Σωστή θέση πάνω στο μηχανάκι;

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Καλησπέρα παίδες και καλό μήνα! (ξέχασα να το πω)

Ένας φίλος που είδε την φωτό αυτή μου είπε οτι η στάση/θέση πάνω στο μηχανάκι είναι λάθος

Πως δηλαδή πρέπει να οδηγιέται ένα παπί; Ξέρω, δεν μπορείς να βγάλεις και ότι μπορείς να βγάλεις απο μια μηχανή στο παπί αλλά τι βελτίωση γενικά χρειάζομαι; Χέρια χαλαρά και βλέμμα εκεί που θέλω να πάω, έξοδος στροφής δηλαδή.

Το σώμα δηλαδή πως πρέπει να είναι πάνω στο μηχανάκι; Και σε οποιαδήποτε μηχανή;
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
@Drake Ramore Το σώμα θα έπρεπε να είναι πιο έξω μου είπε, έτσι ώστε η μοτοσυκλέτα (μηχανάκι, μηχανή, you name it) να είναι πιο όρθιο κάπως άρα και πιο σταθερό.

Edit: πάντως και το ίδιο το Address σε τέτοια κλίση ίχνος αστάθειας. Ούτε να κουνάει κάτι ούτε το οτιδήποτε, τρένο να το πω.
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
@Drake Ramore Το σώμα θα έπρεπε να είναι πιο έξω μου είπε, έτσι ώστε η μοτοσυκλέτα (μηχανάκι, μηχανή, you name it) να είναι πιο όρθιο κάπως άρα και πιο σταθερό.

Edit: πάντως και το ίδιο το Address σε τέτοια κλίση ίχνος αστάθειας. Ούτε να κουνάει κάτι ούτε το οτιδήποτε, τρένο να το πω.

Πες τον φίλο σου να σταματήσει να δίνει οδηγικές συμβουλές και να το αφήσει στους ειδικούς. Δεν έχει ιδέα.
Αυτά που σου λέει δεν ισχύουν στον πραγματικό κόσμο σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
Το κρέμασμα του σώματος πιο έξω αφορά αγωνιστική χρήση μοτοσυκλέτας και γίνεται υπο συνθήκες και κυρίως μιλάμε για ΄μια ελαφριά μετακίνηση του σώματος και όχι να το βγάλεις έξω.
Αν κάνεις αυτό που σου λέει το στρίψιμο σου θα γίνει πιο ασταθές.
 

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Η στάση στο μηχανάκι σου "είναι πιο super motard".

Εκεί ρίχνουν το μηχανάκι κι εχουν το πόδι/πελμα έτοιμο να ξύνει άσφαλτο κι αν χρειαστεί να σπρώξει/διορθώσει το μηχανάκι αν πάει να του φύγει.



Μια ελαφριά κάμψη του κορμού προς την μεριά της στροφής μαζί με το βλέμμα στην κορυφή της μια χαρά θα σε έβαζε.
Τα βγαλσιματα κλπ πάνε στην γρήγορη/αγωνιστική οδήγηση..
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.375
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Καλησπέρα παίδες και καλό μήνα! (ξέχασα να το πω)

Ένας φίλος που είδε την φωτό αυτή μου είπε οτι η στάση/θέση πάνω στο μηχανάκι είναι λάθος

Πως δηλαδή πρέπει να οδηγιέται ένα παπί; Ξέρω, δεν μπορείς να βγάλεις και ότι μπορείς να βγάλεις απο μια μηχανή στο παπί αλλά τι βελτίωση γενικά χρειάζομαι; Χέρια χαλαρά και βλέμμα εκεί που θέλω να πάω, έξοδος στροφής δηλαδή.

Το σώμα δηλαδή πως πρέπει να είναι πάνω στο μηχανάκι; Και σε οποιαδήποτε μηχανή;
Μια χαρά εισαι ,δεν συμφωνω με τον φιλο σου.
Τι οδηγαει ,εχουμε προφιλ;
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Γενικά δεν με ενδιαφέρει στο παπί η αγωνιστική οδήγηση, εξάλλου δεν είναι 2τροχο προορισμένο για αγωνιστική χρήση ή φτιαγμένο για να γράφει χρόνους σε πίστες. Οχι οτι δεν θα μπει σε πίστα βέβαια (αν είχαμε εδω κοντά θα πήγαινα συχνά κιόλας) αλλά φτιάχτηκε για πιο ομαλή οδήγηση...όταν με το καλό έρθει το ανάλογο μηχανάκι τότε θα πάω και σε πιο αγωνιστικές τεχνικές.

