Η Aprilia RSV4 με «αεροδυναμικές αποφύσεις» δίνει… φτερά!

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.094
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Ποιος δίνει σημασία στους 215 ίππους και τα μείον 10 κιλά όταν μπορεί να πετάξει;


Το αγωνιστικό πρόγραμμα της Aprilia ήταν πάντα ιδιαίτερα συνδεδεμένο με τις μοτοσυκλέτες παραγωγής της εταιρείας. Τόσο που αν έχει τσέπη, μέχρι και ολόκληρο Aprilia RSV4 R FW-GP με 250 άλογα μπορείς να αγοράσεις!

Όμως η εταιρεία από το Νοάλε έχει φροντίσει και για τους λιγότερο έχοντες και κατέχοντες. Αυτοί μπορούν να βολευτούν με κάτι λιγότερο εξωτικό που ωστόσο κρύβει στα σωθικά του 215 ίππους, είναι 10 ολόκληρα κιλά ελαφρύτερο από ένα στάνταρ RSV4 RF ή RR και ξεχωρίζει χάρι στο ιδιαίτερο που έρχεται κατευθείαν από τα MotoGP: δυο αεροδυναμικές πτερυγίδες εκατέρωθεν του φέρινγκ - πτερυγίδες τρόπος του λέγειν, αφού πρόκειται για διαμπερείς χοάνες με εμφατική κλίση προς τα κάτω.



Έτσι η Aprilia γίνεται η πρώτη εταιρεία που περνάει τα πιο σύγχρονα κι ακόμη αμφιλεγόμενα αεροδυναμικά βοηθήματα στην παραγωγή. Η επίσημη ονομασία τους είναι αεροδυναμικές αποφύσεις, θέλοντας να τονίσει πως τα θεωρεί λειτουργικά μέρη του φέρινγκ και όχι προσθήκες. Κάτι σαν ουρά, κεραία ή άκρο.

Δεν μιλάμε για ένα νέο μοντέλο αλλά για κιτ βελτιώσεων που ταιριάζουν στις RSV4 RR και RF του 2017 και του 2018. Πρόκειται για επίτευγμα του προγράμματος «Factory Works» και αφορά. Στην ουσία πρόκειται για τρία κιτ που αυξάνουν την ιπποδύναμη, μειώνουν το βάρος και βελτιώνουν την αεροδυναμική. Περιλαμβάνουν:

Κιτ κινητήρα. Αποτελείται από ένα σετ εμβόλων με ένα μόνον ελατήριο και ειδική κατεργασία στην επιφάνειά του για καλύτερη εφαρμογή και παλινδρόμηση στον κύλινδρο. Κέρδος: 4 ίπποι.

Νέες κεφαλές με τους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής κατασκευασμένους από προγραμματιζόμενες εργαλειομηχανές NCM (Numerical Control Machine) για την βέλτιστη ροή των αερίων.

Οι βαλβίδες και τα ελατήριά τους καθώς και τα ανάλογα καπελότα διαθέτουν βελτιστοποιημένη σχεδίαση, ενώ η επιφάνεια των εκκεντροφόρων έχει δεχτεί κατεργασία μείωσης των τριβών. Όλα αυτά μαζί με τη νέα ECU η οποία είναι προγραμματισμένη ειδικά για την αγωνιστική εξάτμιση της Ακράποβιτς, ανεβάζουν την ιπποδύναμη στους 215 ίππους.

Κιτ διαίτης. Δεύτερος τομέας εμβάσεων είναι το βάρος. Στο κιτ περιλαμβάνονται μπαταρία λιθίου και νέο ρεζερβουάρ με σχήμα και υλικό ίδια με του παραγωγής, κατασκευασμένο όμως με μια νέα μέθοδο που μειώνει το βάρος του κατά 1,5 κιλά!

