Το "ψαρεψα" στο Internet

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Τακτική δικάσιμος...
Σε Χ χρόνο.. με τις οποίες αναβολές κλπ κλπ κλπ καλά κρασιά.Δικαίωση σν ερθει μετα απο χροοοοοοονια.
Τον έπιασες στο αυτόφωρο;Δίκη άμεσα να τελειώνουμε ρεεεεεε.

Ταλαιπωρείται ο κοσμος για να τρώει το σύστημα...

 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.485
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Κατασχέθηκαν 11 μοτοσυκλέτες: Νέα μπλόκα για κόντρες σε Λ. Συγγρού, Λ. Βουλιαγμένης και Ε.Ο. Αθηνών – Σουνίου (RIBAS - Δέλτα Βάρκιζας)

Με σημερινό δελτίο τύπου, η Τροχαία Αττικής δηλώνει πως συνεχίζει την πρόληψη για τους αυτοσχέδιους αγώνες, όπως η ίδια το ονομάζει. Από τους ελέγχους που πραγματοποίησε βέβαια στο διάστημα 12 και 13 Δεκεμβρίου, μονάχα σε δύο περιπτώσεις μπορούσε να στοιχειοθετήσει αυτό το παράπτωμα και πρακτικά η πλειοψηφία ήταν για υπέρβαση ορίου ταχύτητας. Προφανώς όχι λιγότερο μεμπτό. Σημαντικό πως υπήρχαν ανασφάλιστα οχήματα και οδηγοί χωρίς άδεια οδήγησης.

Βρέθηκαν επίσης 21 αναβάτες να οδηγούν χωρίς κράνος, ενώ οι πρώτες ενδείξεις από δική μας επικοινωνία, είναι πως οι υπερβάσεις ορίου ταχύτητας αφορούν μικρό ποσοστό σε μοτοσυκλέτες, ενώ 11 από αυτές χρειάστηκε να κατασχεθούν για σωρεία παραβάσεων. Το μικρό ποσοστό, σύμφωνα με την ίδια πηγή, αποδίδεται στην εποχή, καθώς όταν οι έλεγχοι συνεχιστούν την άνοιξη και το καλοκαίρι, το ποσοστό αυτό θα ανέβει. Η ίδια πηγή θεωρεί πως οι έλεγχοι αυτοί θα συνεχιστούν και δεν είναι ένα φοροεισπρακτικό μέτρο των ημερών όπως έχουμε δει να συμβαίνει, χρόνια τώρα.

Αναλυτικά το Δελτίο Τύπου της ΕΛ.ΑΣ:

17-12-2019: Στοχευμένες δράσεις της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής για την αντιμετώπιση - πρόληψη των αυτοσχέδιων αγώνων Μεγέθυνση κειμένου Σμίκρυνση κειμένου Εκτύπωση Ηλεκτρονική Διεύθυνση

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ



Αθήνα, 17 Δεκεμβρίου 2019



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής για την αντιμετώπιση - πρόληψη των αυτοσχέδιων αγώνων πραγματοποιήθηκαν βραδινές ώρες της 12 και 13.12.2019 ειδικές εξορμήσεις κατά μήκος της Λ. Συγγρού (Φιξ), της Λ. Βουλιαγμένης (γέφυρα Αλεξιουπόλεως) και της Ε.Ο. Αθηνών – Σουνίου ( RIBAS , Δέλτα Βάρκιζας, ύψος Λ. Καλυβίων).



Ειδικότερα αστυνομικοί των Ομάδων Ελέγχου & Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (Ο.Ε.Π.Τ.Α.) πραγματοποίησαν -645- τροχονομικούς ελέγχους οδηγών και οχημάτων και βεβαίωσαν -357- παραβάσεις, ως ακολούθως :







(171) για υπέρβαση ορίου ταχύτητας,

(63) για πρόκληση υπερβολικών θορύβων (ηχομέτρηση),

(36) για αντικανονικούς υαλοπίνακες (φιμέ),

(21) για μη χρήση προστατευτικού κράνους,

(5) για έλλειψη πινακίδων κυκλοφορίας,

(2) για τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων,

(3) για επικίνδυνους ελιγμούς,

(4) για μη χρήση ζωνών ασφαλείας,

(2) για ανασφάλιστα οχήματα,

(11) για στέρηση άδειας οδήγησης και

(39) λοιπές παραβάσεις.

