24 χρόνια χωρίς τον Αϊρτον Σένα

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.143
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Είμαστε φτιαγμένοι από συναισθήματα, ουσιαστικά όλοι αυτά αναζητούμε. Το ζήτημα είναι να βρεις τρόπο να τα βιώσεις. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να τα βιώσεις – ίσως ένα συγκεκριμένο πράγμα που σου προσφέρει η F1». Ο μέγας Αϊρτον Σένα έφυγε σαν σήμερα, Πρωτομαγιά του 1994 αναζητώντας αυτά τα συναισθήματα. Δεν υπήρξε ο πιλότος με τους περισσότερους τίτλους, ούτε αυτός με τις περισσότερες νίκες. Υπήρξε όμως ο καλύτερος


Καλοκαίρι 1992, στο αποκορύφωμα της αντιπαλότητάς του με τον Αλέν Προστ στην McLaren-Ηonda. Εδώ σε δοκιμή ελαστικών στο Σίλβερστοουν


Μάρτιος του 1996, πρεμιέρα του πρωταθλήματος της F1 στο Αλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης. Η φιγούρα του αδικοχαμένου Βραζιλιάνου κυρίαρχη



Ιανουάριος 1994. Ο Σένα ποζάρει με τον θρυλικό Φρανκ Γουίλιαμς. Ο Βραζιλιάνος είχε μόλις υπογράψει με την ομάδα της Williams-Renault σε μια, μοιραία όπως αποδείχθηκε, προσπάθεια να επανέλθει στην κορυφή. Ο Γουίλιαμς είχε δικαστικές περιπέτειες για το μονοθέσιο του Σένα που διαλύθηκε στην Ιμολα την Πρωτομαγιά του 1994


Απρίλιος 1987, στο μονοθέσιο της Lotus-Honda λίγο πριν από την εκκίνηση στο γκραν πρι του Ρίο ντε Τζανέιρο στο Autodromo Internacional Nelson Piquet. Η τρίτη θέση του στο πρωτάθλημα εκείνη τη χρονιά τον έφερε στην McLaren-Honda


Οκτώβριος 1985, ο Αϊρτον Σένα της Lotus στην πίστα του Μπραντς Χατς στην Αγγλία. Εκείνη τη χρονιά, στα 25 του, κατέκτησε την τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα



Με τον ιάπωνα τεχνικό της McLaren-Honda Οσάμου Γκότο, στο ουγγρικό γκραν πρι το 1990



Ιανουάριος 1990. Ο Σένα με τον βέλγο οδηγό Τιερί Μπουτσέν σε δοκιμαστικά στην Ιμολα, εκεί όπου ο σπουδαίος Βραζιλιάνος θα έβρισκε τραγικό θάνατο τέσσερα χρόνια αργότερα



Τα πρωτοσέλιδα των ιταλικών εφημερίδων την επομένη της τραγωδίας στην έκθεση με τίτλο «Ayrton Senna.


The last night» στη Μόντσα το 2016

Η αρχή του τέλους... Ο Αϊρτον Σένα έχει εγκαταλείψει στο γκραν πρι του Ιντερλάγκος, στην ιδιαίτερη πατρίδα του, στον παρθενικό αγώνα του πρωταθλήματος 1994. Θα ακολουθούσε άλλη μια εγκατάλειψη, στην Ιαπωνία, και μετά ο αγώνας που δεν θα τελείωνε ποτέ



Πρωτομαγιά 1994. Το ιατρικό προσωπικό της Μπολόνια έχει σπεύσει στην πίστα της Ιμολα, στην στροφή Ταμπουρέλο. Ο Σένα ανακηρύχθηκε νεκρός λίγο αργότερα στο νοσοκομείο...


Σεπτέμβριος 1990. Ο Σένα σε ένα τσιμεντένιο κράσπεδο στην πίστα της Χερέθ στην Ισπανία. Ο Βραζιλιάνος δεν τερμάτισε σε κανένα από τα τελευταία τρία γκραν πρι εκείνης της χρονιάς, όμως κατέκτησε το πρωτάθλημα!


Νοέμβριος 1988. Ο Σένα πανηγυρίζει με τον Αλέν Προστ τη νίκη του δεύτερου στο γκραν πρι της Αδελαΐδας. Η δεύτερη θέση στον αγώνα έδωσε στον Βραζιλιάνο τον τίτλο του πρωταθλητή και γέννησε μια τρομακτική έχθρα στις πίστες μεταξύ των δύο ομόσταυλων πιλότων της McLaren-Honda


O Αϊρτον Σένα τον Φεβρουάριο του 1990, σε δοκιμαστικούς αγώνες. Εκείνη τη χρονιά ο Βραζιλιάνος κέρδισε έξι γκραν πρι – και το πρωτάθλημα


Τρία πορτρέτα του Σένα στην έκθεση «Ayrton Senna. The last night» στη Μόντσα το 2016



Πορτρέτο του Αϊρτον Σένα που φιλοτέχνησε ο βρετανός εικαστικός Ιαν Μπέρι, το 2014, για λογαριασμό του Ινστιτούτου Αϊρτον Σένα. Το πορτρέτο έχει δημιουργηθεί από κομμάτια παντελονιών τζιν



Φεβρουάριος 1990. Στην Ιμολα.


