Νέο επάγγελμα: "Ανταλλακτικατζής Θες ανταλλακτικά; Θα σου φτιάξω τώρα εγώ!

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.131
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Πριν μερικές δεκαετίες κάθε χωριό είχε και έναν πεταλωτή που κατασκεύαζε και επιδιόρθωνε τα πέταλα των αλόγων, των μουλαριών και των γαϊδουριών. Επίσης κάθε γειτονιά στις πόλεις είχε κι από έναν τσαγκάρη που επιδιόρθωνε τα παπούτσια των ανθρώπων. Όμως η αλλαγή των μέσων μετακίνησης από το ευρύ κοινό και η ραγδαία πτώση των τιμών στα καινούρια παπούτσια, οδήγησαν στον αφανισμό αυτών των δημοφιλών επαγγελμάτων, περιορίζοντάς το σε ένα πολύ μικρό και άκρως εξειδικευμένο πεδίο δράσης. Το ίδιο φαίνεται ότι θα συμβεί και με τις αποθήκες ανταλλακτικών και γενικά με τον τρόπο που γίνεται το εμπόριό τους σήμερα. Αιτία θα είναι η αλματώδη τεχνολογική εξέλιξη των 3D εκτυπωτών και οι τεράστιες επενδύσεις που γίνονται σε αυτόν τον τομέα από τις άμεσα εμπλεκόμενες εταιρείες του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Γιατί έχουν πέσει με τα μούτρα στην τεχνολογία των 3D εκτυπωτών; Διότι η διαχείριση του τομέα των ανταλλακτικών για τα οχήματά τους κοστίζει τεράστια ποσά, τόσο για τους ίδιους όσο και για τους πελάτες τους, χωρίς να έχει κέρδος κανένας από τους δύο.

Αν καταλάβεις γιατί τα ανταλλακτικά είναι τόσο ακριβά, τότε θα καταλάβεις και γιατί τα εργοστάσια ψάχνουν για λύσεις. Για όσους δεν έχουν καμία εργασιακή σχέση ή προσωπική εμπειρία από τον τομέα του εμπορίου, πιστεύουν βλακωδώς ότι τα ανταλλακτικά είναι ακριβά επειδή οι έμποροι και οι αντιπροσωπείες βγάζουν τρελό κέρδος. Όντως το περιθώριο κέρδους στα ανταλλακτικά είναι πολύ μεγάλο και συνήθως η τιμή λιανικής είναι τρεις, τέσσερις ή και πέντε φορές μεγαλύτερη από την τιμή χοντρικής. Υπάρχει όμως λόγος γι΄αυτό και δεν είναι η αισχροκέρδεια (τουλάχιστον όχι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων). Η αποθήκευση των ανταλλακτικών έχει κόστος, αφού χρειάζεσαι εγκαταστάσεις και ανθρώπους. Όμως το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι ένα μεγάλος μέρος από αυτά μένει απούλητο για χρόνια. Για παράδειγμα μπορεί να πουλήσεις τέσσερα δεξιά κόκκινα φαίρινγκ ενός μοντέλου αλλά κανένα αριστερό. Αν έχεις στις αποθήκες σου για πέντε ή δέκα χρόνια απούλητα αυτά τα φαίρινγκ, είναι περίπου 4.000 ευρώ που έχεις καταθέσει σε μια τράπεζα, η οποία δεν σου δίνει τόκους και δεν σε αφήνει να πάρεις τα λεφτά σου πίσω! Για να είναι βιώσιμη μια επιχείρηση, αυτά τα 4.000 ευρώ έπρεπε να τα “μοιράσει” στις τιμές των υπόλοιπων ανταλλακτικών που πουλούσε. Δηλαδή αγόραζες μια μανέτα φρένου και μέσα στα 40 ευρώ ήταν και 3 ευρώ από τα απούλητα φαίρινγκ.

