Τα σχέδια της Piaggio για το Ciao του σήμερα

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.144
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)

Το δημοφιλές μοτοποδήλατο που μεγάλωσε γενιές και γενιές είναι πιθανό να επιστρέψει στην παραγωγή
Το Piaggio Ciao ήταν ένα μικρό, ελαφρύ και ιδιαίτερα βολικό μοτοποδήλατο που έτυχε τεράστιας αποδοχής από το κοινό. Προφανώς και δεν ήταν βέσπα, ήταν όμως ένα όχημα σαφώς φθηνότερο -κόστιζε τα μισά απ' ότι μια 50άρα βέσπα- με το οποίο έκανες τη δουλειά σου.

Το Ciao πρωτοκυκλοφόρησε στην αγορά το 1967 και μέχρι την διακοπή της παραγωγής του, το 1991, γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία πουλώντας περισσότερα από 3,5 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως.

Για τους πιτσιρικάδες που ήθελαν ένα προσιτό δίτροχο για τις μετακινήσεις τους, για να κάνουν τη φιγούρα τους, αλλά και να «πειραματιστούν» με τον κινητήρα του (σ.σ. υπήρχαν κιτ βελτίωσης), το Ciao ήταν ιδανικό. Όπως ιδανικό, λόγω κατανομής βάρους, ήταν και για να γνωρίσουν την αίσθηση του πως είναι να πηγαίνεις με τη μία ρόδα στον αέρα (σούζα). Γι' αυτό άλλωστε και ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές στους νέους και ιδιαίτερα τους εφήβους.

Ήταν εφοδιασμένο με έναν μικρό 2χρονο αερόψυκτο κινητήρα 49 κυβικών εκατοστών και διέθεται πετάλια, ενώ η μετάδοση γινόταν με ιμάντα και όχι με αλυσίδα που συνήθως χρησιμοποιούν τα περισσότερα οχήματα αυτού του είδους. Κάποια μοντέλα μάλιστα ήταν εξοπλισμένα με σύστημα αυτόματης συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης.

Την πέδηση είχαν αναλάβει δύο ταμπούρα. Στα περισσότερα μοντέλα δεν υπήρχε μπαταρία και ένα μανιατό είχε αναλάβει να τροφοδοτεί με ρεύμα την ανάφλεξη, τις λάμπες των φώτων και την κόρνα. Εξαίρεση αποτελούσαν τα Ciao που έφεραν φλας, τα οποία σε αυτήν την περίπτωση ήταν εξοπλισμένα με 6-βολτη μπαταρία. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ ήταν στα 2,8 λίτρα συν μισό λίτρο για τη ρεζέρβα.

Με ένα λίτρο βενζίνης μπορούσε κανείς να καλύψει 47 χιλιόμετρα με ταχύτητα 45km/h, και 61 χιλιόμετρα αν η ταχύτητα δεν ξεπερνούσε τα 30 km/h.

Είχε ένα μικρό κάθισμα για τον οδηγό και μια σκάρα στην οποία συνήθως καθόταν ο/η συνεπιβάτης. Για αναρτήσεις, ούτε συζήτηση. Πίσω υπήρχε άκαμπτος άξονας (δεν υπήρχε ανάρτηση δηλαδή) και μπροστά leading link πιρούνια.

Και γιατί θυμηθήκαμε ξαφνικά το Piaggio Ciao, θα σκέφτεστε εύλογα. H απάντηση είναι απλή, γιατί δεν αποκλείεται να έχουμε την αναβίωσή του! Το Gruppo Piaggio σκέφτεται πολύ σοβαρά να επαναφέρει στην παραγωγή το θρυλικό Ciao, προσαρμοσμένο όμως στη σύγχρονη εποχή. Οι σκέψεις που γίνονται είναι για ένα μικρό μοτοσυκλετάκι που θα χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρα και θα κοστίζει φθηνά. Όταν λέμε φθηνά, όχι πάνω από 2.000 ευρώ, όσο δηλαδή κοστίζει ένα ποδήλατο με ηλεκτρική υποβοήθηση.

Για να πάρει σάρκα και οστά το project θα πρέπει πρώτα να βρεθεί η κατάλληλη μπαταρία σε διαστάσεις και βάρος που θα εξασφαλίζει καλή αυτονομία, αξιοπιστία και απόδοση. Ελπίζουμε πως η λύση θα βρεθεί και σύντομα το Ciao σε ηλεκτρική έκδοση πια θα επιστρέψει στους δρόμους.

www.newsbeast.gr
 

Kuklinski

well know member
Δημοσιεύσεις
3.437
Ηλικία
123
Μοτοσυκλέτα
Brough Superior ss100
Όνομα
Ακης
Περιοχή
Brooklyn NY
Mετα απο (αγουρα) χρονια που τα εβλεπα με μισο ματι
οφειλω να παραδεχθω οτι τα μικρα, υπεροικονομικα και με ελαχιστες απαιτησεις συντηρησης οχηματα
εχουν μεγαλη υπερ-αξια και ειναι απαραιτητο να υπαρχουν....

μακαρι να δουμε μικρα και φτηνα μοτοσυκλετακια "μηχανακια" για το χωριο, τις διακοπες ή για τις κοντινες αποστασεις, κομματια που εχουν καλυφθει απο αμφιβολης ποιοτητας κινεζικα παπια σε μεγαλυτερο ομως κοστος...

Μακαρι
 

doryforos

new member
Δημοσιεύσεις
301
Ηλικία
49
Μοτοσυκλέτα
Piaggio Liberty i Get 125 abs
Honda Cb 500x
Όνομα
Νίκος
Υπάρχει το Peugeot Vogue Καινούργιο στα 900 ευρώ , βέβαια σέρνεται σα διάολος ( πετυχαίνω στην Πατησίων μια κυρία που το εχει μερικές φορες ) .
 
Top Bottom