Καποιοι Παλιοι Ταξιδευτες.........

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.471
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Βαγγέληηηη φίλε μου πολυτιμότερε συμπολεμιστή τι μας κάνεις τωρα ,
με το GBL , το κασκωλ, τις μποτες, τις πετσετέ καλτσες, την επικοινωνια δι' αλληλογραφιας αλλλα και την ιστορία που περιέγραψες, με το συμπερασμα, τι τραβάγαμε και στο τέλος ΔΕΝ .......
Να σαι Καλά! Praising

Εσυ σταματα το γλειψιμο.

Η (ας την πούμε) Μαρία,οτι εκανε εκανε,τωρα υποφερει απο ρευματισμους.abcdefghgk
 

gagarin

new member
Δημοσιεύσεις
471
Περιοχή
Αθηνα
Μοτοσυκλέτα
Kawasaki ZZR1400
Όνομα
Κώστας
Συμπολεμιστη είπα, το ιδιο οπλο ειχαμε ,
GBL made in Greece χε χε ;)
Όποιος φίλος έχει φωτογραφία του GBL ,
ας την ανεβάσει .δε βρήκα κάτι στο νετ με λίγο ψάξιμο.
Υγ : η μεγάλη τσατσαρα για το χτένισμα, που έμπαινε? Δηλαδή σε ποια τσέπη? Για να δούμε!o_O
 

BULMONT

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.307
Ηλικία
60
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Μοτοσυκλέτα
ΚΤΜ 1190
Όνομα
BAΓΓΕΛΗΣ
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Όποιος φίλος έχει φωτογραφία του GBL ,
ας την ανεβάσει....

Η έκδοση φούλφέις....................

 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.292
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
HUSQVARNA 550 V-2, 1925: ΤΑΞΙΔΙ 14.000 KM ΣΕ ΑΦΡΙΚΗ ΚΑΙ Μ. ΑΝΑΤΟΛΗ

Σκληροτράχηλη ράτσα οι μοτοσυκλετιστές
Ένα ταξίδι στο χρόνο φέρνει στην επιφάνεια μια μοτοσυκλετιστική περιπέτεια που διαδραματίστηκε επί ευρωπαϊκού και αφρικανικού εδάφους πριν σχεδόν 100 χρόνια! Κείμενο: Νίκος Βιτσιλάκης

Η επιστροφή της Husqvarna στις μοτοσυκλέτες δρόμου ήταν και η αφορμή για το γραφείο τύπου της πάλαι ποτέ Σουηδικής φίρμας να ανατρέξει σε παλιά φωτογραφικά αρχεία. Και ως γνωστόν, όσο ψάχνεις τόσο βρίσκεις! Και αυτό που βρήκαμε εμείς είναι ένα ταξίδι που λίγοι θα τολμούσαν εκείνη την εποχή. Ο Einar Söderén ήταν ένας υπολοχαγός του Σουηδικού στρατού, που το 1925 αποφάσισε να βάλει αρκετή περιπέτεια στη ζωή του.


Ο Einar Söderén με τη Husqvarna του στη Μαδρίτη

Οδηγώντας μια Husqvarna 170, με κινητήρα V-2 κυβισμού 550cc και μόλις 12 ίππων ξεκίνησε από την πατρίδα του με προορισμό τη Β. Αφρική για ένα ταξίδι πραγματικό τόλμημα (για την εποχή) μήκους 14.000 χιλιομέτρων!

Η μοτοσυκλέτα προετοιμάστηκε “κατάλληλα”, δεχόμενη πάνω της δύο δερμάτινες τσάντες και ένα κάνιστρο με εξτρά καύσιμο. Η μία τσάντα ήταν γεμάτη με ανταλλακτικά, ενώ η δεύτερη περιείχε ένα κοστούμι (!), επιπλέον παπούτσια, τέσσερις κάλτσες, έξι πουκάμισα, δύο ζευγάρια εσώρουχα, δύο καπέλα και μια φωτογραφική μηχανή.

Καθώς έκανε το ταξίδι μόνος του, είχε μόνιμα πάνω του και ένα πιστόλι Browning. Ξεκινώντας τέλη Μαρτίου και αφού ταξίδεψε τα πρώτα 600 χιλιόμετρα μέσα στη Σουηδία, ο Einar διέσχισε τη Δανία χωρίς να αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα πέραν της προσεκτικής οδήγησης πάνω σε χιονισμένους δρόμους.

Διασχίζοντας την κεντρική Ευρώπη

Στη Γερμανία βρήκε σκληρούς δρόμους με πολλές πέτρες και αφού πέρασε την Κολωνία διέσχισε το Βέλγιο και -χωρίς να το θέλει- βρέθηκε στο Λουξεμβούργο.

Προφανώς η σήμανση των δρόμων δεν ήταν και η καλύτερη εκείνη την εποχή, ευτυχώς όμως για τον οδοιπόρο που αυτό ήταν και το μοναδικό κατευθυντήριο λάθος που έκανε στο μακρύ του διάβα. Στη Γαλλία οι περισσότεροι δρόμοι ήταν κακοποιημένοι μετά τον πόλεμο, αναγκάζοντας τον Einar να ταξιδεύει με χαμηλές ταχύτητες μέχρι το Παρίσι.

