Εξατμίσεις.. Τί; Πότε; Σε τι; Αποτέλεσμα;

Akis69

member
Δημοσιεύσεις
650
Ηλικία
36
Περιοχή
πατρα
Μοτοσυκλέτα
dl 650
Όνομα
Άκης
Και νεκρούς ανασταίνω άμα λάχει να 'ούμε..........

Πολύ καλή απόδοση σ' όλο το φάσμα των στροφών, φοβερή βοήθεια σε προσπεράσεις
αρκούσε μιά ξερογκαζιά.

Μοναδικό τεστ στους συναγερμούς της γειτονιάς σε αυτοκίνητα, σπίτια και καταστήματα.....

ρε φιλε με πηγες 12-13 χρονια πισω.
στο κρυπτον ειχα βαλει μια motosport μεγαλη εξατμιση και βαραγανε συναγερμοι,ακομα και στο ρελαντι να περναγα διπλα τους.
το καλο ηταν οταν πηγαινα σπιτι,με ακουγε η μανα μου (μεναμε στον δευτερο οροφο)και αν ηθελε να της παρω κανα ψωμι,μου μιλαγε στο θυροτηλεφωνο.ρουφιανο την ελεγε την εξατμιση.Rolling
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Βελτίωση επιδόσεων: Εξατμίσεις
Όλα όσα θέλεις να μάθεις για τις “ελεύθερες” εξατμίσεις

Το πρώτο πράγμα που σκέφτεται κάποιος όταν ψάχνει τρόπους για να αυξήσει την απόδοση του κινητήρα της μοτοσυκλέτας του είναι να αλλάξει το τελικό ή ολόκληρη την εξάτμιση με μία “ελεύθερη” after market. Το αποτέλεσμα όμως τις περισσότερες φορές δεν είναι το αναμενόμενο και σε κάποιες περιπτώσεις η απόδοση του κινητήρα γίνεται πολύ χειρότερη! Εδώ θα βρείτε για ποιους λόγους συμβαίνει αυτό, αλλά και για το τι πρέπει να κάνετε για να πετύχετε την βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα σας όταν αλλάξετε την εργοστασιακή εξάτμιση.



Περισσότερος θόρυβος, αλλά λιγότερα άλογα

Ο μεγαλύτερος μύθος που κυκλοφορεί στον κόσμο των βελτιώσεων είναι ότι αν απλώς αλλάξεις την “κλειστή” εργοστασιακή εξάτμιση με μια “ελεύθερη”, ο κινητήρας σου θα ανασάνει και θα βγάλει ΠΟΛΛΑ άλογα. Αυτό στη σημερινή εποχή δεν ισχύει και ο λόγος που συνεχίζει ο κόσμος να το πιστεύει οφείλεται στις παραπλανητικές δυναμομετρήσεις που παρουσιάζουν οι κατασκευαστές after market εξατμίσεων και στην ψευδαίσθηση που βιώνει ο αναβάτης πάνω στην μοτοσυκλέτα του λόγω της αύξησης του θορύβου. Επίσης βασίζονται σε δεδομένα μιας άλλης εποχής ή σε συγκεκριμένες περιπτώσεις κινητήρων που δεν έχουν σχέση με το σύνολο των μοτοσυκλετών.



Παραπλανητικές δυναμομετρήσεις

Οι δυναμομετρήσεις που δημοσιεύουν οι κατασκευαστές after market εξατμίσεων, τις περισσότερες φορές είναι παραπλανητικές, καθώς συνοδεύονται από αστερίσκους που η επεξήγησή τους είναι με πολύ μικρά γράμματα σε κάποια άλλη σελίδα. Αυτό που αποκρύπτουν συνήθως είναι το γεγονός ότι εκτός από την εξάτμιση, η μοτοσυκλέτα που δυναμομέτρησαν είχε κι άλλες αλλαγές, όπως ας πούμε επαναπρογραμματισμένη ECU, φίλτρο αέρα κ.τ.λ. Δηλαδή η δυναμομέτρηση είναι μεν αληθινή αλλά δεν λέει όλη την αλήθεια και κυρίως δεν λέει τι ακριβώς άλλαξαν στην ECU, το φίλτρο κ.τ.λ. κι αν αυτές οι αλλαγές επηρεάζουν την κατανάλωση, τους ρύπους ή την διάρκεια ζωής του κινητήρα και σε ποιο βαθμό.





