5 tips οδήγησης, κατευθείαν από τις πίστες!

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.093
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
απο το mototriti.gr.....

esel : εχω καποια ερωτηματικά τουλάχιστον για το 4 κατα ποσο ειναι εφικτό ....





Όχι επιστήμη της τέλειας στροφής, αλλά απλά tips που ο καθένας μπορεί να εφαρμόσει τώρα κιόλας στην οδήγησή του! Εσείς τα κάνετε;


Πάντα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης για την οδήγησή μας. Πόσο μάλλον, όταν εφαρμόζουμε κάποια πολύ απλά τρικ, τα οποία αν και γίνονται εύκολα αντιληπτά και χρήσιμα, μπορεί να μη γνωρίζουν όλοι ότι...προέρχονται από τους αγώνες!
Πράγματι, πάρα πολλά από όσα ξέρουμε για την τεχνική οδήγησης της μοτοσυκλέτας σήμερα έχουν την βάση τους σε χειρισμούς αγωνιζόμενων, αναβατών δηλαδή που πρέπει να οδηγούν στην τελειότητα κάθε στιγμή. Διαβάστε τα tips μας και θα δείτε ότι δεν είναι «μαγικά ξόρκια», αλλά κόλπα άμεσα εφαρμόσιμα στην καθημερινή σας οδήγηση!
  1. Η «ξερογκαζιά» στο κατέβασμα (blipping the throttle): Ίσως και το πιο απλό κόλπο που πολλοί αναβάτες εφαρμόζουν. Την στιγμή του κατεβάσματος ταχύτητας, δίνεις στην μοτοσυκλέτα μια «ξερογκαζιά», ώστε ο κινητήρας να ανεβάσει στροφές, φροντίζοντας έπειτα να συγχρονίσεις την απελευθέρωση του συμπλέκτη με την διατήρηση του μοτέρ στις πιο ψηλές στροφές. Η τεχνική αυτή εμφανίστηκε από την ανάγκη περιορισμού του φρένου κινητήρα στον πίσω τροχό, που σε γλιστερό δρόμο ή γρήγορη οδήγηση οδηγούσε σε μπλοκάρισμα του πίσω τροχού. Αν δεν το κάνετε ήδη, δοκιμάστε το και θα δείτε ότι η οδήγησή σας θα μεταμορφωθεί!
  2. Το «τσίμπημα» στα φρένα (tapping the brakes): Αυτή είναι μια τεχνική που εξασφαλίζει ότι τα φρένα θα γραπώσουν με όλη τους τη δύναμη, χωρίς ο αναβάτης να νιώσει ότι πατά την μανέτα περισσότερο. Σε συνθήκες με έντονους κραδασμούς, τραχύ οδόστρωμα και γρήγορη οδήγηση, τα πιστόνια και τα τακάκια στις μπροστά δαγκάνες μπορεί να απομακρυνθούν από τους δίσκους, δημιουργώντας αισθητό τζόγο στην διαδρομή της μανέτας και επηρεάζοντας άμεσα το φρενάρισμα. Πως το εξαλείφουμε αυτό; Απλά, πριν εφαρμόσουμε δύναμη στη μανέτα, την τραβάμε με το δάχτυλό μας μέχρι να νιώσουμε την πρώτη αισθητή αντίσταση, την αφήνουμε και κατόπιν εφαρμόζουμε δύναμη. Έτσι, θα έχουμε ξαναφέρει τα τακάκια στην σωστή απόσταση από τους δίσκους, χωρίς να καταναλώσουμε σημαντική διαδρομή στη μανέτα, όταν φρενάρουμε κανονικά!
  3. Πίσω φρένο «με μέτρο» στις στροφές: Όταν κινούμαστε μέσα σε μία στροφή, η χρήση εμπρός φρένου είναι γενικά επισφαλής υπό κλίση –αν και σήμερα, τα συστήματα cornering ABS το έχουν κάνει μια πολύ ασφαλέστερη διαδικασία. Ωστόσο, όσο λιγότερο διαταράσσεται το εμπρός ελαστικό κατά την διάρκεια μιας στροφήςς, τόσο το καλύτερο. Αν λοιπόν πρέπει να επιβραδύνουμε μέσα στη στροφή, η χρήση του πίσω φρένου μπορεί να είναι και ότι ακριβώς χρειάζεται –όχι παραπάνω, όχι λιγότερο. Συνήθως, η χρήση του πίσω φρένου ενδείκνυται για να ρυθμίσουμε την ταχύτητά μας σε μια καμπή «κατόπιν εορτής» και επιτρέπει την διόρθωση λαθών. Βέβαια, απαιτείται και η απαραίτητη προσοχήκαι οπωσδήποτε δεν πρέπει να...τσαρουχώσουμε!
  4. Το «τσεκάρισμα» της ασφάλτου με την μπότα: Ο Rossi και ο Marquez έχουν έναν πολύ συγκεκριμένο λόγο που ακουμπούν στιγμιαία την άσφαλτο με την μπότα, πριν μπουν σε κάποια στροφή: Ελέγχουν, στιγμιαία, την πρόσφυση στην πίστα. Αν και σαφώς αυτή η τεχνική απαιτεί περισσότερι προπόνηση από έναν μέσο αναβάτη, σε σχέση με τις παραπάνω, μπορεί να είναι πολύ χρήσιμη σε καταστάσης αμφίβολης πρόσφυσης. Ένα σύντομο «τσεκ» με την μπότα μας σε ένα οδόστρωμα που δεν ξέρουμε, μπορεί να μας πληροφορήσει εν τάχει για την τριβή που μπορεί να προσφέρει, βοηθώντας μας να κάνουμε τους ανάλογους χειρισμούς.
  5. Τα πόδια σου ως ανάρτηση: Μπορεί να ακούγεται αστείο, αλλά η αλήθεια είναι ότι είναι κάτι που δουλεύει εξαιρετικά καλά. Στην κακή σε γενικές γραμμές άσφαλτο της χώρας μας, μπορεί κάλλιστα να ποδειχθεί και σωτήριο! Δοκιμάστε να χρησιμοποιείτε τα πόδια σας ώς ανάρτηση, σηκωθείτε κιόλας λίγο από την σέλα αν χρειαστεί. Θα διαπιστώσετε ότι, σε πολλά σημέια, κερδίζετε σε σταθερότητα, ακόμα δε και σε άνεση, γλιτώνοντας και την ανάρτησή σας από σκληρή δουλειά!
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.447
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Και το 4 και το 5 τα εφαρμοζω.

