Μειώνεται το όριο ταχύτητας στις πόλεις στα 20 ή 30 χλμ/ώρα ?

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.420
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Πρόβλεψη για δημιουργία δρόμων ήπιας κυκλοφορίας με όριο ταχύτητας τα 30 ή τα 20 χλμ./ώρα

kinisi-thessaloniki.jpg

Μείωση του ορίου ταχύτητας των οχημάτων στα 30 χιλιόμετρα ή ακόμη και στα 20 χιλιόμετρα την ώρα προβλέπει η απόφαση του υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Δημήτρης Οικονόμου που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης την Παρασκευή 19 Ιουνίου.


Μάλιστα επισημαίνεται ότι η δημιουργία δρόμων ήπιας κυκλοφορίας με όριο ταχύτητας τα 30 ή τα 20 χλμ./ώρα αποτελεί σημαντικό βήμα με στόχο να γίνουν οι δρόμοι πιο φιλικοί στον πεζό και τον ποδηλάτη ως προς την ασφάλεια, τη ρύπανση και τον θόρυβο. Αποτελεί επίσης προϋπόθεση για να λειτουργήσει το οδόστρωμα ως κοινής χρήσης για οχήματα και ποδηλάτες καθώς και για πεζούς. Συνεπώς ε τη θεσμοθέτηση ορίου ταχύτητας τα 30 ή τα 20 χλμ./ώρα σε μια οδό θα αποκτήσουν χώρο οι πεζοί και οι ποδηλάτες.

Ειδικότερα η απόφαση φέρει τίτλο « Έγκριση Τεχνικών Οδηγιών για τη δημιουργία προσωρινών διαδρόμων κίνησης πεζών, προσωρινών διαδρόμων κίνησης ποδηλάτου και προσωρινή δημιουργία περιοχών ήπιας κυκλοφορίας ή δρόμων ήπιας κυκλοφορίας με μείωση του ορίου ταχύτητας στα τριάντα (30) χλμ/ώρα, σε τοπικές οδούς ή σε περιοχές κατοικίας» και αναμένεται να αλλάξει ριζικά τους τρόπους μετακίνησης σε πάρα πολλές πόλεις της Ελλάδας αλλά και να μειώσει στο ελάχιστο τα όρια ταχύτητας όπως συμβαίνει και σε άλλα κράτη-μέλη.

Ειδικότερα το Βερολίνο διεύρυνε προσωρινά τις λωρίδες ποδηλάτου και δημιούργησε νέες για να επιτρέψει την ασφαλή κυκλοφορία και προσπέραση, λαμβάνοντας υπόψη την ελάχιστη επιτρεπτή κοινωνική απόσταση.

Το Μιλάνο απέκλεισε την κυκλοφορία των αυτοκινήτων σε δρόμους με όριο ταχύτητας 35 χλμ./ώρα και ταυτόχρονα μείωσε το όριο στα 30 χλμ./ώρα στην πλειονότητα των τοπικών οδών με αυξημένη παρουσία ευάλωτων χρηστών, δίνοντας προτεραιότητα στα ποδήλατα και τους πεζούς.

Στο Παρίσι και σε άλλα πολλές άλλες μεγάλες πόλεις δημιουργήθηκαν έκτακτες λωρίδες κυκλοφορίας ποδηλάτων για τη διάρκεια του lockdown αλλά και για την επόμενη περίοδο προσαρμογής.

Στις Βρυξέλλες ολόκληρο το κέντρο της πόλης μετατράπηκε σε περιοχή ήπιας κυκλοφορίας με ανώτατο όριο ταχύτητας 20 χλμ./ώρα ενώ οι πεζοί και οι ποδηλάτες επιτρέπεται να χρησιμοποιούν το πλήρες πλάτος του δρόμου και έχουν απόλυτη προτεραιότητα. Επιπλέον από την 1η Ιανουαρίου του 2021 στο σύνολο της πόλης θα ισχύσει όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα.

Παράλληλα στην έγκριση των τεχνικών οδηγιών προβλέπεται η εξοικονόμηση χώρου που απαιτείται για την κίνηση των πεζών και των ποδηλάτων η οποία μπορεί να επιτευχθεί σε αφαίρεση ή προσωρινή κατάργηση μεμονωμένων θέσεων στάθμευσης ή μιας λωρίδας στάθμευσης, περιορισμός του πλάτους των λωρίδων κυκλοφορίας, απομάκρυνση των θέσεων στάθμευσης – φορτοεκφόρτωσης μακριά από το πεζοδρόμιο και αποκλεισμός ολόκληρης λωρίδας κυκλοφορίας ή ολόκληρου του δρόμου από την κίνηση αυτοκινήτων.