Παλιά έβγαζαν εύκολα άλογα, τώρα όχι
Η διαφορά ενός κινητήρα εικοσαετίας και ενός νέου κινητήρα βρίσκεται στο γεγονός ότι οι νέοι κινητήρες της τελευταίας δεκαετίας έχουν σχεδιαστεί από την αρχή για να δουλεύουν με καταλύτη και ως εκ τούτου η εξάτμιση είναι μέρος του κινητήρα και όχι πρόσθετο μέλος όπως παλιά. Αυτό σημαίνει ότι η παλμική κίνηση των καυσαερίων μέσα στο σύστημα εξαγωγής έχει μελετηθεί βάσει του σχεδιασμού της κεφαλής και φυσικά του χρονισμού του στροφάλου σε όσους κινητήρες έχουν περισσότερους από έναν κύλινδρο.


Η διάμετρος των σωλήνων, το μήκος τους και η συνδεσμολογία τους είναι ειδικά μελετημένες για τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ροής των καυσαερίων. Καθώς λοιπόν τα καυσαέρια δεν αποβάλλονται από τον κινητήρα με σταθερή ροή αλλά με παλμική, αν βάλεις μιας μεγαλύτερης διαμέτρου σωλήνα θα διαταράξεις τον συντονισμό των καυσαερίων, δημιουργώντας προβλήματα στην εκπνοή του κινητήρα. Μπορεί να χάσεις άλογα για να στο πούμε πιο απλά! Παράλληλα ο καταλύτης έχει πλέον στις μέρες μας αισθητήρα “λ” που επικοινωνεί απευθείας με την ECU, οπότε αφαιρώντας τον χωρίς ταυτόχρονα να επαναπρογραμματίσεις την ECU, μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργία στην τροφοδοσία ή να γυρίσει σε Safe Mode, ρίχνοντας την απόδοση του κινητήρα.



Αλλάζοντας τελικό δεν παίρνεις άλογα

Το τελικό της εξάτμισης έχει σχεδιαστεί για να μειώνει τον θόρυβο και επηρεάζει ελάχιστα την απόδοση του κινητήρα στις σύγχρονες μοτοσυκλέτες. Σήμερα διαθέτουν κλαπέτο και αλλάζουν την ροή αναλόγως του εύρους των στροφών, οπότε η αλλαγή απλώς του τελικού σπάνια προσφέρει έστω και ένα άλογο. Μόνο σε όσες μοτοσυκλέτες έχουν παλαιάς σχεδίασης κινητήρες και για να περιορίσουν το κόστος προσαρμογής στις νέες προδιαγραφές, οι κατασκευαστές τους επέλεξαν απλώς να “ταπώσουν” το τελικό, τότε ίσως να δεις βελτίωση αλλάζοντας μόνο το τελικό. Επίσης οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες Enduro έχουν επίτηδες λάθος εξατμίσεις από το εργοστάσιο, καθώς ο κινητήρας τους έχει σχεδιαστεί εξ αρχής για να δουλεύει με ελεύθερες εξατμίσεις και μετά απλώς κόλλησαν μια τάπα για να κοροϊδέψουν τους κανονισμούς και να βγάλουν πινακίδα κυκλοφορίας όπως απαιτεί η FIM.

Ουσιαστικά με την αλλαγή του τελικούς της εξάτμισης αλλάζεις την ένταση και κάποιες φορές την χροιά του ήχου και το μόνο πραγματικό κέρδος στις επιδόσεις είναι από την μείωση του βάρους αν βάλεις τιτανίου ή carbon στην θέση της ατσάλινης.