Τα παπιά σε γενικές γραμμές μιμούνται τα SM σε τεχνική οδήγησης...όσα άτομα έχω γνωρίσει με SM μου έχουν πει και οι ίδιοι οτι το παπί είναι ένα πολύ καλό σχολείο για μοτάρντ γιατί έχει παρόμοια οδήγηση.

Μια ελαφριά κλίση στον κορμό κάποιες φορές ναι, κάποιες φορές δεν το κάνω, ίσως και να το κάνω και να μην το παρατηρώ κιόλας, να το κάνω μηχανικά δηλαδή να το πω.

@giamar Συμφοιτητής μου απο το ΤΕΙ είναι το παιδί, κάνουμε παρέα κιόλας εκεί πέρα...Ninja 250R το μηχανάκι του, απλά θεώρησα οτι ίσως κάτι κάνω λάθος και δεν το έχω πάρει γραμμή, δεν είναι κακό να μαθαίνεις εν τέλει.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Edit: πάντως σαν στυλ οδήγησης είναι λίγο μοτάρντ; Λίγο στριτ; Κάτι ενδιάμεσο το κόβω αν κρίνω απο την φωτό...

Αυτά βέβαια είναι βελτιωμένα παπάκια στο τέρμα...στην Ασία έχουν πολλά πρωταθλήματα με παπάκια. Εκεί στρίβουν λες και είναι ss σε πίστες...αλλά παράλληλα δεν ρίχνουν το σώμα και το κεφάλι "μέσα" στην στροφή να το πω όπως σε αυτή την εικόνα:

Πάιρνουν παρόμοια κλίση σχεδόν αλλά δεν πέφτουν όλοι μέσα στην στροφή, τα σώματα τους δηλαδή είναι σχεδόν όρθια πάνω στα μηχανάκια.
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.375
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Τα παπιά σε γενικές γραμμές μιμούνται τα SM σε τεχνική οδήγησης...όσα άτομα έχω γνωρίσει με SM μου έχουν πει και οι ίδιοι οτι το παπί είναι ένα πολύ καλό σχολείο για μοτάρντ γιατί έχει παρόμοια οδήγηση.

@giamar Συμφοιτητής μου απο το ΤΕΙ είναι το παιδί, κάνουμε παρέα κιόλας εκεί πέρα...Ninja 250R
Α ,παγκοΖμιος δλδ ,ε πάω πάσο ,κάτι θα ξέρει παραπανωabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgk
 

RaGe_RaptoR

new member
Δημοσιεύσεις
333
Ηλικία
44
Μοτοσυκλέτα
GSX-R1000 K6
Όνομα
Giorgio
Edit: πάντως σαν στυλ οδήγησης είναι λίγο μοτάρντ; Λίγο στριτ; Κάτι ενδιάμεσο το κόβω αν κρίνω απο την φωτό...

Αυτά βέβαια είναι βελτιωμένα παπάκια στο τέρμα...στην Ασία έχουν πολλά πρωταθλήματα με παπάκια. Εκεί στρίβουν λες και είναι ss σε πίστες...αλλά παράλληλα δεν ρίχνουν το σώμα και το κεφάλι "μέσα" στην στροφή να το πω όπως σε αυτή την εικόνα:

Πάιρνουν παρόμοια κλίση σχεδόν αλλά δεν πέφτουν όλοι μέσα στην στροφή, τα σώματα τους δηλαδή είναι σχεδόν όρθια πάνω στα μηχανάκια.
Η στήριξη στο ντεπόζιτο που σου δίνει μια μοτοσικλέτα,δεν υπάρχει στα παπιά. Οπότε λογικό να μην μπορούν να ρίξουν το πάνω μέρος του σώματος πιο χαμηλά.
Το βασικό είναι να μην υπάρχει βάρος στα χέρια οσο βρίσκεσαι υπό κλίση ,με οποιοδήποτε δίτροχο, είτε με παπί, είτε με μοτοσυκλέτα.
 

rantanplan

member
Δημοσιεύσεις
864
Ηλικία
55
Περιοχή
φραπεδούπολη, χαλλλλαρά,
Μοτοσυκλέτα
ένα από αυτά που φτιάχνουν αυτοί με τα πιάνα...
Όνομα
Γιώργος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Να πώ και γώ τις δικές μου κουταμάρες, γιατί και εγώ όταν είδα την φωτογραφία δέν μου καλάρεσε η στάση σου



συνεχίζοντας όμως στην επόμενη φωτό είπα τώρα καλύτερα


εγώ αυτό που βλέπω είναι ο ίδιος αναβάτης στο ίδιο μοτό σε στροφές με διαφορετική στάση σώματος.