«Αϊρτον, πώς μπορώ να σε ξεχάσω;» Αυγουστος 1994, και το μονοθέσιο του Ρούμπενς Μπαρικέλο προσπερνά ένα μήνυμα που έχει γραφτεί στην πίστα του βελγικού Γκραν Πρι. Οχι άδικα...

www.protagon.gr
 

Kuklinski

well know member
Δημοσιεύσεις
3.430
Ηλικία
123
Μοτοσυκλέτα
Brough Superior ss100
Όνομα
Ακης
Περιοχή
Brooklyn NY
Πιθανον ο καλυτερος πιλοτος F1....


Τωρα πια...ποιος ασχολειται με την F1;
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.143
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Εκτός πίστας, όταν τα φώτα έσβηναν, ο Άιρτον Σένα επέστρεφε στην ήρεμη ζωή του. Άνθρωπος με χόμπι και πάθη, όπως οι περισσότεροι. Του άρεσαν η θάλασσα, το σκι, τα ταχύπλοα σκάφη και οι μοτοσυκλέτες... Λάτρευε το design, την υψηλή τεχνολογία και κάποια στιγμή ένας στενός του φίλος του έριξε την ιδέα: «Γιατί δεν δίνεις το όνομά σου σε κάποια προϊόντα;». Ο Βραζιλιάνος συμφώνησε... «Η πολύχρονη συμμετοχή μου στην F1 σε ανταγωνιστικό επίπεδο, είχε επιρροή και στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς μου. Με έκανε να μάχομαι για την υπεροχή, τον επαγγελματισμό και την τελειότητα».

Αυτή ήταν η φιλοσοφία του και με βάση αυτή επιλέγονται τα προϊόντα που θα φέρουν το όνομά του. Η Senna Collection περιλαμβάνει προϊόντα υψηλής ποιότητας και προηγμένης τεχνολογίας. Από μπλουζάκια, ρολόγια, πένες, στυλό και γυαλιά ηλίου, μέχρι ποδήλατα, ταχύπλοα, jet boat και μοτοσυκλέτες! Τα κέρδη από την πώληση των προϊόντων πάνε στο «Ayrton Senna Foundation».

Η αδυναμία του στις μοτοσυκλέτες
Τα δίτροχα είχαν πάντα ξεχωριστή σημασία γι' αυτόν. Περνούσε αρκετές από τις ελεύθερες ώρες του στο γκαράζ του σπιτιού του φροντίζοντας και συντηρώντας την αγαπημένη του Ducati 851, ενώ του άρεσε να βολτάρει με το προσωπικό του Monster 900 παρέα με την αγαπημένη του Αντριάνα Γκαλιστέου.
Το 1994 η Ducati παρουσίασε μια μοτοσικλέτα που προκάλεσε αίσθηση. Ένα σύγχρονο έργο τέχνης σε 2 τροχούς, την πανέμορφη 916. Σχεδιαστής της ήταν ο αείμνηστος Μάσιμο Ταμπουρίνι, ο επονομαζόμενος και ως «Μικελάντζελο της μοτοσυκλέτας». Αυτή ήταν η εκλεκτή του Σένα. Η μπολονέζικη φίρμα ήρθε σε συνεννόηση με τον τρεις φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή της Formula 1 προκειμένου να κυκλοφορήσει μια ειδική έκδοση της 916 SP που θα έφερε την υπογραφή του.

Στις 7 Μαρτίου του 1994, ο Βραζιλιάνος ταξίδεψε στο εργοστάσιο της εταιρείας, στο Borgo Panigale για να ρυθμίσει τις τελευταίες λεπτομέρειες της 916 Senna. Γκρι «κουστούμι», από ανθρακονήματα φυσικά, κόκκινες ζάντες, σπέσιαλ αναρτήσεις, φρένα και εξατμίσεις συνέθεταν ένα ονειρικό και συνάμα «εκρηκτικό» πακέτο. Η νέα μοτοσυκλέτα ήταν έτοιμη, δυστυχώς όμως ο Σένα δεν την οδήγησε ποτέ, καθώς την Πρωτομαγιά του '94 άφηνε την τελευταία του πνοή στην «καταραμένη» στροφή Ταμπουρέλο της Ίμολα...



