Τουρκία 2019

Vagelis
Το ταξίδι από "δίτροχης" πλευράς δεν είχε να επιδείξει κάτι σημαντικό. Από πλευράς όμως εμπειριών, εικόνων (όχι φωτογραφιών) και τροφής για σκέψη ίσως ήταν από τα πλουσιότερα που έχω κάνει. Δυστυχώς δεν είμαι πολύ των φωτογραφιών, με πρόδωσε και η action cam οπότε αναγκαστικά θα δανειστώ μερικές από το google.

Την ιδέα την είχαμε μελετήσει με την Αφροδίτη πριν λίγους μήνες αλλά την αφήσαμε κατά μέρους μιας και βρεθήκαν κάποια εμπόδια. Μέχρι που 3-4 μέρες πριν την αναχώρηση είπαμε να κάνουμε μια υπέρβαση απέναντι στις υποχρεώσεις μας και να "αποδράσουμε". Άλλωστε οι υποχρεώσεις δε σταματάνε ποτέ! Να`ναι καλά κι ο φιλαράκος και συντοπίτης μου, ο Χρήστος με το 1190 που μου δάνεισε τις πλαϊνές του βαλίτσες και μπορέσαμε να το κάνουμε αυτό το ταξίδι.

Οδηγικά το μόνο ενδιαφέρον που είχε για μένα ήταν το ότι έκανα το πρώτο μου μεγάλο ταξίδι με την καινούργια μου μηχανή... 2000χλμ σε 6 μέρες;... εντάξει όχι και τόσο μεγάλο. Σαν διαδρομή νιώθω πως κινήθηκα πάνω σε μια απόλυτη ευθεία. Κι έτσι κι έγινε εάν εξαιρέσουμε μονάχα μια παράκαμψη λόγω έργων που μας έστελνε μέσω ενός βουνού λίγα χιλιόμετρα πριν το Αϊβαλί.

Μέρα 1η. 22/3/2019
Νάουσα - Αιβαλί (741χλμ)

Ξεκινήσαμε κατά τις 8:30 προκειμένου να καλύψουμε μια απόσταση 750χλμ μέχρι το Αιβαλί. Αυτή θα ήταν και η δυσκολότερη μέρα του ταξιδιού γιατί στις υπόλοιπες είχαμε μοιράσει τα χιλιόμετρα. Στη διαδρομή κάναμε ένα διάλειμμα μέσα στην Αλεξανδρούπολη για να φάμε κάτι και για να δούμε λίγο τον φίλο Αντώνη από το "βόρειο LC8 brotherhood"! :) Ναι... είμαστε τέτοιοι εμείς οι Κατεμάδες!

Φαγητό, βενζίνη και βουρ για τα σύνορα.

Περάσαμε εύκολα σχετικά χωρίς να χάσουμε πολύ χρόνο αν και η ουρά ήταν μεγάλη...
Οφείλω να ομολογήσω πως στη χώρα μπήκα με μια "αμυντική διάθεση" και τελείως ψαρωμένος. Λίγο οι προκαταλήψεις, λίγο τα διάφορα που ακούς πριν από κάθε ταξίδι είχαν δημιουργήσει μέσα στο μυαλό μου μια εικόνα τελείως διαφορετική από αυτή που αντίκριζαν τα μάτια μου. Μου πήρε περίπου 100χλμ για να ξεμουδιάσει το μυαλό και να αφεθώ, για να με κυριεύσει το συναίσθημα της πίκρας!