Επιπρόσθετα, αφαιρέθηκαν -76- άδειες ικανότητας οδήγησης, -80- άδειες κυκλοφορίας και -81- ζεύγη πινακίδων κυκλοφορίας. Ακινητοποιήθηκαν και μεταφέρθηκαν με γερανοφόρα οχήματα -11- δίκυκλες μοτοσικλέτες.



Οι έλεγχοι θα συνεχισθούν με την ίδια ένταση και θα γίνουν και σε άλλες περιοχές της Αττικής, που παρουσιάζουν αυξημένη παραβατικότητα.

Πηγη:https://www.motomag.gr/news/epikair...ploka-gia-kontres-se-l-syggroy-l-voyliagmenis
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.275
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
....μα από την δεκαετία του '80 που γίνονται οι κόντρες ....ανελλιπώς....κάποιος, που και που, παίρνει τηλέφωνο επώνυμα. Κανένας ομογενής εξ Αμερικής που έρχεται αραιά και που στο Ελλαντα .....δεν εξηγείται.....!cdefghigi
Έστω κι έτσι ας είναι καλά ο άνθρωπος.
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.485
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Εξομοιωτής μάθησης χειρισμού των… οργάνων από την Honda USA
Τόσο περίπλοκα που θέλεις σεμινάριο

Το πρόβλημα δεν είναι πως οι νέες μοτοσυκλέτες έχουν γεμίσει ηλεκτρονικά και κουμπάκια. Το πρόβλημα είναι πως ο κάθε κατασκευαστής έχει τη δική του άποψη για το πώς πρέπει να χειρίζεται ο αναβάτης όσες αυτές τις ρυθμίσεις, με αποτέλεσμα να χρειάζεσαι πλέον ειδικά σεμινάρια. Ακόμα και ο μηδενισμός του μερικού χιλιομέτρηση σε κάποιες μοτοσυκλέτες έχει γίνει μια περίπλοκη διαδικασία. Έτσι η Honda USA σκέφτηκε να φτιάξει μια ξεχωριστή σελίδα στο site της, όπου χάρη σε μια ειδική εφαρμογή οι επισκέπτες θα μπορούν να “παίζουν” με τα κουμπιά που έχει στο τιμόνι της η νέα Africa Twin και να εξασκούνται virtual με τις λειτουργίες τους. Η εφαρμογή σου δίνει τη δυνατότητα να διαλέξεις όποια έκδοση θέλεις εσύ (manual ή DCT) καθώς οι διακόπτες και οι λειτουργίες διαφέρουν μεταξύ τους.



https://www.motomag.gr/news/epikairotita/exomoiotis-mathisis-heirismoy-ton-organon-apo-tin-honda-usa
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.485
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Μια πανέξυπνη, ιδέα της BMW για την ασφάλεια!

Το απλό μπορεί να είναι το πιο αποτελεσματικό!


Η ασφάλεια στις πτώσεις και οι μοτοσυκλέτες, είναι δύο έννοιες σε διαρκή διαμάχη και οι όποιες προσπάθειες να συμβιβαστούν, σπάνια είχαν επιτυχή κατάληξη. Η νέα πατέντα, όμως, που κατέθεσε η BMW, αποδεικνύει –τουλάχιστον στην θεωρία- ότι μια εξαιρετικά απλή ιδέα με μια μικρή δόση ευφυίας, μπορεί να γίνει αποτελεσματική στην πράξη.

Η συνήθης πρακτική πάνω στο ζήτημα των πτώσεων και των συγκρούσεων είναι η πρόληψη των ατυχημάτων, η οποία μας έχει κατακλείσει υπό την μορφή των ηλεκτρονικών συστημάτων (από το traction control, μέχρι τα cornering ABS). Παρόλα αυτά όμως, υπάρχουν περιπτώσεις που ακόμη και με τα παραπάνω, η κακή έκβαση είναι αναπόφευκτη. Εκεί αναλαμβάνουν τα προστατευτικά στον εξοπλισμό του αναβάτη, αλλά η BMW θεωρεί ότι υπάρχει ακόμη ένα μικρό περιθώριο που μπορεί να μειώσει τις συνέπειες ενός ατυχήματος. Και δεν μιλάμε για κάτι που δεν θα βλέπεται, τόσο από πλευράς σχεδιασμού όσο και από πλευράς χρηστικότητας (όπως για παράδειγμα το περίφημο σκούτερ C1 με τον… κλωβό για τον αναβάτη). Στην συγκεκριμένη περίπτωση οι πατέντες των Βαυαρών δείχνουν την προσθήκη ενός μικρού μεταλλικού τμήματος σε σχήμα "V" πίσω από τον μπροστινό τροχό, που θα μπορούσε να κάνει μεγάλη διαφορά στην πιθανότητα μια σύγκρουσης.



