Πίσω φρένο στο χέρι: Βελτίωση ή...βλασφημία;

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Πηγή:https://www.mototriti.gr/data/news/preview_news/Pisw-freno-sto-xeri-Beltiwsh-hblasfhmia_127215.asp



Μήπως τελικά, είναι καλύτερο το πίσω φρένο στο χέρι, ακόμα και στις μοτοσυκλέτες; Με τα αυτόματα κιβώτια προ των πυλών, θα θέλατε να δείτε μια τέτοια αλλαγή;



Στην μοτοσυκλέτα, έχουμε συνηθίσει εδώ και δεκαετίες να χειριζόμαστε το πίσω φρένο με το πεντάλ του δεξιού μας ποδιού,μια διάταξη την οποία αποδέχθηκαν και μοιράστηκαν όλοι οι κατασκευαστές. Στον αντίποδα και στα scooters, τα φρένα βρίσκονται πάντα στις δύο μανέτες, από την στιγμή που η CVT μετάδοση διαδόθηκε και έτσι, δύο έντονα διακριτές «σχολές» δημιουργήθηκαν. Όμως εν έτει σχεδόν 2020, μπορούμε να αποκλείσουμε την διασταύρωση τους; Και ποια από τις δύο επιλογές είναι, αλήθεια, καλύτερη;

Όποιος έχει εμπειρία και από τα δύο είδη οχήματος, θα απαντήσει εύκολα ότι με το πίσω φρένο στο χέρι (άρα, σε μανέτα) το φρενάρισμα είναι καλύτερο. Και αυτό είναι απολύτως λογικό: Με το χέρι, έχεις πολύ καλύτερο έλεγχο αλλά και αίσθηση του τι κάνεις και η πέδηση γίνεται πιο αποτελεσματική. Στην μοτοσυκλέτα, όλα αυτά τα χρόνια, η ύπαρξη του συμπλέκτη, που απαιτεί επίσης λεπτούς και ακριβείς χειρισμούς, έχει εμποδίσει την «άνοδο» του πίσω φρένου σε χειροκίνητο μοχλό. Μήπως όμως αυτό ήρθε η ώρα να αλλάξει, αφού είναι καλύτερο;

Αρκετοί αγωνιζόμενοι μάλιστα, χρησιμοποιούν έλεγχο φρένου στο αριστερό χέρι, είτε με εξτρά μανέτα είτε με χειριστήριο αντίχειρα. Κάτι δεν ξέρουν λοιπόν, αυτοί; Σίγουρα, αλλά ας μην ξεχνάμε τις διαφορετικές ανάγκες ενός αγωνιζόμενου που κάνει συνεχώς μικροχειρισμούς και κυνηγά το τελευταίο δευτερόλεπτο, με αυτές ενός καθημερινού αναβάτη που απλά επιδιώκει ασφαλές σταμάτημα.

Κάτι που θα μπορούσε να φέρει αυτή την αλλαγή στην μοτοσυκλέτα, είναι μια πιθανή διάδοση των αυτόματων κιβωτίων, που θα εξοστρακίσει την μανέτα του συμπλέκτη αφήνοντας χώρο για αντλία φρένου. Όμως, στα λίγα παραδείγματα αυτόματων μοτοσυκλετών, αυτό δεν έγινε: Το πίσω φρένο παρέμεινε σε πεντάλ, ενώ η αριστερή χειρολαβή έμεινε… ορφανή. Βλέπετε, συνήθειες και στάνταρ δεκαετιών είναι πολύ δύσκολο να αλλάξουν.

Αυτό που αλλάζει ακόμα πιο δύσκολα, ωστόσο, είναι… ο μέσος αναβάτης, ο οποίος συνδέει πολλές φορές τις αλλαγές με «αμαύρωση της αυθεντικότητας» στην μοτοσυκλέτα και «αλλοίωση της ταυτότητας» της! Μπορεί σε κάποιους να ακούγεται αστείο, μια μεγάλη μερίδα αναβατών όμως θεωρεί ότι η… πραγματική μοτοσυκλέτα, έχει το πίσω φρένο στο πόδι και μόνο! Για να μην περάσουμε στην άλλη όχθη, αναφερόμενοι σε αναβάτες που χαρακτηρίζουν το φρένο στην μανέτα υποτιμητικά, ως χαρακτηριστικό των scooters… όλοι ξέρουμε ότι αυτά συμβαίνουν!