Σηκώνει πολύ κουβέντα το θέμα και δεν είναι ο χώρος εδώ για να γίνει όλη αυτή η συζήτηση. Επίσης πήρα μια πάρα πολύ μικρή εμπειρία από την Τουρκία και γι`αυτό δεν ξέρω κατά πόσο η αίσθηση θα ήταν η ίδια και στα ενδότερα της χώρας. Εκεί στα παράλια της Μικράς Ασίας όμως μέσα μου κυριάρχησε η πίκρα, ειδικά την πρώτη μέρα.
Πίκρα, γιατί περίμενα πως με το που θα περάσουμε τα σύνορα θα περάσουμε αυτομάτως και μερικές δεκαετίες πίσω, με ότι αυτό συνεπάγεται σε δρόμους, οδηγική συμπεριφορά, υποδομές κτλ. Τελικά υπήρξε μια διαφορά δεκαετιών... όντως. Απλά ήταν διαφορετικό το πρόσημο. Η αλήθεια είναι πως εμείς μάλλον δε θα αντικρίσουμε ποτέ μας τέτοια ανάπτυξη στην Ελλαδίτσα μας. Δεν βρήκα το κουράγιο να βγάλω όσες φωτογραφίες θα ήθελα, ούτε και τον χρόνο είχαμε βέβαια.

Η διαδρομή από τα σύνορα μέχρι το Αιβαλί (με μια παράκαμψη περίπου 30χλμ λόγω έργων) ήταν σε έναν δρόμο τύπου Εγνατίας οδού. Στα στενά του Ελλήσποντου πήραμε το ferry από το λιμάνι του Eceabat για το Τσανάκαλε. Για 2 άτομα + τη μηχανή πληρώσαμε περίπου 2-3€ αν θυμάμαι καλά.

(και μια φωτό από τα Δαρδανέλια)

Το βράδυ φτάσαμε κατά τις 21:00+ στον ξενώνα που είχαμε κλείσει. Ένα αρνητικό που συναντήσαμε στο ταξίδι μας ήταν πως συνειδητοποιήσαμε το ότι οι Τούρκοι που ζουν έξω από τις τουριστικές περιοχές δεν μιλάνε καθόλου Αγγλικά. Για καλή μας τύχη βρήκαμε στη reception τον Volkan ο οποίος μας βοήθησε στη μετάφραση και βγάλαμε άκρη. Ο Volkan ήταν ένας τύπος έξω καρδιά, είχε έρθει για ΣΚ από την Κων/πολη με την οικογένειά του και καθίσαμε όλοι παρέα γύρω από το τζάκι για να περάσουμε τη βραδιά μας. Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν πως μας προσέφερε μέχρι και το αυτοκίνητό του αν θέλαμε να βγούμε μια βόλτα στην πόλη προκειμένου να βρούμε κάτι να φάμε. Ευτυχώς όμως δούλεψε το "delivery". Παρέα λοιπόν με τον Volkan και με το "Αφεντικό"

(έτσι τον αποκαλούσε) μιλήσαμε περί ανέμων και υδάτων μέχρι που τελείωσαν οι μπύρες μας και την πέσαμε στο δωμάτιο.

Μέρα 2η - 23/3/2019
Αιβαλί - Πέργαμος (62χλμ)

Το πρωί φύγαμε χωρίς "πολλά - πολλά" μετά το πρωινό μας. Είχαμε να προλάβουμε ένα γκρουπ (οργανωμένη εκδρομή από το μουσείο Βεργίνας) το οποίο θα συναντούσαμε επάνω στην Ακρόπολη της Περγάμου προκειμένου να ακολουθήσουμε την ξενάγηση που θα γινόταν. Αυτός ήταν και ο βασικός λόγος για τον οποίο δεν μπορέσαμε να κάνουμε ούτε έναν περίπατο μέσα στο Αιβαλί.. παρά μόνο μια σύντομη βόλτα με τη μηχανή στα γραφικά στενάκια του.

(photo από google)

Πήγαμε λοιπόν καρφί στο ξενοδοχείο το οποίο το συστήνω ανεπιφύλακτα. Χαμηλή τιμή, κλειστό πάρκινγκ εντός του ξενοδοχείου, μεγάλο και καθαρό δωμάτιο.... και φοβερή τοποθεσία! Το όνομα αυτου, ATTALOS suites Hotel (για όποιον ενδιαφέρεται).