Με την μποτα καταλαβαινω ποσο παγωμενος ειναι ο δρομος.Επισης οταν βλεπω συνεχομενες ανωμαλιες στον δρομο,σηκωνομαι λιγακι σαν τζοκευ στους μασπιεδες και λειτουργουνε καλυτερα οι αναρτησεις.
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Για το 3) Πίσω φρένο με μέτρο ακόμα και μέσα στην στροφή, βοηθάει να κλείνει η γραμμή χωρίς να είναι απαραίτητο να κλείνει τελείως το γκάζι
Για το 4)Όταν βλέπεις την άσφαλτο να γυαλιζει ειτε απο κρύο, η απο φθορά δεν χρειάζεται και πολύ μυαλό να καταλάβεις ότι γλιστράει.
Το πόδι κάτω στιγμιαία δίνει αυτοπεποίθηση και πληροφορία στον εγκέφαλο για το πόσο γλιστράει ο δρόμος.
Το ίδιο ισχύει και στο βρεγμένο
Για το 5) Τα πόδια δουλεύουν σαν έξτρα αμορτισέρ και απορροφούν τις ανωμαλίες του δρόμου,και το μηχανάκι μένει στην γραμμή τού.
Αν δείτε εντουραδες,σπάνια κάθονται στον κώλο τους
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.123
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Speechless μπορεί επειδή έχωTracer δεν με αγγίζουν..
 

gagarin

new member
Δημοσιεύσεις
471
Περιοχή
Αθηνα
Μοτοσυκλέτα
Kawasaki ZZR1400
Όνομα
Κώστας
Το 4 το έκανα και το κάνω πλέον μηχανικά. Το έχω αντικαταστήσει με τον έλεγχο μέσω του Ttaction. Και το 5 .
 