Σε κανονικές συνθήκες, όταν ο μπροστινός τροχός μιας μοτοσυκλέτας χτυπήσει πάνω στο πλάι ενός αυτοκινήτου, η δύναμη που θα ασκηθεί πάνω στον τροχό θα τον αναγκάσει να στρίψει. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τόσο να χάσει ο αναβάτης το τιμόνι από τα χέρια του, αλλά και να μικρύνει το συνολικά μήκος της μοτοσυκλέτας αρκετά εκατοστά, μειώνοντας έτσι και το τμήμα που βρίσκεται μπροστά από τον αναβάτη το οποίο θα μπορούσε να απορροφήσει μέρος της δύναμης κρούσης. Με την προσθήκη του συγκεκριμένου εξαρτήματος, καθώς το μπροστινό αρχίζει να στρεβλώνεται και να σπρώχνει τον τροχό προς τα πίσω λόγω του χτυπήματος, η κίνηση αυτή γίνεται σε ευθεία γραμμή μετατρέποντας ταυτόχρονα το πιρούνι και τον τροχό σε ζώνες απορρόφησης κρούσης, με το μεταλλικό "V" να λειτουργεί επικουρικά.

Μπορεί να μην αποτελεί την οριστική λύση του προβλήματος στις συγκρούσεις, αλλά οτιδήποτε –έστω και λίγο- μπορεί να συμβάλλει στην απορρόφηση κάποιου ποσοστού ενέργειας, το οποίο διαφορετικά θα μεταφερόταν στον αναβάτη.

Προς το παρόν, δεν είναι ξεκάθαρο αν το συγκεκριμένο σχέδιο θα μπει σε κάποια μοτοσυκλέτα παραγωγής, αλλά όπως μπορείτε να διαπιστώσετε κι εσείς, δεν είναι μια ακριβή κατασκευή με απαγορευτικό κόστος, ενώ η συγκεκριμένη μεταλλική προσθήκη θα μπορούσε να παίζει διπλό ρόλο, ως βάση για το ψυγείο για παράδειγμα, αποσβαίνοντας ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό από το κόστος του.

Πηγη:https://www.motomag.gr/news/epikair...M1UGoWsvHE60RK2QC3mec_gFHZLu4qv3WjFwSpjXKQ9is
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.485
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Στην Ιταλια...

Κατασχέθηκαν 4.400 παράνομα κράνη σε επιχείρηση-σκούπα

Κατασχέθηκαν 4.400 παράνομα κράνη σε επιχείρηση-σκούπα


Το συμβάν έλαβε χώρα στην Ιταλία – Μερικά από τα κράνη είχαν ήδη πουληθεί σε αρχηγείο αστυνομίας...
Επιχείρηση-σκούπα που αποκάλυψε την ύπαρξη και την παράνομη πώληση, κρανών που δεν πληρούσαν της απαραίτητες προδιαγραφές, πραγματοποιήθηκε από την οικονομική αστυνομία της Ιταλίας. Μετά από την κατάλληλη έρευνα, αποκαλύφθηκε δίκτυο που διακινούσε ακατάλληλα κράνη στην χώρα, μέσω τουλάχιστον 43 διαφορετικών καταστημάτων, ενώ διατηρούσε και αποθήκη με χιλιάδες κομμάτια εμπόρευμα. Μάλιστα, 350 από αυτά τα ακατάλληλα κράνη, αγοράσθηκαν και από το αρχηγείο της αστυνομίας της Νάπολης!
Τα εν λόγω κράνη, εκτός από το ότι δεν συμφωνούσαν με τις επιβαλλόμενες από την νομοθεσία προδιαγραφές, συνοδεύονταν και από πλαστά έγγραφα.
Κατά την εξάρθρωση της οργάνωσης, κατασχέθηκαν συνολικά 4.469 κράνη διάφορων τύπων -σπαστά και jet, αλλά και demi-jet-, ενώ οι εκπρόσωποι του εισαγωγέα των συγκεκριμένων κρανών αντιμετωπίζουν κατηγορίες για διάπραξη εμπορικής απάτης, αλλά και εξαπάτηση των δημοσίων αρχών, μετά την πώληση 350 κρανών στην αστυνομία της Νάπολης. Ευτυχώς, όπως αναφέρουν τα ιταλικά μέσα, κανένα από τα κράνη-μαϊμού που έφτασαν στα χέρια ιδιωτών, δεν χρειάστηκε να χρησιμοποιηθεί...