Αφού ξεφορτώσαμε πήγαμε καρφί στους πρόποδες του λόφου όπου βρίσκεται η Ακρόπολη της Περγάμου προκειμένου να πάρουμε το τελεφερικ για να ανέβουμε πάνω και να συναντήσουμε το γκρουπ.

Είχε πολύ αέρα όλες τις μέρες... αλλά εκεί πάνω ήταν το κάτι άλλο. Η εμπειρία στο τελεφερίκ έμοιαζε λιγάκι με τρενάκι του τρόμου, αλλά ΟΚ. Φτάσαμε σώοι.

Για τα αρχαιολογικά που διασώζονται δεν ξέρω τι να γράψω. Το μόνο σίγουρο είναι πως αξίζει να έχεις έναν ξεναγό προκειμένου να ξέρεις τι βλέπεις. Δεν είμαι σε θέση να κάνω καμιά πολύ μεγάλη ανάλυση των όσων είδα και άκουσα. Ούτε θέλω να παραθέσω πολλές φωτογραφίες και να γίνω κουραστικός.
Η όλη εμπειρία όμως ήταν κάτι μαγευτικό... το να βλέπεις το πέρασμα των διαφόρων πολιτισμών και θρησκειών να περνάει μπροστά από τα μάτια σου μέσα σε μια ξενάγηση 4-5 ωρών δε το ζεις καθημερινά.

Το αρχαίο θέατρο της Περγάμου. Κάτι που δεν γνώριζα, και το έμαθα εδώ πάνω... είναι πως χάρη στα αρχαία θέατρα μπορούν και υπολογίζουν τον πληθυσμό των αρχαίων πόλεων. Πολλαπλασιάζουν τις θέσεις του θεάτρου με το 10. Βάση υπολογισμών κατέληξαν πως μονάχα το 10% του πληθυσμού μπορούσε και παρακολουθούσε τις παραστάσεις των θεάτρων.

Είναι πολλά που έχουν "σηκώσει" οι Γερμανοί που κάνανε την ανασκαφή. Εξ`ου και το μουσείο της Περγάμου στο Βερολίνο... Είναι πολλά που ακόμη περιμένουν να έρθουν στην επιφάνεια... όπως για παράδειγμα η δεύτερη μεγαλύτερη βιβλιοθήκη του αρχαίου κόσμου. Ναι, ήταν στην Πέργαμο και βρίσκεται κάπου κάτω από την Ακρόπολη.

Αξίζει να μπείτε και στο https://www.smb.museum/en/museums-i...-research/3d-model-of-the-pergamon-altar.html για να δείτε τι "σήκωσαν" οι φίλοι μας.

Φεύγοντας από την Ακρόπολη περάσαμε μέσα από αυλές φτωχικών σπιτιών... αντικρίζοντας κομμάτια από τα τείχη της αλλά και κομμάτια από κίονες να στέκουν μέχρι και δίπλα σε κοτέτσια!

Κατεβαίνοντας από την Ακρόπολη έφαγα μια πολύ μεγάλη ήττα.

Εκεί που έχεις χαρεί που επιτέλους έχεις καταφέρει να φορτώσεις το τριβάλιτσο και να φύγεις "μακριά" βλέπεις αυτό μπροστά σου και πίνεις το τσαγάκι σου και πας για ύπνο! Ο τύπος ήταν από Αυστρία. Δυστυχώς δεν τον πέτυχα πουθενά για να τον ρωτήσω που πάει...

Την μέρα την κλείσαμε με μια βόλτα στο κέντρο της Περγάμου. Η σύγχρονη πόλη δεν είχε κάτι το ιδιαίτερο να επιδείξει... γι`αυτό και δεν αργήσαμε να επιστρέψουμε στο δωμάτιο.