Kostas_RRR

new member
Δημοσιεύσεις
426
Μοτοσυκλέτα
Την πιο γλήγορη
Όνομα
Κώστας
απο το mototriti.gr.....
Πράγματι, πάρα πολλά από όσα ξέρουμε για την τεχνική οδήγησης της μοτοσυκλέτας σήμερα έχουν την βάση τους σε χειρισμούς αγωνιζόμενων, αναβατών δηλαδή που πρέπει να οδηγούν στην τελειότητα κάθε στιγμή.
OK

  1. Πίσω φρένο «με μέτρο» στις στροφές: Όταν κινούμαστε μέσα σε μία στροφή, η χρήση εμπρός φρένου είναι γενικά επισφαλής υπό κλίση –αν και σήμερα, τα συστήματα cornering ABS το έχουν κάνει μια πολύ ασφαλέστερη διαδικασία. Ωστόσο, όσο λιγότερο διαταράσσεται το εμπρός ελαστικό κατά την διάρκεια μιας στροφήςς, τόσο το καλύτερο. Αν λοιπόν πρέπει να επιβραδύνουμε μέσα στη στροφή, η χρήση του πίσω φρένου μπορεί να είναι και ότι ακριβώς χρειάζεται –όχι παραπάνω, όχι λιγότερο. Συνήθως, η χρήση του πίσω φρένου ενδείκνυται για να ρυθμίσουμε την ταχύτητά μας σε μια καμπή «κατόπιν εορτής» και επιτρέπει την διόρθωση λαθών. Βέβαια, απαιτείται και η απαραίτητη προσοχήκαι οπωσδήποτε δεν πρέπει να...τσαρουχώσουμε!
Στο MotoGP δεν χρησιμοποιούν το πίσω φρένο για να επιβραδύνουν ή για τη «διόρθωση λαθών» όπως λες, αλλά για να ελένξουν την επιτάχυνσή τους.

  1. Το «τσεκάρισμα» της ασφάλτου με την μπότα: Ο Rossi και ο Marquez έχουν έναν πολύ συγκεκριμένο λόγο που ακουμπούν στιγμιαία την άσφαλτο με την μπότα, πριν μπουν σε κάποια στροφή: Ελέγχουν, στιγμιαία, την πρόσφυση στην πίστα.
Όχι, δεν το κάνουν για αυτόν τον λόγο, η πίστα είναι η ίδια σε κάθε γύρο, δεν είναι εντούρο. Αν ήταν θα το έκαναν στο road racing, αλλά εκεί δεν το κάνουν. Όχι επειδή δεν μπορούν ή δεν ξέρουν. Απλά δεν είναι αυτός ο λόγος που ακουμπάνε την μπότα τους.
 

zmakis1

new member
Δημοσιεύσεις
37
Ηλικία
59
Περιοχή
Κορυδαλλός
Μοτοσυκλέτα
TDM 900
Όνομα
Τηλέμαχος Ζάρας
Το 4 δε μου είχε περάσει ποτέ απ' το μυαλό. Το κατέβασμα του ποδιού με ταχύτητα, το θεωρώ επικίνδυνο. Προσωπικά όταν έχω υποψία πάγου ή ολισθηρού δρόμου, μειώνω ταχύτητα και κάνω ελεγχόμενες δοκιμές με το πίσω φρένο ή/και το γκάζι, ώστε να διαπιστώσω τα όρια της πρόσφυσης.
 

StepaS

well know member
Δημοσιεύσεις
3.187
Μοτοσυκλέτα
KTM 1290 Super Adventure S
Όνομα
Vagelis
Εγώ πάλι το 4 το χρησιμοποιώ όταν βλέπω βρεγμένο. Μπορώ να πω πως μου δίνει αρκετά καλή πληροφορηση η συνήθεια αυτή για το πόσο γλίτσα υπάρχει στον δρόμο.

Επίσης επειδή στο παρελθόν δε διάβαζα ιδιαίτερα άρθρα περί οδήγησης είχα την κακη συνήθεια και έμπαινα πολυ λάθος στις στροφές πεφτωντας δυνατά και στα δύο φρένα. Όταν κάπου ακουσα-διαβασα πως μπαίνοντας με μπροστινό φρένο πιεζεις τη μηχανή να πάει ευθεία και άρχισα να δουλεύω περισσότερο το πίσω φρένο ΕΙΔΑ ΦΩΣ!!
 

Kostas_RRR

new member
Δημοσιεύσεις
426
Μοτοσυκλέτα
Την πιο γλήγορη
Όνομα
Κώστας
Επίσης επειδή στο παρελθόν δε διάβαζα ιδιαίτερα άρθρα περί οδήγησης είχα την κακη συνήθεια και έμπαινα πολυ λάθος στις στροφές πεφτωντας δυνατά και στα δύο φρένα.

Ποιά ήταν η λάθος συνήθεια, ότι χρησιμοποιούσες και το εμπρός και το πίσω; Δεν είναι λάθος αυτό.