Η τακτική που ακολουθούσαν οι αντιπροσωπείες μέχρι σήμερα ήταν να έχουν στοκ μόνο τα ανταλλακτικά με υψηλή κατανάλωση και τα υπόλοιπα να είναι διαθέσιμα κατόπιν παραγγελίας. Φυσικά αυτό είχε πολλές φορές ως αποτέλεσμα εκνευριστικά μεγάλες καθυστερήσεις. Τα τελευταία χρόνια, κυρίως οι Ευρωπαϊκές εταιρείες και ακολούθησαν ορισμένες ιαπωνικές, ανέπτυξαν δικά τους συστήματα μηχανοργάνωσης, ώστε κάθε επίσημος αντιπρόσωπος και κατ΄επέκταση κάθε τοπικό κατάστημα να έχει άμεση πρόσβαση στις κεντρικές αποθήκες ανταλλακτικών του εργοστασίου. Με αυτό τον τρόπο, η ανάγκη για διατήρηση τεράστιων στοκ ανταλλακτικών σε κάθε μία χώρα ξεχωριστά, περιορίστηκε στο ελάχιστο. Μέσα σε τρεις ή τέσσερις εργάσιμες ημέρες, οποιοδήποτε ανταλλακτικό είναι στα χέρια του πελάτη. Όμως ακόμα κι έτσι, εξακολουθούμε να χρειαζόμαστε αποθήκες και τρόπους διανομής, που αυξάνουν το τελικό κόστος για τον πελάτη, χωρίς να κερδίζει κάτι το εργοστάσιο ή η αντιπροσωπεία.
Όλα αυτά υπόσχεται να αλλάξει η τεχνολογία των 3D εκτυπωτών, οι οποίοι θα μπορούν να κατασκευάζουν επί τόπου το ανταλλακτικό που χρειάζεσαι και μάλιστα σε οποιοδήποτε υλικό θέλεις! Ένα σχεδιαστικό πρόγραμμα, ένας 3D εκτυπωτής και μερικά κουτιά με τα υλικά σε μορφή σκόνης, θα είναι αρκετά για να κατασκευάσουν οποιοδήποτε ανταλλακτικό, οποιασδήποτε μοτοσυκλέτας. Ναι, ακόμα κι αν θέλεις στρόφαλο για εξακύλινδρο Honda CBX 1050 ή για Benelli Sei θα μπορούν να τον φτιάξουν και να στον δώσουν μέσα σε λίγη ώρα. Μπορείς αν θέλεις να αντιγράψεις ή να βελτιώσεις ένα ανταλλακτικό. Μπορείς να το κατασκευάσεις από οποιοδήποτε μέταλλο ή συνθετικό υλικό θέλεις. Όχι μόνο αυτό, αλλά το κόστος θα είναι πολύ μικρότερο. Το επάγγελμα του “κατασκευαστή ανταλλακτικών 3D” βρίσκεται ήδη σε άνθηση και πελάτες τους από τον χώρο των οχημάτων είναι όλοι όσοι έχουν κλασσικά αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες.

Ίσως στο μέλλον μία εικόνα σαν την παραπάνω να είναι βγαλμένη από την ελληνική πραγματικότητας:

Ψιτ! Μήτσο! Φτιάξε του παιδιού ένα πιστόνι και μια μπιέλα για Kaze R. A! Και που ΄σε, την μπιέλα φτιάξ’ τη από τιτάνιο… κερνάει το μαγαζί σήμερα!

www.motomag.gr
 

evangelos

member
Δημοσιεύσεις
1.717
Ηλικία
50
Περιοχή
Ιωάννινα
Μοτοσυκλέτα
Triumph Tiger 800 - GAS GAS EC300
Όνομα
EVANGELOS
Σε μεγάλο αριθμό επίσημων αντιπροσωπειών YAMAHA και σε 2 στη βόρεια Γερμανία ΔΕΝ βρήκαμε ... πίσω τακάκια από super tenere!!!!

Ο λόγος???

Γιατί να έχουμε stock αφού μπορούμε να τα παραγγείλουμε και την επόμενη μέρα να τα έχουμε!!

Ως καταστήματα καλά κάνουν, από την άλλη όμως ... ως επίσημες αντιπροσωπείες θα έπρεπε να έχουν τουλάχιστον τέτοια αναλώσιμα.
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.470
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Με αυτο τον τροπο το κοστος των ανταλλακτικων θα γινει ακομη πιο υψηλο κατα την αποψη μου.

Τι θα πρωτοβγαλει αυτο το μηχανημα?Σιδερενιο σταντ,αλουμινιου μανετα,πλαστικη ντιζα η πολυεστερικο φερινγκ?

Η μαζικη παραγωγη και η σωστη διαχειριση του στοκ ριχνει το κοστος.Σημερα μια εργοστασιακη μανετα,μαζι με το κοστος αποθηκευσης και διανομης τους κοστιζει 6 ευρω και μπορουνε σε 48 ωρες να την φτασουσε σε οποιο μερος του κοσμου θελουμε.Στην χρεωνουνε ομως 50 και κανει ενα μηνα να φτασει.

Αν οι ιδιοι ανικανοι αναλαβουνε την νεα τεχνολογια τα πραγματα θα γινουνε ακομη χειροτερα και ακριβοτερα.
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.131
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
. Δηλαδή αγόραζες μια μανέτα φρένου και μέσα στα 40 ευρώ ήταν και 3 ευρώ από τα απούλητα φαίρινγκ.


