Υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων σε ακινησία

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
https://www.google.gr/url?sa=t&sour...BMAF6BAgQEAg&usg=AOvVaw3LLaxtX6FBpV3aBVY6awtR

NEWSROOM ELEFTHEROSTYPOS.GR

Απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου αποφαίνεται ότι η ασφάλιση του αυτοκινήτου είναι υποχρεωτική και όταν το αυτοκίνητο είναι σε ακινησία και ο κάτοχός τους δεν σκοπεύει να το κυκλοφορήσει.

Η απόφαση προκλήθηκε μετά από προσφυγή κατόχου IX στην Πορτογαλία το οποίο αν και παροπλισμένο ο γιος της κατόχου το κυκλοφόρησε με αποτέλεσμα να σκοτωθεί ο ίδιος και δύο άτομα που επέβαιναν σε αυτό.

Μετά το ατύχημα το επικουρικό κεφάλαιο της χώρας αποζημίωσε τους παθόντες και στράφηκε δικαστικά κατά της κατόχου για να πληρώσει τα σχετικά ποσά αποζημίωσης. Αυτη προσέφυγε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και το οποίο αποφάνθηκε :

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ (τμήμα μείζονος συνθέσεως) της 4ης Σεπτεμβρίου 2018 (*)
«Προδικαστική παραπομπή – Υποχρεωτική ασφάλιση της αστικής ευθύνης που προκύπτει από την κυκλοφορία αυτοκινήτων οχημάτων – Οδηγία 72/166/ΕΟΚ – Άρθρο 3, παράγραφος 1 – Δεύτερη οδηγία 84/5/ΕΟΚ – Άρθρο 1, παράγραφος 4 – Υποχρεωτική σύναψη ασφαλιστικής συμβάσεως – Όχημα σταθμευμένο εντός ιδιόκτητου οικοπέδου – Δικαίωμα του οργανισμού αποζημιώσεως να ασκήσει αγωγή κατά του κυρίου μη ασφαλισμένου οχήματος»

Απόφαση

1 Η αίτηση προδικαστικής αποφάσεως αφορά την ερμηνεία του άρθρου 3 της οδηγίας 72/166/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 24ης Απριλίου 1972, περί εναρμονίσεως των νομοθεσιών των κρατών μελών των σχετικών με την ασφάλιση της αστικής ευθύνης που προκύπτει από την κυκλοφορία αυτοκινήτων οχημάτων και με τον έλεγχο της υποχρεώσεως προς ασφάλιση της ευθύνης αυτής (ΕΕ ειδ. έκδ. 06/001, σ. 136), όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2005/14/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 11ης Μαΐου 2005 (ΕΕ 2005, L 149, σ. 14) (στο εξής: πρώτη οδηγία), και του άρθρου 1, παράγραφος 4, της δεύτερης οδηγίας 84/5/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 30ής Δεκεμβρίου 1983, για την προσέγγιση των νομοθεσιών των κρατών μελών των σχετικών με την ασφάλιση της αστικής ευθύνης που προκύπτει από την κυκλοφορία αυτοκινήτων οχημάτων (ΕΕ 1984, L 8, σ. 17), όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2005/14/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 11ης Μαΐου 2005 (ΕΕ 2005, L 149, σ. 14) (στο εξής: δεύτερη οδηγία).

2 Η αίτηση αυτή υποβλήθηκε στο πλαίσιο ένδικης διαφοράς μεταξύ του Fundo de Garantia Automóvel (Ταμείου ασφαλίσεως αυτοκινήτων, Πορτογαλία, στο εξής: Ταμείο) και των Alina Antónia Destapado Pão Mole Juliana και Cristiana Micaela Caetano Juliana, αφορώσας την επιστροφή των αποζημιώσεων που κατέβαλε το Ταμείο στα θύματα ατυχήματος στο οποίο ενεπλάκη όχημα το οποίο ανήκε στην Α. Α. Destapado Pão Mole Juliana και το οποίο οδηγούσε ο υιός της.

Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι για να αποφύγει κάποιος να πληρώσει ασφάλιστρα θα πρέπει όχι μόνο να μην κινεί το όχημά του αλλά να έχει παραδώσει τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας, κάτι που στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν είχε γίνει.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία «ακινησία» οχήματος σημαίνει ότι ένα όχημα, παρότι βρίσκεται στην κατοχή του ιδιοκτήτη του, δε βρίσκεται σε δημόσια κυκλοφορία και ο ιδιοκτήτης του δεν έχει τις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτή (όπως υποχρέωση πληρωμής τελών κυκλοφορίας, ασφάλισης κ.λπ.).

Η δήλωση ακινησίας, μαζί με την άδεια κυκλοφορίας και τις πινακίδες του οχήματος, κατατίθενται, προκειμένου για ΕΙΧ αυτοκίνητα στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. (ή στα Γραφεία Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων), ενώ για φορτηγά δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης στις Υπηρεσίες Μεταφορών & Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων.
 
Last edited by a moderator:

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Έχει παίξει σε πολλά site, και μάλλον παει να καθιερωθεί.
Οι έχοντες πολλά Μοτόρια τον ήπιαν...
Kyklinski ,μπουκλης κλπ
 

ta-sio

new member
Δημοσιεύσεις
347
Ηλικία
43
Περιοχή
ΚΕΡΚΥΡΑ
Μοτοσυκλέτα
To NC750X, το γκρί, το καλό, το αντβέντσιουρρρ
Yamaha virago 250
Όνομα
TASOS
Πραγματικά δεν ξέρω για πόσες ΜΠΑΤΣΕΣ και ΚΛΩΤΣΙΕΣ είναι ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΥΝ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ...
Το λέει ξεκάθαρα και μέσα στο κείμενο οτι "Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι για να αποφύγει κάποιος να πληρώσει ασφάλιστρα θα πρέπει όχι μόνο να μην κινεί το όχημά του αλλά να έχει παραδώσει τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας, κάτι που στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν είχε γίνει."...Έεεεελα,,,,σοβαράαααα;;;;;
Δηλαδή το 'άρθρο΄ (ο Θεός να το κάνει) δεν λέει και κάτι καινούριο. Παραδίδεις πινακίδα και το όχημα δεν έχει υποχρέωση να είναι ασφαλισμένο. Εφόσον έχει πινακίδα ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟ ακόμα και να μην κυκλοφορεί. Σιγά τα νέα.
Το χειρότερο είναι οτι βλέπουν τέτοιους τίτλους πολλοί, και χωρίς να διαβάσουν το κείμενο βγάζουν συμπεράσματα. Αλλά ακόμα και το κείμενο να διάβαζαν, υπάρχουν τόσες πολλές πληροφορίες και παραπομπές σε νόμους που και πάλι δεν μπορείς να βγάλεις ασφαλές συμπέρασμα. Αυτοί που γράφουν τέτοιους τίτλους κάποια στιγμή πρέπει να τιμωρηθούν παραδειγματικά για διασπορά ψευδών ειδήσεων και πρόκληση πανικού.....
Από την ημέρα που το διάβασα, είπα δεν θα μιλήσω, δεν θα μιλήσω....αλλά δεν αντέχω ρε πστ μου....
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Έχει παίξει και γραφτεί σε πολλά site.
Ο νόμος στην Ελλάδα λέει οτι όταν βάζεις όχημα σε ακινησία, και κανεις εκείνο το χαρτί θα πρέπει να δηλώσεις που θα τέλει υπο ακινησία.
Σε αυλή, αποθήκη κλπ.
Και όχι σε δημόσιο κοινόχρηστο δρόμο.
Τώρα σιγά το νεο επειδή προκάλεσε ατύχημα και τα τοιαύτα.
Στο ελλαντα κυκλοφορούν δεκάδες με παραγόμενες πινακίδες.
Ειτε χωρίς πινακίδες ειτε με πινακίδες μαϊμού ( Λιάπης rules)
Το οτι έκανε η κανει κάποιος μια μλκια δεν τους τσουβαλοποιει όλους.
Αλλά μάλλον τα αρπακτικά μυρισαν αίμα και σπεύδουν ποιο θα φαει πρώτο
 

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
Πόσο άσχετος είναι ο δικηγόρος που την έπεισε να προσφύγει στο ευρώπαικο Δικαστήριο για μια τέτοια υπόθεση;
 

Kuklinski

well know member
Δημοσιεύσεις
3.429
Ηλικία
123
Μοτοσυκλέτα
Brough Superior ss100
Όνομα
Ακης
Περιοχή
Brooklyn NY
Παιδες η λεξη κλειδι ειναι "παροπλισμένο"

δλδ με πινακιδα αλλα παρκαρισμενο....