Όταν κάπου ακουσα-διαβασα πως μπαίνοντας με μπροστινό φρένο πιεζεις τη μηχανή να πάει ευθεία και άρχισα να δουλεύω περισσότερο το πίσω φρένο ΕΙΔΑ ΦΩΣ!!

Δεν ισχύει αυτό, εξαρτάται που και πως φρενάρεις, τι σπρώχνεις-τραβάς, που έχεις τοποθετήσει το σώμα. Στα GP μπαίνουν σε όλες τις στροφές με φρένα και δεν πάνε ευθεία.

Αυτό που ίσως είναι καλό να γνωρίζουμε και πολλοί δεν γνωρίζουν, είναι ότι αν πατήσουμε το πίσω φρένο λίγο πριν τραβήξουμε το μπροστινό, η μηχανή λόγω γεωμετρίας «κάθεται», δηλαδή συμπιέζεται και με τις 2 ρόδες στον δρόμο και δεν έχουμε αποσταθεροποίηση λόγω ελαφρώματος με αναπηδήσεις του πίσω τροχού όπως όταν πατήσουμε δυνατά μόνο το μπροστινό. Ειδικά στις κατηφορικές στροφές αυτή η τεχνική είναι ίσως η καλύτερη που μπρορούμε να εφαρμόσουμε.
 

StepaS

well know member
Δημοσιεύσεις
3.187
Μοτοσυκλέτα
KTM 1290 Super Adventure S
Όνομα
Vagelis
@Kostas_RRR
Εγώ έμπαινα με περισσότερο μπροστινό πιστεύοντας (τελείως αφηρημένη δικιά μου εντύπωση ) πως βυθίζοντας το μπροστά έχει καλύτερη πρόσφυση.

Δε λέω πως τώρα μπαίνω με το πίσω φρένο μόνο. Σαφώς και χρησιμοποιώ και τα δύο. Απλά δουλεύω περισσότερο το πίσω όπως πολύ σωστά είπες πατώντας το πρώτα αυτό.

Δεν είχα ποτέ την ευκαιρία να πάω σε riding school και το μετανιώνω.
 

Kostas_RRR

new member
Δημοσιεύσεις
426
Μοτοσυκλέτα
Την πιο γλήγορη
Όνομα
Κώστας
@Kostas_RRR
Εγώ έμπαινα με περισσότερο μπροστινό πιστεύοντας (τελείως αφηρημένη δικιά μου εντύπωση ) πως βυθίζοντας το μπροστά έχει καλύτερη πρόσφυση.

Δεν είναι λάθος, όντως έχεις καλύτερη πρόσφυση βυθίζοντας το μπροστινό και αυτό είναι μια, ας πούμε, προχωρημένη τεχνική που ονομάζεται trail braking. Την χρησιμοποιούμε κυρίως στην πίστα και φυσικά το κάνουν όλοι οι αγωνιζόμενοι. Αλλά είναι κάτι που πρέπει να το μάθεις. Το μυστικό είναι η στάση του σώματος (προς τα που ρίχνουμε το βάρος μας) και το πως αφήνουμε το φρένο.
Όταν το μάθουμε, δεν θα υπάρχει γρηγορότερος και ασφαλέστερος τρόπος να στρίψουμε είτε στην πίστα είτε στον δρόμο.

(Σημείωση: με το trail braking δεν γίνεται το "quick turn" που μαθαίνουν στα σχολεία με τη χρήση του counter steering. Προσωπική συμβουλή: καλύτερα να ΜΗΝ μαθαίνετε να στρίβετε με counter steering αν δεν έχετε ήδη μάθει να στρίβετε έτσι, δηλαδή με «σπρώξιμο του εσωτερικού γκριπ»)

Το trail braking δεν σημαίνει ότι καταργούμε την χρήση του πίσω φρένου, άλλο πράγμα πετυχαίνουμε με το αυτό, άλλο με το πίσω φρένο. Με το πίσω είτε σταθεροποιούμε τη μηχανή στην έναρξη του φρεναρίσματος, είτε στην επιτάχυνση για να ελένξουμε την πλαγιολίσθηση. Ποτέ δεν χρησιμοποιούμε μόνο το πίσω φρένο.
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Το μπροστινό φορτίζεται απο το βαρος του αναβάτη.
Κοίτα τους χωματερους που καθονται σχεδόν στην τάπα του ρεζερβουάρ.
Κοίτα στους αγώνες ταχύτητας πως βγάζουν το σωμα όσο μπορούν έξω και μπροστά στο εσωτερικό της στροφής .