Τελευταία επεξεργασία:

Μέρα 3η - 24/3/2019
Πέργαμος - Σμύρνη (107χλμ)

Το πρωί ξεκινήσαμε με μια σύντομη περιήγηση στην Κόκκινη Βασιλική. Είναι ένας ναός που χτίστηκε από τον Αδριανό (117-138 μ.Χ.) ως ναός αφιερωμένος στους θεούς Σεράπης και Ίσιδα. Αργότερα, στη βυζαντινή εποχή, μετατράπηκε σε εκκλησία και αφιερώθηκε στον Απόστολο Ιωάννη, ο οποίος προηγουμένως ονομάστηκε αυτός ο μεγαλόπρεπος παγανιστικός ναός, ο θρόνος του διαβόλου.
Η συγκεκριμένη εκκλησία είναι μία από τις 7 που αναφέρονται και στην Αποκάλυψη του Ιωάννη.

Μετά την Κόκκινη Βασιλική είχα την ατυχία να πέσουμε σε ένα παραδοσιακό κατάστημα με κιλίμια.. Τι κι αν δεν είχαμε χώρο στις βαλίτσες... την αγορά μας την κάναμε.

Με τα κιλίμια λοιπόν δεμένα πάνω στις βαλίτσες (......) φύγαμε για ένα διήμερο στη Σμύρνη.

Ο δρόμος μέχρι εκεί ίδιος, όπως και τις προηγούμενες μέρες. Στη διαδρομή η σκέψη μου ήταν στο ότι θα αντικρίσουμε μια πόλη στην οποία γράφτηκε μια σελίδα της ιστορίας μας βαμμένη με αίμα... Για κάποιον "ανεξήγητο" λόγο περίμενα πως θα βρούμε μια πόλη που θα δω ερείπια ελληνικών σπιτιών και γενικότερα στοιχεία που θα μου ξυπνήσουν αυτά τα συναισθήματα που θεωρητικά θα ξυπνούσαν σε κάθε Έλληνα όταν θα πατούσε το πόδι του στη Σμύρνη.
Κάθε άλλο!!

Η είσοδος της πόλης ήταν μποτιλιαρισμένη προς πάσα κατεύθυνση. Μεγάλη δρόμοι, ανισόπεδοι κόμβοι και στο βάθος ορθώνονταν μερικοί ουρανοξύστες. Το ξενοδοχείο που είχαμε κλείσει ήταν στο κέντρο της πόλης, στην περιοχή Alsancak η οποία παρεμπιπτόντως ήταν και η ελληνική συνοικία πριν τη Μικρασιατική καταστροφή. Κοιτώντας από το παράθυρο του ξενοδοχείου δεν είχε κάποια ιδιαίτερη διαφορά το κέντρο της Σμύρνης με το κέντρο της Μελβούρνης...

Vagelis
Αρχικά αποφασισαμε να κάνουμε μια μικρή βόλτα μέσα στο παζάρι της Σμύρνης για να πάρουμε μια γεύση από τον τρόπο ζωής και τους ρυθμούς της πόλης που παραμένει πιο κοντά στις παραδόσεις σε σχέση με το κέντρο της πόλης.

Η κυρία της φωτογραφίας πουλούσε καθαρισμένα καρύδια. Είχε έναν μοναδικό τρόπο να σπάει το κέλυφος... μέσα στο στόμα της!!!

Το παζάρι ήταν όντως παζάρι. Είχε όμως περισσότερο τον αέρα του "Κινέζικου" παρά της Τουρκίας. Τσιμπήσαμε κάτι στο "πόδι" και φύγαμε για Alsancak έχοντας την εντύπωση πως ίσως και να κάναμε λάθος στο αν όντως ήρθαμε στο σωστό παζάρι της Σμύρνης.

