4 ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ «ΠΕΦΤΟΥΜΕ» ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΑΥΤΟ!!!

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.132
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Η εποχή της βολτας/ταξιδιού με μοτό είναι σε πλήρη εξέλιξη αυτόν τον καιρό. Για τους περισσότερους από εμάς ομως οι βόλτες ενέχουν ή και κρύβουν κάποιες πιθανότητες (μικρές ή μεγαλύτερες) πτώσεων.

Οι αιτίες των πτώσεων μπορούν να χωρισθούν σε δύο κατηγορίες: αυτές που προκαλούνται από δικές μας ενέργειες/λάθη κι αυτές που προξενούνται από κάτι ή κάποιον άλλο. Προφανέστατα οι πιθανότητες αυτές μειώνονται όσο μειώνουμε και τα δικά μας λάθη.

Ο Ken Hill είναι προπονητής της Pro Moto του οποίου η κύρια αποστολή είναι να βοηθήσει του αναβάτες μοτοσυκλετών να είναι ασφαλέστεροι και καλύτεροι αναβάτες. Με τα δικά του λόγια ο Ken δηλώνει: «Δεν εκπαιδεύω οδηγούς δρόμου ή πίστας, απλώς διδάσκω στους ανθρώπους πώς να είναι καλύτεροι αναβάτες μοτοσυκλετών». Ο Ken επαγγελματικά έχει αγωνιστεί για την ΑΜΑ κι έχει δώσει σπουδαία προγράμματα οδήγησης μοτοσυκλετών όπως για την YAMAHA Champions την Freddie Spencer κι αυτήν τη στιγμή συνεργάζεται με το Rickdiculus Racing και το Rick Development Camp.

Ο Ken διδάσκει τους αναβάτες πώς να οδηγούν πάνω σε μια διαδρομή /βόλτα γιατί εκεί κατά τη γνώμη του υπάρχει το «περιθώριο» για σφάλμα. Ο Ken λοιπόν μετά από αρκετές «βόλτες» και συζητήσεις /ερωτήσεις αναβατών έχει εστιάσει σε 4 λόγους πτώσεων.

  1. Έλλειψη εστίασης / Έλλειψη σχεδίου
Εδώ μας λέει ότι δεν πρέπει να αποσπάται η προσοχή μας σε οτιδήποτε άλλο εκτός από την οδήγηση της μοτοσυκλέτας μας.

Σε μεγάλες διαδρομές η έλλειψη σχεδίου είναι πολλές φορές αιτία κούρασης, έλλειψης προσοχής με άσχημα επακόλουθα.

  1. Απότομες εισόδους
Οι διαρκώς αυξανόμενες επιθετικές στάσεις οδηγούν πολλές φορές σε άσχημες εισόδους σε στροφές με αυξημένα ποσοστά «άσχημης εξόδου» απ’ αυτές.

Όσο περισσότερο γνωρίζεις το γκάζι και τα φρένα τόσο περισσότερο θα ευχαριστηθείς την οδήγηση με τη μοτοσυκλέτα σου. Άλλωστε, όπως λένε κι οι περισσότεροι επαγγελματίες αναβάτες, το μυστικό για μια στροφή δεν είναι το περισσότερο πλάγιασμα αλλά η σωστότερη τοποθέτηση (πάνω στη στροφή) αναβάτη και μοτοσυκλέτας.

  1. Επανάληψη λαθών
Ένας απλός τρόπος αποφυγής λαθών είναι η βιντεοσκόπηση διαδρομής. Παρατηρώντας έτσι ξανά και ξανά τη διαδρομή μπορούμε να δούμε τα λάθη μας. Όπως επίσης κι ένας φίλος μας που ακολουθεί πιθανόν να μπορέσει να δει και να μας εξηγήσει τι και πως. Βέβαια όλα αυτά δεν έχουν καμία αξία αν συνεχώς κάνουμε τα ίδια λάθη οπότε είναι και ζήτημα χρόνου το πότε θα συμβεί και η πτώση.