Αυτό με το πίσω φρένο δοκίμασε το σε μια ανοιχτωσια / πάρκιγκ κλπ.
Θα δεις πόσο κλείνει την γραμμή η μοτοσυκλέτα.
 

StepaS

well know member
Δημοσιεύσεις
3.187
Μοτοσυκλέτα
KTM 1290 Super Adventure S
Όνομα
Vagelis
επειδή εγώ νιώθω πως ξαναγυρνάω στα βασικά διαβάζοντας τα ποστ σας... θέλω να πιστεύω πως άλλος ο τρόπος που στρίβεις με τα supersport και άλλος με τα on-off... σωστά; ή τα όσα λέτε έχουν απόλυτη εφαρμογή παντού;
 

Kostas_RRR

new member
Δημοσιεύσεις
426
Μοτοσυκλέτα
Την πιο γλήγορη
Όνομα
Κώστας
επειδή εγώ νιώθω πως ξαναγυρνάω στα βασικά διαβάζοντας τα ποστ σας... θέλω να πιστεύω πως άλλος ο τρόπος που στρίβεις με τα supersport και άλλος με τα on-off... σωστά; ή τα όσα λέτε έχουν απόλυτη εφαρμογή παντού;

Ισχύει για όλα τα δίτροχα (αλλά και τα τετράτροχα!) αν μιλάμε για κίνηση σε δρόμο.
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Ισχύει για όλα τα δίτροχα (αλλά και τα τετράτροχα!) αν μιλάμε για κίνηση σε δρόμο.


Ακριβώς
Εχεις δει στους αγώνες ράλι πως < τσιμπανε > χειρόφρενο για να στριψουν γρήγορα.
Βέβαια
Εκείνα έχουν κατανεμητές πέδησης τόσο δεξια αριστερά οσο και μπρος πίσω
 

Kostas_RRR

new member
Δημοσιεύσεις
426
Μοτοσυκλέτα
Την πιο γλήγορη
Όνομα
Κώστας
Ακριβώς
Εχεις δει στους αγώνες ράλι πως < τσιμπανε > χειρόφρενο για να στριψουν γρήγορα.
Βέβαια
Εκείνα έχουν κατανεμητές πέδησης τόσο δεξια αριστερά οσο και μπρος πίσω

Νομίζω ότι αυτό που λες με το χειρόφρενο είναι διαφορετικό, το κάνουν για να πλασάρουν γρήγορα το αυτοκίνητο. Απλά το τσιμπάνε. Στο trail braking φρενάρεις δυνατά, κατεβάζεις (μύτη τακούνι κλπ ή με τα paddle shifters) αφήνεις σιγά σιγά φρένο, στρίβεις φρεναριστός και με το που αφήνεις το φρένο εντελώς είσαι ήδη στο γκάζι.

Το trail braking θα το δεις περισσότερο στο karting και στην formula που το φρένο το πατάνε με το αριστερό πόδι. Εγώ το κάνω συνέχεια στον εξομοιωτή, δεν στρίβεις αλλιώς. Ή μάλλον στρίβεις, αλλά σε περνάει αμέσως από εξωτερική το «τρενάκι» που έρχεται από πίσω :D
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Αυτό εννοώ ακριβώς.
Όπως και στο πίσω φρένο στις μότο.
Πίσω φρένο στην στροφή για να πας γρήγορα χωρίς να κλεισεις το γκάζι.
Απλά στα αυτοκίνητα είναι πλασαρισμα και στις μότο κλείσιμο γραμμής
 

StepaS

well know member
Δημοσιεύσεις
3.187
Μοτοσυκλέτα
KTM 1290 Super Adventure S
Όνομα
Vagelis
Πρέπει να έχετε αφήσει πολλά κιλά γόμας στην άσφαλτο εσείς οι δύο από πάνω...
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Κοίτα
Δεν έχω πολλά σχολεία με μότο.
Εσύ πως δεν πηγές σε κανένα.
Στο ενα το υπηρεσιακό το κανουν πυροσβέστες και λιμενικοί.

Ψαξτο λίγο.
Και σε αυτό, και σε μότο.( έχω κανει και τα δύο)
Τα άλλα τά πληρωνεις.
Τα καλά τα χρόνια στα Σέρρας...
 
Top Bottom