Σκέψεις για την ταξιδιωτική φωτογραφία

User K

new member
Δημοσιεύσεις
0
Φυσικά στην εποχή της ψηφιακή φωτογραφίας η χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή είναι υποχρεωτική.
Υπάρχουν και πολλά προγράμματα επεξεργασίας με κορυφαία το λάιτ ρουμ και το φώτοσοπ.
Όλες οι εταιρίες όμως μας δίνουν τέτοια προγράμματα δωρεάν που όλα κάνουν τα βασικά.
Ας αρχίσουμε μ αυτά.
 

User K

new member
Δημοσιεύσεις
0
ΤΕΧΝΙΚΗ
Ωραία τα σκασα την πήρα έβγαλε και κάτι καλές στο αυτόματο αλλά δεν είναι και φανταστικές.
Τι έκανα λάθος?
Μα τίποτε. Τ αυτόματα συστήματα σε πάνε ως ένα καλό επίπεδο αλλά μέχρι εκεί.
Το μυαλό του ανθρώπου και το προσωπικό γούστο μας πάνε πιο μακριά.
Ας δούμε τις παραμέτρους που μπορούμε να επέμβουμε.

1 ISO
2 Ταχύτητα διαφράγματος
3 Άνοιγμα διαφράγματος
4 mm φακού

Για λόγους ευκολίας θα θεωρήσουμε τα mm του φακού σταθερά στα 50.
Όλα τα μεγέθη αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους.
 
Τελευταία επεξεργασία:

User K

new member
Δημοσιεύσεις
0
ISO, παλιά στα φιλμ ASA
Το ISO ρυθμίζει πόσο ευαίσθητος στο φως είναι αισθητήρας της φωτογραφικής.
Αν είναι μέρα το 100 είναι μια χαρά. Όσο πάμε σε σκιά και νύχτα πρέπει να το μεγαλώσουμε. 400 800 1600
Και γιατί να μην το βάλω στο 100000 να ξεμπερδέψω?
Γιατί απλά όσο μεγαλώνει το ISO χάνουμε σε οξύτητα (λεπτομέρεια)

και ανεβαίνει ο ψηφιακός θόρυβος.



Κοινώς η φωτογραφία μας θα γίνει σκατά!
Επιδιώκουμε λοιπόν να είμαστε στο 100 200 400 και όχι παραπάνω αν δεν είναι απαραίτητο.
Όσο πιο καλός είναι ο αισθητήρας της φωτογραφικής μηχανής όμως τόσο λιγότερο θόρυβο δίνει.
(Θόρυβος χοντρικά = όψη κόκκου και άσχετες χρωματικές τελίτσες)
 
Τελευταία επεξεργασία:

User K

new member
Δημοσιεύσεις
0
Διάφραγμα.
ΑΝ κοιτάξουμε της το φακό της φωτογραφικής μηχανής μέσα θα δούμε μια "τρυπούλα" η οποία είναι και ρυθμιζόμενη. Η τρυπούλα αυτή είναι το διάφραγμα και ανάλογα με το πόσο ανοιχτή είναι παίρνει τιμές.
(από ένα 1,4 που είναι τελείως ανοιχτή έως 32 που είναι σχεδόν κλειστή)
Τι κάνει αυτό?
Ορίζει πόσο φως θα μπει στη μηχανή και πόσο καθαρά θα είναι τα πράγματα πίσω απ από το θέμα που φωτογραφίζουμε. Αυτό το τελευταίο το ονομάζουμε βάθος πεδίου.
-Όσο πιο σκοτεινά είναι λοιπόν τόσο πιο πολύ ανοίγουμε το διάφραγμα
-Όσο πιο μεγάλο βάθος πεδίου θέλουμε τόσο πιο πολύ κλείνουμε





—Μια συνήθης χρήση του ανοιχτού διαφράγματος είναι σε φωτογραφίες πορτρέτου όπου χρησιμοποιείται για να θολώσει το φόντο ώστε να αναδειχθεί το μοντέλο.

-Οκ θα το βάλω κι εγώ στο 32 και θα καθαρίσω για πάντα. Ναι?
-Όχι
Σε πολύ κλειστά διαφράγματα 32 22 έχουμε μειωμένη ευκρίνεια λόγω diffraction
Άσε που θέλουμε και πιο πολύ φως.
(Γίνεται σαφές ότι όσο πιο πολύ πάμε προς τα άκρa εμφανίζονται προβλήματα)
 
Τελευταία επεξεργασία:

User K

new member
Δημοσιεύσεις
0
ΤΑΧΥΤΗΤΑ : (1) – (1/2)-(1/4)-(1/8) – (1/15)-(1/30) || (1/60)-(1/125)-(1/250)-(1/500)-(1/1000)-(1/2000)-(1/4000)-(1/8000)
Δηλώνει πόση ώρα θα παραμείνει ανοικτός ο φωτοφράκτης (κλείστρο) για να περάσει το φως μέσα στη μηχανή.
Όσο πιο μεγάλη είναι η ταχύτητα τόσο πιο πολύ παγάνουμε την κίνηση
Όσο πιο μικρή είναι η ταχύτητα τόσο πιο καλά γράφει η μηχανή τα πίσω από το θέμα
Ανά ένα stop κάθε ταχύτητα είναι διπλάσια από την προηγούμενη.