Όταν έφτασε εκεί, οι Γάλλοι τον σταματούσαν και τον ρωτούσαν για τη μοτοσυκλέτα του, προφανώς γιατί η Husqvarna σαν εμπορικό σήμα δεν υπήρχε εκεί. Τις απορίες των Γάλλων συνέχισε να τις αντιμετωπίζει μέχρι να διασχίσει όλη τη χώρα και να φτάσει στο Biarritz, πάνω στον Ατλαντικό και στα σύνορα με την Ισπανία (τη χώρα των Βάσκων καλύτερα).


Husqvarna 170, με κινητήρα V-2 και 550cc

Δεν πέρασε από εκεί τα σύνορα, καθώς προτίμησε να διασχίσει τα Πυρηναία, όπου οι δρόμοι και πάλι ήταν σκληροί για τη Husqvarna του. “Αλλά το μηχάνημα μου δεν κουράστηκε, αν και έπρεπε να αλλάξω τα ελατήρια της μπροστινής ανάρτησης καθόσον είχαν σχεδόν διαλυθεί” δήλωνε αργότερα ο Söderén, που αναγκάστηκε να διακόψει το ταξίδι του μέχρι να γίνει η επισκευή.

Η συνέχεια τον έφερε στη Μαδρίτη, όπου “Πήγα να δω ταυρομαχίες, αλλά δεν εντυπωσιάστηκα όταν έβλεπα να σφάζουν τα ζωντανά” και το ταξίδι συνεχίστηκε χωρίς άλλα απρόοπτα. Οι καιρικές συνθήκες άρχισαν να γίνονται καλύτερες και ο υπολοχαγός μέσω Σεβίλλης κατέληξε στο Γιβραλτάρ. Εκεί και λίγο πριν μπει στην Αφρική φρόντισε να προμηθευτεί με ένα ακόμα κάνιστρο για να μπορεί να αντιμετωπίσει την έλλειψη πρατηρίων βενζίνης.

Το πέρασμα στην Αφρική

Ένα βρετανικό σκάφος τον μετέφερε απέναντι και η πρώτη διανυκτέρευση επί αφρικανικού εδάφους έγινε στην Καζαμπλάνκα (Μαρόκο). “Ήταν ένα ακριβό ταξίδι”, δήλωσε ο οδοιπόρος Σουηδός, καθόσον εκεί προέβη αφενός σε μια γενική επισκευή κινητήρα, αντικαθιστώντας τα έμβολά του και αφετέρου στην αγορά υφασμάτινων ρούχων και ενός μεγάλου καπέλου που θα τον προστάτευε από τον ήλιο.

Τα δερμάτινα ρούχα του τα κράτησε βέβαια, καθόσον αμέσως μετά έπρεπε να διασχίσει 300 σκληρά χιλιόμετρα μέχρι το Μαρακές και στα χιονισμένα βουνά του όρους Άτλας. Το διάρκειας 42 ημερών Ραμαζάνι δεν τον εντυπωσίασε ιδιαίτερα, καθώς του δημιούργησε διάφορα προβλήματα προμηθειών, οπότε αποφάσισε να επιστρέψει στην Καζαμπλάνκα.

Τα πρατήρια καυσίμων ήταν λιγοστά και έπρεπε να οδηγεί αργά προκειμένου να έχει μεγαλύτερη αυτονομία, όμως ο Einar δεν πτοήθηκε από το γεγονός και -απεναντίας- το εκμεταλλεύτηκε θαυμάζοντας τις εναλλαγές του τοπίου.


Πέρασμα από την Αίγυπτο

Διασχίζοντας στη συνέχεια Αλγερία και Τυνησία εντυπωσιάστηκε από τις πόλεις που συνάντησε, καθόσον είχαν εκσυγχρονιστεί σε βαθμό που δεν το περίμενε.

Ειδικά στην Αλγερία, όπου δρόμοι, φαγητό και ξενοδοχεία ήταν απλά εξαιρετικά! Όλα καλά κι ωραία μέχρι τη Λιβύη, όπου η όλη πολιτική κατάσταση δεν του επέτρεπε την είσοδο στη χώρα.

Στην Τύνιδα αποφάσισε να πάρει το πλοίο και να βγει στη Civitavecchia στα περίχωρα της Ρώμης. Από εκεί πορεύτηκε προς τη Νάπολη, προκειμένου να μπει σε πλοίο που θα τον έβγαζε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Στο ιταλικό λιμάνι όμως, είχε το πρώτο άσχημο περιστατικό του ταξιδιού του. Μια απόπειρα ληστείας ήταν αυτό, αλλά στην προκειμένη περίπτωση “μίλησε” το όπλο που κουβαλούσε μαζί του και έτσι γρήγορα “ξεμπέρδεψε”!

Συνεχιζεται.....
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.292
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Πίσω στην Αφρική

Στην Αλεξάνδρεια ο Einar παρέμεινε για λίγες μέρες, εκτιμώντας κατά βάση τη φιλοξενία των κατοίκων της και μαθαίνοντας τα πάντα για την ιστορία της. Όμως ο μεγάλος στόχος, δηλαδή ο τελικός προορισμός του οδοιπορικού, ήταν το Κάϊρο και ο Einar ξεκίνησε με λαχτάρα για την ιστορική αυτή πόλη.