Συνεχίσαμε τη βόλτα μας στην "κάποτε ελληνική συνοικία" προς αναζήτηση "όμορφων φωτογραφιών". Δυστυχώς δεν έφερε καρπούς όμως παρά μόνο θλίψη. Η θλίψη δεν είχε να κάνει με την ιστορία που γράφτηκε εκεί, αλλά με το ότι "αυτοί προχώρησαν, εμείς όχι". Έτσι ένιωσα... είτε είναι αλήθεια είτε όχι. Τα σπίτια εκεί ήταν ξεκάθαρο πως κάποτε ήταν ελληνικά λόγω της αρχιτεκτονικής τους. Τα περισσότερα είχαν ανακατασκευαστεί και είτε κατοικούνταν από Τούρκους είτε είχαν γίνει μαγαζιά εναλλακτικού στυλ. Η περιοχή ήταν γεμάτη νεολαία αλλά δεν μπορώ να πω πως ο κόσμος είχε το εναλλακτικό στυλ που θα συναντούσες για παράδειγμα στα αντίστοιχα μαγαζιά της Θεσσαλονίκης.

Μετά από αρκετό περπάτημα και λίγο πριν βγούμε στο λιμάνι όπου ήταν όλο το νυφοπάζαρο της Σμύρνης βρήκα ένα σπίτι που ήθελα να πιστέψω πως υπήρχε έτσι από την τότε καταστροφή, και δίπλα του μια χριστιανική εκκλησία η οποία ήταν περιφραγμένη με έναν τοίχο 4-5 μέτρων... Έμοιαζε περισσότερο με φυλακή παρά με εκκλησία να πω την αλήθεια.

(χάρη στον ψηλό τοίχο και το συρματόπλεγμα μονάχα από μακριά και με ζουμ ήταν δυνατή η φωτογράφιση).

Την μέρα μας την κλείσαμε με ένα καφεδάκι στο λιμάνι και μια βόλτα στο ηλιοβασίλεμα της Σμύρνης...

Μέρα 4η - 25/3/2019
Σμύρνη - Έφεσος

Σήμερα η μέρα είχε ξενάγηση στην αρχαία πόλη της Εφέσου. Όσο ακόμη κοιτούσαμε το τι θα κάνουμε και που θα πάμε πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι, είχα μια φοβία σχετικά με το που θα παρκάρω τη μηχανή κτλ... Κακώς βέβαια.. γιατί δεν ένιωσα πουθενά το αίσθημα του κινδύνου.

Γι`αυτόν τον λόγο όμως για σήμερα είχαμε κλείσει ένα πακέτο ξενάγησης στο οποίο περιελάμβανε και τη μεταφορά μας από το ξενοδοχείο μας μέχρι τον αρχαιολογικό χώρο και πίσω. Κυρίλα!! κάθε άλλο παρά Adventure..... αλλά τέσπα!

Για τον αρχαιολογικό χώρο της Εφέσου επίσης δεν έχω τη δυνατότητα να σας μεταφέρω πολλά! ούτε και θέλω να το κάνω... Επιγραμματικά μονάχα για όσους δε γνωρίζουν... στην αρχαία Έφεσο βρίσκεται η 3η μεγαλύτερη βιβλιοθήκη του αρχαίου κόσμου. Η βιβλιοθήκη του Κέλσου.

Πέρασμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, της Κλεοπάτρας και του Αντώνιου, βασιλιάδων που κυνήγησαν τον χριστιανισμό... αλλά ίσως και να ήταν εκεί το σημείο απ`όπου ξεκίνησε η εξάπλωσή του!
Στην αρχαία Έφεσο έζησε ο Απόστολος Ιωάννης μαζί με την Παναγία. Την φυγάδευσε μετά τη Σταύρωση του Χριστού λίγα χιλιόμετρα έξω από την πόλη και λέγεται πως έζησε την υπόλοιπη ζωή της. Ο χώρος αποτελεί χώρο προσκυνήματος για χριστιανούς αλλά και για μουσουλμάνους μιας και η Παναγία είναι η μοναδική γυναίκα που αναφέρεται μέσα στο κοράνι ως Αγία.

Η βιβλιοθήκη του Κέλσου.

Όπως οι φίλοι μας οι Γερμανοί... έτσι και οι φίλοι μας Αυστριακοί φρόντισαν να γεμίσουν κι αυτοί ένα μουσείο τους με ευρήματα από την αρχαία πόλη της Εφέσου.