Ελλαδα δεν παιζει αυτο...

καταθετεις πινακιδα και ολα ΟΚ....

μην μασατε απο πιασιακους ηλιθιους τιτλους για clickbait.
 

kalampokas

member
Δημοσιεύσεις
1.040
Περιοχή
Κυψέλη
Μοτοσυκλέτα
"Σούζυ" GsxF 650 "Σκλάβος" Cbf 125
Όνομα
Θανάσης
Περιοχή
Κυψελάρα πάουα
το που θα βρίσκεται το όχημα, συμπληρώνεται στο έντυπο Ε9 όταν καταθέτεις πινακίδες στην ΔΟΥ....μόνο που οι ΔΟΥ δεν το ζητούν πλέον.
 

Sofia

member
Δημοσιεύσεις
1.317
Ηλικία
44
Περιοχή
Λαμία_Άρτα
Μοτοσυκλέτα
Honda cb500x
Όνομα
Sofia
Περιοχή
Λαμία_Άρτα
το που θα βρίσκεται το όχημα, συμπληρώνεται στο έντυπο Ε9 όταν καταθέτεις πινακίδες στην ΔΟΥ....μόνο που οι ΔΟΥ δεν το ζητούν πλέον.


Τα τελευταία χρόνια δεν ζητανε ουτε ε9 ουτε υπεύθυνη δήλωση για τον χώρο που θα βρίσκεται το όχημα ακινητοποιημένο. Απλά κανεις μια αίτηση, άδεια, πινακίδες κ τέλος...
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Παιδες η λεξη κλειδι ειναι "παροπλισμένο"

δλδ με πινακιδα αλλα παρκαρισμενο....

Ελλαδα δεν παιζει αυτο...

καταθετεις πινακιδα και ολα ΟΚ....

μην μασατε απο πιασιακους ηλιθιους τιτλους για clickbait.


Θείο
Κάπου είχα διαβάσει το εξής
< χ@σ@ όσο είναι καιρός
Όταν το σκ@το πάρει αξία
Οι πλούσιοι θα εκμεταλλευτούν
Τον κ@λο σου...>


Τους έχει φοβηθεί το μάτι μου..
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.318
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Υποχρεωτική ασφάλιση και για τα οχήματα σε ακινησία – Έσκασε «βόμβα»​


Τέλος στην οικονομία χρημάτων με την θέση οχημάτων σε ακινησία, προβλέπει η δυσάρεστη για τους αναβάτες εξέλιξη – Δείτε τι ακριβώς συμβαίνει.
Πως μπορείς να γλιτώσεις λίγα χρήματα από την χρήση του δικύκλου σου ή, γενικότερα, του οχήματος σου; Μέσω της απόλυτα νόμιμης θέσης σε ακινησία, μια πρακτική την οποία ακολουθούν οι αναβάτες όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη -και ακόμα περισσότερο, μάλιστα, τους χειμερινούς μήνες. Όμως, σύμφωνα με ρεπορτάζ από την γειτονική μας Ιταλία, οι χρήστες μοτοσυκλετών θα αποκτήσουν ακόμα έναν βραχνά εξόδων, μετά από την ανανέωση της ασφαλιστικής νομοθεσίας.

Πιο συγκεκριμένα, οι νέες διατάξεις προβλέπουν, αν τελικά εφαρμοστούν όπως αναφέρονται, ότι οχήματα σε λειτουργική κατάσταση, είτε είναι σε ακινησία είτε όχι, είτε χρησιμοποιούνται εντός ιδιωτικού χώρου είτε οπουδήποτε αλλού, υποχρεούνται να είναι ασφαλισμένα. Ή με πιο απλά λόγια: Έχεις μοτοσυκλέτα ή όχημα στην κατοχή σου; Ακόμα και να το έχεις... στο σαλόνι σου και να το κοιτάς, υποχρεούσαι να το έχεις ασφαλισμένο. Ο λόγος; Ότι ένα όχημα σε κατάσταση έτοιμη για λειτουργία, μπορεί να αποτελεί κίνδυνο, ακόμη και όταν δεν χρησιμοποιείται...