πηγη:https://www.bikeit.gr/nea-kosmou/it...noma-kranh-epixeirhsh-skoupa?dt=1686859084392
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.485
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Πως αυτά τα σημάδια στο δρόμο σώζουν ζωές μοτοσυκλετιστών

Κατηγορία ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Δευτέρα, 26 Ιουνίου 2023 11:25

Πως αυτά τα σημάδια στο δρόμο σώζουν ζωές μοτοσυκλετιστών​

Μία πρωτοβουλία οδικής ασφάλειας που εφαρμόζεται ήδη, στην Γερμανία, την Αυστρία και αλλού και, ίσως, το χρειαζόμαστε και στην Ελλάδα.
Οι δρόμοι με στροφές μπορεί να αποτελούν πόλο έλξης για τους μοτοσυκλετιστές πανευρωπαϊκά, όμως ταυτόχρονα είναι και Hotspot ατυχημάτων – σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Bosch, το 46% των ατυχημάτων με μοτοσυκλέτες γίνονται στις στροφές. Ιδιαίτερα επικίνδυνη, είναι η τακτική του «κοψίματος» των αριστερών στροφών, με τον μοτοσυκλετιστή να πλησιάζει επικίνδυνα ή να μπαίνει στο αντίθετο ρεύμα, με προφανείς κινδύνους. Χώρες όπως η Αυστρία, η Γερμανία και άλλες, στην Ευρώπη, έχουν ήδη ξεκινήσει να χρησιμοποιούν μια λύση πολύ φθηνή, αλλά και πολύ αποδοτική, όπως όλα δείχνουν, ώστε να «κρατούν» τους μοτοσυκλετιστές στο ασφαλές περιθώριο εντός της λωρίδας κυκλοφορίας τους.
Σε χώρες όπως η Αυστρία και η Γερμανία, οι αρχές έβαψαν σημάδια σαν αυτά που βλέπετε στην φωτογραφία, παραπάνω, σε συγκεκριμένες αριστερές στροφές του επαρχιακού δικτύου. Τα λευκά κυκλικά-ελλειψοειδή σημάδια είναι βαμμένα επί του οδοστρώματος, ωθώντας τον μοτοσυκλετιστή να παραμείνει στο εσωτερικό τους και να μην πλησιάζει επικίνδυνα την διαχωριστική. Οι δημιουργοί του «συστήματος» αναφέρουν ότι οι μοτοσυκλετιστές αποφεύγουν τα βαμμένα σημάδια, ακριβώς όπως αποφεύγουν τις διαχωριστικές γραμμές – αξίζει να σημειώσουμε εδώ, βέβαια, ότι τα σημάδια είναι βαμμένα με ειδική αντιολισθητική μπογιά δρόμου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από όσα σημεία έχει εφαρμοστεί αυτή η λύση, τα αποτελέσματα στην βελτίωση της ασφάλειας και της αποφυγής ατυχημάτων είναι θεαματικά: Τα δεδομένα έδειξαν ότι τα σοβαρά ατυχήματα μειώθηκαν από 80 έως και 100% (!!!), ενώ η επιλογή ανασφαλούς γραμμής από τους μοτοσυκλετιστές μειώθηκε επίσης σημαντικά.
Αξίζει να σημειώσουμε εδώ, ότι η εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου σε συγκεκριμένα σημεία των δρόμων, ήταν ταυτόχρονα και πολύ φθηνή, πέρα από πολύ αποτελεσματική: Το κόστος εφαρμογής τους, σύμφωνα με αυστριακές πηγές, ανέρχεται μόλις στα... 1.000 ευρώ, αν και δεν διευκρινίζεται επαρκώς εάν αυτό είναι το κόστος ανά στροφή που σημαδεύτηκε, ή συνολικά του έργου (39 στροφές). Φανταζόμαστε ότι ισχύει το πρώτο...