''Διαβάζοντας'' τις φωτό, η δεύτερη φωτό είναι αυτή που μου αρέσει λίγο περισσότερο,
και να εξηγηθώ, στην πρώτη οι ώμοι σου φαίνονται να είναι προς το εξωτερικό της στροφής και λίγο προς τα πίσω, ακολουθώντας τον σπασμένο κορμό(από την μέση και πάνω) που είναι πάλι προς το εξωτερικό της στροφής, στην δεύτερη φωτό δέν έχεις σπασμένο κορμό προς το εξωτερικό της στροφής, είναι στην ίδια ευθεία με το μοτό,

Με τα δικά μου μάτια, που ούτε δάσκαλος είμαι, ούτε μπαγκόσμιος, ούτε wannabe χεράς, απο όσα έχω διαβάσει - δεί - ακούσει σε σχολές, με απλά λόγια, έχω κρατήσει ότι η μετακίνηση του κορμού γίνεται μετά τα φρένα και πρίν την στροφή, και αυτή είναι η στροφή του κορμού(από την μέση και πάνω) πρός το εσωτερικό της στροφής έτσι ώστε οι ώμοι μας να κοιτάζουν το εσωτερικό της στροφής, με το κεφάλι γυρισμένο και το πιγούνι μας να δείχνει το εσωτερικό και την κατεύθυνσή μας, και ο κορμός όπως είναι στριμμένος μετατοπίζεται προς το εσωτερικό της στροφής έξω από το μοτό( δηλαδή το κεφάλι μας δέν είναι στην ίδια ευθεία με την σέλα.

Άν θα κάναμε μία μίξη των φωτό σου, και αλλάζοντας - προσθέτοντας κάποια, θα έβγαινε ένα αποτέλεσμα που για μένα θα ήταν καλύτερο, δηλαδή από την πρώτη φωτό το σπάσιμο που έχεις προς την εξωτερική να γινόταν σπάσιμο προς την εσωτερική με στριμμένο κορμό-ώμους προς το εσωτερικό της στροφής, και ο κορμός μετατοπισμένος πλάγια προς τα έξω(φαντάσου να κάθεσαι μπροστά στο λάπτοπ να γράφεις, και σπάζοντας την μέση να πλαγιάζεις τον άνω κορμό για να δείς δίπλα από την οθόνη). Τα πόδια, η λεκάνη είναι στην θέση τους.

Αυτή η μετατόπιση του άνω κορμού μαζί με το κεφάλι εκτός της νοητής ευθείας(κεφάλι - σπονδυλική στήλη - πλαίσιο μοτό - λάστιχα) σου δίνει μικρότερες κλίσεις στις στροφές με αποτέλεσμα την καλύτερη λειτουργία των αναρτήσεων, και περισσότερη πρόσφυση ελαστικού, πιό εύκολη διαχείριση της κλίσης(πχ σήκωμα για φρενάρισμα μέσα στην στροφή), και έχει εφαρμογή σε όλα τα δίτροχα.

ΟΛΑ τα παραπάνω αναφερόμενα είναι προσωπικές σκέψεις-συμπεράσματα δικά μου, και η πιθανότητα να τα έχω ερμηνεύσει λάθος είναι υπαρκτή, η έρευνα και η αποκρυστάλλωση των δικών σου σκέψεων άπτεται σε σένα. Διαβάζεις, ακούς, κρίνεις, πετάς, κρατάς.
 

rantanplan

member
Δημοσιεύσεις
864
Ηλικία
55
Περιοχή
φραπεδούπολη, χαλλλλαρά,
Μοτοσυκλέτα
ένα από αυτά που φτιάχνουν αυτοί με τα πιάνα...
Όνομα
Γιώργος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Στο αιτιολόγησε;
Δεν βλέπω κάτι λάθος.

Μια χαρά εισαι ,δεν συμφωνω με τον φιλο σου.

