Οδηγώντας στην βροχή.

karad-geo

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.511
Ηλικία
47
Περιοχή
ΑΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
HONDA Varadero 1000cc MK2
Όνομα
ΚΑΡΑΔΗΜΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Στην Ελλάδα, οι βροχές είναι ένα σύνηθες καιρικό φαινόμενο, του οποίου ή ένταση αλλά και το… timing, μπορεί να ξαφνιάσουν. Αυτό σημαίνει ότι πολλές φορές ενδέχεται η βροχή να μας πιάσει στον δρόμο ενώ οδηγούμε το δίτροχο μας ή να είμαστε αναγκασμένοι λόγο υποχρεώσεων να διανύσουμε μια διαδρομή με τον ουρανό να έχει… πλαντάξει στο κλάμα!
Τι κάνουμε λοιπόν σε αυτές τις περιπτώσεις, προκειμένου να μην θέσουμε εαυτόν και αλλήλους σε κίνδυνο; Διαβάστε στο θέμα που ακολουθεί μερικές απλές συμβουλές:

-Προσαρμόζουμε την ταχύτητα μας

Προφανώς την μειώνουμε δηλαδή! Αν οι ελληνικοί δρόμοι έχουν μια φορά τα χάλια τους στεγνοί, όταν βρέχονται, γίνονται πολύ – πολύ χειρότεροι, με τον συντελεστή πρόσφυσης να είναι ανάλογος παγοδρόμιου. Υπό βροχή λοιπόν θα πρέπει να μην αναπτύσσουμε σε καμία περίπτωση μεγάλες ταχύτητες, ακόμα και αν ο δρόμος μπροστά μας είναι ανοικτός. Προσέχουμε πολύ τις κλίσεις που δίνουμε στο δίτροχο μας, καθώς και το πώς ανοίγουμε το γκάζι, γιατί είναι εύκολο να χαθεί η πρόσφυση των τροχών.

-Προσοχή πως πατάμε, γλυστράνε και οι σόλες!

Ναι, η μειωμένη πρόσφυση δεν κάνει διακρίσεις, δεν αφορά μόνο τα λάστιχα αλλά και τις σόλες των υποδημάτων μας. Στις στάσεις λοιπόν, όπου κατεβάζουμε το πόδι για στήριξη, ας αφήσουμε το χαλαρό – μπλαζέ στυλάκι με ελαφριά γερμένη την μηχανή για τις “στεγνές” ημέρες. Κάθετο, σταθερό πάτημα με όσο το δυνατόν περισσότερο πέλμα και το δίτροχο όσο το δυνατόν πιο όρθιο. Οι στατικές πτώσεις μπορούν να αποδειχθούν ιδιαιτέρως επίπονες και επιζήμιες…

-Λακκούβες, αυτό το μυστήριο…

Οι λακκούβες των δρόμων, γεμίζουν νερό με την βροχή. Προφανές. Το θέμα είναι ότι έτσι κρύβουν το… βάθος τους, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να μετρήσουμε με τους τροχούς μας, καθότι μερικές, παρά την μικρή περιφέρεια τους, μοιάζουν με κολυμπήθρες! Μακριά λοιπόν, αν έχουμε έναν λόγο να τις αποφύγουμε στο στεγνό, με βροχή έχουμε και πόσους άλλους.

-Φρεναααααα

Στοιχείο πρώτο: Η πέδηση στα δίτροχα επαφίεται στην τριβή. Στοιχείο δεύτερο: Το νερό μειώνει την τριβή. Συμπέρασμα: Τα φρένα μας δεν έχουν την ίδια απόδοση στην βροχή και αυτό είναι κάτι που πρέπει να λάβει σοβαρά κανείς υπόψη, αφού οι αποστάσεις φρεναρίσματος μπορεί ακόμα και να τριπλασιαστούν σε σχέση με τις στεγνές συνθήκες. Κρατάμε πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις από το σύνηθες λοιπόν και φρενάρουμε *****ά (γιατί και τα λάστιχα δεν έχουν πρόσφυση) πολύ πιο νωρίς.

-Surfing μέσα στην πόλη

Όσο και αν το διακωμωδούμε, είναι μια πολύ επικίνδυνη κατάσταση που δεν “σώζεται” με τίποτα! Το φαινόμενο ονομάζεται “υδρολίσθηση” και μπορεί να συμβεί όταν περάσουμε μέσα από λιμνάζοντα νερά με μεγάλη ταχύτητα. Η επιφάνεια των ελαστικών, αδτυνατώντας να αποβάλει τόσο νερό από τις αυλακώσεις της, λειτουργεί τότε σαν την “πλακουτσωτή” πέτρα που πετάμε στην θάλασσα για να κάνουμε “ψαράκια” και ο έλεγχος απλά χάνεται ολοκληρωτικά, οδηγώντας μαθηματικά σε πτώση. Πολύ προσοχή λοιπόν και μικρές ταχύτητες, ακόμα και ένα μικρό σε βάθος “φιλμ” νερού μπορεί να προκαλέσει κάτι τέτοιο.

-Δεν σας βλέπω, δεν με βλέπετε!

Όταν βρέχει ο καιρός είναι μ*****τός, η ατμόσφαιρα υπέρκορη από υγρασία και οι στάλες σχηματίζουν ημιδιαπερατές “κουρτίνες”. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το λιγοστό φως, συμβάλλουν στην δραματική μείωση της ορατότητας και αυτό δεν είναι κάτι που συμβαίνει μόνο για εμάς αλλά και τους άλλους οδηγούς. Κάνουμε αισθητή την παρουσία μας λοιπόν, φορώντας αδιάβροχα ανοικτού χρώματος με ανακλαστικά, ανάβουμε τα φώτα, ακόμα και τα αλάρμ αν η βροχή είναι πολύ έντονη.

Μερικές φορές, η βροχή νικάει…

Αν η βροχή δυναμώσει πολύ και ρίχνει καρέκλες και σαλονοτραπεζαρίες, δεν υπάρχει λόγος να αποδείξετε τίποτα και σε κανέναν. Όλοι έχουμε νικηθεί από καιρικά φαινόμενα, οπότε το να κάνετε στην άκρη και να περιμένετε να περάσει ο χαλασμός, δεν είναι ντροπή! Σε κάθε περίπτωση φροντίστε ώστε το σταθμευμένο δίτροχο σας να μην εμποδίζει την κυκλοφορία και να είναι ορατό από τους άλλους οδηγούς και εσείς απομακρυνθείτε μακριά από τον δρόμο, ψάχνοντας κάποιο στέγαστρο.
 
Top Bottom