ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΡΑΝΗ

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.449
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα

Ο επικεφαλής σύντροφος

Οι 6 μύθοι και πραγματικότητες για την ίδια μας τη ζωή & γι' αυτούς που αγαπάμε.



Το κράνος, ακόμη και σήμερα, εξακολουθεί να παραμένει παρερμηνευμένο από μεγάλημερίδα αναβατών δικύκλων. Στην προσπάθειά τους να "πείσουν" δε ότι κάνουν το σωστό, μη φορώντας το, προφασίζονται διάφορες δικαιολογίες, τις οποίες στο τέλος τις πιστεύουν μόνον αυτοί. Στις επόμενες αράδες, μέσα από 6 μύθους-ερωτήματα, απομυθοποιείται το σκεπτικό κάποιων, ευτυχώς ολίγων, οι οποίοι εξακολουθούν να παραμένουν "εραστές" της θεωρίας ότι το κράνος μπορεί να μην χρησιμοποιείται στο κεφάλι...

Από αυτή την εποχή και μετά, τα δίκυκλα ξαναεμφανίζονται ομαδικά στους δρόμους.


Κινούνται, κάνουν σφήνες, ταξιδεύουν, αλλά σχεδόν πάντα μεταφέρουν νέους ανθρώπους. Αυτούς, δηλαδή, τους οποίους έχει άμεση ανάγκη η κοινωνία μας.

Η προσπάθειά μας είναι να απομυθοποιήσουμε τα "βασικά ατού" τους. Επικοινωνήστε τα σε αυτούς που νοιάζεστε και αγαπάτε. Δεν μας περισσεύει κανένας.

Μύθος 1: Τα κράνη προκαλούν τραυματισμούς στον αυχένα και το κρανίο.



Πραγματικότητα 1:
Έρευνες δείχνουν ότι τα κράνη μειώνουν τους τραυματισμούς στο κρανίο και τη συχνότητα σοβαρών τραυματισμών του αυχένα. Τα κράνη ευθύνονται μόνο για τους 4 στους 100 τραυματισμούς κρανίου και αυχένα που είναι συνήθως μικρής βαρύτητας. Η ανάλυση αυτών των τραυματισμών δείχνει ότι η χρήση του κράνους είχε ως αποτέλεσμα την προστασία από ένα θανατηφόρο ατύχημα με μόνο αντάλλαγμα μια απλή θλάση ή μωλωπισμό.

Μύθος 2: Τα κράνη μειώνουν την ορατότητα.


Πραγματικότητα 2:
Τα κράνη που τηρούν τις προδιαγραφές παρέχουν 2100 ορατότητα, ποσοστό που ισοδυναμεί με τη φυσιολογική περιφερική όραση. Στην πραγματικότητα, λιγότερο από 3% της περιφερική όρασης περιορίζεται από ένα κράνος. Ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση οι περισσότεροι μοτοσυκλετιστές απλά στρέφουν το κεφάλι τους λίγο παραπάνω αν χρειαστεί, για να ελέγξουν την κίνηση.

Μύθος 3: Τα κράνη μειώνουν την ακουστική οξύτητα.



Πραγματικότητα 3:
Ένας μοτοσυκλετιστής που φοράει κράνος ακούει το ίδιο καλά ή ακόμα καλύτερα από κάποιον που δεν φοράει. Ο θόρυβος του ανέμου ή της μηχανής είναι ισχυρός και άλλα σημαντικά ηχητικά μηνύματα πρέπει να είναι πιο δυνατά για να ακουστούν από κάποιον που δεν φοράει κράνος. Αυτό σημαίνει ότι, οποιοδήποτε ήχος μπορεί να ακουστεί πάνω από τον αέρα και τη μηχανή χωρίς το κράνος, μπορεί να ακουστεί και αν φοράει κράνος.

Μύθος 4: Τα κράνη προστατεύουν μόνο μέχρι την ταχύτητα των 20 χλμ/ώρα, αφού σε αυτή την ταχύτητα γίνονται οι δοκιμασίες σύγκρουσης.



Πραγματικότητα 4:
Τα κράνη δοκιμάζονται σε αυτή την ταχύτητα, αλλά σχεδιάζονται για να αντέχουν σε μεγαλύτερες ταχύτητες. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα αυτοκίνητα. Οι δοκιμασίες σύγκρουσης γίνονται με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα, οι ζώνες ασφαλείας όμως μας προστατεύουν και σε ατυχήματα με μεγαλύτερη ταχύτητα.

Μύθος 5: Τα ατυχήματα με μοτοσυκλέτες αντιπροσωπεύουν το μικρότερο ποσοστό των ατυχημάτων, αφού οι μοτοσυκλέτες αποτελούν το μικρότερο ποσοστό των οχημάτων.

Πραγματικότητα 5: Οι μοτοσυκλέτες αποτελούν στη χώρα μας το 37% όλων των κυκλοφορούντων οχημάτων (επιβατικά, λεωφορεία, φορτηγά κλπ), ενώ τα θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσυκλέτες ξεπερνούν το 20% ποσοστό κατά πολύ μεγαλύτερο σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επίσης, ο κίνδυνος θανατηφόρου ατυχήματος υπολογίζεται ότι είναι 20 φορές μεγαλύτερος στους μοτοσυκλετιστές από ότι στους επιβάτες αυτοκινήτων.