Εγώ πάλι δέν συμφωνώ με εσάς, δηλαδή, το να ρίχνει το μηχανάκι στο εσωτερικό, και να έχει το σώμα στην εξωτερική με ανάποδη κλίση στους ώμους το βλέπετε σωστό????
(και άς αφήσουμε τους motardάδες, και τους αγωνιζόμενους του ενιαίου, να κάνουν αυτά που ξέρουν),

εδώ απαντάμε σε μια ερώτηση του Τάσου, που έχει θέμα της την σωστή στάση σώματος, Αποστόλη παρέπεμψες στον Χούντρα(και πολύ σωστά), αλλά στο βιδεάκι του ή σε άλλα βιδεάκια του έχεις καταλάβει ότι την στάση σώματος του Τάσου(στην φωτό) προτείνει??????
εγώ πάντος τα έχω καταλάβει διαφορετικά, και έτυχε και να τον ακούσω και σε μάθημά του(level1), που είχε και αυτοματάκια στο group,

Edit : άλλος ένας που συμπαθώ
 
Τελευταία επεξεργασία:

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Εγώ πάλι δέν συμφωνώ με εσάς, δηλαδή, το να ρίχνει το μηχανάκι στο εσωτερικό, και να έχει το σώμα στην εξωτερική με ανάποδη κλίση στους ώμους το βλέπετε σωστό????


Γιώργο, δεν νομίζω πως συμβαίνει κάτι τέτοιο. Θα ήταν εξαιρετικά άβολη στάση σώματος να είναι τα πόδια στην σωστή θέση, το κεφάλι στην σωστή θέση και οι ώμοι (άρα ο κορμός) να δείχνουν στην εξωτερική. Είναι μια εντελώς αφύσικη θέση. Προσπάθησε να το κάνεις και θα το δεις.
Οπως το λες, σαφώς και είναι λάθος η θέση οδήγησης (και το σκέφτηκα όταν πρωτοείδα την φώτο) αλλά τελικά θεώρησα (βλέποντας και την άλλη φώτο απο πίσω που είναι σωστή η στάση) πως πρόκειται για οπτική "παραπλάνηση", παίρνοντας και τα υπόλοιπα στοιχεία υπόψιν.
 

karellen

old member
Δημοσιεύσεις
5.410
Ηλικία
61
Μοτοσυκλέτα
Honda DAX 72 Τρου Αντβέ
Όνομα
Νίκος
Περιοχή
Καλαμάτα
Παίδες μεγάλο ρόλο παίζει και η ταχύτητα στην είσοδο της στροφής καθώς και η κλίση αυτής.Δεν μπορείς να κρεμάσεις σώμα στο εσωτερικό όταν η στροφή είναι ανοιχτή και συνάμα πας με 40 χαω,οι φυγόκεντρες είναι αμελητέες εδώ.
Στη δεύτερη φωτογραφία πχ θεωρώ ότι είναι σωστή η θέση του σώματος έτσι όπως κόβω τη στροφή.

Η πρώτη πάλι συνιστάται όταν βρίσκουμε αναπάντεχο εμπόδιο μπροστά μας και στρίβουμε ακαριαία το τιμόνι προς μια μεριά ενώ ταυτόχρονα φέρνουμε το σώμα στην αντίθετη για να εξισορροπήσουμε τις κλίσεις.Θα το έχετε βιώσει πολλές φορές,το μυαλό αποφασίζει σε milisecond προς τα που είναι βολικό να στραβοτιμονιάσουμε και στο καπάκι ακολουθεί κaι το σώμα!

ΥΓ και προς Θεού,μην προτείνει κανείς μαζί μετην κλίση του σώματος να βγαίνει και η λεκάνη έξω,αυτά είναι για τα SBK.Σε πολιτική οδήγηση κινούνται τα χέρια και ο κορμός,τα μεν χέρια λυγίζουν και φέρνουν το κεφάλι κοντά στο τιμόνι ο δε κορμός τείνει προς το εσωτερικό της στροφής.
 
Τελευταία επεξεργασία:

jliordos

old member
Δημοσιεύσεις
4.520
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Μοτοσυκλέτα
BMW R1250GS ADVENTURE
Όνομα
Ιωάννης
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Το σώμα μας πρέπει να γίνεται προέκταση της μηχανης όπως και η μηχανή προέκταση μας. Με λίγα λόγια να γινόμαστε ΕΝΑ.
Οπότε ακολουθείς την ΡΟΗ της και την κλίση στις στροφές. Ανάλογα τι οδηγείς πλαγιάζεις και αντίστοιχα, όπως είπε ο Νίκος πιο πάνω, με 40 χλμ δεν περιμένει κάνεις να βρει αγκώνες στον δρόμο.
Επίσης όπως σωστά είπε και άλλος φίλος από πάνω, εφόσον δεν πέφτεις, μια χαρά είσαι.