Επίσης επισημαίνεται ότι η πρωτοτυπία των προτεινόμενων παρεμβάσεων θα συνδυάζεται με ταυτόχρονη κα άμεση αλλαγή του ορίου ταχύτητας σε 30 χλμ./ώρα σε τοπικές οδούς και περιοχές πόλεων όπου υπάρχει αυξημένη αλληλεπίδραση οχημάτων και ευάλωτων χρηστών ή έντονη κίνηση πεζών και ιδιαιτέρως παιδιών (πλησίον σχολείων, αθλητικών εγκαταστάσεων, πλατειών, κ.ά.).

Στα πλεονέκτημα όλων των παρεμβάσεων πέραν της οδικής ασφάλειας και της μείωσης του μόλυνσης του περιβάλλοντος περιλαμβάνεται και το χαμηλό κόστος κατασκευής των υποδομών για την γρήγορη εφαρμογή τους.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.420
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
..... τ΄ακουσες Maik900 ? ..... ειδικα οσοι εχουνε σκυφτα μηχανακια θα πηγαινουν με 20 χιλ.....!Yes

Θα παρω πατινι ηλεκτρικο και θα γινει το ελα δεις στελιο Bike
 

karad-geo

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.539
Ηλικία
47
Περιοχή
ΑΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
HONDA Varadero 1000cc MK2
Όνομα
ΚΑΡΑΔΗΜΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Άνευ πραγματικής ουσίας νόμοι & διατάξεις..
Από αυτούς χορτάσαμε!!
Τους σχεδιάζουν πολύ σχολαστικά και προσεκτικά (υποτίθεται) Κάποιοι φωστήρες χαρτογιακάδες τάχα της με πολύ περισυλλογή & αφοσίωση στο 'πρόβλημα', νομίζοντας πως βρήκαν τη λύση!.. ή έτσι θέλουν να νομίζουμε.

Η πραγματική λύση κρύβεται στην εκπαίδευση και την παιδεία (και εδώ δυστυχώς δεν υπάρχει καμία πρόθεση για βελτίωση).. πολύ πιστεύω και εσκεμμένα!!

Ας πάψουν λοιπόν διάφοροι "Υπηρέτες του συστήματος" να πιπιλάνε το μυαλό μας με ανόητα σχέδια & προτάσεις.. που σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να δώσουν λύση!..
γιατί απλά δεν εστιάζουν στην ουσία του προβλήματος.

Άλλη μία κλασική περίπτωση αποπροσανατολισμού της πραγματικής εστίας.
Οι προθέσεις και ο τρόπος που χρησιμοποιείται σαφής.. παρουσιάζουμε συνήθως την ακραία λύση!.. έτσι απλά για τη σφυγμομέτρηση της κοινής γνώμης, να τσεκάρουμε αντιδράσεις, να ελέγξουμε αντανακλαστικά!!

.. και στο τέλος.. συνήθως αποσύρεται.
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.271
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Άνευ πραγματικής ουσίας νόμοι & διατάξεις..Από αυτούς χορτάσαμε!!.. και στο τέλος.. συνήθως αποσύρεται.

....καλα , πες αλευρι Γιωργο μου.

fat-man-riding-small-bicycle-nerdy-adult-isolated-white-47941959.jpg
 
N

notakos600

Guest
Εγώ πάλι πιστεύω πως αν με το όριο των 30 και τις κάμερες στα φανάρια σωθεί έστω κι ένας άνθρωπος, τότε καλώς να μπουν.
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.477
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
ΕΚ: Προχωρά η θέσπιση ορίου ταχύτητας 30χλμ. σε κατοικημένες περιοχές και η μηδενική ανοχή στην οδήγηση με αλκοόλ