Έτσι θα δεις περισσότερα άλογα

Ο μόνος τρόπος για να δεις πραγματικά βελτίωση στην απόδοση του κινητήρα σου από την αλλαγή της εξάτμισης είναι πρώτα απ΄όλα, να κατανοήσεις τον χαρακτήρα και τον τρόπο απόδοσης της μοτοσυκλέτας σου σε νορμάλ μορφή. Αφού καταλάβεις πού “πονάει” ο κινητήρας σου (Θέλει περισσότερη ροπή; Θέλει ομαλότερη παροχή δύναμης; Θέλει απλώς δύναμη ψηλά;) τότε ψάχνεις να βρεις ποιος κατασκευαστής στα προσφέρει. Τις περισσότερες φορές η πιο καλή και φτηνότερη λύση βρίσκεται στον κατάλογο των γνήσιων αξεσουάρ του κατασκευαστή της μοτοσυκλέτας σου. Όχι πάντα όμως. Όταν πλέον βρεις την (ολόκληρη) εξάτμιση που σου ταιριάζει, θα πρέπει να βρεις τι είδους ρυθμίσεις πρέπει να κάνεις στην τροφοδοσία και γενικώς στην διαχείριση εισπνοής του κινητήρα. Κάποιες εξατμίσεις επιβάλουν αλλαγή ακόμα και των εκκεντροφόρων! Επίσης, οι ρυθμίσεις που θα κάνεις δεν θα πρέπει να βασίζονται μόνο στις καμπύλες των διαγραμμάτων στο δυναμόμετρο, αλλά θα πρέπει να δοκιμάσεις την μοτοσυκλέτα ΚΑΙ στο περιβάλλον που θα την οδηγάς (πίστα, δρόμος, χώμα κ.τ.λ.) πριν καταλήξεις στις τελικές ρυθμίσεις, καθώς τα περισσότερα άλογα δεν σημαίνουν πάντα και γρηγορότερη μοτοσυκλέτα.


πηγη https://www.motomag.gr
 

BULMONT

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.307
Ηλικία
60
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Μοτοσυκλέτα
ΚΤΜ 1190
Όνομα
BAΓΓΕΛΗΣ
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
...... Επίσης οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες Enduro έχουν επίτηδες λάθος εξατμίσεις από το εργοστάσιο, καθώς ο κινητήρας τους έχει σχεδιαστεί εξ αρχής για να δουλεύει με ελεύθερες εξατμίσεις και μετά απλώς κόλλησαν μια τάπα για να κοροϊδέψουν τους κανονισμούς και να βγάλουν πινακίδα κυκλοφορίας όπως απαιτεί η FIM.....


Πές τα κι' εσύ κύριε Μάικ μου, γιατί μόλις τό 'γραψα εγώ αυτό, κάποιοι
(ονόματα δεν λέμε - ο Ωμεγας κι' ο σκούτερ ήτανε- ) με είπανε μαλλιά και τενντιμπόη..........
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Πές τα κι' εσύ κύριε Μάικ μου, γιατί μόλις τό 'γραψα εγώ αυτό, κάποιοι
(ονόματα δεν λέμε - ο Ωμεγας κι' ο σκούτερ ήτανε- ) με είπανε μαλλιά και τενντιμπόη..........
Με τα καρουλια που εχουνε τη εξατμισεις να βαλουνε τη περιμενεις παλικαρι μου ζηλευουνε.Laugh 1Laugh 1
Μαλλον καραφλες πρεπει να ειναι δεν εξηγειται αλλιως abcdefghgkabcdefghgk
Βαζω και μια φωτο για να σκασουν απο τη ζηλιαYesYes
upload_2018-6-20_20-57-51.jpeg
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.153
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Συνηθως συνεχη ροη καυσαεριων ειχαμε στους 2Τ κινητηρες, παλμικης ροης εχουμε στους 4Τ κινητηρες.
Γιαυτο στους 2Τ εχουμε και τους θαλαμους διαστολης πριν τα τελικα για να ριξουμε την πιεση και να λειτουργησει σαν αντλια αναρροφησης ( Bernouli) για καλυτερη απαγωγη των καυσαεριων.
Στην παλμικη ροη τα πραγματα ειναι πιο πολυπλοκα, καθως η ολη μελετη ειναι στην αναδραση των καυσαεριων επειδη η ροη ειναι παλμικη δηλαδη η κινητικη ενεργεια των καυσαεριων δεν ειναι σταθερη.
Στην μελετη εφαρμογης turbo ειναι η μεγαλυτερη σπαζοκεφαλια...
Συγνωμη για τα συντακτικα λαθη αλλαγραφω απο το κινητο.....Ειμαστε και μεγαλοι ανθρωποι......
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Πές τα κι' εσύ κύριε Μάικ μου, γιατί μόλις τό 'γραψα εγώ αυτό, κάποιοι
(ονόματα δεν λέμε - ο Ωμεγας κι' ο σκούτερ ήτανε- ) με είπανε μαλλιά και τενντιμπόη..........