Μην περιμένεις με το παπί να συμπεριφερθεις όπως θα έκανες με μεγαλύτερη μοτοσικλέτα
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Παιδιά συγνώμη αν αργώ να απαντήσω αλλά έχω και διαβάσματα λόγω εξεταστικής γιατί την Τρίτη δίνω μάθημα.

Ίσως η φωτογραφία που έρχομαι (απο μπροστά το μηχανάκι δηλαδή) να φαίνεται κάπως, γιατί και εν κινήσει δεν είναι και DSLR κάμερα το Redmi να τραβάει φουλ καθαρά ένα όχημα να τρέχει.

Προφανώς, το είπα και πιο πάνω, δεν περιμένω απο το Address να το οδηγήσω με τον ίδιο τρόπο που θα οδηγούσα ένα οποιοδήποτε ανώτερο 2τροχο (naked, supersport, motard, on off κλπ), γιατί δεν έχει αυτό τον τύπο οδήγησης. Είναι ένα πιο απλό 2τροχο σε στήσιμο και οδήγηση.

Αυτό με το βγάλσιμο της λεκάνης το είχα δοκιμάσει κάποτε απο περιέργεια και το αποτέλεσμα ήτανε οτι παραλίγο να έπεφτα σε τσιμεντένιο τοίχο στην στροφή γιατί δεν μπορούσα να στρίψω σωστά το τιμόνι, χάλασε όλη η ισορροπία που είχα πάνω στο μηχανάκι.

Αυτό που αρχίζω να καταφέρνω σιγά σιγά είναι η γυροσκοπική οδήγηση. Σε πιο κλειστές στροφές πχ (βλέπε Χάνια κοντά ή δρόμος απο Χάνια προς Ζαγορά ή Κισσό) αν στο κοντέρ έχω απο 60 και πάνω και η στροφή είναι αριστερή, μετατοπίζω με το αριστερό χέρι το τιμόνι προς τα αριστερά (σαν να τραβάω με το δεξί χέρι το τιμόνι στα δεξία) δηλαδή φορά αντίθετης με αυτή της στροφής, και το μηχανάκι βουτάει ωραία στην στροφή.

Με το στρίψιμο γενικά δεν έχω θέμα, ούτε πέφτω. Η μοναδική φορά που πήγα να πέσω όπως είπα και πριν ήτανε όταν δοκίμασα να βγάλω την λεκάνη έξω όπως έβλεπα και στα SBK και στα motoGP γιατί νόμιζα οτι γίνεται το ίδιο και στο δικό μου...

Τώρα σε πολιτική οδήγηση...ίσως στην πρώτη φωτογραφία οι ώμοι μου και ο κορμός να μην συμβαδίζουν με την στροφή και το θυμάμαι κιόλας, στην 2η πάντως είχα πάρει την στροφή πιο "σωστά".

Άρα πόδια και λεκάνη είναι οκ, και ο κορμός και οι ώμοι θέλουν βελτίωση;
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Αρα ο @rantanplan είχε δίκιο και εγώ υπέθεσα λάθος για το φωτογραφικό αποτύπωμα.
Πως το κατάφερες αυτό ρε Τάσακα; Αλλου να "κοιτάνε" τα μάτια και τα πόδια και αλλού το σώμα;
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
100+1 ΠΑΡΑΔΟΞΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΠΟΥ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΕΝ ΘΕΣ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ!

Περίπτωση 22: Το Address που στρίβει αλλά παράλληλα δεν στρίβει και βρίσκεται σε 2 θέσεις ταυτόχρονα. Κβαντική υπέρθεση! abcdefghgk

Πολλές φορές μπορεί πάνω σε στροφή επειδή κοιτάω και εστιάζω στον δρόμο και στο πως να πάρω την στροφή να μην καταλαβαίνω απαραίτητα πως είμαι πάνω στο μηχανάκι αλλά μετά απο φωτογραφία να το δω.

Και για αυτό ρώτησα για γνώμες εδω πέρα.

Αυτό που κάταλαβα είναι οτι πρέπει οι ώμοι και ο κορμός να κοιτάνε μέσα στην στροφή εφώσον πόδια και λεκάνη είναι σωστά.

Όπως και να έχει ευχαριστώ!
 
Top Bottom