Προσμετρώντας το κέρδος από το σύστημα εξαγωγής της Ακράποβιτς, τα διάφορα ανθρακονημάτινα μέρη και τη μασίφ (billet) πάνω πλάκα πιρουνιού, έχουμε ένα αδυνάτισμα κατά 10 ολόκληρα κιλά, απίστευτο επίτευγμα για μια τόσο μικροσκοπική μοτοσυκλέτα.



Αεροδυναμική. Τέλος για τη καλύτερη διάτρηση του αέρα –αλλά και τον εντυπωσιασμό-- φροντίζουν τα πτερύγια στα πλευρά του φέρινγκ που βασικά δεν είναι παρά διαμπερείς τετράγωνες χοάνες παρόμοιες με κείνες που βλέπουμε στις μοτοσυκλέτες των εργοστασιακών RS-GP των Αλέις Εσπαργκαρό και Σαμ Λόουζ.

Δεν έχει γίνει γνωστό το κόστος των επεμβάσεων, ούτε το πότε ακριβώς θα αρχίσουν να προσφέρονται στους πρόθυμους πελάτες.

http://www.newsbeast.gr
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.094
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Ωραιο στο πλάϊ,άχαρο απο μπροστα λόγω της χαζομάρας.

εμενα τα λεφτα μου λειπουν ....κατα τα αλλα πως την λενε την λεξη ;;;;;;....... .......κ_ _ _ α !!!!!!!!!!!!!!!!!
 

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
εμενα τα λεφτα μου λειπουν ....κατα τα αλλα πως την λενε την λεξη ;;;;;;....... .......κ_ _ _ α !!!!!!!!!!!!!!!!!
Τωρα τελευταία βλεπω βγαζεις γούστα Στέλιο.
Κατι χοντροΚΤΜ,κατι " παλιο"SS..

Σεμναααααα....
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.094
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Τωρα τελευταία βλεπω βγαζεις γούστα Στέλιο.
Κατι χοντροΚΤΜ,κατι " παλιο"SS..

Σεμναααααα....

εχω μια διαισθηση οτι θα κερδίσω το Τζόκερ ....:Dabcdefgh:Dabcdefgh:Dabcdefgh
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.124
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Ε ρε και νάμουν 10 χρόνια νεότερος...
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Ε ρε και νάμουν 10 χρόνια νεότερος...
Παρτο μια βολτα και θα μικρυνεις 10 χρονια αλλιως δωστο σε μενα Tooth
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Aprilia RSV4 VVT - Έρχεται μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων​

Απλό, μηχανικό σύστημα για καλύτερη αποδοτικότητα στη Euro 5 εποχή



Πατέντες της Aprilia δείχνουν την ιταλική εταιρεία να ετοιμάζει σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων για την RSV4, στα χνάρια των BMW, Ducati, Kawasaki, Suzuki & Yamaha.
Οι πατέντες που δημοσιεύτηκαν στο διαδίκτυο και ανέσυρε η MCN δείχνουν την εταιρεία του Noale να μιμείται τη Suzuki, που έχει το πλέον απλό design σε VVT (Variable Valve Timing) με 100% μηχανική κίνηση χωρίς ηλεκτρονικά και υδραυλικά συστήματα. Μάλιστα το σχέδιο της Aprilia θα είναι ακόμα πιο απλό και χαμηλού κόστους από της Suzuki.
Θυμίζουμε πως στη ρίζα της εξέλιξης ενός μηχανικού συστήματος VVT της Suzuki βρισκόταν οι κανονισμοί του MotoGP που απαγορεύουν ηλεκτρονικά και υδραυλικά ανάλογα συστήματα. Η Aprilia δεν ανακοινώνει μέχρι στιγμής αν η αγωνιστική RS-GP της χρησιμοποιεί ήδη ανάλογο σύστημα στο MotoGP.
Το σύστημα VVT της Suzuki χρησιμοποιεί δώδεκα ρουλεμάν που εδράζονται μέσα σε ακτινικά και ελαφρώς σπειροειδή κανάλια χαραγμένα μέσα στο γρανάζι των εκκεντροφόρων.
Καθώς οι στροφές ανεβαίνουν, με τη φυγόκεντρο τα ρουλεμάν μετακινούνται στα κανάλια προς το εξωτερικό τους, αλλάζοντας τη γωνία του εκκεντροφόρου σε συνάρτηση με το γρανάζι του και έτσι αλλάζοντας και τον χρονισμό.
Aprilia VVT