Ρε θείο.
Not for road use .
Επίσης σχεδόν ολα τα καθαρόαιμα εντουρο απο καινούργια έχουν δυο εξατμίσεις στην κούτα.
Μια κλειστή και μια ανοιχτή.
Τουλάχιστον στα 2Τ που.στον θάλαμο (σαλιγκάρι ) έχει μια παπαρια που.φιμωνει τον κινητήρα, σε απόδοση και θόρυβο.
 

karellen

old member
Δημοσιεύσεις
5.408
Ηλικία
61
Μοτοσυκλέτα
Honda DAX 72 Τρου Αντβέ
Όνομα
Νίκος
Περιοχή
Καλαμάτα
Στο ΧΤΧ είχα εγχειρήσει ολοκληρωτικά ένα δεύτερο ζευγάρι μαμά.Ξήλωσα διαφράγματα-καταλύτη και στη θέση τους προσάρμοσα μια φλογέρα τυλιγμένη με μία στρώση πετροβάμβακα.
Θόρυβος ελάχιστα πιο δυνατός αλλά ΜΠΑΣΟΣ abcde και από δύναμη λίγο περισσότερη στις χαμηλομεσαίες (και δεν είναι placebo,σηκωνότανε με 2α και γκαζιά!). Στέγνωνε ψηλά όμως και έκοβε χιλιόμετρα σε τελική ταχύτητα.
Όποτε με έπιανε το καγκούρικο έβγαζα τις μαμά και φόραγα αυτές,5 λεπτά δουλειά ήταν.Stoned Emoticon
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.153
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Δεν τα σκάω σε εξάτμιση, προτιμώ να τα κάνω ταξίδι
Τι εξάτμιση να βάλεις στον ματρακά; Μπουρί της σόμπας θέλει η γκαζιέρα....abcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkYesSmileys drinking beer Emoticon
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.153
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός

StepaS

well know member
Δημοσιεύσεις
3.187
Μοτοσυκλέτα
KTM 1290 Super Adventure S
Όνομα
Vagelis
Με την πρώτη επαφή στο 1290 νιώθω πως δεν υπάρχει λόγος να βάλω εξάτμιση.
Επιφυλλάσομαι λόγω του ότι προς το παρόν έχω κάνει μόνο 400χλμ. Βρίσκω όμως σχετικά νορμάλ τη θερμοκρασία που βγάζει ο κινητήρας... και το θέμα επιπλέον βάρους της μαμά εξάτμισης δε με ενδιαφέρει ιδιαίτερα. Στο μέλλον αν βρω καμιά ευκαιρία από μεταχειρισμένη θα το σκεφτώ. Προς το παρόν όμως ούτε που με νοιάζει το θέμα.

Αντίθετα στο 990, κάθε φορά που βλέπω κάποιον με μαμά εξατμίσεις απορώ πως την παλεύει!! Η διαφορά στη θερμοκρασία με Ακράπες είναι τεράστια! Το ίδιο και στο βάρος. Νομίζω πως σε αυτό επιβάλεται η αλλαγή!
 

chrisf

member
Δημοσιεύσεις
1.063
Ηλικία
44
Περιοχή
Petroupolis Athens
Μοτοσυκλέτα
suzuki bandit 650 s 2009
Όνομα
Χρήστος
Αυτή είναι η gpr στο φεηζερ που ανέφερα παραπάνω.


Και αυτό είναι ένα βίντεο με ένα δείγμα από ήχο.
Αυτή έχει έναν σιγαστήρα εσωτερικό κωνικο και μια τάπα στο τέλος (φαινετφα κιόλας) την οποία τελικά είχα βγάλει γιατί έκανε πιο μπάσο ηχο χωρίς την τάπα.

Στάλθηκε από το Redmi 3 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Αυτο το μηχανάκι ειναι ερωτας....

Στάλθηκε από το SM-A310F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Top Bottom