  1. Η υπερβολική αυτοπεποίθηση.
Το να νοιώθεις άνετα πάνω στη μοτοσυκλέτα σου είναι ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα ομαλής κι ασφαλούς οδήγησης. Αλλά εδώ είναι κι η παγίδα. Η υπερβολική άνεση οδηγεί καμμιά φορά στην υπερβολική αυτοπεποίθηση ή και το ανάποδο. Καμμιά φορά λοιπόν η υπερβολική αυτοπεποίθηση μπορεί να «ανοίξει» περισσότερο το γκάζι. Όταν όμως η μεγαλύτερη ταχύτητα δε συνδυάζεται με ανάλογη γνώση και δεξιότητα τότε κάθε στιγμή είναι επικίνδυνη για πτώση.

Ο Ken τελειώνοντας, επιγραμματικά τονίζει ότι όλα πάνω στη μοτοσυκλέτα είναι γνώση που μεταφράζεται σε ασφάλεια κι ευχαρίστηση. Ακόμα κι οι πτώσεις είναι «διαδικασίες» επιμόρφωσης αρκεί να κάνουμε ένα απλό βήμα. Να τις ξεπεράσουμε και να επαναφέρουμε στη μνήμη μας τη «διαδικασία πτώσης» με μοναδικό και μόνο σκοπό να μην ξανασυμβεί.

Όσο λιγότερα λάθη λοιπόν τόσο ασφαλέστερη κι απολαυστικότερη βόλτα θα έχουμε. Και μην ξεχνάτε δεν έχουμε την ανάγκη να αποδείξουμε τίποτα και σε κανέναν.

rideapart.com
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.470
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Πολλες φορες μπαινω επιτηδες λαθος στην στροφη και στην συνεχεια προσπαθω να το διορθωσω.Αυτο εχει σαν αποτελεσμα οταν βρεθω για καποιο λογο σε παρομοιες συνθηκες ,να αντιδρω οπως πρεπει.

Οπου λοιπον μπορουμε ειναι καλο να κανουμε τετοιου ειδους προπονησεις.
 

karellen

old member
Δημοσιεύσεις
5.408
Ηλικία
61
Μοτοσυκλέτα
Honda DAX 72 Τρου Αντβέ
Όνομα
Νίκος
Περιοχή
Καλαμάτα
  1. Έλλειψη εστίασης / Έλλειψη σχεδίου
Εδώ μας λέει ότι δεν πρέπει να αποσπάται η προσοχή μας σε οτιδήποτε άλλο εκτός από την οδήγηση της μοτοσυκλέτας μας.




rideapart.com

Το Α και το Ω ειδικά στις στροφές.
Α και όχι συνέχεια κοίταγμα τους καθρέπτες,όταν είναι απαραίτητο ή σε ευθεία ναι,όχι όμως κάθε 5 δευτερόλεπτα!
Παθώς και μαθώς.
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Η εποχή της βολτας/ταξιδιού με μοτό είναι σε πλήρη εξέλιξη αυτόν τον καιρό. Για τους περισσότερους από εμάς ομως οι βόλτες ενέχουν ή και κρύβουν κάποιες πιθανότητες (μικρές ή μεγαλύτερες) πτώσεων.

Οι αιτίες των πτώσεων μπορούν να χωρισθούν σε δύο κατηγορίες: αυτές που προκαλούνται από δικές μας ενέργειες/λάθη κι αυτές που προξενούνται από κάτι ή κάποιον άλλο. Προφανέστατα οι πιθανότητες αυτές μειώνονται όσο μειώνουμε και τα δικά μας λάθη.

Ο Ken Hill είναι προπονητής της Pro Moto του οποίου η κύρια αποστολή είναι να βοηθήσει του αναβάτες μοτοσυκλετών να είναι ασφαλέστεροι και καλύτεροι αναβάτες. Με τα δικά του λόγια ο Ken δηλώνει: «Δεν εκπαιδεύω οδηγούς δρόμου ή πίστας, απλώς διδάσκω στους ανθρώπους πώς να είναι καλύτεροι αναβάτες μοτοσυκλετών». Ο Ken επαγγελματικά έχει αγωνιστεί για την ΑΜΑ κι έχει δώσει σπουδαία προγράμματα οδήγησης μοτοσυκλετών όπως για την YAMAHA Champions την Freddie Spencer κι αυτήν τη στιγμή συνεργάζεται με το Rickdiculus Racing και το Rick Development Camp.