 

User K

new member
Δημοσιεύσεις
0
Ωραία είναι όλα αυτά από μόνα τους αλλά για να πάμε να δούμε πως δουλευουν όλα μαζί...
Ξεχνάμε το άουτο τελείως και επιλέγουμε....
Προτεραιότητα Διαφράγματος (AV συνήθως), επιλέγουμε εμείς το διάφραγμα, και η μηχανή επιλέγει τον κατάλληλη ταχύτητα. Έχουμε σετάρει και τα ISO από πριν
100 για ήλιο 200 400 για σκιά ή σούρωπο 800 και βάλε για νύχτα.

Τι θέλουμε να βγάλουμε? Ένα τοπίο?
Ας βάλουμε ένα f11 ή f16 πατάμε το κλείστρο ως τη μέση και βλέπουμε τι ταχύτητα μας δείνει 125 ? Μια χαρά.... Όλα εστιασμένα και καθαρά.
ΑΝ η ταχύτητα πέσει κάτω από 50 και δεν είμαι το πιο σταθερό χέρι του κόσμου η φωτογραφία δεν θα βγει καθαρή.
Τι κάνω?
Απλό ή πάω στο f8 (πιο πολύ φως αυξάνει η ταχ.) ή ρίχνω λίγα ΙSO (200 400) και έρχετε εκεί που τη θέλω.
Αν πάω στο 8 ίσως χάσω ΛΙΓΟ βάθος πεδίου, αν πάω ISO 200 400 θα χάσω λίγη λεπτομέρια.
Μπορώ να κάνω κάτι άλλο για να μη χάσω τίποτε?
Τρίποδο και καθάρισες. Η μηχανάη θα είναι σταθερή και η φωτογραφία καθαρή (όχι κουνημένη)

Ας πούμε τώρα ότι θέλω να βγάλω ένα πορτρετράκι τη Μαρούλα που ήρθε βόλτα σήμερα πρώτη μέρα.
Θέλω να θολώσω τα πίσω ώστε ν αναδείξω το αγγελικό της πρόσωπο.

Ανοίγω διάφραγμα στο 1,4? Ναι άμα θέλω να εστιάσω στην άκρη της μύτης....
f4 πιο καλά ή f5.6
Ελέγχω την ταχύτητα... Τι 8000???? Τι να αυτό????
Κόβω iςo, κλείνω κι άλλο διάφραγμα, κι ας χάσω και το θολό φόντο.
Πρέπει αν πέσω κάτω από 1000



Τι κατάφερα μ αυτά και μ αυτά?
Να έχω το έλεγχο της φωτογραφίας μου.
Τι θα δείξω, τι δεν θα δείξω, τί θ αναδείξω, πόσο καθαρή θα είναι η φωτογραφία μου και γενικά πως θέλω ν αποδώσω το θέμα μου.
Κουμάντο κάνω εγώ και αρχίζουμε πια να μιλάμε για τέχνη διότι 2 άνθρωποι σπάνια θ αποδώσουν το ίδιο θέμα με τον ίδιο τρόπο.

Όλοι οι μεγάλοι φωτογράφοι επιλέγουν Προτεραιότητα Διαφράγματος για να δουλέψουν.
:)
 
Τελευταία επεξεργασία:

User K

new member
Δημοσιεύσεις
0
Ας πούμε όμως ότι μια άλλη μέρα πάμε να δούμε ένα τρακ ντέι που οι μηχανές τρέχουν.
Θα κάτσω να ψάχνω διαφράγματα?
Στάκα Τούρκο να γεμίσω θα γίνει το πράγμα.
Πάμε λοιπόν
Προτεραιότητα Ταχύτητας, επιλέγουμε εμείς δηλαδή την ταχύτητα και η μηχανή επιλέγει το κατάλληλο διάφραγμα.
Για το τρακ ντέι λοιπόν η επιλογή της ταχύτητας θα είναι το 1000 και ότι διάφραγμα βγάλει.
Για να μας βοηθήσει παραπάνω στην φωτογραφία μας όμως θα επιλέξουμε και ISO 400
Μόνο έτσι θα παγώσουμε την κίνηση και θα δείξουμε το μηχανάκι καθαρό. (το φόντο μας θα θολώσει)