Σε ένα πρώτο σημαντικό βήμα για την θέσπιση ισχυρών μέτρων οδικής ασφάλειας, όπως την επιβολή όριού ταχύτητας 30 χλμ. εντός πόλεων και την μηδενική ανοχή στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος των μηδενικών θανάτων στους δρόμους της ΕΕ έως το 2050, προχώρησε η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σε ψήφισμα, που εγκρίθηκε με συντριπτική πλειοψηφία.
Τρομακτικά στοιχεία
Περίπου 22.700 άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο στους δρόμους της ΕΕ, ενώ περίπου 120.000 τραυματίζονται σοβαρά. Η πρόοδος στη μείωση των ποσοστών θνησιμότητας έχει σταματήσει τα τελευταία χρόνια και η ΕΕ έχασε τον στόχο που είχε επιβάλει η ίδια για να μειώσει στο μισό τον αριθμό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα μεταξύ 2010 και 2020. Ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα μειώθηκε τελικά κατά 36%. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, οι ασφαλέστεροι δρόμοι παραμένουν στη Σουηδία με 18 θανάτους ανά εκατομμύριο κάτοικων, ενώ η Ρουμανία που φτάνει τους 85 θανάτους ανά εκατομμύριο ανέφερε το υψηλότερο ποσοστό θανάτων το 2020. Ο μέσος όρος της ΕΕ ήταν 42 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους.
Ασφαλές όριο ταχύτητας
Η ταχύτητα είναι βασικός παράγοντας για το 30% περίπου των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, και υπό αυτήν έννοια θα πρέπει να προταθούν τρόποι για την εφαρμογή ασφαλών ορίων ταχύτητας, μεταξύ των οποίων μέγιστη ταχύτητα 30 χιλιομέτρων την ώρα σε κατοικημένες περιοχές και περιοχές όπου υπάρχει μεγάλος αριθμός ποδηλατών και πεζών. Για την περαιτέρω προώθηση της ασφαλούς χρήσης του δρόμου, είναι επίσης να αναγκαίο όριο μηδενικής ανοχής στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, καθώς το αλκοόλ εμπλέκεται περίπου στο 25% όλων των θανατηφόρων ατυχημάτων.
Κίνητρα ασφάλειας
Θα πρέπει παράλληλα να εξεταστεί το ενδεχόμενο ενσωμάτωσης μιας «ασφαλούς λειτουργίας οδήγησης» στις κινητές και ηλεκτρονικές συσκευές των οδηγών, προκειμένου να περιοριστούν οι περισπασμοί κατά την οδήγηση. Θα πρέπει να υπάρχουν φορολογικά κίνητρα και ελκυστικά συστήματα ασφάλισης αυτοκινήτων για την αγορά και χρήση οχημάτων με τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας, προσθέτουν οι ευρωβουλευτές.
«Για πάρα πολύ καιρό, οι Ευρωπαίοι έπρεπε να ζήσουν με έναν απαράδεκτο αριθμό νεκρών στους δρόμους μας ανέφερε η εισηγήτρια της έκθεσης Ελληνίδα ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Έλενα Κουντουρά, τονίζοντας πως «είναι ρεαλιστικό να επιδιώξουμε τη μείωση κατά το ήμισυ των θανάτων από τροχαία ατυχήματα έως το 2030, εάν η ΕΕ και τα κράτη μέλη δεσμευτούν για καλύτερη οδική ασφάλεια, σε συνδυασμό με ισχυρή πολιτική βούληση και επαρκή χρηματοδότηση».
Οι νέες απαιτήσεις
Κομβικό σημείο για την επίτευξη των στόχων αποτελούν οι επενδύσεις σε υποδομές που θα αποδίδουν στην οδική ασφάλεια, εστιάζοντας σε περιοχές με τον μεγαλύτερο αριθμό ατυχημάτων αλλά και στην δημιουργία Εθνικών Ταμείων Οδικής Ασφάλειας που θα διοχετεύουν τα ποσά που λαμβάνονται από πρόστιμα οδικής κυκλοφορίας σε έργα οδικής ασφάλειας.
Για την ορθή εφαρμογή των επόμενων βημάτων στην πολιτική της ΕΕ για την οδική ασφάλεια, θεωρείται εκ των ουκ άνευ η δημιουργία ενός ευρωπαϊκού οργανισμού οδικών μεταφορών που θα υποστηρίζει βιώσιμες, ασφαλείς και έξυπνες οδικές μεταφορές.
Ανταπόκριση Στρασβούργο: Κώστας Δαβάνης https://www.ertnews.gr/.../ek-prochora-i-thespisi-orioy.../

Παραλληλα και συμφωνα με την gazzetta.gr...Με το νέο Κ.Ο.Κ δεν σβήνονται οι κλήσεις,

Οι λεπτομέρειες για το πως θα επιβάλλονται τα πρόστιμα για τις τροχαίες παραβάσεις, τα οποία δεν θα σβήνονται.
Αδύνατο φαίνεται πως γίνεται το σβήσιμο μίας κλήσης, όπως φαίνεται από το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Αυτό τουλάχιστον αναφέρεται σε δημοσίευμα της Καθημερινής, καθώς πλέον ο καταλογισμός των παραβάσεων και η επιβολή των προστίμων, θα γίνει πλέον με ηλεκτρονική μορφή.
Έτσι, δεν θα μπορεί κάποιος να διαγράψει κάποια κλήση.

https://www.gazzetta.gr/.../me-neo-kok-den-sbinontai-oi.
 

jliordos

old member
Δημοσιεύσεις
4.520
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Μοτοσυκλέτα
BMW R1250GS ADVENTURE
Όνομα
Ιωάννης
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Το θέμα ποτού είναι βασικός παράγοντας και θα πρέπει να είναι με μηδέν ανοχή σε όλες τις κατηγορίες. Το 30αρι το θεωρώ υπερβολή.

Τα 50 χλμ είναι αρκετά για να κοκαλώσει σε μηδέν χρόνο ένα όχημα.
 