Η ξενάγησή μας τελείωση με την επίσκεψη στον Ναό της Αρτέμιδος. Για όσους δεν γνωρίζουν ο Ναός της Αρτέμιδος ήταν μέσα στα 7 θαύματα του αρχαίου κόσμου. Με μέγεθος περίπου όσο ένα στάδιο ποδοσφαίρου... με περισσότερους από 120 κίονες (αν δεν κάνω λάθος 127) ...

Ξεπατικώνω από το wikipedia...
Όπως αναφέρει και ο Αντίπατρος ο Σιδώνιος, ο οποίος θεωρείται ο εμπνευστής της λίστας με τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου, το μεγαλείο του ναού της Αρτέμιδος υπερβαίνει κάθε άλλο από τα υπόλοιπα μνημεία.
"Καὶ κραναᾶς Βαβυλῶνος ἐπίδρομον ἅρμασι τεῖχος καὶ τὸν ἐπ' Ἀλφειῷ Ζᾶνα κατηυγασάμην κάπων τ' αἰώρημα, καὶ Ἠελίοιο κολοσσὸν, καὶ μέγαν αἰπεινᾶν πυραμίδων κάματον,μνᾶμά τε Μαυσώλοιο πελώριον· ἀλλ' ὅτ' ἐσεῖδον Ἀρτέμιδος νεφέων ἄχρι θέοντα δόμον,κεῖνα μὲν ἠμαύρωτο, καὶ ἦν· "Ἴδε, νόσφιν Ὀλύμπου Ἅλιος οὐδέν πω τοῖον ἐπηυγάσατο." "Έχω δει τους μεγαλοπρεπείς Κρεμαστούς κήπους της Βαβυλώνας, το Άγαλμα του Ολυμπίου Διός, τον Κολοσσό της Ρόδου και τις Πυραμίδες της Αιγύπτου, όπως ακόμα και το Μαυσωλείο της Αλικαρνασσού, αλλά όταν βλέπω τον ναό της Αρτέμιδος που αγγίζει τον ουρανό τα υπόλοιπα μνημεία χάνουν την λαμπρότητά τους. Εκτός από τον Όλυμπο, ο ήλιος δεν φάνηκε πουθενά αλλού τόσο μεγαλοπρεπής όσο εδώ". - βλ. Αντίπατρος, Ελληνική μυθολογία, (IX, 58)
ΑΑΑααααααχχχ αυτοί οι φίλοι μας οι Ευρωπαίοι!!!

Ότι απέμεινε....

Και για ότι δεν απέμεινε...

Μετά την πίκρα που φάγαμε κι εδώ... επιστρέψαμε στη Σμύρνη. Επειδή η πόλη πέρα από μνημεία και πλατείες για τον κεμαλ δεν έχει κάτι άλλο να επιδείξει πήραμε τη μηχανή για να βγούμε παραέξω από το κέντρο. Δυστυχώς η βόλτα ήταν πολύ μονότονη όμως και αποφασίσαμε να ξανακατέβουμε στο παζάρι για να πιούμε έναν τούρκικο καφέ, να φάμε και να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο.

Στο ξενοδοχείο αποφασίσαμε η επιστροφή μας να γίνει με μια επιπλέον στάση στην Αλεξανδρούπολη για να μοιράσουμε τα χιλιόμετρα. Ανοίξαμε λοιπόν το booking για να βρούμε το αυριανό δωμάτιο και με έκπληξη διαπιστώσαμε πως εκτός από τον αποκλεισμό του wikipedia επί τουρκικού εδάφους κάτι παίζει και με το booking. Μπορούσαμε να περιηγηθούμε όλα τα καταλύματα αλλά δεν μας έδινε τη δυνατότητα της κράτησης. Αυτό το γράφω εδώ προς πληροφόρηση για επίδοξους επισκέπτες. Θα πρέπει να τα έχετε κλείσει από πριν τα ξενοδοχεία σας. Τελικά εγώ τη δουλειά την έκανα στο μιλητό μέσω viber με τον ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου στην Αλεξανδρούπολη.