Άνθρωπος και μοτοσυκλέτα ταλαιπωρήθηκαν αφάνταστα στην πορεία τους, οι χωματόδρομοι ήταν χείριστης ποιότητας και οι συχνές βροχές τους μετέτρεπαν σε μικρές λίμνες. Όμως η λάσπη ήταν αυτή που δημιουργούσε τα προβλήματα, δεν φαινόταν κάτω από τα νερά και συχνά πυκνά αποδεικνυόταν πραγματική παγίδα. Δύο και κάτι μέρες χρειάστηκαν για να καλυφθεί η απόσταση, με τον καιρό να καλυτερεύει και τις βροχές να σταματούν.

Η πρώτη μέρα ξοδεύτηκε σε επισκέψεις ιστορικών μνημείων, η δεύτερη σε μια διαδρομή νότια κατά μήκος του Νείλου. Μια τροφική δηλητηρίαση όμως τον οδήγησε στο νοσοκομείο, που στην ουσία ήταν ένα γερμανικό στρατόπεδο με γιατρό. Ευτυχώς κατάφεραν να προλάβουν το κακό και να του σώσουν τη ζωή, με τον Einar να παραμένει κλινήρης για αρκετές μέρες.

Η ιδέα της επίσκεψης του Νείλου εγκαταλείφθηκε και αντικαταστάθηκε από μια μια αντίστοιχη στο κανάλι του Σουέζ. Σε μια τοπική εφημερίδα, όπου έδωσε συνέντευξη για το πρωτοποριακό του τόλμημα, ο Einar δήλωσε πως “Ήταν ωραίο που γνώρισα περίφημα αξιοθέατα σε αυτή την απέραντη χώρα, όσο οδηγούσα έβλεπα υπέροχα τοπία με όμορφες πόλεις που βρίσκονταν σε λόφους και που έμοιαζαν με φωλιές πουλιών”.


Μια Husqvarna το 1925 στην Αφρική

Ήταν πλέον Ιούνιος, δυόμισι μήνες περίπου μετά την αναχώρησή του από τη Σουηδία και η αιγυπτιακή ζέστη ήταν συντριπτική, κάνοντας την κυκλοφορία τις μεσημβρινές ώρες ανέφικτη.

Και σαν να μην έφτανε αυτό, σε έναν έλεγχο της αστυνομίας του δημιούργησαν πολλά προβλήματα όσον αφορά στην εγκυρότητα των εγγράφων που έφερε μαζί του. Όταν δε τον έψαξαν και βρήκαν πάνω του το πιστόλι, η κατάσταση χειροτέρεψε καθόσον τον συνέλαβαν. Το πρόβλημα λύθηκε με τη μεσολάβηση του τοπικού αντιπροσώπου της Husqvarna και έτσι ο Einar αφέθηκε ελεύθερος να συνεχίσει το ταξίδι της επιστροφής του στη μακρινή Σουηδία, το οποίο θα περνούσε και μέσα από τα εδάφη της Παλαιστίνης.

Το πέρασμα στη Μέση Ανατολή

Τα προβλήματα επί ασιατικής γης ξεκίνησαν πολύ νωρίς, καθώς οι 28άρηδες τροχοί της Husqvarna κολλούσαν στην έρημο του Σινά ταλαιπωρώντας και καθυστερώντας τον παράτολμο υπολοχαγό. Και σαν να μην έφτανε αυτό, τέσσερις άγνωστοι εμφανίστηκαν από το πουθενά και καλά για να τον βοηθήσουν.

Όταν κατάλαβαν ότι ο Söderén είχε χρήματα, η κατάσταση έγινε σοβαρή. Οι άγνωστοι μετατράπηκαν σε ληστές, πλην όμως και πάλι το πιστόλι του Σουηδού “καθάρισε” την κατάσταση κάνοντας τους επίδοξους κακοποιούς να το βάλουν στα πόδια. Για να συνεχίσει το διάβα του αναγκάστηκε να πάρει το τρένο, κάτι που δεν του άρεσε και που τον έκανε να δηλώσει πως “Ήταν η μόνη φορά που απάτησα τη μοτοσυκλέτα μου!”.

Η Ιερουσαλήμ ήταν η τελευταία στάση του Söderén πριν χαράξει πορεία επιστροφής προς τα βόρεια. “Ήμουν αδύναμος μετά τη δηλητηρίαση και κατευθύνθηκα προς την Ευρώπη. Στο δρόμο μου προς το Port Said έπεσα σε μια απότομη τάφρο, αλλά η σκληροτράχηλη Husqvarna μου δεν με πρόδωσε ούτε αυτή τη φορά” ήταν οι τελευταίες του δηλώσεις πριν εγκαταλείψει την Ασία.