Εσείς τι πιστεύετε; Είναι καλύτερα το πίσω φρένο στο χέρι ή στο πόδι; Θα θέλατε να αλλάξουν τα πράγματα στο άμεσο ή κοντινό μέλλον;
 

karellen

old member
Δημοσιεύσεις
5.410
Ηλικία
61
Μοτοσυκλέτα
Honda DAX 72 Τρου Αντβέ
Όνομα
Νίκος
Περιοχή
Καλαμάτα
Εσείς τι πιστεύετε; Είναι καλύτερα το πίσω φρένο στο χέρι ή στο πόδι; Θα θέλατε να αλλάξουν τα πράγματα στο άμεσο ή κοντινό μέλλον;
Γιατί όχι? Το χέρι είναι πιο ευα'ισθητο/λεπτομερές και καταλαβαίνει περισσότερες πληροφορίες από το πόδι.
 

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Πρακτικά,ένα πίσω φρένων στο χέρι μήπως βελτιώσει και την απόδοση του;
Σε πολλές μοτοσυκλέτες(παλιότερες) υπήρχε/υπάρχει για να υπάρχει.Δεν δόθηκε προσοχή άσχετα αν η δύναμη που ασκείται από το πόδι είναι πολλαπλάσια σε σχέση με το χέρι.


Κουβέντα κάνουμε.
Θα μου φανεί βουνό η όποια αλλαγή συνήθειας..
 

panostsi

well know member
Δημοσιεύσεις
2.980
Ηλικία
37
Περιοχή
Χαϊδάρι
Μοτοσυκλέτα
Bandit 650
Όνομα
panostsi
Πρακτικά,ένα πίσω φρένων στο χέρι μήπως βελτιώσει και την απόδοση του;
Σε πολλές μοτοσυκλέτες(παλιότερες) υπήρχε/υπάρχει για να υπάρχει.Δεν δόθηκε προσοχή άσχετα αν η δύναμη που ασκείται από το πόδι είναι πολλαπλάσια σε σχέση με το χέρι.


Κουβέντα κάνουμε.
Θα μου φανεί βουνό η όποια αλλαγή συνήθειας..
Πήγαινε να οδηγήσεις ένα σκούτερ αν θες φρένο στο χέρι..... Επειδή έχω οδηγήσει έχεις όντως καλύτερη αίσθηση με το φρένο στο χέρι....
 

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Πήγαινε να οδηγήσεις ένα σκούτερ αν θες φρένο στο χέρι..... Επειδή έχω οδηγήσει έχεις όντως καλύτερη αίσθηση με το φρένο στο χέρι....
Βρε ναι,καταλαβαινω.
Θεωρώ όμως δεδομένο τον συμπλέκτη οπότε πρέπει κάπου να μπει μια μανέτα.Με κάποιο τρόπο να βολέψει ο χειρισμός..
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Ηλεκτρικοι κινητήρες,χειρο(ποδο)φρενα...σε μερικά χρόνια και άρωμα διχρονιλας σε μπουκαλάκι για να θυμόμαστε τα παλιά.

