Αλλαγή λαδιών και ρύθμισμα βαλβίδων. Το μηχανάκι πηγαίνει πολύ πιο στρωτά και ομαλά πλεόν.
Άκου μια γνώμη ... Αν θες την ακούς, αν θες την απορρίπτεις.
Ξεκινώντας από τον κινητήρα :
Ρύθμιση βαλβίδων το πολύ κάθε 3η αλλαγή λαδιών. Η ρύθμιση μόνο εφόσον το μοτέρ έχει κρυώσει ΤΕΛΕΙΩΣ.
Αλλαγή κάθε 1.000 χλμ
Λάδι 15W50
Ποσότητα λαδιού, αν ο κατασκευαστής σου λέει 750 ml, βάζεις min ένα λίτρο σε κάθε αλλαγή. (Μην τρομάζεις , στο δικό μου αντίστοιχα βάζω 1,8 lt)
Μάζεψε λίγα χρήματα και βάλε οπωσδήποτε ένα καλό ψυγείο λαδιού. Είναι φτηνό και μπαίνει εύκολα. Το τι θα σου γλυτώσει από μελλοντικές ζημιές, είναι αντικείμενο άλλης συζήτησης. Πίστεψέ με όμως, είναι από τα
πρώτα που χρειάζεται το παπί.
Πρέπει να πειραματιστείς με τα γρανάζια, με προοπτική
συνήθως να το κοντύνεις. Προσπαθείς να μεγαλώσεις τους κύκλους και των δύο γραναζιών ώστε να αυξήσεις τη ροπή, δηλαδή + 1 δόντ1 μπροστά οπωσδήποτε και μετά αρχίζεις να μεγαλώνεις αρχικά + 3 δόντια το πίσω. Εγώ θα ξεκίναγα για αρχή με + ένα μπροστά και +4 πίσω.
Έχεις κερδίσει σε ροπή, σε απώλειες από γωνιακή ταχύτητα της αλυσίδας (αυτό συμβαίνει όταν η αλυσίδα γυρνώντας φτάνει στο εμπρός γρανάζι, όσο μικρότερο είναι αυτό, τόσο μεγαλύτερη αντίσταση εφαρμόζεται στην αλυσίδα σε εκείνο το σημείο), σε τράβηγμα, σε "αναπνοή" του κινητήρα και ενώ θεωρητικά έχει κοντύνει άρα έχει χάσει τελική, επειδή πλέον μπορεί και ανεβάζει περισσότερες στροφές με 4η, ίσως τελικά και να κερδίζεις λίγα χλμ.
Π.χ. αν τα "μαμά" γρανάζια είναι 14 δόντια μπροστά και 35 πίσω, θα πήγαινα σε 15 και 39 για αρχή ώστε να έχω μια σταθερά για την επόμενη δοκιμή με το πίσω. Θα έκανα καμιά 100σταριά μικτά χλμ με ανηφόρες - ευθείες - μονός - δικάβαλος και μετά θα έβαζα 40 ή 41 πίσω ... Πάλι 100 μικτά χλμ και ου το καθεξής μέχρι να βρω την χρυσή τομή, πειράζοντας μόνο το πίσω γρανάζι κάθε φορά.
Υπολόγισε περίπου κατά μέσο όρο -10 χλμ στην τελική με 4η για κάθε δόντι που αφαιρείς στο μπροστά ή 3-4 δόντια που προσθέτεις στο πίσω .... και αντίστροφα +10 χλμ κατά μέσο όρο περίπου στην τελική με 4η για κάθε δόντι που προσθέτεις στο μπροστά ή 3-4 δόντια που αφαιρείς στο πίσω. Αυτό όμως σου είναι ουσιαστικά αδιάφορο, γιατί το ζητούμενο είναι να δουλεύει όσο το δυνατόν καλύτερα το μοτέρ στην περιοχή των στροφών και στις ταχύτητες που κινείσαι την περισσότερη ώρα πάνω στο παπί. Η τελική για λίγο χρονικό διάστημα που θα το δουλέψεις, φαντάζομαι σου είναι αδιάφορο.
Βασική προϋπόθεση για αλλαγές στα γρανάζια είναι η εξής : Να έχεις παρατηρήσει εάν με τα μαμά γρανάζια, το παπί σου "σκάει" την 4η ταχύτητα, δηλαδή να ανεβάζει τόσες στροφές που να "τελειώνει" την 4η, να μην την "κρεμάει". Αν την τελειώνει - και δικάβαλος ίσως, γιατί είδαμε βόλτες με την κοπελιά μαζί - τότε θέλει να πέσουν λίγο οι στροφές, να γίνει δηλαδή λίγο πιο μακρύ, βάζοντας για αρχή +1 δόντι μπροστά μόνο ... και βλέπεις πως δουλεύει, εάν σε ικανοποιεί. Αν
δεν την τελειώνει (το πιθανότερο) και κρεμάει με την 4η χωρίς να ανεβάζει στροφές ώστε να την "τελειώσει" - ειδικά και με συνεπιβάτη - πας για κόντεμα ώστε να ανεβάσεις τις στροφές.
ΠΡΟΣΟΧΗ : Αν με τα μαμά γρανάζια το μοτέρ σου "τελειώνει" την 4η και ανεβάζει στροφές και το κοντύνεις
και άλλο, άρα θα του ανεβάσεις και άλλο τις στροφές, πας για
ζημιά ... και αυτό ΔΕΝ το θέλουμε φαντάζομαι.
Για την περίπτωση που έχεις ενδοιασμούς για το τι παλαβά είναι αυτά, το κινέζικο παπί του υποφαινόμενου έχει γυρίσει 44 νομούς της χώρας κυρίως από βουνοκορφίδια, παραφορτωμένο, με υπέρβαρο σε σχέση με σένα αναβάτη, με 500σάρες σερί αποστάσεις χωρίς ουσιαστική στάση, έχει συμμετοχή σε 36ωρο .... και όλα αυτά χωρίς να κάνει κιχ ... Παρά τα χλμ που έχει κάνει, είναι σε άψογη φυσική κατάσταση και ετοιμοπόλεμο. Π.χ. το Σαββατοκύριακο που έρχεται, πρώτα ο Θεός, θα κάνει μια βόλτα μέχρι Πελοπόννησο, περίπου 800 χλμ.
Υπ' όψη όταν το αγόρασα καινούργιο, ουσιαστικά ήταν ένα κινέζικο χρέπι με μια μακροσκελή λίστα ζημιών και αστοχιών από τα πρώτα χιλιόμετρα. Αλλά αυτό δεν είναι της παρούσης γιατί όταν τα θυμάμαι μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι.
Ελπίζω να βοήθησα. Καλές και Πολλές δημιουργικές και χαρούμενες βόλτες !!