Περνώντας στο VVT της Aprilia, κι αυτό χρησιμοποιεί ρουλεμάν και τη φυγόκεντρο, αλλά αντί για δώδεκα έχει μόλις τρία.

Τα ρουλεμάν βρίσκονται κι εδώ μέσα σε ακτινικά κανάλια στο γρανάζι του εκκεντροφόρου εισαγωγής και σε ένα ακόμα “πιάτο” που εδράζεται στον εκκεντροφόρο, με τα κανάλια να βρίσκονται σε ελαφρώς διαφορετικές γωνίες στα δυο μισά, ώστε να αλλάζουν τον χρονισμό όταν ανεβαίνουν οι στροφές.
Με τρία αντί για 12 ρουλεμάν, υπάρχουν λιγότερες τριβές από το σύστημα της Suzuki και το σύστημα απαιτεί απλούστερη κατεργασία.
Υπάρχει ένας λεπτός δίσκος μεταξύ του γραναζιού του εκκεντροφόρου και του πλατό που εδράζεται πάνω στον εκκεντροφόρο, με σχισμές για τα γρανάζια και τρία ελατήρια σχήματος “W”, που ταιριάζουν σε εσοχές στο πλατό κίνησης.
Aprilia VVT

Καθώς ο εκκεντροφόρος γυρίζει ταχύτερα, τα ρουλεμάν κινούνται προς τα έξω, γυρίζοντας τον εκκεντροφόρο λίγες μοίρες σε σχέση με το γρανάζι του, και τα τρία ελατήρια συμπιέζονται. Όταν οι στροφές πέφτουν, τα ελατήρια νικούν τη φυγόκεντρο, επιστρέφοντας τον χρονισμό στην αρχική του ρύθμιση.
Το σύστημα της Aprilia μπορεί να ρυθμιστεί αλλάζοντας τα ελατήρια ή τα κανάλια στον δίσκο, ώστε να αλλάξει η συμπεριφορά του VVT και οι στροφές που απαιτούνται για την ενεργοποίηση του.
Ένας παραπάνω λόγος που το VVT γίνεται σημαντικό σήμερα είναι οι Euro 5 προδιαγραφές με τα αυστηρότερα όρια των ρύπων. Καθώς οι σύγχρονοι κινητήρες μοτοσυκλετών χρειάζονται γενναιόδωρο overlap (όταν τόσο οι βαλβίδες εισαγωγής όσο και εξαγωγής είναι ανοιχτές την ίδια στιγμή), για να λειτουργούν αποδοτικά ψηλά, αλλά αν το ίδιο overlap διατηρηθεί στις χαμηλές στροφές, τότε θα έχουμε αρκετό άκαυστο μείγμα να διαφεύγει στην εξάτμιση, γεγονός ανεπίτρεπτο με τις Euro 5. Εδώ έρχεται το VVT να ανοίξει αργότερα τις βαλβίδες εισαγωγής στις χαμηλές στροφές, μειώνοντας τους ρύπους και βελτιώνοντας την αποδοτικότητα και τη ροπή χαμηλά.
Aprilia VVT

Στο Aprilia VVT ο εκκεντροφόρος εισαγωγής θα συνεχίσει να παίρνει κίνηση με καδένα, που με τη σειρά της θα κινεί τον εκκεντροφόρο εξαγωγής μέσω γραναζιού

Πηγη www.motomag.gr
 
Top Bottom