Στάλθηκε από το MI MAX μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.275
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Νομιζω οτι τελικα ειναι θεμα συνηθειας χειρισμου, ειτε στο χερι ειτε στο ποδι το πισω φρενο ....... εχοντας οδηγησει και σκουτερ .......! cdefghigi
Αυτο που διαφωνω καθετα ειναι τα αυτοματα σασμαν για μοτοσυκλετιστες κατω των ....... ηντα φευγα ηλικιακα , δια νομου .....! police
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.387
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Νομιζω οτι τελικα ...... cdefghigi
Αυτο που διαφωνω καθετα ειναι τα αυτοματα σασμαν για μοτοσυκλετιστες κατω των ....... ηντα φευγα ηλικιακα , δια νομου .....! police
Για ποιο λογο;
Εγω(στο λιγο που εχω καβαλησει δυο χονδα ) το βρισκω πολυ διασκεδαστικο
 

LAndreas

member
Δημοσιεύσεις
1.413
Ηλικία
60
Περιοχή
Ναουσαρα
Όνομα
Λειβαδιτης Ανδρεας
το αριστερο χερι την περισσοτερη ωρα ''καθεται '' σιγουρα θα μπορεσει με μια μανετα να βοηθησει στον ελεγχο και στην ισορροπια της μοτοσυκλετας Ωραιο ακουγεται αλλα εγω τωρα πια δεν ......... το ποσοστο συνδιασμενης πεδησης που ειχε το παλιο μου 1200 ηταν το ιδανικο για μενα ....Αλλα ειπαμε τοπο στα νιατα
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.387
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
το αριστερο χερι την περισσοτερη ωρα ''καθεται '' σιγουρα θα μπορεσει με μια μανετα να βοηθησει στον ελεγχο και στην ισορροπια της μοτοσυκλετας Ωραιο ακουγεται αλλα εγω τωρα πια δεν ......... το ποσοστο συνδιασμενης πεδησης που ειχε το παλιο μου 1200 ηταν το ιδανικο για μενα ....Αλλα ειπαμε τοπο στα νιατα
Ακριβως!Bye
 

Σάββας

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.450
Ηλικία
61
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Diesel RC90
Όνομα
Σάββας
Περιοχή
Αθήνα
Νομιζω οτι τελικα ειναι θεμα συνηθειας χειρισμου, ειτε στο χερι ειτε στο ποδι το πισω φρενο ....... εχοντας οδηγησει και σκουτερ .......! cdefghigi
Αυτο που διαφωνω καθετα ειναι τα αυτοματα σασμαν για μοτοσυκλετιστες κατω των ....... ηντα φευγα ηλικιακα , δια νομου .....! police
Α χα χα χα αυτά έλεγα και γω κάποτε.....abcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkΒέβαια την γλυτώνω εντασσόμενος στο ...κοντά στα δεύτερα - ήντα...αλλά ποτέ μην πεις ΠΟΤΕ.Rolling
Όλα είναι θέμα συνήθειας.
 

panostsi

well know member
Δημοσιεύσεις
2.980
Ηλικία
37
Περιοχή
Χαϊδάρι
Μοτοσυκλέτα
Bandit 650
Όνομα
panostsi
Σε παλιό Γάιδαρο δεν μαθενης καινούργιο περπάτημα.abcdefgh Όσοι θα το βρουν έτοιμο σε καμία 10 ετοια θα το βολευτούν. Giving Βάλτους μετά να οδηγήσουν Κανά Ιταλικό του 70.abcdefghgkabcdefghgk
Γιατί νομίζεις θα παίρνει μπροστά το ιταλικό;;;;; abcdefghgkabcdefghgk
 

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Η τοποθέτηση υλεκτροϋδραυλικής μανέτας,/button για χρήση με τον αντίχειρα του αριστερού η και του δεξιού χεριού ίσως να βόλευε.

Μια εικονα του τι λέω,είναι τα πλην του revo συστήματα αλλαγής ταχυτήτων shimano στα ποδήλατα.
Όσοι έχετε,θυμάστε ότι υπάρχει μοχλός έλξης που δουλεύει με τον δείκτη και πίεσης κάτω από το γκρίπ.
Κάτι σαν το κάτω λέω με υποβοήθηση..
 

LAndreas

member
Δημοσιεύσεις
1.413
Ηλικία
60
Περιοχή
Ναουσαρα
Όνομα
Λειβαδιτης Ανδρεας
στους αγωνες το κανουν για αλλο λογο ............................... σε εμας δεν χρειαζεται .........
αν οδηγας με τον παλιο τροπο με αυτοματο σαζμαν δυσκολα θα πας γρηγορα χωρις να αγορασεις χωραφι
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.147
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μάλλον δεν γνωρίζετε τα νέα αυτόματα σαζμάν σύντροχοι τύπου DCT και τα μπερδεύετε με την συμπεριφορά των CVT.