Επιστροφή στην Ευρώπη

Στο Port Said, που βρίσκεται στα ΒΑ της Αιγύπτου, ο Söderén επιβιβάστηκε σε πλοίο με προορισμό τη Γένοβα. Φτάνοντας εκεί η τύχη του επιφύλασσε ένα τροχαίο ατύχημα, το οποίο προξενήθηκε από κινούμενο στο αντίθετο ρεύμα… προφανώς από Ιταλό οδηγό αυτοκινήτου. Η ζημιά στη Husqvarna δεν ήταν μεγάλη, απλά καθυστέρησε το όλο οδοιπορικό καθώς τα ανταλλακτικά θα ερχόντουσαν από την Ελβετία (ούτε στην Ιταλία υπήρχε αντιπρόσωπος!).


Πέρασμα από τη Νάπολη της Ιταλίας

Από εκεί και πέρα, έχοντας αισίως φτάσει αρχές Αυγούστου, οι καιρικές συνθήκες ήταν ιδανικές μέχρι το Παρίσι, όπου ο Einar φρόντισε να ξοδέψει μερικές χαλαρές -πλέον- μέρες χαζεύοντας (όπως δήλωσε ο ίδιος) τα μνημεία και τις ομορφιές της πόλης του φωτός. Μετά από αυτό, ο Söderén πήρε το θαλάσσιο δρόμο από το Ρότερνταμ στο Μάλμο.

Τα τελευταία 600 χιλιόμετρα στα μέσα Αυγούστου δεν δημιούργησαν προβλήματα και έτσι, ολοκληρώνοντας τα 14.000 χιλιόμετρα μετά από πέντε και κάτι μήνες, ο Einar Söderén επέστρεψε στη Στοκχόλμη στις 22/8/1925 με πολλές αναμνήσεις και ακόμα περισσότερες εμπειρίες. Επικά πράγματα…

cdefghigikcdefghigikcdefghigik

Πηγη https://motorbike.gr/
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.292
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Η ιστορία του Mototourism

Τι είναι το Mototourism;

Όπως υποδηλώνει το όνομά του, το Mototourism είναι μια ταξιδιωτική έννοια της οποίας τα μέσα μεταφοράς είναι η μοτοσικλέτα και χαρακτηρίζεται ουσιαστικά από το πνεύμα της περιπέτειας, της ελευθερίας και της ανακάλυψης.

Η ανάγκη του ανθρώπου να τοποθετήσει μια μοτοσικλέτα και να τρέξει μονοπάτια στην αναζήτηση του κόσμου, συνδυάζεται με την ανάπτυξη αυτού του μηχανήματος, το οποίο έγινε δημοφιλές χάρη στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο και γρήγορα έγινε μέρος της φαντασίας των πιο τολμηρών. Αυτό το πνεύμα της περιπέτειας, της ελευθερίας και της ανακάλυψης αναπτύχθηκε με τέτοιο τρόπο ώστε, στα μέσα της δεκαετίας του 1950, ο όρος "MOTORCYCLING" εμφανίστηκε, εξελίχθηκε μέχρι σήμερα.

Υπάρχουν καταγραφές τουριστικών ταξιδιών σε δύο τροχούς, ξεκινώντας από το 1920. Το μεταπολεμικό (1914-1918) κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον ήταν ευνοϊκό για την μαζική μοτοσυκλέτα, καθώς ήταν φθηνά μηχανήματα, εύκολο στη συντήρηση και προσβάσιμο στις φτωχότερες τσέπες.

Το κοινωνικοοικονομικό και πολιτιστικό φαινόμενο του τουρισμού (όπως το γνωρίζουμε σήμερα) συνέβη από τα τέλη της δεκαετίας του '60 και τις αρχές της δεκαετίας του '70.


Από το 1928 έως το 1936 - Σε όλο τον κόσμο με μοτοσικλέτα


Το 1928, δύο νέοι Ούγγροι αποφάσισαν να πάνε σε όλο τον κόσμο σε ένα Harley-Davidson με ένα side-car. Ο Zoltan Sulkowsky και ο φίλος του Gyula Bartha, ξεκίνησαν μια 9χρονη περιπέτεια, στη συνέχεια δημοσιεύοντας σε ένα βιβλίο την πολύ ρεαλιστική ιστορία τους για τον κόσμο που είδαν, όπου η επιρροή της Ευρώπης στις αφρικανικές αποικίες έγινε αισθητή σε μεγάλη κλίμακα.

Οι δύο βίωσαν τον πλούτο των σουλτάνων, είδαν πρωτόγονους και εξαιρετικά φτωχούς πολιτισμούς σε απομακρυσμένα χωριά, ταξίδεψαν σε έρημους και ταξίδεψαν δρόμους κάθε είδους. Αντιμετωπίζουν άγρια ζώα, αντιμετωπίζουν λάσπη, άμμο, υπερβολική ζέστη και κρύο, και ποτάμια που, για να διασχίσουν, η μοτοσικλέτα έπρεπε να αποσυναρμολογηθεί για να χωρέσει σε μικρά σκάφη.

Το βιβλίο των περιπετειών του, "Around the World on a Motorcycle: 1928-1936" είναι έξυπνο και ελκυστικό, προσφέροντας μια μοναδική παγκόσμια θέα ανάμεσα στους παγκόσμιους πολέμους, μετριασμένη από τη μεγάλη ποικιλία πολιτισμών και τη μεγάλη ποικιλία της ανθρώπινης ζωής που υπάρχει στον κόσμο. πλανήτης.
 