ΑΝ έχουμε μια καλή φωτογραφική μηχανή που δεν δίνει θόρυβο (και ακριβή) μπορούμε εκτός απ την ταχύτητα να κλειδώσουμε και το διάφραγμα αφήνοντας την μηχανή να διορθώσει με το να ρυθμίσει το ISO. (auto iso)
Είναι πολλά τα λεφτά όμως Άρη
 
Τελευταία επεξεργασία:

User K

new member
Δημοσιεύσεις
0
Μια άλλη πολύ συμανική παράμετρος είναι η εστίαση. Τεράστιο κεφάλαιο κι αυτό που καθορίζει και το πόσο καθαρή θα είναι η φωτογραφία μας ή τι θα αναδείξουμε.
Εδώ τα λέει πολύ όμορφα.

http://www.photo.gr/know-how/εστίαση-βασικές-αρχές-τι-πρέπει-να-ξέρ/

Ξεχάστε το μάνιουαλ φόκους
Εγώ δουλεύω στις πιο πολλές περιπτώσεις Single Point, στην Canon Manual AF Point, στη Sony Flexible Spot. Δηλαδή διαλέγω ΠΟΥ θα εστιάσει η μηχανή.
 
Τελευταία επεξεργασία:

User K

new member
Δημοσιεύσεις
0
Φακοί
Δεδομένης της χρήσης που έχουμε ορίσει (ταξιδιωτική φωτογραφία) ένα είδος φακού μας ενδιαφέρει. Ο Ζούμ.
Οι σταθεροί φακοί είναι πιο ποιοτικοί σίγουρα αλλά δεν μπορούμε ούτε να τους κουβαλάμε, ούτε ν αλλάζουμε φακό μέσα στις σκόνες.
Κάτι που πρέπει να προσέξουμε στο φακό ζουμ είναι το σταθερό διάφραγμα. Να είναι δηλαδή σε όλα του τα μήκη το ίδιο 17-50mm f2,8 πχ 18-105 f4
Αυτά τα εστιακά μήκη είναι και τα πιο χρήσιμα.
Εξτρίμ τηλεφακοί-ευρυγώνιοι σπάνια θα χρειαστούν σε ένα ταξίδι με μοτοσυκλέτα.
Υπάρχουν φακοί που βγάζουν οι εταιρίες φωτογραφικών μηχανών (σόνι κάνον κλπ) και από άλλες εταιρίες ανεξάρτητες (Ταμρον σιγμα κλπ) Οι ανεξάρτητες έχουν πιο καλές τιμές ενώ η ποιότητα είναι εφάμιλλη.
(σε γενικές γραμμές)
Προσωπικά έχω βολευτεί τον Ταμρον 17 50mm 2,8 ενώ πιο σπάνια χρησιμοποιώ τον Ταμρον 18 200 mm 3.5 6.3 Πολύ πιο σπάνια σταθερούς.

Για την ιστορία δεν κάνουν όλοι οι φακοί σε όλες τις φωτογραφικές μηχανές.
Η κάθε μάρκα φωτογραφικών έχει το δικό της κούμπωμα (μοντούρα το λένε) ενώ και στην ίδια μάρκα υπάρχουν διαφορές ανάλογα τον τύπο του αισθητήρα.
Υπάρχουν κάποιοι αντάπτορες αλλά ρίχνουν την ποιότητα κατακόρυφα.
Οι ίδιοι φακοί ανάλογα με τον τύπο της φωτογραφικής μηχανής μπορεί να μην δείχνουν τα ίδια πράγματα.
Αυτό δεν θα μας απασχολήσει εδώ όμως.
Κάτι που πρέπει να ξέρουμε όμως είναι ότι ένας τηλεφακός μειώνει τις αποστάσεις μεταξύ 2 αντικειμένων και δεν έχει βάθος πεδίου.


ενώ ο ευρυγώνιος "βαρελοποιεί" την εικόνα

καλό είναι λοιπόν να μην φευγουμε πολύ από το 50 mm χοντρικά
 
Τελευταία επεξεργασία:

User K

new member
Δημοσιεύσεις
0
Στο καλητεχνικό κομμάτι τώρα υπάρχουν κανόνες, κάποιους απ τους οποίους είπαν τα πεδιά στην προυγούμενη σελίδα.
Εγώ θέλω να σταθώ σ ένα βιντεάκι που λέει σε 3 λεπτά, τόσο πολλά που δεν μπορώ εγώ να σας πω σε ώρες.
Από το μεγάλο δάσκαλο
Steve McCurry
που μας έμαθε την ταξιδιωτική φωτογραφία και μας δίδαξε ότι η ομορφιά ΥΠΑΡΧΕΙ

 
Τελευταία επεξεργασία:

User K

new member
Δημοσιεύσεις
0
Όποιος τώρα από σας αναρωτηθεί τι είναι πραγματικά η ταξιδιωτική φωτογραφία ας δει το παρακάτω ντοκιμαντέρ.
(έχει και Ελληνικούς υπότιτλους)

http://greekdocumentaries2.blogspot.gr/2016/02/salt-of-earth.html

O Σεμπαστιάο Σαλγκάδο είναι βραζιλιάνος φωτογράφος έφαγε τη ζωή όχι με το κουτάλι αλλά με τις χούφτες και έζησε για να τα πει σ εμάς.
 