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
Το θέμα είναι ότι το 50αρι δεν τηρείται. το 30αρι γιατί να τηρείται; Συμφωνώ, δεν μας σώζει να χαμηλώσουμε το όριο ταχύτητας αλλά να τηρουμε το υπάρχον...

Sent from my A80Pro using Tapatalk
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.477
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Το θέμα ποτού είναι βασικός παράγοντας και θα πρέπει να είναι με μηδέν ανοχή σε όλες τις κατηγορίες. Το 30αρι το θεωρώ υπερβολή.

Τα 50 χλμ είναι αρκετά για να κοκαλώσει σε μηδέν χρόνο ένα όχημα.

Υπο κανονικες συνθηκες και εφοσον εχεις τα ματια σου 14.Αν σου πεταχτει παιδι αναμεσα απο αυτοκινητα και μαλιστα μερα με ασχημες συνθηκες?
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.161
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Όλο αυτό είναι προετοιμασία για την ηλεκτροκινηση, άκου 30 χλμ την ώρα...
Θέλουν και τα αμολανε; Δηλαδή από το σπίτι μου στο γραφείο θα θέλω μιάμιση ώρα για 25 χλμ απόσταση, θα γίνει το έλα να δεις στους δρόμους...
 

Panos76

well know member
Δημοσιεύσεις
2.096
Ηλικία
48
Περιοχή
Παιανία
Μοτοσυκλέτα
Honda NC 750 Integra 2016
Yamaha crypton-x 2011
Όνομα
Panos
Το θέμα είναι ότι το 50αρι δεν τηρείται. το 30αρι γιατί να τηρείται; Συμφωνώ, δεν μας σώζει να χαμηλώσουμε το όριο ταχύτητας αλλά να τηρουμε το υπάρχον...

Sent from my A80Pro using Tapatalk
Στην Λαυρίου, από Σταυρό ως Παιανία το όριο είναι 50 km.
Υπάρχουν μεγάλες πινακίδες ανά διαστήματα.
Τόσα χρόνια δεν είδα ποτέ, κανέναν να τηρεί το όριο.
Όλοι πάνε με πάνω από 100.
Οι μόνοι που τηρούν τα όρια είναι οι ποδηλάτες
 

jliordos

old member
Δημοσιεύσεις
4.520
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Μοτοσυκλέτα
BMW R1250GS ADVENTURE
Όνομα
Ιωάννης
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Υπο κανονικες συνθηκες και εφοσον εχεις τα ματια σου 14.Αν σου πεταχτει παιδι αναμεσα απο αυτοκινητα και μαλιστα μερα με ασχημες συνθηκες?
Τα στατιστικά φτιάχνονται βάση καθημερινών συνθηκών. Τα ακραία περιστατικά είναι σπάνια για αυτό δεν λαμβάνονται σοβαρά υπόψιν.
 

wheelboy

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
3.819
Μοτοσυκλέτα
Multistrada 1200s DVT
Όνομα
Yannis
Περιοχή
Ελευσίνα
Στην Λαυρίου, από Σταυρό ως Παιανία το όριο είναι 50 km.
Υπάρχουν μεγάλες πινακίδες ανά διαστήματα.
Τόσα χρόνια δεν είδα ποτέ, κανέναν να τηρεί το όριο.
Όλοι πάνε με πάνω από 100.
Οι μόνοι που τηρούν τα όρια είναι οι ποδηλάτες
Και αυτοί γιατί δεν μπορούν να πάνε πάνω από 40!
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.477
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Τα στατιστικά φτιάχνονται βάση καθημερινών συνθηκών. Τα ακραία περιστατικά είναι σπάνια για αυτό δεν λαμβάνονται σοβαρά υπόψιν.
Γιαννη με βαση τα καθημερινα περιστατικα κατεληξαν στα ορια που προτεινουν.
 

karellen

old member
Δημοσιεύσεις
5.410
Ηλικία
61
Μοτοσυκλέτα
Honda DAX 72 Τρου Αντβέ
Όνομα
Νίκος
Περιοχή
Καλαμάτα
Στην Καλαμάτα έχουν από πέρισυ να ζωγραφίζουν χάμω στο δρόμο μεγάλα 20 & 30 με κίτρινη μπογιά.
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.142
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Τα όρια αυτά είναι σίγουρα απαγορευτικά.....αν όμως υπάρξει αστυνόμευση με πρόστιμα θανατηφόρα....τότε να δείτε πως θα τηρούνται.....
5.500+χλμ εκανα φέτος εκεί πανω... κοτούλα λυρατη ήμουν...το χαμηλότερο πρόστιμο και άμεσα εισπράκτεο ήταν 700ευρώ ....κοτουλες λυρικές ημασταν

Στάλθηκε από το SM-N975F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Top Bottom