Coyote

member
Δημοσιεύσεις
866
Μοτοσυκλέτα
Βαρκαντέρο
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Αθήνα
Το να ταξιδεύεις με μοτοσυκλέτα ειδικά σε μεγάλα ταξίδια όπως αυτό γίνεσαι ένα με τον τόπο και τους ανθρώπους, 9 χρόνια δεν είναι λίγα και οι τότε δρόμοι και μοτοσυκλέτες δεν επέτρεπαν γρήγορα ταξίδια.... λίγο πιο γρήγορα από άλογα θα ταξίδευαν, μπορεί και όχι...

Μ' αρέσει!
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.292
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Το πρώτο καταχωρημένο ταξίδι με μοτοσικλέτα στη Βραζιλία


Ένα σημείωμα στην εφημερίδα DIÁRIO DOS CAMPOS, με ημερομηνία 23 Αυγούστου 1923, λέει τα εξής: «Σήμερα, στις έξι το πρωί, οι νεαροί Ricardo Wagner και Afonso Lange έφυγαν από αυτήν την πόλη με μοτοσικλέτα». Λίγοι φαντάστηκαν ότι αυτό ήταν το ρεκόρ ενός άνευ προηγουμένου επιτεύγματος στη Βραζιλία.

Χρησιμοποιώντας ένα Harley-Davidson 16-F και ένα Indian Scouting, οι δύο νεαροί τυχοδιώκτες, γεννημένοι στην Ponta Grossa, Paraná, ξεκίνησαν ένα ταξίδι πάνω από 200 χιλιόμετρα, αφήνοντας την πατρίδα, περνώντας από την Κουριτίμπα και καταλήγοντας στην Αντωνίνα - για στη συνέχεια επαναλάβετε ολόκληρο το τέντωμα στον γύρο.

Αυτό που σήμερα δεν φαίνεται να είναι τόσο απειλητικό, στη δεκαετία του 1920 ήταν μια πραγματική οδύσσεια: η έλλειψη πλακόστρωτων δρόμων και οδικών δομών έκανε τα πάντα εξαιρετικά δύσκολα. Οι χαμηλές ταχύτητες συνέβαλαν επίσης στο ταξίδι σε τέσσερις ημέρες: δύο προς τα έξω, δύο πίσω.

Το πρωί της 23ης Αυγούστου 1923, οι Afonso και Ricardo ξεκίνησαν με τις μοτοσικλέτες τους προς την Κουριτίμπα. Οι δύο συμφώνησαν να διατηρήσουν μια ορισμένη απόσταση μεταξύ τους για να αποφύγουν τη σκόνη που ανασηκώθηκε από την εκτεταμένη "άμμο". Ήταν σε ένα από αυτά, ακόμη και ο Ρικάρντο έπεσε, αλλά τίποτα σοβαρό. Μετά το χωριό Παλμέιρα, έφτασαν στο χειρότερο μέρος της περιπέτειας: το «ποτάμι των πετρών», ένας δρόμος από χαλαρές πέτρες που εμπόδισε έναν γρηγορότερο ρυθμό ταξιδιού λόγω του εξαιρετικά τραχύ και ασταθούς εδάφους.



Η πτώση στο νερό και η άφιξη στην Κουριτίμπα

Εάν αυτό δεν ήταν αρκετό, όταν έφτασε στον ποταμό Παπαγάιο, ο Ρικάρντο κατέληξε να πέφτει με τη μοτοσικλέτα του στο νερό με τον κινητήρα να λειτουργεί. Ο Afonso πήδηξε για να βοηθήσει τον φίλο του και επίσης να βγάλει τη μοτοσικλέτα από εκεί. Σύμφωνα με τον Lange, ήταν το μεγαλύτερο ατύχημα ολόκληρης της περιοδείας και έθεσε σε κίνδυνο ολόκληρη την περιπέτεια, αλλά ήταν επίμονοι, επισκευάστηκαν τη μοτοσικλέτα και συνέχισαν. Με τα πάντα να συμμορφώνονται, οι δύο Παραναίοι συνέχισαν προς την πρωτεύουσα, η οποία είχε ήδη πολύ καλύτερους δρόμους στη γύρω περιοχή.

Ο Afonso και ο Ricardo πέρασαν τη νύχτα σε ένα ξενοδοχείο και, στις έξι το πρωί της επόμενης ημέρας, έβαλαν ξανά τις μοτοσικλέτες στο δρόμο, κατευθυνόμενοι προς την εικονική Estrada da Graciosa, μια διάσημη οδό που συνέδεε την Curitiba με την ακτή της Paraná. Ο Λάντζε κατέβηκε ήρεμα στο βουνό, σταματώντας να περιμένει τον Ρικάρντο, απολαμβάνοντας μερικές μπανάνες. Το πρόβλημα είναι ότι ο σύντροφός του δεν έφτασε, και έτσι αποφάσισε να ελέγξει τι είχε συμβεί - γι 'αυτό, έπρεπε να ανέβει ξανά σε ένα καλό μέρος για να δει, ανακαλύπτοντας ότι ο Ρικάρντο είχε εξαντληθεί από καύσιμο. Ο Afonso μετέφερε προσεκτικά ένα γαλόνι καυσίμου και έσωσε το ταξίδι για άλλη μια φορά.