Η μοτοσυκλέτα παρουσιάστηκε επίσημα τον Δεκέμβριο του '94 στο Motorshow της Μπολόνια, λίγους μήνες μετά τον θάνατό του. Η αδερφή του Βιβιάνε και ο τότε ισχυρός άνδρας της Ducati και προσωπικός φίλος του, Κλαούντιο Καστιλιόνι με δάκρυα στα μάτια παρουσίασαν στο κοινό την «εκλεκτή». Πάνω της υπήρχε και το κράνος που είχε επιμεληθεί ο ίδιος ο Βραζιλιάνος... Η συλλεκτική 916 Senna έμεινε στην παραγωγή από το 1995 ως και το 1998. Η πρώτη 916 Senna I κυκλοφόρησε σε μόλις 300 αντίτυπα, ενώ ακολούθησαν άλλες δύο εκδόσεις το 1997 και το 1998, η 916 Senna II σε πιο σκούρο γκρι και η 916 Senna III σε μαύρο χρώμα αυτή τη φορά.

Κάθε μία 916 Senna έφερε στην τιμονόπλακα μια ασημένια ταυτότητα με τον αριθμό της, ενώ συνοδευόταν και από πιστοποιητικό αυθεντικότητας. Η πρώτη που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής είχε «χτυπημένο» τον αριθμό 001. Αυτή τη συγκεκριμένη, δεν την οδήγησε και δεν θα την οδηγήσει ποτέ κανείς... Λίγα χρόνια αργότερα, το όνομα του Βραζιλιάνου μπήκε και σε ένα άλλο μοντέλο της εταιρείας, το Mostro (Monster) S4 Senna, ενώ το 2014, με τη συμπλήρωση 20 χρόνων από το θάνατό του, κυκλοφόρησε άλλο ένα αριστούργημα σε συνεργασία με το Senna Foundation, η 1199 Panigale S Senna.



Το συγκεκριμένο μοντέλο παρήχθη σε μόλις 161 αντίτυπα -όσες δηλαδή και οι εκκινήσεις του «Θεού» στη Formula 1- τα οποία διατέθηκαν όλα στην αγορά της γενέτειράς του, Βραζιλίας.

Το 2001, μια άλλη ιστορική ιταλική φίρμα που στο παρελθόν σάρωσε τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα στα GP μοτοσυκλετών, η θρυλική MV Agusta, κατασκεύασε κάποια μοντέλα αφιερωμένα στον σπουδαίο πιλότο. Η συγκεκριμένη εταιρεία αποτέλεσε προσωπική επιλογή της αδερφής του Βιβιάνε. Στην παραγωγή βγήκε πρώτα η F4 SPR Senna και εν συνεχεία η F4-1000 Senna. Τα συγκεκριμένα μοντέλα ήταν Limited Edition και φέρουν -και αυτά- τη σχεδιαστική υπογραφή του Μάσιμο Ταμπουρίνι.



Ο Άιρτον Σένα μπορεί να μην διακρίθηκε στους αγώνες μοτοσυκλετών, όμως η αγάπη του γι' αυτές ήταν αρκετή ώστε να αφήσει πίσω του, μεταξύ άλλων, μια σειρά από πανέμορφα δίτροχα «έργα τέχνης» που βρίσκονται διασκορπισμένα στις πέντε Ηπείρους για να μας θυμίζουν κάποια από τα χαρακτηριστικά του που τον έκαναν ξεχωριστό: Τη δύναμη, το πάθος για τη νίκη και την τελειότητα.

«Αν θες να πετύχεις, πρέπει να αφοσιωθείς απόλυτα σε αυτό που κάνεις και να διευρύνεις συνεχώς τα όρια, δίνοντας τον καλύτερό σου εαυτό», έλεγε.



Όλα τα προϊόντα του φέρουν ένα χαρακτηριστικό «S». Αυτό το «S» τα καθιστά ξεχωριστά, διαφορετικά, τέλεια. Όπως ξεχωριστός, διαφορετικός, τέλειος ήταν και αυτός...

newsbeast.gr
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Οτι και να πούμε είναι λίγο για τον AYRTON SENNA DA SILVA ,όπως ηταν το πλήρες όνομα τού.
Ήμουν φανταρος τότε και δεν το έμαθα.
Παρα μονο δυο μέρες μετά που μου το είπε η μάνα μου στο τηλέφωνο ,ξέροντας ποσο μου άρεσε να τον βλεπω και οι φωτογραφίες του κοσμούσαν το δωμάτιο μού.
Σαν να μην είχε < φύγει > κάποιος δικός μου άνθρωπος.
Σαν να εχει φύγει καποιος δικός μου άνθρωπος.
Απο τοτε κάτι έσπασε.
Μια οι θεωρίες συνομωσίας για το ατύχημα και χίλια δυο άλλα, και δεν μπόρεσα να δω απο τότε ολοκληρο αγώνα F1
Ηταν πολύς για εδώ,για την γή.
Και έφυγε ψάχνοντας πίστες ψηλά, πολύ ψηλά στον ουρανό.
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.472
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Δεν μου αρεσε το στυλ ουτε ο τροπος που οδηγουσε.Παρολα αυτα δεν παυει να ειναι ενας απο τους κορυφαιου που εδωσε παρα πολλα στον χωρο.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.335
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