Ο Ken διδάσκει τους αναβάτες πώς να οδηγούν πάνω σε μια διαδρομή /βόλτα γιατί εκεί κατά τη γνώμη του υπάρχει το «περιθώριο» για σφάλμα. Ο Ken λοιπόν μετά από αρκετές «βόλτες» και συζητήσεις /ερωτήσεις αναβατών έχει εστιάσει σε 4 λόγους πτώσεων.

  1. Έλλειψη εστίασης / Έλλειψη σχεδίου
Εδώ μας λέει ότι δεν πρέπει να αποσπάται η προσοχή μας σε οτιδήποτε άλλο εκτός από την οδήγηση της μοτοσυκλέτας μας.

Σε μεγάλες διαδρομές η έλλειψη σχεδίου είναι πολλές φορές αιτία κούρασης, έλλειψης προσοχής με άσχημα επακόλουθα.

  1. Απότομες εισόδους
Οι διαρκώς αυξανόμενες επιθετικές στάσεις οδηγούν πολλές φορές σε άσχημες εισόδους σε στροφές με αυξημένα ποσοστά «άσχημης εξόδου» απ’ αυτές.

Όσο περισσότερο γνωρίζεις το γκάζι και τα φρένα τόσο περισσότερο θα ευχαριστηθείς την οδήγηση με τη μοτοσυκλέτα σου. Άλλωστε, όπως λένε κι οι περισσότεροι επαγγελματίες αναβάτες, το μυστικό για μια στροφή δεν είναι το περισσότερο πλάγιασμα αλλά η σωστότερη τοποθέτηση (πάνω στη στροφή) αναβάτη και μοτοσυκλέτας.

  1. Επανάληψη λαθών
Ένας απλός τρόπος αποφυγής λαθών είναι η βιντεοσκόπηση διαδρομής. Παρατηρώντας έτσι ξανά και ξανά τη διαδρομή μπορούμε να δούμε τα λάθη μας. Όπως επίσης κι ένας φίλος μας που ακολουθεί πιθανόν να μπορέσει να δει και να μας εξηγήσει τι και πως. Βέβαια όλα αυτά δεν έχουν καμία αξία αν συνεχώς κάνουμε τα ίδια λάθη οπότε είναι και ζήτημα χρόνου το πότε θα συμβεί και η πτώση.

  1. Η υπερβολική αυτοπεποίθηση.
Το να νοιώθεις άνετα πάνω στη μοτοσυκλέτα σου είναι ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα ομαλής κι ασφαλούς οδήγησης. Αλλά εδώ είναι κι η παγίδα. Η υπερβολική άνεση οδηγεί καμμιά φορά στην υπερβολική αυτοπεποίθηση ή και το ανάποδο. Καμμιά φορά λοιπόν η υπερβολική αυτοπεποίθηση μπορεί να «ανοίξει» περισσότερο το γκάζι. Όταν όμως η μεγαλύτερη ταχύτητα δε συνδυάζεται με ανάλογη γνώση και δεξιότητα τότε κάθε στιγμή είναι επικίνδυνη για πτώση.

Ο Ken τελειώνοντας, επιγραμματικά τονίζει ότι όλα πάνω στη μοτοσυκλέτα είναι γνώση που μεταφράζεται σε ασφάλεια κι ευχαρίστηση. Ακόμα κι οι πτώσεις είναι «διαδικασίες» επιμόρφωσης αρκεί να κάνουμε ένα απλό βήμα. Να τις ξεπεράσουμε και να επαναφέρουμε στη μνήμη μας τη «διαδικασία πτώσης» με μοναδικό και μόνο σκοπό να μην ξανασυμβεί.

Όσο λιγότερα λάθη λοιπόν τόσο ασφαλέστερη κι απολαυστικότερη βόλτα θα έχουμε. Και μην ξεχνάτε δεν έχουμε την ανάγκη να αποδείξουμε τίποτα και σε κανέναν.

rideapart.com



5 τα ξεκ@λα και τα ξ@βυζα
 
Top Bottom