Η απόφαση αυτή αναμένεται να προκαλέσει σοβαρές αντιδράσεις στους κύκλους των μοτοσυκλετιστών στην Ιταλία, οι οποίοι ήδη πονούν πολύ με τις αυξήσεις των ασφαλίστρων στις μοτοσυκλέτες τους, ενώ συγκεκριμένα μέσα ενημέρωσης της χώρας μιλούν για «ξεκάθαρη κίνηση υπέρ του λόμπι των ασφαλιστικών εταιρειών». Φανταστείτε το αναλογικά για την Ελλάδα: Έχεις ένα όχημα σε νόμιμη ακινησία, με τις πινακίδες του κατατεθειμένες, δεν πληρώνεις τέλη και ασφάλεια και το έχεις νόμιμα αποθηκευμένο σε ιδιωτικό χώρο.

Με την νέα διάταξη, σου έρχεται κανονικά το «ραβασάκι» της ασφάλειας, την οποία μάλιστα πρέπει να πληρώνεις για όσο διαθέτεις το όχημα στην κατοχή σου.

Αυτός ο κυριούλης που χρησιμοποιεί την 916 ως διακοσμητική, μάλλον θα υποχρεωθεί να την ασφαλίσει, αν μένει στην Ιταλία! Και ας μην την κυκλοφορεί!

Παράλληλα, η νέα διάταξη υποχρεώνει την ασφάλιση, οχημάτων που κινούνται αποκλειστικά σε ιδιωτικό χώρο -κάτι το οποίο μέχρι πρότινος δεν προβλεπόταν. Ελπίδα για τους αναβάτες που συμμετέχουν σε προπονήσεις σε πίστες ή σε ερασιτεχνικούς αγώνες; Και όμως όχι, όπως λένε τα ρεπορτάζ, καθώς η νομοθεσία... έσπευσε να εξαιρέσει από τις ασφαλιστικές περιπτώσεις, την «αγωνιστική χρήση». Τα συμπεράσματα, δικά σας.

Η εξέλιξη δεν είναι η φιλικότερη δυνατή, ως προς τους τελικούς χρήστες και αναμένουμε να μάθουμε περισσότερα.
 

panavour

member
Δημοσιεύσεις
1.636
Ηλικία
63
Περιοχή
αθηναι
Μοτοσυκλέτα
voge500ds
Όνομα
pan

Υποχρεωτική ασφάλιση και για τα οχήματα σε ακινησία – Έσκασε «βόμβα»​


Τέλος στην οικονομία χρημάτων με την θέση οχημάτων σε ακινησία, προβλέπει η δυσάρεστη για τους αναβάτες εξέλιξη – Δείτε τι ακριβώς συμβαίνει.
Πως μπορείς να γλιτώσεις λίγα χρήματα από την χρήση του δικύκλου σου ή, γενικότερα, του οχήματος σου; Μέσω της απόλυτα νόμιμης θέσης σε ακινησία, μια πρακτική την οποία ακολουθούν οι αναβάτες όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη -και ακόμα περισσότερο, μάλιστα, τους χειμερινούς μήνες. Όμως, σύμφωνα με ρεπορτάζ από την γειτονική μας Ιταλία, οι χρήστες μοτοσυκλετών θα αποκτήσουν ακόμα έναν βραχνά εξόδων, μετά από την ανανέωση της ασφαλιστικής νομοθεσίας.

Πιο συγκεκριμένα, οι νέες διατάξεις προβλέπουν, αν τελικά εφαρμοστούν όπως αναφέρονται, ότι οχήματα σε λειτουργική κατάσταση, είτε είναι σε ακινησία είτε όχι, είτε χρησιμοποιούνται εντός ιδιωτικού χώρου είτε οπουδήποτε αλλού, υποχρεούνται να είναι ασφαλισμένα. Ή με πιο απλά λόγια: Έχεις μοτοσυκλέτα ή όχημα στην κατοχή σου; Ακόμα και να το έχεις... στο σαλόνι σου και να το κοιτάς, υποχρεούσαι να το έχεις ασφαλισμένο. Ο λόγος; Ότι ένα όχημα σε κατάσταση έτοιμη για λειτουργία, μπορεί να αποτελεί κίνδυνο, ακόμη και όταν δεν χρησιμοποιείται...