Τέλος η Αντωνίνα - αλλά όχι χωρίς προβλήματα

Η όλη περιπέτεια είχε ως αποτέλεσμα ένα νόστιμο γεύμα στην πόλη της Αντωνίνας. Η διαμονή, ωστόσο, ήταν σύντομη, καθώς οι δύο αποφάσισαν να επιστρέψουν στην Κουριτίμπα το απόγευμα της ίδιας ημέρας. Η επιστροφή ήταν χωρίς μεγάλα συναισθήματα, καθώς το ζευγάρι έφτασε στην πρωτεύουσα κατά τη διάρκεια της νύχτας, επιστρέφοντας στην Ponta Grossa την επόμενη μέρα. Όταν ξύπνησε, όμως, έπεφτε μια καταιγίδα πάνω από την πόλη. Ο τρόπος ήταν να βάλετε τα ποδήλατα σε ένα καροτσάκι και να τα πάρετε στο σιδηρόδρομο Curitiba για να επιστρέψετε με το τρένο.



Αν νομίζετε ότι η περιπέτεια τελείωσε εκεί, ο Afonso εξηγεί ότι η κακή τύχη δεν είχε τελειώσει: η ατμομηχανή που πήρε τόσο τον Lange όσο και τον Wagner εκτροχιάστηκαν. Παρόλα αυτά, υπήρχε ελπίδα: καθώς η σύζυγος του προέδρου του κράτους ήταν παρούσα στο ίδιο τρένο, δεν χρειάστηκε πολύς χρόνος για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας.

Οι φίλοι είχαν επίσης την ευκαιρία να φύγουν από το σιδηροδρομικό σταθμό στην Ponta Grossa και να επιστρέψουν στο σπίτι τους πάνω στης μοτοσικλέτες, τερματίζοντας το πρώτο μεγάλο ταξίδι μοτοσικλέτας που καταγράφηκε ποτέ στη Βραζιλία.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.292
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Ταξιδί σε όλο τον κόσμο με δύο μοτοσυκλέτες το 1957


Μια εξαιρετική περιπέτεια που ξεκίνησε πριν από περισσότερα από 60 χρόνια από τους Ιταλούς Leopoldo Tartarini και Giorgio Monetti έχει γίνει μια από τις μεγαλύτερες περιπέτειες στην ιστορία της διεθνούς μοτοσυκλέτας: πήραν ένα ταξίδι σε όλο τον κόσμο με δύο μοτοσυκλέτες Ducati 175cc.

Η δεκαετία του 1950 χαρακτηρίστηκε από σημαντικές επιστημονικές και τεχνολογικές εξελίξεις και πολιτιστικές και συμπεριφορικές αλλαγές. Εκείνη τη δεκαετία άρχισαν οι τηλεοπτικές εκπομπές, προκαλώντας μια σημαντική αλλαγή στα μέσα ενημέρωσης. Στον τομέα της διεθνούς πολιτικής, οι συγκρούσεις μεταξύ των καπιταλιστικών και σοσιαλιστικών ομάδων (Ψυχρός Πόλεμος) αποκτούσαν όλο και περισσότερη δύναμη. αρκετές χώρες υπέφεραν από επαναστάσεις και πραξικοπήματα. ελήφθησαν τα πρώτα βήματα προς τη δημιουργία αυτού που θα γίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση · οι Ρώσοι και οι Αμερικανοί ξεκίνησαν τον αγώνα για να κατακτήσουν το διάστημα. Ο John Lennon και ο Paul McCartney συναντήθηκαν για πρώτη φορά στο Λίβερπουλ. και, το "On the Road" του Jack Kerouac δημοσιεύθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η δεκαετία του 1950 έγινε γνωστή ως περίοδος «χρυσών χρόνων».

Σε αυτό το πλαίσιο μεγάλων μετασχηματισμών, δύο αγόρια από την Μπολόνια της Ιταλίας, αποφάσισαν να αφήσουν το σημάδι τους στην ιστορία με ένα ταξίδι με μοτοσικλέτα σε πέντε ηπείρους, 35 χώρες (συμπεριλαμβανομένης της Βραζιλίας) και 5 επαναστάσεις.



Μια εξαιρετική ιστορία δύο μοτοσυκλετιστών που αντιμετώπισαν τη σύμβαση με δύο Ducati 175s, μια φωτογραφική μηχανή, μια βιντεοκάμερα 16mm και έναν χάρτη τσέπης.



Οι Giorgio Monetti και Leopoldo Tartarini είναι οι δύο πρωταγωνιστές αυτής της ιστορίας που θα αντιμετώπιζαν μεγάλες δυσκολίες να επαναληφθούν, ακόμη και με τις πληροφορίες, την υλικοτεχνική και τεχνολογική υποστήριξη που διατίθενται σήμερα.