......................................................αρχικά περιμενω να ειναι στις ιδιες τιμές ....σιγουλια σιγούλια ομως θα πεφτουν γιατι θα ειναι πιο ευκολο ο καθε αντιπρόσωπος να εχει ενα δικο του στοκ συμφωνα με τις στατιστικες αναγκες του πελατολογιου του
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.470
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
......................................................αρχικά περιμενω να ειναι στις ιδιες τιμές ....σιγουλια σιγούλια ομως θα πεφτουν γιατι θα ειναι πιο ευκολο ο καθε αντιπρόσωπος να εχει ενα δικο του στοκ συμφωνα με τις στατιστικες αναγκες του πελατολογιου του

Aν τοτε ητανε τρια ευρω για το απουλητο φεριγκ,τωρα ποσο θα ειναι το ποσοστο απο την αγορα του μηχανηματος?

Να θυμισω το αναλλογο επιχειρημα με τον πυργο παραγωγης των smart.
 

StepaS

well know member
Δημοσιεύσεις
3.187
Μοτοσυκλέτα
KTM 1290 Super Adventure S
Όνομα
Vagelis
Έχει ασχοληθεί καινεις με 3d printers να μας πει κανένα καλό μηχάνημα με budget κοντά στα 200€??
 

angelthing

member
Δημοσιεύσεις
1.666
Μοτοσυκλέτα
F700GS, CRF300L
Όνομα
Angelos
Έχοντας ακριβώς αυτό σαν ιδέα είχα κάνει μια έρευνα αγοράς πριν από δύο περίπου χρόνια, όσον αφορά στις δυνατότητες στησίματος μια μικρής φάρμας 3d εκτυπωτών για την παραγωγή βασικών ανταλλακτικών μοτό σε πλαστικό. Ρεαλιστικά (πριν από 2 έτη τουλάχιστον), όταν λάμβανε κανείς υπόψη το κόστος της αρχικής επένδυσης, το κόστος και τη φύρα του υλικού εκτύπωσης, την αντοχή και διάρκεια σε αντίξοες μηχανικές συνθήκες και στον ήλιο των τελικών προϊόντων, την ανάγκη είτε για ανεύρεση / αγορά των 3d αρχείων των βασικότερων αναλωσίμων για τα πλέον διαδεδομένα μοντέλα - ή τη διαδικασία σκαναρίσματος για τη δημιουργία αυτών - κλπ κλπ κλπ δεν μου έβγαλε νόημα εμπορικά.

Υποθέτω πως σε άλλες κλίμακες επένδυσης και σε εφαρμογές για πολλαπλά αντικείμενα αρχίζει να γίνεται μονόδρομος το θέμα ανταλλακτικών από 3d εκτυπωτές
 

tsampouski

new member
Δημοσιεύσεις
68
Ηλικία
57
Μοτοσυκλέτα
Suzuki V-Strom 1000 xt

tyfhoon
Όνομα
Γιάννης
Περιοχή
Πειραιάς
Ωραίο Θέμα το οποίο έχει εφαρμογή σε πολλούς τομείς όπως φαίνεται , Έτυχε πρόσφατα και είδα Οδοντίατρο να παίρνει Σκανάρισμα Οδοντοστοιχία και να φτιάχνει μία τέλεια θήκη .

Το μέλλον της κατά παραγγελία 3D εκτύπωσης OEM ανταλλακτικών αυτοκινήτων


http://www.futuremobility.gr/tech-news/3d-printing/3dprinting
 

kostikas

member
Δημοσιεύσεις
1.448
Μοτοσυκλέτα
Suzuki VStrom 650
Όνομα
Kostas
Πρόσφατα έκανα αυτή την συζήτηση με φίλο μηχανολόγο. Καλοί οι 3D εκτυπωτές αλλά μπορούν να καλύψουν απλές εφαρμογές και κατασκευές και γενικά αντικείμενα που πάνω τους δεν εφαρμόζονται μεγάλες δυνάμεις ή απαιτούν σύνθετα υλικά. Αυτά προς το παρόν με την δεδομένη τεχνολογία των εκτυπωτών αυτών. Καθώς μια πιο ιδιαίτερη απαίτηση μπορεί να καλυφθεί από ένα CNC μηχάνημα. Παράδειγμα ένας στρόφαλος ή ένα γρανάζι απαιτούν εκ κατασκευής σφυρηλάτηση, επιστρώσεις και πολλές άλλες διαδικασίες, τέτοια διαδικασία είναι αδύνατο να την κάνει ένας εκτυπωτής.
 
Top Bottom