Η απόφαση αυτή αναμένεται να προκαλέσει σοβαρές αντιδράσεις στους κύκλους των μοτοσυκλετιστών στην Ιταλία, οι οποίοι ήδη πονούν πολύ με τις αυξήσεις των ασφαλίστρων στις μοτοσυκλέτες τους, ενώ συγκεκριμένα μέσα ενημέρωσης της χώρας μιλούν για «ξεκάθαρη κίνηση υπέρ του λόμπι των ασφαλιστικών εταιρειών». Φανταστείτε το αναλογικά για την Ελλάδα: Έχεις ένα όχημα σε νόμιμη ακινησία, με τις πινακίδες του κατατεθειμένες, δεν πληρώνεις τέλη και ασφάλεια και το έχεις νόμιμα αποθηκευμένο σε ιδιωτικό χώρο.

Με την νέα διάταξη, σου έρχεται κανονικά το «ραβασάκι» της ασφάλειας, την οποία μάλιστα πρέπει να πληρώνεις για όσο διαθέτεις το όχημα στην κατοχή σου.

Αυτός ο κυριούλης που χρησιμοποιεί την 916 ως διακοσμητική, μάλλον θα υποχρεωθεί να την ασφαλίσει, αν μένει στην Ιταλία! Και ας μην την κυκλοφορεί!

Παράλληλα, η νέα διάταξη υποχρεώνει την ασφάλιση, οχημάτων που κινούνται αποκλειστικά σε ιδιωτικό χώρο -κάτι το οποίο μέχρι πρότινος δεν προβλεπόταν. Ελπίδα για τους αναβάτες που συμμετέχουν σε προπονήσεις σε πίστες ή σε ερασιτεχνικούς αγώνες; Και όμως όχι, όπως λένε τα ρεπορτάζ, καθώς η νομοθεσία... έσπευσε να εξαιρέσει από τις ασφαλιστικές περιπτώσεις, την «ωνιστική χρήση». Τα συμπεράσματα, δικά σας.

Η εξέλιξη δεν είναι η φιλικότερη δυνατή, ως προς τους τελικούς χρήστες και αναμένουμε να μάθουμε περισσότερα.
Ναι διότι μπορεί να τρέχει η λίγη βενζίνη που έχει μείνει στο χαλί,και να του κάνει η γυναίκα το κεφάλι με 10 καρούμπαλα,άρα πρέπει να έχει ασφαλισμένο το μηχανάκι για ζημίες υπέρ τρίτων.Ασε που μπορεί να πιάσουν καμμιά φωτιά οι αναθυμιάσεις.
 

wheelboy

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
3.815
Μοτοσυκλέτα
Multistrada 1200s DVT
Όνομα
Yannis
Περιοχή
Ελευσίνα
Οχήματα με κατατεθειμένες πινακίδες πως θα ασφαλίζονται είναι ένα παραμύθι που λογικά είναι δάκτυλος των ασφαλιστικών για περισσότερα έσοδα… και οι Ιταλοί τα τελευταία χρόνια έχουν ξεφύγει στο να εφευρίσκουν έσοδα!!!


Ένα καλό που είχαν στην Ιταλία μέχρι και το 2019 που ήμουν εκεί, την ασφάλεια της μοτοσυκλέτας μπορούσες να την ενεργοποιήσεις και απενεργοποιήσεις για όσο διάστημα ήθελες με την προϋπόθεση ότι το συμβόλαιο ή θα κάλυπτε 12 μήνες συνεχούς ασφάλισης ή θα έληγε αν θυμάμαι καλά στους 18 μήνες από την έναρξη της.

Δηλαδή έκανα την ασφάλεια μου σήμερα 02/01/2024 και την ενεργοποιούσα ή την απανενεργοποιουσα όσες φορές ήθελα στην πλατφόρμα της ασφαλιστικής με μέγιστο χρόνο κάλυψης ότι ανέφερα παραπάνω.
Έτσι τον χρόνο ασφάλισης του χειμώνα που δεν κυκλοφορούσαν τον είχαν για το καλοκαίρι.
 

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
Σαχλαμάρες.

Εδώ -πρακτικά- δεν υποχρεούνται ούτε τα εν κινήσει τυπική και πρακτική
 
Top Bottom