Μύθος 6: Ο νόμος για τη χρήση του κράνους είναι παρέμβαση στην ελευθερία του ατόμου.



Πραγματικότητα 6:
Στην πραγματικότητα η μη χρήση κράνους δίνει την ελευθερία στο μοτοσυκλετιστή να ρισκάρει και να παίζει με το θάνατο και την αναπηρία. Μπορούν όμως οι οικογένειες των τραυματισμένων και η κοινωνία να αντέξουν το τεράστιο οικονομικό, ψυχολογικό και ιατροκοινωνικό κόστος; Πως μπορούμε να ανακουφιστούμε από την αιμορραγία που προκαλεί η απώλεια τόσων ζωών; Από τη στιγμή του ατυχήματος η κοινωνία του παρέχει ιατρική περίθαλψη, του δίνει άδεια από την εργασία για το χρόνο αποκατάστασης της βλάβης και αν ο τραυματισμός του προκαλέσει μόνιμη αναπηρία, έχει ισόβια την ευθύνη. Είναι αδιανόητο λοιπόν να κατανοούμε κάποιον που σκέφτεται ότι ένας τέτοιος νόμος αφορά μόνο αυτόν.

Γνωρίζετε ότι:
Η κρανιοεγκεφαλική κάκωση είναι η κύρια αιτία θανάτου σε ατυχήματα με μοτοσυκλέτες. 80% των μοτοσικλετιστών που σκοτώνονται σε τροχαίο ατύχημα υπολογίζεται ότι έχουν υποστεί κρανιοεγκεφαλική κάκωση

.

Μοτοσυκλετιστές που δε φορούν κράνος έχουν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν κρανιοεγκεφαλική κάκωση σε μια σύγκρουση σε σχέση με όσους το χρησιμοποιούν.

Περισσότερα από 4 στα 5 ατυχήματα με μοτοσυκλέτα καταλήγουν σε τραυματισμό ή θάνατο του μοτοσυκλετιστή.

Όταν οι νόμοι για τα κράνη δεν εφαρμόζονται, οι θάνατοι από ατυχήματα με μοτοσυκλέτα αυξάνονται κατά 20-30%.



Για κάθε 1,5 χλμ. οδήγησης, ένας μοτοσυκλετιστής κινδυνεύει 16 φορές περισσότερο να πεθάνει σε μια σύγκρουση από ότι ο οδηγός ενός άλλου οχήματος.

Όποιος χρησιμοποιεί το κράνος, μειώνει τον κίνδυνο στο 1/3.

Οι μοτοσυκλέτες το 1997 ήταν οι διπλάσιες από ότι το 1987, ενώ τα αυτοκίνητα είχαν αυξηθεί μόνο στο μισό. Σήμερα, στα χρόνια της κρίσης, τα δίκυκλα έχουν κατακλύσει τους δρόμους. Ιδίως από αυτή την εποχή και μετά τα δίκυκλα "πολιορκούν" και κάθε παραθεριστικό κέντρο.

Κράνος: ο επικεφαλής σύντροφος του κάθε αναβάτη


Πηγη:http://motorsite.gr/odiki-asfaleia/1330-the-truth-about-helmets-110517
 

User K

new member
Δημοσιεύσεις
0
Μύθος 7 Το κράνος σε κάνει αθάνατο
Πραγματικότητα 7: Άμα στουκάρεις με πολλά την έβαψες.
Για αυτό βάλε το μυαλό σου να δουλέψει και μην αφήνεις τη ζωή σου στην κωλοφαρδία.
Σκέψου το χειρότερο σενάριο που μπορεί να παιχτεί και οδήγα έτσι ώστε να μπορείς να... σωθείς αν αυτό παίξει.

Giving
 
Τελευταία επεξεργασία:

StepaS

well know member
Δημοσιεύσεις
3.187
Μοτοσυκλέτα
KTM 1290 Super Adventure S
Όνομα
Vagelis
Μύθος 8. Τζελ στο μαλλί και κράνος δεν πάνε μαζί!

Πραγματικότητα 8. Η αλήθεια είναι πως μπορείς να φοράς και τα δύο ταυτόχρονα. Απλά εφόσον φοράς τζελ το κράνος είναι περιττό!

:p
 
Τελευταία επεξεργασία:

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.094
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μαλλί γυαλί και παντελόνι lee
That's all my friends















Πολυ καλο άρθρακι ευχαριστούμε ...η επανάληψη.. κλπ κλπ κι όπως είπε κι ο κτινος σκέψου 2 φορές τουλάχιστον


Sent from my matrakas phone
 

MIKEARMY

motoparea...what else?
Δημοσιεύσεις
266
Ηλικία
57
Μοτοσυκλέτα
BMW 1200 RT 2011
Όνομα
mike
Πολυ καλο κειμενο. Μονο στο 6 να προσθεσω εκει που θιγεται η ελευθερια του καγκουρα αν φορεσει κρανος...συμφωνω να μην φοραει απλα να σταματαει η ασφαλιστικη καλυψη απο εκει και περα ας μην φοραει κ σωβρακο
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.449
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Μιχαλη ,στο παρελθον ασφαλιστικες αρνηθηκαν να πληρωσουνε ατομα που δεν φορουσανε ζωνη ασφαλειας.Δυστυχως το ψαχνω αλλα δεν το βρισκω.
 
Top Bottom