Ο σκοπός του ταξιδιού, που διήρκεσε ένα ολόκληρο έτος (από τον Σεπτέμβριο του 1957 έως τον Σεπτέμβριο του 1958) και κάλυψε δρόμους σε όλες τις ηπείρους, ήταν να προωθήσει τη μάρκα Ducati και να δημιουργήσει ένα δίκτυο μεταπωλητών σε χώρες όπου η Εταιρεία ήταν ακόμα άγνωστη. Η ιδέα του πρωταθλητή μοτοσικλετών της Μπολόνια Leopoldo Tartarini, υποστηρίχθηκε από τον Ducati με της μοτοσυκλέτες 175cc, τα χρήματα και τις υπηρεσίες του, καθιστώντας την περιπέτεια μια μοναδική ευκαιρία προώθησης.

Ήταν η πρώτη φορά που μια εταιρεία μοτοσικλετών οργάνωσε μια λειτουργία τέτοιων αναλογιών, αν και με περιορισμένα μέσα και πολύ λίγα σημεία υποστήριξης.

Το ταξίδι κόστισε περίπου 45 εκατομμύρια λιρέτες, συμπεριλαμβανομένων πολλών αεροπορικών και θαλάσσιων ταξιδιών, διαμονής σε ξενοδοχεία, φαγητού, καυσίμων και "συνοριακών καθηκόντων", αλλά η πολυπλοκότητα της επιχείρησης που οι δύο πρωταγωνιστές γνώριζαν πραγματικά μετά την έναρξη του ταξιδιού, ήδη στο δρόμο.



Η διάρκεια και η απόσταση που πρέπει να καλυφθεί στο ταξίδι ήταν πολύ υποτιμημένη: στην αρχή, το ταξίδι θα διαρκούσε μόνο λίγους μήνες. Αντί για περίπου 60 χιλιάδες χιλιόμετρα, στην πραγματικότητα, καλύφθηκαν σχεδόν 100.000 χιλιόμετρα.



Οι πληροφορίες που συλλέχθηκαν πριν από την αναχώρηση, τον εξοπλισμό και τα ταξιδιωτικά ρούχα σύντομα αποδείχθηκαν ανεπαρκείς: οι δρόμοι, όταν υπήρχαν, ήταν «αδύνατοι», σχεδόν ποτέ δεν άνοιξαν. από τα 100.000 χλμ που διανύθηκαν, εκτιμήθηκε ότι περίπου το 85% ήταν σε χωματόδρομους Και, ήδη στο πρώτο ορεινό πέρασμα, στα Βαλκάνια, καθώς και αργότερα στις Άνδεις, λόγω της ανεπάρκειας ταξιδιωτικών ρούχων, οι δύο ταξιδιώτες είχαν σχεδόν υποθερμία.



Συχνά αγνοώντας την πολιτική κατάσταση στις διάφορες χώρες που πέρασαν, το ζευγάρι βρισκόταν σε αναταραχή και ακόμη και επαναστάσεις: το πρώτο πολιτικό πρόβλημα που αντιμετώπισαν στη Συρία, όπου πέρασαν μεταξύ στηλών δεξαμενών και πολλών σημείων ελέγχου. τότε στο Ιράκ, όπου ο Βασιλιάς Φασιάλ Β 'και ολόκληρη η οικογένειά του μόλις δολοφονήθηκε, μετά το πραξικόπημα που ίδρυσε τη δημοκρατία σε αυτήν τη χώρα. το τρίτο πρόβλημα που αντιμετώπισαν στην Ινδονησία, στην Τζακάρτα, με τη σφαγή Ολλανδών και Κινέζων. Οι δύο ταξιδιώτες συνελήφθησαν ως ύποπτοι κατάσκοποι και στη συνέχεια απελευθερώθηκαν από την ομάδα του δικτάτορα Σουκάρνο, ο οποίος είχε φτάσει στην εξουσία. Στη Βενεζουέλα κρατήθηκαν για μέρες στα σύνορα λόγω της εξέγερσης που έφερε τον Joselino Betancourt να ηγηθεί της χώρας. και τέλος στο Μπουένος Άιρες της Αργεντινής,

Οι τηλεφωνικές επαφές με την Ducati ήταν πολύ σπάνιες και δύσκολες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, λόγω των μεγάλων χρόνων κράτησης για διηπειρωτικές κλήσεις. Τα σημεία αναφοράς ήταν πρεσβείες της Ducati ή σπάνιοι έμποροι, που υπήρχαν σε λίγες μόνο χώρες, και μέσω των οποίων έλαβαν γενικά τα χρήματα για να συνεχίσουν το ταξίδι τους. Συχνά, οι δύο βρέθηκαν σπασμένοι και αναζητούν τυχερές λύσεις για να φτάσουν στο πλησιέστερο σημείο υποστήριξης. Στην αυστραλιανή έρημο και τη Νέα Ζηλανδία ή το τέντωμα μεταξύ Μεντόζα-Μπουένος Άιρες, έπρεπε να σπρώξουν της μοτοσυκλέτες τους ή να αναζητήσουν κάποιον να τα ρυμουλκήσει για να εξοικονομήσουν καύσιμα.