πηγη:https://www.bikeit.gr/reportaz/item...-swzoyn-zwes-motosykletistwn?dt=1687776760012
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.485
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα

Κάν’το όπως η Πολωνία – Πώς μείωσε κατά 47% τους θανάτους από τροχαία την τελευταία δεκαετία​

Μιλάει στην «Κ» ο Εκτελεστικός Διευθυντής στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών, Αντόνιο Αβενόζο
kan-to-opos-i-polonia-pos-meiose-kata-47-toys-thanatoys-apo-trochaia-tin-teleytaia-dekaetia-562495744
Σοφία Χρήστου29.06.2023 • 08:15

Παράδειγμα προς μίμηση στην οδική ασφάλεια αποτελεί η Πολωνία, καθώς κατάφερε σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) να μειώσει τους θανάτους από τροχαία τη δεκαετία 2012-2022 κατά 47%, τη στιγμή που η μέση μείωση στην Ε.Ε. ήταν 22%.
Ειδικότερα, ο αριθμός οδικών θανάτων ως προς τον πληθυσμό ήταν 50 ανά εκατομμύριο κατοίκων στην Πολωνία πέρυσι, από 93 ανά εκατομμύριο το 2012.


Μιλώντας στην «Κ» ο Εκτελεστικός Διευθυντής στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών Αντόνιο Αβενόζο, εξηγεί ότι η επιτυχία της προήλθε από μια σειρά μέτρων, όπως οι σημαντικές επενδύσεις σε ασφαλέστερες υποδομές και η επιβολή της νομοθεσίας.
Συγκεκριμένα, η πρωτιά της Πολωνίας οφείλεται μεταξύ άλλων στην επέκταση του δικτύου τεχνικών μέσων ελέγχου ταχύτητας (κάμερες ταχύτητας και διανυόμενης απόστασης σε σχέση με τον χρόνο), στην αύξηση των ελέγχων για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ κατά μέσο όρο κατά 19% ετησίως από το 2010 έως το 2019 και τη θεσμοθέτηση του «διαδρόμου εκτάκτου ανάγκης», με στόχο την έγκαιρη πρόσβαση οχημάτων σε σημεία σύγκρουσης σε αυτοκινητόδρομους.
Ωστόσο, στις παρατηρήσεις τους, οι εμπειρογνώμονες του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών επισημαίνουν ότι τα όρια ταχύτητας και οι παρατηρούμενες ταχύτητες κίνησης των οχημάτων στην Πολωνία εξακολουθούν να είναι πολύ υψηλά. Το όριο ταχύτητας των 140 χλμ. την ώρα στους αυτοκινητόδρομους είναι το υψηλότερο στην Ε.Ε. με εξαίρεση τη Γερμανία. Και μπορεί σε ό,τι αφορά τις αστικές περιοχές να θεσπίστηκε το 2021 ως υψηλότερο όριο ταχύτητας στη διάρκεια της νύχτας τα 50 χλμ. την ώρα, παρόλα αυτά η Πολωνία καλείται να εξετάσει τον περιορισμό των ταχυτήτων στα 30 χλμ. ανά ώρα σε δρόμους που χρησιμοποιούνται κατ’ εξοχήν από πεζούς και ποδηλάτες σε αστικές περιοχές.

Αυξημένα κατά 4% τα τροχαία στην Ευρώπη το 2022​

Πάντως, σε ετήσιο επίπεδο Ε.Ε. τα τροχαία ατυχήματα αυξήθηκαν το 2022 στην Ευρώπη, καθώς σημειώθηκαν 20.678 θάνατοι, ένα ποσοστό αυξημένο κατά 4% σε σχέση με το 2021. Και μπορεί ο αριθμός αυτός να είναι κατά 9% χαμηλότερος από ό,τι το 2019, το τελευταίο έτος προτού μειωθεί δραματικά ο όγκος της κυκλοφορίας από την πανδημία COVID-19, ωστόσο, το ETSC προειδοποιεί ότι θα χρειαζόταν μείωση της τάξεως του 17,2%, προκειμένου να είναι εφικτός ο στόχος της Ε.Ε. και του ΟΗΕ για μείωση των οδικών θανάτων κατά το ήμισυ έως το 2030.
Σε επίπεδο πάντως ασφάλειας των δρόμων, η Νορβηγία είχε τους ασφαλέστερους δρόμους στην Ευρώπη (21 θάνατοι ανά εκατομμύριο), ακολουθούμενη από τη Σουηδία (22 θάνατοι ανά εκατομμύριο).

