Χειμερινή προετοιμασία μπαταρίας

Συζήτηση στο φόρουμ 'Τεχνικές Οδήγησης & Ασφαλείας' που ξεκίνησε από το μέλος esel, στις 5 Οκτωβρίου 2017.

  1. esel

    esel Administrator Staff Member

    Μηνύματα:
    2.256
    Μοτοσυκλέτα:
    BMW GS1200 ADV LC
    Όνομα:
    Στελιος
    Περιοχή:
    μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
    Οι χαμηλές θερμοκρασίες του χειμώνα κάνουν πιο δύσκολο το έργο της μπαταρίας. Δες πώς ο σωστός έλεγχος και η φροντίδα της, θα αποτρέψουν το να μείνεις από ρεύμα στη μέση του δρόμου.
    [​IMG]
    Ο χειμώνας πλησιάζει και οι χαμηλές θερμοκρασίες ταλαιπωρούν τη μπαταρία που θα πρέπει να έχει αρκετή δύναμη, ώστε να θέσει σε λειτουργία έναν κρύο κινητήρα με παγωμένα λάδια. Ο πρόσθετος εξοπλισμός, όπως θερμαινόμενες σέλες και γκριπ ή προβολάκια, απαιτούν ακόμα περισσότερη δύναμη. Είναι η καλύτερη εποχή για να ελέγξεις ότι όλα λειτουργούν σωστά και θα συνεχίσουν να δουλεύουν μόλις πέσουν οι θερμοκρασίες.

    Αν η μπαταρία σου είναι ανοικτού τύπου, τσέκαρε τη στάθμη των υγρών και συμπλήρωσε, αν χρειάζεται. Στις κλειστού τύπου δεν μπορείς να επέμβεις, αλλά αν δεις «φουσκωμένα» σημεία στο περίβλημά τους, έχει έρθει η ώρα της αντικατάστασης.
    Κάποιες παλαιότερες μοτοσυκλέτες, μπορεί να είναι εφοδιασμένες με μπαταρίες μολύβδου οξέος ανοικτού τύπου. Σε αυτές μπορείς να τσεκάρεις τη στάθμη των υγρών και να συμπληρώσεις με αποσταγμένο νερό. Κοίταξε στο κάτω μέρος των στοιχείων, αν δεις ιζήματα ή παραμόρφωση στις πλάκες μολύβδου, θα πρέπει να αντικαταστήσεις τη μπαταρία. Οι μπαταρίες κλειστού τύπου δεν χάνουν υγρά, οπότε σιγουρέψου ότι δεν υπάρχουν περίεργα «φουσκώματα» στο περίβλημα της μπαταρίας.

    Αν οι πόλοι της μπαταρίας έχουν βρωμιά ή μούχλα, το ρεύμα συναντάει αντίσταση και μπορεί να δυσκολευτείς να βάλεις μπροστά τον κινητήρα. Καθάρισέ τους με σπρέι για επαφές και βάλε βαζελίνη για να τους προστατέψεις στο μέλλον.
    Αν τα καλώδια της μπαταρίας είναι διαβρωμένα ή βρώμικα, η τάση που φτάνει στη μίζα θα είναι μικρότερη και μειώνεται το ρεύμα που πηγαίνει από το δυναμό στην μπαταρία, επηρεάζοντας τη φόρτισή της. Χρησιμοποίησε καθαριστικό επαφών κι ένα βουρτσάκι για να καθαρίσεις τις επικαθίσεις πράσινου και λευκού χρώματος από τους πόλους και γενικά τα φισάκια. Λίγη βαζελίνη θα τους προστατέψει από τη διάβρωση και θα τους διατηρήσει καθαρούς.

    Αν η μπαταρία αποφορτίζεται γρήγορα, μπορεί να φταίει το δυναμό. Βάλε σε λειτουργία τον κινητήρα και με ένα πολύμετρο δες αν ανεβαίνει η τάση της μπαταρίας όταν ανεβάζεις στροφές.
    Σε πιο παλιές μοτοσυκλέτες, ίσως μπορείς να τσεκάρεις με το μάτι, αν δουλεύει σωστά το δυναμό. Θα πρέπει η μπαταρία να φορτίζει, όταν λειτουργεί ο κινητήρας, δηλαδή η τάση να ανεβαίνει, όταν ανεβαίνουν οι στροφές. Βάλε σε λειτουργία τον κινητήρα και κοίτα τη λάμπα του προβολέα. Θα πρέπει να γίνεται πιο φωτεινή, όταν ανεβάσεις τις στροφές. Στις Σύγχρονες μοτοσυκλέτες θα χρειαστείς ένα πολύμετρο για να ελέγχεις την τάση της μπαταρίας. Με τον κινητήρα στο ρελαντί, θα πρέπει να βλέπεις 13 με 14 volts, ενώ όταν οι στροφές ανέβουν, θα πρέπει το βολτόμετρο να δείξει περίπου 14.5 volts. Πολύ περισσότερο ή πολύ λιγότερο σημαίνει πρόβλημα με την μπαταρία ή το δυναμό.