Μέρα 5η - 26/3/2019
Σμύρνη - Αλεξανδρούπολη

Κατά τη διάρκεια του πρωινού αποφασίσαμε πως εφόσον δεν μας πιέζει ο χρόνος να πάρουμε την ίδια ακριβώς διαδρομή για την επιστροφή προκειμένου να επισκεφθούμε και την αρχαία Τροία που ήταν πάνω σ`αυτόν τον δρόμο (με μια μικρή παράκαμψη των 5 χιλιομέτρων).

Ξεκινήσαμε λοιπόν κατά τις 9 και μέχρι το μεσημεράκι ήμασταν έξω από την Τροία.

Τελικά χωρούσε ακόμη ένα κιλίμι...

Τα σύνορα στην επιστροφή ήταν τελείως άδεια. Περάσαμε πολύ γρήγορα και μόλις ξεκίνησε να σκοτεινιάζει ήμασταν στο ξενοδοχείο στην Αλεξανδρούπολη. Δεν είχαμε κουράγιο και διάθεση για βόλτες οπότε αράξαμε στο δωμάτιο λιωμένοι από κούραση.

Τα τελευταία 400 χιλιόμετρα της επόμενης μέρας (Αλεξανδρούπολη - Νάουσα) τα κάναμε "στον αυτόματο πιλότο" μιας και εκτός της βροχής και του κρύου μας περίμεναν και οι υποχρεώσεις μας πίσω στο σπίτι... Να στρώσουμε τα κιλίμια... κτλ!

Sofia

member
1.317
Ηλικία
Λαμία_Άρτα
Honda cb500x
Sofia
Λαμία_Άρτα
Υπεροχα! Με το καλο και στις επόμενες εξορμήσεις σας.

esel

Μαθουσάλας member
17.132
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
BMW GS1200 ADV LC
Στελιος Τζιανετοπουλος
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
ετσι Βαγγέλη να κρατας ζεστή την εσωτερική μηχανη σου και για αλλες βολτες μεγαλύτερες...
Smileys drinking beer EmoticonSmileys drinking beer EmoticonSmileys drinking beer Emoticon

Giorgos-Patra

3.065
Ηλικία
Πατρα
VSTROM DL 650
YAMAHA A 100
Γιώργος
Πάτρα
Ωραίο Βαγγέλη το ταξιδιωτικό σου και με χρήσιμες πληροφορίες !!! Να είσαι καλά και να μπορείς να ταξιδεύεις !!!!!

Natassa

member
864
Αθήνα
SV650/2017
Νατάσσα
Καλημέρα!

Καταπληκτικό! Μόνη παρατήρηση ότι έχεις ανεβάσει τις φωτό πολύ μικρές, αλλά παρ'αυτά η γραφή σου περνάει και συναίσθημα και εικόνα!

Έφεσος, μαγεία; Μου έβγαλε κάτι από την ενέργεια της Αρχαίας Ολυμπίας που επισκέφθηκα πρόσφατα.

Χίλια μπράβο και στα επόμενα :)

Καλημέρα!

Χίλια μπράβο και στα επόμενα :)

Εάν κάνεις κλικ πάνω στην εικόνα εμφανίζεται σε πλήρες μέγεθος. Τις ανέβασα έτσι για να είναι πιο ευανάγνωστο ... (νομίζω).
Ναι, ήταν όντως μαγευτική η Έφεσος.

Πρεπει να το βαλω στο προγραμμα ενα τετοιο ταξιδι
Από εκεί που την Τουρκία δεν την είχα και πολύ ψηλά σαν προορισμό μετά από αυτό το ταξίδι αναθεώρησα πάντως. Καππαδοκία κι ακόμη πιο μέσα!!!

ekos

2.765
d
Φιλοι που εχουν ταξιδεψει μου εχουν πει τα καλυτερα, λεφτα και χρονος μου λειπει