«Η Ελλάδα πρέπει να κάνει αρκετά γενναία βήματα»​

Όσον αφορά στην Ελλάδα, οι θανάσιμοι τραυματισμοί σε τροχαίες συγκρούσεις ήταν 61 ανά εκατομμύριο κατοίκων πέρυσι, με αποτέλεσμα να βρισκόμαστε στην 27η θέση σε σύνολο 33 χωρών. Αυτό μεταφράζεται σε 635 θανάτους στην άσφαλτο το 2022 έναντι 624 το 2021.

Σχολιάζοντας στην «Κ» την αύξηση των θανάτων σε αρκετές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, ο Αντόνιο Αβενόζο επισημαίνει πως υπάρχουν αρκετά γενναία βήματα που θα πρέπει να κάνουμε στο κομμάτι της οδικής ασφάλειας.

«Η Ελλάδα έχει σημειώσει κάποια καλή πρόοδο τα τελευταία χρόνια και διαθέτει ένα καλό στρατηγικό σχέδιο για την επόμενη δεκαετία. Ωστόσο, προκειμένου να μειωθούν τα θανατηφόρα τροχαία θα πρέπει να μπει σε πρώτο πλάνο η ασφάλεια στους αστικούς δρόμους», ανέφερε ο κ. Αβενόζο, επισημαίνοντας πως είναι αναγκαίο επίσης να διασφαλιστεί με περισσότερα μέτρα η ασφάλεια των μοτοσικλετιστών και των οδηγών μοτοποδηλάτων, ιδιαίτερα στις πολυπληθείς πόλεις.
Ο κ. Αβενόζο στάθηκε μάλιστα στην κακή συνήθεια των Ελλήνων οδηγών να μην φορούν ζώνη ασφαλείας και κράνος, τονίζοντας πως «θα ήταν ένα ευχάριστο νέο να δούμε την Ελλάδα να προοδεύει στην επιβολή της χρήσης των δύο αυτών μέτρων που σώζουν ζωές».
H απουσία οδηγικής κουλτούρας αποτυπώνεται άλλωστε και σε πρόσφατη έρευνα του ινστιτούτου Ipsos που είχε εξετάσει τη συμπεριφορά των Ελλήνων οδηγών στους δρόμους. Σύμφωνα με αυτήν το 44% των Ελλήνων κάποιες φορές δεν δένει την ζώνη ασφαλείας (έναντι 22% των Ευρωπαίων).

«Ελλειμμα σε τεχνικά μέσα στην Ελλάδα»

Το γεγονός πως τα αποτελέσματα της έρευνας δεν είναι τόσο ενθαρρυντικά για την Ελλάδα σχολιάζει στην «Κ» και η επιστημονική ομάδα του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» τονίζοντας πως τόσο η κοινωνία όσο και η πολιτεία πρέπει να επικεντρωθούν στο χτίσιμο μίας καλύτερης κουλτούρας Οδικής Ασφάλειας αλλά και στην εδραίωση μίας κυκλοφοριακής παιδείας.
«Παρά το γεγονός πως η επέκταση του δικτύου σύγχρονου αυτοκινητοδρόμων είχε σημαντική συμβολή στη μείωση θανατηφόρων τροχαίων, είναι γεγονός ότι στη χώρα μας υπάρχει έλλειμμα σε τεχνικά μέσα που θα μπορούσαν με την κατάλληλη οργάνωση να ενισχύσουν τους τροχονομικούς ελέγχους», αναφέρει το Ινστιτούτο.
Επισημαίνει επίσης πως και η απουσία των συστηματικών ελέγχων αποθρασύνει ακόμη περισσότερο όσους συμπεριφέρονται χωρίς υπευθυνότητα και δεν συμμορφώνονται στους νόμους.
Σχολιάζοντας το παράδειγμα της Πολωνίας η επιστημονική ομάδα του Ινστιτούτου θεωρεί πως η επέκταση του δικτύου τεχνικών μέσων ελέγχου ταχύτητας και η αύξηση των ελέγχων για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ είναι δύο πολύ καλές πολιτικές και πρακτικές που θα μπορούσαμε να μιμηθούμε και στην Ελλάδα για να μειωθούν δραστικά τα τροχαία.
Γραφήματα: Παύλος Μεθόδιος

πηγη:https://www.kathimerini.gr/society/...xotoLerA3OWB_xyogdOtbaSM#Echobox=1688020395-1
 
Top Bottom