“Μπαίνουμε” στο γκαράζ του καλύτερου οδηγού όλων των εποχών​

Τι οδηγούσε ο καλύτερος πιλότος, εκτός πίστας;


Ίσως ο πιο ταλαντούχος οδηγός που έχει αγωνιστεί ποτέ στην Formula 1. Ο Ayrton Senna, ο πιλότος – θρύλος, κατά τη διάρκεια της καριέρας του κέρδισε 41 αγώνες, στέφθηκε τρεις φορές πρωταθλητής και «έφυγε» σε ηλικία 34 ετών μετά από ατύχημα στη πίστα της Ίμολα.

Ο Βραζιλιάνος οδηγός διέθετε απίστευτη οδηγική κατάρτιση και εκτός από τα μονοθέσια με τα οποία αγωνιζόταν στις πίστες, δημιούργησε και εντυπωσιακό γκαράζ με τα προσωπικά του αυτοκίνητα, τα οποία χαιρόταν με κάθε ευκαιρία. Ρίχνουμε μία ματιά στα “εργαλεία” που είχε επιλέξει να αγοράσει ο εμβληματικός οδηγός, παίρνοντας μία μικρή γεύση από το προσωπικό του γούστο.
Ford Escort XR3
Ένα από τα πρώτα hot hatch, το Ford Escort XR3 ήταν ένα από τα αγαπημένα του αυτοκίνητα. Με 1.600άρη κινητήρα και καίγοντας αιθανόλη, πετύχαινε το 0-100 σε 9 δευτ. με ιπποδύναμη 97 ίππων και κίνηση στους εμπρός τροχούς από σασμάν με τέσσερις ταχύτητες.


Audi Ur-S4
Το Audi S4 παρείχε στον Senna όχι μόνο έναν γρήγορο καθημερινό μέσο, αλλά και μια επιχειρηματική συμφωνία. Το 1993, υπέγραψε συμβόλαιο με την Audi για να βοηθήσει στην εισαγωγή και πώληση των οχημάτων της σε μια νέα αγορά για αυτούς, τη Βραζιλία. Διέθετε έναν 5κύλινδρο κινητήρα 2.2 λίτρων απόδοσης 230 ίππων και τετρακίνηση Quattro. 0-100 σε 6.2 δευτ.


Honda NSX
Το NSX ήταν ένα αυτοκίνητο που ο Aytron όχι μόνο οδήγησε αλλά και βοήθησε να αναπτυχθεί. Τροφοδοτείται από έναν V6 3,0 λίτρων, 24 βαλβίδων, απόδοσης 274 ίππων. Αυτή η ισχύς του επέτρεπε επιτάχυνση 0-100 σε 5.8 δευτ. και τελική πάνω από 240χλμ./ώρα.


Mercedes-Benz 190 E 2.3 16v Cosworth
Όπως υποδηλώνει το όνομα, φιλοξενούσε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 2,3 λίτρων, 16 βαλβίδων, απόδοσης 182 ίππων και επιτάχυνσης 0-100 σε 9.5 δευτ. Πισωκίνητη με 5αρι σασμάν, δόθηκε δώρο στον Senna, όταν σε έναν αγώνα με 20 πανομοιότυπα τέτοια μοντέλα, ο Βραζιλιάνος βγήκε πρώτος.


Porsche 911 930 Cabriolet
Ο 6κύλινδρος κινητήρας απέδιδε 218 ίππους επιτρέποντας τελική ταχύτητα 240χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 σε 6.3 δευτ. Το σύνολο συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και όλη η ισχύς του αυτοκινήτου κατευθυνόταν στους πίσω τροχούς.


Alfa Romeo Alfasud Ti
Εξοπλισμένο με 4κύλινδρο boxer κινητήρα 1,5 λίτρων, η Alfasud απέδιδε 83 ίππους. Το αυτοκίνητο ήταν προσθιοκίνητο και διέθετε χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων. Με μπρος πίσω δισκόφρενα και τηλεσκοπικά υδραυλικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια, παρουσίαζε μοναδική οδηγική συμπεριφορά για την εποχή του.
 
Top Bottom