    Αν αποφασίσεις να αλλάξεις τη μπαταρία κοίταξε για μια λιθίου. Είναι πιο ακριβές, αλλά έχουν πολύ μικρότερο βάρος και όγκο, ενώ δεν πέφτει τόσο πολύ η απόδοσή τους με το πέρασμα του χρόνου.
    Το κινητό, ο φορητός υπολογιστής, η ψηφιακή κάμερα παίρνουν ρεύμα απο μπαταρίες λιθίου και πλέον η τεχνολογία τους έχει προχωρήσει αρκετά, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στις μοτοσυκλέτες. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημά τους είναι το σημαντικά μικρότερο βάρος, αφού το λίθιο είναι πολύ ελαφρύτερο από τον μόλυβδο. Επίσης, μια μπαταρία μολύβδου αποφορτίζεται πολύ πιο γρήγορα, όταν δεν χρησιμοποιείται, με το πέρασμα του χρόνου, ενώ μια καλής ποιότητας λιθίου διατηρεί την τάση της για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Τέλος, οι μπαταρίες λιθίου είναι συνήθως μικρότερες σε μέγεθος και καταλαμβάνουν μικρότερο χώρο. Το μειονέκτημα τους είναι το μεγάλο κόστος, το οποίο μπορεί να υπερβαίνει σημαντικά αυτό μια συμβατικής μπαταρίας.

    www.mototriti.gr
     
  2. ΜΟΥΡΙΚΗΣ

    ΜΟΥΡΙΚΗΣ Active Member

    Μηνύματα:
    690
    Μοτοσυκλέτα:
    ΚΤΜ 640 ADV (07)
    YAMAHA YZF600R (97) Thundercat
    Όνομα:
    Γιώργος Μουρίκης
    Περιοχή:
    Κρανίδι Αργολίδας.
    Σήμερα είμαι για αλλαγή μπαταρίας στο ΚΤΜ αρκετά κράτησε από 13/5/13 καλά είναι. ....
     
    omega and esel like this.
  3. esel

    esel Administrator Staff Member

    Μηνύματα:
    2.256
    Μοτοσυκλέτα:
    BMW GS1200 ADV LC
    Όνομα:
    Στελιος
    Περιοχή:
    μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
    ειχα μια odyssey sto K
    απο το 2007 έως 2015 που το εδωσα αυτη φορουσε το Κ με 2 φορτισεις αποφορτίσεις στη διαρκεια που την ειχα
     
    omega and ΜΟΥΡΙΚΗΣ like this.
  4. πυξιδας990

    πυξιδας990 Administrator

    Μηνύματα:
    749
    μια καλη μπαταρια με συντηρητη πανω οταν ειναι αραγμενο μπορει να βγαλει πολυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυ καιρο και να ειναι τσακμακι το εργαλειο....
    αυτες οι καινουριες που ειναι κατω απο κιλο,αν και πανακριβες ειναι πολυ ματζεβελες(κανουμε μια ιδιοκατασκευη εδω κατω και την πας οπου θες)και οι κριτικες λενε για αψογες στη λειτουργια τους.το μυστικο σε μια μπαταρια ειναι τα κρακ να ειναι υψηλα ωστε να δινουν εκκινηση χωρις να ζωριζονται
     
  5. VKon

    VKon Moderator Staff Member

    Μηνύματα:
    555
    Μοτοσυκλέτα:
    F 800 GS
    Όνομα:
    Κώστας
    Περιοχή:
    Καβάλα
    Δεν με ενδιαφέρει κύριε η μηχανή κυκλοφορεί όλο τον χρόνο και είναι παντός καιρού
    Πέρα από την πλάκα καλό είναι μία συντήρηση να γίνεται περιοδικά

    GS is a great way to spend a lot of time on the road
     
    esel and ΜΟΥΡΙΚΗΣ like this.
  6. Pan-dvs

    Pan-dvs Administrator Staff Member

    Μηνύματα:
    1.840
    Μοτοσυκλέτα:
    bandit 650
    Όνομα:
    Πανος
    Περιοχή:
    Ιωαννινα
    A μπραβο,συντηρηση και πρασσινα αλογα.
     

Μοιραστείτε τη σελίδα