User K

new member
Δημοσιεύσεις
0
Ενας από τους φωτογράφους που θαυμάζω πραγματικά στην Ελλάδα είναι ο

https://www.nicolaslotsos.com/

Έχει πάει σε απίστευτα μέρη και έχει επιστρέψει με εξαιρετικές εικόνες.
Σπάνιος άνθρωπος και ο ίδιος αλλά και $ μετράει.

υγ
Άμα εχεις ταλέντο και λεφτά κάνεις θαύματα.
Άμα έχεις ταλέντο ΜΟΝΟ κάτι θα κάνεις
Άμα δεν έχεις ταλέντο και έχεις λεφτά θα σπας @@....
Μπάμπης
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.470
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Η ποιοτητα της φωτογραφιας για καποιους μετραει και για να βγαλει καποιος ποιοτικη φωτογραφια χρειαζετε να τα ακουμπησεις σε εξοπλισμο.Για μενα οχι,το ματι και η ψυχη πιστευω οτι ειναι αυτα που χρειαζεται να εχει ενας φωτογραφος.

Σπανια στεκομαι σε τελειες φωτογραφιες,συνηθως κολλαω σε καποιες που προσπαθουνε να μου μιλησουνε.Δεν θεωρω ταξιδιωτικη φωτογραφια,το τελειο καδρο.Μου αρεσει ο αχταρμας.
 

User K

new member
Δημοσιεύσεις
0

StepaS

well know member
Δημοσιεύσεις
3.187
Μοτοσυκλέτα
KTM 1290 Super Adventure S
Όνομα
Vagelis
Μ'αρεσει να βλέπω φωτογραφίες μονάχα διαβάζοντας ταξιδιωτικα. Αυτό που με μαγεύει περισσότερο όμως είναι τα λόγια που πλαισιώνουν τη φωτογραφία και όχι αυτή καθ'αυτή η φωτογραφία.
Επειδή έχω δυσχρωματοψια (ίσως και από αντίδραση) έχω πάρει απόφαση πως ποτέ δε θα ασχοληθώ σοβαρά με αυτό το όμορφο hobby. Οπότε δεν το έχω καθόλου... και σίγουρα μιλάω έξω από τον χορο.

ΑΛΛΑ! Νομίζω πως από τότε που η φωτογραφία έγινε ψηφιακή και βγήκαν και τα κινητά έχει χάσει την αξία της. Πλέον βλέπεις τους πάντες να βγάζουν τις μουτσουνες τους μπροστά από ένα μέρος, ένα αντικείμενο, ένα συμβάν για να μας αποδείξουν τι?? Απεχθάνομαι τις σελφι (αν και μπορεί να έχω βγάλει κι εγώ 2-3).
Βλέπεις (κυρίως πιτσιρίκια) που πάσχουν από τη μανία της καταγραφής των στιγμών τους στο κινητό τους και όχι στη μνήμη τους. Συνήθως κοιτάνε κάτι μέσω της οθόνης τους και όχι με απευθείας ματιά... (Π.χ αξιοθεατο-αγαλμα)
Προτιμώ να κάθομαι και να ανακαλώ στιγμές από την δικιά μου μνήμη παρά να ανοίγω σκληρούς δίσκους για να βρω παλιές φωτογραφίες.... κάτι που πιστεύω κάνει ο ένας στους εκατό. Γιατί όλοι έχουμε ξεχασμένους φακέλους στο pc μας με φωτογραφίες που δεν είδαμε ποτέ μας δεύτερη φορά.
Εννοείται πως τις "καλύτερες" μας θα τις βάλουμε στο fb και στο instagram για να πάρουμε όσο το δυνατόν περισσότερα like.
O tempora o mores!

Έχω θαυμάσει πολλές όμορφες φωτογραφίες και οι 8 στις 10 είναι τοπία.
Δεν θέλω να με παρεξηγησετε γιατί τα παραπάνω δεν τα λέω για να θίξω κάποιον. Στην τελική έχω δυσχρωματοψια και αντιλαμβάνομαι τα χρώματα με έναν πιο "αυθαίρετο" τρόπο από εσάς... οπότε τι μπορεί να ξέρω εγώ από φωτογραφία..;;; ;-)
 
Top Bottom