πρωτη Διδαξασα η aprilia με το mana 800 GT ........καποτε (τοτε δηλαδή το κοροιδεύαμε) πλεον τεινει να γινει στανταρ σαν το abs...
 

Σάββας

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.450
Ηλικία
61
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Diesel RC90
Όνομα
Σάββας
Περιοχή
Αθήνα
αν κατεβαζει και αποσυμπλεκει εκει που θελεις εσυ και οχι εκει που θελει αυτο Ο.Κ

κατα τα αλλα ανεβαζει σαν τρελο και παει ''μπουνια ''
Με δύο λόγια να μη σας κουράζω λειτουργεί όπως παρακάτω χονδρικά .

Ανάλογα με το πρόγραμμα που χρησιμοποιείς ανεβοκατεβάζει - κρατάει ταχύτητες κλπ επιπρόσθετα έχει αισθητήρες κλίσεως οπότε αντιλαμβάνεται σε τι φάση βρίσκεται το μοτό και το καλύτερο είναι πως αν παρέμβεις εσύ χειροκίνητα (έχεις ανα πάσα στιγμή αυτή τη δυνατότητα είτε να κατεβάσεις είτε να ανεβάσεις ανεξάρτητα αν είσαι στο αυτόματο σε οποιοδήποτε από τα προγράμματά του είτε οικονομικό είτε κάποιο από τα 3 σπορ είτε στο χειροκίνητο φυσικά) το λαμβάνει υπόψη του και αλλάζει συμπεριφορά ούτως ώστε να προσαρμοστεί και να ανεβοκατεβάζει αναλόγως με τα δικά σου κέφια (μοντέλα 2016 - τρίτης γενιάς και μετά ποιο πριν δεν ξέρω).

Οι αλλαγές πάνω - κάτω γίνονται από το αριστερό γκριπ όπου έχει διακόπτες μπρος (- = κατέβασμα) και πίσω (+=ανέβασμα).
Υπάρχει για τους εραστές της παλιάς σχολής ως αξεσουάρ και ποδοκίνητος λεβιές αλλαγής ταχυτήτων που αλλάζει κανονικά χωρίς όμως νάχεις συμπλέκτη.

Προσωπικά τόχω ερωτευτεί και δεν το αλλάζω με τίποτα. Σε αυτούς δε που το σχεδίασαν - υλοποίησαν μόνο ένα Praisingέχω να πω !

Καλά και τα παλιά συστήματα και ο συμπλεκτάκος και τα χράπα χρούπα πάνω κάτω στάσου πΧια - στραμπούληγμα του αριστερού abcdefghgk... δεν λέω και εγώ της εποχής του 77 είμαι από δίπλωμα - συνήθειες αλλά εξελίσσονται τα πράγματα, δεν μένουν στάσιμα.
Δεν βλέπω το λόγο λοιπόν να ταλαιπωρούμαι τη στιγμή που φρόντισε η τεχνολογία να απολαμβάνω την διαδρομή χωρίς να παλεύω.

Επί του θέματος της μανέτας πίσω φρένου στο αριστερό επίσης δεν θα με χάλαγε καθόλου. Άλλωστε έχω και κάμποσα σκουτεράκια για τις μικρές διαδρομές και είμαι συνηθισμένος.

Υ.Γ. Προσωπικά από τη μέρα που την αγόρασα έκανα περί τις 12.000 χλμ για να ξεσυνηθίσω τα παλιά και να τη μάθω 100%. Το αναφέρω γιατί σε test ride εδώ γύρω γύρω λίγα καταλαβαίνει κανείς και εγώ φυσικά όταν τόκανα. Λίγο ρίσκο δεν λέω αλλά ευτυχώς μου βγήκε μια χαρά ! Greeting
 
Top Bottom