούς των Συμμάχων το 1944-1945
To κεντρικό εργοστάσιο της εταιρείας στο Μόναχο, είχε καταστραφεί εκ θεμελίων απο βομβαρδισμούς το 1944, και δεν υπήρχε πια άθικτο ούτε ένα φύλλο χαρτί: Τα πάντα είχαν γίνει στάχτη! Αντίθετα, το εργοστάσιο του Eisenach, που τώρα ανήκε στον Ανατολικό τομέα, παρ’ ότι είχε πληγεί, δεν είχε διαλυθεί εντελώς και παρέμεινε λειτουργικό, γιατί όλα τα μηχανήματα, τα εργαλεία και πολλά ανταλλακτικά, είχαν αποθηκευτεί σε γειτονικά καταφύγια. Η BMW ήταν ένα απο τα εργοστάσια που στήριξαν την πολεμική βιομηχανία και τον Γερμανικό στρατό, όχι μόνο για τους αεροπορικούς κινητήρες της Λουφτβάφε αλλά και για τις θηριώδεις και ακατάβλητες “δικίνητες” μοτοσυκλέτες R75 (είχαν διαφορικό που μετέφερε το 30% της ισχύος στον τροχό του side car), που μαζί με τις “παρόμοιες” Zundapp KS 75 (χρησιμοποιούσαν κατά 70% κοινά εξαρτήματα, κατόπιν σχετικής οδηγίας του ίδιου του Χίτλερ) αποτέλεσαν το σήμα κατατεθέν της Βέρμαχτ, διέπρεψαν στην Αφρική και “νικήθηκαν” μόνο απο τα χιόνια και τις λάσπες της Ρωσσικής στέππας.
Η BMWR 75 (και η κατά 70% όμοια Zundapp KS 750) ήταν πραγματικά δικίνητα θηρία, κυριολεκτικά ασταμάτητες πολεμικές μηχανές!
Αυτή η μοτοσυκλέτα, το 1939, στη φάση τής σχεδίασής της χρησιμοποίησε αρχικά τον κινητήρα της “πολιτικής" boxer R 71, που όμως θεωρήθηκε ανεπαρκής για στρατιωτική χρήση και σχεδιάστηκε ένας (παρόμοιος) καινούργιος. H BMW R 71, με όλα τα απαραίτητα καλούπια, πρέσσες, μηχανήματα, σχέδια αλλά και προσωπικό που θα εκπαίδευε Ρώσσους εργάτες για την παραγωγή της, επειδή κρίθηκε ως "ξεπερασμένη" απο τους Γερμανούς, δόθηκε στους Σοβιετικούς το 1940, βάσει της εμπορικής συμφωνίας ανταλλαγών μεταξύ Γερμανίας και Σοβιετικής Ενωσης που ακολούθησε το Σύμφωνο μη επιθέσεως που είχαν υπογράψει οι δύο χώρες το 1939, με τους Υπουργούς εξωτερικών Ρίμπεντροπ και Μόλοτωφ. Η εμπορική αυτή συμφωνία προέβλεπε ότι οι Γερμανοί θα διέθεταν στους Σοβιετικούς προϊόντα και know how υψηλής τεχνoλογίας, παίρνοντας τεράστιες ποσότητες πρώτων υλών για αντάλλαγμα, και αναφερόμαστε σε συμφωνίες "ανταλλαγών" ύψους σχεδόν μισού δισεκατομμυρίου μάρκων (απο κάθε πλευρά).
Ετσι, οι Σοβιετικοί είχαν αποκτήσει εξοικείωση με τις μοτοσυκλέτες R 71 της BMW, και το 1941, όταν πιά η Γερμανία είχε εισβάλλει στην αχανή χώρα με την γιγάντια (και εν τέλει μοιραία για τον Ναζισμό) επιχείρηση Μπαρμπαρόσσα, κατάφεραν να βρούν απο την Σουηδία πέντε ολοκαίνουργιες στρατιωτικές BMW R 75, και τις αντέγραψαν για να κατασκευάσουν τις παρόμοιες δικές τους Μ 72 για τον Κόκκινο Στρατό. Ο Στάλιν είχε δημιουργήσει τρία εργοστάσια μοτοσυκλετών, στη Μόσχα, στο Λένινγκραντ και στο Ίρμπιτ της Σιβηρίας, το οποίο ήταν και το μόνο που λειτούργησε μετά το 1941 με το όνομα ΙΜΖ, κατασκευάζοντας τις Μ 72 και αργότερα τις Ural και τις Dnepr (αυτά είναι ονόματα μοντέλων της IMZ και της ΚΜΖ, και όχι μάρκες). Το 1956, οι Σοβιετικοί έδωσαν τα μηχανήματα, τα καλούπια και τα σχέδια της Μ 72 στους Κινέζους της Yangtze, οι οποίοι κατασκεύασαν την Chang Jiang CJ 750, την τελευταία κατ΄ευθείαν απόγονο της προπολεμικής BMW R71 Boxer.
Οι Σοβιετικοί αντέγραψαν το 1941 την R 75, και κατασκεύασαν την M 72 του Κόκκινου Στρατού, με καλύτερες προδιαγραφές για τα χιόνια της Ρωσσικής στέππας
Το Eisenach, και η Θουριγγία στην οποία βρίσκεται, ήταν αρχικά στην κατοχή των Αμερικανών, αλλά μετά την Συμφωνία του Πότσδαμ, οι Αμερικανοί το παραχώρησαν στους Σοβιετικούς. Εκείνοι, αντί να “πακετάρουν” το εργοστάσιο της BMW και να το στείλουν στην Ρωσσία, προτίμησαν να συνεχίσουν την παραγωγή (πολιτικών) αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, χρησιμοποιώντας τους Γερμανούς εργάτες που είχαν επιβιώσει απο τον πόλεμο και είχαν επιστρέψει στα σπίτια τους. Τα πρώτα οχήματα που φτιάχτηκαν, πάντα με το σήμα της BMW αλλά χωρίς την άδεια της εταιρείας (!), ήταν το εξακύλινδρο κουπέ 340 (που εξαγόταν μάλιστα σε όλη την Δυτική Ευρώπη) και η μοτοσυκλέτα R 35, στην τελευταία της εκδοση του 1941-43, δηλαδή με τηλεσκοπικό πηρούνι εμπρός αλλά χωρίς πίσω ανάρτηση.
Μετά τον πόλεμο, οι Σοβιετικοί συνεχισαν να παράγουν R 35 με το σήμα της BMW (χωρίς άδεια) απο το εργοσάσιο του Eisenach που είχε διασωθεί.
Πηγη https://www.motosport.com.gr/motosp...lo-onoma-metries-prosdokies-kai-lampro-mellon