Για την ίδια ανάγκη, ανεβαίνοντας τις Άνδεις και την Aconcagua, ώθησαν τις μοτοσυκλέτες με τα χέρια τους, κάνοντας τις καταβάσεις σε ουδέτερη ή με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας Σε άλλες καταστάσεις έφεραν κυριολεκτικά τα μοτοσυκλέτες τους στους ώμους τους, όπως και στους βάλτους του Γκουαγιακίλ του Ισημερινού, όπου, χωρίς να έχουν ακούσει τις συμβουλές των κατοίκων σε μια εναλλακτική διαδρομή, τους πήρε μια εβδομάδα για να ταξιδέψουν 30 χιλιόμετρα σε έναν λασπωμένο δρόμο.



Το φαγητό, που συχνά δεν μπορούσε να φτιαχτεί σε ξενοδοχεία, ήταν απολύτως «ευχάριστο», αλλά συχνά, από ευγένεια και πείνα, δεν μπορούσαν να αρνηθούν. Στην Ταϊλάνδη και στον Μάτο Γκροσό, έτρωγαν ψάρια και βρασμένα ή τηγανητά έντομα. Διψασμένοι, δεν είχαν διατυπώσεις μπροστά σε λακκούβες ή να χρησιμοποιούν ποτά με αμφισβητήσιμο περιεχόμενο.

Αλλά χάρη στο έντονο πρόγραμμα εμβολιασμού που είχαν πριν από την αναχώρηση, εκτός από κάποια φαινόμενα δυσεντερίας ή δηλητηρίασης, οι δύο δεν είχαν σοβαρά προβλήματα υγείας.

Διακινδύνευαν τη ζωή τους σε άλλες περιπτώσεις, όπως στην Ινδία, όπου ο Monetti, συνηθισμένος στη ροή από το αγγλική κυκλοφορία, σώθηκε από ένα ατύχημα, ρίχνοντας τον εαυτό του στο έδαφος με τη μοτοσικλέτα, η οποία κολλήθηκε μεταξύ ενός αυτοκινήτου και του πεζοδρομίου. στις Άνδεις το βράδυ, όταν ο Ταρταρίνι, ο οποίος ήταν μπροστά από τον σύντροφό του, πέρασε ασυνείδητα το όριο ενός διακεκομμένου δρόμου, πολύ προς την απογοήτευση του Monetti που παρατήρησε το πράγμα μόνο τη στιγμή του θανάτου του. ή όταν, χωρίς πυξίδα, χάθηκαν στο τροπικό δάσος του Αμαζονίου στο Μάτο Γκροσό και διασώθηκαν από μια κοινότητα ιθαγενών.



Στην τελευταία αφρικανική ενότητα, το Ντακάρ-Γιβραλτάρ, ακόμη και με τους κινητήρες ακόμα λειτουργούσε καλά, αλλά οι εικόνες της μοτοσικλέτας στο τέλος, πάντα χωρίς πυξίδα και χωρίς λεπτομερή χάρτη, ταξίδεψαν χωρίς αναφορές, εκτός από τον ήλιο, μέσω της ερήμου της Μαυριτανίας και του Μαρόκου. Όταν τελικά έφτασαν στην Ισπανία, νόμιζαν ότι άφησαν πίσω όλα τα προβλήματα. Όμως, στα νότια της Γαλλίας, έλαβαν μια εντολή από την Ducati να μην επιστρέψουν στην πατρίδα τους στη Μπολόνια, αλλά να συνεχίσουν ένα είδος «περιοδείας στην Ιταλία», για να λάβουν τιμές και να προωθήσουν τη μάρκα στις κύριες πόλεις της χώρας. Ένα παιχνίδι που τους κόστισε ακόμα 2500 έως 3000 χλμ. Στο δρόμο.



Παρά το διαφορετικό κοινωνικό πλαίσιο και ακόμη και τις διαφορές απόψεων σε ορισμένα θέματα, ο Tartarini και ο Monetti ήταν πολύ παρόμοιοι από τεχνικής και ψυχολογικής απόψεως. Το πάθος για το άγνωστο και για την περιπέτεια, τις μηχανικές και κινητικές δεξιότητες, την ικανότητα να ζήσετε την ημέρα, την επιμονή και την προθυμία να βοηθήσετε και να υποστηρίξετε ο ένας τον άλλον σε δύσκολες στιγμές μαζί τους.

Υπήρξαν επίσης συζητήσεις και αντιπαραθέσεις, που γεννήθηκαν από την αναγκαστική συμβίωση, μερικές φορές από χωρισμούς, όπως στην Αυστραλία και τη Βραζιλία, αλλά υπήρχε μια βασική κατανόηση που τους επέτρεψε να συνεχίσουν τον διάλογο και να ταξιδέψουν, πάντα και με οποιονδήποτε τρόπο.



Στο τέλος του ταξιδιού πήραν διαφορετικά μονοπάτια, αλλά η σχέση φιλίας και ο δεσμός που δόθηκε από αυτήν την εξαιρετική εμπειρία παρέμειναν ισχυρές μεταξύ τους και και οι δύο επιθυμούν να μοιραστούν το απίστευτο κατόρθωμα του οποίου έγιναν πρωταγωνιστές, μαζί με το όνειρο, μέχρι σήμερα αδυσώπητο, ταξίδι με τα δύο μυθικά Ducati 175cc.
 
Top Bottom